Pan American vliegtuig bijna verongelukt Velen boeken passage in Nw.-Guinea Loon- en prijsbeleid Geen vooruitgang bij de Nederlands- Indonesische besprekingen De regeling van de bewegingsvrijheid voor Militairen Nederlandse overlevenden van vliegtuigramp WEERBERICHT HOOGWATER ZON- en MAANSTANDEN en VRIJDAG 27 JULI 1962 18e Jaargang Nr 5660 MOGELIJKHEID TOT RADIOTÉLEFONISCH CONTACT MET HOLLANDIA VERRUIMD HET KONGOLESE VRAAGSTUK Weero verzicht AMERIKAANSE KERNPROEF OP GROTE HOOGTE MISLUKT RASSENSCHEIDING Protestactie van postbeambten bracht posterijen winst Frankering bij abonnement; Temeuze) Directeur-Hoofdredacteur I. van de Sande J Redactie-adres: Noordstraat 5557 Administratie-adres: Smidsvval Telefoon 01150 2073 Gironummer 38150 Abonnementsprijs: 6,per kwartaal; per maand 2,per week 48 ct. Losse nrs 9 ct. DE VRIJE ZEEUW Verschijnt dagelijks Uitgeefster N. V. v'/h Firma P. J. van de Sande te Terneuzen Advertentieprijs per mm 16 ct; minimum per advertentie ƒ2,40. Rubriek: Kleine Advertenties (géén handels- advertenties) 5 regels 1,10. Iedere regel meer 22 ct. Kleine advertenties bij vooruitbetaling. Vermelding; Brieven onder nummer, of: Adres Bureau van dit Blad. 20 cent meer. Inzending advertenties tot 's namiddags 2 uur. Voor het maandagnummer: zaterdags 10 uur. Een Boeing 707 vliegtuig van Pan American World Airways is gistermiddag met 79 passagiers aan boord veilig op Schiphol ge land, nadat liet enkele minuten tevoren boven Winterswijk bijna was verongelukt. Volgens de eerste berichten bet de gezagvoerder zijn machi ne plotseling steil naar beneden duiken teneinde een ander toe stel te ontwijken. Het gevolg was dat vrijwel alle passagiers builen of ver wondingen opliepen. Zij werden tegen het plafond geworpen. Ter wijl gelijktijdig alles wat los zat door de cabine vloog. Op Schiphol werd een deel van de passagiers per brancard uit de machine gedragen en met ambulancewagens naar het ge neeskundig centrum op de luchthaven gebracht. In de wachtkamer van de Icahal bekwamen de passagiers, die lopend het vliegtuig konden verlaten, van de eerste schrik. De 26-jarige zakenman R. C. Hellwig uit St. Louis Amerika, die op zijp reeds kalende hoofd een bloedende schram van ca. zeven cm. had opgelopen, ver telde dat ook het luchtver versingssysteem onklaar was ge raakt. „De chaos in het vlieg tuig was verschrikkelijk", zei hij. De passagiers waren allemaal heel erg geschrokken, doch hij meende dat men niet van paniek mocht spreken. Volgens hem was het toestel in enkele secon den minstens duizend voet naar beneden gedoken. Het betrof hier Pan Ameri cans lijnvlucht 75 van Dussel- dorf via Schiphol naar New York. Het toestel landde op Schiphol een kwartier na sche- matijd, om één uur gisterenmid dag. De stewardess was de eerste die na de aankomst op Schiphol op een brancard naar beneden werd gedragen. Zij lag bewus teloos op de vloer van het vlieg tuig. Ettelijke passagiers kwamen doorweekt uit de machine. Zij hadden een onvrijwillig bad op gelopen. Gemeld werd dat de watertank achterin de machine lek was geslagen. Schade werd voorts toegebracht aan de stoelen en de bagagerek ken. Het was gisterenmiddag boven Nederland druilerig weer met weinig zicht voor vliegtui gen. De Boeing met de registra tie N 726 PA vloog op een hoog te van 4500 voet toen de gezag voerder het andere toesel plot seling ontwaarde. Wel was de machine dus al iets gedaald omdat Schiphol niet zo heel ver meer weg was, doch de feitelijke landing was nog niet begonnen, zodat de passa giers hun veiligheidsriemen nog niet hadden omgord. Het gevolg was dat alle passagiers onver wacht uit hun stoelen onzacht tegen het plafond werden ge worpen. Een aantal passagiers klaagde op Schiphol over pijn in de rug. Zij werden voor een nader onderzoek naar hel Wilhehnina- gasthuis gebracht. In totaal werden 26 der passa giers door do G. G. en G. D. van Schiphol naar het Wilhelmina Gasthuis te Amsterdam ge bracht. 