SUNIL DE GROENE HEL ijziging sociale wetten 43ste RAl-tentoonstelling HELMEN GEVRAAGD! SUNIL WAST STRALEND WIT Radio en Televisie ■ge WOENSDAG 25 JANUARI 1*1 17e Jaargaag Nr 31W RAKETBASES IN .WEST-DUITSLAND wordt de grootste autoshow van ons land TWEEMAAL ZOVEEL BROMFIETSERS HET SLACHTOFFER ALS FIETSERS NEDERLAND OP „ITALIA '61" TAL VAN NIEUWE PRODUKTEN VOOR NEDERLAND „I960 was een goed jaar voor automobielindustrie" BELGEN IN KONGO AANGERADEN ZICH GEREED TE HOUDEN VOOR EVACUATIE GEEN NIET-RIJKLARE VOERTUIGEN OP OPENBARE STRAAT KONGOLESE OUD-MINISTER GESTORVEN? Stralend wit wordt uw wasgoed met Sunil. Bleken en blauwen mag u overslaan. U wast minder, u spoelt minder, u wringt minder. Uw wasgoed slijt dus minder! U - en honderd duizenden andere huisvrouwen merken di rect dat het hemelsblauwe Sunil tegelijk het modernste en het degelijkste wasmiddel is. De mooiste witte poes verliest het van uw stralend witte was! VULPENNEN Het extra voordelige drielingpak bespaart u elke keer geld uu 90 zelf het slachtoffer GEEN NOTA OVER INDONESIË Helm noodzakelijk ■^fcSSEjsf^ ^r's twoorden. irt tot de 3dres. tbus 276, dog posten 3en waarde (of andere Eerste Kamer der- Staten- eneraal heeft een paar belang- wetsont werpen aangeno- waardoor er ingaande 1 1961 een vrij belangrijke vijziging komt in het*-bestaande verhaalsrecht, en met terugwer- ewie kracht per 1 oktober 1960 i de uitkering van de kinderbij- DE NIEUWE KINDER BIJSLAG. Hoewel de Eerste Kamer niet 0et algemene stemmen kon in- ■femmen met het wetsontwerp erbijslagverhoging, heeft dit Iontwerp toch nog een ruime erderheid verworven. In het komt de nieuw e regeling, jraan terugwerkende kracht - verleend tot 1 oktober 1960, eer op een verhoging van 3 cent voor het eerste kind, zodat de dei-bijslag? wordt verhoogd _i 72 tot 75 cent; voor het twee- en derde kind eveneens drie _nt per kind. waarmee het be- rag wordt gebracht van 79 cent 82 cent; voor het \ierde en ,fde kind 5 pent per kind, zodat uitkering op 111 cent in plaats 106 cent komt te staan; van cht cent voor het zesde en vol I kinderen, waardoor de bij- Slag derhalve komt op 125 cent kind in plaats van 117 cent. Ómdat deze verhoging nu in- gaat per 1 oktober 1960, geldt zij nog voor het vierde kwartaal 1960. De verrekening over dit pitste kwartaal van 1960 en het rste kwartaal van 1961 kan ehter pis plaatvinden met de uitbetaling van de kinderbijslag over het tweede kwartaal, ous na 1 april a.s. SOCIALE PREMIE. VKKZEAI'.KIN'GS VI IN DEK VERHAAL. De ten behoeve van minder draagkraehtigen door de gemeen telijke diensten van sociale zaken uitgegeven bedragen werden tot dusverre verhaald op die familie leden die hiervoor -gezien hun financiële draagkracht in aan merking konden worden ge bracht. Tot veel onaangenaam heden heeft dit reeds aanleiding gegeven, ja zelfs tot onderlinge ruzietjes. Gevolg was derhalve dat velen er niet toe durfden over te gaan steun te vragen. De onderhoudsplicht van groot ouders en kleinkinderen zal ge heel worden opgeheven, terwijl die plicht ten aanzien van ouders en kinderen aan een inkomens- en vermogensgrens zal worden gebonden. Voor ongefruwden zal die grens komen te liggen op 12.000,—T en de vermogensgrens op 5Q.0GÖ. Voor gehuwden zullen deze grenzen naar verhouding worden bepaald. Dat deze nieuwe regeling voor tienduizenden landgenoten een pak van het hart-is, .behoeft geen betoog. i Nadruk verboden, i In West-Duitsland zullen 276 bases voor het lanceren van ,,Nike"-raketten tegen vijande lijke vliegtuigen worden ge bouwd, aldus is van de zijde van de staf van de „Luftwaffe" in Bonn vernomen. Drie met „Nike" bewapende bataljons, waarvan de specialis ten in de Ver. Staten zijn opge