Provinciaal nieuws
SKODA
RECHTBANK OP ONDERZOEK
IN AMSTERDAMSE HAVEN
RAI
De verkeersomvang van een Kanaaltunnel of -brug
Faglna 2
DE VRITE ZEEUW
Vrijdag 7 februari 1964
TERNEUZEN
AARDENBURG
AXEL
BRESKENS
SAS VAN GENT
WESTDÖRPE
Oud-minister Visser leider
Nederlandse inzending op
wereldtentoonstelling
LANDBOUWSCHAP WIL LIEVER
WOONPLAATSBELASTING DAN
BELASTING OP ONROEREND GOED
prins-heerlijk
carnavalsbier
komt uit
De Westduitse reservisten
een veilige heuse
Stand nr. 3t
f 5395.-
BESCHERMING VOOR
AMERIKAANSE
CONSUMENTEN
VIJFTIG MAN BIJ
„ISOVERBEL"
ONTSLAG AANGEZEGD
SUCCESSIERECHTEN
Bedrijfsautotentoonstellmg
De prifzenbeschikking
frisdranken 1964
Diefstal van cacaobonen ter waarde
van ƒ100.000
HERVORMDE KERK
TE DREISCHOR.
De watersnood van 1953 lieeft
het noodzakelijk gemaakt enkele
kerken, die lange tijd in het
water hebben gestaan, te restau
reren. Een der fraaiste van deze
is de kerk van Dreischor op
Schouwen-Duiveland, waarvan
de restauratie bijna gereed is.
Deze kerk behoort tot de late
gotiek en bezit een rijkere detail
lering en meer toepassing van
natuursteen dan de geheel in
baksteen opgetrokken kerken
elders in Zeeland. Een dergelijk
kerkgebouw werd meestal ont
worpen door een vooraanstaand
bouwmeester uit een stad in de
omgeving, zodat hier een voor
beeld is van zeer goede archi
tectuur, hetgeen te meer van be
lang is, omdat in Zeeland Veel
belangrijke stadskerken verdwe
nen zjjn. Het gebouw is een
tweebeukige hallekerk met een
rijke kooraanleg. Vooral het in
wendige, dat door zijn aanleg
een bijzonder boeiende ruimte
vormt, bezit vele fraaie details,
zoals mooie kapitelen en een
goed verzorgd houten tongewelf.
Waar vele Zeeuwse dorpsker
ken in later tijd hun koorpartij
verloren hebben, is de restaura
tie van de complete kerk van
Dreischor, die onder leiding
staat van de architect M. J. J.
van Beveren te Middelburg, een
zaak van gewicht. Ook de situa
tie van het gebouw, dat in een
kerkring is gelegen, is bijzonder
fraai. Vroeger bezat Dreischor
ook een middeleeuws kasteel, het
huis Windenburg, dat dank zij
achttiende-eeuwse afbeeldingen
zeer goed bekend is. Het behoud
van de kerk vergoedt enigermate
het verlies van de middeleeuwse
burcht.
Verdronken.
Te ongeveer 12 uur werd gis
termiddag door het personeel
van het in de middenbuitenhaven
nabij de steiger van de jacht
haven liggend bergingsvaartuig
van de N.V. van den Akker te
Vlissingen kennis gegeven dat
door haar bij het dreggen naar
een vermiste opvarende is opge
haald het stoffelijk overschot
van de gehuwde 22-jarige ma
troos D. v. d. W. uit Schoondijke
Vermoed wordt dat deze woens
dagavond bij het aan boord ko
men te water is geraakt en ver
dronken.
Het stoffelijk overschot is dooi
de gemeentepolitie geborgen.
Verkeersongeval.
Gisternamiddag te half zes
kwam de heer C. M. H. uit Ter-
neuzen met zijn auto uit de rich
ting Zaamslag gereden. Bij het
nemen van de bocht op het
kruispunt, met de -provinciale
weg TernéuzenAxel begon de
auto te slippen, maakte een om
mezwaai en reed daarna rechts
achtei'uit. op het aldaar liggende
rijwielpad.
Op hetzelfde moment kwam de
heer H. de B. uit Zaamslag over
dit rijwielpad met zijn bromfiets
uit de richting Terneuzen gere
den.
Na de daarop volgende botsing
tussen auto en brommer, kwam
de auto van de heer H. in, de
grasberm tot stilstand.
