DE WEGGEBRUIKERS
Aapje werd moordenaar
van Utrechtse vrouw
noodlottig
Radio en Televisie
Geen assemblage van Japanse
auto's in Nederland?
zijn het kind van de lichtrekening!
r
V..
-HET GELD LIGT ER VOOR KLAAR!!
Gemeente Terneuzen
Vrijdag 5 februari 1960.
DE VRIJE ZEEUW
Pagina 9
UTRECHTSE
CHAUFFEUR BEKENT
De moord op de 40-jarige
Utrechtse prostituee A. J.
M. is opgelost. Een klein
aapje van de moordenaar,
de Utrechtse chauffeur J. C.
van D., is hem noodlottig
geworden.
Zoals gemeld arresteerde de
Utrechtse recherche maandag
morgen in zijn woning een 28-
jarige chauffeur, J. C. van D.,
uit Utrecht, die aanvankelijk
hardnekkig ontkende. Na vele
verhoren is Van D. bezweken
onder de bewijslast die de politie
aanvoerde.
Uitgangspunt bij de verhoren
was, dat Van D. in de nacht van
zaterdag op zondag bij de woon
schuit van het slachtoffer, aan
de Vecht, gesignaleerd was.
Reeds zondagavond werd een
arrestatiebevel tegen hem uitge
vaardigd. Van D. was toen even
wel spoorloos. Maandagmorgen
werd hij in zijn woning gearres
teerd. Hij heeft thans een volle
dige bekentenis afgelegd.
„Krabben van het aapje"
Toen de verdachte een ver
klaring moest geven voor de
krabben op zijn gezicht, zei tij
tegen de .rechercheurs, dat
deze een gevolg waren van een
aanval van zijn aapje. Onmid
dellijk werd het dier in beslag
genomen en werd een veteri
nair onderzoek ingesteld, waar
bij de recherche assistentie
kreeg van een Utrechtse die
renarts die goed bekend is met
apen. Ook de patholoog-ana
toom van het gerechtelijk labo
ratorium van het ministerie
van Justitie, dr. Zeldenrust, die
reeds zondag sectie op het
slachtoffer had verricht, onder
zocht nog eens de geziehts-
krabben van de Utrechtse
chauffeur. Dr. Zeldenrust con
stateerde aan de hand van een
onderzoek van de nageltjes van
het aapje, dat de krabben van
de chauffeur door mensen
nagels veroorzaakt moesten
zijn. De dierenarts kwam tot
eenzelfde conclusie en ook het
vuil onder de nageltjes van
het aapje vertoonde geen spo
ren van menselijk vlees of
bloed.
Steeds gelogen
Dit bewijs was slechts een van
de vele die de Utrechtse recher
che opstapelde tegen de verdach
te Van D. Vanaf het moment dat
Van D. in zijn woning in de
Utrechtse wijk Zuilen werd ge
arresteerd, heeft hij gelogen, zo
deelde de officier van Justitie te
Utrecht, mr. H. W. Overbeek,
gisterochtend mede. Hij verschaf
te een bijna sluitend alibi, dat
door de recherche nauwkeurig
werd onderzocht.
Intensief, aldus de officier, is
door tal van afdelingen van de
politie en de justitie gewerkt.
Hierbij verkreeg men ook de
steun van prof. Froentjes van
het gerechtelijk laboratorium in
Den Haag.
Beschonken
Over de sporen die men in de
schuit van het slachtoffer aan de
Vecht vond, wilde mr. Overbeek
zich niet uitlaten. Toch waren er,
volgens hem, genoeg aanwijzin
gen om in de schuld van de ver
dachte te gaafi geloven.
De man was in de nacht van
zaterdag op zondag j.I. in gezel
schap van „blonde Jopie" gezien.
Hij bezocht met haar en nog an
dere kennissen verschillende
café's en was toen plotseling
spoorloos verdwenen. Later be
zocht hij in zwaar beschonken
toestand de schuit van 't slacht
offer. Er is toen onenigheid ont
staan, waarop Van D. „blonde
Jopie" naar de keel greep. Dit
gebeurde zo krachtdadig, dat zij
het bewustzijn verloor en kort
daarna overleden moet zijn.
Het overweldigende bewijsma
teriaal drong de verdachte steeds
meer in het nauw, zodat een be
kentenis moest volgen.
(Adv.)
Dit is de titel van het nieuwe boek var.
