Frapo's nu ook op het strand 699," Concurreren (1) Retourtje Casablanca STRAND BIEDT MEER DAN IN DE ZON LIGGEN Jubileum d'Ouwe Werf met topmenu's van toen Zelfmaakmode Hemelaar nu in de Spuistraat Weerbaar omgaan met organisaties Ava Elektro uitgebreid Feest voor speelterrein in Vlissingse Tuinstad £f Foto Video Kees de Grave viert dertigjarig bestaan Hulpgoederen Joegoslavië BEDRIJFSKUNDIG BEKEKEN door drs. R.J.C. Schieman SOCIALE WEERBAARHEID (8) PSYCHOCONSULT Drs. Henk C.M. Hermans Nieuwe eigenaar snookercentrum vanaf Vliegtickets. Regel het op't postkantoor Woensdag 1 juni 1994 15 De Vlissingse kroegbaas Peter Nette en de scheeps werktuigbouwkundigen Dennis Phoelich en Marco Pijnenburg hebben onlangs hun Strandpaviljoen Fra po's in Dishoek geopend. Het drietal is van plan om met allerlei sportieve acti viteiten het strandleven meer inhoud te geven. Het eerste beachvolleybal-toer- nooi is inmiddels gehouden en was ondanks het minder goede weer een succes. De laatste vijf weken zijn Peter Nette en zijn compagnons Dennis Phoelich en Marco Pij nenburg druk in de weer geweest met het verbouwen van het strandpaviljoen in Dis hoek. Peter Nette wilde naast zijn café Frapo's in Vlissingen ook een dagzaak hebben. Net te: „Het café wordt voorname lijk 's avonds bezocht. In het verleden hebben we al ver schillende activiteiten op het strand georganiseerd, wat ons prima is bevallen. De stap naar een strandpaviljoen was zodoende niet zo groot". Marco Pijnenburg, Peter Nette en Dennis Phoelich aan de toog van Strandpaviljoen Fra po's Dishoek. Drie Middelburgers vertrekken donderdag 9 juni naar het voorma lige Joegoslavië. Net als een aantal voor gaande keren willen ze hulplgoederen afleve ren bij de vluchtelin gen die verblijven in een hotel in de voor malige bedevaarts plaats Marija Bistrica. Een verslag van een van de eerdere reizen naar het kamp stond te lezen in de Faam/de Vlissinger van 16 maart. Omdat de drie niet alle spullen zelf bij elkaar kun nen brengen en financie ren zijn ze op zoek naar particulieren of bedrijven die een steentje willen bij dragen. Voor de vluchte lingen - voornamelijk vrouwen en kinderen - die al twee jaar op een hotel kamertje zonder veel comfort leven, zoeken ze de volgende spullen: elek trische kookplaatjes, naai gerei, toilet- en make up- artikelen, schrijfmachi nes, damesondergoed, föhns, strijkijzers, walk mans, radiocassetterecor ders, cassettebandjes, ballen, skateboards en rolschaatsen. Wie een bijdrage wil leve ren, kan dat melden op telefoonnummer 01180 - 40928 (Oet). De spullen of donaties worden vervol gens afgehaald. Nadat hij in Phoelich en Pij nenburg twee geschikte com pagnons had gevonden, begon het zoeken naar een strandtent. Het liefst in de buurt van de steden Vlissingen en Middelburg. Toen de zaak in Dishoek te koop werd aan geboden, konden er serieuze plannen worden gemaakt. Net te: „Een strandpaviljoen draait natuurlijk alleen in de zomer maanden. Dat is voor ons geen probleem. Ik heb 's winters gewoon het café in Vlissingen en Marco en Dennis varen alle bei in die periode". Het pavil joen heeft binnen zo'n vijfen zestig zitplaatsen en op het ter ras nog eens honderd. Phoelich en Pijnenburg stu deerden twee jaar geleden als scheepswerktuigbouwkundige af aan het Maritiem Instituut de Ruyter in Vlissingen. Phoe lich is daarna bij een bagger- maatschappij gaan werken en Pijnenburg op een passagiers schip van de Holland-Amerika- lijn in het Caraïbische gebied. De zeevarenden zijn van mening dat als je iets wilt ondernemen je daar maar beter niet te lang mee wacht. Phoelich: „We liepen al jaren met het idee om iets te onder nemen. Vorig jaar hebben we de knoop doorgehakt en onze zinnen op een strandpaviljoen gezet". Beiden hebben bij café Frapo's gewerkt en geholpen met de organisatie van sport activiteiten op het strand. Met name in het voor- en naseizoen willen de drie uitba ters