14 op een brancard en 12 zittend. De directeur-generaal van de Rijksluchtvaardienst heeft een onderzoek ten behoeve van de Raad van de Luchtvaart gelast, zo heeft de afdeling voorlichting van het ministerie van Verkeer en Waterstaat meegedeeld. Het Amerikaanse vliegtuig had toestemming van de ver keersleiding op Schiphol om tij dens een vlucht van Dusseldoi p naar Amsterdam te dalen tot 4.000 voet bij Harderwijk, zo deelt het ministerie verder mede. De verkeersleiding had geen meldingen van vliegtuigen, die een conflict-situatie met dit Amerikaanse vliegtuig zouden kunnen veroorzaken. Duidelijkheidshalve wordt er op gewezen, dat vliegtuigen, die met goed zicht vliegen, geen melding van een vlucht aan de verkeersleiding behoeven ce doen. Een licht militair, propeller vliegtuig. onderweg van Ypen- burg naar Twenthe bleek zich echter bij Teuge ook op de vlieg hoogte van het Amerikaanse vliegtuig te bevinden, waardoor dc bestuurder van dit laatste De twee t Nederlandse passa giers, die maandag de vliegramp met de Bristol Britannia van de Canadian Pacific Airlines op Honoloeloe overleefden, blijken nauwelijks verwondingen te heb ben opgelopen. Mevrouw L. de FouwVrijheid uit Napier in Nieuw-Zeeland, die in Nederland met verlof was geweest, kwam ongedeerd uit het wrak, maar liep daarna nog enkele onbete kende brandwonden op. Johan H. Kauffmann uit Amsterdam liep evenmin letsel op. Hy heeft zijn reis van Honoloeloe naar Nieuw- Zeeland donderdag voortgezet. ZWANEN ZWOMMEN OP DE BRINK IN BLARICUM De zware regenval heeft ook in Blaricum vrij veel oyeriast veroorzaakt. Op de brink in La ren, stond op een gegeven ogen blik zoveel water, dat de zwanen de vijver uitzwommen en een toertje over de brink gingen ma ken. medegedeeld door het K. N. M. I., geldig tot hedenavond Koeler. Half tot zwaar bewolkt met plaatselijk enkele buien, mogelijk met onweer. Koelere, matige tot vrij krachtige wind in hoofdzaak uit noordelijke richtingen. VRIJDAG 27 JULI De derde Nederlander aan boord van het toestel was de pur ser, de 36-jarige Harry Soukop, die tegenwoordig in Vancouver woont. Hij bevindt zich nog in het ziekenhuis met een gebroken arm en met verlammingsver schijnselen aan beide benen. Volgens inlichtingen van de C. P.A. in Nederland keerde de Bristol Britannia maandag kort na het vertrek van Honoloeloe (op weg naar Nieuw-Zeeland) met ca. 40 passagiers aan boord terug naar het vliegveld wegens storing aan een der motoren, waarvan de gezagvoerder de pro peller in vaanstand plaatste. Na dat hij, om liet landingsgewicht te verminderen, een groot deel van de brandstof boven zee had geloosd, scheen hij aanvankelijk een goede landing te zullen ma ken. Plotseling echter zwaaide de grote machine van de baan af en botste verderop met grote vaart tegen een bulldozer. Daarbij brak de staart van de romp af. De in zittenden van dit achterste deel van het toestel hadden daaraan hun leven te danken. In het voor ste deel deed zich een ontploffing voor, waarna het in brand vloog. Er waren in totaal 13 over levenden. Onder hen bevond zich met purser Soukop de overige cabine-bemanning. De beman ning in de cockpit kwam om het leven. v.m. n.m. Breskens 10.32 10.59 Terneuzen 11.07 11.34 Hansweert 0.47 12.14 Walsoorden 0.57 12.24 ZATERDAG 28 JULI v.m. n.m. Breskens 11.25 11.42 Terneuzen 12.17 Hansweert 0.40 12.57 Walsoorden 0.50 1.07 ZON MAAN op onder op onder Juli 27 4.52 20.39 1.25 17.16 23 4.54 20.38 2.05 18.19 vliegtuig een plotselinge uitwijk manoeuvre moest maken. Hier door geraakten passagiers uit de stoelen en werden gewond. Het vliegtuig landde zonder