leid, hebben reeds voorlopige legerplaatsen. Te zijner tijd zul len nog drie bataljons worden ge vormd en in de Ver. Staten wor den opgeleid. De laneeerinstallaties zijn ge schikt voor zowel liet afvuren van Nike-„Ajax"-raketten, met conventionele lading, als Nike- „Hercuies"-raketten, met atoom- springkop. Bovendien zullen omstreeks 1963 zes bataljons met „Hawk"- rakette.ii voor gebruik tegen laag vliegende vijandelijke toestellen zijn gevormd. Voor de vervaardiging van deze raketten, die door West- Duitsland, Nederland, België, Frankrijk en Italië gemeenschap pelijk in Amerikaanse licentie worden gebouwd, heeft de bonds dag een bedrag van 724 miljoen mark gevoteerd. Nog maken wij van deze ge- flegenneid gebruik werknemers I vallende onder de bedrijfsvereni- I ging voor -het Bank en Verzeke- I rtfigswezen, Groothandel en Vrije ■beroepen er op attent te maken, I dat gerekend van 1 januari 1961 I af de toegestane premie-inhod- I ding op hun loon als volgt is vastgesteld: i-l Voor de ziekengeldverzekering mag worden ingehouden 1 c/r. V-oor de zieken fo misverzeké Iriiig 2,1 Voor de wachtgeld- i verzekering 0,1 - en. tenslotte voor de werkloosheidsverzeke- iring 0,3 "/n, totaal dus 3,8 K Wellicht ten overvloede wijzen wij er op, dat werknemers van 65 jaar en ouder geen premie voor de wachtgeld- en werkloos heidsverzekering verschuldigd zijn. zodat van deze werknemers slechts een premie van 3,45 van het loon mag worden inge houden. Van het loon van 65-jari gen en ouderen mag geen premie voor de A.O.VV. A.W.W. worden I afgetrokken. Italië gaat dit jaar het eeuw feest van zijn staatkundige één wording vieren met een grote tentoonstelling in Turijn, de „Italia '61", waarop Nederland in E. E. G.-verband vertegen- woordigd zal zijn met een inzen ding onder het motto „Bronnen van energie". De „Italia '61", die van 1 mei tot 31 oktober zal duren, wordt de grootste Europese tentoon- stelling van dit jaar. Het hoofd- I thema is „De mens in zijn werk". Er komen inzendingen uit vele landen, w.o. de Verenigde Staten De voorzitter van dé RAI, de heer A. J. ten Hoeve, -heelt zijn optimisme uitgesproken ten aan zien van de automobielindustrie. Hij zei dat niet alleen 1960 een uitzonderlijk goed jaar is ge weest voor wat Nederland althans betreft, maar dat hij dit ook verwacht voor het jaar 1961. Internationaal gezien is 1960 in enkele landen misschien niet zo goed geweest voor de auto mobielindustrie, maar dat neemt niet weg dat men toch van een topjaar kan spreken. Als er ergens een kleine teruggang in de industrie is geweest dan was die niet zo ernstig als gesugge reerd wordt". I De heer Ten Hoeve zei ervan overtuigd te zijn dat de omzet in de automobielindustrie over de gehele wereld hetzelfde peil zal bereiken als in 1960. Ten aanzien van Nederland was de heer Ten Hoeve bijzonder tevreden. In 1960 werden in ons land ruim 100.000 kentekenbewijzen uitge geven tegen 76.500 in 1959. In januari heeft de stijging een nog grotere vooruitgang genomen. Ten opzichte van dezelfde maand in 1960 bedroeg de omzet nu 300 procent. De RAI-voorzitter zei dit op een persconferentie, die gister morgen in Amsterdam werd ge- technische ontwikkeling in de i industrie) en de Sowjet-Unie veiligheid, hygiëne en arbeids- voorwaarden) In het kader.van het jubileum- jaar wordt in Turijn voorts van 27 april tot 7 mei een grote bloemententoonstelling gehou den, waaraan ook Nederlandse kwekers zullen deelnemen. Ook staan er verscheidene internatio nale congressen op het program ma, w.o. een wereldcongres van medici waarvoor 8.000 artsen en specialisten zijn ingeschreven. Een woordvoerder der Belgi sche regering heeft dinsdagmor gen medegedeeld, dat de rege