het strand opfleuren met toernooien op het strand. Pij nenburg: „In de bouwvakva kantie ligt het strand toch wel vol. Het gaat ons erom om op rustige dagen het strand wat aantrekkelijker te maken. Het heeft veel meer te bieden dan plat in de zon liggen". Niet alleen volleybaltoernooien staan op het programma van Strandpaviljoen Frapo's Dis hoek. „De nieuwe trend is beachball, een soort volleybal waarbij in plaats van met de dag dat het bedrijf exact 25 jaar bestond - staat een maand lang het jubileummenu op de kaart. Het bestaat uit vier gan gen: een soep vooraf, keuze uit een hoofdmenu van vlees of vis, een dessert en koffie. De familie Huijbrecht heeft al een lang verleden in de Veerse horecawereld. Vanaf 1966 tot en met het jaar dat d'Ouwe Werf geopend werd, exploi teerden zij ook het restaurant De Meermin aan de sluizen in Veere. In 1973 kocht Ben Huij brecht de bistro De Peper boom op, die eerder van 1938 tot 1954 door zijn ouders werd uitgebaat. Samen met zijn dochter houdt hij nu beide eet- gelegenheden draaiende. De eigenaren van restau rant d'Ouwe Werf in Veere blikken terug op een kwart eeuw ontwikkelingen. Zij doen dat door het bereiden van een jubileummenu 'Toppers van toen': gerech ten die destijds de klanten deden watertanden en ver kochten als de spreek woordelijke zoete brood jes. Nog een keer krijgen de klan ten de kans om de lekkernijen die in de afgelopen periode het meest geliefd waren bij de gasten te proeven: zoals bij voorbeeld de befaamde zelf- gerookte tong als borrelhapje. Vanaf maandag 23 mei - de De boeken van Harvard-professor Michael E. Porter - bij veel leidinggevenden genoeg zaam bekend als de goeroe van strategisch management - zijn stuk voor stuk bestsellers gebleken. Porter introduceerde begrippen die niet meer weg te denken zijn uit het lexi con van de moderne manager. De begrippen 'toegevoegde waarde', 'lange termijn con currentievoordeel' en 'strategische positio nering' fungeren vandaag de dag nog steeds als handvaten bij het inzichtelijk maken van strategische vraagstukken. November vorig jaar deed Michael Porter Nederland aan. Hij mocht aan de bedrijfs- kunde-faculteit van de Erasmus Universiteit te Rotterdam, voor de ogen van de top van het Nederlandse bedrijfsleven en een zaal vol studenten, uit handen van zijn zeer gewaar deerde collega het eredoctoraat in ontvangst nemen. Daar verdedigde Porter in een boei end en helder betoog zijn visie op strategie formulering. Porter stelt dat de eerste strategische over weging, uitgaande van de aanwezige capaci teiten en financiële middelen, dient te zijn: hoe aantrekkelijk is de bedrijfstak waarin ik opereer, danwel wens te opereren? Sommige bedrijfstakken zijn immers aan trekkelijker dan andere bedrijfstakken. Zo kent de farmaceutische industrie relatief hoge winstmarges. De prijzen van de geneesmiddelen zijn niet voor niets zo schrikbarend hoog. De farmaceutische mam moet-ondernemingen grijpen hun machtspo sitie aan dit zo te houden. Uit het oogpunt van de consument lijkt dit misschien oneer lijk - je betaalt immers een veelvoud van de kostprijs - maar bezien in het licht van de risi co's verbonden aan het op de markt brengen van nieuwe geneesmiddelen en de giganti sche kosten aan Onderzoek Ontwikkeling, misschien niet meer dan rechtvaardig. In de staalindustrie liggen de winstmarges echter beduidend lager. Dit als gevolg van overca paciteit. Het staal wordt dan ook tegen afbraakprijzen aan de man gebracht. De aantrekkelijkheid van de bedrijfstak hangt volgens Porter af van het samenspel van vijf krachten. De eerste kracht betreft de mate van rivaliteit: is de slag om de gunst van de afnemer er één van leven of dood, of gaat het er wat rustiger aan toe? Een slag op leven en dood lijkt uiteraard een minder aantrekkelijk vooruitzicht. Een prijzenoorlog leidt immers op korte termijn tot een dalende winstge vendheid voor alle betrokken