n DC-8 bij Lissabon neergestort 61 personen kwamen om het leven Het uitstel van belastingverlaging Advies van de S.E.R. over verlaging leeftijdsgrens A.W.W. Weero verzicht feesten HOOGWATER ZON- en MAANSTANDEN WEERBERICHT ilonopole TWEEDE KAMER i Geniet er-van paraoiso 25ct. R ADIO de BUCK Spanning in Zuid-Afrika Radio de Koek SJAH VAN PERZIE TERUGGEKEERD enz. verzorgen wij nvoudige tot nitge- ■ntueel met muziek, likking. aan huis, eventueel nj ons terecht- 55 Tel. 2482 en. de 276, g ponen? volgende ebon voor 36 ct. 33 ct. 28 ct. 25 ct. 255 ct. 32 ct. R «103W Rtaricerivg bij abonnement: Temeuzen Diïecteur-Hoofdredacteur I. van de Sande Redactie-adres: Noordstraat 5557 Administratie-adres: Smidswal Telefoon 2073 Gironummer 38150 Abonnementsprijs: ƒ6,— per kwartaal; per maand ƒ2,—; per week 48 ct. Losse nrs 9 ct. DE VRIJE ZEEUW WOENSDAG 31 MEI 1961 17e Jaargang Nr 5304 Verschijnt dagelijks Uitgeefster N. V. v/h Firma P. J. van de Sande te Temeuzen Advertentieprijs per mm 15 ct; minimum per advertentie ƒ2,25. Rubriek Kleine Advertenties (géén handels advertenties) 5 regels 1,Iedere regel meer 20 ct. Kleine advertenties bij vooruitbetaling. Vermelding: Brieven onder nummer, of: Adres Bureau van dit Blad. 20 cent meer. Inzending advertenties tot 's namiddags 2 uur. Voor het maandagnummer: zaterdags 10 uur. Na enkele uren onzeker heid en groeiende ongerust heid zijn gistermiddag aan het strand ten zuiden van Lissabon wrakstukken ge vonden van de nieuwste DC-8 machine, de PH-DCL ,.Fridtjof Nansen', die maandagnacht op weg van Lissabon naar Caracas is verongelukt. Het toestel stortte enkele minuten na dat het van Lissabon was opgestegen, neer. Bij de wrakstukken werden tevens verongelukte passagiers aangetroffen. De ..Fridtjof Narisen" was een van de twee DC-8 machines, die door de KLM waren uitgeleend aan de Venezolaanse luchtvaart maatschappij Viasa. Het toestel was pas 2 weken in gebruik. Aangenomen moet worden, dat dit ongeluk aan alle inzittenden het leven heeft gekost: 47 passa giers, onder wie een tiental kin aeren en baby's, en 14 beman ningsleden. Onder de passagiers bevonden zich voor zover bekend geen Nederlanders. De bemanning bestond uit 12 KLM.ers en 2 Venezolanen. Ge zagvoerder was de 42-jarige Nieuw Zeelander R. D. Berge- mann, die reeds sinds 1946 als v.ieger bij de KLM in dienst was. De machine was dinsdagmid dag uit Caracas in Rome aange komen. Weliswaar heeft de Viasa wegens moeilijkheden met de Italiaanse regering nog geen ge regelde lijndienst op Rome kun nen openen, maar volgens de KLM betrof het hier een charter vlucht. Dinsdagavond om 20.12 uur vertrok het van het vliegveld Fiumicino bij Rome voor de terugreis via Madrid, Lissabon, Santa Maria naar Caracas in Venezuela. Vandaar was er een verbinding met een andere ma. chine naar Curacao. Onder de verongelukte passagiers bevindt zich dan ook het Spaanse echt paar Eizaquirre, dat omstreeks half twaalf in Madrid instapte met eindbestemming Curagao. In Lissabon, waar het toestel na middernacht arriveerde, stap ten 14 passagiers uit. waarna er 7 anderen aan boord gingen, alle maal met bestemming Caracas. Het vliegtuig steeg om 1.15 uur normaal van Lissabon op. Het was regenachtig weer en liet zicht was als gevolg van laag hangende bewolking beperkt. Vier minuten later werd het radio-contact verbroken. Volgens een mededeling van het Franse persbureau AFP zou dit abrupt geschied zijn. Pas uren later bleek, dat het toestel toen meteen is neerge stort. Bijna 12 uur lang heerste er grote ongerustheid, maar er was nog een kleine kans, dat alleen de radio defect, was. De machine had voldoende brandstof aan boord om tot half zeven in de ochtend in de lucht te blijven. Het kwam echter niet in Santa Maria op de Azoren aan, waar het tegen twee uur in de