Jeans Inn: chic en sportief Het feestelijke gevoel bij Bobbe Mode feestelijk uit - feestelijk uit - feestelijk uit - feestelijk uit feestelijk uit feestelijk uit feestelijk uit feestelijk uit Jeans Inn pA\es Met een nieuwe haarkleur glanzend de feestdagen in De Spiegel ■TV oet Vr* José en Ceciel de Jonge en de kwaliteitsgeurlijn van Loewe DE ADVERTORIAL; EEN MANIER OM ANDERS TE ADVERTEREN Modehuis De Spiegel: Mode kopen waar je je prettig in voelt MODEADVIESBUREAU ESZETH HAARSTIJL-STUDIO Damesmode Lange Geere 2B - Middelburg Tel. 01180-35213 DE FAAM - DE VLISSINGER Woensdag 6 december 1989 ii+ X avon*ted$9 Toekomstige bruidsparen die nog een extra feest dag willen toevoegen aan de vele feestdagen die er al aankomen, moeten voor hun kleding beslist even aanwippen bij Bruidshuis Fiësta aan de Dam in Middelburg. Zoals de naam al doet vermoeden is deze zaak gespecialiseerd in bruidskleding voor mannen, vrouwen en kinderen. Maar niet alleen dat, ook voor de gasten van trouwpartijen en an dere feestelijke bijeenkomsten waarbij 'stijlvolle' kleding is gewenst heeft Fiësta een ruime sorte ring cocktail- en avondkleding. Voor wie niet zo makkelijk kan kiezen is het misschien zinvol om één van de maandelijkse mode shows in het bruidshuis te bezoeken. De eerstvolgende is op zaterdag 9 december van 10.30 tot 12 uur. „Met het oog op de ko mende feestdagen ver dient de cocktail- en avondkleding best een beetje extra aandacht", vindt Rudi Outermans, één van de eigenaren van Fiësta. „We hebben een speciale cocktailafdeling met de wat betere kleding voor zowel mannen als vrouwen. Een aantal mer ken, waaronder Ronnetta, Augustat en Bernd Linek, zijn voor Zeeland exclusief, omdat ze alleen bij ons ver krijgbaar zijn". De heren kunnen bij Fiësta terecht voor een smoking - huren kan ook - jacquet, spenser- jacket en alle bijkomende accessoires, zoals een rui me collectie honderd pro cent zijde cummerbands. De grote verscheidenheid aan cocktail- en avondkle ding voor dames is helaas niet in woorden te vatten. Met materialen als ruwe zijde, taft, kant en fluweel, in de modernste kleurde- signs van donker blauw tot kerrie, zijn de meest fan tastische combinaties mo gelijk. Wie het helemaal in 'eigen hand' wil houden, kan een keuze maken uit de vele voorradige stoffen en zelf iets 'fabriceren'. Al ruim 35 jaar is Fiësta gevestigd in Middelburg. „Dan mag je wel verwach ten dat we zo langzaam aan een begrip zijn geworden", meent Rudi Outermans. „Alleen moe ten de mensen nog wel even wennen aan het nieu we adres, hoewel we hier toch ook al weer anderhalf jaar zitten". BRUIDSHUIS FIESTA DAM 8 MIDDELBURG 01180-13597 Met het oog op de feestdagen heeft Jeans Inn het assortiment uitgebreid met kostuums, combina ties en composities. Doorgaans bestaat het assor timent van de zaak met winkels in Middelburg en Oost-Souburg uit spijkerbroeken en vrijetijdskle- ding. Terecht wordt echter geredeneerd dat bij vrijetijdskleding ook een sportief colbert hoort. De collecties bij Jeans Inn zijn derhalve uitstekend te combineren. I liLlllL4|| M „Nog niet zo lang geleden was de trend zo, dat op modegebied alles mogelijk was met de feestda gen. Nu is het zo dat het allemaal zoveel mogelijk in stijl moet". Aan het woord is Cora Zuidema- Swint, eigenares van Mode-adviesbureau Eszeth in Middelburg. „Ik vind, als je het dan in stijl wilt doen, dan moet je het ook goed doen. Dus niet al leen kleding, maar ook het haar en de huid hierop afstemmen". voor naar het werk. In de winkels aan de Langeviele in Middelburg en de Ka naalstraat in Oost-Souburg kiezen mannen en vrou wen voor hun eigen