9 ct
Straalreus opent straaltijdperk
89 ct
59 ct
32 d
Radio en Televisie
Nu een
geborduurd
f 1.60
en 15 Radion-
merkjes
Hnsdag 29 maart 1960
irdeliger
)ER
49 ct
:ver
16e jaargang na. 4946
amsterdam—new. york
in 7 uur
REVUE
Elke dag heeft zijn geheim
bij
Voor slechts
krijgt U een smaakvol
geborduurd kussensloop.
Een aanwinst voor Uw
linnenkast - een sieraad
op Uw bed.'
^lanZe schenken
het in de
beste café's!
OFFIE
dsiraat 85
en coniani beiaald
ien
am
h49 ct
49 ct
KVLEES
ST
VRIJE
door HUGO HOOFTMAN
16 APRIL 1960 wordt een zeer belang
rijke datum in de geschiedenis van de
Nederlandse civiele luchtvaart. Op die
dag namelijk opent de K. L. M. 't straal
tijdperk en start de PH-DCA „Albert
Plesman" van Schiphol voor de eerste
lijnvlucht naar New York. De gewel-
I dige revolutie, die reeds geruime tijd be
zie is in de verkeersluchtvaart, is nu ook
naar Nederland overgeslagen.
De Douglas DC-8 is een waar wonder.
■Hij is bijna tweemaal zo groot en twee
maal zo snel als de Douglas DC-7 C, het
toestel dat hij gaat vervangen. De DC-8
gaat de vliegtijd halveren. In plaats van
in 14 uur vliegen we met de DC-8 in 7
uur over de Oceaan en als er een flinke
staartwind staat zelfs in 6 uur.
Twaalf DC-8 luchtreuzen zijn er door
de K. L. M. besteld. Samen met de twaalf
Lockheed Electra's zullen zij in 1961 het
gehele intercontinentale net van de K.
L. M. voor hun rekening nemen. Deze 24
machines hebben een capaciteit die ge
lijk staat met 65 viermotorige Douglas
DC-7's
Ongekende problemen
Het straaltijdperk brengt di
verse problemen met zich mee,
die nog niet alle zijn opgelost.
Daar is b.v. het lawaai van de
straalmotoren. De mensen op
.Schiphol en de inwoners van
Amsterdam zullen er straks van
kunnen meepraten, wanneer de
bulderende straalreuzen op
Schiphol af en aan vliegen. Er
is al voor miljoenen dollars be
steed aan de ontwikkeling van
geluiddempers, die achter aan
de straalpijpen van de motoren
zijn bevestigd. Het lawaai werd
daardoor inderdaad verminderd,
maar afdoende is de maatregel
nog nauwelijks te noemen.
Dan is er het probleem van de
luchtverkeersregeling. De straal-
machines mogen niet te lang
blijven rondcirkelen alvorens ze
kunnen landen. Want straal
motoren slurpen nu eenmaal
vooral op beperkte hoogte
enorme hoeveelheden brandstof
en als een straalreus nodeloos
j; bochten draait, kost dat handen
vol geld. Bovendien vliegen ze
zó snel, dat men moet oppassen
voor botsingen.
Een toestel als de DC-8 kan
als het moet 180 passagiers ver
voeren. Als op piekuren vier of
vijf van deze machines tegelijk
binnenkomen, betekent dit dat
er honderden passagiers tegelijk
door de douane en langs de pas-
poortencontróle moeten. Ook
hier moet iets op gevonden wor
den, willen er geen geweldige
stagnaties optreden.
Het is ongelooflijk wat er al
zo in zo'n DC-8 gaat. Want de
meer dan honderd passagiers
hebben allemaal één of meer
tassen en koffers. Hele treinen
met honderden stuks hand
bagage moeten daarom in de
bagageruimen onder de cabine-
vloer worden geladen.
rbehouden
.Warm petroleum
zwembad
In de vleugel bevindt zich een
miniatuur zwembad waarin
meer dan 87.000 liter kerosine
voor de straalmotoren wordt
meegenomen. Dat is de capaci
teit van 15 normale tank-wagens.
Er komen nieuwe DAF-tankers
op Schiphol, die een capaciteit
van 40.000 liter hebben. Twee
van deze tankers zullen de DC-8
binnen een kwartier kunnen
tanken.
