1 DE GROOT li Speciaal voor u en uw gezin r I E. V. O. stelde onderhouds- contróleboek samen ter verhoging van de verkeersveiligheid Tweede Kamer over Gebeurtenissen n Zuid-Afrika Zes doden bij ontploffing in Oostenrijk Socialistische kritiek op het versnellingsprogram van de E.E.G. I I i i I 1 1 Grote sortering in alle prijsklassen Wd-g 30 maart lm 30 maarl 1960 DE V R IJ E ZEEUW; Zoiïs «Ie séhil de vrucht! beschermt If nieuwe wikkel «aak van Plauta, Da E.V.O. heeft voor haar leden, die gezamenlijk meer dan 200.000 auto's op de weg bren- gen ondërhoudscontrole- boek. speriaal gericht op de ver keersveiligheid. samengesteld. >len is uitgegaan van 3 soor ten onderhoudsoeurten, te weten, de normale doorsmeerbeurt, een spei iale 10.000 - en een spe ciale 50.000 km beurt. Het boek kan gedurende 100.000 km wor den gehanteerd. Voor elke beurt bev.it het boek een coupon in de vom van een schema. Het is de bedoeling, dat de garages de od de coupons aangegeven pun- 1 ten afwerken en daarna het be- treffende schema van hun hand- I tekening oorzien. Door de sche- I ma's nauwgezet af te werken, wordt voorkomen, dat voor de veiligheid van het voertuig es sentiële punten over het hootd voiden gezien- Reeds in 1046 stelde de L.Y .O. aan haar leden een alles omvat- I Eend onderhoudsschema voor be- l jgtcl- en v rachtwagens ter be- Ischikking. i Gebleken is nu, dat vooral ge- bruikers van tweedehands auto's behoefte hebben aan een be- pci kt geheel op de veiligheid ge- rii ht onderhoudsschema, omdat voor deze auto's meestal minder kosten worden gemaakt voor alles omvattend onderhoud en uil de garage-nota's'niet altijd is af ie leiden of de voor de veilig- heid van belang zijnde onder- delen en mechanismen de nodige aandacht hebben verkregen. Behalve enkele kleinere pun ten zijn het vooral', stuurinrich ting, remmen, banden, veren, verlichting, die uit een oogpunt van veiligheid aandacht verdie nen. Om Ie bereiken dat de speci fieke veiligheidspunten op het geëigende tijdstip aan de orde in de dinsdagmiddag gehou- n vergadering van de Tweede tmer heeft de voorzitter voor- :ing gegeven van de volgende ief van de minister-president: .Naar aanleiding van uw brief n 24 maart 1960, nr. 59.538, b ik de eer U te berichten, dat regering geen stappen over- ■egt in verband met de recen- gebeurtenissen in de Unie van id-Afrika, welke hebben ge- d tot het bloedvergieten, dat Nederlandse regering en het derlandse volk zo diep heeft schokt. Het standpunt, dat de regering leemt ten aanzien van de ras- idiscriminatie in Zuid-Afrika. bij herhaling door de regering de Verenigde Naties tot uit- ukking gebracht, zodat om- nt dat standpunt geen mis- rstand kan bestaan, intussen zij opgemerkt, dat de iligheidsraad van de Verenig Naties deze aangelegenheid bespreken, zodat hierop de lie internationale aandacht zal rden gevestigd." De heer Burger (Arb.) ver- tart de brief teleurstellend te Men. Alles bij elkaar is het zonder matig. Z.i. was er aan ling voor de regering om meer ristructief te spreken. Hij her- ïert aan de rassendiscrimina- tijdens de bezetting. Wij Ne- rianders voelen die nog erger, rder merkt hij op, dat de zaak anderen in rijksverband ngaat. De heer Burger vraagt alsnog mdelinge vragen aan de mi- ter-president te mogen stel- i, opdat deze nog deze week arop kan antwoorden. De heer De Groot (CPN1 eekt zijn teleurstelling uk :t het antwoord van de minis- •president. Hier is een geval a de orde, waaruit zeer duide- rassenhaat en rassendiscri- natie spreekt. De regering nt zich daarover uit te spre- n. Zij moet de gevoelens van Nederlandse volk scherp erl idelijk tot uiting brengen. De Voorzitter merkt op. dat de ef voor kennisgeving zou kun- a worden aangenomen en dat indelinge vragen gesteld kun- n worden. De heer Oud (VVD) wil nog ;n beslissing over de brief nen. Er kan na de monde- ge vragen over worden S* oken. deze