verdere moeilijkheden op Schiphol", al dus het ministerie. Gezagvoerder van de Boeing was de 53-jarige James Magenis uit Manhasset, Long Island, New York. Hij had van de ver keerstoren op Schiphol toestem ming gekregen van 5000 naar 4000 voet te dalen en was daar ergens in de buurt van Winters wijk mee bezig, toen hij plotse ling recht voor zich de kleine één-motorige Beaver op zich af zag komen. Als in een reflex trok hij de Boeing scherp om hoog en moest daarna nog scher per zijn koers weer horizontaal maken teneinde het toestel in zijn macht te houden. Op het moment dat hij de neus weer omlaag bracht werden de passa giers omhoog gezwiept. Dat hij naar beneden zou zijn gedoken, sprak hij tegen. Hoogstens kre gen de passagiers bij liet plotse ling corrigeren van de koers die gewaarwording. ,Het had weinig gescheeld of we waren tegen elkaar gebotst," verklaarde hij. De Beaver schoot nu onder de Boeing door. ..Ik schat dat we hem met 90 meter hebben gemist." Bij het onderzoek in het Wil helmina Gasthuis bleek, dat de verwondingen van de meeste pasagiers niet van ernstige aard waren. Zij konden na verbonden te zijn huns weegs gaan. Som migen zetten hun reis terstond per vliegtuig voort, anderen be sloten nu toch maar per boot de Oceaan over te steken. Een achttal passagiers bleef gisteravond nog in het ziekenhuis achter. Van wie 4 ter observa tie. De 4 anderen werden opge nomen. Dat waren: Een der drie stewardessen, t.w. mej. M. Gil- Jett (hersenschudding), en drie vrouwelijke passagiers: de Duit se mej. Susan Muller uit Neu renberg (buiktrauma) en twee Amerikaanse dames, mevr. Mar iene Padman en mevr. Prier (beiden met wervelfractuur). Met ingang van 1 augustus zal de radiotclcfoonvcrbinaing met Hollandia op Nederlands Nieuw-Guinea van maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur 13.30 uur (Nederlandse tijd) voor het publiek zijn opengesteld. Tot dusver was dit slechts op maandag, woensdag en vrijdag het geval. Dit is meegedeeld door de P. T. T. HET KONINKLIJK BEZOEK AAN DE WEST De Prinsessen Irene en Margriet, gefotografeerd tijdens hun be zoek aan liet historische fort „Oranje" op St. Eustatius. In Hollandia zijn donderdag morgen honderden boekingen gedaan voor de reis per vlieg tuig of per schip van vrouwen en kinderen naar Nederland. In enkele uren waren er 200 plaat sen besproken voor de „Zuider kruis" die donderdag, eerder dan verwacht uit Manokwari naar Holllandia terugkeerde om meer repatriërenden op te nemen. Er zijn thans nog honderd plaatsen op dit schip beschik baar. Ook enkele particuliere maatschappijen te Hollandia, waaronder do Shell, boekten passage voor vrouwen en kin deren van werknemers. Bij het K. L. M.-kantoor in Hollandia heerste donderdagmorgen een ongewone drukte. Het is nog niet bekend hoeveel ambtenaren reeds passage voor hun gezin nen hebben aangevraagd. De coördinatie van het vervoer op gouvernementskosten per vlieg tuig is geconcentreerd op Biak en vandaar zijn nog geen ge gevens ontvangen. Het is ook nog niet bekend of en wanneer er chartervliegtuigen zullen worden ingeschakeld. Wel noemde men donderdagmorgen in gouvemementskringen de neiging om na de aankondiging over het „vervroegd vertrek" vrouwen en kinderen naar Ne derland te zenden „boven ver wachting". Van gewoonlijk welingelichte zijde te Londen is vernomen dat de Verenigde Staten, Groot- Brittannië, Frankrijk en België v/erken aan een ontwerp voor een oplossing van het Kongole se probleem. Deze landen hopen binnen enkele dagen een voor stel bij het secretariaat van de Verenigde Naties in te dienen. Het overleg wordt gepleegd te Washington op ambassadeurs niveau. De vier landen zijn het erover eens dat Kongo op het gebied van het staatsrecht en Katanga op het gebied van de financiën