Persoonlijke ongelukken had
den niet plaats, doch beide voer
tuigen werden vrij zwaar be
schadigd.
Kamer van Koophandel.
Op dinsdag 11 februari a.s.
wordt een algemene vergadering
"ehcuden van de Kamer van
Koophandel en Fabrieken voor
Zeeuws-Vlaanderen in de verga
derzaal van de Kamer, Burg.
Gei'lstraat te Terneuzen.
De agenda vermeldt o.m. de
jaarrede van de voorzitter en de
behandeling van de begroting
voor 1964.
Mutatie rijksbelastingdienst.
ingaande 1 maart a.s, is bevor
derd tot commies en met gelijke
datum verplaatst naar Bergen op
Zoom (ontvangkantoor), de heer
C. A. Rammelco, thans adj. com
mies A ter inspectie der belas
tingen alhier.
Gemeentelijke badinrichting.
De gemeentelijke badinrich
ting te Terneuzen en Sluiskil
werden in de maand januari 1964
als volgt bezocht:
Terneuzen 1«20
Sluiskil 1093
De maand daarvóór bedroegen
deze aantallen resp. 1559 en 1020.
Bevordering.
De heer P. A. Brakman te Aar
denburg, technisch ambtenaar bij
het waterschap „Het Vrije van
gtais" is met terugwerkende
kracht vanaf 1 januari j.I. bevor
derd tot technisch hoofdambte
naar.
Gevonden vow werpen.
Aim het bureau van de rijks
politie zijn de volgende gevon
den voorwerpen aangegeven,
welke terug te bekomen zijn aan
de daarachter vermelde adres
sen:
Linker handschoen (grijs),
R cspolitie; huissleutel (no. 8),
B itrixstr. 41; zilveren kinder-
n getje en groen-grijze rijwiel-
tfs, Walstr. 62; grijze wollen
k iderwant (rechter), Bylocque-
s'r. 45; bankbiljet, Beatrixstr. 13;
klnderschaats, Julianastr. 15;
zwarte lederen handschoen en
paar rode kinderwanten, Rijks
politie; wollen shawl en dames-
Dortemonnaie, Pr. Hendrikstr. 3:
beige dameshandschoen (linker),
Pr. Hendrikstr. 40; blauw kinder
jasje, Noordstr. 17 bruin heren-
costuum, Rijkspolitie; witte kin-
derportemonnaie met inh., Oos-
terstr. 6; grijze kunstlederen
handschoen en beige glacé kin
derhandschoen, Rijkspolitie;
bruin-lederen motorwant, Sta-
tionsstr. 43; rose parapluie,
Noordstr. 20.
Opbrengst kollekte.
De alhier gehouden huis-aan-
huis lijstkollekte ten bate van
het jeugdhuis „De Uitkomst"
heeft het mooie bedrag van
1800 opgebracht.
Vergadering Sasse fotokring
Deze week is de Sasse foto
kring bijeen gekomen voor een
vergadering in „Royal". Het
was tie eerste werkvergadering
na de oprichting. Het bestuur
bestaat uit de heren M. Aertse,
voorzitter en H. Uyterhoeven,
secretaris. P. Bockstael, K. Voer
man en J. P. Wijne.
Op deze vergadering werden
at foto's getoond en onderling
gediscussieerd over de getoonde
foto's. Verder werd het contribu-
tiegeld vastgesteld. Nieuwe
leden zijn welkom.
Vergadering gemeenteraad.
Op voorstel van B. en W. be
sloot de gemeenteraad van West-
dorpe 96 ratiowoningen te bou
wen in eigen beheer. Een en an
der behoort tot het ratiobouw-
plan, waaraan dertien gemeen
ten in Oost Zeeuws-Vlaanderen
deel hebben. Naar de burge
meester mededeelde, zal de wo
ningprijs eerst later bekend wor
den gemaakt.
De verkeersregeling in de kom
zal in de volgende vergadering
aan de orde komen.
Ten behoeve van de leden der
vrijwillige brandweer werd be
sloten tot aankoop van nieuwe
uitrukkleding. De heer De Hul-
sters die tevens brandweercom
mandant is, noemde een prijs
van ƒ43,75 voor een jekker en
29 voor een broek.
In hst brandspuithuis zullen
enigei noodzakelijke veranderin
gen worden aangebracht.
