AUSTRIA- EXPRESS Adenauer over Berlijn IN DE CABINE to-toestellen Geneeskundige hulp bij verblijf in het buitenland van de - Dwars door IVcderlajnd Radio en Televisie )onderdag 14 april I960 Donderdag 14 april 1960 DE VRIJE ZEEUW! Pagina 11 I.V. Fa. P. i. van d* Sand* KOOP: Een geriefelijk® nde op dc Hoek van Dijk, B 162, Zaamslag; ct te aanvaarden, bevragen bij: VERHELST, Rustoord, enstraat 1, Zaamslag. ïdt U voor inlich- en tot FOTO-, KINO-, KUNSTHANDEL dstraat 6 - Terneuzen Telefoon 2585 e keus in Bondskanselier Adenauer heeft dinsdag zijn bezorgdheid uitge sproken over de neiging die er volgens hem bestaat om van de Brrlijnse kwestie het voornaam ste onderhandelingspunt op de komende topconferentie tussen West en Oost te maken. Op ccn bijeenkomst van de Duitse persclub in Bonn ver klaarde hij, dat „Berlijn slechter af zou zijn dan het nu reeds is" als de Berlijnse kwestie het enige punt was waarop men overeenstemming met de Rus sen mogelijk achtte. Het speet de bondskanselier voorts dat de Westberlijnse autoriteiten zijn suggestie om een volksstem ming over de toekomst van Ber lijn te houden, niet hadden over genomen. De Westelijke mogendheden hadden immers na de volksstem ming kunnen zeggen dat ,.de Berlijners zich vrijelijk tegen een akkoord met de Russen over een nieuwe status voor de stad hadden uitgesproken en dat de grote mogendheden zich aan die LEDEN VAN DE WESTDUITSE RECHTERLIJKE MACHT ONTSLAGEN In verband met de beschuldi gingen van Oostduitse en Tsje chische zijde over het gedrag van circa 1150 Westduitse rech ters tijdens het nazi-bewind, zijn tien leden van de rechterlijke macht van dc Bondsrepubliek ontslagen. Dit heeft de Westduitse minis ter van Justitie, Schaffer, dins dag meegedeeld in een officieel regeringsbulletin. Schaffer zegt hierin dat er bovendien vier rechters met verlof zijn gestuitrd en één is geschorst. Schaffer verklaarde voorts dat er in 13 gevallen een vooronder zoek is ingesteld en dat open bare aanklagers nog 71 klachten behandelen. In 19 gevallen is het onderzoek stopgezet. In vele gevallen zijn de be schuldigingen van Oostduitse zij de ongegrond en in vele andere waren de bij de beschuldigingen gevoegde documenten onvol ledig, aldus het bulletin. BELGISCHE VLIEGER POSTHUUM GEëERD De burgemeester van Eind hoven, mr M. B. J. Witte, heeft gistermorgen op do vliegbasis kleine Brogol bij Overpelt in Bel gië de gouden ere-penning voor menslicvendhulpbetoon uitge reikt aan de moeder van onder luitenant Louis Buelens, die op 28 januari met zijn Thunder- streak onder de gemeente Son nabij Eindhoven verongelukte. De Belgische vlieger was op die dag door het uitvallen van zijn motor boven Eindhoven in moeilijkheden geraakt. Hij nam contact op met de toren van de vliegbasis Eindhoven, waarbij hem geadviseerd werd met zijn machine eerst een zwenking naar rechts te maken, alvorens van de schietstoel gebruik te maken, teneinde aldus het gevaar te ver mijden dat liet toestel ergens in de stad zou neerkomen. De vlie ger deed zulks doch verloor daar bij zoveel hoogte, dat hij zijn sprong uit de Thunderstreak met de dood moest bekopen. Als posthume hulde werd door korpscommandant kolonel Poe iers het Belgische militaire ere teken eerste klasse voor een daad van moed en zelfopoffering aan de moeder van Louis Buelens uit gereikt. VRACHTAUTO VIET TREIN IN BOTSING Op de overgang Pernisseweg- Vondelingenweg is dinsdag avond de 32-jarige vertegen woordiger R. A. Schelkens uit Goirle met een vrachtauto te gen een diessellokomotief van de Nederlandse spoorwegen, die 12 wagons trok. gebotst. De vertegenwoordiger liep daar door een hoofdwonde op en moest naar het Zuiderzieken huis te Rotterdam worden ver roerd. De rechtervoorzijde van de auto botste tegen de linker