Oliehaarden Ijzerhandel TAZELAAR igor sikorsky SPORTNIEUWS Radio en Televisie Fobrux Stereo met gloeistaven f 498, Interno Sirius met gleelstaveri f 480,- VOETBAL DE VRIJE ZEEUW Pagina 7 In verschillende kleurencombinaties uit voorraad leverbaar 560sfe STAATSLOTERIJ 4e kies He lijst over zt|n heSkepfers NUNINGA IN NEDERLANDS ELFTAL Wedstrijd tegen Zweden gaat door DE SPORTTOTO CHINESE HULP VOOR SOMALIë Amerikaanse patrouille met stenen bekogeld Vrijdag 6 september Televisieprogramma's. Donderdag 6 September NOORDSTRAAT 19 TELEFOON 2151 HOGE PRIJZEN lïtiï f 1500 3772 1000 4375 '5276 11732 11S12 12732 20S73 21677 f -tod 10314 yiA3^0^1,5,88,?,™6963 20983 21744 f 200 1102 1337 5055 5179 6024 6147 6199 62S7 7301 V-rOQn29^^6?^^8?^??7!^?314 12439 14213 14320 14828 15531 13978 13163 16229 16304 17382 17726 1788D 19636 20032 21051 21477 21832 PRIJZEN VAN 80.— 1052 072 132 299 308 363 423 572 661 683 715 744 839 884 946 3013 028 144 188 200 212 234 301 317 499 621 740 831 853 856 3004 222 299 325 468 746 828 900 4174 237 325 520 939 5208 271 288 367 435 524 651 661 742 862 947 988 «096 144 170 216 268 797 965 7026 02S 060 191 248 281 310 371 439 654 658 695 798 881 918 3054 169 181 235 359 383 411 639 672 948 962 9060 170 176 179 232 283 469 498 798 S30 ■17 S5S 10559 680 831 11169 366 386 473 480 497 518 571 672 678 837 859 97S 13152 187 300 362 734 771 776 SS0 S98 13017 127 150 209 312 319 539 606 611 65° 689 726 741 750 S7Ü 880 907 976 979 989 14335 366 491 540 588 625 650 833 883 917 992 35013 014 196 413 471 623 844 16270 316 324 616 631 698 726 770 902 17030 129 232 265 310 426 550 656 705 824 ■882 959 18020 049 083 096 130 194 254 298 354 395 600 644 702 720 726^745 'S2'S 393 19062 135 137 367 414 416 537 600 635 6S5 698 883 900 949 993 20061 138 184 195 311 371 526 562 632 634 6S6 775 S29 S79 921 975 21056 057 272 607 703 806 NIETEN 1036 057 069 135 136 165 180 196 220 242 353 360 396 437 464 482 4S9 531 532 547 555 584 589 623 627 664 668 711 749 761 803 S44 867 978 2018 030 042 045 049 050 095 113 126 15S 171 177 179 187 214 220 229 285 313 345 367 405 415 416 449 479 490 495 526 531 540 560 567 576 613 630 647 649 666 696 701 716 771 786 846 859 934 943 944 950 989 997 3050 0S6 088 110 130 151 155 211 241 244 218 250 25S 297 409 448 458 497 518 542 581 5SS 676.680 697 734 761 784 796 S21 Sol 852 S96 957 4014 033 036 083 097 110 133 142 149 158 164 195 196 232 268 319 328 JÜ51 402 412 536 546 560 593 661 708 718 727 746 790 830 S92 918 946 951 f>S')2 007 048 069 081 096 164 181 1SS 193 246 274 287 325 331 360 380 406 471 472 ■177 479 480 512 546 599 622 628 707 718 758 762 769 772 857 888 943 944 «"01 027 069 135 155 163 187 223 265 282 305 312 338 383 415 470 488 549 60S 666 <>79 680 695 700 836 855 858 866 869 877 895 924 930 954 96S 976 9S1 997 7041 016 0S1 1.13 122 171 181 205 235 305 332 418 436 507 509 517 528 585 587 600 675 681 68S 694 72S 729 731 767 776 S41 857 904 917 919 977 9S2 997 047 162 191 200 203 208 237 287 301 354 358 39S 416 41S 422 442 450 