Als op grote hoogte, in de
stratosfeer, wordt gevlogen zou
de kerosine kans hebben in de
vleugel te bevriezen. Toch wordt
de brandstof niet extra ver
warmd. Door de wrijving van
de lucht langs de vleugel ont
staat zóveel wrijvingswarmte,
dat de kerosine geen kans krijgt
om af te koelen. De vleugel is
tijdens het vliegen als het ware
omgeven door een onzichtbare
mantel van warme lucht
Merkwaardig is wel, dat de
straalvliegtuigen buiten zoveel
lawaai maken maar daarentegen
binnen zo geruisloos zijn. Alleen
achter in de staart hoort men de
gassen uit de straalmotoren
tegen de rompwand beuken,
maar vóór in de romp hoort
men alleen maar het suizen van
de wind, als in een zweefvlieg
tuig. We hebben dikwijls gezien,
in een straalvliegtuig zittend,
hoe de mensen op het vliegveld
de vingers in de oren staken
van de herrie. En wij, slechts
door een millimeters dunne alu-
miniumwand van de bulderende
straalmotoren verwijderd, hoor
den vrijwel niets. Een wonder
van geluiddemping dus.
Geen vermoeidheid
Een ander kenmerk van de
straalvliegtuigen is, dat er geen
trillingen optreden. In een
vliegtuig met zuigermotoren
kan de boel zó trillen, dat als de
stewardess gedekt heeft al het
bestek door elkaar huppelt. Bij
straalvliegtuigen niet. Door de
afwezigheid van stampende zui
gers zijn er geen trillingen. De
ronddraaiende turbines lopen zo
soepel als naaimachines en
daarom is vliegen in een straal-
kist ook veel minder vermoeiend
dan in een „normaal" toestel.
We vlogen onlangs met Sabe
na in 7% uur van Brussel naar
Congo met de Boeing 707 en
legden binnen vier dagen 14.000
km af. Toch was er van ver
moeidheid geen sprake en we
waren zo fris als een hoentje.
Na een dergelijke vlucht met een
zuigervliegtuig BrusselCongo
in meer dan 25 uur met vier
tussenlandingen) praat je wel
anders!
Een nieuwtje van de straal-
vliegtugen is ook dat er muziek
te horen is, tijdens in- en uitstap
pen en desgewenst tijdens de
vlucht. De motoren maken zo
weinig lawaai dat dit mogelijk
is. Een nieuwtje is ook, dat er
nu voor het eerst zuurstofmas
kers voor de passagiers in de
vliegtuigen aanwezig zijn en na
tuurlijk is er in de rompneus
storm-radar aangebracht, waar
door onweersbuien al op meer
dan 200 km afstand kunnen wor
den waargenomen enont
weken.
En de prqs
Zo'n DC-8 kost met reserve,
onderdelen een slordige 25
miljoen gulden per stuk. De
K.L.M. schrijft ze in 7 jaar af.
Dat betekent dat zo'n DC-8 per
uur een 600 gulden kost, ofwel
een tientje per minuut
Om die reden moeten de straal
vliegtuigen véél vliegen. Als ze
op de grond staan kosten ze
geld. Daarom zal zo'n DC-8
tweemaal per etmaal de oceaan
oversteken, als het moet zelfs
driemaal. Zo'n straalvliegtuig
heeft een geweldige capaciteit.
Want zo'n DC-8 kan per jaar 220
vluchten over de oceaan maken
en daarbij meer dan 25.000 pas
sagiers vervoeren. Een schip
als de nieuwe „Rotterdam"
maakt hooguit 13 roundtrips
per jaar over de oceaan met een
900 passagiers. Dat is in totaal
dus maar een 11.700 passagiers.
Zo'n schip neemt echter méér
vracht mee.
Toch verschijnen er deze zo
mer zóveel straalvliegtuigen op
de transatlantische route, dat
het moeilijk zal worden al die
luchtreuzen vol te krijgen. Zo'n
DC-8 moet minstens 73 passa
giers en nul kg vracht bevat
ten, wil er winst gemaakt wor
den. Zelfs met 30 passagiers en
de maximum vraehthoeveelheid
(6 ton) wordt verlies geleden
De K.L.M. moet dus haar om
zet in drie jaar verdubbelen, wil
zij met haar nieuwe vloot winst
™ken- E? dat is géén gemak-
kelyke opdracht!
