or BoB - RE Tweede Kamer L.l z EJ ~03 1 Radio en Televisie Eric de Noorman Wigberth's wraak J. BONTE- Nederlands-Belgische toenadering op landbouwgebied? 24ste R. A. I-tentoonstelling geopend 3S0EST UW BURGERLIJKE STAND LOOP DER BEVOLKING 250 gran Pagina 4 DE VRIJE ZEEUW Vrijdag 19 febroC" I960. De Tweede Kamer heeft don derdagmiddag de behandeling van de begroting van het depar tement van Verkeer en Water staat voortgezet. De vice-mlnister-president, mi nister van Verkeer en Water staat, de heer Korthals, vervolg de zijn woensdagavond aange- .angen rede ter beantwoording van de in eerste termijn door 18 leden gehouden redevoeringen. Uitvoerig gaat spr. vervolgens in op opmerkingen, welk? zijn gemaakt over het verlenen van vergunningen, daarbij te kennen gevend, dat hij de ontwikkeling nauwlettend zal volgen. Met betrekking tot de kwestie lonen en tarieven bij het weg vervoer merkt de minister o.a. op, dat doorberekening van loons. verhoging in de tarieven moet passen in het raam van de prijs- stabilisatie welke de regering beoogt. De gang van zaken ten aan zien van de evenredige vracht verdeling noopt de minister er toe zich nader te bezinnen op alle aspecten van dit vraagstuk. Hij hoopt binnenkort tot een be slising te kunnen komen. De automatische halve spoor wegbomen vorderen grote uitga ven. Versnelling zou relatief nog meer vragen. De N. S. streven naar een verdubbeling van de aanleg. Gezegd is, dat het binnenlandse klimaat voor de zeescheepvaart verbeterd zou kunnen worden door belastingfaciliteiten. Op dit gebied wordt reeds iets gedaan. Deze zaak zal sprekers aandacht verder hebben in overleg met de minister van Financiën. Gestreefd zal worden naar eer biediging van de zondagsrust in de scheepvaart, zegt de minister in antwoord op een opmerking van de heer Kodde. Ten aanzien van de ontwikke ling van de wegenbouw zegt spr., dat hem een gevoel van beklem ming bekruipt als hij ziet wat er op dit gebied nog moet worden gedaan. Het zal moeite kosten het schema aan te houden. In dit verband gaat hij in op ver schillende opmerkingen. Ten aanzien van een aantal wegen kan niet worden volstaan met voorbereidingen. Men zal ook tot uitvoering moeten overgaan, zij het in gedeelten. Wat de veren over de Wester- schelde aangaat zegt de minister zich bereid te hebben verklaard goedkeuring te geven aan een verlaging der tarieven voor voet gangers, rijwielen en bromfiet sen. Verder meent hij niet te kun nen gaan. Het gaat z.i. niet de tekorten voor gratis vervoer voor rekening van het rijk te nemen. Vervolgens komt de minister te spreken over de brief van B. en W. van Amsterdam over de tunnelkwestie. Hij is het er mee eens, dat er een beslissing moet worden genomen. Hij herinnert aan rapporten terzake. De zaak is nu zo. dat op korte termijn een beslissing kan worden ge nomen. De opmerkingen over de ver keersveiligheid beantwoordend zegt de minister o.a. van een rapport weinig heil te verwach ten. Maximum snelheden op de bui tenwegen kunnen z.i. niet wor den gemist. Wisselende snel heden moeten naar zijn oordeel worden vermeden. Bij de herziening der verkeers- wetgeving zal aandacht worden geschonken aan de vraag of hij recidive van het veroorzaken van verkeersongelukken het rij bewijs voor het leven moet wor den ingetrokken. Over de aanvang van het werk voor uitvoering van het Sloe- plan kan nog weinig positiefs worden medegedeeld. Dit jaar zal begonnen worden met onder zees proefwerk. Belangrijke