466 501 515 559 569 591 602 65S 670 679 683 732 V2 774 778 797 S01 811 815 855 r** 859 865 S77 878 S84 S89 S90 935 971 999 «>076 098 136 161 246 259 l-o 499 527 531 540 550 615 62S 649 6S2 719 751 7s3 S17 S18 854 903 909 975 973 101S2 089 109 159 167 214 283 294 374 449 469 477 480 531 568 595 618 651 666 700 727 752 755 S10 814 819 833 855 S58 S7S 887 904 911 914 939 963 976 995 11002 010 022 099 138 141 1S2 185 259 263 271 318 328 332 356 363 375 389 390 400 442 445 447 4Ö5 498 554 596 612 635 658 675 692 984 13017 022 295 299 442 455 650 692 13028 047 175 222 464 503 753 S29 931 14027 029 194 232 590 598 804 861 15010 035 1S7 205 447 476 673 687 S64 904 10015 018 160 191 427 449 627 667 842 S55 17006 054 243 247 599 640 1807S 097 384 390 510 529 ■828 873 19037 075 281 327 533 5-40 792 797 946 960 30102 125 362 414 793 823 31002 0S1 227 2S0 492 508 787 815 69S 782 7S5 S66 876 932 945 983 024 075 120 138 140 153 171 201 308 327 336 350 357 366 3SS 407 497 504 509 536 537 569 601 642 798 812 820 S69 975 048 064 065 071 092 123 141 158 237 274 275 304 310 320 406 V><» 506 526 538 574 58S 6.82 687 752 S45 860 873 S89 S91 S93 906 913 037 293 599 S76 052 233 540 719 908 040 256 460 674 862 072 377 709 100 392 632 876 080 340 579 541 967 141 424 853 085 376 512 821 042 382 655 896 0S7 247 563 723 926 051 297 4S1 677 873 075 403 711 112 408 668 915 ««86 343 597 853 978 208 439 863 110 394 55S S5S 085 094 414 51.2 667 670 908 923 097 104 243 260 577 621 727 747 962 054 0SS 325 372 483 486 6S1 736 921 942 103 133 423 433 762 77S 126 189 415 437 673 682 987 981 096 118 376 383 60S 627 87S S85 095 158 523 553 734 749 976 9S3 .133 15.5 280 305 630 632 750 797 102 103 379 381- 170 48' 76" 983 145 505 555 801 870 215 217 447 462 6S4 705- 99'5 21,9 223 42S -181 650 6S0 905 906 161 174 582 571 797 SOO 986 998 160 363 35S 449 665 669 799 830 117 .146 415 424 57S 593 793 833 204 226 536 5--() S75 915 289 347 475 477 730 761 229 262 •196 517 6S6 733 922 943 223 279 292 324 325 340 609 610 615 Ö9S 701 739 894 985 123 170 172 212 216 224 404 414 437 174 4>6 49J 611 624 645 671 730 747 861 902 920 936- 97S mmiifttniK'to'. amiióte.heacoptei stijgt «oor ons op uit feet water. Igor Sikorsky, de helicopterpionier, vertelt aas zijn bureau van zijn luchtreuzen. vanaf het water, is in gebruik bij de U.S. Navy onder de aan duiding SH-3A Sea Dragon (Sea King). Deze wordt in Amerika gebruikt en is op dit moment de grootste voor de onderzeebootbestrijddng amfibie-helicopter ter wereld. Drie zijn er door de marine uitge leend aan de Amerikaanse lucht macht voor het transport van personeel en voorraden naar de radartorens in deAtlantische Oce aan. Ook de Japanse marine heeft het toestel gekocht. Tal van re cords zijn met de SH-3A geves tigd. De maximum snelheid van het toestel bedraagt meer dan 300 km per uur, hetgeen voor een helicopter héél veel is. Een kleiner toestel voor het lucht verkeer is de S-62A die elf passa giers meeneemt en een poosje voor de Sabena heeft gevlogen, o.a. naar de