Technische snufjes
Over alle technische snufjes
zou een boek te schrijven zijn
Denk maar aan de pijlvleugel
die het mogelijk maakt dat ge
vlogen wordt met een snelheid
van meer dan 900 km per uur.
Daar zijn de tien wielen van het
landingsgestel. In één enkele
band zit voldoende materiaal
voor 100 auto-bandenDoor
dat de straalmotoren onder de
vleugel zijn aangebracht, hangen
ze vlak boven de grond. Daar
door kunnen de straalmotoren
allerlei steentjes en vuil naar
binnen zuigen waardoor de tur
binebladen vernield kunnen wor
den. Om dit te voorkomen heeft
Douglas een krachtig lucht-
straaltje laten spuiten uit de
motorgondels schuin naar bene
den toe. Hierdoor worden de
luchtwervels doormidden gesple
ten en wordt geen vuil naar bin
nen gehaald.
De gasstralen kunnen worden
omgekeerd waardoor ze naar
vóren toe spuiten in plaats van
naar achteren. Hierdoor kan in
de lucht worden afgeremd en
bij de landing kan de landings
uitloop daardoor worden bekort.
De DC-8 valt op, door de twee
neusgaten in de rompneus, die
dienen voor de air-conditioning.
Iedere drie minuten wordt de
lucht in de cabine ververst. Een
technisch interessant nieuwtje
is, dat het stabilo achter aan de
staart kan worden bewogen. Dit
is van belang voor de trimming
van het vliegtuig bij hoge snel
heden.
(Advertentie)
Dat een profeet in zijn eigen
land zelden wordt geëerd, dat
ondervond ook onze landgenoot
Lou van Borg, die eerst voor de
Oostenrijkse en toen voor de
Duitse televisie triomfen moest
oogsten, vóórdat hij met zijn
succesvolle spelletje „Iedere mi
nuut een kwartje" óók voor onze
Nederlandse T.V. een kans
kreeg! Lees het avontuurlijke le
ven van deze beminnelijke artiest
De volgende week int
EEN BLAD WAAR' PIT IN ZIT!
R5 Revue, Poatbua 497, Amaterdam
Temperatuur is belangrijk1
Zo'n DC-8 heeft op een warme
dag op Schiphol een startlengte
nodig van 2600 meter. Uit veilig
heidsoverwegingen moet de baan
dan 3300 meter lang zijn. De
temperatuur vlak boven de
startbaan is voor de vliegers
zeer belangrijk, omdat deze bij
een straalvliegtuig de start
lengte bepaald. Tweemaal voor
de start krijgen de vliegers deze
temperatuur derhalve van de
meteodienst opgegeven.
Al 20 minuten vóór de landing
begint het straalvliegtuig te
dalen. Doet de vlieger het te
vroeg dan kost dat brandstof,
doet hij het te laat dan glijdt hij
met zijn gestroomlijnde lucht
reus, die door de lucht snijdt
als een mes door de boter, ver
over de vlieghaven van bestem
ming heen
Iets nieuws is ook, dat de
straalvliegtuigen hoog in de stra
tosfeer vliegen en daar witte
condensatiestrepen achter de mo
toren kunnen trekken, net als de
straaljagers dat doen.
Zo'n straalmotor van de DC-8
weegt een 2268 kg en levert een
stuwkracht van 7167 kg. Bij de
start ontwikkelt één zo'n straal
motor - die een miljoen gulden
kost wel 75.000 pk. Om de
kruissnelheid van een DC-8 te
evenaren zou een „gewoon"
vliegtuig wel 30 motoren nodig
hebben.
Straks in 2 uur naar
New York
We staan nu verbaasd, dat we
in 7 uur naar New York gaan
vliegen in plaats van in 14 uur.
Maar over een jaar of tien zullen
we het in 2 uur kunnen doen.
Reeds thans werken de vliegtuig
fabrieken in Amerika en Enge
land aan supersonische verkeers
vliegtuigen, die sneller dan het
geluid zullen vliegen. Deze ma
chines zullen niet één en niet
twee, maar driemaal sneller dan
het geluid vliegen namelijk een
3200 km per uur.
Men slaat dat één of tweemaal
sneller dan het geluid eenvoudig
over, omdat het niet economisch
is! Er gaan geruchten dat de
Russische Aeroflot reeds een ver
keersvliegtuig zou beproeven dat
vliegt met tweemaal de geluids
snelheid. Dit toestel zou uit de
Bounder-straalbommenwerper
zijn ontwikkeld.
