'Je moet er knettergek voor zijn' Verhuurbedrijven Soolsma en Profaction samen Van grijze muis tot paradijsvogel Angst voor de angst Originele recepten Surabaya gebundeld Foutje De knappe kapper Winterkermis Goes TWEEDEHANDS-KLEDINGCIRCUIT GROEIENDE BEDRIJFSTAK ALLEMAAL ANGST (4) PSYCHOCONSULT Drs. Henk C.M. Hermans De voddenboer van weleer is uitgegroeid tot een modetrend die inmiddels zelfs de 'glossy magazines' bereikt heeft. Mode voor een prikkie te koop in winkels die het stoffige imago van zich afgeschud heb ben: bijzonder, span nend en uitheems. Waar komt al deze kle ding vandaan? Een zoektocht langs de groeiende Zeeuwse 'Waterlooplein'-markt licht een tipje van de sluier op. BEDRIJFSKUNDIG BEKEKEN door drs. R. J.C. Schieman Vlissingse wint motorboot Woensdag 30 november 1994 DE FAAM - DE VLISSINGER 15 Niet elke angst is overdreven of ongewenst. In tegendeel. Angstgevoelens hebben een signaalfunctie en staan ten dienste van de overleving. We kunnen een vergelijking maken met pijngevoelens. Ook deze hebben een overlevingsfunctie. Als we geen pijn kunnen voelen, raken we niet gealarmeerd wanneer ons lichamelijk welzijn gevaar loopt. Angst heeft een gelijksoortige functie en waarschuwt voor lichamelijke en psychi sche dreiging. Maar we kunnen het alarm signaal verwisselen met de dreiging zelf. We kunnen bang zijn om angst te voelen. Er is sprake van angst voor de angst. Angst voor de angst treffen we bijvoorbeeld aan bij mensen met een lage angsttolerantie. Daartoe behoort u, als u steeds elke moge lijkheid van angst uit de weg gaat. Als iets ook maar een beetje spannend is, haakt u af met excuses als 'Dat durf ik niet' of 'Daar hou ik niet van'. Bij kermissen en pretparken staat u steeds aan de zijlijn te kijken. Moet er tij dens een feestje gespeeched worden, dan drukt u zich door ijlings het toilet op te zoe ken. Elke spanning en opwinding probeert u uit uw leven te bannen, met als gevolg dat het daardoor ook aan uitdaging verliest. Zo'n lage angsttolerantie (lat) leidt ook vaak tot overmatig alcohol- en medicijnengebruik. (Normale) angstgevoelens stopt u weg door te drinken en te slikken. Dat is uw manier 'to keep it cool', maar u leeft daardoor het leven van een zombie. Ook bij mensen met een trilfobie en bloosfo bie is sprake van angst voor de angst. Maar bij hen is de angst vooral op ontdekking gericht. Ze zijn bang dat anderen zullen mer ken dat ze angstig of zenuwachtig zijn. Uit schaamte proberen ze hun angst te verber gen, door bijvoorbeeld situaties te ontlopen. Ze drinken zo weinig mogelijk in gezelschap van anderen ('Nee dank je, ik heb net al gehad') en vertoeven uitsluitend op plaatsen waar ze niet opvallen. Bij paniekangst is eveneens sprake van angst voor de angst. Paniekangsten treden namelijk in twee fasen op. Allereerst de gewaarwording van span ningsreacties in het lichaam, bijvoorbeeld hartkloppingen. Vervolgens maken mensen met paniekangsten zich erg angstig voor deze onschuldige spanningssymptomen. Ze proberen situaties te ontlopen waarin deze kunnen optreden en vermijden bijvoorbeeld drukke winkels, bussen en treinen. Angst voor de angst is gebaseerd op het idee, dat het vreselijk is om angstig te zijn en dat je alles moet voorkomen om angst te ervaren. Mensen die aan angst voor de angst lijden, houden er vaak een irreëel mensbeeld op na. Ze gaan ervan uit, dat angstgevoelens alleen maar gevaarlijk of negatief zijn. Een normaal mens heeft in hun ogen nooit last van angst of zenuwachtigheid. Gelukkig ver gissen ze zich en is de moderne mens nog niet getransformeerd in een gevoelloze robot. Angst is een emotie die onderdeel is van onze natuurlijke ontwikkeling, evenals boosheid, verdriet en blijdschap. Zolang we ons ontwikkelen zullen we momenten ken nen waarop we angst ervaren en de beste manier om onze irreële angsten te beheersen is te doen waar we bang