Dr. W. de Kok. Alles over zwangerschap,
geboorte, babyverzorging en kleuter-
opvoeding. Dit waardevolle boek (184
pagina's in fraaie omslag) krijgt U ten
geschenke bij aanschaffing van een
Volgens een bericht van het
Japanse persbureau Kyodo
heeft een zegsman van de Ja
panse automobielfabriek Toyo
ta het woensdag door de Finan
cial Times gepubliceerde be
richt, dat in Nederland binnen
kort auto's van deze fabriek
zullen worden geassembleerd,
tegengesproken.
De directie van de expeditie
en cargadoorsonderneming Sla
venburg en Huyser te Rotter
dam, die via het Londense kan-
tior van de Japanse Fuji bank
het voorstel deed de auto's in
ons land te gaan assembleren
en distribueren, deelde het
A. N. P. gistermiddag echter
desgevraagd mede, dat er on
derhandelingen aan de gang
zijn. Er is het vorig jaar een
uitgebreid marktonderzoek in
gesteld en hoewel in het thans
uit Japan ontvangen bericht
staat, dat de resultaten daar
van aangetoond hebben, dat het
PRIJSINDEXCIJFERS
VAN HET
LEVENSONDERHOUD
Het landelijke prijsindexcijfer
van het levensonderhoud van
gezinnen van hand- en hoofdar
beiders, zoals dat maandelijks
door het centraal bureau voor
de statistiek wordt samengesteld
op basis 1951 100, ondereing
van medio november tot medio
december geen wijziging. Het
indexcijfer inclusief a. o. w.
op 121.
Binnen de sector voeding
steeg het indexcijfer voor
groenten, terwijl een kleinere
prijsstijging werd waargenomen
voor vlees en vis. Daartegen
over stond evenwel een daling
van het indexcijfer voor aard
appelen en voor fruit, terwijl
voorts prijsdalingen werden ge
registreerd voor roomboter, kaas
en eieren. De dalingen en stij
gingen hieven elkaar vrijwel op.
Buiten de voedingssector von
den geen noemenswaardige ver
anderingen plaats.
Vergelijk men het jaar 1959
met 1958, dan blijkt gemiddeld
in 1959 het indexcijfer 1 punt
hoger te liggen dan het voor
gaande jaar. Het indexcijfer in
clusief A. O. W. bedroeg in 1959
123 tegen 122 in 1958 en het in
dexcijfer exclusief A O. W. was
in 1959 118 tegen 117 in 1958.
plan onuitvoerbaar is en daar
om werd verworpen, worden
volgens de Rotterdamsche
cargadoors binnenkort twee
leiders van de Japanse fabriek
in ons land verwachtde heer
Toyoda, zoon van de directeur,
en de heer Mizuno, de tech
nisch directeur.
Overigens meent ook de fir
ma Slavenburg en Huyser, dat
het bericht van de Financial
Times „zeer voorbarig" is, want
er is nog geen enkele definitieve
beslissing genomen.
De directie acht het echter
zeer goed mogelijk, dat de on
derhandelingen wel resultaat
zullen hebben. In dat geval zou
de zes-cylinder personenauto
van de Toyota fabriek (model
„Crwon") inderdaad in ons
land kunnen worden geassem
bleerd. Daartoe zou geen nieu
we fabriek gebouwd behoeven
te worden. Er zijn ettelijke be
staande bedrijven in ons land,
die de assemblage zouden kun
nen verrichten, aldus de direc
tie vanSlavenburg en Huyser.
GINA CONTRA
„VITA NOVA"
Gina Lcllobrigida heeft een
aanklacht wegens smaad inge
diend tegen directie en hoofd
redactie van het Italiaanse R.K.-
weekblad „Vita Nova" uit Pisa.
