ft I* iva Een Marketing! Mission land in ons Binnenlands Nieuws DE Critiek half jaar voor de boeg Het autobusverkeer tussen Nederland en België ZWARTE VLEK IJsebaert-Temmerman SHELL NEDERLi Voor Noordsl In deze K y y w Hei verkeer in de Amerikaanse havens FRANS LEGERVLIEG TUIG VERONGELUKT. De^atoomexperiment in Argentinië Bommen in Brussel Verklaring van Generaal Eddy AGENDA. v Vrijlating Japanse "oorlogsmisdadigers Von Falkenhausen in vrijheid De staking van de Parijse metro Amerika zamelt schroot in i#\ HET ONGEVAL OP DE ONBEWAAKTE OVERWEG ONDER DE BILT. Koopvaardijschepen bescherad Rechtstreekse verbinding GentTerneuzen MtUBtLtr* Ook ruime keuze BEDDEN Uw leven en h gemakkelijker neemt. Zónder ol rook, kunt I VCD Vtt\ WATER WARM Vraag Inlichting gratis demonsti Afdeling Outage: Wessenaarseweg Eerste kwalite keurige Dames- Eén- en twee Vloerkleden. AXELSESTRA/ ei 1 Een uit twee man bestaande missie van het Department of Commerce van de V. S. vertoeft op het ogenblik in ons land ten einde aan het Nederlandse be drijfsleven inlichtingen te ver schaffen over al hetgeen met de exportmogelijkheden naar de V. S. verband houdt. Het is de „Technical assistance marketting mission" van dit de partment, die onder het program voor de technische hulpverlening van de E.C.A. behalve ons land ook nog enige andere West- Europese landen zal bezoeken. Van deze missie maken deel uit de heren Albert M. Proster man van het Amerkaanse minis terie van handel en Douglas S. Egan, hoofd van de afdeling bui tenlandse handel van „Field of fice" van dat ministerie. In een onderhoud met de leden dezer missie legden zij er de na druk op, dat nu in de V. S. en in de landen onder het Noord-At lantisch Pact de productie voor militaire doeleinden moet wor den opgevoerd en grote offers voor de herbewapening worden gevraagd, het nog meer dan voorheen nodig is, dat de export der industriële producten naar de V. S. toeneemt. Nederland zal nog meer dollars nodig hebben voor de aankoop van grondstof fen en voor het opvoeren der militaire en industriële produc tie. Ook al heeft de Marshall hulp door de omstandigheden een structurele verandering on dergaan, de V. S. blijven alle medewerking verlenen aan het economisch herstel der West- Europese landen. Tijdens de Jaarbeurs in Utrecht van 3 tot 12 April zullen de leden der missie met een E.C.A.-ver- tegenwooraiger in ons land al daar doorlopend aanwezig zijn, om het Nederlandse bedrijfsle ven alle mogelijke inlichtingen te geven. Hoe is de toestand in de V. S. voor de exporteurs naar dat land? Hoe staat het met de ex portmogelijkheden, met de in voerrechten, met het systeem van prijscontrole? Over deze en an dere vragen wil de missie inlich tingen verschaffen. Alvorens naar de Jaarbeurs te gaan, zal de missie in een drie tal steden in bijeenkomsten met vertegenwoordigers van het Ne derlandse bedrijfsleven over de exportmogelijkheden en alles wat daarmee verband houdt een en ander vertellen en vragen be antwoorden. Vandaag is er een bijeenkomst ;n Chalet Royal te Den Bosch. Op 29 Maart is er 's avonds een bijeenkomst te Maastricht en op /rijdag 30 Maart wordt in Am- terdam in Krasnapolsky een bij enkomst georganiseerd. De beide Amerikaanse bezoe- ;ers vestigden o.m. de aandacht p de mogelijkheden tot uitbrei- ing der exporten naar de west- ust der V. S. Ook zullen zij in iet bijzonder wijzen op de om- tandigheid, dat in het uitge- trekte gebied der V. S. de pro blemen in vele gebieden en dis tricten zeer verschillend zijn, waarmee de exporteurs rekening kunnen houden. Volgens een gisteren door de National Federation of American Shipping gepubliceerd overzicht ziet men in de Amerikaanse ha vens steeds meer de Britse koop vaardijvlag en andere buitenland se scheepsvlaggen. In 1950 is het aantal buitenlandse schepen, dat gebruik maakt van