ring alle Belgische onderdanen in de Oostprovincie en de provin cie Kivoe in Kongo heeft aange raden zich te verzamelen in de grote wooncentra en zich daar gereed te houden voor evacuatie, aulks met het oog op de „veront rustende berichten" uit de be srokken gebieden. Particuliere werkgevers heb ben hun personeel aldaar in structies in dezelfde geest gege ven aldus de woordvoerder Het is in Den Haag een be kend verschijnsel geworden, dat niet-rijklars voertuigen geruime tijd op de o-nenbare weg staan geparkeerd of daar worden ach tergelaten, terwijl voorts regel matig klachten binnenkomen over overlast aan omwonenden veroorzaakt, door de straathan del in tweedehands voertuigen alsmede door het repareren van voertuigen op de openbare straat door reparatiebedrijven, die met ruimtegebrek te kam pen hebben. Ook komt het meer en meer voor, dat voertuigen voor kortere of langere tijd op eenzelfde plaats blijven gepar keerd met het kennelijk doel door middel daarvan reclame te maken. Daar de bestaande bepalingen van de algemene politieverorde ning niet voldoende waren om aan deze gedragingen paai en perk te stellen, heeft de ge meenteraad op voorstel van B en W. besloten, om in de alge mene politieverordening een nieuw artikel op te nemen dat die gedragingen verbiedt Dit besluit is genomen nie<t alleen ter voorkoming van hinder van omwonenden, maar vooral ook in het belang van de vrijheid en de veiligheid van het verkeer Van de verbodsbepalingen kan door B. en W. ontheffing worden verleend aan bedrijven die zodanig zijn gelegen of in gericht, dat geen belemmering van het verkeer noch hinder voor omwonenden te duchten is. houden ter gelegenheid van de komende 43ste RAI-tentoonstel- ling van 2 tot en met 12 februari a.s. in het nieuwe RAI-gebouw, die door Prins Bernhard officieel zal worden geopend. Deze eerste automobieltentoonstelling in het nieuwe RAI-gebouw is de groot ste die ooit in ons land is gehou den. Op de automobieltentoonstel ling zullen tal van. nieuwe pro- dukten voor Nederland te zien zijn o.m. de Innocenti 950, de Lea-Franeis, de Lancia Flavia met voorwielaandrijving, de B.M. W. 700 coupe, de nieuwe Engelse Standard Vanguard Six, de Daim ler S.P. 250 Roadstar, de meeste nieuwe Amerikaanse „Compacts" en de modellen-1961 van de gro tere Amerikaanse uitvoeringen. Ook zal zoals reeds gemeld op deze tentoonstelling voor hc-t eerst in Europa de experimentele „luchtkussen"-auto (de Leva-car van Ford) worden gedemon streerd. Volgens de Belgische radio heeft Radio-Elisabethstad mee gedeeld dat één der medegevan genen van Patrice Loemoemba gestorven is. Het is Maurice Mpolo, oud-minister voor de jeugdbeweging en sport in de eerste Kongolese regering. Fa. P. J. VAN DE SANDE y We mogen rustig zeggen, dat de bromfiets ons land heeft ver overd. Meer dan een miljoen van deze kleine knorrepotten davert er over onze wegen. Het is begrijpelijk, dat dit ver voermiddel zo'n succes heeft in Nederland. Wiji zijn reeds de fietsende natie van Europa en nu de fiets gemotoriseerd is, hebben vele wielrijders de kans om van het trappen af te komen met beide handen aangegrepen en zich een brommer aangeschaft. Het kan in ons vlakke landje soms behoorlijk waaien en het is echt geen onverdeeld genoegen om tegen een straffe wind in te moeten trappen. De cijfers Wij zen 'duidelijk het succes; van de bromfiets aan." Een en ander houdt echter ook bijzonder grote gevaren in, want het verkeer op onze reeds toch zo overbelaste wegen is er niet veiliger op geworden met het verschijnen van de bromfiets. Dit vervoermiddel is een tweeslach tig wezen, dat wettelijk gerekend wordt tot de rijwielen en zich aan de voorschriften voor deze vervoermiddelen