investeringen van de Overheid lijken hem niet ver antwoord zolang men niet weet wat de ondernemingen van zins zijn. Over het Kreekrakplan kan de minister zich nog niet nader uit laten. Het is een uiterst belang rijke aangelegenheid, die de no dige studie behoeft. De Kamer mag er echter van verzekerd zijn, dat zo voortvarend gehan deld zal worden als mogelijk is. Wat de Europoort betreft zegt de minister, dat Rotterdam al bezig is met de aanleg van ha vens op Rozenburg. Deze werken vorderen snel. Daarna zullen nog andere werken moeten volgen. De uitvoering daarvan zal de minister zoveel mogelijk bevor deren. Spr. is het er mede eens, dat een bijdragen-wet in verband met de Deltawerken spoedig tot stand zal moeten komen. Aan inpoldering van „Het land van Saeftinge" kan geen hoge urgentie worden verleend. Wat de kwestie van de Lau- werszee aangaat zegt spr. dank baar te zijn voor het besluit, dat de Kamer deze week heeft ge nomen. Eveneens is hij dankbaar voor de opmerkingen, die hem behulpzaam zullen zijn naar beste weten zijn standpunt en de prioriteiten te bepalen. Ten onrechte wordt beweerd, dat afzien van bedijking veron achtzaming van de veiligheid zou zijn. Als niet zou worden beslo ten tot de dijk dan kan de veilig heid door diikverhoging worden gewaarborgd. Dat is ook elders geschied. Verzwaring van de dijken volgens de Delta-wet waarborgt veiligheid. De minis ter zegt niet te kunnen aanvaar den, dat men hem veronachtza- i. 'ng der veiligheid verwijt. I onmin kan hij aanvaarden de bewering, dat het noorden ach teraan komt; dat is in tegen spraak met de feiten. Nu overeenstemming is be reikt over verbetering van het kanaal TerneuzenGent deeit spr. mede, dat het geschikt zal worden gemaakt voor zeeschepen tot 50.000 ton. Te Terneuzen zal een nieuwe zeesluis worden ge bouwd. Er komen bruggen te Sas van Gent en nabij Sluiskil. Te Ter neuzen komt een nieuwe binnen- vaartsluls. De kosten van de werken op Nederlands gebied worden ge raamd op 200 miljoen. De ver deling daarvan zal zodanig zijn dat 80 c/o voor Belgische en 20 voor Nederlandse rekening komt. De werken op Belgische bodem worden door België bekostigd. De staatssecretaris van Ver keer en Waterstaat, de heer Stij- kei, gaat in op de opmerkingen over de internationale vervoers vraagstukken. Wat de kwestie der weigering van landingsrechten in Los Ange les aangaat zegt spr., dat daar op zal worden teruggekomen. Over het moment, waarop dat zal geschieden, kan spr. zich niet uitlaten. Gevraagd was of het moment der onderhandelingen wel gun stig was gekozen met het oog op de presidentsverkiezingen. Z.i. was het moment eerder gunstig dan ongunstig. Landingsrechten hebben wel gekregen: de drie Skandinavi- sche landen, Groot-Brittannië, Frankrijk en West-Duitsland. Nederland heeft nog geen en kel land landingsrechten gewei gerd. Als er belangstelling zou zijn voor vervoer van het vlieg veld Beek uit, zullen er geen be lemmeringen aan buitenlandse maatschappijen in de weg wor den gelegd. De staatssecretaris is het eens met degenen, die hebben opge merkt, dat de K. L. M. met an dere maatschappijen zou moeten samenwerken. De Nederlandse maatschappij is die mening ook toegedaan. Hij erkent, dat er ten aanzien van het wegvervoer naar België ernstige belemmeringen bestaan. Van de totstandkoming van de Benelux Economische Unie mag ten deze verbetering worden ver wacht. In aansluiting op de mede delingen van de minister over