Voorjaar- en zomermode Voorjaar- en zomermode Voorjaar- en zomermode %i»^r.aar- en zomermodf Van de Ree brilmode: en de beweging in trends Kleur bekennen en modebewust JORDACHE De supersportschoen van Jan Jongepier MUxt I 1 Bijleveld voor de snelle beslisser I Fris en vrolijk het voorjaar in met het Finse Winkeltje Alliënne exploreert fotowereld U.S.A.1 I ALBERT VRIJETIJDSMODE VOOR JEANS vrijetijdsmode t Woensdag 11 maart 1992 DE FAAM DE VLISSINGER VÖÜïJööi t: Het Alliënne promotieteam begint al een be hoorlijk vaste voet aan de grond te krijgen in de reclamewereld. Het modellenbureau dat zich al een onwrikbare positie heeft verwor ven op het gebied van mannequins en dressmen in Zeeland vindt sinds enige tijd ook haar weg in de veelzijdige fotomodellenbran- che. Regelmatig levert Alliënne nu ook fotomodel len aan reclamebureaus of voor individuele fo tosessies. Hoewel het bureau gespeciali seerd is in het organiseren van modeshows zijn de modellen dus ook afzonderlijk oproep baar voor figuraties, fotoreportages en mo deshows. Of misschien als laatste redding in noodsituaties. Is er onverhoopt een manne quin ziek, heeft U snel een fotomodel nodig, een telefoontje aan het Alliënne promotie team kan wonderen verrichten. De keuze van een model wordt binnenkort vergemakkelijkt door het verschijnen van een fotomodellen- boek. Maar de modellen zijn de komende maanden ook regelmatig te zien tijdens mo deshows. Zo is er op vrijdag 10 april de jaar lijkse modespecial in Vlissingen, die georganiseerd wordt door het Alliënne promo tieteam. ALIENNE MODE PROMOTIETEAM BATENBURG 31 VLISSINGEN 01184-62737 Bij v/d Ree brilmode in Middelburg bepaalt de Retro stijl de trend dit voorjaar en van de zomer. Deze trend staat voor ronde en ovale modellen - en vooral de kleine monturen die dit jaar veel aandacht krijgen. Volgens Frank van de Ree is „de look van de jaren dertig aangepast aan deze tijd". Hoewel Van de Ree met de mode meegaat „blijft de klassieke lijn een belangrijk onderdeel van het assortiment". De Retro-stijl wordt gebracht in allerlei kleu ren, ook goud en zilver staan uitgestald bij de zaak aan de Korte Geere. „De kunststofmo dellen zijn erg in trek", stelt de opticien Van de Ree vast. Ze zijn draagbaarder wat het ge wicht betreft. De brillenmode beweegt en is springlevend. Een aantal jaren geleden waren Ray Ban- modellen uiterst populair, maar nu is de zon nebriltrend heel anders. Frank van de Ree spreekt van een duidelijke ommekeer. „In het begin was het voor de fabrikanten en de de taillisten één grote gok om de ommekeer in de brilmode te volgen. Niettemin was iedereen er zich van bewust dat men niet op de oude voet kon voortborduren". Voor Frank van de Ree was het natuurlijk ook wennen. „In het begin kreeg ik veel te maken met vooroordelen. Niet helemaal onlogisch omdat de vroegere modellen vooral groot wa ren. Veel consumenten vonden de nieuwe bril len feitelijk oude opa-brilletjes. Totdat ze de nieuwe brillen eens opzetten. Toen zag men dat het nog niet zo gek stond. Ook de media hebben als trendzetter gewerkt. Bijvoorbeeld Karei van de Graaf en nog een aantal bekende presentatoren op de televisie". De huidige trend, zo verwacht Van de Ree, zet zeker nog zo'n twee jaar door. De grote keuze monturen variëren in prijs van f 100,- tot f 800,-. VAN DE REE BRILMODE KORTE GEERE 11-13 MIDDELBURG 01180-15860 KARHU O" !SS HM9 WW rn mmm MM* I MWI KM**» »«»-»«< H Kleurbekennen en modebewust. Dat zijn de trefwoorden van S. Schell van 'Albert' vrijetijdsmo de in Vlissingen. Zij verwijst daarbij naar het jeansmerk Jordache, „dat zeer hoog aangeschre ven staat bij de consument". Dat merk opereert sinds kort op de Nederlandse markt. 