voor zijn. Angstgevoelens zijn niet alleen eng, maar tevens een uitdaging. Ze bieden mogelijkhe den om onze grenzen te verleggen en leiden zo tot een vergroting van het zelfvertrouwen. Als u vaker dingen doet die u 'niet durft', ont wikkelt zich een gezond vertrouwen in uw mogelijkheden om aan moeilijke situaties het hoofd te bieden. Daarvoor hoeft u niet te gaan bungie-jumpen of parachutespringen, maar ook alledaagse angsten bieden u groei mogelijkheden. Als u bijvoorbeeld tijdens vergaderingen nooit het woord voert ('Ik luis ter liever'), doe dat dan de eerstvolgende keer wel eens. Ziet u al jaren van een studie af vanwege angst te zullen falen, weiger dan om nog langer de gemakkelijkste weg te kie zen. Bespreek uw angsten eens met anderen en u zult ontdekken dat u niet als enige last heeft van angsten. Op deze wijze is uw angst niet langer een rem, maar een trouwe bege leider bij een avontuurlijke leefwijze. Simon Krijger, Annemarie Slager en Frans Meijer (vlnr) van Soolsma-Profaction. steeds vaker tegen en omdat Soolsma ook karaoke erbij was gaan doen dreigden de bedrij ven elkaar te gaan overlappen. We hebben er toen voor geko zen om niet eikaars concurren ten te worden maar samen te werken aan een totaalpakket. We zijn dan ook begin dit jaar gefuseerd. Aanvankelijk zaten we nog op verschillende loca ties maar nu zitten we samen aan de Koningsweg", legt Krij ger uit. Soolsma-Profaction biedt nu een breed pakket dat zo ongeveer alle benodigdhe den voor een geslaagd feest bevat. Krijger: „Enerzijds is er het serviesgoed en meubilair van Soolsma en anderzijds alle geluids-, video- en lichtappara- tuur voor bijvoorbeeld een optreden van een band of een disco. Alles wordt aangeboden - indien gewenst - met be kwaam personeel." Soolsma- Profaction werkt voornamelijk met free-lance medewerkers. De bedrijfsvoering is voor een groot deel in handen van Annemarie Slager die voor heen alleen voor Soolsma werkte. De agenda van Soolsma-Pro faction raakt steeds voller. De laatste maanden werkte het bedrijf onder meer mee aan Sail Vlissingen, de opening van het nieuwe regiokantoor van de PTT en tal van andere partijen en evenementen. Krij ger: „We proberen zoveel mogelijk de wensen van de klant te vervullen. Vaak is het zo dat bijvoorbeeld bij een per soneelsfeest iemand de taak van organisator krijgt toebe deeld terwijl dat niet het dage lijks werk van die persoon is. We proberen om zo iemand zoveel mogelijk te helpen bij het organiseren. Als er spullen of diensten wor den gevraagd die wij zelf niet kunnen leveren, zoeken we gewoon iemand die dat wel kan. Ik vind het zelf heel belangrijk dat je niet bang moet zijn om door te verwij zen. Zeeland is maar een klein gebied en je hebt er niets aan dat verschillende bedrijven elkaar gaan beconcurreren. Ook hier geldt wat ons betreft het motto 'samen staan we sterk." De Vlissingse verhuurbedrij ven Soolsma en Profaction Sound Equipment zitten sinds kort samen onder één dak. Onder het motto 'samen staan we sterk' hebben de twee bedrijven hun krachten gebun deld in een pand aan de Koningsweg bij de keersluis brug in Vlissingen. Soolsma- Profaction levert een totaal pakket op het gebied van eve nementen-organisatie en ver huur, van een kop en schotel tot een complete feestavond met muziek en lichtshow. Voor eigenaars Frans Meijer en Simon Krijger van Sools ma-Profaction waren hun ver- huuractiviteiten eigenlijk maar bijzaak. Meijer heeft sinds vijf jaar zijn kroeg De Concurrent en Krijger is eigenaar van een strandpaviljoen in Westkapelle en broodjeszaak de Hooivork bij discotheek de Hooizolder. Meijer: „Ik huurde al jaren spullen bij Soolsma. Toen het bedrijf te koop werd aangebo den heb ik het overgenomen. Omdat de naam al jaren een begrip is in de regio heb ik gekozen om onder diezelfde naam het bedrijf voort te zet ten. Het assortiment is wel flink