lief kanaal TerneuzenGent deeit spr. mede, dat er over eenstemming is verkregen over de spoorwegtarieven naar en van Zeeuws-Vlaande- ren. In de Belgisch—Nederlandse verhouding spelen de Rijnvaart premies een rol. Als tot afschaf fing van de premies zou worden besloten, zullen er toch nog moei lijkheden blijven. De geldigheid van de akte van Mannheim wordt door Duitsland niet in twijfel getrokken, maar er is sprake van verschillende interpretaties. De afsluiting van West-Duitse kanalen voor de Nederlandse bin. nenvloot valt niet onder de in ternationale rivierenverdragen. Hij geeft de verzekering, dat hij bij gelegenheid de kwestie ter sprake zal brengen. Tegen zes uur vangen de re plieken aan. De heer Kodde (S.G.) zegt naar aanleiding van 's ministers mededelingen over de veertarie- ven voor de Westerschelde het onjuist te achten als de provincie een dee! van het tekort zou moe ten dragen. Voorts bepleit hij de noodzake lijkheid van maatregelen ter be vordering van de verkeersveilig heid. De heer Aantjes (A.R.) vraagt o.a. nog nadere toezeggingen met betrekking tot de bevordering van de zondagsrust in de scheep vaart. Te kwart voor zeven wordt de vergadering gesloten. Op het Belgische ministerie van Landbouw is donderdag de hoop uitgesproken, dat het vóór de komende „Benelux-topconferen- tie" alsnog mogelijk zal zijn een toenadering te bereiken in de uit eenlopende standpunten van Ne derland en België over het land bouwbeleid. In antwoord op vragen deelde een zegsman van dit ministerie mede, dat „weliswaar de bespre kingen van woensdagavond tus sen de Nederlandse minister van Landbouw, de heer Marijnen, en zijn Belgische collega, de heer De Vleeschauwer, niet tot besluiten heeft geleid, maar dat de kans op een toenadering van beide standpunten groot is". Naar verluidt zouden overigens de besprekingen van woensdag avond reeds hebben geleid tot enkele voorstellen ten aanzien van het handelsverkeer in groen ten en fruit en de harmonisatie van het landbouwbeleid tussen beide landen, die heden nog in Den Haag en Brussel door het kabinet zullen worden onder zocht. In Brussel worden deze ontwikkelingen gezien als een laatste poging om te voorkomen, dat de Benelux-conferentie een demonstratie zou worden van de onmogelijkheid tussen beide Be nelux-partners overeenstemming over het landbouwbeleid te be reiken. De afgelopen dagen is in de Belgische pers druk commentaar geleverd op een memorandum van de Nederlandse regering aan België, waarin aldus werd ge zegd werd gesproken van een ernstige impasse in de Benelux- samenwerking als gevolg van het uitblijven van Belgische maat regelen om te komen tot een har monisatie van de landbouwpoli tiek. In dit memorandum zou de regeling van het landbouwbeleid een absolute voorwaarde zijn ge noemd voor een goede werking van de Benelux. Volgens Belgische persberich ten hield de memorandum de vol gende Nederlandse wensen in: 1. Een onmiddellijke beslissing om de handel in groenten en fruit tussen beide landen vrij te maken. 2. Een tijdschema voor de li beralisatie van de overige land- bouwprodukten. 