De oud-minister van Defensie,
ir. S. H. Visser, zal waarschijn
lijk de leiding op zich nemen
van de Nederlandse inzending
op de wereldtentoonstelling die
in 1967 in Montreal in Canada
wordt gehouden. Van de zijde
van het ministerie van Alge
mene Zaken werd ons bevestigd
dat de regering met de heer
Visser hierover contact heeft
gehad. De heer Visser zelf zei
dat een en ander zich nog in een
voorlopig stadium bevindt.
Reeds eerder (op 1 februari)
meldde A.N.P. dat de vroegere
minister benoemd is tót voor
zitter van de raad inzake lucht
verontreiniging. Daarmee neemt
hij de plaats in van mr. dr. Ch.
J. M. A. van Rooy, die is be
noemd tot Commissaris der Ko
ningin in de provincie Limburg.
Het Landbouwschap wil verruiming van het gemeentelijk belas
tinggebied liever zoeken in de richting van een woonplaatsbelasting
dan in de richting van een belasting op onroerend goed, zoals de
regering voorstaat. Het geeft van deze opvatting blijk in een adres
aan de Tweede Kamer over het wetsontwerp „voorlopige voor
ziening inzake verruiming van het gemeentelijk belastinggebied".
Naast de woonplaatsbelasting,
zo meent het Landbouwschap,
mag er ook ruimte blijven voor
andeie belastingen, die evenals
de woonplaatsbelasting de recht-
(Adv.)
vaardiging van hun bestaan
vinden in het feit dat door toe
doen van de gemeente het maat
schappelijk verkeer bevorderd
wordt. Op deze grondslag zou
overwogen kunnen worden, de
belastingplichtigheid uit te brei
den tot ondernemingen. Als
maatstaf voor de heffing zou de
aanslag in de vennootschapsbe
lasting kunnen dienen.
Het Landbouwschap ziet de
voorgestelde belasting op onroe
rend goed als een voortzetting
van de oude grondbelasting,
voor welker afschaffing het al
enige malen heeft gepleit. Het
vindt dat het bedrag, waarmee
de grondbelasting op de belas
tingplichtige drukt, omgekeerd
evenredig is aan diens draag
kracht uit zijn inkomen, dit ter
wijl het rechtsbewustzijn zich
heden ten dage uitspreekt voor
een belasting naar draagkracht.
Als dc.„pachter de belas
ting gaat betalen als gebrui
ker van grond, bedrijfsgebouw
en woning, terwijl hij tot dus
ver alleen personele belas
ting naar de huurwaarde van
de woning betaalt, dan is het
duidelijk dat dit, hoe de ver
deling van lasten tussen eige
naren en gebruikers ook mag
uitvallen, een ingreep be
tekent in liet pachtprijsbe-
leid, dat op zijn beurt een
onderdeel vormt van het ge
voelige samenstel van maat
regelen dat landbouwpolitiek
heet.
Naar het Westduitse minis
terie van Defensie donderdag
mededeelde, zal het leger der
Bondsrepubliek tegen 1970 over
1,8 miljoen reservisten beschik
ken meer dan het drievou
dige van thans.
Op het ogenblik bedraagt het
aantal reservisten 520.000 man,
onder wie 25.000 officieren en
49.500 onderofficieren.
(Adv.)
5 modellen
Combi - Bestel -
Pick up - vanaf
geheel compleet
H. ENG.LEBERT N.V. VOORSCHOTEN TEL. (01717-2010)
DEALER:
Garage CM. G. CAPPENDIJK, Axelsestraaf 174, Terneuzen, tel. 2030
President Johnson heeft een
reeks wetsvoorstellen ingediend
die beogen de consumenten een
grotere bescherming te geven.
Zo wil de president dat er
een strengere controle komt op
alle voedinggsmiddelen en
schoonheidsmiddelen, voor zij op
de markt worden gebracht. Een
dergelijke controle bestaat al.
voor farmaceutische produkten.
Voorts stelt de president voor,
dat op verbruiksgoederen bij
zonderheden worden aangegeven
omtrent samenstelling, kwaliteit
en hoeveelheid. Tenslotte wil hij
dat bij het kopen op afbetaling
de kopers precies weten waar
zij aan toe zijn.
De voorgestelde maatregelen
zijn een versterking van de voor
stellen welke president Kennedy
in juli 1962 bij het congres in
diende ter bescherming van de
consumenten.