Amerikaanse havens gestadig toegenomen. De totale netto geregistreerde tonnage van alle schepen, die in 1950 Amerikaanse havens hebben aangedaan met commerciële vrachten, bedroeg 112.466.000. Slechts 42 van deze tonnage bestond uit Amerikaanse sche pen. In 1949 bedroeg het percen tage 48,5. Hiertegenover staat, dat van de 102.775.000 netto geregistreerde ton aan schepen, welke in 1950 Britse havens aandeden, 65,7 Engels waren. Dinsdagochtend is in de buurt van Nemours, 70 km ten Z.O. van Parijs, een Frans legervliegtuig in de lucht uit elkaar gesprongen. De drie inzittenden kwamen om. Nader wordt vernomen, dat het toestel op weg was naar Marig- nans om de Franse minister van Defensie Jules Moch af te halen en naar Parijs te brengen. Volgens de diplomatieke cor respondent van de „Times" be twijfelt men te Londen of de Ar gentijnse atoomexperimenten wel reeds uit het laboratoriumsta dium zijn getreden. Het eiland Huemul, waarop volgens de be kendmaking van Peron de instal latie zich bevindt, is een zeer klein eiland in het Nahuel Huapi- meer, zodat er geen sprake kan zijn van omvangrijke installaties zoals voor dit doel in Amerika en Engeland in gebruik zijn. Verder lijkt de keuze van het eiland Hue mul voor „hoogst geheim en ris kant werk" enigszins bevreem dend, aangezien zich op de oevers van het meer slechts enkele kilo meters van het eiland hotels en chalets bevinden, die zomer en winter bevolkt zijn met toeristen uit alle landen, onder wie politici en ambassadeurs. Zondagnacht zijn drie bommen tot ontploffing gekomen aan de ingang van de zaal „La Made leine" in het stadscentrum te Brussel waar het congres van de Belgische communistische partij werd gehouden. Er zijn geen gewonden. De ma teriële schade is aanzienlijk. BRAND IN CHEMISCHE FABRIEK. Dinsdagmorgen ontstond na een ontploffing van een grote ketel met benzol een felle brand in een der chemische fabrieken aan de Handelskade te Deventer van het concern „Noury en Van der Lan de". De brandweer snelde toe met veel materiaal en sloot het vuur in door gebruikmaking van grote hoeveelheden schuim. Na twee uur waren de vlammen ge doofd. Het dak van het fabrieks gebouw is door het vuur ver nield. In de fabriek werden in sectenpoeders gemaakt. De ma teriële schade, die door verzeke ring wordt gedekt, kon nog niet worden bepaald. De fabriek, waar circa veertig personen wer ken, wordt in de productie niet gestoord. JEEP SLOEG OVER DE KOP. Eén dode. Een jeep van de melkinrich ting „St. Jan" te 's-Hertogen- bosch is op de weg naar Engelen bij de baileybrug over de kop geslagen. Het wegdek was ter plaatse door sneeuwval spiegel glad. De naast de chauffeur zit tende II. Geerts uit Empel, werk zaam bij voornoemde melkin richting, werd uit de jeep geslin gerd en kwam tegen het ijzer werk van de brug terecht. Het slachtoffer overleed aan de be komen verwondingen. G. bereik te de leeftijd van 41 jaar en laat een vrouw en vier kinderen achter. STOOMSCHIP OP IJSSELMEER GEZONKEN. De chef van de hydrografische dienst van de Koninklijke Mari ne heeft de scheepvaart gewaar schuwd, dat het s.s. „Hoorn- stroom" op het IJsselmeer is ge zonken. Het schip ligt op onge veer 22 km van Edam en 22 km van Urk. Het wrak steekt boven water uit. GOAL. Generaal MacArthur heeft de autoriteiten van de Soegamo-ge- vangenis te Tokio order gegeven opnieuw negen Japanse oorlogs misdadigers vrij te laten, aldus wordt door zijn hoofdkwartier medegedeeld. In totaal zijn totnogtoe 222 Ja panse oorlogsmisdadigers op ere woord vrijgelaten. De Duitse generaals Von Val kenhausen, Reeder en Bertram zullen nog deze week in vrijheid worden gesteld. Zij zullen on middellijk uit het land worden ge wezen. Een bespreking tussen verte genwoordigers van de vakvereni ging, die de staking van de Me tro en de busdienst steunt, en de Parijse