SPORTNIEUWS Wat voor nut heeft die hoge snelheid? I fooc de* I Een vlotte topper s Wat brengt de Radio? ^4^ i VOETBAL CONTRACT MÏJNENVEGERBOUW GETEKEND Betrekkelijkheid in de vliegerij EEN NIEUWE VERKEERS- FILM OP KOMST HET KOPEN NA SLUITINGSTIJD Japans onderzoekings vaartuig vermist Prinses Irene bezoekt Bijbeltentoonstelling De taak van de minister voor publiekrechtelijke bedrijfsorganisaties Eric de Noorman in „Het land der duisternis" f 98cm TWEEDE KLASSE B. De Zeeuwse tweede klassers zijn nog zonder punten. Zondag echter vallen er in ieder geval 2 punten in Zeeland en wel in de ontmoeting tussen Terneuzen en WageningenZwolse Boys; Goes. De Bevelanders bezetten Sneek—De Volewijckers; GVAV- momenteel de laatste plaats met Ensch. Boys; Frisia—NEC; DOS- 2 verloren wedstrijden. Eén WEDSTRIJDPROGRAMMA voor Zondag 28 September. EERSTE KLASSE A. EDO; cles. VSVRCH; Ajax—Hera- EERSTE KLASSE B. 't Gooi Stormvogels; Go Ahead—Blauw Wit; Haarlem Elinkwijk; VitesseLeeuwarden; EnschedeBe Quick; Achilles Heerenveen. EERSTE KLASSE C. Willem II—MVV; SVV—Excel sior; TheoleEmma; Sittardia VVV; JulianaLonga; BW Brabantia; SpartaRBS. EERSTE KLASSE D. ADOEindhoven; NAC-Xerxes; RBCBleijerheide; PSVMau- rits; NOADTEC; Limburgia Hermes DVS; FeijenoordDHC. ZUID L TWEEDE KLASSE B. MiddelburgRood Wit (W.) RACAlliance; Terneuzen Goes; MOC '39De Baronie; InternosAxel. DERDE KLASSE D. ClingeCorn Boys; Biervliet Breskens; VlissingenMETO; ODIODe Zeeuwen; Nieuw- Borg vlietZeelandia; RKFC RCS. VIERDE KLASSE H. OostburgSluiskil; Koewacht Hontenisse; Hulst-EMM; PSK IJzendijke; Aardenburg-Steen. RES. TWEEDE KLASSE C. Axel 2—RCS 2; Goes 2—Ter neuzen 2; De Zeeuwen 2Vlis singen 2; Corn Boys 2Zeelan dia 2. ONDERAFDELING ZEELAND. ZATERDAGC03IPETITIE. TWEEDE KLASSE D. Tern. BoysAZW; Spui-Drie- we§£jjSVDHoek. TWEEDE KLASSE E. AZW 2Tern. Boys 2; Beren- Zaamslag 2; Driewegen 2Spui 2; Hoek 2—SVD 2, ZONDAG 28 SEPTEMBER. EERSTE KLASSE A. RapenburgCortgene; Krui- ningenHansw. Boys; Zuiddorpe Vogelwaarde; 's-H. Arends- kerkeLuctor. EERSTE KLASSE B. Noormannen—Groede; Walche renHoofdplaat. RES. EERSTE KLASSE A. Oostburg 2—Sluiskil 2; Hhlst 2 EMM 2; PSK 2—IJzendijke 2; Aardenburg 2Steen 2; Terneu zen 3Hontenisse 2. RES. EERSTE KLASSE B. Biervliet 2Breskens 3; Axel 3Clinge 2;. TWEEDE KLASSE A. Middelburg 4Biervliet 3; Vlis singen 4Breskens 4; Zuidzande Noormannen 2. TWEEDE KLASSE B. Goes 4Hulst 3; Graauw Kwadendamme; Koewacht 2 Hontenisse 3. DERDE KLASSE A. RCS 4Aardenburg 3; Walche ren 2Hoofdplaat 2. DERDE KLASSE B. Clinge 3—Rapenburg 2; Vogel waarde 2Graauw 2; Steen 3 Hulst 4; Corn. Boys 3Terneu zen 4. lil het gebouw Torenstraat te Den Haag, waar de hoofdafdeling materieel van het ministerie van Marine is gevestigd, is gisteren het contract betreffende de bouw van 32 mijnenvegers voor de koninklijke marine getekend door de minister van marine ir. <3. Slaf enerzijds en door de oud ste directeur van Wilton-Feijen- oord, ir. S. van West, anderzijds. Wilton-Feijenoord fungeert als hoofdaannemer. De contracten tussen de hoofdaannemer en de overige deelnemende werven werden terstond na de onder tekening van het hoofdcontract getekend. De werven ?ijn: N.V. G. de Vries Lentsch te Amsterdam; De Haan Oerlemans te