Mgr. Taddei en pater Don Carlo
Caviglione van „Vita Nova" had
den in een artikel over de spek
takelfilm „Salomo en de konin
gin van Sjeba", waarin de Ita
liaanse actrice samen met Yul
Brynner de hoofdrollen vertolkt,
verteld dat bij een vertoning van
de film voor Gina, haar echtge
noot dr. Skovic en hun zoontje
Milko op haar verzoek bepaalde
scènes geknipt waren. Dit betrof
met name de dans van de zeven
sluiers, die de actrice voor het
kind ongeschikt achtte. „Zo wil
ze wel miljoenen verdienen met
het verkopen van haar naaktheid,
maar haar kind niet aan de ge
varen van deze handel blootstel
en aldus het blad, dat voorts
fulmineert tegen het feit dat de
r, voor duizenden andere kin-
wordt W onëeknipt vertoond
Op 12 februari zal er in Pisa
recht gesproken worden over de
vraag of dc strekking °Jn het
artikel inderdaad beledigend is
voor „La Lollo". ultena is
NEDERLAND
HEEFT EEN
SCHITTEREND
WEGENNET, MAAR
DE VERLICHTING
LAAT NOG VEEL
TE WENSEN OVER
(Van onze verslaggever)
DEN HAAG (P P) - „Het nieuwe gedeelte van
rijksweg 13, Den Haag - Rotterdam, dient ten spoe
digste van verlichting te worden voorzien", zegt
ons de heer ir. C. A. Kuysten, chef van de Verkeers-
afdeling van de A.N.W.B.. „Het is daar levensge
vaarlijk", vervolgt hij, „en de A.N.W.B. heeft daar
om ook een schrijven betreffende deze materie ge
zonden aan de directeur-generaal van Rijkswater
staat.
Nu wij enige maanden ervaring hebben met de ge
dragingen van de weggebruiker op het nieuwe 3-
baans-gedeelte tussen Delft en Overschie, zijn wij
van oordeel, dat het verkeer bij avond op deze weg
een bijzonder onrustig beeld vertooint. Zeker op de
spitsuren bij duisternis is het rijden op deze weg
zeer onaangenaam, zolang er nog geen deugdelijke
verlichting is aangebracht."
„Overigens is het met deze weg
een merkwaardige geschiedenis.
Aanvankelijk was men bij Rijkswa
terstaat stellig van plan deze weg
te verlichten en hiervoor werd geld
aangevraagd bij het departement van
financiën. Gezien de steekhoudende
argumenten, zonder welke financiën
geen geld ter beschikking stelt, werd
1 miljoen gulden voor deze verlich
ting uitgetrokken. Daar kon Rijks
waterstaat dus over beschikken.
Nog op 19 juni 1959 schreef een
van de vooraanstaande deskundigen
van Rijkswaterstaat in het tijdschrift
„Wegen", dat rijksweg 13 goed ver
licht zou moeten zijn. Toen in okto
ber 1959 de nieuwe rijbanen officieel
werden opengesteld ontbreken ech
ter de lichtmasten en bij informatie
bleek ons, dat Rijkswaterstaat bij na
der inzien toch niet de noodzaak in
zag van een goede verlichting op
rijksweg 13
Wij vinden het verbazingwek-
ken 1, dat Rijkswaterstaat eerst een
miljoen gulden bestemt voor de lam
pen, doch kort daarop radicaal van
mening verandert en de hiervoor in-
m'ddels beschikbaar gekomen gelden
niet gebruikt. Het is extra verwon
derlijk, daar rijksweg 13 de drukste
weg in Nederland is en er regelma
tig klachten over het ontbreken van
een behoorlijke verlichting binnen
stromen.
Veel gevaarlijke gedeelten
„Dit is maar een enkel voor
beeld, maar zo zijn er nog verschil
lende te noemen, zoals de weg door
het Gooi en de weg door de Bollen
streek. Als puntje bij paaltje komt,
zijn er vele gevaarlijke trajecten.
Regelmatig krijgen wij klachten
over het zicht op de wegen hier in
Nederland en waar dat maar enigs
zins mogelijk is trachten wij daar
iets aan te doen, maar er zijn vele
moeilijkheden in deze materie te
overwinnen.
Wij kennen in ons land rijks
wegen, provinciale wegen en ge
meentelijke wegen ,die dus bij deze
genoemde instanties in beheer zijn.
In 1938 stelde de minister van
Waterstaat een regeling vast voor de
verlichting van de daarvoor in aan
merking komende, bij het rijk in be
heer en onderhoud zijnde wegen van
het rijkswegenplan.
Volgens deze richtlijnen zouden
voor een verlichting op rijkskosten
in aanmerking komen die rijkswegen
of -wegvakken, die een verkeersin
tensiteit van meer dan 2400 motor
rijtuigen per dag bezitten en die geen
door een lichtscherm (haag) op de
middenberm gescheiden rijbanen
hebben".
Minstens 2000 km!!