nacht werd verwacht en naarmate de tijd verstreek groeide de zeker heid. dat het verongelukt was. Eerst gistermiddag kwam de volstrekte zekerheid. Op het strand, 10 kilometer ten zuiden van Lissabon, trof men wrak stukken en verongelukte inzit tenden aan. Volgens de Portuge se kustwacht was dat bij Costa da Caparica. Volgens de voorlopige passa gierslijsten van de KLM bevon den zich onder de passagiers 26 Venezolanen, 10 Spanjaarden, 5 Portugezen, één Itailiaan, één Chileen, één Franse dame en de heer Alfons Santini, wiens natio naliteit onbekend is. Dit zijn dus 45 passagiers, maar volgens in lichtingen van de Viasa zouden er 47 aan boord zijn geweest, on der wie 8 kinderen en 2 baby's. Het verongelukte toestel was de nieuwste DC-8 machine, die de KLM van de Douglas fabrie ken uit Amerika had' ontvangen. Zij werd begin dezer maand af geleverd en was de tiende van de 13 straalmachines, die de KLM dij Douglas heeft besteld. Het toestel was uitgerust met de nieuwe zgn. Turbo-Fan motoren, evenals de 8e en de 9e DC-8, die de KLM uit Amerika heeft ont vangen. Twee van de nieuwste DC-8 machines had de KLM aan de Viasa uitgeleend totdat deze zelf over vliegtuigen van dit type zou beschikken. Naar bekend werken de KLM en de Venezo laanse luchtvaartmaatschappij nauw samen. Het kabine-perso- neel van de Viasa krijgt een op leiding van de KLM in Neder land. Onder de bemanningsleden van het verongelukte toestel bevon den zich behalve 12 KLM-ers dan ook twee Venezolanen. de purser Pablo Garrido en de stewardess, mej. M. I. Crespo Caldera. Beiden hadden in maart op Schiphol een opleidingskursus van 14 dagen gevolgd. Voor de president-directeur der KLM, de heer I. A. Aler, betekent deze vliegtuigramp een tragische afsluiting van zijn carrière bij de KLM. Vandaag is het de laatste dag dat hij in functie is, want op 1 juni gaat hij met pensioen. Zijn opvolger, drs. E. H. van der Beu. gel, bevond zich gisteren nog in de Verenigde Staten, waar hij donderdag j.l. was aangekomen in verband met een jaarvergade ring van ae bestuursraad der I.A.T.A., de organisatie van bur gerluchtvaartmaatschappijen. Drs. Van der Beugel zou op 5 juni nog een redevoering in Vancouver houden voor het Ca nadese verbond van werkgevers. Hij besloot ijlings naar Neder land terug tc keren, toen hij van het ongeluk hoorde. Hij wordt hedenochtend uit New York op Schiphol terug verwacht. Op Schiphol verwekte het be richt grote versnagenheid. Toen 's middags alle hoop kon worden opgegeven, werden bij de hoofd ingang de grote vlaggen halfstok gehangen, terwijl alle kleine en fleurige vlaggetje:, vap de bui tenlandse luchtvaartmaatschap pijen op de ballustrade voor de restaurants wefdeij ingehaakt. De verongelukte bemanning was in Lissabon pas aan boord van het toestel gegaari om de collega's, die met de machine uit Rome waren gekomen, af te los sen. Kort na drie uur gistel middag meldde Reuter uit Lissabon, dat er volgens de Portuese marine autoriteiten geen overlevenden van de ramp zijn. Eveneens volgens Reuter is de plaats waar de wrakstukken zijn gesignaleerd, nl. op de kuststrook die genaamd is Da Caparica moeilijk bereikbaar. Het is in de buurt van het plaatsje Fonte da Telha. Het ongeluk met de „Fridtjof Nansen", die de registratieletters PH-DCL droeg, maaki een einde aan een peiiode van bijna 3 jaar, waarin de KLM geen tegensla gen van dit kaliber heeft onder vonden. Het laatste ongeluk met een KLM-vliegtuig geschiedde op 14 augustus 1958, tben de super- Constellation PH-LKM ..Hugo de Groot" bij Ierland in de Atlanti- shce Oceaan stortte. Daarbij ver loren 91 passagiers en de uit 8 leden bestaande bemanning het leven. In totaal zijn er nu drie onge lukken met DC-8 machines ge beurd. Op 16 december van het vorig jaar botste een DC-8 van de United