Heusden; E. J. Smit Zn te Westerbroek (Hoogezand); N.V. Gebr. Pot te Bolnes; N.V. Scheepsbouwunie te Groningen; N.V. Werf Gusto te Schiedam; J. K. Smit's Scheepsbouwwerf te Kinderdijk; L. Smit Zn te Kinderdijk; N.V. Arnhemse Stoomsleephelling te Arnhem; Werf „De Noord" te AlblasserdamVerschure Co's Scheepswerf en Machinefabriek te Amsterdam; Scheepswerf De Groot Van Vliet te Slikkerveer en de Haarlemse Scheepsbouw maatschappij te Haarlem. Na de ondertekening overhan digde vice-admiraal F. Stam aan ir. S. van West een cheque ten bedrage van 10 van de totale bouwsom, die circa ƒ140.000.000 bedraagt. Van de 32 mijnenvegers worden er 18 gebouwd voor Amerikaanse rekening. De ove rige 14 worden bekostigd uit het tegenwaardefonds. plaats daarboven prijkt Terneu zen, dat de eerste competitiedag zo'n zware nederlaag in Breda te slikken kreeg. Ondanks die smadelijke 71 hebben wij ons vertrouwen in de rood-zwarten niet verloren. Die Zondag in Breda „ging" het niet en dat komt bij de beste ploegen voor. Hoewel v. d. Sluis c.s. niet ongevaarlijk zijn, ver wachten we toch dat de punten aan deze kant van de Schelde blijven. Ook Middelburg maakt een goede kans het tot een overwin ning te brengen tegen Rood Wit, dat haar eerste wedstrijd speelt in het nieuwe seizoen. Voor Axel daarentegen is de kans op succes al heel gering. De oranjehemden trekken naar Etten om er in het hol van de leeuw, kampioen Internos, partij te geven. Bij RACAlliance en MOC De Baronie zijn de bezoekende clubs favoriet. DERDE KÊASSE D. Het programma, dat hier wordt afgewerkt, brengt interessante wedstrijden. Daar is in de eerste plaats BiervlietBreskens. De semi-plaatselijke ontmoeting is voor de Bressiaanders een steeds lastig te omzeilen klip geweest en dat zal ook nu wel het geval zijn. Ook de Vlissingse clubs Vlissingen en De Zeeuwen zullen op hun tellen moeten passen, wil len ze geen punt kwijt raken aan Meto of ODIO. Te Clinge is Corn. Boys te gast en er mag daar een gelijkopgaan- de strijd worden Verwacht. Zeelandia bracht het tegen ODIO tot een verdienstelijk ge lijk spel en nu de groen-zwarte Middelburgers tegen N. Borg- vliet uitkomen, zou een overwin ning der bezoekers niet tot de onmogelijkheden behoren. RKFC kan het tegen RCS tot een kleine overwinning brengen. VIERDE KLASSE H. Sluiskil bevindt zich in een nieuwe omgeving en we zijn be nieuwd, hoe ver ze het hier zal schoppen. Tegen Oostburg moe ten de Oost Zeeuws Vlamingen een vlotte start kunnen nemen. Hontenisse maakt het niet on gevaarlijke uitstapje naar Koe wacht. Van Hijfte's mannen zul len alles moeten geven om op de punten beslag te leggen. Hulst krijgt minder moeilijkheden en zal het tegen EMM zeker tot een overwinning brengen. Voor PSK belooft het weer een zwaar jaar te worden om uit de buurt van de onderste plaats te blijven. Tegen IJzendijke mag dan ook zeker geen misstap wor den gemaakt, want zo'n neder laag tegen een andere zwakke broeder ligt dubbel zwaar op de maag. Aardenburg en Steen zullen elkaar weinig toegeven. Wellicht blijft de thuisclub met een kleine zege de baas. ZATERDAGVOETBAL. TWEEDE KLASSE D. De Tern. Boys mogen met AZ VV niet te veel moeite hebben. Anders wordt het voor Spui, dat met Driewegen meer last