geest wordt besloten- de zaak nog deze week ver in de Kamer komt. BESPREKINGEN TUSSEN FRANCO EN SPAANSE TROONPRETENDENT Het Spaanse staatshoofd, ge neraal Franco, en Don Juan van Bourbon, dc troonpretendent, zijn dinsdagochtend op een land goed van een monarchist in de nabijheid van Ciudad-Rodrigo op Spaans gebied besprekingen be gonnen welke onlangs werden uitgesteld, naar men meent wpvciig de publiciteit die aan hef overleg werd gegeven en welke FranWniet wenst. Men neemt aan dat gesproken wordt over de verdere opvoe ding van de zoon van de preten dent, Juan Carlos. Deze is 22 jaar en begint binnenkort zijn universitaire studie. Waarnemers twijfelen er niet aan dat ook over de kwestie der dynastie zal worden gesproken. Alles wijst erop dat Franco Juan Carlos heeft voorbestemd om dc eerste Spaanse monarch na hot huidige regime te worden. Dit is het derde overleg tus sen Franco en Don Juan in 12 jaar. komen en te controleren, dat de veiligheidsbeurt is uitgevoerd, leent het E.V.O.-onderhoudscon- tröleboek zich uitstekend. Aan de gebruikelijke door smeerbeurt werden geen nieuwe werkzaamheden toegevoegd. Alleen werden bepaalde onder delen van deze beurt afzonder lijk vermeld. Daardoor kan wor den voorkomen, dat deze voor de veiligheid van het voertuig uitermate belangrijke punten zouden worden vergeten. De spe ciale 10.000 km beurt kan met een normale doorsmeerbeurt samenvallen. Bij deze beurt wordt nagegaan of veren, schok- brekers, stuurinrichting e.d. nog naar behoren werken. Remmen, verlichting en ban den worden gecontroleerd. Bij de speciale 50.000 km beurt be hoort o.m. demontage van do remtrommels plaats te vinden. De E.V.O. adviseert de leden, die het onderhoud laten geschie den vanwege door de fabrikant of importeur gegeven richtlijnen op de/e wijze voort te gaan. Ook dan is bet echter van be lang de betreffende schema's van het onderhoudscontröleboek te laten aftekenen. Geadviseerd wordt tevoren een globale prijsopgaaf voor deze beurten te vragen. Mochten bij dc uitvoering van de veiligheids beurten reparaties noodzakelijk zijn. dan doet men er goed aan af tc spreken dat deze eerst na overleg zullen worden verricht. De E.V.O. gelooft met hei in stellen van een op de veiligheid van het voertuig gericht onder houdsschema aan de hand van het onderhoudscontröleboek de leden wederom een positieve mo gelijkheid te hebben gegeven om hun wens het wegverkeer veiliger te maken te kunnen vervullen. Verwacht mag worden, dat vele bedrijven het E.V.O.-onderhouds- contróleboek, speciaal gericht op dc verkeersveiligheid, voor hun auto's zullen willen gaan benutten als onderdeel van de permanente veiligheidsactie, waarvoor de leden zo n grote, dankbaar stemmende, belang stelling hebben getoond. De E.V.O. heeft zich tot alle ervoor in aanmerking komende garages en doorsmeersta'tions gericht met het verzoek allo medewer king te verlenen als houders van het onderhoudscontröleboek zich tot hen wenden. Dc foto toont did resten van de vrachtwagen. Op de Oostenrijkse olievelden van Aderklaa, een twintig kilometer ten noorden van Wenen, is een met dynamiet geladen vracht wagen ontploft. Zes arbeiders verloren hierbij het leven en vier werden gewond. De explosie deed zich voor toen arbeiders een gedeelte van het terrein opbliezen voor de aanleg van een nieuw reservoir voor ruwe olie. Er moet bij het bevestigen van de „deoonator" een fout zijn gemaakt. NEGERS EN KOFFIE Vier negers, die in een restau rant te Houston in Texas een kopje koffie hadden gedronken, zijn dinsdag beschuldigd van „het Verstoren van de vrede," omdat zij geweigerd hadden 50 maal de normale prijs voor hun kopje koffie te betalen. De vier negers zaten maandag avond rustig van hun koffie te genieten toen er een dienster bij hen kwam en hun het „speciale menu voor negers" van het res taurant liet lezen. De negers dronken zwijgend hun kopje