voorzijde van de lokomotief. De auto werd zwaar en de lokomo tief licht beschadigd. SCHOTEN IN DE NACHT Een Haagse hoofdagent van politie heeft gisternacht te vijf minuten over half vier in de Frederikstraat drie schoten ge lost op een man, die hij op he terdaad bij diefstal betrapte Een collega-agent, die op dit moment in de Denneweg sur veilleerde, hoorde de schoten. Even later zag hij de hem be kende 42-jarige muzikant H. B. per fiets de Maliestraat inrij den. Hij hield H. B. staande en maakte een praatje met hem. H. B. vertelde toen dat hij de schoten ook had gehoord, doch ook niet wist wat er aan de hand was. Aan H. B. was niets bijzonders te merken, zodat hij zijn weg kon vervolgen. Te ongeveer 4.45 uur vervoeg de zich de 42-jarige muzikant H. B. aan het gemeentelijk zie kenhuis aan de Zuidwal, die bij onderzoek een schotwond in het lichaam bleek te hebben. Hij werd in het ziekenhuis opgeno men. Er is geen levensgevaar. uitspraak moesten houden. Op de vraag of hij Chroesjtsjef voor de topconferentie zou wil len ontmoeten antwoordde de bondskanselier, dat dit „verwar rend slecht en zinloos" zou zijn. Hij verklaarde voorts dat de betrekkingen tussen West-Duits- land en Engeland van een „zeer realistisch" standpunt moeten worden beschouwd. Engeland vreest dat de Frans—Duitse vriendschap een voor Engeland ongunstige invloed op de alge mene Europese politiek zal heb ben, doch deze vrees is onge grond, zo zei hij. De Afrikaans-Aziatische conferentie De tweede Afrikaans-Aziati sche conferentie is gisteren be gonnen met een reeks resoluties op te stellen die donderdag op de laatste voltallige vergadering zullen worden ingediend. Er zijn cfrie redactiecommissies gevormd een politieke, een economische en een culturele. De resoluties worden opgesteld op basis van de agenda van de con ferentie, die uit de volgende vier punten bestaat: volledige oprui ming van het imperialisme on kolonialisme in Azië en Afrika, de economische ontwikkeling, de culturele en sociale ontwikkeling en de versterking van de solida riteit tussen de beide wereld delen. (Advertentie.) Emigratie van Westduitsers naar Oost-Duitsland Vorig jaar zijn circa 50.000 Westduitsers naar Oost-Duits land getrokken zo heeft een woordvoerder van het Westduit se ministerie voor kwesties ge heel Duitsland betreffend maan dag in Bonn verklaard. Hij voegde hieraan toe dat men deze mensen niet als „vluchtelin gen" moest beschouwen en dat de migratie ook niet het gevolg was van een „groter wordende aantrekkelijkheid van O.-Duits- land". 70 procent van de migran ten waren aanvankelijk uit Oost- Duitsland naar het Westen ge vlucht en hebben zich nu weer bij hun achtergebleven verwan ten gevoegd, en bovendien waren er vele jongeren bij die op avon tuur zijn gegaan, aldus de woordvoerder. 0 Uit oppositiekringen in Madrid is vernomen, dat ongeveer 50 politieke gevangenen te Madrid, onder wie meer dan 30 commu nisten in hongerstaking zijn ge gaan, o.m. omdat zij moeilijk heden ondervinden bij het con tact met hun advocaten. Nieuws voor filatelisten Ter gelegenheid van de door de Nederlandse Vereniging voor Inkoop-efficiëncy georganiseerde „Second European Purchasing Conference" zal van 21 t/m 23 april a.s. in het Kurhaus te Scheveningen een tijdelijk bij- postkantoor worden gevestigd. In dit bijpostkantoor zal een bij zonder rubber stempel worden gebruikt, zo deelt de P.T.T. ons mede. In verband met de uitgifte van de zomerpostzegels zal ter sti mulering van de verkoop van deze zegels in Amsterdam gedu rende het tijdvak 2328 mei het rijdende PTT-kantoor beschik baar worden gesteld. Ook in dit kantoor zal een bijzonder rubber stempel wor den gebruikt. Adolf Rucker. de jonge helle baardier van de Zwitserse garde die een jaar geleden in het Vati- eaan