helihaven Eindhoven. Het toestel heeft één turbinemo- tor van 1050 pk en vliegt bij de U.S. Coast Guard als "r HH-52A. De eerste vloog op 14 mei 1958." teree - „DE VLIEGENDE HIJSKRAAN" "EN WAT presteert uw nieuw ste ontwerp?" "De nieuwste is de S-64 Skycra- ne, een zogenaamde Vliegende Kraan, die een lading van maar liefst 9417 kg kan meenemen. Hij is voorzien van twee gastur bine-motoren, die 4050 pk elk le veren. Onder de romp; kunnen complete Vrachtwagens worden meegenomen. Een voorloper was de S-60 die met auto's onder de romp gevlogen heeft. Er zijn twee van die S-6ï's aan Duitsland ge leverd en een daarvan was on langs op de Parijse Luchtva'art- lentoonst'elling, te. zien.. Als het moet kunnèn 60 soldaten worden meegevoerd in een speciale "bak" die onder de romp wordt beves tigd. De eerste S-64 vloog op 9 mei 1962." Een verdere ontwikkeling voor de Amerikaanse mariniers wordt de CH-53A, die' een amfibische romp krijgt voor: het vervoer van 30 mariniers. Intussen heeft Sikor sky nog tal van projecten op pa pier. o.a. van een vliegende kraan met vier turbines die een tienbladige(l) rotor krijgt en. die niet minder dan 36 ton zal kun nen meevoeren We hebben in vogelvlucht de be langrijkste ;he!icopters van Igor Sikorsky bekeken. Eind 1961 bad Sikorsky in totaal al 3657 heli copters gebouwd, waarvan 1281 S-55's. Thans zullen al meer dan 400Q helicopters de Sikórsky-fabriek hebben verlaten. Een groot man in de helicopterwereld is die I- gor Sikorsky geworden. Hoewel hij zelf met pensioen is en niet meer zelf zijn de helicopters ont werpt, zullen we in de komende jaren nog menige helicopter in Amerika zien verschijnen die zijn naam zal voeren. Igor Sikorsky zal in de geschiedenis van de luchtvaart altijd genoemd worden als de grote pionier van het hefschroefvliegtuig. (Nadruk verboden) BRIDGEPORT (PSisP) dóór HUGO HOOFTMAN Het is vandaag een interessante dag, want ik zit tegenover nie- mand minder dan de grootste helicopterpionier van onze tijd, di recteur van een groot concern, Igor Sikorsky. Hij zit tegenover mij ■aan zijn bureau, terwijl rondom ons de vele vliegtuigtypen die !lug ontwierp, op ons neerzien viermotorige vliegboten, amfibies en helicopters. Duidelijk is aan deze modellen te zien, dat Sikorsky *et zocht en nog steeds zoekt in typen die afwijken van het nor- maal gangbare soort vliegtuig. Zoals zjjn naam al doet vermoeden is onae gastheer een Rus van ■geboorte. Zijn eerste helicopter ontwierp hij in Rusland. In 1919, tjjdens de revolutie, verliet hg zijn vaderland en kwam naar "Amerika, waar hij zich vestigde. En daar in de Verenigde Staten werd hij de grote vliegtuigpionier, de man wiens naam nu over ■de gehele wereld grote bekendheid heeft en die zeer speciaal ver houden is aan het vliegtuigtype, dat men helicopter noemt.. Tijdens het gesprek ontpopt hij zich als een vriendelijke oude man. een beeitje kaal en zeer be minnelijk. Hij spreekt nog altijd het Engels met een typisch ac eent, waaruit men duidelijk hoort, dat hij geen Amerikaan van geboorte