121 Top naar de officiële OPEL-OCCASION-WEEK INS AANL~i VAN DEZE WEEK C5 REN! Rover 213 SE automaat Zijn pond terdege waart Mazda 121 Modellenserie SUZ AUTOBEDRIJF DE ROVER 213 AUTOBEDRIJF WONDERGEM EN MELSE TOT f 7.500,— Advertere bij de Faam - d< zit U i Kom voor een kennismaking met de Autonie W JÊf MIDDELBURG A VÉRKOOP Bij ons in de showroom v.a. f 26.595,— -dealer voor geheel Midden-Zeeland: Bij uw Volkswagen-dealer Auto-Poppe Walcheren B.V. i» (ind. terrein Ramsburg) 01180-36815 D. Dronkersweg, Poel III Goes-Zuid, tel. 01100-31848 Hoofdstraat 95, Ovezande tel. 01195-236 OPEL CORSA 1.2 S Uixus 3 drs. OPEL CORSA 1.2 S GL 4 drs. Fiat Panda 1000 CL1986 9.750,- Flat Uno 45vanaf 1984 8.750,- Flat Uno 60 S1986 14.500,- Fiat Uno 60 S 5-deurs1986 15.750,- Flat Uno 70 SL 5-drs1986 16.750,- Fiat Uno 55 S1985 12.750,- RIJ NU, BETAAL MEI 1989 VOOR NIEUWE PANDA EN UNO OPEL KADETT 1.2 S LS 3d™ Fiat Ritmo 651982 Fiat Ritmo 60 L 5-deurs1985 Fiat Regata 701986 Fiat Regata 85 S1986 Fiat Regata Diesel1985 Citroën 2CV6 Club1984 Ford Capri 2.0 S 6-cyl1981 4.750,- 11.750,- 16.250,- 20.500,- 12.500,- 7.250,- 8.500,- HAT UNIEK IN PRIJS EN PRESTAT|E. EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE HERCULESWEG 12 ■strielerrein ARNESTEIH. MIDDELBURG TEL 01180-1 DEMO: SS fes Brits karakter Strak afgewerkt Fris uiterlijk Rijden KROMME WEELE 19 Wij vertellen u pre cies hoe lakschade zelf te herstellen. Met de penseeltech- niek of de spuitbus methode. INCL. APK KEURING V.W. Golf C 1,1 3-drs1981 V.W. Golf C Diesel 3-drs... 1982 V.W. Jetta C Diesel 4-drs.. 1983 Audi 100 GL 5E1978 Citroën 2CV61984 Fiat 131 2000 TC1982 Lancia A112 Elite1983 Renault 5 TL 3-drs1981 Renault 5 TL 5-drs1982 Zastava GTL 651984 Leuke occasions voor 'n leuke prijs!! Auto Poppe Walcheren BV van alle Su Oostperkweg 35-37 Midde Autobedrijf Renton off. Austin/Rover dealer Noordmonsterweg 4, Middelburg AUTOBEDRIJF HJ. RIJK Bouwjaar Km. stand Kleur Extra's april 1984 40.300 Beryll Green metallic lak Bouwjaar januari 1986 Km. stand 19.200 Kleur poolwit Bouwjaar Km. stand Kleur Extra's augustus 1985 35.700 grijs metallic lak trekhaak Bouwjaar maart 1986 32.900 grijs metallic lak stootlijsten trekhaak Km. stand Kleur Extra's Bouwjaar Km. stand Kleur Extra's april 1986 54.200 grijs metallic lak sportinterieur alu.-velgen achterspoiler OPEL ASCONA 1.6 Touring 4 drs. RnilW/iaor - Bouwjaar Km. stand Kleur Extra's Bovenstaande auto's zijn en sterk in prijs verlaagd! ANWB-gekeurd mei 1984 109.300 almandin rood metallic lak getint glas velours interieur brede banden LPG-instalaltie o 22, 44831 NK Vlissi„gen. Ie|efoo„ VRIJDAG KOOPAVOND 01184-19610. ®*i r Saab 900 3-drs. LPG Saab 900 Turbo Sedan 65.000 km. Saab 900 Sedan stuurbekr Saab 90 LPG 50 000 km Saab 99 4-drs Saab 900 5-drs stuurbekr. schuifd Seat Ibiza 1.2 Del Sol 30 000 km.... Seat Ibiza Piaya Seat Ronda 1.2 GL Seat Marbelia GL 15 000 km Seat Ronda 1 2 GL LPG 40 000 km Seat Ronda 1 6 GLX 40 000 km Fiat Ritmo 60 Fiat Uno 45 1987 1 34.950,- 1984 f 28.950.- 1985 1 26.950.- 1986 f 28.950,- 1982 t 12.500,- 1985 f 25.950,- 1986 f 14.500,- 1987 f 14.500,- 1985 f 10.950.- 1987 f 11.950.