zal hebben, al zullen de punten uit eindelijk wel op Spui blijven. Hoek steekt de Schelde over om er in Driewegen SVD te ontmoe ten. Met een puntendeling zullen de bezoekers zeker tevreden zijn. Snelheid is alleszins nog een begrip met een relatieve waarde. Dat hebben wij weer ervaren op de grote Farnborough-parade, waar de gehele West-Europese luchtvaartwereld zijn jaarlijks rendez-vous hièld. De show van dit jaar stond in het teken van de hoge en zeer hoge snelheden: Er zou voor het eerst een vlucht door de geluids barrière worden vertoond; een sensatie, welke duizenden ge trokken heeft naar deze anders niet zo levendige vliegwei, doch die de gespannen verwachtingen niet heeft kunnen bevredigen. De knal is immers uitgebleven en dat verschijnsel is verklaard, doordat het vliegtuig juist even onder de geluidssnelheid moet zijn gebleven. De vliegende drie hoeken die luisteren naar de soortnaam van „Delta" naar de Griekse letter d, welke de drie- hoeksvorm heeft hebben ons een beeld in de toekomst ge geven. Zo zal het vliegtuig er over een jaar of twintig uitzien. De snelheden, welke deze toe stellen bereiken, zijn indrukwek kend. De geluidsbarrière is echter allang geen obstakel meer; men is thans geconfronteerd met ge heel nieuwe moeilijkheden. Nu men al zover boven die eens cri- tisch geachte snelheidsgrens is uitgekomen, krijgen wij het pro bleem van het smelten van het metaal door de uitzonderlijk hoge wrijvingscoëfficient. Om dit nieuwe euvel op te vangen, is een koelinstallatie in het toch al zo minuscule vliegtuigje nodig, welke practisch geen ruimte meer toestaat aan de bestuurder. HOE HOUDT HIJ HET UIT? Wil men nog sneller, dan wordt het vraagstuk van de bescher ming van de mens werkelijk acuut. Tot nog toe heeft hij het juist kunnen uithouden, dank zij vernuftige harnassen en veilig heidsinstrumenten, die de taak van een bewusteloze bestuurder kunnen overnemen. Doch voor een ieder is het duidelijk, dat deze fantastische snelheden geen practische waarde hebben. Ook voor de mens is een langzaam ontwikkelingsproces nodig om hem te doen aanpassen in de nieuwe wereld van de hoge snel heid. Het zal vele jaren duren, alvorens men deze nieuwe snel heden een bruikbare toepassing zal kunnen geven. De straal motor heeft reeds een zeker ge woonterecht verworven, doch voor het normale luchtverkeer is zij nog te duur, al vliegen thans de Britten er mede (de Cornet) op enkele van hun snelle, inter continentale verbindingen. Hiermede is de mens als reizi ger op een snelheid van circa 900 kilometer per uur gekomen. Dat is al een heel ding, doch men kan gerust zijn; de eerste reeks van jaren zal het werkelijk niet sneller gaan en die „laborato rium-snelheden", welke thans op 13 kilometer hoogte bereikt wor den, zijn voor onze generatie niet meer bestemd. Daaraan moet zeker nog een kwart eeuw ge dokterd worden. Op 1 October treden te New York 800 nieuwe politieagenten in dienst, speciaal om het aan tal aanrandingen en andere misdaden te verminderen. De filmotheek van het ver bond voor Veilig Verkeer zal binnenkort worden verrijkt met een nieuwe verkeersfnrn van grote instructieve waarde. Gcede voorlichtingsfijrns op verkeersgebied zijn hier Ie lan de schaars, evenals