moet houden, terwijl het in wezen meer over helt naar de kant van het motor rijwiel. Het gevaar schuilt ten eerste in de snelheid van de brommer, die eigenlijk te hoog is voor een zo licht gebouwd vervoermiddel en ten tweede in het feit dat een ieder, ongeacht zijn bekwaam heden en zijn kennis van de ver keersregels, gerechtigd is er ge bruik van te maken. Wanneer er sprake is van een ongeluk met een brommer met dodelijke afloop, dan is in ruim negentig procent van de gevallen de bromfietsenberijder zelf of zijn duopassagier het slacht offer, dat het ongeval met de dood moet bekopen. Dit is een uitzonderlijk hoog percentage. De bromfietser is dus bijzonder kwetsbaar op zijn vervoermiddel. We zien dat dit percentage bij een ongeluk tussen een brommer en een motorfiets op 80 ligt, met 20 slechte kansen voor de motorrijder. Bij een ongeluk tussen een brommer en een per sonenauto ligt de slechte kans voor 100 %- - bij de brommer, evenals bij een ongeluk tussen brommer en vrachtauto. Bij een SdM it 2k I'BA De regering acht het niet ge wenst in dit stadium een nota bij de Kamer in te dienen, waarin uitvoerig wordt uiteen gezet wat de regering bekend is omtrent door Indonesië getrof fen voorbereidingen voor een daadwerkelijke agressie jegens Nieuw-Guinea. Dit heeft de minister van Buitenlandse Za ken, de heer Luns, geantwoord op een schriftelijke vraag van het Tweede Kamer-lid de heer Weiter. In de gepubliceerde en aan de Kamer toegezonden brief van de Nederlandse permanente vertegenwoordiger in New York aan de secretaris-generaal van dt: V. N. van 4 januari, is de aandacht van de leden geves tigd op de dreigende taal van Indonesië. De Indonesische po litiek wordt met grote waak zaamheid gevolgd. Ter zake be staat eveneens veelvuldig diplo matiek contact. ongeluk tussen brommer en rij wiel is het 50 voor elk en tij een ongeluk tussen brommer en voetganger, heeft hij een slecfcte kans van 40 Het schijnt echter, dat de brommer er de voorkeur aar. geeft om ongelukken te krijgen met auto's, want het grootste deel van de ongelukken uit de statistieken Is juist met dleae rampzalige partners, waai «ie kans het leven erbij in te schie ten zo groot is. Daarentegen: is het aantal ongelukken brommer fiets het kleinst, eigenlijk aan een kant merkwaardig, omdat de brommers juist tussen de fiet sers worden gedwongen en ze dus de meeste kans hebben saei deze, een ongeluk te krijgen Maar juist omdat de fietsers de hrommer tussen zich weten, zjjn zij er ook beter op bedacht en ontwijken zij die haastige brom vlieg liefst zo snel mogelijk. Ongetwijfeld zit de bijzondere kwetsbaarheid van de bromfiets- berijder in het feit, dat hij op een vrij licht vervoermiddel een grote snelheid haalt, althans een snelheid die in wezen te groot is voor een dergelijke machine. Het gevolg is, dat zo'n vervoermid del snel de neiging heeft bij een botsing over de kop te gaan of althans zó te reageren, dat rijn berijder een grote kans loopt ernstige hoofdwonden op te lopen. De statistieken wijzen uit, dat bij bromfietsongelukken veel hoofdwonden het gevolg zijn. EN hoofdwonden zijn zeer gevaarlijk, zij leiden dikwijls naar een fata le afloop. Na de laatste oorlog rijn óe motorrijders in ons land er wijse lijk toe over gegaan helmen to gaan dragen, hetgeen velen bij een ongeluk het leven spaarde, want vroeger waren hoofdwon den ook bij de motorrijders de fatale doodsoorzaken. Het zou daarom heus niet zo dwaas rijn. wanneer ook de bromfietsers tot het dragen van dergelijke hel men overgingen. Het zou hun veiligheid aanmerkelijk bevorde ren. Het zou op de weg liggen van de verzekeringsmaatschappijen, in de polis voor deze categorie het gebruik van de