uitgebreid." Omdat Soolsma geen geluids- en lichtapparatuur in het pakket had deed het bedrijf veel zaken met Profaction Sound Equip ment. „We kwamen elkaar In het artikel 'Miss Pent house '94 opent Video land' (de Faam/de Vlissin- ger 23 november) is een foutje geslopen. De video theek in de Middelburgse Zusterstraat heette voor heen niet Videorent, maar Cinerent. Cinerent is een afdeling van de Video land-keten. Na een paar jaar onder de naam Cine rent te hebben geope reerd, mogen Marjan en Willem Fleurbaay hun vi deotheek voortaan Video land noemen. Naar aanleiding van het 15- jarig jubileum van Indonesisch restaurant Surabaya in Mid delburg heeft eigenaar-chef kok Ernst van Toll een kook boekje samengesteld waarin de culinaire filosofie, waarop de keuken van Surabaya is gebaseerd, tot uiting komt. Het boekje bevat originele oud-Indische recepten naast algemene informatie over de Indonesische keuken. De filosofie van restaurant Surabaya berust op originali teit en authenticiteit. De Oost- Javaanse keuken zoals die zich in Surabaya, de tweede stad van Indonesië, ontwikkelde onderging door de eeuwen heen veel invloeden van bui ten. Surabaya is een haven- en handelsstad waar een groot aantal (culinaire) stromingen zich vermengde. Die invloeden zijn ook terug te vinden in de recepturen in het boekje 'Origi nele Oud Indische Recepten uit de Keuken van Surabaya'. Daarnaast bevat het recepten die generaties lang van moe der op dochter werden door gegeven. Ernst van Toll is geboren in Sarangen, Oost-Java en groei de op in Surabaya. Een stukje nostalgische sfeer en eetcul tuur die hij heeft meegenomen naar Nederland heeft hij geprobeerd in het kookboekje weer te geven. Door de aanwij zingen om gerechten en bijge rechten te combineren te vol gen, kan de lezer volledige maaltijden samenstellen. Een lijst van ingrediënten en toko's completeert de informatie. Ten slotte bevat het kookboekje een aantal zwart-wit foto's van oud-Surabaya en kleurenfoto's van gerechten. Tweedehands: bijzonder, spannend en uitheems. FOTO ANDA VAN RIET door Karina Leijnse De tweedehands-kledingwin kels zijn geen zaken waar de collectie kant en klaar van de fabrikant komt, maar geven meer de indruk van een bedrijf. Een werkplek waar gewassen, gestreken, versteld en gepoetst wordt. De verko pers zijn eigenaar, inkoper, handelaar en snuffelaar tege lijk. Niets komt ze aanwaaien, geen catalogus geeft hen inzicht in wat er dit seizoen weer 'hot' is. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken! Liefde voor het vak siert iedere mid denstander, maar als je 'in tweedehands doet' heeft die liefde veel te verduren. Winst maken in gedragen of gebruikt goed is voor veel mensen nog een 'vies woord', zegt Greet de Jonge van de Kinderbeurs. In haar winkel in de Hoogstraat in Middelburg verkoopt ze kinderkleding en veel, heel veel baby- en kleu terartikelen. Het vele werk dat zij verricht voordat een artikel in de winkel hangt is niet even redig met de lage prijs. „Men sen blijven twijfelen over de aankoop van een tweede hands artikel dat vaak nog nieuw of nauwelijks gedragen is. Ze vergeten vaak dat ik er ook mijn brood mee verdien." Er is nog steeds sprake van een zekere schroom om al gedragen kleding te kopen. Het gevoel 'in afdankertjes' te lopen zit bij veel mensen nog diep verborgen. „Zeer onte recht", vindt Greet de Jonge. „Ik heb kleding en artikelen in mijn winkel waar het originele prijskaartje nog in zit en waar om die schaamte? Als mensen eenmaal over de drempel zijn geweest, trekken ze zich vaak de haren uit het hoofd dat ze niet eerder gekomen zijn. Zeker kinderartikelen zijn in de reguliere winkels erg duur en je hebt heel wat nodig om een kind van het nodige te voor zien." De bron van al dit tweede hands goed verschilt per win kel. De Kinderbeurs koopt direct van de klant en bepaalt zelf de in- en