ondernemin gen. Een tweede kracht die de mate van aantrek kelijkheid bepaalt is de onderhandelings macht van de afnemer. Heeft de afnemer een flinke vinger in de pap dan zal hij vroeg of laat - eerder vroeger dan later - zijn onder handelingspositie uitbuiten door een prijs verlaging te eisen. In het toeleveringswereld je speelt dit probleem: toeleveranciers kun nen slikken of stikken. Een derde kracht die meegenomen dient te worden bij de bedrijfstak-analyse is de onderhandelingsmacht van de toeleveran cier. Evenals de afnemers kunnen ook zij hun eventuele machtspositie uitbuiten door de inkoopsprijs op de vijzelen. Ook dit vreet winstmarge weg. De aanwezigheid van sub stituten is een vierde factor waar terdege rekening mee gehouden dient te worden. Zo is rijst een substituut voor aardappelen, en thee een substituut voor koffie. Eigenlijk kan men elk produkt of dienst dat voorziet in dezelfde behoefte opvatten als een substi tuut annex potentiële bedreiging van de eigen winstgevendheid. Een laatste te identificeren kracht in de bedrijfstak tenslotte is de mogelijkheid van toetreding. Een aantrekkelijke bedrijfstak lokt nieuwe spelers. Deze kunnen bij het over winnen van eventuele lage toetredingsdrem pels marktaandeel opeisen. Wanneer het moeilijker wordt toe te treden tot een bepaal de markt - bijvoorbeeld als gevolg van een hoge specialisatiegraad of de noodzaak tot het plegen van grote (specifieke) investerin gen - zal het enthousiasme voor toetreding afnemen. Zo kan de winstgevendheid behou den blijven, want hoe heviger de concurren tie, hoe lager de winstgevendheid. Een tweede even belangrijke vraag die beantwoord dient te worden in het strate gisch keuzeproces, aldus Porter, is de posi tionering van de onderneming binnen de bedrijfstak. Dat vraagstuk zal ik volgende week uitgebreid behandelen. handen met de voeten de bal van de grond moet worden gehouden. Daarnaast denken we ook nog aan andere spor ten, eigenlijk alles wat op het strand kan en leuk is", legt Phoelich uit. Naast het organiseren van sportevenementen willen de uitbaters ook de barbecue nieuw leven inblazen. „Klan ten kunnen bij ons een spies kopen die dan buiten op het terras kan worden gebakken. Natuurlijk is er ook friet bij ver krijgbaar", verduidelijkt Pij nenburg. 's Avonds wordt er op het strand gesurveilleerd om excessen te voorkomen. Phoelich: „We willen niet dat er vreemde dingen gebeuren en dat andere strandbezoekers last van onze klanten hebben. We voelen ons verantwoorde lijk genoeg om ook na afloop van een evenement de boel een beetje in de gaten te hou den". Typisch kenmerk van Frapo's is volgens het drietal de vrij heid. Nette: „In het café is het zo dat alles kan en niets moet. Die sfeer willen we ook hier zien te krijgen". Om het ele ment sfeer wat meer naar voren te brengen kent het inte rieur van het paviljoen een aantal eigenaardigheden die je niet direct verwacht in een strandtent. Voor het raam is een comfortabele zithoek met een bank en twee stoelen gemaakt. Pijnenburg: „Het moet meer zijn dan een restau rant op palen". Kees de Grave, Bets de Grave en Piet Stroo vlnr Dit jaar viert Foto Video Kees de Grave in de Kanaalstraat in Oost-Sou burg zijn dertigjarig bestaan. Op 27 mei 1964 opende Foto de Grave uit Vlissingen een filiaal in Souburg. De Vlissingse vestiging bestaat inmid dels niet meer. In Souburg wordt de zaak gevoerd door Kees de Grave die het bedrijf in 1979 overnam van zijn vader. Het jubi leum wordt onder meer gevierd met een wedstrijd. Kees de Grave doorliep de fotovakschool in Den Haag. Daarna ging hij bij zijn vader werken, die sinds het begin van de jaren vijftig een foto- zaak in de Vlissingse Walstraat i had. De vestiging in Souburg j werd geleid door bedrijfsleider Piet Stroo, die overigens nog steeds in de zaak werkzaam is. De filosofie van De Grave is om een zo goed mogelijke kwaliteit te bieden en de klant