Bruidshuis Fiësta, samen met de specialist tot juiste keuze komen BRUIDSHUIS FIESTA a_ CAVtJkj) HeBu Sport Een staaltje vakmanschap uit Middelburg Mode begint al honderdtien jaar bij Hunkemöller; van corset tot push-up bh KLESTEX STOFFEN IDE ENIGE 1 N ZEELAND1 P^jjq didas-1 De klant EEN ZONNIGE VOORJAARSCOLLECTIE prie BROEKEN 99.95 - JASSEN 179.95 - PAKKEN V.A. 379.- Woensdag 13 maart 199R DE FAAM - DE VLISSINGER 19 Dam 8 Middelburg tel. 0118-613597 Lange Delft 55 Middelburg Lange Zelke 28 Vlissingen herenmode GOED - GOEDKOOP - MODIEUS heeft in huis met nieuwe kinderpatronen o.a.: BEDRUKTE KINDERKATOENv.a. 12.95 p/m. LYCRAv.a. 16.95 p/m. VISCOSEv.a. 17.95 p/m. BEDRUKTE KEPERKATOENv.a. 17.95 p/m.- DIVERSE GEWEVEN RUITJESv.a. 19.95 p/m. UNI-LINNEN/ZIJDEv.a. 21.95 p/m. DIVERSE KLEUREN STRETCH KATOENv.a. 21.95 p/m. Middelburg Paspoortstraat 22 Oost-Souburg tel. 0118-466102 Kappa Je weet precies wat je zoekt, maar toch stel je een goed advies op prijs...dus ga je naar de specialist, die samen met jou tot de juiste keuze komt. Dat gaat zeker lukken hij Bruidshuis Fiësta. „Hier in Zeeland wordt maar al te vaak gedacht wat van ver komt is beter. De mensen gaan vaak eerst eens buiten de provincie kijken voor een trouwjapon ter wijl wij toch een zeer grote nieuwe collec tie in huis hebben". Echtgenote Conny Outermans vermeldt daar nog bij dat de nieuwe trends in bruidsmode absoluut niet aan haar neus voorbij gaan. „Wij kopen ook in wat er verderop in den lande aangeschaft wordt dus het is een misver stand te denken dat men in Breda of Gro ningen beter zou slagen. Tijdens de show zullen wij dat zeker later zien en als de jurk die de bruid zoekt er niet tussen zit hebben wij nog een scala aan andere prachtige modellen in huis". Eén van die nieuwe trends op bruidsmo degebied is de Westernstijl. Corsetachtige bovenlijfjes van fluweel en gedessineerde stof met veters voor pikante aansnoerin gen lijken regelrecht uit klassieke cow boyfilms te zijn gestapt. Natuurlijk zijn ook de meer bekende ja ponnen als de Sissyjurk en het A-lijnmo- del verkrijgbaar. Wat Fiësta betreft zullen zij er alles aan doen om het bruidspaar er zo goed mogelijk uit te laten zién. In eigen atelier worden de japonnen eventueel op maat vermaakt of zelfs helemaal opnieuw in een andere stof vervaardigd. Een tradi tie die al bijna vijfenveertig jaar bestaat. Pionierster Trudy Outermans heeft in de Een eerlijke collectie is je uitgangspunt. Verantwoord samengesteld, subtiel en met een eigen gezicht". loop van die jaren al een scala aan patro nen en stoffen door haar handen laten glijden en verstaat het coupeusevak als geen ander op dit specifieke gebied. Een keer per jaar wordt door Fiësta het nieuwste op Bruidsmode gebied publie kelijk getoond maar het spreekt voor zich dat de deuren van het monumentale pand op de Dam in Middelburg voor belangstel lenden open staat. Sinds kort heeft Fiësta ook een kamertje gereserveerd voor de verkoop van bruids suikers. Een Belgische zoetigheid die als bedankje na de bruiloft aan de gasten uit gereikt wordt. Op Walcheren waren ze tot voor kort nog niet op zo'n grote schaal te koop. Bruidshuis Fiësta scherpt die tradi tie even aan. -«» Praten met de heer Castenmiller van Peca Herenmode maakt duidelijk dat de vakman een gedreven mens is. Lange Delft 46-48/ hoek Segeersstraat, 0118-613073 Middelburg telefoon 0118-613073 „ledereen moet zich hier op zijn gemak voelen. Wij presenteren onze collectie in de winkel wel op een logische manier, maar. zonder marketingvalstrikken die in warenhuizen vaak gebruikt worden om hun klanten tot kopen te stimuleren. Ik denk dat onze nuchtere en eerlijke - gewoon een goed produkt met een rede lijke prijs, kwaliteitsverhouding - een voorname reden van ons succes is. Niet het komen, maar het terugkomen van de tevreden klant is