de bevelhebber, kolonel Nunlist. met revolverschoten ver wondde, is in een krankzinnigen gesticht opgenomen. Hij pleegde de aanslag, omdat de kolonel weigerde hem weer in dienst te nemen, nadat hij om gezond heidsredenen was ontslagen. De ziekenfondsraad heeft be sloten, dat met ingang van I juni 1960 de ziekenfondsver goeding voor geneeskundige hulp in het buitenland komt 'te vervallen voor verplicht-ver- zekerden, die niet voor beroeps werkzaamheden aldaar verblij ven (vakantiegangers en der gelijke). De mogelijkheid om geneeskundige hulp te ontvan gen krachtens een verdrags regeling tussen Nederland en het land, waar men vertoeft, blijft echter in het algemeen voor bovenbedoelde verzekerden bestaan. Men doet goed zich hieromtrent tijdig met zijn al gemeen ziekenfonds te ver staan. Het besluit van de zieken fondsraad geldt tevens voor indirect verzekerde kinderen van verplicht-verzekerden, tot en met de leeftijd van 26 jaar, die in verband met studie of oplei ding in het buitenland zijn. Deze kinderen zijn namelijk ten aanzien van de vergoeding voor geneeskundige hulp in het buitenland gelijk gesteld met verplicht-verzekerden, die an ders dan voor beroepswerk zaamheden in het buitenland verblijven. Met betrekking tot verplicht verzekerden die wel voor be roepswerkzaamheden buiten- stads zijn en niet van enige verdragsregeling gebruik kun nen maken heeft de zieken fondsraad besloten de vergoe dingen voor hulp aan huisarts en voor ziekenhuisverpleging meer aan te passen aan de werkelijk gemaakte kosten. Het wordt aan de fondsen overgelaten, of zij vorenver- melde regelingen ook willen toepassen op hun vrijwillig- verzekerden. DISSERTATIE SCHANDAAL IN NEW YORK In New York is een „disser tatie-schandaal" aan het licht ge komen. 25 studenten hebben be kend dat zij thesen en disserta ties hebben laten maken, waar voor zij prijzen variërend tot 3.000 dollar betaalden. De politie heeft vier mannen en twee vrou wen gearresteerd die werkten voor een bureau dat dissertaties op bestelling leverde. Onder de studenten bevonden zich negen onderwijzers die diploma's voor hogere onderwijsinstellingen wil den behalen. Dinsdagmiddag is bij 'n boer derij te Vordingborg (Denemar ken) een in Zwitserland gere gistreerd particulier vliegtuig neergestort en in vlammen op gegaan. De inzittenden, twee mannen en een vrouw zijn om gekomen. Het toestel was van het vliegveld Kastrup (Kopen hagen) opgestegen en op weg naar Mannheim. o 0 0 0 0 WOOOOOOOOOOOOOOOOOO (van onze verslaggever) Eindhoven (P P) - De stationsklok wijst even over negen uur in de morgen, wanneer met donderend geraas de Austria-Express het station Eindhoven binnenrolt.. Een lange .slang blauwgekleurde wagons, getrokken door een van die moderne, machtige locomo tieven, komt knerpend langs het perron tot stilstand. Conducteurs lopen langs de rijtuigen; „Eindhoven Eindhoven I" klinkt hun roep. Passagiers, zware koffers torsende, verlaten de trein en een stroom van mensen begeeft zich naar de uitgang. Voor ons bete kent de aankomst van de Austria-Express op dit station het begin van een interessante reis, zoals die door de directie van de N.S. slechts aan weinigen*wordt toegestaan. Wij zijn namelijk de gast van de machinist van deze trein en zullen het traject van Eindhoven nonstop naar Rotterdam in zijn gezelschap in de kabine van de elektrische locomotief 1300 meemaken. eeOOOOOOOOÖOOO Onwennig klimmen we langs de metalen treden omhoog in de cabi ne en nestelen ons op eci hoge ze tel, die anders slechts weinig ge bruikt wordt, aangezien de machi nist vrijwel altijd alleen in de ca bine is. Natuurlijk nemen de Nederlandse Spoorwegen het Tisico niet, dat wij door ons gezelschap de machinist zouden kunnen afleiden en daarom worden wij vergezeld