trouwens in het buitenland. Daarom is het van bijzondere betekenis, dat de firma Verkade te Zaandam een belangrijk bedrag beschikbaar heeft gesteld voor het vervaar digen van een film, 'tvaarin speciaal de regels van voorrang naar voren worden gebracht, een materie waaromtrent voor lichting iedere dag broodnodig blijkt. De vervaardiging is opgedra gen aan Mirror-film te Amster dam, welke indertijd ook de be kende jeugdverkeersfilm „Twee jongens en een auto" heeft ge produceerd in opdracht van de firma Jamin te Rotterdam. Dat het bedrijfsleven zich in toenemende mate voor de vei ligheid van het verkeer interes seert, blijkt uit deze steun aan het werk van het verbond voor Veilig Verkeer, dat hierdoor in staat wordt gesteld zijn zo be langrijke sociale taak naar de eisen des tijds te vervuiléh. herens, die aan het geheel een aardig cachet geven. De voor panden van de topper sluiten van voren tegen elkaar, niet over el kaar. Men kan het jasje zonder sluiting dragen, maar ook de ori ginele sluiting gebruiken als op de afbeeding. Op ieder voorpand een gesp, verbonden door een klein ceintuurtje. Hierdoor wordt voorkomen, dat het jasje steeds openwaait: De topper kan gemaakt wor den van een effen stof, maar ook van een aardige geruite stof. Wanneer men geruite stof ge bruikt, dient men natuurlijk rekening te houden met het aan sluiten van de ruiten op de naden en kan men zich niet houden aan gespen. Men dient het patroon op ware grootte op het patroon papier over te nemen. Ook alle aanwijzingen nauwkeurig over brengen. Vervolgens het patroon op de stof leggen en goed vast spelden. Denkt u er aan, dat alles glad zit. Alle onderdelen moeten geknipt worden met een extra naad van ongeveer 2 cm. U sluit de figuurnaden in het voorpand. Schouder en zijnaden sluiten. Hierbij moet de rug schouder ter breedte van de voorschouder worden ingehou den. Denkt u er om alles steeds even te passen, alvorens verder te gaan. Men kan dan nog eventuele kleine wijzigingen aanbrengen. Nu kunen de zakken worden op gestikt. De naden van de mouwen sluiten. De mouwen worden naad op naad ingezet, waarbij de de hieronder gegeven hoeveelheid mouwkop iets ingehouden wordt, stof, daar deze gegeven is voor .Daarna mouwen afwerken. OOK IN WARFFUM STRAFBAAR. Enige tijd geleden bepaalde de gemeenteraad van 's-Herto- genbosch, dat ook de koper, wanneer deze na sluitingstijd in een winkel goederen betrekt, strafbaar zal werden gesteld. De vroede vaderen van Den Het korte jasje heeft de laatste jaren veel populariteit verwor ven. Overal ziet men de zeiljop- pers, windjacks, de ski-jacks, Alaskajacks en wat al niet meer dragen. Het is de grote mode geworden en dit heeft zijn reden. Vooral de tegenwoordige jeugd wenst zich over het algemeen sportief te kleden. Het accent is verlegd naar de sport in de mode, althans voor een groot deel en met dit deel beogen wij de dage lijkse kleding. Dat het inslaan van deze richting niet heeft na effen stof. WERKWIJZE. Deel A voorpand. Deel B mouw. Deel C achterpand. Deel D zak. Deel E beleg. De benodigde hoeveelheid stof voor 98 centimeter bovenwijdte bedraagt ongeveer 2,10 m van 140 cm breed. Tevens twee grote Van het korte ceintuurtje is geen patroontje