(Adv.)
Tegen half februari is een
vijftigtal arbeiders van de Et-
tense industrie „Isoverbel" te
Etten-Leur ontslag aangezegd.
Gistermiddag deelde de heer De
Boer van deze industrie namens
de directie mee, dat de markt
voor glasgarens zich niet in
dezelfde mate heeft ontwikkeld
als bij „Isoverbel" werd ver
wacht. Men is er van overtuigd
hier met een tijdelijk minder
gunstige marktsituatie te maken
te hebben. „Isoverbel", een
fabriek die behalve glasgarens
ook isolatieglasvezel produceert,
heeft besloten de produktie van
glasgarens bij - tijdelijke maat
regelen voor ongeveer een jaar
stop te zetten. De produktie-in-
stallaties blijven in stand.
De directie van „Isoverbel"
heeft bij het gewestelijk arbeids
bureau ontslagvergunning aan
gevraagd, na met de vakorgani
saties der betrokken arbeiders
overleg te hebben gepleegd. In
verhouding tot de volledige pro
duktie is de afdeling glasgarens
betrekkelijk klein, zo werd ons
meegedeeld. Van de 68 man die
er werken, zullen er zo'n twin
tig naai- andere afdelingen van
„Isoverbel" overgaan. Vermoe
delijk, aldus de heer De Boer,
zal „Isoverbel" spoedig weer
arbeidskrachten gaan werven,
omdat de vraag naar isolatie
vezels in de nabije toekomst een
produktieverhoging van zeven
tig procent noodzakelijk maakt.
Desgevraagd is gistermiddag
tevens namens de directie mee
gedeeld, dat de jongste loonstij
gingen zijdelings verband hou-
don nint nwtslaemaatreeel.
Twee organisaties voor weg
vervoer, de Union Routière de
France en de Engelse Road Hau
lage Association, hebben aan de
regeringen van Engeland en
Frankrijk een memorandum
doen toekomen, waarin de
ramingen van verkeer en pro-
duktiviteit van de voorgenomen
kanaalverbinding een tunnel
of een brug van een officiële
werkgroep betwijfeld worden.
Volgens de organisaties heeft
deze werkgroep het verkeers-
potentieel van de voorgenomen
vaste kanaalverbinding sterk
onderschat.
De Engelse organisatie schrijft
in het jongste nummer van haar
tijdschrift, dat tegenover het
cijfer van 1.080.000 voertuigen,
die volgens de werkgroep in
1969 vermoedelijk van de kanaal
verbinding gebruik zullen ma
ken, haar eigen totaal staat van
2.943.000 voertuigen. Deze cijfers
worden ook in het memoran
dum genoemd. Zij zijn gebaseerd
op in april 1962 voorbereide
ramingen van de Société d'Eco-
nomie et de Mathématiques, be
cijferd volgens „zuiver weten
schappelijke methodes" en be
vestigd door de werkelijke ver-
keerscijfers in de daarop vol
gende 16 maanden.
De Franse en Engelse orga
nisaties hebben de regeringen
verzocht de voorstellen voor een
weg- en spoorlijnverbinding nog
eens te overwegen. Zij menen,
dat een gecombineerde weg-
spoorwegtunnel in de verkeers-
behoeften zou kunnen voorzien
en tevens de bezwaren van ge
bruikers van motorvoertuigen
tegen een spoorwegtunnel en
die van de scheepvaartorganisa
ties tegen een brug zou kunnen
overwinnen.
Volgens het rapport van de
Engels-Franse werkgroep zou
een spoorwegtunnel slechts de
helft van een brug kosten en
een te prefereren oplossing zijn
voor het voortdurend gebruik
en de ontwikkeling van een er
kend vervoermiddel.
De Franse en Engelse rege
ringen hebben zich uitgesproken
ten gunste van een plan voor
een spoorwegtunnel onder het
Kanaal, zo is in een communi
qué van het Franse ministerie
van openbare werken bekend
gemaakt.
De Engelse minister van Ver
voer, Ernest Marples, heeft naar
uit Londen werd gemeld in het
Lagerhuis bevestigd, dat de
regeringen van Frankrijk en
Engeland besloten hebben de
bouw van een spoorwegtunnel
onder het Kanaal ter hand te
nemen.