'Albert' heeft het. Jordache, zo vertelt de eigenaresse van de zaak aan de Walstraat, slaat voor 1992 een nieuwe richting in. Naast de traditionele workwear-invloeden combineert het Ameri kaanse merk Jordache zijn collectie met een dynamische vormgeving. Behalve dit toonaangevende merk hangt er nog veel meer bij 'Albert' vrijetijdsmode. Bij voorbeeld de jeansmerken Pepe, Johnny Q die dit seizoen veel enkelmodellen brengen. Ver der zijn de toonaangeven- Hardlopers doodlopers? Dat geldt in elk geval niet voor Karhu sportschoenen, een merk dat er een sport van maakt om qua noviteiten en ontwikkelingen voorop te lopen. Jan Jongepier in Middelburg loopt als dealer van deze supersportschoen eveneens aan de leiding. Ook nu weer, met het meetsysteem waarin de allermodernste technologie is gebruikt om de modieuze sport schoen exact op maat te kunnen leveren. Karhu - zo meldt Jan Jongepier - kwam al in 1978 op de markt met een luchtkussen en was toen de eerste die een dergelijke constructie toepaste. Karhu ontwikkelde zich verder en kwam - inderdaad weer - als eerste op de markt met een constructie waarbij min der energie verloren ging tijdens het hardlo pen. Beide formules worden nog steeds toegepast. En nu introduceert Karhu - aldus nog steeds de eigenaar van de Middelburgse zaak voor sportartikelen - een meetsysteem in de vorm van Electronic Fitting Device, afge kort EFD. „Dit testapparaat geeft binnen een minuut een advies over schoenen en inlegzolen", legt Jan Jonge pier uit. En: „De breedte van de voet wordt gemeten, de schoenmaat wordt precies vast gesteld alsook het gewicht van de loper en de binnenwaartse druk van de voet. Dat alles om een zo optimaal mogelijk passende schoen te verkrijgen". Een microprocessor verricht de metingen en druksensoren registreren. Door middel van zenders en ontvangers worden de gegevens vertaald naar een juist advies. Bij de meest geschikte schoen licht een lampje op. Bovendien kan de schoenmaat en het advies betreffende inlegzolen voor zowel de linker als de rechter voet worden afgelezen. „En dat alles binnen dertig seconden", pronkt Jan Jongepier, die bovendien wijst op de moderne vormgeving van dit topmerk onder de sport schoenen. JAN JONGEPIER LANGEVIELE 35 MIDDELBURG 01180-12514 de merken News, Cars, Cassablanca, en Caro- che met hun nieuwste collectie vertegen woordigd in de Vlissingse zaak. Deze broeken kunnen worden gekocht in allerlei kleuren zo als rood, coconut, kiwi, white. Verder heeft Albert ook nog het merk Calafornia, voor de prijs van f 69,95. Mevrouw Schell van 'Albert' vrijetijdsmode noemt ook nog het damesmerk Donnabetti. „Een tikkeltje arrogante collectie voor wie per fect gekleed wil gaan". Bij Albert vrijetijdsmode merkt men dat man nen steeds meer kleur bekennen. Daarom zijn er leuke vlotte en betaalbare colberts aange schaft in leuke kleurtjes. Er is nog veel meer nieuws te zien dat charme en kleur moet geven aan het voorjaar. De Newsfolder van dit alombekende merk ligt klaar bij Albert Vrijetijdsmode. ALBERT VRIJETIJDSMODE WALSTRAAT 41 VLISSINGEN 01184-13037 V. I s Bijleveld blijft de 'leader in style'. Ook in het voorjaar van 1992. Om dit waar te maken introduceert de modezaak ieder seizoen iets nieuws. Dit keer zijn er enkele nieuwe items opgenomen in de zomercollectie en zijn er drie nieuwe merken aan het assortiment toegevoegd. Voor kolberts is zwart/wit een thema dat extra aandacht krijgt. Misschien wat somber voor een zomerse dag? Zeker niet, want de overhemden en stropdassen in levendige kleuren fleu ren het geheel op. De collectie kostuums en colberts van Laser is dit seizoen uitgebreid. Laser is een hoog waardige, kreukherstellende, lichtge wicht wollen stof die al enkele seizoenen in de collecties is opgeno men. Ook trouwekleding heeft een vaste plaats gekregen. Bijleveld