stijl. Het sfeervolle interieur van Bobbe Mode FOTO EDUARD ENGEL Goed gekleed voor de feestdagen. Voor Mode-adviesbureau Eszeth is dat geen enkel probleem. Er wordt name lijk niet alleen geadviseerd op het hele modevlak, maar alles waarover men zich laat adviseren kan ook door Eszeth verzorgd wor den. Zowel dames als he ren kunnen er terecht voor kleding, haarverzorging en make-up. Dat dit allemaal mogelijk is op één adres, is volgens Cora Zuidema niet onbelangrijk. „Zeker de wat stijlvollere kleding is natuurlijk duur. Dan is het ook van belang om de juiste keuze te maken. Ver der vind ik dat kleding, wil het tot zijn recht komen, onlosmakelijk verbonden is met de huid- en haarver zorging". Alles is overigens mogelijk bij Eszeth. Willen mensen alleen maar advies dan kan dat, maar even bin nenstappen om iets te ko- r«sr«sror«s::<s;<arya;:<=styar«s;y=»r.<afaPen °f alleen het haar te laten verzorgen is ook mo gelijk. Op het gebied van huid- en haarverzorging werkt Eszeth zoveel moge lijk met natuurprodukten. „Ik ben blij dat er ook op dit gebied aandacht is voor het milieu", bekent Cora Zuidema. „Zo hebben we sinds kort een nieuwe cosmetica-lijn, BWC ge naamd. Voluit betekent dat Beauty Without Cruelty. De naam is zo gekozen omdat bij de ontwikkeling van deze produkten geen dierproeven zijn gedaan". Wie eens nader kennis wil maken met Mode adviesbureau Eszeth, kan er zondag 10 december te recht voor een grote mode-kerstsshow. „Dan doen we natuurlijk om te r<a j laten zien wat er zoal mo gelijk is de komende feest dagen, maar ook omdat we hier dan precies een jaar zitten", legt Cora Zuid ema uit. „De mensen moe ten wel tijdig reserveren omdat we hier maar een beperkte ruimte hebben en we nogal wat mensen ver wachten". MODE ADVIESBUREAU ESZETH LOSKADE 9 MIDDELBURG 01180-35047 In het genre vrijetijdskle ding (casual) heeft Jeans Inn de volgende merken in de rekken hangen. Dobber, Levis, Mexx, Rifle „Dat al les voor op je gemak". Panmo en Mexx zijn mer ken die ook het genre 'ge kleed' voeren. En dat alles voor wie chic uit wil of De mensen willen weer schitteren en mooi zijn op feesten, weet de heer J. Goedvolk van Bobbe Mo de in Vlissingen. En mooi gekleed gaan geeft een feestelijk gevoel, stelt hij tevreden vast. „Vandaar dat we elk jaar weer meer aandacht schenken aan onze feestcollectie". JEANS IN LANGEVIELE 21 MIDDELBURG 01180-13308 JEANS INN KANAALSTRAAT 28 OOST-SOUBURG 01184-72264 En met de nieuwe mode is veel ruimte voor combine ren. Vandaar dat een aan koop niet voor éénmalig gebruik is. „Dankzij dat combineren zijn de zwarte rokken en korte blazertjes ook goed te dragen bij an dere gelegenheden". Dat geldt misschien wat min der voor de collectie avondblouses", zegt de heer Goedvolk. Soms wor den hele dunne materialen gebruikt zoals voile, ge combineerd met fluweel. „Een materiaal dat dit sei zoen zijn comeback viert voor rokken, pantalons en bolero-achtige jasjes en spencers". Bobbe Mode heeft daar naast nog een hele collec tie feestelijke japonnen en twee- en driedelige pakken in de maten 38 tot en met 48. Ook zwarte mantel pakken in chanelstijl pas sen goed in het modebeeld. „Overigens zijn er dit seizoen heel veel broches, kettingen en cein tuurs in deze chanelstijl". En er is nog veel meer. „Te veel om op te noemen", lacht de heer Goedvolk, „ledereen moet zelf maar komen kijken". f Coosje Buskenslraal 149-151. Vlissingen. Wij zijn voor u de hele week geopend (op maandag alleen 's middags). tMK t** ÏKX C** Cat E^S ÏK* E** ïmt CÖS t** E** ï"^t Bij alle glanzende feestmode hoort natuurlijk ook een feestelijk kapsel. Een kleurtje