Louis Hemelaar achter een van de machines in zijn nieu we zaak. Zelfmaakmode Louis Hemelaar is voortaan in de Vlissingse Spuistraat te vinden. De zaak was sinds 1950 aan de Nieuwendijk gevestigd. Louis Hemelaar nam de zaak in 1987 over van zijn vader en voert sinds 19 mei zijn bedrijf in de Spuistraat. Naast naai machines verkoopt Heme laar accessoires. Gebrek aan ruimte en weinig parkeergelegenheid waren voor Hemelaar de redenen om uit te kijken naar een nieuw pand. Hemelaar: „We hebben hier meer ruimte zodat we de machines ruimer kunnen opstellen. Daarnaast hebben we hier aan de voor- en achter kant volop parkeergelegen heid". Om de zaak ook vanaf .de Zeilmarkt bereikbaar te "maken is aan de achterkant van de winkel ook een ingang gemaakt. te adviseren bij aankoop van nieuwe apparatuur. De Grave: „Aankopen van boven de drie- hondervijftig gulden zijn bij ons automatisch verzekerd, bovendien krijgt de klant twee jaar garantie op het produkt". Dat er in die dertig jaar veel is veranderd mag duidelijk zijn. De Grave: „De grootste veran dering is de intrede van de elektronica in defotografie. Dat heeft fotograferen een stuk eenvoudiger gemaakt en dus voor meer mensen toeganke lijk". Foto Video De Grave laat zijn jubileum niet ongemerkt voorbij gaan. Door adverten ties wordt de consument op de hoogte gebracht van diverse speciale aanbiedingen. Daar naast staat er een bak met filmrolletjes op de toonbank van de zaak. De klanten kun nen raden hoeveel filmpjes er in zitten. Onder de winnaars worden een drietal camera's verloot, de wedstrijd loopt tot 31 augustus. De naai- en lockmachines die Louis Hemelaar verkoopt zijn uitsluitend van het merk Pfaff. „Het is een degelijk Duits pro dukt. Voordeel van de appara ten is dat nieuwe technieken van industriële naaimachines door Pfaff ook op huishoudelij ke apparaten worden toege past. Voor de consument is in ieder geval van belang dat de stoffen goed op elkaar blijven liggen", verklaart Hemelaar. In de nieuwe huisvesting is ook meer ruimte voor stoomstrijk- apparatuur. Daarnaast bestaat er een ruime sortering knopen, ritssluitingen, fournituren, lint, kant en de betere voeringstof- fen. De eerste reacties van het winkelend publiek stemmen Hemelaar gunstig. Hemelaar: „Naast felicitaties van oude klanten hebben we ook al een boel nieuwe klanten in de zaak gehad die net zo enthousiast zijn". Het kan soms moeilijk zijn om u weerbaar op te stel len in de omgang met indi viduen. Nog moeilijker wordt het, wanneer u geconfronteerd wordt met organisaties. Organi saties hebben namelijk vaak de neiging om snel aan persoonlijke rechten en belangen voorbij te gaan. Dat kan hem zitten in de aantallen. Wat stelt u nou eigenlijk voor binnen een organisatie die uit duizenden mensen bestaat. Het kan hem ook zitten in het feit dat zo'n organisatie een collectief doel nastreeft. Maar helaas komt het maar al te vaak voor, dat een organisa tie geregeerd wordt door regels en procedures die wei nig rekening houden met individuele wensen en rech ten. Daarbij hoeft er overi gens niet eens sprake te zijn van kwade opzet. Organisa ties hebben van nature de neiging om te verstarren en uit te groeien tot logge onper soonlijke apparaten. Op twee wijzen krijgen we in het dagelijks leven met orga nisaties van doen. Allereerst komen we in aanraking met organisaties waarvan we zelf geen deel uitmaken. Als u er zelf niet werkzaam in bent bij onder meer overheidsinstel lingen, instellingen in de gezondheidszorg, de dienst verlening, maar ook waren huizen. U treedt zo'n organi satie binnen als consument, klant of cliënt - net zoals u wilt. In het gunstigste geval wordt u er als volwassen, mondige burger tegemoet getreden en houdt men reke ning met uw persoonlijke rechten. Maar ook het tegen deel komt maar al te vaak voor. U stapt een organisatie binnen, die uw persoonlijke rechten met voeten treedt. U krijgt het gevoel