„Thans zijn ongeveer 550 km
rijkswegen van elektrische licht
bronnen voorzien, waarvan echter
meer dan de helft slechts als een
geleideverlichting dient te worden
beschouwd. Volgens de in 1938 ge
stelde norm zou momenteel meer
dan 2000 km rijksweg verlicht moe
ten zijn, in het midden latende of
het lichtniveau op het voeren van
stadslichten, dan wel van gedimde
lichten zal diene te worden afge
stemd. Een aantal van deze wegen
en weggedeelten dient uit een oog
punt van verkeersveiligheid alsnog
bepaaldelijk van een verlichting te
Op gevaarlijke kruisingen is de verlichting van het grootste be
lang. Foto boven laat een belangrijke Y-kruising zien, zonder de
juiste verlichting. De rechterarm is niet te zien, levert grote geva
ren op. Foto onder toont hoe een ^extra lajap situatie aanmer
kelijk overzichtelijker maakt.
worden voorzien, zoals bijvoorbeeld
het miserabele weggedeelte van
Rijksweg 4 (Maaldrift-Oegstgeest),
dat zelfs bij daglicht levensgevaarlijk
is en dringend voor verlichting in
aanmerking komt
Een grote moeilijkheid is, dat
rijk en provincie zich op het stand
punt stellen, dat wegverlichting te
maken heeft met bewoning en dus
een taak is van de lokaliteit (ge
meente) en niet van de provincie of
het rijk, die wegen maken voor
doorgaand verkeer. Dit standpunt is
echter als verouderd te beschouwen.
De wegverlichting is er slechts ten
dele om de bewoonbaarheid te ver
groten (loopverlichting dus), doch
meer en meer eist het verkeer een
perfect verlichte rijweg.
Een duistere-zaak
Een provinciale, of rijkstraverse
is er voor het verkeer en moet dus
met het oog op de eisen hiervan
worden aangelegd. Zij moet dus ook
een goede verkeersverlichting heb
ben. Het is dus redelijk te achten,
dat het rijk respectievelijk de pro
vincie althans de aanleg of groten
deels betalen. Onderhoud en stroom
zou de lokaliteit kunnen betalen, me
de omdat deze over deskundig per
soneel en materiaal beschikt.
In deze materie bestaan geen
vaste regelingen. Ze verschillen van
provincie tot provincie.
Het gevolg van dit alles is, dat
wanneer een provinciale weg of
rijksweg in verband met het inten
sieve verkeer dringend verlichting
nodig heeft er aanvankelijk een
touwtrekken tussen verschillende in
stanties ontstaat over de kosten. In
vele gevallen trachten provincie en
rijk de kosten op de gemeenten af
te schuiven, maar die gaan wat hun
verlichting betreft niet verder dan
de lantaarnpalen ten behoeve van
de bewoning. Gelukkig komt het wel
voor, dat de instanties tot een min
nelijke regeling komen en de kosten
op de een of andere wijze worden
verdeeld en dan krijgt de wegge
bruiker na vele jaren zijn zo nodige
armaturen. Maar daar staan ook ge
vallen tegen over waarbij men tot
geen compromis kan komen en dan
blijft het verkeer in het duister rij
den met alle gevaren van dien".
Is die tol wel nodig
Na deze interessante uiteenzet
ting van Ir. Kuysten met betrekking
tot het wegverlichtingsprobleem in
ons land bleven wij achter met onze
eigen gedachten en eerlijk gezegd
waren we in hoge mate verbaasd.
Overheid en volk van Nederland
zijn zich ten volle bewust van de tol
die de verkeersmoloch elk jaar weer
eist. Men stelt alles in het werk om
de verkeersveiligheid te verhogen.
Veiligverkeersweken, cursussen en
wat al niet meer moeten bijdragen
tot een verhoging van die noodza
kelijke verkeersveiligheid, doch
waar het op aan komt om het prach
tige wegennet van Nederland, een
van de beste in Europa, van een be
hoorlijke verlichting te voorzien, een
verlichting die ongetwijfeld in wel
zeer belangrijke mate tot de verho
ging van de verkeersveiligheid kan
bijdragen, gaan overheidsinstanties
met voorbijzien van de dringende
noodzaak, aan het touwtrekken over
de kosten op een manier ,die de weg
gebruiker haren te berge doen rij
zen.