is daarbij dè ma nier om het haar - en daarmee het hele uiterlijk - net dat beetje extra te geven. „De mogelijkheden met onze nieuwste kleurserie, Igora Classic van Schwarzkopff, zijn bijna onbeperkt", zegt Roland de Wit van Haarstijlstudio Roland in Middelburg. „En wat belangrijk is, de kwaliteit van het haar gaat er niet op achteruit, het krijgt er zelfs een he le mooie glans van". Loewe, de ledefabrikant met stijl kwaliteit als waarmerk, heeft zich sinds kort ook op de geur- markt gestort. Huidverzorgingsinstituut De Jonge aan de Lange Noordstraat in Middelburg pronkt nu met de geurlijn van deze van oorsprong Duitse firma, die nu in Spanje is gevestigd. En van dit nieuwe produkt kan gezegd worden dat er dezelf de kwaliteitsnormen gelden als bij de lederwaren, die van oudsher topklasse waarborgen. José en Ceciel de Jonge van het huidverzorgings instituut vragen aandacht voor twee produkten van Loewe voor de kerst. Ze noemen Esencia voor de man en Aire voor de vrouw. En voor een extra feestelijk karakter zorgt de verpakking van de produk ten. Beide flacons zijn ont worpen door de beroemde Spaanse kunstenaar Vi cente Vela. Belichten we samen met de beide eigenaressen van het Middelburgse instituut deze geurlijnen. Bij de Aire kan worden gezegd dat de vele facetten van de he dendaagse vrouw bron van inspiratie zijn geweest voor de samenstelling van de creatie. Aire is dan ook meer dan een geurtje. Het staat voor de manier van leven. Ongedwongen en extrovert, dynamisch, maar ook teder en gevoel vol. Esencia staat voor es sentie De mode mag veranderen, de ontwerpen en materialen eveneens; de essentie blijft. Esencia wordt dan ook gekenmerkt door zijn verfijning en ge voeligheid. Oprecht en uit zonderlijk eigentijds klassiek. Loewe gebruikt de Benelux als testmarkt. Het hele produkt is derhalve omge ven met veel extra zorg. Loewe heeft er immers alle baat bij dat zijn geurpro- dukt een succes wordt. José en Ceciel hebben overigens alle vertrouwen in dat succes. Het is een topmerk. En daar is de fa brikant zich terdege van bewust. HÜÏDVËRZORGÏNGS- INSTITUUT DE JONGE LANGE NOORDSTRAAT 26 MIDDELBURG 01180-35245 s tw c<* r<* c<s ca em De kleurtrend die een paar jaar geleden al werd gelan ceerd, is nu echt doorge zet. Roland de Wit: „Zes van de tien vrouwen heb ben een kleurtje. Een on derzoek van Schwarzkopff in Duitsland wees uit dat zestig tot zeventig procent niet optimaal tevreden is met de eigen haarkleur. Dat is ook niet zo vreemd. Echt vrolijke haarkleuren hebben we in Europa tenslotte niet. Een warme re haarkleur kan je hele ge zicht verlevendigen". Werd je er vroeger nog mee ge pest, momenteel zijn de roodtinten toppers. Ook de goudtinten doen het goed. Geen worteltjes Er bestaan legio mogelijk heden om het haar zelf te kleuren. Toch kan er niets tegen het vakmanschap van de kapper op. „Hoewel keurbehandelingen bij de kapper al een stuk goedko- Nexxus. „Die zijn voor 97 procent op natuurlijke ba sis. Een hoger percentage bestaat niet". HAARSTIJLSTUDIO ROLAND ZUSTERSTRAAT 31 MIDDELBURG 01180-14142 ÖW ÏKk tw I** tw tw JW tWWf t** !