belangrijk. Wij hebben onze reputatie opgebouwd door kwalita tief iets beter te zijn; net iets origineler. Voorop lopen in draagbare mode; dat is ons advies. Daarom zijn we ook steeds te vinden op de Europese modebeurzen. Je staat ver steld wat de mensen in Middelburg modisch accepteren. Modisch gesproken; 'goed publiek'. De heer Castenmiller is al jaren gefascineerd door het mannenmo- degebeuren, raakt er niet over uitgepraat. „De ontwikkeling van ons bedrijf en onze merkenpolitiek is continu vernieuwend geweest en daarin zijn wijzelf ook geëva lueerd. Serviceverlening staat bij Peca hoog in het vaandel. Alle kleding wordt intensief gecontroleerd op kwaliteit en pasvorm. Eerlijk advies wat betreft materialen, waarin nieuwe ontwikkelingen zich aan dienen. Bij Peca is men doorgedrongen van het feit dat uitstekende service het bedrijf een meerwaarde geeft en een belangrijke basis vormt voor blijvend zakelijk succes. Piet Castenmiller: „Wat verkopen wij? Wij verkopen geen kleding, wij verkopen ver trouwen". De samenstelling van onze nieuwe voorjaarscollectie sluit vast en zeker aan bij uw smaak. Wij presenteren u weer een veelheid aan kleuren en stijlen die ongekend is. Daarom nodigen wij u graag uit om hiermee kennis te komen maken. Want met goede kleding mag je gezien worden. U bent van harte welkom. Er zijn weinig bedrijven, zeker in het modevak, die van zichzelf kunnen zeg gen dat hun naam al langer dan een eeuw op menig winkelgevel staat. Hun kemöller viert dit voorjaar zelfs haar honderdtien jarig bestaan. Honderdtien jaar mode op het gebied van lingerie, nacht- en badkleding, van corset tot push-up bh. Het product lingerie maakte in de jaren negentig bijzondere ontwikkelingen door. In de periode tussen 1982 en 1992 stegen de jaarlijkse nationale bestedingen aan lingerie met vijftig procent. Invloed van televisie, waarbij de klant in de slaapka mers van Dallas en Dynasty kon kijken, is hierbij ook van belang geweest. Madonna maakte met haar optredens in opvallende lingerie het produkt opeens heel zichtbaar voor een grote groep mensen. In de negentiger jaren werd een nieuw winkel concept ontwikkeld onder de naam 'Basic'. Een houten interieur, zachte pas telkleuren en indirecte verlichting zorgt voor een nieuw, vrouwelijk winkelbeeld. Hierdoor vernieuwt het winkelbeeld in een kleurrijk en zeer actuele presentatie. In het najaar van 1995 en voorjaar van 1996 werden tweehonderd winkels in deze nieuwe inrichting gerestyled. Ook de collectie heeft ondertussen een enorme verandering ondergaan. Opval lende kleuren en modische belijningen vormen de eigentijdse Hunkemöller col lectie. Ook benaderde Hunkemöller ont werpster Marlies Dekkers met het ver zoek een speciale collectie te ontwerpen onder de naam 'Seduced'. Deze collectie werd met veel succes in 1994 in de Hun- kemöllerfilialen geïntroduceerd. Hunkemöller telt begin 1996 tweehon derd vestigingen waarvan honderdzeven in Nederland (drieëndertig franchise), zevenenvijftig in België en Luxemburg en zesendertig in Duitsland. De onderneming heeft twaalfhonderd medewerkers en is op weg naar een omzet van driehonderd miljoen gulden. Van zulke getallen zal het echtpaar Hunkemöller-Lexis in 1886 niet hebben durven dromen. Tot ziens in onze winkels L. Vorststraat 39 Goes St. Jacobspassage 30 Vlissingen St. Janstraat 8 Middelburg ii111ii11 in :|>i li nii|ii is iiii|ini n ii|ii 11 ii11(11ii 1111(i 11 ii1111111 11 i|i ii co co co co co ro ro ro ro Itlllllll co iimIiiii ro i ii i In n milim O lllllllll co lllllllll CD lllllllll -^i lllllllll <y> iiiilini 11111 M M hm,nu ""1"" iiiijiin 1 111111 mi,.... LO CD h- co CD O N- r- r*- r-~ f"- r- co Hlllll II miliiii miliiii lllllllll iiiilnii lllllllll Langeviele 36 0118-643174 VOORJAARSMODE v i d

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1996 | | pagina 19