helm voor ie schrijven. Alleen dan kjest de bromfietser eieren voor zijri gekt. (Nadruk verboden.) DONDERDAG 26 JANUARI. HILVERSUM I: 7.00 Nieuws; 7.10 Gym.; 7.20 Gram.; 7.50 Dag opening; 8.00 Nws; 8.15 Gram.; 9.00 Gym. voor de vrouw; 9.10 De groenteman; 9.15 Gram.; 9.35 Waterst 9.40 Morgenwijding; 10.00 Gram.; 10.50 Voor dc kleu ters; 11.00 Huishoudelijke zaken, praatje; 11.15 Gram.; 11.45 De Centraal Afrikaanse Republiek, lezing; 12.00 Lichte muz.; 12.30 Land- en tuinbouwmeded 12.33 Lichte muz 13.00 Nieuws; 13.15 Meded. en gram.; 13.25 Beursbe richten; 13.30 Lichte muz.; 14.00 Zangrelital; 14.30 Voor de vrouw; 15.05 'n Odyssee met z'n twee, hoorspel; 15.45 Lichte muz.; 16.15 Gram.; 16.45 Voordr.; 17.00 Voor de jeugd: 17.30 Jazzmuz.; 18.00 Nws; 18.15 Voor de jeugd; 18.30 Dansmuz.: 18.45 Sportpraatje; 41) Ar k k (Nadruk verboden.) door HENRI VAN WERMESKERKEN Wij hebben dagen en dagen gevaren. Taipeke wees de weg en wij zijn nu gekampeerd op de oever van de rivier waar de pampa open gaat. Een eindelo ze vlakte van geel gras en zand met hier en daar slechts een boom. De pampa golft vaag en verliest zich op enkele kilome ters al in een blauwe trillende gloed. Dit is het hart van de Braziliaanse wildernis. Wij zoeken een goede plek om de kano te verbergen. Dit moet met verstand ge schieden, want er konden an dere stammen langs komen. Het behoeft slechts voor korte tijd, want daarna zal het oerwoud alles verborgen hebben onder zijn tropische groei. Maar ik heb iets geleerd. Ik omhul de motor met in petroleum ga- drenkte lappen en plak alles dan met klei toe. Misschien zal ik de boot op de terugweg podig hebben. Op onze ruggen pakken wij wat we mee kunnen en moeten nemen. De wapenen allereerst en alles wat we aan mondkost kunnen dragen. Die zal iedere dag lichter worden. Taipeke vult twee zakken met water uit een kleine beek afwatering van een stilstaand meertje is. Veel gevaar dat de boot ontdekt wordt, zal er niet zijn. Het krioelt hier van krokodillen, die thans wei nig bewegen en in zomerslaap schijnen. Ze kwamen uit de moerassen van de pampa hier heen gekropen. Ze schijnen sla perig, want soms, als ze dicht op elkaar liggen, moeten we er overheen lopen. En ze voelen niet eens onze stap, bewegen al eer. traag. Er hangen veel anaconda's en andere slangen. Ze doen ons niets. Alleen moeten wij oppas sen dat we hen niet aanraken. We zullen de eerste dagen maar zeer vroeg en tegen de avond lopen, en gedurende de heetste uren rusten. Naarmate de mondvoorraad slinkt, kunnen we sneller lopen. Nu missen we Solimacos, die ergens in de magen der Parin- tintins verdween. Hij was be doeld als drager. Ook Pancho krijgt een grote zak water op de rug. Water zal hier alles zijn. De voorbereidingen duren twee dagen. Geen detail mag I worden verwaarloosd. Met wee moed staar ik naar de kano, 1 waarin het makkelijk reizen was, ook al plaagden de insec ten Taipeke is het zuinigst met het zout. We moeten zout heb ben eerder dan suiker. Zout is hier ver in het land als goud, en kracht. Geeft smaak aan alle dieren die wij schieten zullen. Als we ze schieten kunnen. Een ogenblik heb ik lust om de ge- die weer de hele expeditie op te geven. Wat jaag ik na. Moet ik er mijn jon ge leven aan wagen? Maar tegelijk roept het mys terie. Hetzelfde dat mijn oom eenmaal riep. Dat mijn vader nagejaagd heeft in zijn droom beelden Het is de vreemdste stem die mij roept, als wenkte daar ach ter die verblauwende horizon iets wat ik niet weet, en toch ken, en wat van invloed op mijn leven zijn moet. Taipeke heeft zijn Winchester genomen, en ik de mijne. De ieger-revolvers hangen geladen aan onze heupen. Als we hier één paard hadden om de pak ken te dragen, dan