Airlines met 77 passa giers boven New York tegen een super.Constellation van Trans World Airlines en stortte in sen der v/ijken van de stad neer. Er waren van geen der beide toestel len overlevenden. De tweede DC-8 die veronge lukte was van de Mexicaanse luchtvaartmaatschappij Aerona- ves de Mexico. Dit toestel maakte op 19 januari j.l. van het New Yorkse vliegveld Idlewild een mislukte start en vloog in brand, toen het vlak buiten het vliegveld de grond raakte. Daarbij kwam bijna de voltallige cockpit-be manning om, doch de passagiers kondende machine nog bijtijds verlaten. Nog vóór de wrakstukken wa ren gesignaleerd had de direc teur-generaal van de rijkslucht vaartdienst, ir. W. F. Backer, die tevens vooronderzoeker is bij vliegtuigongevallen, opdracht ge geven dat een commissie van on derzoek terstond naar Portugal zou reizen. Kort vóór het mid daguur vertrokken dan ook drie leden van de rijksluchtvaart dienst en twee van de dienst luchtvaart der rijkspolitie op Schiphol. Bovendien reisden ze ven vertegenwoordigers van de KLM mee onder leiding van de heer G. C. Wansbeek, hoofd bu reau veiligheid der KLM. Gisteravond zijn nog een vijftal experts in opdracht van de rijks luchtvaartdienst naar Lissabon vertrokken en wel om 21.30 uur. Dat waren dr. J. Zeldenrust, patholoog.anatoom van het ge rechtelijk laboratorium in Den Haag, diens assistent, dr. B, Makking, het hoofd vliegmedi- sche dienst van de stichting na tionaal luchtvaartgeneeskundig centrum te Soesterberg, dr. J. Kielstra, de KLM-gezagvoerder J. Koedam, die namens de ver eniging van verkeersvliegers gaat en eveneens aan de com missie van onderzoek wordt toe gevoegd, en de KLM-fotograaf H. W. Bernhard. AFP meldde gisteravond dat men in het Portugese dorp Ca parica op het strand, ongeveer 20 km ten zuiden van Lissabon, verminkte stoffelijke overschot ten, een kinderlijkje, schoenen en wrakstukken van het vliegtuig heeft gevonden. De DC-8 zou volgens het Franse persbureau in de lucht ontploft zijn, toen het zich op een hoogte van ongeveer 2 km boven Caparica bevond. De inwoners van dit dorpje ver klaarden een geluid gehoord te hebben, dat een explosie deed vermoeden, maar het weer was er zeer slecht en de lucht was zwaar bewolkt, men dacht dat er een onweer losbarstte. Twee vaartuigen van de Por tugese marine begeven zich voor een onderzoek naar de plaats waar men vermoedt dat de res- ,ten van het vliegtuig zich bevin. den. De zee is zeer woelig en de sterke golven bewegen zich in de richting van het strand van Caparica. De directie van de KLM heeft gisteravond om kwart over zeven bekend gemaakt dat op grond van de berichten die men uit Lissabon heeft ontvangen thans definitief aangenomen moet worden dat alle 61 inzitten den van de verongelukte DC-8 „Fridtjof Nansen" zijn omgeko men. Surinaamse en Antilliaanse delegatieleden R. T. C. door Koningin ontvangen H. M. de Koningin heeft op het paleis Soestdijk een aantal leden van de delegaties uit Suri name en de Ned. Antillen, die deelnemen aan de rondetafel conferentie, ontvangen. Het be zoek van de delegatie leden was verdeeld over enkele dagen. De Tweede Kamer heeft gis termiddag een aanvang gemaakt met de beraadslaging over de op 16 mei 1.1. door de minister en de staatssecretaris van Financiën ingediende nota inzake de invoe ring van de tariefsverlaging van de inkomstenbelasting en loon belasting, alsmede van de ven nootschapsbelasting. Zoals bekend zijn bij de wet van 28 december 1980 de tarieven der inkomsten- en der loonbelas ting verlaagd. De nieuwe tarie ven zouden echter eerst toepas sing vinden met ingang van een nader bij de wet te bepalen tijd stip. In genoemde wet is ook een beëindiging van de bestaande ver hoging van de vennootschapsbe lasting van 4043 tot 44 47 91 vastgelegd. De invoering van deze maatregel zou eveneens tij afzonderlijke wet geschieden. In de troonrede is.het voornemen uitgesproken de tariefsverlaging te doen ingaan op 1 juli 1961, tenzij een verdere verscherping van de conjunctuur uitstel nood zakelijk zou maken. In hun nota zeggen de bewindslieden het con junctureel niet verantwoord te achten door het thans in werking d-Ug<mO SIGAREN Voor service en kwaliteit Noordstraat 84-86 Temeuzen - Teief. 