gegeven, aange zien dit geheel afhankelijk is van de breedte van de gekochte ges pen en de plaats waar men deze op de voorpanden wenst te plaat sen. Het maken van zo'n cein tuurtje is echter zo eenvoudig, dat wij wel vertrouwen, dat onze lezeressen dit zelf kunnen. Voorts werken wij het jasje overal keurig af en persen het daarna luchtig op. deze n;eu- j gelaten ook invloed op de mode ouderen te doen gelden, is wel gebleken. Men verwondert zich tegenwoordig niet meer we verordening een unicum in Nederland was. Thans blijkt evenwel, dat d gemeenteraad van Warffum over, wanneer een oudere dame er reeds in 1925 een dergeijke be paling heeft ingesteld. Volgens deze bepaling is het het publiek verboden op de dagen en uren, waarop de winkels gesleten die nen te zijn, waren in deze in richtingen in ontvangst te ne men. Het 200 ton metende Japanse Gnderzciekings vaartuig „Kaitt Maroe", dat was uitgezonden oin een vulkanische rif ten Z van Japan te onderzoeken wordt vermist. Men vreest dat het schip, dat 31 perscnen aan boord had, door een reusachtige golf na een vulkaanuitbarsting is over spoeld en gezonken. De Amerikaanse luchtmacht is verzocht te helpen bij het zoeken naar het vaartuig. Vijf Japanse vaartuigen waren genoodzaakt zich haastig weg te spoeden van het rif toen zich een uitbarsting voordeed. 'Zij keerden naderhand terug om te zoeken naar olievlekken of wrakstukken die een aanwij zing zouden kunnen geven om trent het lot van de Kaito Ma- roe. Zij hebben echter geen spoor gevonden. ook met een sportief kort jasje loopt. Natuurlijk wordt het sportieve bij kleding voor oude ren wel iets meer naar de ach tergrond geschoven. Hier tracht men een combinatie te vinden van vlot en toch gekleed. Hieruit zijn als het ware de toppers ge boren, de korte jasjes, die toch afkleden. Wij willen onze lezeressen hier bij een origineel model van zo'n topper bieden met een uitgesla gen patroon. Deze topper heeft een vrij grote kraag, welke zowel plat als met omgeslagen punten (zie afbeel ding) gedragen kan worden. Door het omslaan van de pun ten ontstaan als kraag twee Vrijdagmorgen omstreeks 10 uur heeft prinses Irene een on officieel bezoek gebracht aan de bijbeltentoonstelling, die deze week wordt gehouden in de St. Joriskerk te Amersfoort. De prinses, die in gezelschap was van haar klassegenootjes van het lyceum te Soestdijk, maakte onder leiding van ds Visser, één van de inrichters van de expositie, een rondwan deling langs de diverse stands. Het bezoek duurde ruim 1 uur, waarna de prinses en haar ge zelschap weer per auto naar Soestdijk vertrokken. Het Kon. Besluit van 25 Sep tember 1952 no 23 geeft een na dere omschrijving voor de taak van de minister voor publiek rechtelijke bedrijfsorganisatie, de heer A. C. de Bruijn. Dit besluit bepaalt, dat -tot de taak van de minister be hoort de zorg voor de bevorde ring van de totstandkoming van bedrijfslichamen, als bedoeld in de wet op de bedrijfsorganisatie, met name productschappen, hoofdbedrijfschappen en be drijfschappen. Die taak omvat tevens de zorg voor de aange legenheden betreffende de sa menstelling en inrichting van deze lichamen. Daarnaast is de minister voor publiekrechtelijke bedrijf sorga- nisati-e belast met de zorg voor de bevordering van de produc tiviteit in het gehele Nederland se bedrijfsleven. Tenslotte be hoort tot de taak van genoemde minister dc zorg vcor de be zitsvorming. Naast bovengenoemde taken zal de minister voor publiek rechtelijke bedrijfsorganisaties in overleg met zijn ambtgenoot van economische zaken een deel van de bemoeiingen met concrete kartelvraagstukken op zich nemen. li,--»-!»»