3. De regeling der Benelux- samenwerking in de E. E. G. De samenwerking op land bouwgebied in de Benelux werd juist voor zijn ontmoeting met de Nederlandse minister Marij nen door de Belgische minister van Landbouw, de heer De Vleeschauwer, ter sprake ge bracht op een vergadering van de federatie van Waalse landbou wers. Volgens ..La libre Belgique", welk blad bij de publikatie van het memorandum felle kritiek op de Nederlandse houding uitoefen de, zeide minister De Vleeschau wer op deze vergadering, dat in het Benelux-verdrag het begin sel van minimumprijzen is aan vaard. „Indien dit principe niet wordt gevolgd, kan men de gren zen sluiten. Dat heb ik verschei dene keren gedaan. Maar nu wil men deze zienswijze verlaten en in de Benelux het systeem van de E. E. G. gaan toepassen. Of men moet het Benelux-systeem, of het E. E. G.-systeem volgen, maar niet nu eens dit en nu eens dat". Minister De Vleeschauwer zou volgens het blad voorts hebben betoogd „nooit te zullen aan vaarden, dat anderen op mijn plaats als minister van Land bouw orders komen geven. Ik zal het verdrag toepassen, maar niet meer dan het verdrag. Men moet ons trouwens niet via de gemeen schappelijke markt het Neder landse (landbouw) systeem wil len opleggen". BURGERLIJK BESTUUR IN ALGERIE HERSTELD Het Franse kabinet heeft woens dag een grote reorganisatie van het burgerlijk bestuur in Algerije Ingevoard waanree in feite het burgerlijk gezag hersteld is. In een communiqué zijn de namen van nieuwe prefecten van acht der twaalf Algerijnse depar tementen bekend gemaakt, een reorganisatie van Algiers' stads bestuur aangekondigd en de overplaatsing van een aantal ambtenaren naar het moeder land. De maatregelen zijn bedoeld om burgerlijke aangelegenheden uit handen van het leger te nemen en de activiteit van wet houders en ambtenaren te be knotten die het jongste oproer hebben gesteund. De nieuwe prefecten, onder wie een Mos lem, zijn voor Bone, Constantine, Setif, Batna, Oran-stad, Tizi- Oezoe, Meadea en Tiaret. Er zal een ambtenaren-roulatiestelsel in het leven worden geroepen tus sen Algerië en Frankrijk en de burgemeesters van Algiers' dis tricten zullen benoemd worden door de gedelegeerd minister, in plaats van gekozen. Totnogtoe waren vele prefecturen waarge nomen door de plaatselijke mili taire commandanten. Voorts is brigade-generaal Gi- nestet benoemd tot commandant van de 13de infanteriedivisie in plaats van generaal Gribius, één van de vier na het oproer terug geroepen generaals. Generaal Malivoire—Filhol de Camas werd bevelhebber van de 27ste infan teriedivisie in de plaats van de eveneens teruggeroepen gene raal Faure. ARBEIDSONRUST IN FRANKRIJK Bedienend pefsoneel van „Air France" zal werk voor twee dagen neerleggen Het bedienend personeel aan boord van de vliegtuigen van de „Air France'' heeft bekendge maakt dat het hedenochtend het werk voor twee dagen zal neer leggen, als zijn eis inzake kortere werktijden In straalvliegtuigen niet wordt ingewilligd. Op het ogenblik werkt men 80 vlieguren per maand. Op routes waar straalvliegtuigen worden ge bruikt, wil men slechts 60 uur per maand werken. Intussen zijn de acteurs en actrices van de genationaliseer de Parijse theaters de Opera, de Opera Comique en de Comé- die Francaise opgeroepen om aanstaande zaterdag te staken voor een hoger salaris en betere arbeidsomstandigheden. De spe lers van het Théatre National Populaire, dat bok subsidie ont vangt, moeten zelf beslissen of zij aan de actie deelnemen. De staking zal geen invloed hebben op de voorstellingen in het Théa tre de France, waar de spelers een afzonderlijk contract hebben. Bestrijding abortus bang Het bestuur van het Landbouw schap heeft een wijziging aange bracht in het slachtpremiebe- glult bestrijding abortus bang. Daardoor wordt bewerkstelligd dat een