^lankgnbuigh °r9e/, Marmoleum Real t 89 149, Vreemde eenden in de bijt. Bij Autobedrijf Van Strien. Autobedrijf Van Strien Een eeuw auto's in Nederland Volkswagen toont ontwikkeling TAPIJT TAPIJT Sc,T*y' Urn DESS0 "VERLAINE" DESS0 "DIANA" GOES MIDDELBURG VLISSINGEN DE VLIEGER B.V. AUTOMATERIALEN TAPIJT-GORDIJN BEDDENSPECIALIST 2100 m2 woongenot in tapijt gordijnen bedden parket karpetten zonwering badmode en nog veel meer!!! Met meer dan 50 verschillende dessins in 8 prijs-/ kwaliteitklassen biedt Blankenburgh u een uitgebreide collectie lami naatvloeren. Omdat veel jonge mensen kiezen voor trendy kleuren heeft Blankenburgh ook tren dy kleuren in de voorde ligste prijsklasse, nl. Saphir 3000 voor slaapkamergebruik; Saphir 4000 voor de woonkamer; Saphir 8000 is geschikt voor intensief woonka- mergebruik. Zie tevens onze speciale aanbieding Als u zich bij het inrichten van uw huis graag laat leiden door uw eigen kreativiteit, vindt u in mar moleum een bron van inspiratie. Marmoleum real laat zich namelijk gemakkelijk verwerken tot zelfont worpen vloermotieven en patro nen. Marmoleum is echter niet alleen dekoratief, maar ook zeer sterk, praktisch en gemakkelijk schoon te houden. Marmoleum is, zoals alle lino- leumkwaliteiten vervaardigd van natuurlijke grondstoffen: lijnolie, harsen, houtmeel, kalk en pig menten, gemengd en vervolgens geperst op een juten weefsel. L.v s perstr.mtr. Een werkelijk schitterende kwaliteit tapijt. In zuiver scheer wol en met juten rug. Leverbaar in 7 prachtige kleuren. Normaal Oil O NU j p/mtr. Prachtig frissé tapijt met 7 jaar garantie. In diverse kleuren leverbaar, zolang de voorraad strekt. Normaal 4€ör NU p/mtr. Lange Vorststraat 94 Tel. 0113-214644 TAPIJT - GORDIJNEN Lange Viele 56-64 Tel. 0118-633592 TAPIJT - GORDIJNEN - BEDDEN Aagje Dekenstraat 18 (Scheldeplein) naast A.H. Tel. 0118-416996 TAPIJT - GORDIJNEN - BEDDEN Uaf IJ id écht adorjchi vehódm... HVSTER Emanïïdü Kuboto Maalweg 2A, 4456 RM Lewedorp Tel. 0113-613388, faxnr. 0113-613880 garage Ringbaan-west 24 - Goes - Tel. 0113-231110 Vert. R. Ketelaar - Tel. 0113-220873 UITLATEN GEREEDSCHAPPEN i.v.m. spoedige verhuizing naar Ind.terrein Vrijburg NU 0P DIVERSE ONDERHOUDS MIDDELEN ACCESSOIRES tot Kromme Weele 6-8 Middelburg 0118-613915 Op 18 mei 1996 zal het precies honderd jaar geleden zijn, dat de eerste automo biel, een Benz aan wal werd gezet aan de Rijnkade in Arnhem en door de eigenaar, de fotograaf Zimmermans, naar Den Haag werd gereden: het begin van honderd jaar automobilisme in Nederland. Tijdens de Tokyo Motor Show 1995 toont Volkswagen een verdere ontwikkeling van het studiemodel Concept 1. In januari 1994 werd de Volkswagen Concept 1 als grote verrassing getoond op de Detroit Motor Show. Een paar maanden later werd tij dens de Autosalon in Genève een cabrio let-versie van dit studiemodel aan het publiek voorgesteld. Woensdag 1 november 1995 DE FAAM - DE VLISSINGER 15 vS* De garantie op marmoleum is 10 jaar en is verkrijgbaar vanaf bedrijfswagens BMW 730i autom. airco 1989 grijs metallic 129.000 km. 23.500,- Ford Escort 1.4 CL 1991 grijs metallic 36.000 km. 16.500,- Ford Fiësta 1.3i Cheers 1993 rood 33.000 km. 19.500,- Ford Sierra 2.0i CL LPG 1993 blauw metallic 86.000 km. 19.750,- Honda Civic 1.6 ESi 1992 blauw metallic 45.000 km. 28.500,- Nissan 100NX 1.6T-BAR dec.'92 zwart metallic 30.000 km. 25.500,- Peugeot 106 XN Diesei 1993 rood 52.000 km. 19.500,- Peugeot 205 1.1 Accent 1993 grijs metallic 39.000 km. 18.500,- Opel Vectra 1.7 TD 1995 blauw metallic 25.000 km. 34.750,- Suzuki Swift 1.0 GL 1993 wit 34.000 km. 