volstaan hier et de prijs van FSO Prima: f11.999,-. OLAKKEN 14 DAGEN LANG GROTE OK SHOW LOUISSE AI ITOr t. 'v AUTOCENTER De nieuwe FSO Prima, auto voor te weinig geld. BMW, Citroen, FortRatHonda, Hyundai, Mercedes, Nissan, Renanlt, Sobaru, Suzuki, Volkswagen, Volvo en natuurlijk Opel. DUS MET 3 TOT 12 MAANDEN OK GARANTIE 1500,- KRIJGT U IN IEDER GEVAL Autobedrijf van Damme Qiuim p - Keuze uit meer dan 50^iTauto's- ford fiesta 1100 bravo 0pel corsa 13 gl 0pel kadett sedan 13 sls 0pel kadett 12 ls bmw 316 vw golf dsl v0lv0 340 dl opel rekord 2.2 i vw jetta 1600 cl EN VERFRAAIING RIJDT JUISTE ONDERSTEUNING LAKADVIES Wissenkerke, telefoon: 01107-1477 OPFi IfAncTT Allemaal van binnen en van buiten en van onder tot boven in orde bevonden door uw Opel-dealer. grijs met. 32.000 km 1984 f 10.750,- 4 deurs, grijs met. 26.000 km 1987 f 17.250,- HONDA CIVIC 1300 LUXE wit 37.000 km 1987 1 18.250,- VW GOLF GSI blauw met. 19.500 km 1988 f 33.500,- blauw met. 45.900 km 1986 f 20.900,- FORD SIERRA 2000 bruin met. 56.000 km 1986 f 22.500,- HYUNDAI STELLAR 2 LTR. GLS wit 20.000 km 1987 f 21.500,- 5 drs. groen met. 56.000 km 1985 f 14.750,- wit, LPG 74.000 km 1986 f 22.500,- beige met. 79.500 km 1986 f 19.900,- rood 42.500 km 1986 f 17.500,- Kom dus snel met uw auto en met uw gezin naar Louisse Autocenter voor een gratis vrijblijvende taxatie OPEL ASCONA AUT. 16 S GL 5 drs. LPG 1987 37.000 km f 28.500,- 0PEL SENATOR 3.0 i sport grijs met. 1985 f 26.000,- gnjs met. 78.000 km 1986 f 18.500,- Kies één van de modellen en laat door onze financieringsexpert voorrekenen, wat een Opel-financiering kost. zwart 35.600 km 1986 f 20.500,- Heeft u de auto van uw keuze gevonden? Ook de prijs ok. Dan hebben we nog een welkome meevaller, namelijk een minimum inruilprijs van f 1500,- voor uw oude auto, mits 3 mnd. op naam bij aankoop boven f 7500,-. DE BESTE AUTO'S VOOR DE INTERESSANTSTE PRIJZEN Iedere koper wordt beloond met een reis voor 2 personen naar de Opelfabriek in Antwerpen. TEL. 01180-38638/25851 1)4f'.SO Prima i* zeer fiexehikl raar mennen 4lie rnslifi. raiufartabel en ran alle fiennikken nntrsien 14411 I nrirrr II uillen reizen. van 82 pk is dat zijn standen lende 5- diri- tor de ac- heeft hij 1 bedraagt blijkt wel kt is voor dan voor jerse stop- tpm 90% ,6 kgm ter ma best een t die beper- >ud de 1000 een beetje graag de in het gewicht hun een caravan trekgewicht, n die caravan dige beladen, it fors wordt helemaal dan ook nog en arme Prima, ie snelweg niet n berg meer op auto het altijd maar uitleggen beladen, nee, iu bij. Veronge- die berg moei ten ze overigens - mocht onze loge versnelling van vier zeer schijfrem- igeruimte terug te al en mochten de fwezigheid schit- bank simpel neer- er een enorme ruimte ontstaat. Alleen moet die bagage wel redelijk hoog opgetild worden van wege de hoge drempel. Bij FSO zullen ze gedacht hebben dat ze het enigszins bedaagde onderstel onder stel op de een of andere manier maar moesten compenseren. En dat hebben ze gedaan want het interieur is van allerlei luxe zaken voorzien, zoals een verstelbare stuurkolom, tweed bekleding, toerentel- ler, klokje, traploos verstelbare rugleu ning van de prima zittende voorzetels, verstelbare hoofdsteunen, ruitenwissers met twee snelheden en interval. 