verkoopprijs. Een ander systeem hanteert Deuxième in Vlissingen. Bruni Lorig en Erna Hart volgen het consignatie-systeem: de klant brengt de kleding - schoon en in goede staai - naar de winkel. Deuxième bepaalt met de klant de prijs en voor een bepaalde tijd mag het kledingstuk in de winkel hangen. Eenmaal ver kocht gaat.een percentage van het verkoopbedrag naar de winkel, de rest is voor de klant. Zowel bij de Kinderbeurs als bij Deuxième zijn de eigenaars van de artikelen bekend en dat is voor deze zakenvrouwen juist zo belangrijk. „Zo creëer je een heel persoonlijke band met zowel de brengers als de halers." Met deze vorm van handeldrijven gaat het goed: Deuxième opent binnenkort een tweede zaak. Vroeger kwamen baar klanten vaak stiekem. Buurvrouwen konden jaren achtereen haar salon bezoeken, zonder het van elkaar te weten. Een bezoek aan schoonheidsspe cialiste Hilly Hartog werd beschouwd als (overbodige) luxe. Tegenwoordig wordt een schoonheidsbehandeling beschouwd als onderdeel van de noodzakelijke huidverzor ging en misschien zelfs als sta tussymbool. In elk geval hoeft het niet meer stiekem. Omdat aan het begin van haar nu 25-jarige loopbaan als schoonheidsspecialiste een bezoekje aan een echte salon door veel vrouwen als 'eng' werd beschouwd, begon Hilly Hartog haar bedrijf aan huis. Inmiddels is Hartog verhuisd van de Martin Luther King- straat naar De Kempenaer- straat in Vlissingen. „Ik heb speciaal dit huis gekocht om dat de zolder zo geschikt is om in te werken: voldoende ruim te, licht, een wastafel en geen inkijk. Dat is vooral belangrijk voor de stijl-analyses, want dan staan de vrouwen bijna naakt voor de spiegel." Het leuke van een salon aan huis vindt Hartog het persoon lijke contact. „Veel klanten worden bijna vriendinnen. Ik ga bij ze op kraamvisite of zie kenbezoek. Je volgt hele fami lies, van veel klanten heb ik inmiddels ook de kinderen of zelfs de kleinkinderen in de stoel gehad." En ook de man nen behandelt Hartog inmid- Heel anders verloopt de inkoop bij de Kledij en de Schijnbeweging, beide in Mid delburg gevestigd. „Dat con signatie-systeem vind ik niks," zegt Conny de Valk van de Schijnbeweging. „Mensen wil len niet het risico lopen dat ze de jas van de buurvrouw kopen." De Schijnbeweging betrekt kleding van de 'lood sen' die overal in het land gevestigd zijn: kledingdistribu- tiebedrijven die wereldwijd kleding verzamelen, uitzoeken en verhandelen. Op het industrieterrein in Mid delburg is zo'n loods geves tigd. Eigenaar Torre Wegenaar koopt partijen kleding in van verzorgingstehuizen, inzame lingsacties en particulieren. De prijs wordt per kilo bepaald. In tonnen, zakken en rekken wordt de kleding gesorteerd. Alles krijgt een bestemming: schoenen voor Afrika, katoen voor poetslappen en wol dat in uni- of bonte baai geperst wordt - daar komt dus die baai en rok vandaan. Het enige dat naar de stort gaat is polyester en nylonkou- Voor de tweede keer vindt in de Zeelandhallen in Goes van 2 tot en met 11 december een winterkermis plaats. Vorig jaar werd voor het eerst een winterkermis in Goes gehou den. De publieke belangstel ling was zo groot dat de orga nisatoren besloten het dit jaar weer te proberen, in de hoop dat de winterkermis een jaar lijks terugkerende traditie wordt. In de Zeelandhallen staan zo'n dertig attracties opgesteld, waaronder de Break-Dance, de Swing-Bob en de Hawaii-Trip. Voor het eerst komt dit jaar de Crazy Tarantula naar Zeeland. De Tarantula is een familiecar rousel, die zestig personen sen, tenzij geschikt voor de reparatie van visnetten. Het 'fingerspitzengefühl' is onmisbaar voor de aankoop van een bijzondere tweede hands collectie. Kennis van trends en onzekere factoren als de weersvoorspellingen voor komend seizoen zijn in constante paraatheid. Karin Wegenaar van de Kledij: „Ik koop altijd dingen in waarvan ik het gevoel heb dat het