14.750,- V.d. Spiegelstraat 92, 4461 LN Goes. Telefoon: 0113-214840, Fax: 0113-231670. Hyster-vorkheftrucks, alle types, diesel, LPG, elektrisch Manitou-terreinheftrucks Crown-stapelaars en handpallettrucks Kubota mini-gravers Verhuur vorkheftrucks terreinheftrucks Kubota mini-gravers m Verkoop - Verhuur - Reparatie scania-saab-daihatsu Saab 9000 2.0 16V CD 44.000 km 1993 Saab 9000 2.3 Turbo CSE automaat 145.000 km 1992 Saab 9000 2.0 16V CD, airco 106.000 km 1992 Saab 9000 2.3i 16V ODE (Full Options) 133.000 km 1992 Saab 900 S 2.0I 16V Coupé (nieuw model) 38.000 km 1994 Saab 900i 16V, 5-drs„ sunroof 67.000 km 1993 Saab 900116V, 5-drs. 127.000 km 1991 Saab 900 GL 4-drs. 190.000 km 1989 Saab 900 Turbo Cabriolet 77.000 miles 1988 Daihatsu Feroza SXR demo 300 km 1993 Daihatsu Applause XI automaat, stuurbekr., 77.000 km, 1992 Daihatsu Applause Xi 75.000 km 1989 Daihatsu Charade TS Sport 47.000 km 1992 Daihatsu Charade Turbo diesel 160.000 km 1991 Daihatsu Cuore TS 60.000 km 1993 Daihatsu Cuore TS 44.000 km 1991 Fiat Punto 75 SX 5-drs., stuurbekr. 37.000 km 1994 Hyundai Pony 1.3 LS Hatchback 46.000 km 1992 Peugeot 205 Color Line 61.000 km 1992 Renault 19 TR 3-drs., sunroof, trekhaak 95.000 km 1991 Renault 5 TR 3-drs., sunroof 74.000 km 1990 Seat Ibiza 3-drs., sunroof, 79.000 km, 1990 Toyota Corolla 1.6 XLi Sedan 66.000 km 1990 Aanbiedingen beneden 7.500,- zonder garantie Mitsubishi Galant 2.0 GLS (van part.) 160.000 km 1985 Opel Kadett 1.3 S, 3-drs. automaat 93.000 km 1985 Saab 900 GL 4-drs., LPG 205.000 km 1986 Uw Saab en Daihatsu dealer is er ook voor: financiering leasing inruil garantie APK keuren en vakkundig schadeherstel Op 23 mei 1995 werd de 'Stichting 100 jaar Automobiel in Nederland' opgericht, waarin vertegenwoordigd zijn: de Pionier- Automobielen Club (PAC), de Contactgroep Automobiel- en Motorrijwielhistorie (CONAM), de HTS Autotechniek (Hogeschool Gelderland) en het museum Velorama in Nijmegen. Op dit moment worden andere organisaties nog benaderd. De stichting heeft zich ten doel gesteld de historische gebeurtenis van 18 mei 1896 niet ongemerkt voorbij te laten gaan en zal daartoe in 1996 een aantal evenemen ten organiseren. Op zaterdag 18 mei 1996 zal een herinneringsplaquette worden onthuld aan de Rijnkade in Arnhem door een vooraanstaande persoonlijkheid. Deze gebeurtenis zal worden opgeluisterd met een kleine optocht van zeer oude automobielen van rond de eeuwwisseling. Op deze dag zal bovendien een boek ten doop gehouden worden. waarin de vroege geschiedenis van de auto in Nederland wordt behandeld. Een aantal belangrijke evenementen vindt verder plaats van 13 tot en met 15 september 1996. Op deze dagen wordt er een toertocht georganiseerd in de omgeving van Arnhem en Nijmegen met circa honderdvijftig auto mobielen uit de periode tot 1919 (de zogenaamde kope ren periode) met deelnemers uit binnen- en buitenland. De route zal voor een gedeelte via Duitsland lopen. De rit zal bovendien langs eerder genoemde plaquette in Arn hem voeren en ten dele de route volgen, die de heer Aernijs (de derde automobilist van ons land) indertijd volgde met zijn Benz-automobiel. Tijdens de rustpauze van de toertocht op de Waalkade in Nijmegen wordt de officiële opening verricht van een tentoonstelling van historische automobielen en documentatie in het Museum Velorama. Deze tentoonstelling zal tot in 1997 te bezoeken zijn. Eveneens wordt er op één van deze dagen door de HTS Autotechniek (indien mogelijk al in de nieuwe behuizing in Arnhem) een historische workshop georganiseerd. De workshop zal zich onder andere richten