Transportraad heeft geen resultaat opgeleverd. De Parij zenaars zullen het dus vandaag voor de dertiende dag zonder de Metro en de bussen moeten stellen. De arbeiders van de Metro en de busdiensten willen een loons verhoging van 25 procent, ter wijl hun 12V2 procent is aange boden. Negentig ondergrondse treinen, tegen een normaal aan tal van 450, en twintig bussen van de 2000 hebben Dinsdag, ge steund door meer dan 1000 leger- vrachtauto's voor het personen vervoer in Parijs gezorgd. On danks de loonsverhoging van 10 tot 12 procent, die de regering vorige week Vrijdag toezegde, doet zich nieuwe onrust voor. Zestig procent van de arbei ders in het arsenaal van Toulon hebben Dinsdag het werk neer gelegd, terwijl het trampersoneel in die stad een waarschuwings staking van 24 uur is begonnen. Dertig procent van de mijnwer kers in de noordelijke kolenvel den zetten hun staking voort om de arbeiders in het gebied van Parijs te steunen. Alle mijnwer kers hebben vorige week 10 pro cent loonsverhoging gekregen. Het personeel van de Air rran- ce te Orly en Le Bourget zal van daag beslissen of het al dan niet in staking zal gaan. Lt.-generaal Manton Eddy, be velhebber van het Amerikaanse zevende leger in Duitsland, heeft te Frankfort verklaard, dat de sterkte van de Amerikaanse troe pen en die van de bondgenoten ir; Duitsland dit jaar „voldoende zal zijn om een collectieve verde diging tegen Sowjetrussische agressie mogelijk te maken". Volgens de generaal zouden de komende zes of negen maanden ,,de critiekste zijn. De troepen zullen dag en nacht geoefend worden". Hij zeide voorts, dat de Amerikaanse troepen in Duits land zo verspreid waren om eventuele Sowjetrussische op marsrouten te blokkeren. Er wa ren echter nog steeds grote ga pingen, die alleen met meer troe pen kunnen worden opgevuld. Het vraagstuk van de gezinnen van Amerikaanse militairen in Duitsland was zeer moeilijk. In dien zij naar huis zouden gaan, ware „een van onze grootste pro blemen opgelost, maar zou een ander, zelfs nog groter probleem, worden geschapen".. Generaal Eddy klaagde over ge brek aan voldoende oefengebie- den en het feit, dat de Ameri- taanse troepen nog steeds ge bruik maakten van uitrusting uit de tweede wereldoorlog, behou dens enkele uitzonderingen. Hij ■side, dat de Britse troepen in Duitsland in sommige opzichten „voor zijn", vooral omdat zij de beschikking hadden over de Cen- turion-tank. De Fransen maakten volgens generaal Eddy „goede vorderingen" in hun militaire ont wikkeling, hoewel zij nog steeds „een zeker gevoel van minder waardigheid" hadden. De betrekkingen tussen de Duitsers en Amerikanen achtte generaal Eddy „uitstekend". De organisatie voor de Ameri kaanse nationale productie zal een inzamelingscampagne begin nen voor schroot. De campagne zal zich vooral richten tot de in dustrie, de boeren en de gewa pende macht. Functionarissen zeggen, dat de staalproductie mogelijk beperkt zal worden, tenzij de leveringen aan de staalfabrieken toenemen. V ALKALI VRIJ C VLOKKEN Op Paasmorgen wenkte een Haagse heer een surveillerend agent. „Ik heb een verrassing voor U" zei hij. De agent kreeg een groot cadeau: Vijf-en-dertig tennisballen en voetballen. Jonglerend met de ballen dank te de politieman de milde gever. „Geen dank' zei die. „Kwajon gens uit de buurt trapten ze in mijn tuin en ik wou er af". De ballen liggen thans bij „ge vonden voorwerpen". De auto, die Maandagavond op een onbewaakte overweg onder de gemeente De Bilt door een electrische trein werd gegrepen, blijkt een D.K.W. uit Rotterdam te zijn. Hierin zaten de Rotter damse rijwielhandelaar Wiegerts en zijn echtgenote en twee kin deren. Zij kwamen van Amers foort en waren op de terugweg naar Rotterdam. Op de Soestdij- kerstraatweg in Bilthoven heb ben zij de op de wegwijzer aan gegeven richting over de Leyen- seweg naar Utrecht gevolgd. En kele honderden meters verder bij de electrische apparatenfabriek „Inventum" waar linksafgesla gen behoort te worden, staat op, nieuw een A.N.W.B.