is. Onze gastheer vertelt mij dat er niet minder dan 4000 mensenwer ken in zijn fabriek in Bridgeport en nog eens 4000 in zijn nieuwe fabriek in Strafford. "Hoe denkt u dat de helicop ter van de toekomst er zal uit zien?" vraag ik hem. "Ik ben van mening, dat de helicopter ajtijd één rotor zal hebben, hoe groot het toestel ook zal worden. Zóals bij de vaete-vleugel vlieg tuigen de eendekker heeft gewon nen van de tweedekker, zo zal bij de helicopters de machine niet één rotor het winnen van die met. twee of aeifs meer rotors." ïVen moet ik glimlachen, want hiermee snijdt Sikorsky een voor hem heel belangrijk punt aan. Hij vervaardigt immers toestel- kerk^met één rotor, terwijl zijn concurrent,. Vgrtol ma- Tb- chines, met twee rwtxw®--» tandem fabriceert. Sabena, toen die in Rotterdam neerstreek en ik heb de Rotter damse helihaven persoonlijk offi cieel geopend". glimlacht hij trots. DE EERSTE SCHREDEN MET PLEZIER vertelt mijn gast heer over zijn carrière en hoe het allemaal is gegaan in de loop dér jaren. "De eerste helicopter waarmee ik in Amerika experimenteerde, «vas de VS-300, een echt experi menteel toestel, dat ik zelf vloog. Dat gebeurde in de herfst van 1939, dus kort voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog. De VS-300 had een open cockpit, een 75 pk motor en een driebladige rotor. In november 1939 kon ik in mijn VS-300 "wel een minuut of twee m de lucht blijven. Dat lijkt thans belachelijk, nu mijn nehcopterlo zelfs over de Atlanti sche Oceaan gevlogen zijn, maar voor die tijd was het al heel wat. Zomer 1940 bleef de VS-300 al 15 minuten lang in de lucht en, wat belangrijker was, de machine bleek uitstekend bestuurbaar." Op 1'5 april 1941 behaalde Igor Sikorsky 'n Amerikaans helicop- terrecord door iets langer dan een uur in de lucht te blijven en op 6 mei 1941 vestigde hij met de VS-300 zelfs het officiële we- rekl-duurrecord voor helicopters met een vlucht van één uur, 32 rnamken en 26 seconden. DANK ZtJ KOREA "Hoe begon uw succes?" "De eerste helicopter die daad werkelijk bij de Amerikaanse A>1 babbelend komt mijn land, Nederland ter sprake en mijn gastheer laat duidelijk uitkomen dat hij het lage landje bij de zee ként. "Albert Plesman, Neder lands grote luchtvaartpionier, was een persoonlijke vriend van mij. Ik respecteer hem enorm!" zegt Sikorsky. "Ook zat ik vóór ifi de cockpit -van de eerste S-55 van Na de oorlog maakten mijn toe stellen hun debuut op de luchtlij nen als passagiersmachine en de Belgische Sabena verrichtte zoals u weet op dit gebied pioniers werk. Zij kocht eerst S-55's, die later door de grotere S-58's werden vervangen." Op onze drie helicopter-havens in R'dam, Eindhoven en Maas tricht zijn deze Sabenabelicopters bekende verschijningen geworden. Nog altijd zijn de S-58's van Sa- benahelicopters bekende verschij ningen geworden. Nog altijd zijn de S-58's van Sa bena hier regelmatig te zien. De allereerste helicopter, die Nederland na de oorlog kocht, was een S-51, de PH-HAA, die later als "Jezebel" nog jaren lang