koffie uit en weiger den daarna die hoge prijs te be talen. De dienster belde toen de poli tie op. De eigenaar van het restaurant zei later, dat negers bij hem konden eten en drinken wat zij wilden, maar dat zij hiervoor „dik" moesten betalen. Vechtpartij In Tracey in Californië zijn maandag negers en blanken met elkaar slaags geraakt op een basketballwedstrijd. Negen jon gens werden zodanig toegetakeld dat zij naar het ziekenhuis ge bracht moesten worden. POSTKOETS VERWELKOMD IN ISTANBUL Mens en dier vermoeid in prima conditie Kort voor middernacht is zon dagavond de postkoetskaravaan aangekomen binnen de poorten van het oude sultanspaleis Top- kapi Saray te Istanbul. Dit was het einde van een lange, zware rit door Duitsland, Oostenrijk, Joego-Slavië en Noord-Grieken land. Een rit. die een vermoeien de voorbereiding betekende op de grote gebeurtenis, welke van daag aanvangt de postkoets- tolht in 39 dagen van Istanbul naar de Floriade in Rotterdam over een route van 3404 km. Mens en dier zijn, ofschoon ver moeid, in prima conditie. De tocht van Den Haag (waai de karavaan vorige week werd geformeerd) naar Turkije is uit stekend verlopen. Noemenswaar dige pech is niet geleden, daar gelaten een enkele lekke band, een lekkende olieleiding van één der wagens en „roodgloeiende" remmen bij het afdalen van soms steile hellingen. Het oponthoud aan de grenzen bleef tot een mi nimum beperkt, dank zij de me dewerking van de autoriteiten. Even dreigden er moeilijkheden te ontstaan aan de Oostenrijks- Joegoslavische grens, die echter met een Hollandse sigaar en har telijk gelach werden opgelost. Bij de douanecontrole werd natuur lijk ook de zwarte lijst van in Joego-Slavië gezochte personen geraadpleegd. Hierin kwam de naam van de chef d'équipe voor, met de vermelding dat deze nog een schuld aan de Joegoslavische slaat had van 300 dinaren (onge veer F 1.40) een kwestie die nog uit '58 dateerde, toen één van de chauffeurs van het Haagse trans portbedrijf niet genoeg geld bij zich had om aan de grens een en ander te betalen. Joop van dei- Touw voldeed grif de openstaan de schuld en onder gelach werd onder de affaire een streep ge zet. De socialistische fractie van het Europese parlement heeft zich dinsdag in beginsel ak koord verklaard met een ver snelde totstandkoming van cle Europese Economische Ge meenschap, doch zij heeft de E. E. G.-commissie haar kritiek niet gespaard. Zo had de Neder landse afgevaardigde G. M. Ne- derhorst kritiek op het feit, dat in het program van de E. E. G.- commissie wel concrete maat regelen voor een versnelde uit voering van het verdrag op economisch gebied worden ge schetst. doch dat er over de so ciale vraagstukken wordt ge zwegen. Prof. W. Hallstein, de voorzitter van de E. E. G.-com- missie, had dit maandag bij zijn redevoering in het parlement ook gedaan: hij sprak vijf kv/artier, waarvan wel geteld drie minuten over de sociale as pecten van de zaak. De heer Nederhorst verzocht dan ook om aanvulling van het versnel lingsprogram met concrete maatregelen op sociaal gebied. Als dat niet gebeurde, bestond het gevaar, dat de socialisten hun steun niet zouden kunnen geven. De christendemocratische fractie heeft maandag bij monde de van de Nederlandse K. V. P.- afgevaardigdc Blaisse reeds haar goedkeuring aan de com missievoorstellen gehecht. Een oristendemocratische resolu tie, waarin deze goedkeuring is vervat, is dinsdag voor nadere studie naar de bevoegde parle mentscommissie verwezen. De Duitser Deist, dié dinsdag eveneens namens de socialisti sche fractie sprak, verklaarde; dat naast een versterking van de gemeenschap der zes een versterking van het gehele vrije West-Europa een dringende noodzaak is. Hij was het met Hallstein eens, die maandag had verklaard dat hst Westen zich aaneen moest sluiten als het het hoofd wilde bieden aan de groeiende economische macht van de communistische wereld. Deist betwijfelde ech ter, of de E. E. G.