Die Mach 3 machines (zoals de
toestellen genoemd worden die
vliegen met driemaal de geluids
snelheid) zullen voortsnellen op
26.000 meter hoogte. Dat is eens
zo hoog als de kruishoogte van
de DC-8. Het drukverschil wordt
op die hoogte enorm. Daarom
zullen die supersonische vlieg
tuigen geen raampjes meer in de
romp hebben. Want die zouden de
constructie te zeer verzwakken.
De passagiers zullen in een dichte
buis zitten, waarschijnlijk met 'n
televisie-schermpje vóór zich.
En dan in VA uur naar
Los Angeles 1
Maar ook met die Mach 3 ma
chines zijn we er nog niet. Er
wordt al gedacht aan raketma
chines zonder vleugel, die snel
heden van Mach 7 zullen halen.
We zullen dan in 98 minuten van
Amsterdam naar Los Angeles
kunnen vliegen. Als de K. L. M.
daar tenminste tegen die tijd
landingsrechten heeft
Het eind van de luchtvaartont
wikkeling is nog lang niet in
zicht. Wie Schiphol straks be
zoekt en verbaasd zal staan bij
het zien van het af- en aanvliegen
van de straalreuzen, moet goed
bedenken dat we nog maar pas
aan het begin staan van wat er
in de luchtvaart staat te gebeu
ren.
(Nadruk verboden).
door
LUISA-MARIA LINARES
17),
Nadruk verboden.
Ze hurkte bij de schoorsteen
neer. Ze moest vooral zorgen,
dat ze niet opnieuw bang werd.
Ze nam een stuk papier, schikte
een paar houtblokken en aarzel
de tussen verschillende manie
ren om een vuur aan te steken,
tot ze zich plotseling bedacht,
dat de meest practische manier
natuurlijk was om met een luci
fer langs een doosje te strij
ken... De beschaving was toch
wel iets geweldigs!... Toen het
vuur brandde nam ze een bad
en ze was bezig zich te kleden
toen er aan de deur werd ge
klopt.
„Uw ontbijt", zei Fina.
Bij daglicht zag ook Fina er
gewoon uit, precies als elke an
dere vrouw. Iets jeugdiger mis
schien dan gisteravond, omdat
ze nu, in plaats van een zwarte,
een grijze japon droeg. Maar
haar gezicht was nog even strak
en uitdrukkingloos en door haar
donkerblond haar liepen grijze
strepen.
„Goeie morgen, Fina. Je had
geen moeite hoeven te doen, ik
wilde juist naar beneden gaan."
„Het is helemaal geen moeite.
Ik hoorde u het raam openzet
ten."
Ze hoorde altijd alles! Mis
schien wilde ze haar een genoe
gen doen? Tenslotte was zij, Ol-
ga, de vrouw des huizes.
„Het is prachtig weer, hé?"
Ze was beslist niet toeschiete
lijk, die Fina, maar ze was toch
niet meer zo agressief, alleen
maar kleurloos. Alsof de hele
wereld en iedereen op die wereld
haar grenzeloos verveelde en
volmaakt koud liet.
Ze zette het blad op een tafel
tje en ontdekte het portret van
André. Even flitste er iets in
haar ogen.
„Hoe komt u daaraan?'' vroeg
ze.
Haar stem beefde, evenals de
hand waarmee ze naar het por
tret wees.
Een beetje verbaasd zei Olga
glimlachend:
„Dat zat in het pakje dat jij
me gisteravond voor Xavier bent
komen brengen. Wist je het
niet?"
Fina trok een zuur gezicht.
„Xavier!... Natuurlijk, dat had
ik kunnen begrijpen..."
Nu beefde Olga's hand, die
de koffiekan vasthield.
„Verbaast het zo, dat hij me
het portret van mijn man heeft
gegeven?"
Fina beheerste zich.
„Het was... het was een ver
rassing voor u, die ik bedacht
Vrijdagavond is aan de
westkust van Zuid-Korea een
transportvliegtuig van nationa
listisch China neergestort, zo
meldt de politie in Zuid-Korea.
Alle veertien inzittenden zijn
omgekomen.
had... Hij is me vóór geweest..."
„Dat was heel aardig van je,
Fina. Hartelijk dank... Mjaar het
doet er niet toe, het komt toch
op hetzelfde neer. Hoe laat is
het?''