zou de reis niets zijn. Nu is die zwaar en moeilijk Nu zijn we een dag marche ren weg van de rivier. We de den er twee over, maar niets dwingt ens tot haast. Al doen we er een maand over. Taipeke geeft met iets ze kers, dat meer instinct dan ver stand lijkt, de weg aan, of lie ver de richting. Nu is er niets meer rondom ons dan horizon, blauwe hori zon boven geelverdroogd schelf gras. Een hete gloeiende lucht trilt boven ons. Wij hebben vanmorgen drie uur gelopen, langzaam en steeds met de voeten in het van gis teren nog hete gras. De hemel is zo hel, dat die het oog ver blindt. Wij kamperen bij een boom die al jaren geleden moet zijn gestorven maar die een baken schijnt midden in die woestenij. Ik had eerst gemeend, de tent niet mee te dragen, maar Taipe ke heeft die zelf als last op de schouder genomen. Nu begrijp ik waarom. Wij moeten vooral overdag kamperen en de zon zou moordend zijn. Soms ben ik vergeten dat Tai peke een Indiaan is. Daar in de wildernis word je broeders. Zelfs de eeuwige zwijgende So limacos zou me hier een broe der geworden zijn. Wij hebben vanmorgen heer lijk kunnen drinken. De zakken waren bijna leeg, toen we aan een stuk moeras kwamen. Ik zou er nooit water ontdekt hebben, maar Taipeke is aan het graven gegaan op een schui ne helling, en toen we er een kwartier later weer kwamen was er een gat vol water. Wel geel van kleur, maar heerlijk koel en goed van smaak. Waar we hoofdzakelijk van- lijden zijn de schapenluizen. (Wordt vervolgd.) 18.55 Gesproken brief; 19.00 Voor de kleuters; 19.05 Gevar. progr.; 20.00 Nws; 20.05 Kamerorkest; 20.55 Mevr. Graham van Wild- well-Kall, hoorspel: 22.30 Nws: 22.45 Journaal; 23.00 Sportact.: 23.10 Discotaria: 23.55 Nieuwe HILVERSUM II: 7.00 Nieuws: 7.15 Gram.; 7.30 Voor de kinde ren; 7.40 Gram.; 7.45 Morgenge bed en overweging; 8.00 Nieuws; 8.18 Gram.; 8.50 Voor de huisvr.: 9.40 Schoolradio; 10.00 Gram.: 10.15 Morgendienst; 10.45 Gram.; 11.00 Voer de zieken; 11.45 Gew. muziek; 12.00 Middagklok; 12.04 Gram.; 12.25 Voor de boeren: 12.35 Land- en tuinbouwmeded.: 12.38 Gram.; 12.50 Act.; 13.00 Nieuws; 13.15 Zonnewijzer; 13.20 Pianospel; 13.40 Gram.; 14.00 Volksmuz.; 14.25 Gram.; 14.30 Kerkdienst;; 15.30 en 15.45 Gr.; 16.00 Bijbeloverdenking'; 16.20 Radiophilharm. sext; 1650 Gr.; 17.00 Voor de jeugd; 17.30 Gr.; 17.40 Beurber.; 17.45 Lichte mu ziek; 18.15 Sportrubr.; 18.30 Vo caal ens.; 18.50 Sociaal perspec tief, praatje; 19.00 Nws; 19.10 Op de man af, praatje; 19.15 Gram.; 19.30 Radiokrant; 19.50 Pol. cau serie; 20.00 Gevar. progr.; 21.30 Gram.; 21.50 Periodieken parade; 22.00 Orgelconc.; 22.30 Nws; 22.40 Avondoverdenking; 22.55 Boek- bespr.; 23.00 Gram.; 23.25 Volks muz. met comm.; 23.55 Nieuws Televisieprogramma's. NED. TV: 20.00 Journaal; 20.20 Gesprek aan de schrijftafel; 20.45 Schipper naast God, TV-spel: pl.m. 22.10 tot pl.m. 23.00 Euro visie: Europese kampioenschap pen kunstrijden te Berlijn. BRUSSEL: 12.00 Nieuws; 12.03 Amus. ork.; 12.30 Weerber.; 12.35 Gram.; 12.50 Koersen; 13.00 Nws: 13.15 Kamermuz.; 14.00 School radio; 16.00 Koersen; 16.06 Fran se les; 16.21 Gram.; 17.00 Nieuws; 17.15 Voor de kinderen; 18.10 Voor de soldaten; 18.50 Sport kroniek; 19.00 Nws; 19 40 Gram.; 19.50 Lezing; 20.00 Voor de vr.: 21.00 Gram.; 21.15 Omroepork.: 22.00 Nws; 22.15 Radio-Universi teit; 22.55 Nieuws. VL. BELG. TV: 19.00 Voor dc jeugd; 19.30 Filmrep. over jeugd herbergen; 19.45 Filmrep. over tijgers; 20.00 Nws; 20.30 Aange name kennismaking met 'n ver zamelaar van strijkijzers; 20.55 Film; 21.15 Europese kampioen schappen kunstschaatsen: Vrije figuren paren; 23.00 Nieuws. ENBEDRIJF 6'OPO

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1961 | | pagina 5