nauwelijks serieus genomen te worden, of snel lastig te zijn. Maar twijfelt u op zo'n moment vooral niet aan uzelf; uw gevoelens kunnen ook een indicatie zijn voor het type organisatie dat u binnen treedt. Treedt u een winkel binnen, en merkt u bijvoorbeeld dat de verkopers slechts met de groots mogelijke tegenzin tijd voor u nemen, dan bevindt u zich waarschijnlijk in een sla pende organisatie. De wer kers daar willen vooral met rust gelaten worden en bijko men van hun bezigheden elders. In dat geval kunt u uw sociale weerbaarheid aan spreken door de aanwezigen te activeren. Sta op uw recht om goed geïnformeerd te worden en beschouw uzelf niet als een lastpost wanneer er af en toe een diepe zucht klinkt. Wordt u bij een organisatie geconfronteerd met een over maat aan regeltjes en proce dures, dan bevind u zich waarschijnlijk in een bureau cratische organisatie. De mensen zijn er gewend om regeltjes op te volgen, zullen dat beslist ook in uw geval doen. U loopt daarmee het risico als een nummer of een geval behandeld te worden. Ook nu kunt u uw sociale weerbaarheid aanspreken en tegengas bieden aan de bureaucratie. Stimuleer de tegenpartij tot enige creativi teit en laat u niet imponeren door allerlei heilige huisre gels. Komt u in een organisatie die graag de dingen vóór u beslist, dan heeft u waar schijnlijk te maken met de betuttelende organisatie. De werkers beslissen het liefst zonder u wat goed voor u is. U krijgt dan misschien wel de tijd om uw probleem of kwes tie in te brengen, maar ande ren zullen voor u de oplos sing bedenken. Ga in dat geval niet aan uzelf twijfelen, maar maak kenbaar dat u graag actief betrokken wilt blijven bij de gang van zaken. Uw hersenen blijven namelijk in optimale conditie als u ze ook in moeilijke kwesties blijft gebruiken. Het valt niet mee om in der gelijke organisaties op uw rechten te blijven staan. De moeilijkheid is immers dat zij vaak nogal wat foefjes gebruiken om uw weerbaar heid te ondermijnen. Ze heb ben geleerd om met 'lastige klanten' om te gaan. Opmer kingen als 'Dat doen we hier nooit' (tegenargument: 'Nou, dan kunt u daarmee vanaf vandaag beginnen'). En 'Ik zal in het team bespreken wat het beste voor u is' (tegenar gument: 'Zou ik daar zelf ook een idee over hebben?'). Blijkt de tegenpartij erg vast houdend, dan is het mis schien uw beurt om de tru- kendoos open te gooien. Maak gebruik van de gram mofoonplaattechniek: her haal rustig wat u in een bepaalde situatie wilt en laat u niet met dooddoeners weg sturen. U oogst er geen boe ket bloemen mee, maar ver groot wel de kans dat ande ren uw rechten serieus nemen. Ava Elektro in Oost-Sou burg is fors uitgebreid. Het pand in de Kanaalstraat is grondig verbouwd en het naastgelegen pand is er bij getrokken. Het aanbod zonnebanken, geluidsappa ratuur, wasmachines, tele visies en andere appara tuur staat nu overzichtelij ker opgesteld. Het motto van eigenaar André van Arkel is om goede en dege lijke spullen van verschil lende merken aan de man te brengen. Na acht jaar vond André van Arkel het tijd worden om zijn zaak uit te breiden. Niet alleen het winkeloppervlak is gegroeid. Ook het assortiment is uitgebreid. Van Arkel: „Er is nu meer plaats om grotere produkten zoals bijvoorbeeld zonnebanken uit te stallen". De collectie 'witgoed' wordt gekenmerkt door de huidige eisen die ten opzichte van het milieu aan apparatuur worden gesteld. „De koelkasten en vriezers van Bosch zijn hele maal CFK en HFK vrij. Ze kun nen dus na gebruik geen scha de meer aan het milieu toe brengen". Ook de modernste produkten I zoals de interactieve CD (CDI), de Mini Disc en de D.C.C. zijn bij Van Arkel verkrijgbaar. Van Arkel is van mening dat de uit vindingen in zijn vakgebied elkaar misschien wel een beet je te snel op volgen. „Het is voor de consument nauwelijks meer bij te houden. Door de onderlinge concurrentie van de fabrieken wordt de markt