-bord. Door het slechte uitzicht, als gevolg van hevige regen, is waarschijn lijk de heer Wiegerts, door onbe kendheid met de weg, het bord voorbij gereden en is rechtdoor gegaan. Honderd meter voorbij de bocht is een onbewaakte over weg in de lijn Utrecht-Bilthoven -Amersfoort. Hier heeft een elec trische trein de lichte D.K.W. op zij gegrepen en totaal vermor zeld. De vrouw van de bestuur der werd een eind weg geslin gerd en was op slag dood. De heer Wiegerts en het 10-jarige zoontje, die zwaar verminkt naar het Stads- en Academisch Zie kenhuis te Utrecht werden ver voerd, zijn daar inmiddels over leden. Het andere zoontje, dat eveneens in het ziekenhuis ligt, is minder ernstig gewond. Het ongeluk gebeurde om ongeveer 20.00 uur. LOODSDIENST HOEK VAN HOLLAND GESTAAKT. Het weer buitengaats was van dien aard, dat gisterenmorgen om 9 uur besloten werd de loods- dienst te Hoek van Holland stop te zetten. In de loop van de mid dag werd de dienst hervat. HAAGSE P. T.T.- AMBTEN AREN PLEEGDEN VERDUISTERING De Rijksrecherche is enige tijd geleden op het spoor gekomen van kleine verduisteringen bij de afdeling verzending van de pak- ketpost van het Haags postkan toor aan de Grote Markt. De 5 P.T.T.-ambtenaren, die zich aan deze verduisteringen heb ben schuldig gemaakt, de 52-jari- ge J. van S., de 35-jarige A. F. B., de 56-jarige L. P. L„ de 21-jarige W. J. N. en de 22-jarige L. v. 1. B. zijn hangende dit onderzoek geschorst. Naar van de zijde der Rijksre cherche vernomen wordt, hebben de geschorste ambtenaren zich schuldig gemaakt aan verduiste ring van postzegels. De zaak kwam aan het licht bij de ver zending van postpakketten van 2 grote Haagse zaken. Deze onder nemingen boden regelmatig pak ketten aan, waaróp zij om een en ander te bespoedigen zelf reeds de verschuldigde frankeerzegels hadden geplakt. In twijfelgeval len werd een hogere waarde aan postzegels opgeplakt. De bewuste ambtenaren hiaalden in dergelijke gevallen de te veel .geplakte postzegels van de pak ketten en verkochten de post zegels ten eigen bate. Het is niet waarschijnlijk, dat de ambtena- ren het publiek door deze knoeie rijen voor aanzienlijke bedragen hebben benadeeld. HEIDEN: TKRNBU'ZFiNCafé „Du Com merce", 2 uur: Openbare ver koping van een woonhuis met aambehoren en erf aan de Lan ge Kerkstraat. Hotel Des Pays Bays, uur: Lezing met lichtboei-ten over „Het heelal der melkwe gen". TERNEUZEN: Luxor Theater, 8 uur: Biosc. ,jDe weg naar roem". Concertgebouw. 8 uur: Biosc. „Geschaduwd". De leiding van het onderzoek in deze zaak berust bij de Offi cier van Justitie voor corruptie zaken. VIER GEWONDEN BIJ AUTOBOTSING. Op de Amerfoortseweg nabij de Julianatoren is een personen auto, bestuurd door E. W. B., uit Amsterdam, toen hij een truck met aanhangwagen wilde passe ren, op een tegenligger gebotst, waarin de expediteur R. de J.. uit Heerde was gezeten. Door de botsing vlogen beide wagens te gen langs de weg staande bome» en werden zwaar beschadigd, waarbij de vier inzittenden wer den gewond. De J. kreeg een zware hersea- schudding en brak een arm. B brak enige ribben, terwijl zijn 14-jarig zoontje een zware hoofd wonde kreeg, zodat voor zijn leven wordt gevreesd. Een derde inzittende van deze auto, een 22-jarige neef, J. B., liep ernsti ge snij wonden in het gezicht «p Meer dan 500 koopvaardijsche pen, die sinds de oorlog de Britse scheepswerven verlieten, zijn Voorzien van speciale verstevig de dekken om hierop in geval van oorlog kanonnen te kunnen aanbrengen. Ook zijn vele sche pen beschermd tegen magneti sche mijnen. Een speciale com missie is in Groot-Brittannië in gesteld, die een onderzoek instelt