op de relatie tus sen auto en maatschappij in een historisch perspectief. De voordrachten tijdens deze workshop zullen door nationaal en internationaal vermaarde historici worden verzorgd. Daarnaast zijn er nog diverse festiviteiten in voorbereiding, waarover ter zijner tijd nadere mededelin gen zullen worden gedaan. Een jaar geleden is in Wolfsburg besloten de Volkswagen Concept 1 nog voor het jaar 2000 in serieproduktie te brengen. Deze beslissing is genomen na de vele positie ve reacties van het publiek en de pers. Bij de ontwikkeling van een auto staan hun wensen en behoeften hoog in het vaandel bij Volkswagen. Het idee en de getoonde auto's in Detroit en Genève zijn afkomstig van het Volkswagen Design Center in Simi Val ley (California, USA). Inmiddels heeft het Volkswagen ontwerpteam uit Wolfsburg (onder leiding van de heer Harmut Warkuss) de realisatie ter hand genomen. Met het oog op de passieve veiligheid zijn reeds aan het begin van het voortdurende ontwikkelingsproces omvangrijke veranderingen doorgevoerd. Dit geldt met name voor de voorzijde van de auto. Het in Tokyo getoonde studiemodel heeft, in tegenstelling tot de vori ge studiemodellen, in de carrosserie geïntegreerde bum pers alsmede ronde koplampen met een speciale con structie van de lens en reflector (dynamisch ellipsoïde techniek). De bedoeling bij de continue ontwikkeling van de Concept 1 was en is het bij elkaar brengen van droom en werkelijkheid. Dit resulteerde in een grote hoeveel heid technische uitdagingen, die de bijzondere vorm van de auto met zich meebracht. Desondanks is het gelukt het unieke ontwerp te behouden met inachtneming van de toekomstige eisen op het gebied van veiligheid en milieu. Het ontwerp doet sterk denken aan de Volkswa gen kever, voor veel mensen een toonbeeld van mobili teit. De Concept 1 vertegenwoordigt de levensfilosofie van zijn bezitter: individueel, onbezorgd, jeugdig en zon der agressie. Functionaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en technologie, alsmede een goede prijs/kwaliteitsver houding zijn echte Volkswagenkenmerken. Deze zaken waren reeds in de allereerste Volkswagens terug te vin den en werden op alle nakomende auto's overgedragen. Ook in de Concept 1 zullen deze punten te vinden zijn. Onder het progressieve model, ontleend aan de traditie, bevindt zich de modernste techniek. De Volkswagen Con cept 1 is gebaseerd op een moderne bodemgroep met een dwarsgeplaatste motor met voorwielaandrijving, onder de ver openzwaaiende achterklep bevindt zich een grote, variabele bagageruimte. Het getoonde studiemodel is vierentwintig centimeter langer en zeven centimeter breder dan de vorige studie modellen. Een airbag voor bestuurder en bijrijder, bescherming tegen aanrijdingen van opzij, een antiblokkeersysteem en tractiehulp zijn de actieve en passieve veiligheidsele menten in de Concept 1. De tweedeurs-carrosserie biedt plaats aan vier personen. Het interieur is voorzien van hoogwaardig materiaal. De zittingen en zijbekleding zijn uitgevoerd in lichtbruin leder. Om de bestuurder te ontlasten zijn alleen de meest functionele instrumenten in het dashboard terug te vin den. Een groot rond instrument geeft de snelheid, de motortemperatuur en de brandstofvoorraad aan. De radio bevindt zich in het midden van het dashboard. Het in Tokyo getoonde studiemodel heeft een glazen dak, dat in de carrosserievorm is geïntegreerd. Van buiten af werkt het dak verduisterend, echter van binnenuit kan men onbegrensd naar buiten kijken.

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1995 | | pagina 15