concessies moeten doen. KOELER. Een storing, die via het Engel se Kanaal naar het oostnoord oosten trok, kwam donderdag boven ons land aan. Juist vóór het middaguur leefde de buien activiteit er in op, het eerst in het zuidwesten en zuiden. De vrij hevige onweders breiden zich daarna vrij snel over dc rest van het land uit en werden nog vóór vier uur in de middag op de vliegvelden Eelde en Leeuwar den gesignaleerd. Hoewel de buien in het alge meen hevig waren, verschilde de intensiteit, zoals gebruikelijk bij dergelijke toestanden, van plaats tot plaats aanmerkelijk. Bijzon der hevig was de neerslag in I-ïeerde op de Veiuwe, waar in een kwartier tijd 33 milimeter is gevallen. Enkele andere neerslagcijfers: Vliegveld Rotterdam 44 mm Ypenburg 37 mm; Schiphol 33 mm»; De Bilt 25 mm; Ramspol 23 mm; vliegveld Valkenburg 22 mm; IJmuiden 19 mm; Den Hel der en vliegveld Soesterberg 16 mm; vliegvelden Leeuwarden en Eindhoven 15 mm. De storing, die de buien ver oorzaakte, trekt nu langzaam over Duitsland weg. Er is echter nog een deel van boven het Engelse Kanaal over gebleven, dat eveneens een oos telijke koers volgt. In verband hiermee zijn ook heden buien te verwachten. Het ziet er daar bij naar uit dat geleidelijk in het gehele land de wind noordelijk tot noordoostelijk zal gaan wor den, zodat koelere lucht wordt aangevoerd. Ook donderdag werden te Hollandia goede zaken gedaan in koffers. De voorraden in dc winkels slinken snel. Enige tien tallen automobilisten hebben hun auto naar het enige expe ditiebedrijf in Hollandia ge bracht voor verzending naar Nederland. Men vreest dat de prijzen van auto's op de twee dehands-markt snel verder zul len dalen. Aangezien nog niets is meegedeeld over oen vergoe ding voor het eventueel verlies van particuliere voertuigen ach ten velen het verstandiger, hun wagen voor ruim duizend gul den naar Nederland te zenden, dan af te wachten wat er verder gaat gebeuren. De vervoerscapa citeit is echter beperkt en de verscheping zal wellicht pas in de loop van de volgende maand of mogelijk nog later geschieden. Ook de verscheping van huis raad stuit op moeilijkheden daar er een nijpend tekort bestaat aan pakkisten. Behalve de meer dan gewone drukte voor de passagekanto ren van de K. P. M. en de K. L. M. en bij de pnige bank te Hol landia is uiterlijk alles volkomen rustig. De ontwikkelingen van de afgelopen dagen hebben uiteraard een grote invloed op de algemene stemming, doch van paniek kan zeker niet worden gesproken. Volgens de correspondent van het Franse persbureau AFP in Hollandia zal ook de tweede vice-voorzitter van de Nieuw- Guinea-raad, de heer N. Jouwe, zijn vrouw en kinderen naar Ne derland sturen. Mevrouw Jouwe is een Indo- Europese. Het jongste S.E.R.-advies over dc loonvorming vertoont het beeld van een duidelijke r<*actie op drie jaar praktijkervaring met het bestaande systeem van gedifferentieerd loonbeleid. Daar naast heeft de S.E.R. opnieuw stilgestaan by de wens naar een grotere vrijheid voor het bedrijfs leven, en in samenhang hier mede zien uitgesproken over de vraag bij wie de verantwoorde lijkheid vooi' de loonvorming ligt. Dit schrijft mr. A. J. R. Mauritz, algemeen secretaris van het Centraal Sociaal Werkgevers verbond in „Economisch Statisti sche Berichten". Evenals bij vorige gelegen heden wordt erkend dat zowel het bedrijfsleven als de overheid voor de loonvorming verantwoor delijkheid dragen. Die van het bedrijfsleven wordt in het advies als tlc nrimairp-verantAtmorriollik- heid aangewezen. Die van de overheid wordt ..haar eigen ver antwoordelijkheid" genoemd. De grote meerderheid van de S.E.R. ziet bij de nieuwe rolverdeling de centrale overheid als hoedster van het algemeen belang op de achtergrond treden, van waaruit zij wel van haar