overspoeld met nieuwe pro dukten. Het duurt altijd een aantal jaren voordat zo'n appa raat goed aanslaat. Sommige uitvindingen halen dat stadi um niet eens", legt Van Arkel uit. Over twee weken doet een caravaan van het merk Sony i André van Arkel (links) met zijn medewerker. Ava Elektro aan. Dan worden de allernieuwste produkten van dat merk aan het publiek getoond. René en Anita Lems nemen per 1 juli Cue Action in Middelburg over van de huidige eigenaar Pim Baars. Cue Action is een landelijke formule voor snooker, pool en bil jart. Alle Cue Action-cen tra zijn op zichzelf staande zaken die afzonderlijk worden geleid. Cue Action is volgens de nieuwe eigenaren het grootste snookercentrum in Zeeland, waar niet alleen plaats is voor snookeraars maar ook voor poolers en biljartlief hebbers. Voor de echte fanaten staan er onder meereen Riley-snookerta- fel, een Brunswick-pool en een Ceulemans-biljart. Maar ook recreatiespelers zijn welkom. Binnenkort verzorgt de familie Lems een cursus snookeren. Cue Action is dagelijks geopend van 12 tot 1 uur. Het wijkcomité Tuinstad houdt zaterdag 4 juni een wijkfeest in de Margrieten laan in Vlissingen. Het comité hoopt tijdens die dag voldoende geld bij- elkaar te krijgen om een speeltoestel voor de wijk aan te schaffen. De strijd voor een redelijke speelge- legenheid voof de buurt kinderen zal dan na vijf jaar worden afgesloten. De wijk rond de Margrieten- laan in Vlissingen is vijf jaar geleden grondig opgeknapt. Buurtbewoners maakten toen al aan de gemeente de wens voor een speelvoorziening kenbaar, maar het geld was op. In 1991 voerde de buurt een bliksemactie, die een toe wijzing van het voormalige ter rein van buurtgebouw Het Buut opleverde. Een hek erom heen, laat staan een wildroos- ter tegen de honden, was niet bij de toewijzing inbegrepen, met het gevolg dat het terrein in een uitlaatveldje voor hon den veranderde. Na de overleving van dreigen de plannen voor de bouw van socio-woningen op het terrein, besloot een aantal buurtbewo ners in februari dit jaar een wijkcomité op te richten om het speelterrein 'af te maken. Van de Vereniging tot Verbete ring van Volkshuisvesting (VVV) in Vlissingen ontving het comité het maximaal haalbare bedrag van 2400 gulden voor de aanschaf van een hek rond het terrein. Omdat dat niet vol doende was voor een werkelijk goed hek, nodigde de buurt onlangs wethouder C. de Keijzer op de koffie. Op zijn voorspraak stelde de gemeen te zich garant voor het reste rende bedrag voor een deug delijk hek en voor het draine ren, egaliseren en opnieuw inzaaien van het terrein en de aanleg van een nieuw trottoir. Het speelterrein ligt er voor de feestelijkheden op 4 juni bij zoals het hoort - alleen ont breekt nog een speeltoestel. Tijdens de wijkfeestdag heeft het wijkcomité een aantal acti viteiten op het programma staan die geld moeten opleve ren, zoals de verkoop van com- sumpties en een loterij. Alle benodigdheden daarvoor zijn tot nu toe gratis beschikbaar gesteld door de Vlissingse middenstand. Verder verleent de scouting M.A. de Ruyter- groep medewerking door het bouwen van een apebrug in de Meidoornlaan en zijn er optre dens te zien van de Jeugd-Del- taband, het Jeugd Rode Kruis en het klarinet-ensemble Ons Genoegen. Verder zijn een clown en Ninno, de mascotte van KinderNet, aanwezig. De laatste twee zullen na afloop van hun optreden een bezoek je brengen aan de kinderafde ling van het Streekziekenhuis Walcheren. De opbrengst van het wijkfeest wordt besteed aan een speel toestel. De bedrijfsschool van De Schelde zal het toestel tegen kostprijs en geheel uit gevoerd in onderhoudsvrien- delijk metaal bij wijze van leer project voor de buurt produce ren. Informeer naar on/.e 2750 andere bestemmingen. Telefonisch boeken is mogelijk. Vlissingen, Aagje Dekenstraat 10. tel. 01184 -17510

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1994 | | pagina 15