door dc heer Diependaal, technisch ambtenaar bij de N.V., een man vergrijsd in het vak, die zo'n veertig jaar geleden zelf op de locomotief heeft gestaan en éen van dd weinigen is, die het hele spoornet in Nederland op zijn duimpje kent. Aan hem hebben wij een zeer goede gids, en terwijl de machinist zich geheel geconcentreerd aan zijn taak kan wijden, vertelt on ze begeleider ons de fijne kneep jes van het vak. Nog stilstaand langs het perron be gint het al. „Kijk, ziet u die rode lamp daar aan het einde van de overkapping? Zolang die op rood staat zal de machinist niet wegrij den, ook al zou de perronchef het vertreksein geven. Natuurlijk doet hij dat niet, want ook h.'j let op die lamp. Dat rode sein geeft na melijk aan, dat voor onze trein het traject buiten het station nog niet veilig is. Kijk. nu springt het licht op wit en zouden we kunnen ver trekken. Maar dat gebeurt nog niet, want het is nog geen tijd." De wielen draaien De heer Diependaal leunt uit de deuropening van dc cabine en let nauwkeurig op de perronchef. Fluit jes klonken, de conducteurs en de opzichters controleren of «11e deu ren gesloten zijn en ja hoor, daar gaat „het spiegelei" omhoog en de machinist trekt de trein weg, „Nu moet u goed opletten," onze leidsman wijst ons een vierkant bordje op een paal langs de rails, waarop het cijfer 7. „Dat is een snelheidsbeperking." verteld hij. „De machinist weet nu dat hij hier niet harder dan zeventig kilometer per uur mag rijden. Achter de aangege ven cijfers moet hij dus steeds een nul plaatsen." Iets verderop treffen we een groene driehoek op een paal met de punt omhoog. „Dit betekent, dat de machinist hier zijn snelheid mag opvoeren tot de normale voor dit traject en dat is 125 km per uur," legde de heer Diependaal uit. We denderen over de laatste wis sels en inmiddels geeft hij ons uit leg over de apparatuur van de ca bine. De machinist zit achter een schakelbord met vele knoppen en meters, waarvan een soort klein auto stuurwiel heel belangrijk is, want daarmee regelt hij de kracht van de loc. en dus tevens de snel heid van d9 trein. Wanneer hij het wiel draait in bepaalde standen krijgt hij verschillende serie- en pa rallelschakelingen, die tot een be- De Austria-Express klaar voor ver trek. paalde aandrijfkracht leiden. It echt bevindt zich de handel van de lucht- drukrem. Eigenlijk is het een soort kraan, waardoor hij lucht kan la ten ontsnappen met als gevolg dat dc hydraulische remmen van de trein in werking treden. Hoofdzake lijk met deze belangrijke apparaten bestuurt de machinist de trein. Rechts tegen de wand bevindt zich een zelfregistrerende snelheidsmeter. Op een band in het apparaat wordt een grafiek getekend -an de snelhe den van de trein. Hierdoor is con trole mogelijk en kan men daardoor precies aflezen hoe de machinist het traject gereden heeft. Natuurlijk is zo iets heel belangrijk bij een on geval, want dan is men in staat, om de snelheid en de handelingen van de machinist te controleren. Waarschuwingen te over Wanneer wij het station Tilburg na deren, staan er weer verscb 'lende snelheidsbeperkingsbordjes en het blijkt nu, dat er steeds op geruime werk, maar öok onze begeleider heeft constant zijn blik op de baan gevestigd tijdens ons gesprek. En dat is ook begrijpelijk, wanneer men zich bewust is over de rails te ra cen met een snelheid van 125 I—i per uur en een gewicht van tonnen achter zich aan. Bij het passeren van de vele onbe waakte overwegen op dit traject wordt het ons volkomen duidelijk, dat wanneer er een ongeluk gebeurt, dat in principe altijd de schuld is van de weggebruiker en niet van de treinmachinist. Deze man is mach teloos en heeft minimaal zo'n zeven honderd meter nodig om zijn trein tot stilstand te brengen. De wegge