2573 De Sociaal-Economische Raad heeft desgevraagd aan de staats secretaris van Sociale Zaken en Volksgezondheid geadviseerd de in de Algemene Weduwen- en Wezenwet opgenomen leeftijds grens te laten vervallen voor de weduwe uit wier huwelijk een of meer kinderen zijn geboren. De weduwe zal, naar het oordeel van de S.E.R., steeds recht dienen te krijgen op weduwenpensioen. on geacht haar eigen leeftijd of die van haar kinderen, indien op het tijdstip waarop zij weduwe wordt een of meer harer kinderen in leven zijn. De S.E.R. meent dat hiervan slechts dient te worden afgeweken als de kinderen op het ogenblik van de aanvang van de weduwenstaat van de moeder, gehuwd zijn of indien de weduwe niet met de ouderlijke macht is belast. Voor deze vrouwen dient naar de raad dezelfde regeling te gelden als voor weduwen uit wier huwelijk geen kinderen zijn geboren. De Sociaal-Economische Raad heeft dit advies in zijn besloten vergadering van vrijdag 26 mei jj. vastgesteld. Het advies is vandaag vrijgegeven voor publi- katie. De raad adviseert voorts de minium leeftijdsgrens voor we duwen zonder kinderen te ver lagen van vijftig jaar tot veertig jaar. Als weduwen zonder kinde ren gelden naar het inzicht van de raad ook weduwen wier kin deren reeds zijn getrouwd als de moeder weduwe wordt. De Sociaal-Economische Raad heeft geschat dat de verwezen lijking van zijn voorstellen zal leiden tot een kostenstijging van ongeveer vier-en.dertig miljoen gulden per jaar, ofwel met circa vijftien a twintig procent. De premie zal derhalve dienen te stijgen met 0,2 a 0,25 procent van het premieplichtig inkomen. De sociaal-Economische Raad meent dat een dergelijke stijging van de premie voor de ongehuw- den aanvaardbaar is, maar hij voegt er aan toe dat hij gaarne in de gelegenheid zou worden ge steld te onderzoeken of er, in het licht van de totale lasten die de ongehuwden en in het bijzonder de ongehuwde vrouwen krach tens de sociale verzekeringen zijn opgelegd, aanleiding zou kunnen worden gevonden op enigerlei wijze een compensatie te zoeken. De Algemene Weduwen- en Wezenwet geef:, zoals bekend is, aanspraak op weduwenpensioen tot het vijf-en-zestigste jaar aan vrouwen die weduwe worden als zij vijftig jaar of ouder zijn. Is de vrouw jonger dan vijftig jaar als zij weduwe wordt, en voert zij een huishouden met één of meer kinderen beneden de acht tien jaar, dan krijgt zij, zolang de gezamenlijke huishouding duurt, in ieder geval weduwen- pensioen totdat het jongste, of het enige kind, achttien jaar is geworden. Is de weduwe op dat tijdstip vijftig jaar of ouder, dan behoudt zij haar aanspraak op weduwenpensioen totdat zij de leeftijd van vijf-en-zestig jaar heeft bereikt. Zij behoudt tevens aanspraak op weduwenpensioen als zij 45 jaar of ouder is op het ogenblik dat het jongste, of enige kind, achttien jaar wordt en zij gedu rende de vijt jaren die onmiddel lijk daaraan vooraf zijn gegaan fli het genot van weduwenpen. sioen is geweest. Voor vrouwen die invalide zijn als zij weduwe worden, geldt dezelfde regeling als voor weduwen die een of meer kinderen beneden de acht tien jaar te verzorgen hebben. Tijdens dc behandeling van de Algemene Weduwe- en Wezen wet in het parlement is vrij alge. meen betwijfeld of de leeftijds grens van vijftig jaar uit sociaal oogpunt juist was gekozen. Zij werd slechts aanvaard, nadat