veehouder, die tengevol ge van overmacht niet in de ge legenheid is geweest bepaalde handelingen te verrichten of te doen verrichten binnen de voor geschreven termijn van 20 dagen, toch voor uitkering van één of meer slachtpremles in aanmer king kan komen. RECHTSZAKEN Politieman veroordeeld Wegens knevelarij heeft de rechtbank te Rotterdam gister ochtend de 47-jarige opper wachtmeester van de Rijkspoli tie te Capelle aan de IJssel, R. R. veroordeeld tot drie maan den gevangenisstraf met aftrek. Er was zes maanden met af trek, waarvan drie voorwaarde lijk geëist. De opperwachtmees ter had op 24 december van het vorig jaar 10,— aangenomen van een jongen en meisje tegen wie hij proces-verbaal moest op maken voor overtreding van art. 117 van de plaatselijke politie-verordening. De secretaris-generaal van het ministerie van Verkeer en Wa terstaat, mr. A. H. C. Gieben, heeft donderdagochtend in tegen woordigheid van vele burgerlijke en militaire autoriteiten de 42ste RAI-tentoonstelling in het oude RAI gebouw te Amsterdam ge opend. Mr. Gieben constateerde, dat voor het RAI-bestuur het ruimte, probleem, over een jaar, wanneer het nieuwe RAI-gebouw aan het Europaplein gereed is, verleden tijd zal zijn. „Maar voor de Overheid be staat dat vooruitzicht allerminst. Zelfs kan worden gezegd, dat, naarmate het streven van de RAI de produktie en de verkoop van verkeersmiddelen te stimuleren tot gunstiger resultaten leidt, het ruimteprobleem in de ver verkeersverbindingen zich te nij pender doet gevoelen," aldus mr. Gieben. Spreker vervolgde: ,Dat het motorvoertuigenpark van Neder land als symptoom van de geste gen welvaart gestadig groeit mag reden tot grote voldoening geven maar roept aan de andere kant problemen op, waarvan de ernst niet mag worden onderschat". Mr. Gieben stipte als één van deze problemen aan de zorg voor de stedelijke overheden om het verkeer in de steden te verwer ken. Het meest radicale middel noemde hij het sluiten van de binnenstad. „Maar dat wordt vrijwel una niem als ondeugdelijk verwor pen. Andex'e mogelijkheden, zo als het aanleggen van ring wegen, het dempen van grach ten, het opvoeren van het open baar vervoer, dat het gebruik van eigen vervoermiddel naar de binnenstad zou moeten vervan gen, het instellen van één rich tingsverkeer, het aanleggen van parkeergarages en de gedwon gen beperking van de parkeer- duur op de weg, het zijn alle middelen, welke stellig zullen moeten worden aangewend ter verlichting van de druk. Indien echter de verkeersintensiteit zich in dezelfde stijgende lijn blijft voortzetten zal men wel genood zaak zijn dieper ingrijpende maatregelen te overwegen. Mr. Gieben vervolgde: „Een zorgvuldige afweging van alle belangen zal hier ten alle tijde (Adv.) Talm niet langer, grijp dadelijk in! Bestrijd kinderhoest met KINDER HONING SIROOP W1EG-MOBIEL Na de scootmobiel de wieg- mobiel: gezien tijdens de gek ste sterrit ter wereld", welks woensdagmiddag in Amsterdam op het „Van R.A.I. tot R.A.I. circuit" werd gehouden en waarbij talrijke vinding- en meubilairrijke deelnemers om de hoogste eer streden. De car rosserie-bouwers toonden dat geboden blijven en men zal het. moeten respecteren, dat niet in alle gevallen het waardevolle historische bezit geofferd wordt aan wat men niet ten onrechtel Vin-nngrijkheid boven weglig- de moloch van het verkeer noemt". „Door de voortschrijdende mo torisering komt ook de voetgan-, ger steeds meer in het gedrang". Mr. Gieben