aan slaat bij de trendvolgers en daarnaast is er de zogenaam de 'typische' tweedehands kle ding: kwaliteitskleding uit Oostbloklanden. Laatst had ik nog een jas te pakken met aan de binnenkant een handge schreven label uit 1926." Poli tieke en maatschappelijke ver anderingen hebben direct weerslag op de handel, zegt Conny de Valk van de Schijn beweging. „Na de val van de Berlijnse Muur kwam er ont zettend veel kleding vrij. De stand van de dollar is ook altijd direct merkbaar, dan komt er kleding uit Amerika op de markt." Of het echt goed gaat in de tweedehands-kledinghandel blijft een pijnlijke vraag. De winkels zijn een belangrijke schakel tussen commercie en de krappe beurs, maar de eige naars kunnen net aan het hoofd boven water houden. De bezetenheid met het handels vak compenseert de vele onbetaalde werkuurtjes. Zoals Conny de Valk zegt: „Eigenlijk moet je er knettergek voor zijn!" tegelijk in tweepersoons-gon dels in het rond slingert. Naast de kermis is in de Zeelandhal len elke dag braderie en is er een speciale attractie. Vrijdag 2 december is het pie- kendag - alle attracties kosten die dag een gulden per rit. Zaterdag 3 december deelt Sinterklaas vanaf 15 uur cadeautjes uit aan de kinderen. Als het goed weer is, wordt om 21.30 uur vuurwerk afgesto ken. Woensdag 7 en vrijdag 9 december is het weer pieken- dag. Zondag 4 en zaterdag 10 december zijn er optredens van tv-artiesten en zondag 11 december wordt rond 21.30 uur een auto verloot. De ker mis is te bezoeken van 13.30 tot 23 uur. Hilly Hartog. dels. „Die worden vaak door hun vrouw gestuurd. Het leuke van de mannen is, naast de heel andere behandeling, dat de gesprekken zo totaal anders zijn." Naast schoonheidsbehande lingen doet Hartog sinds een aantal jaren, bij wijze van afwisseling, ook stijl- en kleur analyses. Voor de kleuranalyse zoekt ze uit of iemand een len te-, zomer-, herfst- of winterty- pe is. Bij elk type hoort een bepaalde kleurgroep die de persoonlijkheid van die per soon benadrukt en de goede eigenschappen accentueert. Met een bijbehorende kleuren- waaier - waarin zo'n zestig bij de persoon passende kleurtin ten zijn opgenomen - gaan winkelen, voorkomt volgens Hartog het doen van misko- „Jij doet toch ook wel mee aan het squash toernooi van dit weekend?", vroeg een con current op het sportieve vlak me een week geleden. „Nee, ik kan helaas niet," antwoor- de ik bedeesd. „Ik heb het te druk met de opening van de kapsalon." „Wat?", vervolg de hij stomverbaasd, „ga jij een kapsalon beginnen?" „Nee", antwoorde ik al lachend bij het idee, „mijn vriendin opent 1 decem ber haar eigen kapsalon aan de Loskade te Middelburg." „Goh wat leuk, maar met het kappersvak valt toch geen droog brood te verdienen? Als het ergens kommer en kwel is dan is het wel in die sector van de econo mie!" Helemaal ongelijk kon ik hem niet geven; het gaat gewoon slecht met de kappersbranche en ook de vooruitzichten zijn verre van roos kleurig. Meer moeite had ik echter met zijn eerste opmerking. Immers, goede of slechte branches bestaan niet, wel goede of slechte ondernemers! Succes hangt af van het ver mogen zich te onderscheiden van de rest. Vertalen we deze filosofie naar de kappers branche dan uit zich dat met name in het ver lenen van extra service, in betrokkenheid en het geven van persoonlijke aandacht, in het verstrekken van gericht advies, in de uitstra ling van het pand én, last-but-not-least, in het vakmanschap van de kapper zelf. Hoe krijgt dit in de praktijk vorm? Laten we beginnen daar waar we gebleven waren; het vakmanschap van de ondernemer (kapper). Jacqueline - mijn vriendin - heeft acht jaar ervaring in het kappersvak en beschikt over alle denkbare diploma's. De fijne kneepjes van het kappersvak zijn haar bijgebracht door haar voormalige baas die enkele jaren geleden in zijn vak Nederlands kampioen was. Knippen is