Zoals bekend wordt slechts een
deel van de elk jaar weer opge
brachte motorrijtuigenbelasting aan
gewend voor het doel waarvoor dit
geld bestemd is. Waar «lijf4, de rest
Zou die niet in eerste instantie voor
de zo belangrijke verlichting van ons
wegennet kunnen worden gebruikt
(Nadruk verboden)
DIENSTPLICHT.
Uitspraak inzake vrijstelling.
De Burgemeester van Terneu
zen brengt ter algemene kennis,
dat een uitspraak op aanvraag
om vrijstelling van dienst als ge
woon dienstplichtige, welke uit
spraak is gedateerd 1 februari
1960 ter beneden-secretarie van
deze gemeente voor een ieder ter
inzage is gelegd.
Tegen deze uitspraak kan iede
re belanghebbende uiterlijk de
tiende dag na de dag, waarop de
uitspraak ter algemene kennis is
gebracht, in beroep komen.
Indien de ingeschrevene, wie
de uitspraak geldt, buiten Neder
land verblijft, kan voor zover het
door deze in te stellen beroep
betreft, met overschrijding van
de termijn van tien dagen ge
noegen worden genomen. Zolang
omtrent zodanige overschrijding
geen beslissing is genomen, wordt
de uitspraak na het verloop van
de termijn van tien dagen als
onherroepelijk beschouwd.
Het tot Hare Majesteit de Ko
ningin te richten beroepschrift
hetwelk niet gezegeld behoeft te
zijn, moet met redenen omkleed
zijn en worden ingeleverd op de
afdeling militaire, zaken van de
secretarie dezer gemeente.
Terneuzen, 4 februari 1960.
De Burgemeeester voornoemd,
P. TELLEGEN.
Overeenstemming over all*
geschillen tussen Engeland
en de Maladiven
Engeland heeft met de rege
ring van de Maladiven-ellanden
(ten zuid-westen van India)
overeenstemming bereikt over
alle geschillen die tussen de
twee landen bestonden. Het
voornaamste geschilpunt was de
positie van het eiland Gan, waar
een basis van de R.A.F. is geves
tigd. Volgens de overeenkomst
kan Engeland het eiland gedu
rende 30 jaar gebruiken. Als
tegenprestatie zal Engeland aan
de regering van de Maladiven
circa negen miljoen gulden
schenken. Een miljoen hiervan
is een schenking zonder meer,
de rest is bestemd voor bepaal
de ontwikkelingsprojecten die in
de loop van enige jaren zullen
worden uitgevoerd.
Begin vorig jaar hebben zich
op de eilanden ongeregeldheden
voorgedaan, die volgens de re
gering van de Maladiven door de
Britten waren aangesticht. Toen
de gemoederen wat tot rust wa
ren gekomen, zijn in Colombo
onderhandelingen geopend, die
nu tot een goed einde zijn ge
komen.
Engeland heeft in totaal reeds
meer dan 40 miljoen gulden be
steed voor de aanleg van de
basis op Gan, één van de groot
ste eilanden van de Maladiven.
'KLEURPOTLODEN
N.V. Fa P. J. v. d. SANDE
ZATERDAG 6 FEBRUARI.
HILVERSUM I: 7.00 Nws; 7.10
Gym.; 7.20 Gram.; 8.00 Nws; 8.18
Gram. en rep. wereldkamp. hard
rijden op de schaats; 8.50 Voor U
en uw gezin; 9.00 Gym.; 9.10
Gram.; 9.35 Waterstanden; 9.40
Gram.; 10.00 Tijdelijk uitgescha
keld; 10.05 Morgenwijding; 10.20
Lezing; 10.30 Programmafrag
menten; 11.35 Alt, piano en alt
viool; 12.00 Orkest; 12.30 Land
en tuinbouwmed.; 12.33 Gram.;
12.45 Rep. wereldkamp. schaat
sen; 13.00 Nws; 13.15 Orgel en
zang; 13.40 Sport; 14.05 Voor de
jeugd; 14.40 Jeugdkoor; 14.55
Streekuitz.; 15.20 Gram.; 15.35
Het bestuur van de grote ge
meente; 15.50 Orkest; 16.30 Boe
kenwijsheid; 16.50 Gram.; 17.00
Reportage; 17.10 Gram.; 17.35
Weekjournaal; 18.00 Nieuws en
comm.; 18.20 Jazzmuz.; 18.50
Gram.; 19.00 Artistieke staal
kaart; 19.30 Binnen en buiten de
grenzen; 19.40 Christus, zijn leer
lingen en de mensen; 1955 Deze
week; 20.00 Nieuws; 20.05 Gevar.