„Half twaalf".
„Wat heb ik dan lang gesla
pen."
„U was erg moe."
Terwijl ze naar de deur liep
wierp Fina nog tersluiks een
blik op het portret van André.
„Fina!"
Ze bleef staan. De stem van
de jonge vrouw had vriendelijk
bevelend geklonken.
„Fina", herhaalde Olga, „wan
neer komt mijn schoonmoeder
thuis?''
Die vraag scheen Fina zo te
doen schrikken dat ze een stap
achteruit deed.
„Uw... uw schoonmoeder?"
„Ja, mijn schoonmoeder. Ik
verlang erg om kennis met haar
te maken. Ik hoorde dat ze een
zwakke gezondheid heeft."
Fina schuifelde onrustig met
haar voeten en haar fletse ogen
staarden'naar één punt.
„Ja... erg zwak..."
„Maar... ze zal toch wel de
terugreis hierheen kunnen ma
ken?"
„O ja, zeker."
„Ik zal haar vandaag nog
schrijven. Hoe ver zijn we hier
van het dichtstbijzijnde dorp?
Deze streek lijkt wel onbewoond
te zijn."
„Acht kilometer... Maar u
kunt uw brief wel aan mij
geven, dan zorg ik wel dat hij
wegkomt."
„Dank je..." Ze aarzelde even.
„En... nog iets. Mijn man heeft
WOENSDAG 30 MAART.
HILVERSUM I: 7.00 Nieuws;
7.10 Gym.; 7.20 Gram.; 7.23
Lichte muz. en rep.; 8.00 Nws;
8.18 Gram.; 8.55 Voor de huis
vrouw; 9.00 Gym.; 9.10 Gram
(9.35 Waterst.); 10.00 School
radio; 10.20 Voor de vrouw;
11.00 Gevar. progr.; 12.00 Lichte
muz.; 12.30 Land- en tuinbouw-
med.; 12.33 Voor het platteland;
12.38 Orgelspel en zang; 13.00
Nieuws; 13.20 Politiekapel; 13.45
Gesproken portret; 14.00 Jeugd-
concert; 14.45 Volksliedjes en
-dansen; 15.00 Voor de jeugd;
17.00 Koorzang; 17.20 Gram.;
17.35 Zang en gitaarspel; 17.50
Sport in Ned, Nieuw-Guinea;
18.00 Nws en comm.; 18.20 Act.;
18.30 Orkest; 19.00 Voor de kleu
ters; 19.10 Geen loon naar wer
ken; 19.25 Varia; 19.30 Voor de
te muz.; 20.30 De man die de
jeugd; 20.00 Nieuws; 20.30 Hoor-
sepl; 22.05 Jazzmuz.; 22.20 Keu
ren en kiezen; 22.30 Nws; 22.40
Lichte muz.; 23.00 Tussen mens
en nevelvlek; 23.15 Muz. lezing;
23.55 Nieuws,
HILVERSUM II: 7.00 Nieuws;
7.13 Gram.; 7.30 Een woord voor
de dag; 7.40 Gram.; 8.00 Nws;
8.15 Radiokrant; 8.35 Gram.;
9.00 Voor de zieken; 9.30 Gram.;
9.40 Voor de vrouw; 10.15 Gram.
10.30 Morgendienst; 11.00 Gram.
11.15 Hoorspel; 12.30 Land- en
tuinbouwmed,; 12.33 Gram.;
13.00 Nieuws; 13.15 15 jaar ge
leden; 13.20 Met Pit op pad;
13.25 Orkest en koor; 14.15
Gram.; 15.35 Blaaskwintet; 16.00
Voor de jeugd; 17.20 Koorconc.;
17.40 Beursber.; 17.45 Piano;
18.15 Het Spectrum; 18.30 Leger
des Heilskwart.; 18.45 Boekbe-
spr.; 19.00 Nws; 19.10 Op de man
af; 19.15 Piano; 19.30 Radio
krant; 19:50 Gram.; 20.00 Passie-
stonde; 20.40 Orkest en solisten;
21.30 Gram.; 21.45 Klankbeeld;
22.10 Guitaarensemble; 22.30
Nws; 22.40 Zaalsportuitsl.; 22.45
Avondoverdenking; 23.00 Kon.