heeft er een speciale actie voor. Daarnaast is er de afdeling vrije tijds- en casual kleding. In de vrijetijds hoek hebben de merken Cottonfield en Nau- tica hun intrede gedaan. Cottonfield is een merk dat precies begrijpt wat het begrip casual inhoudt. Jacks, jeans, jassen en sweaters in frisse kleuren vormen het modebeeld. De collectie van Nautica daarentegen is sterk ver bonden met de watersport, rood, wit en marine zijn daarom belangrijke kleu ren. Nautica heeft jacks, shirts en t- shirts van Amerikaanse komaf. Een heel nieuw item in de vrije- tijdsector is de gewassen piqué polo. De zomercollectie die nu in de winkel hangt is vrijwel compleet, dus de snel le beslisser heeft een voordeel. BIJLEVELD NIEUWE BURG 12 MIDDELBURG 01180-13481 De voorjaars- en zomercollectie van het Finse Winkeltje van Joke Dalebout straalt een fris en vrolijk voorjaar uit; de Scandinavische mode staat voor zon en ruimte zodat het maken van een keuze niet zo moeilijk behoeft te zijn. Marimekko treedt sterk op de voorgrond met fleurige japonnen, twee-delige sets en broek- pakken, terwijl de Zweedse Margareta Fors- lund een prachtige handbedrukte zwart/wit collectie vesten, japonnen en kaftans heeft ontworpen. De door FinnLayson bedrukte stoffen van Finn Fashion hebben in de modewereld een grote naam verworven dankzij de uitgesproken de signs en kleuren en een aantrekkelijke prijs. In het Finse Winkeltje aan de Langeviele is dan ook een ruime collectie van dat merk aanwezig. Het Finse Winkeltje brengt dit voorjaar ook weer een gevarieerde collectie jassen en jacks die heel goed draagbaar zijn op de fiets, naar het strand, bij feestelijke gebeurtenissen of tij dens de warme dagen. Het grote succes van de 100% katoenen winterjas (Hymalaya) heeft er toe geleid dat deze ook in de voorjaars- en zomercollectie volop terug te vinden is. Te mooi om niet gezien te hebben is de collec tie blousons, jasjes en drie-delige pakjes, uit gevoerd in Scandinavisch bedrukte zijde. Joke Dalebout: „We zijn ooit begonnen met sjaalt jes maar het succes was van dien aard dat we onze collectie in die stof maar snel enorm hebben uitgebreid." Het Finse Winkeltje heeft echter niet alleen een grote keus in de midden-maten; er wordt ook ruim aandacht besteed aan een collectie 'voor een maatje extra'. En dat gaat zowel op voor jassen en jacks, als voor een pakje, rok, trui of T-shirt. Ook op het gebied van de zelfmaak-mode staat het Finse Wnkeltje klaar. Er is gezorgd voor een schitterende collectie handbedrukte stoffen van de merken Paapje, Patou en De Vlinder waarmee de dames, die liever zelf kle ding ontwerpen en naaien, ruimschoots en met plezier aan de slag kunnen. We kiest voor een stof van Paapje krijgt er zelfs het pa troon gratis bij! Mode is niet écht èf zonder een sieraad; de grote sortering Noorse, Finse en Deense siera den completeren de creaties. Joke Dalebout heet u van harte welkom en geeft u graag advies. Tot ziens. Zomerkleding in vrolijke kleuren vullen de rek ken. Zonnig weer en terrasjes verschijnen voor ons geestesoog bij de aanblik van de nieuwe modecollectie van Shop 54. Een voor proefje om alvast in de stemming te komen. De voorjaarmode is een afwisseling tussen vrolijke zomerkleuren en zachte pasteltinten. Alles kan bovendien gecombineerd worden: japonnen, pakjes, rokken, blouses en pullo vers. Variaties genoeg. Voor de warme zomer se dagen die ons nog te wachten staan is de katoenen tricot kleding luchtig en gemakke lijk. Japonnen, pakjes en blousons van dit ma teriaal heeft de Vlissingse modezaak in huis. Bereid U vast voor op de eerste zonnestralen en neem eens een kijkje bij Shop 54. RHOP Rd SCHELDESTRAAT 54 VLISSINGEN 01184-13325

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1992 | | pagina 25