De Franse minister zegt in
zijn communiqué, dat „als ge
volg van gemeenschappelijk uit
gevoerde onderzoekingen de
Franse en Britse regeringen van
mening zjjn, dat de aanleg van
een spoorwegtunnel onder het
Kanaal uit technisch oogpunt te
verwezenlijken is, en dat dit
project in economisch opzicht
een voor beide landen nuttige
investering is". Daaraan wordt
nog toegevoegd, dat „de beide
regeringen zich daarom ten gun
ste van dit project uitspreken
en besloten hebben van nu af
aan gemeenschappelijk de vraag
stukken van zuiver juridische
en financiële aard te onderzoe
ken, die de verwezenlijking van
het plan met zich zal brengen.
In het huidige stadium van de
besprekingen hebben de beide
regeringen nog geen beslissing
genomen over deelneming van
particuliere belangen aan het
maatschappelijke kapitaal van
de onderneming.
De tunnel zal 52,45 km lang
worden, waarvan 36,4 km onder
zee. De totale lengte van station
tot station zal 69.45 km worden,
waarvan 17 km in de open
lucht.
Er komen twee evenwijdige
tunnelkanalen, een voor elke
verkeersrichting, die 30 meter
van elkander verwijderd zul
len liggen. Daarnaast komt een
dienstgang van 3,30 meter door
snee. Aan de Franse kant zullen
de twee tunnelkanalen op een
kilometer onderlinge afstand ten
westen van Calais aan de opper
vlakte komen en aan de Engel
se kant zal de tuimel in de open
lucht komen achter Folkestone.
De tunnel zal uitsluitend voor
spoorwegverkeer dienen. De
auto's, die met hun passagiers
op platte wagons van twee ver
diepingen vervoerd worden, zul
len in ongeveer drie kwartier
van het ene station naar het an
dere worden vervoerd. De over
steek ParijsLonden zal per
spoor 4 uur 20 minuten worden
in plaats van thans 7 uur 20 mi
nuten per trein of 3 uur 50 mi
nuten per vliegtuig (in dit laat
ste geval moet natuurlijk de tijd
om zich naar het vliegveld te
begeven hier nog worden bijge
teld). Het beoogde vervoer in
1980 bedraagt 1300 voertuigen
per uur in elke richting. Het
tarief zou 80 frank per voer
tuig' met chauffeur worden en
19 frank per passagier.
Een groot aantal leden van
de Eerste Kamer, zo wordt mee
gedeeld in het voorlopig" verslag
over de begroting van Financiën,
dringt er niet kracht bij de rege
ring op aan om op korte termijn
de indiening te bevorderen van
een wetsontwerp tot wijziging
van de successiewet, dat tot
strekking heeft de contante
waarde van particuliere wedu
wen- en wezenpensioenen vrij
te stellen van successierechten,
althans tot het bedrag, dat de
contante waaide zou zijn van
het" maximum weduwen- en
wezenpension voor ambtenaren.
Een overzicht van de bedrijfs
autotentoonstelling in 't nieu
we RAI-gebouw in Amster
dam, welke gisteren door de
minister van Verkeer en Wa
terstaat is geopend.
Het bestuur van het Bedrijf
schap voor de industrie van en
de groothandel in koolzuurhou
dende alcoholvrije dranken en
de groothandel in bier heeft in
een openbare vergadering in
Den Haag besloten de minister
van Economische Zaken een
brief te sturen over de prij zen
beschikking frisdranken 1964.
In deze brief zal het bestuur
de minister mededelen dat het
bedrijfschap geen bezwaar koes
tert tegen het prijsbeleid in het
algemeen, maar dat het de wijze
waarop het overleg tussen het
schap en de minister over de
prijzen van frisdranken is ge
voerd niet juist acht. In feite
is er van een wezenlijk overleg
geen sprake geweest, zo meent
het bestuur. Het betreurt dit,
omdat een mogelijkheid tot een
voor beide partijen bevredigend
resultaat heeft bestaan. In de
brief zal het schap voorts wijzen
op het feit dat een frisdrank,
welke in twee jaar tijds, en ook
in december j.I. niet in prijs is
verhoogd, toch tengevolge van
de prijsmaatregel van de minis
ter in prijs moest worden gep
laagd.