5e deur vanaf de bestuurdersstoel te openen, ach- terruitwisser plus sproeier, enz. enz. Conclusie Voordat we overgaan tot de aanschaf van zo'n FSO Prima SLX moeten we beden ken dat deze auto uitermate geschikt is voor mensen die rustig, comfortabel en van alle gemakken voorzien van A naar B willen reizen. Dat ze daarnaast beschik ken over veel ruimte en gebruiksmoge lijkheden, is gewoon meegenomen. Daarnaast zal het een brave caravantrek ker blijken te zijn. mits men het trekge wicht in de gaten houdt, al zal dan ook blijken dat het gemiddelde brandstofver bruik van 1 op 10 uiteraard niet haalbaar is. Maar ook het milieu wordt ontzien want de FSO Prima is voorzien van een katalysator, langzamerhand gewoon een noodzaak. Maar de grootste verrassing voor mij en de mijnen was toch wel dat deze FSO Prima SLX met alles er op en aan voor maar 13.749,- in de prijslijst staat. En daarvoor neem je dan toch graag het enigszins achterhaalde onderstel op de koop toe. Prestaties Topsnelheid 153 km/h. Acceleratie van 0 tot 100 km/h in 16,2 sec. Gemiddeld brandstofverbruik tijdens de test 1 op 9,9. Techniek In lengterichting voorin geplaatste 4- cilinder lijnmotor. Cilinderinhoud 1481 cm3. Boring x slag 77x79.5 mm. Compressieverhouding 9,0:1. Max. vermogen 60 kW bij 5200 tpm. Max. koppel 114 Nm bij 4000 tpm. Achterwielaandrijving. 5-Versnel lingsbak met achteruit. Wielophan ging voor onafhankelijk met dubbele draagarmen en schroefveren. Achter starre as met bladveren. Telescopische schokdempers. Stuurinrichting kogel kringloop. Schijfremmen voor en achter, vacuüm bekrachtigd, geschei den met lastafhankelijke regeling op de achterwielen. Velgen 5J. banden 175 SR 13. Wielba sis 250,9 cm. Spoorbreedte voor 131.4 cm, achter 129,2 cm. Lengte 427,2 cm. breedte 165 cm, hoogte 137.9 cm. Massa 1110 kg. Max. toelaatbaar ge wicht 1550 kg. Max. aanhanggewicht geremd 1000 kg, ongeremd 500 kg. Max. kogeldruk 50kg. Tankinhoud 45 liter. Draaicirkel 10 m. Geld 13.749,- incl. BTW. Motorrijtuigenbelasting van 641.- tot l)e t'SO Prima .S/A m ran kinnen 657,- per jaar. zeer luxaea* nit^'rnxt. Advertentie ABIMEX B.V, Kolenbranderstraat 30, 2084 AT Ridderkerk, tel: 01804-183 00. verwerken redelijke prijs anse officiële De Beer dealer loemstraat 57Goes 01100-13420 Ford Escort 16nn Ford Escort 1600 Ford Escort 1600 5-drs Ford Fiesta Ford Taunus 1600 L Bravo Ford Sierra 2 L Laser Ford Sierra Stationcar diesel Ford Sierra 1600 Nissan Micra GL Mitsubishi Colt Opel Corsa TR 1200 S Opel Kadett 13 S Opel Kadett stationcar LPG Opel Ascona 1600 S 5-drs. GT Opel Rekord Stationcar 5-drs. LPG Peugeot 205 GR 5-drs Porsche 924.... Renault 5 GTL Saab 99 Gl Skoda 120 S VW Golf GTI VW Golf 1100 VW Golf Diesel 5-versn 1985 1984 1981 1981 1986 1986 1984 1984 1983 1986 1982 1985 1986 1986 1985 1978 okt 1985 1984 1987 1979 1982 1985 r NEE, IK&EN '/VAAR DFOK- INMlLWAbeM SHfiw Am*"-*- M'.IIKALKRZKKKRHK.DVIkJKALLfö I

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1989 | | pagina 7