-»»'» <5 >,0. j MNKMMi BOVENv/ ZONDAG 28 SEPT. HILVERSUM I: 8.00 Nieuws; 8.18 Gram.; 8.35 Orgel; 8.58 Sport; 9.00 Causerie; 9.10 Ork.; 9.45 Causerie; 10.00 Amuse mentsmuziek; 10.30 Causerie; 11.00 Gram.; 11.30 Cabaret; 12.00 Sport; 12.30 Voor de he ren; 12.40 Ensemble; 13.00 Nws.; 13.05 Gram.; 13.10 Causerie; 13.20 Gev. muziek; 13.55 Boek bespreking; 14.15 Orkest; 15.25 Film; 15.40 Lichte muziek; 16.00 Amusementsmuziek; 16.30 Sport; 17.00 Amu^ementsmuz,; 17.30 Voor de jeugd; 17.50 Sport; 18.15 Nieuws; 18.30 Kerkdienst' 19.00 Voor de jeugd; 19.35 Ra dio-catechisatie; 20.00 Nieuws; 20.05 Operettemuziek; 21.05 Hoorspel; 21.40 Orgel; 22.00 Ca baret; 22.30 Kwartet; 23.00 Nws.; 23.15 Reportage; 23.25 Gram. HILVERSUM II: 8.00 Nieuws; 8.15 Gram.; 8.25 Hoogmis; 9.30 Nieuws; 9.45 Gram.; 10.00 Cau serie; 10.30 Kerkdienst; 12.00 Gew. muziek; 12.15 Apologie; 12.35 Gram.; 12.40 Lichte muz.; 12.55 Zonnewijzer; 13.00 Nieuws; 13.10 Lunchconcert; 13.40 Boek bespreking; 13.55 Gram.; 14.00 Voor de jeugd; 14.30 Bijeen komst f g.v. 4e eeuwfeest van het heilige afsterven van Sint Franciscus Xaverius; 16.00 Gr.; 16.10 Causerie; 16.15 Sport; 16.30 Vespers; 17.00 Kerkdienst; 18.30 Gram.; 19.15 Kwartet; 19.30 Causerie; 19.45 Nieuws; 20.00 Gram.20.25 De gewone 138. Behoedzaam zoekt de Noorman zijn weg door de gangen, terwijl hij nu en dan een teken op de wand maakt om zijn weg terug te vinden. „Nu gaan we zeker een manier zoeken om de hoofdpoort te be reiken?" zegt Orm mistroostig, wanneer zij aan de voet van een lange trap ko men. „Ach, ach dat ik op een treurige manier aan mijn ein de moet komen." Maar Eric zegt rus tig, dat hij hem moet volgen. „Dit is de zelfde trap waarlangs ik de oude Axai naar omlaag zag komen", zegt hij nadenkend. „Haar dochter moet hier ook gevangen zitten in de Verboden Stad. Ik zou graag weten waar men de Koningin van het Verbond der Dolken heeft opgesloten „Wel ja. We kunnen die twee dingen tegelijk doen," steunt de roerganger balorig. „Het geeft toch niets op welke manier we doodgaan Op hetzelfde ogenblik trekt Eric hem snel achteruit, terwijl hij een snelle blik om een hoek werpt. „Daar zit een groep wachters..." mompelt hij. - Orm wil zich zwetend van schrik uit de voeten maken, maar de Noorman vertrouwt op hun ver momming en geeft hem een teken om mee te gaan. Een ogenblik later treedt hij kalm op de wach ters toe, op de voet gevolgd door de klappertandende roerganger. „Gegroet kameraden," roept hij de wachters toe. „Is de Noorse hond al gevangen? Mijn makker en ik zijn uitgezonden om aan de jacht mee te doen." De Beer-krijgers werpen de nieuw aangekomenen een argwa nende blik toe. Dan haalt de aan voerder minachtend de schouders op. „Nog geen spoor van de schurk te zien," verklaart hij on verschillig. „Hij houdt zich na tuurlijk ergens verborgen. Volgens