De strafkamer van de Amsterdamse rechtbank gaat. ow 28
februari een schouw houden in de Amsterdamse, haven om een
aantal taken en verantwoordelijkheden te Ieren kennen. Met name
wil de rechtbank nagaan wat er gebeurt met spil (gemorste lading)]
en veegsel (een mengsel van lading en vuil) van cacaobonen. Kort
geleden heeft de reeherchegroep van de waterpoiitie ontdekt dat
sinds 1961 56 ton cacaobonen (waarde ƒ100.000) uit een opslag
plaats is gestolen. Het was spil en veegsel, waarin enkele contro
leurs en schuitevoerders een levendige handel opbouwden.
politie ziet met belangstelling
het rechterlijke oordeel tege
moet. De commandant van de
„We willen de wortel van het
kwaad zoeken en willen het
daarom ook wel eens van de
praktische kant bekijken", zei
rechtbankpresident mr. Romke
de Waard na een urenlange on
dervraging van twee van dief
stal, verduistering of heling van
cacaobonen verdachte schuit
voerders. Eén had sinds 1961 op
zijn zolderschuit ruim 3300 kg
cacaobonen bij elkaar geveegd
of ontvangen van collega's. De
partijtjes brachten 3400 op. De
ander was betrapt toen hij uit
de lading cacaobonen in het
het ruim veegde. Beiden waren
zich van geen kwaad bewust,
omdat het veegsel naar hun
mening bestemd is om te wor
den weggegooid. „Niemand wil
het hebben", verklaarde een van
de verdachten. Overboord gooien
mag niet van de waterpoiitie en
het contrólebedrijf, dat de voor
de fabrieken bestemde cacao
bonen bij het uitladen namens
de ontvanger controleert, heeft
ook geen belangstelling voor het
spil of veegsel (kost teveel tijd
en ze hebben zelfs geen bezem)".
De ene schuitevoerder was daar
om zelf een handeltje begonnen.
De rechtbank wil nu weten
hoe de vork juridisch aan de
jutezakken aangevoerde cacao-
steel zit, want als niemand zich
voor het spil of veegsel interes
seert, de stuwadoor niet en de
ontvanger evenmin, dan kan er
ook geen sprake van verduiste
ring zjjn. Dan zouden de op de
zolderschuit gevonden cacao
bonen dus inderdaad eigendom
van de schuitevoerders zijn.
Een chef van de bewakings
dienst van een der grote haven
bedrijven onthulde dat zijn be
drijf, dat 60 van alle in Am
sterdam ontvangen cacao ver
scheept, wél belangstelling heeft
voor spil en veegsel.
„Het gaat om tonnen", ont
hulde een andere getuige.
De belangstelling voor deze
affaire is niet alleen in haven
kringen groot, maar ook de rijks.
rijkspolitie schreef onlangs in
een circulaire aan de havenbe
drijven, dat een vrijspraak het
„bemonsteren" bevordert. Daar
mee had hij het oog op het
nemen van monsters uit de in
bonen. Dat is normaal, maar
wanneer men het met de ge
wichten niet zo nauw neemt,
omdat men vaak alleen het aan
tal balen telt, dan vreest men
dat er opzettelijk gaten worden
gemaakt in balen cacaobonen
om de hoeveelheid spil te kun
nen vermeerderen
De chef van de bewakings
dienst van een ander Amster
dams havenbedrijf gelooft even
wel dat de schuitevoerders niet
„prikken". Hij denkt aan een
andere schakel.
De hoofdfiguur in deze affaire,
de gedetineerde 57-jarige con
troleur N. W. S„ getuigde dat
het spil van niemand is. Hij
heeft de afgelopen jaren bij het
uitladen van balen cacaobonen
van zolderschuiten wel spil in
ontvangst genomen. Omdat een
lading cacaobonen altijd over
wicht heeft, kreeg de fabriek
naar zijn zeggen altijd de be
stelde hoeveelheid. Het verschil
spaarde hij op, verkocht het en
stak de opbrengst in zijn zak
en die van enkele vrienden,
waarmee hij samenwerkte. Deze
„hoofdfiguren" moeten nog
terechtstaan.
Eierafzet in Roermond
teas gisteren normaal
De omzet op de eierveiling
„Vece" ti Roermond was giste
ren weer normaal. Dinsdag was
hij, volgens mededelingen van
deze veiling, enorm en woens
dag nog zeer groot. De prijzen
lagen tussen 8% en 9)4 cent. De
exporteurs zetten pog alles op
alles om eieren over de grens li
krijgen.