-commissie wel alles in het werk stelde oni tot samenwerking met dé andere Europese landen en vooral met die van dc kleine vrijhandels zone te komen. De memoran dums, die de E. E. G.-commissie over de mogelijkheid van een Europese vrijhandelszone van de zes en van de zeven heeft uitgebracht, hadden hem zeer sterk doen denken aan de zegs wijze dat „diplomaten de taal niet gebruiken om hun gedach ten uit te drukken, doch om ze te verbergen". Deist uitte tenslotte nog de waarschuwing, dat de E. E. G.- commissie zich moest hoeden voor een overspannen gevoel van eigenwaarde en dat ze vooral niet de indruk mag wek ken, dat ze naar hegemonie op het gebied der Europese inte gratie streeft. Als we werkelijk een Europese samenwerking in groter verband wensen, moeten we ook de consequenties daar van aanvaarden, zo zei hij. De Lockheed „Electra's" De Amerikaanse regering heeft 7 luchtvaartmaatschap pijen die passagiersvliegtuigen van het type Lockheed „Electra" gebruiken, opdracht gegeven bepaalde veiligheidsmaatregelen te treffen. Er zijn twee ongelukken met „Electra's" gebeurd, namelijk op 29 september 1959 te Buffalo (Texasl en op 17 maart 1960 bij Tell City (Indiana), waarvan de oorzaak niet is opgehelderd. Bij deze ongelukken hebben 97 per sonen de dood gevonden. De nieuwe veiligheidsvoor schriften betreffen voornamelijk de snelheid: de toestellen zullen niet sneller mogen vliegen dan 475 kilometer per uur. De an dere bepalingen slaan op de con trole van de vliegtuigen. IN BEEN GESCHOTEN. Nabij de grens op de „Grote Heide" te Venlo is maandag avond de 35-jarige koopman J. Janssen uit Venlo in zijn linker been getroffen door een pistool kogels nadat hij door een douane beambte gesommeerd was om te stoppen. De heer Janssen bestuurde een personenauto, waarin zich nog enkele personen bevonden. Een douaneparouille was namelijk bezig met controleerwerkzaam heden in de stille omgeving nabij de Duitse grens, omdat via dit gebied nog wel eens z.g. con sumptiefraudes plaats vinden. De gewonde autobestuurder, die in het St. Joseph ziekenhuis te Venlo is opgenomen, zou niets met smokkelarij hebben uit te staan, doch alleen niet tijdig ge noeg hebben gestopt. Nieuwe telefoongids stelt Haagse politie voor problemen De nieuwe telefoonboeken hebben de Haagse en Rijswijkse politie in moeilijkheden ge bracht. Voorheen was het ge bruikelijk dat door de politie een advertentie op de kaft van de gids werd geplaatst waarin duidelijk werd vermeld welke nummers men moest kiezen in geval van nood en welk num mer diende voor alle andere ge sprekken. Doordat met de nieu we gids een uniforme kaft voor het gehele land is ingevoerd is dit onderscheid niet meer te zien op de buitenzijde van de gids. Op het ogenblik geeft de kaft alleen het alarmnummer. Het gevolg is dat op het ogen blik driekwart van het aantal telefoontjes dat op het alarm nummer binnenkomt in het ge heel geen verband houdt met een noodsituatie. Ongeveer der tig maal per uur moeten de be dieners van het alarmnum mer vertellen dat de aanvrager het andere nummer zal dienen te draaien. Ook komen vele te lefoontjes voor de Haagse poli tie binnen bij de Rijswijkse po litie. Dit in verband met een wijziging in de gids die er toe heeft geleid dat de Haagse po litie is gerubriceerd onder „ge meentelijke instellingen". Slaat men „politie" op dan kan men dit lezen maar vlak daarop is in hetzelfde lettertype vermeld „gemeentepolitie Rijswijk". Het gevolg is dat tal van personen het Rijswijkse nummer houden voor het Haagse. De Haagse politie heeft via de pers het pu bliek met de meeste klem ver zocht het oude onderscheid goed in het oog te blijven hou den. Hiermede hóópt men de moeilijkheden te kunnen oplos- NIEUWS VAN DE AMERIKAANSE KEUKENHOF Op dc eerste mei zal de „Ame rikaanse Keukenhof" op 50 km van New York