progr.; 21.15 Twintig vragen;
21.40 Hoorspel; 22.10 Oude gram.,
22.30 Nieuws; 22.40 Soc. comm.;
22.55 Lichte muziek; 23.55 Nws.
HILVERSUM II: 7.00 Nieuws;
7.15 Gewijde muz.; 7.30 Voor de
jeugd; 7.40 Gram.; 7.45 Morgen
gebed; 8.00 Nws; 8.18 Gram.; 8.50
Voor de vrouw; 10.00 Voor de
kleuters; 10.15 Gram.; 10.30 Ben
je zestig? 11.00 Voor de zieken;
11.45 Dubbelkwartet;. 12.00 Mid
dagklok; 12.03 Gram.; 12.30 Land
en tuinbouwmed.; 12.33 Gram.;
12.50 Act.; 13.00 Nws; 13.15 Vijf
tien jaar geleden; 13.20 Platen-
nieuws; 13.2g Dansmuziek; 13.50
Voor de jeugd; 14.00 Amateurs
uitzending; 14.15 Gram.; 14.20
Kunstkroniek; 14.50 Orkest en
zang; 15.15 Franse les; 15.30 Voor
de jeugd; 16.00 De schoonheid van
het Gregoriaans; 16.30 Gevar.
muziek; 16.45 Reportage schaats
wedstrijden; 17.00 Voor de jeugd;
18.00 Lichte muz.; 18.15 Journ.
weekoverz.; 18.25 Progr. voor
amateurs; 18.45 En nu mijn geval,
19.00 Nieuws; 19.10 Act.; 19.25
Memorandum; 19.30 Orkest; 20.20
Lichtbaken; 20.30 Gram.; 21.10
Pol. praatje; 21.20 Gevar. progr.;
22.25 Boekbespr.; 22.30 Nws; 22.40
Jong, oud, eeuwig; 23.55 Nieuws.
BRUSSEL (VL.): 12.00 Omroep
orkest; 12.30 Weerbericht; 12.35
Gesproken aperitief; 12.45 Gram.;
13.00 Nieuws; 13.15 Muzikale
kaleidoscoop, 14.30 Journaal;
15.00 Fiano; 15.15 Orkest; 15.45
Gram.; 16.00 Lichte muz.; 17.00
Nieuws; 17.10 Dagklapper; 17.20
Liturgische gezangen; 17.30 Gr.;
17.45 Engelse les; 18.00 Koorzang;
18.30 Voor de soldaten; 19.00
Nieuws; 19.30 Nieuwe gram.; 20.00
Cabaret; 21.00 Gram.; 21.15 Amu
sements muz.; 22.00 Nieuws; 22.15
DIENSTPLICHT VOOR
BURGERS IN DUITSE
BONDSREPUBLIEK
Een woordvoerder van het
Westduitse ministerie van Bui
tenlandse Zaken heeft donderdag
meegedeeld dat het ministerie
'een wetsontwerp heeft opgesteld
waarmee wordt beoogd mannen
die niet in militaire dienst zijn,
en vrouwen in tijd van oorlog te
kunnen oproepen voor speciale
diensten.
Het doei is te waarborgen dat
belangrijke fabrieken, verbin
dingsmiddelen, elektrische cen
trales, waterleidingsinstallaties
en ziekenhuizen blijven werken.
Verzoekprogr.; 23.00 Nws; 23.05
gevar. muziek
Televisieprogramma's
NED. T.V.: 17.00 Voor de kin
deren; 20.00 Journaal en weer-
ove'rzicht; 20.20 Act.; 20.35 Quiz;
21.45 Rep. Europ. kampioensch.
kunstrijden op de schaats; 22.15
Gevar. progr.
VL. BELG. T.V.: 15.40 Repor
tage rugbywedstr.; 17.00 Voor de
jeugd; 1900 Voor postzegelverza
melaars; 19.15 Hengelrubriek;
19.30 Nieuws; 19.45 De week in
beeld; 20.15 Filmprogr.; 21.00 TV-
feuilleton; 21.25 Quizprogr.; 21.55
Rep. Europ. kamp. kunstschaat-
sen; 22.30 Nieuws.