mening kan doen blijken, maar waarbij het haar niet gemakkelijk wordt ge- De Nederlandse ambassadeur te Washington dr. ,1. H. van Roij- cn heeft gisteren een bezoek ge bracht aan de Amerikaanse mi nister van Buitenlandse Zaken Dean Rusk om met hem het ver loop te bespreken van de gehei me besprekingen tussen Indone sië en Nederland over het ge schil inzake Nieuw-Guinea. Vol- Een „Thor" raket, die een kernbom in de ruimte moest brengen voor een ontploffing op grote hoogte, is donderdag ochtend op de lanceerbasis op het eiland Johnston in de Stille Oceaan vernietigd en verbrand, onmiddellijk na het afschieten. Een woordvoerder van de com missie voor atoomenergie ver klaarde dat zich geen kernont ploffing had voorgedaan ondanks de vernietiging van de raket. De prewf zou oorspronkelijk maandag zijn gehouden maar werd tweemaal uitgesteld we gens ongunstig weer. Dit is de derde mislukking. Bij de vorige pogingen om een kern bom op grote hoogte te bren gen werden de draagraketten in de vlucht vernietigd nadat een mechanisch defect was gecon stateerd na de lancering. Op 9 juli gelukte de derde proef in de serie volkomen. Een federale rechter te Rich mond in Virginia heeft de auto riteiten van Prins Edward Coun ty gelast de openbare scholen te heropenen die in 1959 waren ge sloten om rassenintegratie te voorkomen. Het merendeel van de 1.700 negerkinderen van Prince Ed ward County heeft sedert 1959 geen eigenlijk onderwijs gehad. De 1.400 blanke kinderen hebben particuliere scholen bezocht. gens welingelichte bronnen zijn bij deze besprekingen moeilijk heden gerezen. Nadat aanvankelijk bevredi gende vooruitgang was geboekt, zo wordt vernomen, is er ver traging in de besprekingen ge komen met betrekking tot het einde van de periode, waarin het plan-Bunker voorziet, voor de bestuursoverdracht van Weste lijk Nieuw-Guinea aan Indonesië. Volgens dezelfde bronnen tracht de Indonesische vertegenwoordi ger Adam Malik goedkeuring van de Nederlanders te verkrij gen voor een verkorting van deze periode. Deze bronnen zeiden ook nog dat het onderhoud tus sen dr. Van Roijen en Dean Rusk een afspiegeling was van de aan beide zijden gevoelde behoefte om de besprekingen weer op gang te krijgen. Het bezoek van dr. Van Roijen aan de heer Rusk volgde op een onderhoud dat hij woensdag ge had heeft met de Indonesische minister van Buitenlandse Zaken dr. Soebandrio. Dr. Van Roijen liet zich slechts in vage termen uit na zijn on derhoud van een half uur met minister Rusk. Hij zeide tegen de verslaggevers dat hij „een in- terssant gesprek had gehad met de minister van Buitenlandse Zaken". „Wij hebben het gehad over besprekingen die gevoerd zijn met de Indonesiërs," zei hij. Op de vraag of men voor zeker kon houden dat hij zijn bespre kingen met de heer Malik 'zou voortzetten, antwoordde dr. Van Roijen: „Wij zullen zien". Vol gens dezelfde bronnen zou er later op de dag nog een onder houd zijn tussen dr. Soebandrio en dr. Van Roijen, in tegenwoor digheid van de heer Bunker. De vroegere verwachtingen dat de huidige fase in de onderhan delingen wellicht aan het einde van de week geëindigd zou kun nen worden, schijnen thans te optimistisch te zijn geweest, zo verluidde neg uit dezelfde bron. maakt de teugels zelf weer in handen te nemen. Dc loonpolitieke maatstaven, zoals die sinds 1959 hebben ge golden, hadden automatisch dui delijk consequenties voor het prijsbeleid. De gewijzigde beoor deling van de maatstaven, zoals de S.E.R. die thans unaniem heeft aanvaard, ontneemt de grondslag aan de nauwe samen hang tussen loonsverhogingen en prijzen. Dc S.E.R. heeft dit inge zien en geadviseerd tot een zekere mate van ontkoppeling van ioon- en prijspolitiek. Ge zocht zal moeten worden naai' andere criteria voor het prijsbe leid. In liet advies worden dan ook enkele nieuwe procedure regels globaal aangeduid. Sterke argumenten pleiten vol gens mr. Mauritz voor de onver korte handhaving van de func ties van het college van riiksbr- middelaars, ook bij een gewijzigd loonbeleid in materiële zin. Juri disch is het stellig uitvoerbaar het college de positie te ver schaffen, die met het gewijzigd'- materiële loonbeleid in overeen stemming is. De conclusie van de schrijver is; „Mogen de gevolgen van het S.E.R.