constateerde tenslot te, dat de ingevoerde regeling van zebra-oversteokplaatsen met knipperbollen niet aan de ver wachtingen heeft beantwoord en kondigde een nieuwe regeling aan, waarbij de bescherming van de voetganger tot alle zebra paden zal worden uitgebreid. De voorzitter van de RAI, de heer A. J. ten Hoeve, had tevo ren een overzicht gegeven van het ontstaan en de geschiedenis van het RAI-gebouw aan de Fer dinand Bolstraat, Bij de opening in 1922 (de bouwkosten bedroe gen ƒ300.000) bedroeg de opper vlakte van de grote zaal 6000 m-. In de loop der jaren werden steeds meer zalen bijgebouwd tot het maximum van 25.000 m- van thans. ging en automatie uitgaat: wat te zeggen van deze smaakvolle wieg? De heer Ten Hoeve gaf enkele cijfers ter vergelijking. De im port van personenauto's in 1922 bedroeg 3323 stuks, de export 211. Voor 1959 zijn deze cijfers 76.847 en 8.200. De totale op brengst van de belasting op het 1922 1.100.000. „Vandaag aan de dag zijn de fiscale heffingen op het wegverkeer opgelopen tot 650.000.000 per jaar." Negenduizend bezoekers in de R. A. I. De eerste dag heeft de auto tentoonstelling in de R. A. I. te Amsterdam negenduizend bezoe kers getrokken, ongeveer vijf honderd meer dan twee jaar ge leden. ZATERDAG 20 FEBRUARI HILVERSUM I.: 7.00 Nws.; 7.10 Gym.; 7.20 Gram.; 8.00 Nws.; 8.18 Gram.; 8.50 Voor U en uw gezin, lezing; 9.00 Gym. voor de vrouw; 9.10 Gram.; (9.35—9.40 Waterst.); 10.00 Tij delijk uitgeschakeld, praatje; 10.05 Morgenwijding; 10.20 Vraaggesprek; 10.30 Gevar. progr.11.30 Viool en piano; 12.00 Lichte muz.12.30 Land en tuinb. meded.; 12.33 Orgel spel en zang; 13.00 Nws.; 13.15 Jazzmuz.; 13.40 Sportnws.; 14.10 Voor de jeugd; 14.45 Vrouwen koor; 15.05 Streekuitz.1-5.30 Gram.; 15.40 Indrukken van een reis door China, lezing; 15.55 Radio Philh. ork. en so list; 16.40 Boekbespr.; 17.00 Jazzmuz.; 17.30 Weekjourn.; 18.00 Nws. en comm.; 18.20 Gram.; 19.00 Act. kunstoverz.; VPRO: Binnen en buiten de grenzen, lezing; 19.40 Christus, zijn leerlingen en de mensen, lezing; 19.55 Deze week, lezing; 20.00 Nws.; 20.05 Gevar. progr.; 21.15- Twintig vragen; 21.40 Reis op de plaats, hoorsp.; 22.10 Gram.; 22.15 Olympische win terspelen 1960 te Squaw Valley; 22.30 Nws.; 22.40 Soc. comm.; 22.55 Lichte muz.; 23.30 Dans- muz.23.5524.00 Nws. HILVERSUM II.: 7.00 Nws.; 7.15 Gewijde muz.; 7.30 Voor de jeugd; 7.40 Gram.; 7.45 Morgen gebed en overweging; 8.00 Nws.; 8.18 Gram.; 850 Voor de huis vrouw; 10.00 Voor de kleuters; 10.15 Gram.; 10.30 Ben je zes tig? 11.00 Voor de zieken; 11.45 Gram.; 12.00 Middagklok; 12.03 48. Ais Eric kreunend de ogen opent,- is het eerste wat hij in het half duister ziet het grijnzende ge zicht van Wigberth. „Zo daar zijn we weer", hoort hij de bandiet zeggen. „Een on verwacht genoegen, nietwaar?" „Dus je hebt je doel bereikt boef", gromt Erie, woest maar vruchteloos aan zijn boeien ruk kend. „Broedermoordenaar." Wigberth lacht spottend. „Ik. Wat kan ik eraan doen, als die arme Vortigern per ongeluk door oen verdwaalde pijl getroffen wordt als de strijd in volle gang is." De hatelijke lach van Wigberth vult de bedompte ruimte. „Ik kan het je best vertellen, wat kan me -ebeuren, Doden praten niet en vóór er twee uur zijn verstreken, is het met jullie gebeurd. Ik heb de Pieten geholpen met wapens, paaiden en geld. Ik heb ze inge licht over de verdedigingswerken van Vortigerns rijk. Binnen twee dagen zullen de Pieten aanvallen. In die slag-sterft