*S t<t MS per zijn dan in het verle den, kan ik kan me best voorstellen dat iemand met een kleine portemon nee het zelf doet", geeft Roland toe. „Maar in veel gevallen geldt: goedkoop is duurkoop. Denk je mooi rood te worden, krijg je een worteltjeskleur. Wij hebben in de loop der jaren al heel wat mislukte pogingen on der handen moeten ne men. Het kost heel veel tijd en moeite om het haar dan FOTO EDUARD ENGEL Elke 14 dagen kunnen adverteerders in de rubriek Produkt Informatie hun speciale boodschap op 'een andere wijze' aan de consument kenbaar maken. Esencia. Aire in de speciaal ontworpen fles. Anders dan anders? Ze ker. Er bestaat immers een logische honger naar in formatie bij het publiek. Het wil op de hoogte zijn van ontwikkelingen en waar wat te koop is. Stelt u uitvoeriger dienen te wor den belicht dan vaak in een gewone advertentie mogelijk is. Dit fenomeen heet 'ADVERTORIAL' en is eigenlijk niets meer dan uw reclameboodschap Jr zich als adverteerder maar verpakken in een redaktio- eens in de schoenen van nele vorm. een consument, in de lan delijke media ziet u een nieuw produkt en u denkt, dat zou ik willen hebben. Maar waar is dat dan te koop? Wij.van de Faam/Vlissin- ger bieden de ruimte om anders te adverteren met produkten of service die INTERESSE; BEL EVEN DE FAAM/DE VLISSINGER TELEFOON 01184-84312 VRAGEN NAAR: CHARLES VAN DEN OOSTERKAMP weer goed te krijgen". Wie naar Roland gaat, weet ze ker dat het haar de kleur van zijn of haar keuze krijgt. „Met alle respect voor de drogist, wij hebben er gewoon meer verstand van en kunnen daarom be ter advies geven". Overi gens verkoopt Roland zelf ook thuisprodukten. „Die zijn zo eenvoudig dat er niets fout bij kan gaan". De produkten die Roland gebruikt zijn - onder meer door het grote aantal ver zorgende elementen - bo vendien veel haarvriendelijker. „Het gro te voordeel van professio nele produkten als die van de Igora Classic lijn, is dat ze minder geconcentreerd zijn. Doordat het produkt door de kapper heel zorg vuldig met een kwast wordt aangebracht, krijgt elke haar precies voldoen de. Omdat de thuisproduk ten zelf - en dus minder zorgvuldig - worden opge bracht, zijn ze veel sterker geconcentreerd. Dat bete kent dat je een grotere do sis chemische middelen op je haar krijgt". Natuurlijk In tegentelling tot traditio nele haarverven, kan met Igora Classic het haar lich ter worden gemaakt zon der dat een ontkleurende behandeling noodzakelijk is. „Vroeger konden we het haar zonder ontkleuring maar één tot twee tinten lichter maken, nu is dat drie tot vier. Ook dat is na tuurlijk weer veel gezonder voor het haar". Om de kwaliteit van het haar op peil te houden gebruikt en adviseert Roland de ver- zorgingsprodukten van het Amerikaanse merk „Mode is iets kopen waar je je prettig in voelt. Kleding die staat. Anders ben je verkeerd bezig. Daarom geef ik altijd een eerlijk advies. Dat staat voor mij voorop. Ook voor feestkleding, die deze maand meer wordt gedragen dan ooit". je jezelf bent en dat je je niet onzeker voelt". Me vrouw Maas vergelijkt kle ren met een kapsel. „Je draagt wat bij je past". Voor de kerst heeft De Spiegel een aantal gecom bineerde hoofdkleuren in petto. Zwart met rood, zwart met wit of zwart met goud. „Dat laatste is het feestelijkst", doceert de enthousiaste Sari Maas. j Overigens is ook de avond- broek terug. Het mag van voile (doorzichtige) stof zijn of zelfs van kant. Grote maten Sari Maas krijgt in haar sfeervolle zaak steeds meer vraag naar grotere maten. „De mensen die daar naar vragen willen toch het liefst slank to nen", geeft ze aan. „En dan staat een goede pas vorm op de eerste plaats. Dus heb ik in de collectie steeds meer maat 44 op genomen". Langs deze weg wil Sari Maas nog iedereen een prettige feestdagen wen sen en een goed gekleed 1990. Aan het woord is Sari Maas van Modehuis De Spiegel die is gevestigd aan de Lange Geere in Middelburg. Ze vervolgt: „Je koopt kleding omdat je die nodig hebt. Voor de feestdagen wil je de mooiste zijn. Maar het be langrijkste bij kleding is dat

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1989 | | pagina 19