de toenmalige regering had toege zegd dat zij, vóór het zomerreces van 1961 van de Tweede Kamer, een discussie o.m. over dit punt van de wet mogelijk zou maken. Met het oog hierop heeft de staatssecretaris van Sociale Za ken en Volksgezondheid de S.E.R. verzocht hem advies uit te bren gen over de leeftijdsgrens in de genoemde wet. Bij het vormen van zijn oordeel is de S.E.R. in hoofdzaak uitge gaan van de gevolgen die de hui dige regeling heeft voor wedu wen uit wier huwelijk kinderen geboren zijn en die daardoor ge durende een lange periode uit sluitend, of in overwegende mate, belast zijn met de zorg voor de opvoeding van de kinderen. De raad is tot de slotsom ge komen dat de huidige regeling (welke ervan uitgaat dat een weduwe die vijftig jaar is, resp. vijf.en-veertig jaar ot jonger, als het jongste kind achttien jaar of ouder is, onvoldoende oog heeft gehad voor de moeilijkheden die weduwen in die omstandigheden ondervinden als zij genoopt wor den een werkkring te aanvaar den. De raad overwoog daarbij dat deze weduwen zich vele jaren aan haar gezinstaak zullen moe ten wijden, hetgeen haar plaat sing in het bedrijfsleven zal be moeilijken. De raad meent dat de noodzakelijke omscholing moei lijk tot stand zal kunnen komen; van werkelijke scholing zal in vele gevallen geen sprake zijn. Vandaag 31 mei zal in Z.-Afrika de republiek worden uitgeroe pen. In de 11 eg er wy ken van Johannesburg hebben vele ar» beiders gehoor gegeven aan de oproep tot een staking van drie dagen uit protest tegen het uit roepen van de republiek en de apartheid. De patrouille-activi teit van leger en politie is toe genomen. Foto: Politiepatrouille bij het station in Johannesburg. Op het viaduct kijken negers argwanend achterom. Het Britse ministerie van Ar beid heeft bekend gemaakt, da' het aantal werkelozen in Engelanc' thans 299.272 bedraagt, het laagste cijfer sinds 1956. Noordstraat 102 - Telefoon 3181 Terneuzen PLAATSELIJK REGEN. Wij bevonden ons het afgelo pen etmaal in het overgangsge bied tussen een depressie die over Polen en Noord-Duitsland naar Zuid-Denemarken is getrok ken en een andere depressie vóór de kust van Portugal. Er waren bijgevolg flinke op klaringen, die er toe bijdroegen dat het kwik in het binnenland kon oplopen tot 16 graden. Samenhangend met het nader- WOENSDAG 31 MEI Breskens Terneuzen Hansweert Walsoorden v.m. 2.22 2.57 3.37 3.47 n.m. 2.51 3.26 4.06 4.16 ZON MAAN op onder op ondei Mei 31 4.27 20.48 22.03 5.54 Juni 1 4.26 20.49 23.01 6.50 2 4.25 20.50 23.50 7.56 bijkomen van de depressie boven Duitsland, verplaatste ook net bijbehorende regengebied zich naar het westen. Dinsdagavond trok het reeds over het noorden en oosten van het land. Het laat zich daarom aanzien dat er vandaag in het midden en noorden van ons land veel bewol king zal zijn, met tijdelijk regen, maar ook dat er voornamelijk ten zuiden van de grote rivie ren nog flinke zonnige perioden verwacht kunnen worden. Waar het bewolkt is zullen de middag- temperaturen enkele graden la ger zijn dan dinsdag. medegedeeld door het K. N. M. I., te De Bilt, geldig van woensdag ochtend tot woensdagavond. Plaatselijk regen. Voornamelijk ten noorden van de grote rivieren bewolkt met tijdelijk regen en ten zuiden er van zonnige perioden en overwe gend droog weer. Matige, maar aan de kust krachtige wind uit noord tot noordwest. Dezelfde middagtemperaturen of iets lage re dan gisteren. stellen van de belastingverlaging bij te dragen tot verdere opvoe ring van de grote spanningen, die in de Nederlandse economie aan de dag treden. De heer Burger tarb.) merkte op, dat in de regeringsverkla ring, waarmede het kabinet op trad, de „suggestieve verklaring" is gebruikt, üat de belastingen in ons land hoger zijn dan in het buitenland. Hij betoogde, dat in die verklaring onjuiste suggestie en bluf voorkwamen. Er is drie voudig gesuggereerd, dat er be lastingverlaging zou komen. De heer Burger betoogde, dat onder Drees belastingverlaging kwam en onder De Quay niet. Het kabinet had het Neder landse volk niet in de waan. mogen brengen, dat belasting verlaging op til was. Hij herin nerde er aan, dat minister Zijl stra via het T. V.