Vortigern, hetzij door de Pieten, hetzij door de boogschutter, die ik omgekocht heb om erop te letten, dat hij de slag niet overleeft. Dan zijn Vorti- 'erns beste krijgers verslagen, de Pieten verzwakt en dan Wig- berths stem is schel van triomf dan hoef ik slechts een beroep te doen op die idiote Artor en zijn krijgers zullen dan wel afrekenen met de Pieten. In naam van de koning „Maar die koning ben ik. Een voldoening heb ik in ieder geval", zegt de Noorman met een tergen de glimlach, „en dat is, dat Ik toch gelijk heb gehad, toen ik zei dat je een grote doortrapte schurk bent." Een vuistslag treft hem op de kaak, maar hi) knippert zelfs niet met de ogen. „Zo", grauwt Wirberth, „En nu de scherprechter. Kijk goed rond Noorman, het is je laatste blik in je leven. Binnen het uur rolt je hoofd en dat van je zwaargebouw de vrind aan mijn voeten" en ter wij} Eric in doffe wanhoop beseft, dat zij hopeloos verloren zijn, haast Wigberth zich weg om de scherprechter te halen. Metropole-ork. en solist» (12.30- 12.33 Land- en tuinb. meded. )r~ 12.50 Act.; 13.00 Nws.; 13.15 15 jaar geleden; 13.20 Lichte muz.; 13.50 Voor de jeugd; 14.00 Man nenkoor; 14.25 Kunstkron.; 14.55 Gram.; 15.00 Amatzurs- progr.; 15.15 Franse les; 15.30 Voor de jeugd; 16.00 Gregori aanse zang; 16.30 Instr. óct. 16.50 Sportperiscoop; 17.00 Voor de jeugd; 18.00 Lichte muz.; 18.15 Journalistiek weekoverz. 18.25 Amateursprogr.18.45 Vra- genbeantw.19.00 Nws.; 19.10 Act.; 19.25 Zang; 19.30 Omr. ork. en solist; 20.20 Lichtbaken, le zing; 20.30 Cabaret; 21.10 De knipperboi, pol. praatje; 21.20 Gevar. progr.; 22.15 Boekbespr.; 22.30 Nws.; 22.40 Jong - oud - eeuwig. gesprekken; 23.55 24.00 Nws. BRUSSEL (VI.): 12.00 Mars- muz.; 12.30 Weerber.; 12.35 Ge sproken aperitief; 12.45 Muz. v. blaasinstr.13.00 Nws.; 13.15 Muz. kaleidoskoop14.30 Journ.; 15.00 Zang en orkest; 15.15 Muz. uit Moskou; 15.45 Pianorecital 16.00 Koersen; 16.15 Omr. ork.; 16.45 Gram.; 17.00 Nws.; 17.10 Dagklapper en lit. kal.; 17.20 Liturgische gezangen; 17.30 Lichte muz.; 17.45 Engelse les; 18.00 Org.elrecital18.30 Voor de sold.; 19.00 Nws.; 19.30 Nieuwe gram.; 20.C0 Cabaretprogr. 21.00 Orgelspel21.15 Amus. muz.; 22.00 Nws.; 22.15 Verz. progr.; 23.00 Nws.; 23.05—24.00 Gevar. muz. Televisieprogramma's NED. T.V.: 17.00—17.30 Voor de kind.; 19.00 Olympische Win terspelen 1960; 20.00 Journ. en weeroverz.20.20 Interv.; 20.55 Maandelijks TV-kron.21.25 Gevar. progr. VLAAMS BELG. T.V.: 17.00— 18.00 Voor de jeugd; 19.00 Rep.; 19.30 Nws 19.45 De week in beeld; 20.15 Intern. TV-progr.; 21.00 TV-feuill.; 21.25 Overn. NTS; 22.20 Qulzprogr.; 22.50 Nws. VOGELWAARDE. Huwelijks-voltr.: 16 febr. Emi- üus C. de Koning, 27 j. (won. te Hontenisse) cn Emelda M. E. de Theije, 28 j. Overleden; 13 febr. Petrus C. Cappaert, 73 j., echtg. van Rosa lia de Gijsel. VOGELWAARDE. Gevestigd: J. P. M. Piessens en gezin, van Heerlen; A. J. M. Pies sens en gezin, van Heerlen; M. R. Schuren, van Hulst. Vertrokken: W. Wullems— cavet naar Hontenisse. Vrijdag 19 feb niimiimiiiiiini ALS EXTRA R] Alléén 2 Zie étal BANKETBAK DIJKSTRAAT iiiiiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii FANTASIE SC; Grote sorf A.W.R. en F, COCKTAIL SC DUSTERS Gebloemde VEP STERS! alle VERPL. SCHOI wit HUISH. SCHOI SCHORTENBOI geb DAMESVESTET» nieuwe model kleuren Pracht zuiver DAMESVE ni diverse mc MEISJESPULLC Orion, m. 1 MEISJESVEST Orlon - m.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1960 | | pagina 6