naar de wijzigingen, die koop vaardijschepen moeten onder gaan om gewapend te zijn tegen de verschillende aanvallen, die zij in een oorlog mogen ver wachten. Enige tijd geleden zijn te Brus sel tussen vertegenwoordigers van het Belgische ministerie van Verkeerswezen en Nederlandse en Belgische afgevaardigden uit het autobusbedrijf besprekingen gevoerd over de vereenvoudiging en uitbreiding van het autobus- verkeer tussen beide landen. Over bet resultaat dezer besprekingen wordt thans het volgende mede gedeeld: Tijdens de zomermaanden zal, indien beide regeringen hieraan hun goedkeuring hechten, op de lijn BreskensSluisKnokke een autobusdienst worden ingelegd Deze zal echter niet het vervoer tussen Westkapelle en Knokke verzekeren, aangezien tussen de ze gemeenten een electrische buurtspoorlijn loopt% Tussen Aardenburg, Maldegem Roman door NIEK VAN DER ZWAAN. Nadruk verboden. 34) „En u wist heel goed, dat ik een hekel aan hem heb. En u eveneens. O, u behoeft me niets te vertellen. Ik heb het dadelijk aan uw gezicht gezien, toen ik uw oordeel over hem vroeg. En dan is het heel onaardig van u om mij met hem op te schepen, zodat ik met hem de drukkerij moest doorlopen." „Tja" de spotlust kreeg weer de overhand „als plaatsver vangster van de baas moet je wel eens minder aangename plichten vervullen." „Ik begrijp niet, waarom u hem uitgenodigd hebt", zei ze, zijn laatste woorden negerend. Nu was het de beurt van Wij- nandse om verbaasd te zijn. „Ik Hoe kom je daarbij? Hij heeft zichzelf uitgenodigd. En ik wou in ieder geval beleefd blijven, toen hij kwam. Ik kon toch moei lijk zeggen: Waarde mijnheer De Rooij, mijn adjuncte en ik zijn niet' bepaald gesteld op Uw komst. Wilt u alstublieft weer benen maken?" .Natuurlijk niet. Maar u had ook aan Oosterhout kunnen vra gen hem het bedrijf rond te lei- denDat geef ik toe. Maar ik wilde wel eens jouw reactie zien, als ik ie met deze taak belastte en „U hebt er natuurlijk schik van gehad," viel ze hem venijnig in dc rede. „Eerlijk gezegd: ja. Weet je wel, dat je een heel aantrekke lijk meisje bent, als je boos wordt?" „Past u dan maar op, dat ik niet zó boos word, dat ik zeg: ,,Aju, mijnheer Wijnandse, ik heb er genoég van om me voor de eek te laten houden." Wijnandse hief bezwerend znn handen in de hoogte. "Voor de gek houden? O, maar dat heeft absoluut niet in mijn bedoeling gelegen. Hoogstens een beetje Diagerij, wetende dat je, zoals Daan dat nogal populair uit drukt, vrij spoedig op de kast zit. Enfin, het is gebeurd en Gerben Wijnandse vraagt zijn adjunct- directrice nederig excuus voor zijn snode daad". Haar boosheid zakte als bij toverslag en een flauw glimlach ie kwam over haar gezicht „Ach u steekt overal de draak mee. Eigenlijk kan een mens met boos op u worden." „Wat een geluksvogel ben ik dan," antwoordde hij vergenoegd. ,Als je e"n man was, zou ik voor stellen om samen de vredespnp te roken, maar dat gaat nu een maal niet. Evenwel wil ik het toch goed maken. Ik nodig ie dan bij deze uit Sinterklaasavond mijn gast te zijn, niet hier in Willems- poort, maar in Utrecht, bij mijn moeder thuis. Daar is ook me vrouw Nieland en die zit een beetje in de put, zodat ik haar van tijd tot tijd een beetje moet opbeuren, anders gaat het ver keerd met haar." Ze dacht even na. „Neen, zei ze ten slotte, „hoe hartelijk ook aangeboden, kan ik uw uitnodi ging niet aannemen, want ik wil mijn moeder die avond niet alleen laten." „Zo? Ja, dat kan ik begrijpen. Maar ook daarvoor is een oplos sing. Je brengt je moeder mee. We gaan met een auto naar Utrecht, zodat we haar netjes halen en weer thuis brengen. Af gesproken?" „Ik weet het nog niet,' ant woordde ze weifelend. „Laat ik er vanmiddag eerst eens met moeder over praten. Ik denk niet, dat ze het leuk zal vinden, als ze die avond niet thuis is." „Zoals je wilt." „Maar