gevlogen heeft bij de Mari ne Luchtvaart Dienst, die nu S- 58's heeft voor onderzeeboot maar de kans is groot, dat Ne- Sikorsky helicopters plaatst. DE REUZEN "WAT IS uw grootste machine?" "Een grote tweemotorige heli- copter is de S-56, die bij de U.S. Army, de U.S. Navy en bij de U.S. Marines vliegt onder de aan duiding Ch-37 Mojave. Deze heli heeft een stompe rompneus, ge vormd door twee deuren, die kun nen worden opengeslagen, waar na jeeps, stukken geschut etc. zo het laadruim kunnen in- en uitrijden. Deze machine is zo groot als een Douglas Dakota, een nieuw be wijs hoe enorm de helicopter zich na de oorlog heeft ontwikkeld. Er kunnen 24 gewonden op bran cards vervoerd worden. De bei de motoren leveren 2100 pk elk en bevinden zich op korte vleugel- stompjes ter weerszijden van de romp. De Mojave is nu niet meer in produktie. Er zijn er 154 van gebouwd en de laatste verliet in mei 1960 de fabriek. De nieuwe commerciële aanwinst is de S-61 die o.a. op geregelde routes vliegt van de Los Angelos Airways. Het toestel kan 25-28 passagiers meenemen en ie voorzien van twee turbinemotoren van 1250 pk national Airlines er drie gekocht elk. Zopas heeft Pakistan Inter- voor gebruik in Pakistan en de Britsh European Airways kocht er drie voor verbindingen met de Scilly Islands vanuit Londen. Een amfibische détvoering, met ■waterdichte romp voor gebruik strijdmacht in gebruik ging, was de R-4 die o.a. dienst deed bij de U.S. Coast Guard, de kustwacht. Vooral dank zij de oorlog werd de ontwikkeling van de helicop ter sterk versnleld en ik deed er te sterk versneld en ik deed er pas tijdens de Koreaanse oorlog ziin dat de helicopter op werke- grote schaal gebruikt werd en zijn waarde dubbel en dwars bewijzen kon. Tienduizenden sol daten hadden toen hun leven aan de heli te danken. Want de hef- pikten de gewonden midden uit de frontlinies op en brachten ze naar de achter het front gelegen hospitalen. De GVAV'er Klaas Nuninga is verrassend gekozen voor het Nederlands elftal, dat woensdag 11 september a.s. te Amsterdam tegen Luxemburg uitkomt in zijn eerste ontmoeting voor de achtste finales van het toernooi om de Europese beker voor lan denteams. Nuninga, die pas zon dag j.l. aan de selectiegroep van Elek Schwartz werd toegevoegd, zal de middenvoorplaats bezet ten. Hij is de enige debutant in het team. Bondscoach Schwartz gaf aan de GVAV'er de voorkeur boven Rinus Bennaars van Feijenoord, omdat de conditie van eerstge noemde volgens hem momen teel duidelijk beter is. Tonny van der Linden, de andere kan didaat voor de middenvoor plaats, zal met Coen Moulijn de linkervleugel vormen. Schwartz, die niet kon beschikken over de geblesseerde Ajacieden Muller en Petersen, stelde het elftal als volgt samen: Doel: Pjeters Graafland (Feije noord); Achter: Haak (Feijenoord) en Ouderland CAjax); Midden: Van Wissen (P.S.V.), Pronk (Ajax) en Klaassens (Feijenoord); Voor: Swart (Ajax), H. Groot (Feijenoord), Nuninga (GV AV), Van der Linden (DOS) en Moulijn (Feijenoord). Reserves zijn: Lagarde (SC Enschedé), Veldhoen (Feije noord), Schrijvers (DWS), Ben- naars (Feijenoord) en Bergholtz (Feijenoord). De wedstrijd NederlandZwe den, die mogelijk evenals de ontmoetingen met de nationale voetbalteams van Tsjecho-Slo- wakije en Schotland door de K. N. V. B. in verband met het overladen programma zou wor den geannuleerd, zal woensdag 6 mei doorgaan. Het staat nog niet vast in welk Nederlands stadion deze wedstrijd zal wor den gespeeld. Het programma van 't Neder landse A-team ziet er voor dit seizoen als volgt uit: Woensdag 11 september: Am sterdam: LuxemburgNeder land (eerste wedstrijd 8ste fi nales toernooi Europese beker voor landenteams). Zondag 20 oktober: Amsterdam: NederlandBelgië. Woensdag 30 oktober: Rotter dam: NederlandLuxemburg (tweede wedstrijd 8ste finales toernooi Europese beker voor landenteams). Zondag 22 maart: Antwerpen: BelgiëNederland. Woensdag 6 mei: Nederland Zweden. Voorts, bij winst op Luxem burg, nog twee wedstrijden voor de kwartfinales voor het toer nooi om de Europese beker. Voor de sporttoto van het afgelopen weekeinde hebben 539.474 deelnemers een bedrag van 641.812 ingelegd, waardoor voor de eerste prijs 116.490, beschikbaar was. Er hebben zich 26 kandidaten voor deze prijs aangemeld die allen 4.480, zullen ontvangen. Maar liefst 536 deelnemers hadden twaalf van de dertien uitslagen goed. Vijf van hen hadden twee kolommen met twaalf juiste voorspellingen, twee zelfs vier. De tweede prijs was 63.540,- groot, zodat per kolom een bedrag van rond 116 gulden zal worden uitgekeerd. De Chinese volksrepubliek heeft de republiek Somalië een lening ten bedrage van meer dan zeventig miljoen gulden en een gift van meer dan lien miljoen gulden beloofd. Dit heeft de pre mier van Somalië, dr. Adbi Rashid Shermarke, dinsdag na terugkeer van bezoeken aan China, India, Pakistan en Italië in Mogadisjoe meegedeeld. Dooi de genoemde bedragen zou liet begrotingstekort worden gedekt. China had voorts technische bijstand en „andere hulp, waar over ik mij op het ogenblik niet kan uitlaten", aangeboden, aldus de premier. Een Amerikaanse patrouille is dinsdagavond in Berlijn door Oostduitse grensbewakers met stenen bekogeld. Een militair werd aan de schouder getroffen. De Oostduitsers lieten tevens enkele rookbommen ontploffen. De militairen patrouilleerden langs een smalle weg die de ver binding vormt tussen West-Ber- lijn en het tot de Amerikaanse sector behorende dorpje Stein- stücken. De Amerikanen be ëindigden hun patrouille kort na het incident. HILVERSUM I: 7.00 Nieuws; 7.10 Ochtendgymn.; 7.20 Social, strijdljed; 7.23 Lichte gram, rep., meded. en comm.; 8.00 Nws en social, strijdl.; 8.18 Lichte gram.; 9.00 Gymn. voor de vrouw; 9.10 Moderne gram.; 9.35 Waterstan den; 9.40 Morgenwijding; 9.55 Boekbespr.; 10.00 Lichte orkest muziek (gr.); 10.20 V. d. vrouw; 11.00 Voor de kleuters; 11.15 Moderne muziek; 11.40 Electro- nisch orgel- en pianospel; 12.00 Licht instrumentaal sextet; 12.20 Regeringsuitz.; 12.30 Med. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.33 Sport en recreatie; 13.00 Nieuws; 13.15 Meded.; 13.25 Beursber.; 13.30 Amus. muz.; 14.00 Mannenkoor; 14.25 Literair progr.; 14.40 Gas- tcnavond; 16.00 Moderne gram.; 17.00 Voor de zieken; 17.30 Mu sette-ensemble; 17.50 Actualitei ten; 18.00 Nws; 18.15 Operamuz. (gr.); 18.25 Licht, instrumentaal kwintet; 18.50 Draaiorgelklan ken (gr.); 19.00 Paulus, de bos kabouter; 19.10 Kinderkoor; 19.30 Moderne orkestwerken; 19.50 Reportage; 20.00 Nieuws; 20.05 Lezing; 20.20 Oude muziek (gr.); 20.30 Kerkdienst; 21.35 Moderne muz. (gr.); 22.00 Frag menten uit de musical Oklaho ma (gr.); 22.30 Nws; 22.40 Lich te muziek; 23.00 Social, nws in Esperanto; 23.10 Muziek-revue; 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM II: 7.00 Nieuws; 7.10 Dagopening; 7.20 Klassieke gram.; 7.45 Radiokrant; 8.00 Nieuws; 8.15 Lichte gram.; 9.00 Voor de zieken; 9.35 Deense volksdansen (gr.); 9.40 Voor de huisvrouw; 10.10 Oude muziek (gr.); 10.15 Morgendienst; 10.45 Klassieke aria's; 11.05 Gewijde muziek (gr.); 11.15 Programma voor oudere luisteraars; 12.00 Lichte gram.; 12.30 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.33 Licht instrumentaal ensemble; 12.53 Gram.; 13.00 Nws; 13.15 Licht instrument, kwintet; 13.35 Lich te gr.; 14.05 Schoolradio; 14.25 Jeugdensemble met pianobege leiding; 14.45 Klass. en moderne muz.; 15.25 Lichte gram.; 15.55 Meisjeskantoor en licht instru mentaal kwintet; 16.15 Wenken voor de tuin; 16.30 Oude muz.; 16.45 Klass. gram.; 17.00 Voor dracht; 17.20 Klass. en moderne liederen; 17.40 Beursber.; 17.45 Lichte gr.; 18.00 Fanfare-orkest; 18.20 Een programma dat schom melt; 18.50 Regeringsuitz.; 19.00 Nws en weerpraatje; 19.10 Nieu we Nederlandse liedjes; 19.30 Radiokrant; 19.50 Gaspel Songs (gr.); 20.00 Koninklijke Militai re Kapel: 20.30 Moderne muz.; 21.30 Lezing; 21.45 Musette-en semble en zangsolisten; 22.05 Geestelijke liederen; 22.30 Nws; 22.40 Lezing; 23.00 Klass. muz.; 23.40 Lichte gram.; 23.55—24.00 Nieuws. BRUSSEL (VI.): 12.00 Nws; 12.03 Lichte muz.; 12.30 Weer bericht: 12.35 P.iano- en orkest muziek: 12.50 Beursber.; 13.00 Nws; 13.15 Gevar. progr.; 14.00 Nws; 14.03 Kamermuziek; 15 20 Operettemuz.: 16.00 Nws; 16 03 Beursber.; 16.09 Lichte muziek; 17.00 Nws; 17.15 Lichte orkest muziek; 18.00 Nws; 18.03 Gevar muziek; 18.20 Voor de soldaten; 18.50 Radiokroniek; 19.00 Nws; 19.40 Zang en dansmuziek; 20.00 Operaconcert; 21.05 Koor en or kest; 21.45 Volkskunde; 22.00 Nws; 22.15 Gevar. muz.; 22.35 Dansmuziek; 23.00 Nws; 23.05 Gevar. muz.; 23.55—24.00 Nws NED. T.V.: i9.30 V. d. jeugd; 20.00 Journaal en weeroverz.; 20.20 Jazz-ensemble; 20.35 Rip- cord, T.V.-film; 21.00 Amus. progr.; 21.30 In AVRO's Televi- zier; 21.45 Even voorstellen? Mijn naam is Cox, detectivespel (deel 1 en 2); 22.25—22.30 Jour naal. BELGIë (Vlaams): 19.30 T.V.- rally; 19.55 Weerpraatje; 20.08 Journaal; 20.20 T.V.-Mozartfes- tival (om 21.40 Filmnieuws en fragmenten uit nieuwe films)! 23.15 Journaal.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1963 | | pagina 7