-advies van 6 juii zijn dat het materiële loonbeleid wordt omgebogen in de door de raad voorgestane zin. Daarmede zou het algemeen belang zeker gediend zijn. al zullen nog wel dc nodige overgangsmoeilijkheden moeten worden overwonnen. Het algemeen belang lijkt mij be paald niet gediend met de dooi de raaösmeerderheid gewenste wijziging van het institutionele kader", aldus mr. Mauritz. Een actie waarmee de post beambten van 2 tot 4 juli pro testeerder. tegen de afwijzing van hogere salarissen is een voordelige zaak voor de West- Duitse posterijen geworden. Doordat het personeel welis waar vlot maar pijnlijk nauw keurig volgens dienstvoorschrif ten werkte kwam er meer geld binnen dan normaal. Op een postkantoor alleen al stegen do inkomsten door strafport, die anders hoogstens vijftien mark per dag bedragen, tot honderd mark. Doordat het drukwerk zorgvuldig gecontroleerd was vloeiden in een ander geval 7.300 mark meer in de kas van de posterijen omdat in plaats van het lagere tarief voor druk werk dat voor brieven moest worden betaald. 4 Het ligt voorlopig niet in de bedoeling de regeling van de be wegingsvrijheid van militairen bij de landstrijdkrachten te wij zigen. Deze regeling is ingevoerd in verband niet vervoerstechnische moeilijkheden bij de Nederlandse Spoorwegen en geldt niet voor de koninklijke marine en de ko ninklijke luchtmacht omdat zich daar niet zoveel moeilijkheden voordoen. Het extra-vervoer kan voor deze beide onderdelen wor den verwerkt. Een herziening van de regeling bij die onderdelen ligt dan ook niet in de bedoeling. Dit heeft de minister van De fensie, ir. S. H. Visser, mede na mens zijn ambtgenoot van Ver keer en Waterstaat meegedeeld in antwoord op schriftelijke vra gen van het Tweede Kamerlid de heer W. Wierda (P.v.d.A.). De vervoersmoeilijkheden wa ren van zodanige aard, dat het hangende een onderzoek naar de mogelijkheden voor een be tere regeling verantwoord en noodzakelijk werd geacht tijde lijk met een minder gunstige regeling genoegen te nemen, zulks mede in verband met het feit, dat gebleken was. dat aan de opleidingen onaanvaardbare schade werd toegebracht. De dienst moest des vrijdags in vele gevallen reeds zeer vroeg tijdig worden beëindigd om de militairen in de gelegenheid te stellen gebruik te maken van de militaire treinen. Bij het zoeken naar een uit militair oogpunt aanvaardbare en vervoerstechnisch uitvoerba re oplossing, is gestreefd naar een regeling, die voor het perso neel ingedeeld bij de parate troe pen zo gunstig mogelijk zou zijn, aangezien: het bij de parate troepen inge deelde personeel om het andere weekeinde is geconsigneerd en het grootste deel van de dienst tijd bij de parate troepen wordt doorgebracht. De regeling van de bewegings vrijheid bij de landmacht houdt in dat: aan militair personeel inge deeld bij de opleidingseenheden (depots en scholen) afwisselend tweemaal een kort weekeinde van zaterdag 13.00 uur tot zon dag 24.00 uu-r en tweemaal een lang weekeinde van zaterdag 6.00 uur tot maandag 12.00 uur wordt verleend. Militairen ingedeeld bij de pa rate staven en eenheden genie ten bewegingsvrijheid tweemaal per vier weken van vrijdag 13.00 uur tot maandag daaraanvolgend 12.00 uur.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1962 | | pagina 1