bruiker daarentegen is altijd tijdig gewaarschuwd voor Cz komende •overweg. Hij dient zich er van te overtuigen dat er geen trein in aan tocht is en bovendien is hij daartoe in staat. De schrik. Op dit traject is het gebeurd, dat wy werkelijk ons hart vasthiel den. In de buurt van Breda was er een fietser, die zonder blikken of blozen de onbewaakte overstak ter wijl onze trein op volle snelheid na derde. De machinist kon niets an ders doen dan zijn hoorns In wer king stellen. Luid galmden de klan ken over de baan, maar de man maakte geen haast. Vlak achter hem denderden wij voorbij. Het was inte ressant het benauwde gezicht van de machinist te zien, die volkomen machteloos deze manoeuvre moest accepteren. Het is een droevig feit, dat vele weggebruikers zich niet voldoende Cabine-intcricur. afstand er voor een soort waarschu wingsbord te vinden is. Een vier kant bord op zijn punt, zoals wij die kennen als voorran: rwegbord- jes, waarop de komende snelheids beperking reeds door het cijfer wordt aangegeven. Even verderop ontmoet de machinist dan het defi nitieve bord en dan dient zijn snel heid reeds tot de aangegeven hoog te geregeld te zijn. Als een trein met een snelheid van 125 km per uur rijdt, heeft ze niet minder dan een goede zevenhonderd meter nodig. Ook de bloklengtc van ruim een kilometer is dan begrijpe lijk. Het is werkelijk een aparte sensa tie nu eens niet opzij uit het raam pje te kijken, maar door de voor ruit, hooggezeten in de cabine, de rails onder je door te zien vlie gen. Geen risico. Tijdens onze rit in <3e Austria-Ex press viel het ons op, hoe weinig risico men bij de N.S. neemt. Niet alleen dat men dus gebruik maakt van het vernuftige 'veilige blok-sy- steem, maar de aanwijzingen langs de lijn laten de machinist niet in twijfel over wat hij niet en wel kan doen. De machinist houdt zijn ogen geen ogenblik van de baan af en is volkomen geconcentreerd op zijn bewust zijn van de risico's die zij nemen wanneer zij een overweg pas seren, terwijl er een trein nadert. Later, wanneer we bij avond terug rijden op de loc., blijkt het, dat we een geheel ander beeld te zien krij gen. De koplampen van de trein werpen helle lichtbundels vooruit en verlichten een groot stuk van het traject en de tekens langs de rails. Van de cabine uit kijken we in de donkere avond en het is een adem benemend schouwspel ue lichtjes van de steden in de verte te zien flonke ren en zelf in het duister er langs te snellen. Een bijzonder goede baankennis is voor de machinist dan wel een eerste vereis*»,, want wij, leken, lieten ons nog wel eens mis leiden door rode en groene lichtjes in de verte die niet tot het waar schuwingssysteem behoorden. De machinist daartentegen kent zijn lichtjes op een prik. Hij weet precies waar hij dit of dat sein zal ontmoeten en vooral bij het binnen komen van een station, waar zove le lichten twinkelen, is dat belang rijk. Maar de treinbestuurder op zo'n traject is goed getraind en rijdt het niet voor de eerste maal. Hij weet precies zijn weg tussen al die rails en komt keurig het helverlich te station binnen, waar hij ons en de andere reizigers netjes aflevert. (Nadruk verboden). GEEN „SPEELSTRATEN" Het hoofdbestuur van het Verbond voor Veilig Verkeer heeft zich met een schrijven tot de minister van Verkeer en Waterstaat gericht. Het verbondsbestuur wijst hierin op het gevaar, dat zoge naamde „speelstraten" kunnen opleveren. Het instituut van de speel straten wordt in strijd geacht met de elementaire regel, vol gens welke de kinderen hun spel niet op de rijweg behoren te beoefenen. Deze regel wordt de kinderen reeds van jongsaf ingeprent en het is, aldus het verbondsbestuur, niet mogelijk hun daarbij het begrip bij te brengen, dat die regel In som mige straten gedurende