De aanslag op de synagoge
in Gadsden
Een zestienjarige jongen,
Jerry Earl Hunt, heeft bekend
een paraffinebom te hebben ge
gooid naar een synagoge in
Gadsden, Alabama, en twee
mensen die naar buiten kwa
men, te hebben beschoten. Hij
had gezegd dat hij wrok jegens
twee Joodse jongens koesterde
naar aanleiding van een schaak
wedstrijd. Hij zou voorts gezegd
hebben dat hij kort geleden ge
probeerd had een „Hitlerclub"
op te richten maar dat hij daar
mee niet veel succes had.
Tijdens de aanslag, die mis
lukte, waren er ca 200 mensen
in de synagoge.
VORMING VAN
PALESTIJNS LEGER
IN IRAK
Premier Kassem heeft zon
dag mededeling gedaan van de
vorming in Irak van een Pales
tijnse leger voor een reeds eer
der voor hem voorgestelde on
afhankelijke Palestijnse repu
bliek.
In een uitzending van radio-
Bagdad riep hij de Palestijnen
op zich als vrijwilliger te mel
den. Er zullen specale oplei
dingscursussen worden gegeven.
Dit is een realistische, prakti
sche stap om het heilige Pales
tijnse land te herstellen, aldus
de premier.
kamers in Madrid is het niet?"
Fina streek een haarstreng uit
haar ogen.
„Het zijn geen kamers, het is
een groot huis. Een heel huis,
waarvan de linkervleugel wordt
ingenomen door het museum
Lezcano. Maar... als u een hekel
heeft aan voorwereldlijk onder
zoek zal u dat wel niet interes
seren. En toch is het het be
langrijkste particuliere museum
in heel Europa."
Ze sprak met zoveel trots of
het museum haar privé-eigen-
dom was en niet dat van de
familie Lezcano. Olga voelde,
dat ze een kleur kreeg en erger
de zich over haar onzekerheid.
„Natuurlijk interesseert het
me."
„Het museum is elke donder
dag en zondag voor het publiek
geopend. Er komen jaarlijks
duizenden mensen."
Olga nam een slokje koffie en
brandde zich. Ze hoestte.
„Je bent erg aan de familie
gehecht, hè Fina?" vroeg ze
lachend.
Het was duidelijk, dat ze
trachtte sympathie te winnen.
Er flikkerde even iets in de ogen
van de vrouw. Het leek wel het
begin van een onweer, maar ze
slaagde erin het achter haar
neergeslagen oogleden te verber
gen.
„Natuurlijk," zei ze.
Na enkele ogenblikken stilte
herhaalde Olga de vraag die
haar zo bezig hield:
„Ligt de woning van mijn man
in hetzelfde gebouw als het mu
seum"
„Ja, in de rechtervleugel."
(Wordt vervolgd.)
Militaire Kapel; 23.30 Nieuwe
gram.; 23.5524.00 Nws.
BRUSSEL (VI.): 12.00 Gram.;
12.30 Weerber.; 12.35 Gram.;
12.52 Koersen; 13.00 Nieuws;
13.15 Gram. 14.00 Schoolradio;
14.45 Orkest; 15.45 Gram.; 16.00
Koersen; 16.06 Engelse les; 16.21
Gram.; 16.30 Concert; 17.00
Nws; 17.10 Kamermuziek; 17.50
Boekbespr.; 18.00 Lekenmoraal
filosofie; 18.20 Voor de soldaten;
18.50 Sportkron.; 19.00 Nieuws;
19.40 Vlaamse liederen; 20.00
Klankbeeld; 20.30 Causerie; 21.30
Gram.; 22.00 Nieuws; 22.15 Cau
serie; 2.25 Rsalmen; 22.55 Nws;
23.00 Voor de zeelieden.
Televisieprogramma's.
NED. T.V.17.00—17.30 Voor
de jeugd; 17.3017.40 Jeugd
journaal; 20.00 Journ. en weer-
overzieht; 20.20 Jeanne d'Arc au
Bücher, oratorium; 22.00 Film-
kron.; 22.20 Gevar. programma.
VL. BELG. T.V.19.00 Gast-
progr.; 19.30 Nws; 20.00 Boeme
rang; 21.30 Voor de vrouw; 22.00
Nieuws en journaal.
(Adv.)
kussen
sloop
f
HAAL METEEN EEN
SPAARKAART
BIJ UW LEVERANCIER