ambachtelijk en creatief werk. leder hoofd is anders. De keuze van het kapsel hangt af van veel factoren waaronder de vorm van het gezicht en de persoonlijk heid van de klant. Als je kwaliteit wil leveren moet je werken met de allerbeste produkten. Wat heb je aan een permanentvloeistof als het niet goed pakt, of als je haar er van uit valt? Daarom heeft Jacqueline gekozen voor een gerenommeerd merk en treed ze op als depositair van hun allernieuwste toplijn haarverzorgingsprodukten. De functie van de kapper reikt echter verder dan het behandelen van het haar. Kappers hebben ook een belangrijke sociale functie te vervullen. Een functie die niet onderschat mag worden. Iedere klant heeft een eigen verhaal, een eigen historie. Klanten willen een luisterend oor. Ze willen persoonlijke aandacht, een vers kopje koffie en een wachtaccommodatie die gezellig is. Tn veel kapsalons liggen bij wijze van spreken zes weken oude leesmappen en moeten klanten wachten in een koud en ongezellig hoekje. De kapsalon van Jacqueline is gevestigd in een pand waar tevens een mode- en schoon heidssalon van naam zitten. Deze combinatie is uniek en bestrijkt het gehele vlak van uiter lijke verzorging. Het is altijd belangrijk vanuit eigen kracht te concurreren. Door marktge richt en creatief ondernemen - toegespitst op specifieke doelgroepen - kunnen onderne mingen renderen, zelfs in branches waar het minder gaat. Sleutelwoord is kwaliteit en wel in de allerruimste zin des woords. Het afschaffen van de vakbekwaamheidseis per 1 januari 1996 wekt bevreemding en zal de kwaliteit van de dienstverlening niet ten goede komen. Vanaf dat moment mag ieder een zich kapper noemen! Ziet u het al voor u, al die verknipte hoofden op straat. En dat in een branche waar de klant werkelijk koning is. pen. De stijlanalyse bepaalt welke kledingstijl het best bij iemands karakter en figuur past. „Dat is iets heel dank baars: je ziet soms een grijze muis veranderen in een para dijsvogel." Volgens Hartog is eigenlijk iedereen een combinatie van twee tot drie stijlen, zoals jon gensachtig, klassiek en drama tisch. Door de analyse worden mensen zich echter meer bewust van hun stijl en kunnen ze er beter gebruik van maken. Bij figuurcorrectie helpt Hartog haar klanten hun zwakke pun ten te camoufleren en goede punten te accentueren. „Vrou wen met dikke billen moeten bijvoorbeeld geen leggings dragen." Hoewel: „Ik geef natuurlijk alleen adviezen. Niks moet." Hartog geeft ook lezingen over kleur- en stijlanalyse; soms, op uitnodiging van een vrouwen bond bijvoorbeeld, bij mensen aan huis. „Een tijdje geleden moest ik naar een boerderij ergens in Brabant. De route was me echt zo uitgelegd van 'bij een badkuip in het weiland naar links'. Toen ik bij de boer derij aankwam zag ik een vrouw in overall en laarzen, die riep: Ga maar vast naar binnen, ik mot nog even de vèrkens voeren. Even later kwam ze binnen: in een prach tige rok en op hakken, weer helemaal het dametje." Saskia van 't Westeinde uit Vlissingen heeft afgelopen vrijdag een opblaasbare boot met 2,3 pk buitenboordmotor ontvangen. De boot was de hoofdprijs in een prijsvraag die British Import Benelux heeft gehouden tijdens de Sail '94-manifestatie in juli. British Import Benelux, geves tigd in Nieuw en St. Joosland, is dealer voor Walcheren en Zeeland van twee Britse mer ken buitenboordmotoren. Sas kia van 't Westeinde, lid van de Van Dixhoorn-reddingsbri- gade in Middelburg, won de boot door vier vragen over buitenboordmotoren goed te beantwoorden en door een slagzin over deze motoren te bedenken. Van 't Westeinde kreeg de boot overhandigd door sales manager Herman van Dijk en Pierre Maessen, eigenaar van British Import Benelux. Herman van Dijk, Saskia van 't Westeinde en Pierre Maessen (vlnr). FOTO ANDA VAN RIET

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1994 | | pagina 15