als „Sterling Fo rest Gardens" de poorten openen. Reeds nu heet dit park „The most beautiful garden since Eden" de s'J-'oonste tuin sedert de hof van Ed"-i. De ontginning van de dertig hectare heuvelig en moerassig bes en het geschikt maken van d" grond waren in het najaar van 1S59 gereed. Daarbij is reeds veel gebruik gemaakt van Nederlands advies, met name van de Keu- kcnbof-architcct-directeur de heer G. van der Lee en van de voorzitter van het C.B.C., Cen traal Blocmbollencomité, de heer A. Warnaar. Verleden najaar is een ploeg zeer deskundige bollenjongens naar Sterling Forest Gardens ge togen om, na het goede voorbeeld van Prinses Beatrix, het plant- werk te verrichten. Het C.B.C. stond aan de Amerikaanse stich ting, die twee miljoen dollar in het park stak. anderhalf miljoen bloembollen af. Het park zal niei, zoals Keu kenhof in het bloeiseizoen slui ten. Na de bloembollen zullen nog tentoonstellingen van vaste planten, rozen en irissen gehou den worden. COMETS MINDER LAWAAI Geluidsproeven, die in de af gelopen weken met het Britse straalverkeersvüegtuig de „Co- met" zijn uitgevoerd, hebben aangetoond, dat de motoren niet meer lawaai behoeven te produceren dan de gewone vliegtuigmotoren met propel lers. Dit heeft de Britse minis ter van luchtvaart maandag meegedeeld in het Britse parle ment. Op grond van die proe ven heeft hij de B. E. A. toe stemming verleend voor een beperkt aantal nachtvluchten met ,.Comet"-toestellen op Lon don Airport. Als voorwaarde is gesteld, dat bij deze vluchten niet meer lawaai mag worden gemaakt, dan wanneer zij zou den worden uitgevoerd met con ventionele machines met schroefaandrijving. Naar bekend hebben de auto riteiten van diverse landen nachtvluchten met straalvlieg tuigen wegens het lawaai ver boden. Zo'n verbod was ook van kracht voor de Londense lucht havens. Voor Schiphol is een dergelijk verbod nooit opgelegd. BIJ AUTO-ONGEVAL OMGEKOMEN. Dinsdagmiddag omstreeks drie uur is in Den Haag een auto ongeluk gebeurd, waarbij de 59- jarige architect H. J. de Haan uit de Spotvogellaan in Den Haag is omgekomen. Zijn wagen werd hierbij totaal vernield. Bij het passeren van de tunnel onder de spoorlijn over de Troel- strakade, gaande in dc richting van het Hildebrandplein en de Gouverneurlaan, wilde de 42-ja- rige vrachtautochauffeur W. N. uit Bergen op Zoom met zijn truck linksaf siaan om dc Wal- dorpstraat in te rijden. Door on bekendheid ter plaatse koos hij de meest rechtse van de drie tun- neldoorgangen. Toen hij linksaf sloeg, was de hem achterop rij dende architect hem door de mid delste doorgang reeds te dicht genaderd om hem te ontwijken. De truck raakte de personenwa gen even aan de achterkant, waardoor de architect de macht over het stuur verloor en tegen een lichtmast reed. Zijn stoffelijk overschot is naar het ziekenhuis Zuidwal overgebracht. IN HET HOL VAN DE LEEUW. Jaarlijks is er in maart, aan de vooravond van de diësviering van het Deiftsrh Studentencorps, een sportieve strijd in Delft tus sen politie en studenten. De eerste probeert dan te ver hinderen dat de laatsten de hele binnenstad 's nachts volplakken met pamfletten. Mikpunten zijn steeds het bureau van politie en de politievoertuigen en het is eens gebeurd dat een politie-auto werd volgeplakt. Dit jaar meende de politie een glansrijke overwinning te heb ben behaald, maar nu, een week na de nachtelijke strijd, merkte men dat op de kalender in de wachtkamer van het politiebu reau zo'n pamflet op maart was geplakt. Dit pamflet was nog niet eer der ontdekt, doordat op deze kalender het blad met de maan den januari en februari nog niet was afgescheurd Arbeiders in de scheepsbouw Leiders van vakbonden van arbeiders bij de scheepsbouw van tien landen, waaronder Neder land, hebben te Hamburg een conferentie van drie dagen be sloten met een resolutie waarin wordt aangedrongen op een werkweek