mij is die Noorman een lafaard." „Dat is mannentaal," knikt de Noorman, zonder een spier te ver trekken. „Een lafaard die zich angstig verstopt. Zo denk ik er ook over. Maar de aanvoercfers schijnen grote angst voor hem te koesteren." Een ogenblik vernauwen zich zijn ogen zich. „Ik hoorde zelfs, dat zij de jonge Koningin van het Verbond der Dolken uit de Stad hebben gebracht, uit vrees dat die vervloekte Noorse hond haar zal trachten te bevrijden. Zijn die ge ruchten ook tot U doorgedrongen, kameraad. Of bevindt zij zich nog op de plaats waar ze altijd gevan gen wordt gehouden Hij heeft gehoopt, dat de man zal antwoorden en hem argeloos de plaats zal noemen waar de Ko ningin verborgen zitDoch in- plaats daarvan glijdt er een trek van argwaan over het gezicht van de krijgsknecht en met een ruk vliegt diens hand naar zijn zwaard man; 20.30 Gev. programma; 22.35 Actualiteiten; 22.45 Gebed; 23.00 Nieuws; 23.15 Gram. BRUSSEL VI.: 12.00 Gram.; 12.30 Weerbericht; 12.34 Gev. muziek; 13.00 Nieuws; 13.15 Gev. muziek; 13.30 Vcor de soldaten; 14.00 Gram.; 16.00 Sport; 16.45 Orkest; 17.00 Gr.; 17.45 Sport; 17.50 Gram.; 18.30 Causerie; 19.00 Nieuws; 19.30 Gev. progr. 21.30, Gfem.22.00 Nieuws; 22.15 Verzoekprogramma; 23.00 Nws.; 23.05 Dansmuziek. MAANDAG 29 SEPT. HILVERSUM I: 7.00 Nieuws; 7.18 Gram.; 8.00 Nieuws; 8.18 Gram.; 9.00 Hoorspel; 9.15 Gr.; 9.35 Waterstanden; 10.00 Cau serie; 10.05 Morgenwijding; 10.20 Gram.; 10.30 Voordracht; 10.50 Voor de zieken; 11.40 Piano; 12.00 Gram.; 12.30 Mededelin gen; 12.38 Gram.; 13.00 Nieuws; 13.15 Commentaar; 13.20 Orgel; 13.55 Voor de middenstand; 14.00 Voor de vrouw; 14.15 Pia no; 14.45 Gram.; 14.55 Hoorsp.; 16.00 Orkest; 16.45 Voor de kin deren; 17.15 Gram.; 17.50 Com mentaar; 18.00 Nieuws; 18.15 Lichte muziek; 18.30 Overzicht, 18.45 Voor de jeugd; 19.45 Re geringsuitzending; 20.00 Nieuws; 20.05 Cabaret; 20.35 Aetherfo- rum; 21.10 Gram.; 21.20 Orkest; 22.05 Klankbeeld; 22.35 Gram.; 22.45 Causerie; 23.00 Nieuws; 23.15 Esperanto; 23.20 Orgel; 23.45 Gram. HILVERSUM II: 7.00 Nieuws; 7.15 Gymnastiek; 7.30 Gram.; 7.45 Een woord voor de dag; 8.00 Nieuws; 8.10 Sport; 8.23 Gram.; 9.00 Voor de zieken; 9.30 Voor de vrouw; 9.35 Gram.; 10.00 Orgel; 10.30 Morgendienst, 11.00 Piano; 11.30 Gram.; 12.30 Mededelingen; 12.33 Orgel; 13.00 Nieuws; 13.15 Lichte muziek; 13.45 Gram.; 14.00 Schoolradio; 14.35 Gram.; 14.45 Voor de huis vrouw; 15.15 Gr.; 15.30 Piano; 16.00 Lezing; 16.30 Gram.; 17.00 Voor de jeugd; 17.15 Banjo-mu- ziek; 17.45 Regeringsuitzending; 18.00 Gram.; 18.15 Spoijt; 18.25 Causerie; 18.30 Gram.; 19.00 Nieuws; 19.10 Gram.; 19.15 Cau serie; 19.30 Gram.; 19.40 Radio krant; 20.00 Gram.; 20.15 En semble; 20.45 Causerie; 21.00 Kamermuziek; 21.30 Gram.; 21.50 Causerie; 22.00 Orkest; 22.45 Gebed; 23.00 Nieuws; 23.15 Gram. BRUSSEL VI.: 12.00 Gram.; 12.30 Weerbericht; 12.42 Gram.; 12.50 Koersen; 13.00 Nieuws; 13.15 Gram.; 14.00 Orkest; 14.35 Gram.; 16.00 Piano; 16.35 Gr.; 17.00 Nws.; 17.10 Amusements muziek; 18.00 Franse les; 18.15 Gram.; 18.25 Causerie; 18.30 Voor de soldaten; 19.00 Nieuws; 19.40 Gram.; 20.00 Orkest; 21.55 Koor; 22.00 Nieuws; 22.15 Or gel; 23.00 Nieuws.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1952 | | pagina 7