-scherm heeft medegedeeld, dat er belastingver laging zou komen. Men kreeg echter geen gelegenheid op de zelfde wijze vragen te stellen. Het kabinet heeft de in uitzicht gestelde belastingverlaging niet gebracht, maar integendeel be lastingverhoging. De heer Burger betoogde, dat de minister in zijn nota weer be lastingverlaging belooft, maar zonder grondslag. Dit „vogels-in-de-lueht-beleid" achtte spr. onoorbaar. Spr. gaf te kennen, dat de C. H. verantwoordelijk is voor het voortbestaan van dit kabinet. De regeringspartijen blijven zich z.i. misdragen jegens het volk door het doen voortbestaan van het kabinet. Hij verweet het ka binet gebrek aan beleid. Vervolgens betoogde spr., dat minister Zijlstra verzuimd heeft datgene te doen wat noodzake lijk is de beloofde belastingver laging te verwezenlijken. De mi nister heeft nagelaten te verhin deren, dat zijn toezeggingen lege woorden zouden blijven. De heer Burger betoogde, dat de oppositie duidelijk heeft ge waarschuwd. De minister van Financiën heeft een beleid ge voerd, dat niet harmonieert met de vervulling van de belofte van belastingverlaging. Hij achtte het een belachelijke situatie, dat de investeringsfacili- leiten nog steeds van kracht zijn. Het gaat hier om een bedrag, dat de in uitzicht gestelde inkom sten- en loonbelastingvcrlaging ien minste evenaart. De heer Van Leeuwen (V. V. D. merkte op, dat ieder kabinet te maken heeft met wat zijn voorganger heeft nagelaten. Het rekening houden met con juncturele motieven bij de belas- tingpolitiek heeft niet zoveel voordeel gebracht. Als men con- junctuurpolitiek wil voeren moet men dat vlug doen. Niet de P. v. d. A. heeft aan gedrongen op vermindering van de investeringsaftrek, doch de P. v. d. A. kwam er een jaar later mee. Het niet invoeren van de be lastingverlaging per 1 juli achtte spr. een logisch besluit. Het is consequent en niet onjuist. De heer Van Leeuwen is van oordeel, dat men aan het con juncturele element minder waar de moet toekennen dan wel ge schiedt. Hij vroeg de aandacht voor de nadelen van hoge belas tingen. Hij zei er van overtuigd te zijn, dat we met het „conjunc tureel gemorrel" niet op de goe de weg zijn. Gezond financieel evenwicht moet z.i. prevaleren loven conjuncturele experimen ten. Als de tarieven omhoog moeten, dan zal men het z.i. moeten zoeken in de sfeer der verteringsbelastingen. De pro gressie in de inkomstenbelasting zal moeten worden afgezwakt. De heer Van der Mei (C. H.V merkte op, dat de nota is ge komen als een donderslag bij hel dere hemel. Naar ziin oordeel had de regering een duidelijker in zicht moeten geven in de zwaar te van haar argumenten. Hij meende dat het verdedigbaar is thans niet tot belastingverlaging over te gaan. De vraag rijst wan neer de verlaging dan wél moge lijk zal zijn. Men kan er z.i. wel van uitgaan, dat zij niet vóór 1 januari 1962 tot stand zal kun nen komen. Men moet er van uitgaan, dat de conjuncturele ontwikkeling belastingverlaging moet kunnen toelaten. Daarvoor achtte spr. het juist, dat de regering geen datum noemt. (Zie verder pag. 2.) De Sjah van Perzië en keize rin Farah zijn dinsdag per vlieg tuig in Teheran teruggekeerd van een bezoek van twee weken aan Europa. Zij werden op het vliegveld begroet door premier Amini, leden van diens kabinet, militaire leiders en buitenlands? diplomaten.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1961 | | pagina 1