van vijf dagen met 40 werkuren. De conferentie dringt er voorts op aan bestaande scheeps- werven te moderniseren en aan te passen aan de huidige vereis ten. Zij geeft hieraan de voor keur boven de bouw van nieuwe werven. Volgens de conferentie moet de huidige orderpositie van de werven niet te pessimistisch worden gezien. Zij verwijst naar een rapport van het internatio nale Verbond van Metaalbewer kers waarin wordt gezegd dat de toestand in de afgelopen jaren gaandeweg is verbeterd. Behalve Nederlandse vertegen woordigers werd aan deze confe rentie deelgenomen door vak bondsleiders uit België, Dene marken, Frankrijk. Groot-Brit- tannië. Italië, Japan. Noorwegen, West-Duitsland en Zweden. MAATREGELEN TEGEN HET OPTREDEN VAN RUNNERS IN DEN HAAG. Ten einde in het vervolg maatregelen te kunnen nemen tegen het optreden van runners heeft de gemeenteraad van Den Haag, overeenkomstig het voorstel van B. en W„ besloten, de algemene politieverordening aan te vullen met de volgende bepaling: „Het is verboden zich tot het aanbevelen of verschaf fen van tijdelijke woon- en lo- giesgelegenheden, dan wel tot het aanbevelen van winkels en bedrijven of tot het verlenen van diensten, op de openbare straat aan het publiek op te dringen." In hun desbetreffend voorstel wijzen B. en W. er op, dat het lastig vallen van het publiek op de openbare straat door run ners in Den Haag nog geen ernstige vormen heeft aangeno men, maar dat zij toch van me ning zijn, dat dergelijke praktij ken het aanzien van de stad schade toebrengen en gemakke lijk tot verstoring van de open bare orde aanleiding kunnen ge ven. Voor het in het leven roepen van een bepaling, waarbij aan de politie de bevoegdheid wordt toegekend, op te treden tegen personen, die een bezoek apn bepaalde vrouwen aanbevelen zag de burgemeester nog geen geschikte aanleiding. Hij beval de raad aan, af te wachten, hoe deze aangelegenheid zich even tueel zou ontwikkelen. De gezondheidstoestand van Franco Naar aanleiding van berich ten dat generaal Franco, het Spaanse staatshoofd, niet in goede gezondheid zou verkeren, heeft een officiële woordvoerder in Madrid verklaard dat Franco zich in goede welstand bevindt. Er werd namelijk gezegd dat de gezondheid van Franco aange tast zou zijn door motorgassen die zijn auto zouden zijn bin nengedrongen toen hij met zijn echtgenote in december j.l. uit Jaen, ongeveer 400 km ten zui den van Madrid, terugkeerde. De woordvoerder verklaarde hieromtrent thans dat er des tijds iets aan de verwarming van de auto gemankeerd had maar dat er een raampje was opengezet om frisse lucht bin nen te laten en dat er verder niets aan de hand was geweest. Ondermijnende activiteit in Zuid-Slavië. In Zuid-Slavië is de tegen de Staat gerichte activiteit in 1959 belangrijk toegenomen, vergele ken met 1958, zo heeft de Zuid- Slavische minister van Binnen landse Zaken, Stefanovic, dins dag op een bijeenkomst van een parlementaire commissie ver klaard. Hij zei, dat er in 1959 in totaal 1064 mensen, die uit het buitenland waren gekomen, voor staatsvijandige handelingen ge arresteerd zijn. In 1959 werden voorts 3452 per sonen wegens ondermijnende ac tiviteit veroordeeld 50 meer dan in 195S. (Adv.) DE EERSTE TOMATEN. De eerste tomaten werden aan de veiling Westerlee in De Lier aangevoerd door. tuinder J. van der Drift uit De Lier. Zij brachten 28 cent per stuk op. i i v s A i A 1 1 A A A A A A y A A A A GASCOMFOREN vanaf GASFORNUIZEN vanaf „ELAL'L", de goedkoopste MIXER, met koffiemolen 49,50 35»- ƒ245,- A X X i V I BADB ANK-I LS PEDAALEMMERS vanaf WASMACHINES, Blco, CENTRIFUGES En natuurlijk de FASTO WARMWATERAFFARATEN 16,— 10,50 189,50 Loodgietersbedrijf -Westkolkstraat 20 Telefoon 2785 Terneuzen Voor Vulpennen jbli-Of(l9\ de sande Op Uw verzoek graveren is# Uw naam in de pen rf 1 I

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1960 | | pagina 15