be paalde uren niet geldt. Daar komt, volgens het V. V„ nog bij, dat zeer jonge kinderen niet in staat zijn de bij de speelstraten geplaatste verkeersborden te lezen. Gevolg van het feit, dat ziekenauto's, auto's van dokto ren en invaliden toch in deze speelstraten zullen moeten rij den zou zijn, dat de kinderen en hun ouders een vals gevoel van veiligheid krijgen, zo con cludeert het Verbond voor Vei lig Verkeer, dat tenslotte nog de aandacht vestigt op de min der gunstige ervaringen, welke men op dit gebied in Duitsland heeft opgedaan. Caraibisch gebied vraagt teveel wapens De Verenigde Staten hebben de Cubaanse regering medege deeld, dat de vraag naar wapens in het Caraïbisch gebied „veel groter is dan elke denkbare noodzaak voor zelfverdediging". Om deze reden hebben de Ver enigde Staten onlangs het verbod op wapenleveranties aan het Caraïbisch gebied uitgebreid cn o.a. vergunningen voor uitvoer van hefschroefvliegtuigen naar Cuba ingetrokken. De Cubaanse regering had enige weken ge leden hiertegen geprotesteerd. VRIJDAG 15 AFRIL. HILVERSUM I: 7.00 Nws; 7.15 Gram.; 7.35 Voor dc jeugd; 7.40 Gram.; 7.45 Morgengebed cn overweging; 8.00 Nws; 8.18 Gr.; 8.50 Voor de vrouw; 9.35 Water standen; 9.40 Koor en ork.10.05 Gram.; 11.00 Voor de zieken; 11.40 Gr.; 11.50 Meditatie; 12.00 Gram.: 12.30 Land- en tuinbouw- meded.; 12.33 Gram.; 12.50 Act.; 13.00 Nws; 13.15 Vijftien jaar ge leden, praatje; 13.20 Gram.; 14.00 Voor de jeugd; 14.30 Gram.; 15.00 Godsd. uitz.; 16.45 Brabants ork.; 17.00 Van Gabbatha naar Golgo tha, passiespel; 18.00 Gram.; 18.10 Vaticaanse act.; 18.25 Philharm. ork.; 18.50 Regeringsuitzending; 19.00 Nws; 19.10 Act.; 19.25 Me morandum; 19.30 Polit. praatje; 19.40 Fagot en piano; 20.00 Jo hannes-Passion; 22.25 Boekbe spreking; 22.30 Nws; 22.40 Gr.; 23.55 Nieuws. HILVERSUM II: 7.00 Nws; 7.10 Gym.; 7.23 Gram. en reportages; 8.00 Nieuws; 8.18 Gram. en act.; 9.00 Gym. voor de vrouw; 9.10 Gram.; 10.00 Voor de oude dag, causerie; 10.05 Morgenwijding; 10.20 Voor de vrouw; 11.00 Voor de kleuters; 11.15 Kamermuziek; 11.45 Hammondorgelspel; 12.00 Gram.; 12.20 Regeringsuitz.; 12.30 Land- en tuinbouwmeded.; 12.33 Sport en prognose; 12.50 Piano spel; 13.00 Nws; 13.15 Meded. en gram.; 13.20 Promenade orkest en koor; 14.00 Gram.; 14.15 Or gelrecital; 14.35 Voordr.; 15.00 Christus am Oelberg, oratorium; 16.00 Orgelspel en zang; 16.30 Voor do zieken; 37.00 Voor de teenagers; 17.55 Act.; 18.00 Nws; 18.15 Vlaamse notities; 18.20 Lichte muz.; 18.50 De puntjes op de i, lezing; 19.00 Voor de kinde ren; 19.10 Meisjeskoor; 19.30 Meisjeskoor; 19.30 Avondmaals dienst; 20.40 Avondmaalsmuziek; 20.55 Nws; 21.00 Concertgebouw orkest; 22.00 Gram.; 22.15 Buiten lands weekoverzicht; 22.30 Nws; 22.40 Zorg om de mens, gesprek; 23.00 Soc. nieuws in Esperanto; 23.10 Muz. revue; 23.55 Nieuws. BRUSSEL (VI.): 12.00 Gram.; 12.20 Orgelconcert; 12.30 Weerbe richt; 12.35 Orgelconcert; 12.52 Koersen; 13.00 Nieuws; 13.15 Voor de soldaten; 14.00 Gram.; 14.15 Gram.; 14.45 Goede Vrijdag-can tate; 15.00 Gewijde muz.; 16.00 Koersen; 16.06 Kamermuz.; 16.45 Klavecimbel-recital; 17.00 Nws; 17.10 Omroepkoor; 17.45 Duitse> les; 18.00 Gram.; 18.10 Boekbe-' spreking; 18.20 Gram. 18.30 Gods dienstig halfuur; 19.00 Nieuws; 19.30 Prot. uitz.: 20.00 Koorzang en orkest; 21.30 Kamermuziek; 22.00 Nieuws; 22.15 Oratorium; 22.55 Nws; 23.00 Militaire groe ten uit Kongo. Televisieprogramma's. NED. TV: Weekoverzicht v. h'. journaal; 20.30 Filmrep.; 21.10 Johannes Passion, oratorium; 22.10 Epiloog. VL. BELG. T.V.: 19.00 TV-al- bum; 19.05 Jeugdkroniek; 20.00 Flimgetuigenis; 20.40 Reportage; 21.10 Johannes Passion, orato rium; 22.10 Literair progr.; 22.23 Nieuws cn journaaL

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1960 | | pagina 7