bent u op Sinterklaas- avond dan niet bij de De Rooy s vroeg ze verwonderd. Hij schudde ontkennend t hoofd. „Nee ik wil op die avond hun fa milie-intimiteit niet storen. Ove rigens Hii zweeg. Ze knikt"» begrijpend, haar ho pen stijf op elkaar geklemd. Ove rigens is daar nog de factor Wil lem de Rooy, nietwaar? O, u hoeft me niets te vertellen. Ik be- f?in u iedere dag beter te kennen. Maar ik geef u groot gelijk, h°?Vrouwen," zuchtte Wijnandse, „zijn eigenlijk veel te bij. Wat ben ik eigenlijk begonnen met jou in zo'n hoge functie aan te stellen? Over enige jaren zit jij op mijn plaats en ben ik er uit gesme- tez'e keek hem verwijtend aan. „Dat weet u wel beter ant woordde ze zacht. Maar geen van beiden bevroedden ze op dit mo ment, dat het meisje inderdaad over een paar jaren de plaats van Wijnandse ingenomen zou heb- l)0Na het eten vertelde Miep. dat haar moeder de Sinterklaasavond liever thuis doorbracht en dat zij haar moeder dus moeilijk alleen kon laten. „Maar", v9eg.de ze er aan toe, „ik dank u m ieder ge val voor uw uitnodiging en zal er graag een volgende maal ge bruik van maken." Hoe komt men alles steeds te weten in Willemspoort? Wij nandse had er zijn hoofd al eens over gepijnigd. Ook in huize De Rooy scheen men niet onkundig te zijn van het feit, dat Wijnand se, hoe goed hij zijn mening over de oudste zoon des huizes ook trachtte te maskeren, hem met bepaald vriendschappelijk gene gen was. Want toen de drukker Dinsdagsavonds vroeg naar znn kamer ging, werd er een half uur later aan zijn deur geklopt. Hij zat nog een sigaret te roken en had een electrisch kacheltje bn zijn voeten staan, terwijl hij in een boek zat te lezen. „Ja," riep hij, min of meer ver wonderd, want als hij eenmaal op zijn kamer was, kreeg hij in de régel geen bezoek meer. (Wordt vervolgd.) en Brugge wordt thans per dag viermaal een heen- en terugreis verzekerd. Deze dienst is vooral afgestemd op de verbinding met de boot VlissingenBreskens. Overwogen wordt thans dit aan tal ritten te verhogen met dien verstande, dat het verkeer tussen Maldegem en Brugge overgelaten zou blijven aan de maatschappij voor buurtspoorwegen, die deze lijn heeft gepacht. Veldzigt (Nederland) is het eindpunt van de diensten Water vliet—Gent en Watervliet— IJzendijke. Teneinde de verbin ding met Gent te verbeteren, is eveneens een vergroting der fre quentie voorgesteld. Wat de ver binding met Eeklo betreft werden verscheidene oplossingen aan de hand gedaan, waarvan de voor naamste het doortrekken tot IJzendijke betreft van de autobus diensten Gent—Veldzigt en Eeklo - WatervlietOudeman. De verbinding tussen Gent e»i Terneuzen wordt thans verzekerd door de spoorlijn ZelzateGent. Deze maakt evenwel een omweg. De kortste weg is namelijk die. welke langs het kanaal loopt. Daarom is men voornemens tij dens de zomermaanden een auto busdienst langs het kanaal te or ganiseren. Kemzeke is thans het aanslui- tingspunt van de dienst Hout hulst—St. Niklaas met de Neder landse autobusdiensten. Nage- gaan zal worden of het niet beter is deze aansluiting te verplaatsen naar Hulst. Hetzelfde wordt over wogen voor de verbinding Hulst De Klinge met aansluiting naar Antwerpen. Een voorstel om enkele auto bussen in te leggen tussen Ant werpen en Rozendaal, om aldus de aansluiting te verzekeren tus sen het geëlectrificeerde traject Brussel—Antwerpen, werd over bodig geoordeeld, daar van 20 Mei a.s af datum waarop de zomerdienst van kracht wordt in acht supplementaire recht streekse verbindingen tussen Antwerpen en Amsterdam is voorzien. Zodra de beide regeringen hun goedkeuring hebben gehecht aan de voorstellen, zullen technici der betrokken Nederlandse en Belgi sche autobusondernemingen de tarieven vaststellen voor de nieu we diensten.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1951 | | pagina 2