- 1986 f 14.500,- 1984 f 9.950,- 1983 i 7.950,- 1986 f 12.750,- SEAT IBIZA 1.5 GLX (S) 5-drsjuni 1987 blauwmetallic, 22.000 km. Nieuwprijs: f 25.500,- Nu: 19.500,- oel Katioti -.o o Opel kadett 12 LS 30 OOn vZ Opel Kaden 12 S LS Opel Senator 2 0 E Citroen Visa VW Polo i 2 g sl VW Golf9 S' VW Golf Renault li qjd Nissan Cherry 1 3 nx Citroèn Visa Austin Mm, 1000 R„* 20 000 km LAK M Fiat 127... Fiat Ritmo Citroën 2CV6. AUTO'S BENEDEN f 7.500 1985 1985 1984 1 1985 1985 1984 f 1985 1982 f 1983 f 1984 f 1984 f 1984 f 1985 f 16.500,- 14.950,- 16.950,- 13.950,- 13.500,- 7.950,- 12.950,- 8.950,- 9.950,- 9.950,- 12.950,- 7.950,- 8.450,- De kleine Rover is geen echt Engels produkt maar een vergaand com promis tussen de Japanse autofabrikant Honda en de van oudsher oer-Engelse Austin Rover, die zeer moeilijke jaren heeft doorgemaakt en daardoor nogal eens van naam is veranderd. Deze Rover 213 SE is uitgerust met een 1.3 liter 12 kleppen motor uit het huis van Honda en ook het onderstel is van een model uit datzelfde huis afkomstig. Maar toch hebben de Britten aan deze Rover een duidelijk eigen identiteit gegeven zodat we absoluut niet kunnen spreken van een Honda-type met een ander naamplaatje en merkembleem. Bij het openen van het portier straalt de duur en luxueus uitziende Rover-plaat op de dorpel de instapper tegemoet, waardoor levens de dorpel beschermd wordt tegen krassen. Op de linker vloer voorin ligt een vloermat met het Rover- embleem er in verwerkt en deze klei nigheden geven de auto al dat typisch Britse karakter. Achter het stuur zit tend voelt het luxe aan op de zachte en goed beklede zittingen, alleen is de steun onderin de rug wat onvoldoende op lange afstanden. De bedieningshan dels zijn makkelijk te bedienen en goed te overzien. Centraal op het dashboard zit de schakelaar om de electrisch be- dienbare spiegels te verstellen zodat het uitzicht rondom de Rover zonder moeite altijd goed kan zijn. Compleet noemen ze bij Rover dan ook echt com pleet dus alle portkirramen zijn elek trisch te bedienen op de middenconsole, waar ook een laatje is bevestigd voor cassettes voor de - niet standaard - ge monteerde radio/cassette recorder. Op het dashboard is een uitsparing om kleine spullen te kunnen neerleggen maar ook deze heeft een eigen rubber- mat zodat er niet gauw iets uitglijdt bij het nemen van een bocht. Verder zijn er nog kleine opbergvakjes zoals een apart bakje voor wat parkeergeld maar of dit toereikend zal zijn voor de steeds stij gende parkeerdorst van de meters weet ik niet. Doch misschien is de vijf gulden munt daarvoor in roulatie genomen. Achterin is het zeer redelijk toeven, be hoorlijke beenruimte en ook daar weer verwennerij zoals een goede armsteun en ook de achterramen zijn aldaar elektrisch te bedienen via een schake laar. mits de bestuurder deze niet heeft vergrendeld voorin. Aan de buitenkant ziet de Rover er niet erg opvallend uit. Hij is keurig strak afgewerkt, zonder iets opvallends. Rondom zijn erstootstrips aangebracht om kleine parkeerbutsjes op te vangen en ook de bumpers kunnen kleine tikjes pijnloos verwerken. Zoals al eerder gezegd is de motor van Japanse makelij en deze twaalfklepper levert 54 kW bij het hoge toerental van 6000 omw/min. De automaat schakelt wat schokkerig en ook de kick-down (terugschakelen door vol gas te geven) komt er erg rauw in. Wanneer we ons redelijk aan de hier geldende snelheden houden en absoluut geen aspiraties hebben om met deze Rover de overige weggebruikers te la- door Rein Leppu De Rover 213 SE auU is een wagen met veeI Japanse techniek maai met een Brits karakter ten zien hoe snel de: comfortabel maar m vol intrappen, dan krachtbron behoorli toerentallen boven windgeluiden zijn b den niet hinderlijk De topsnelheid beii bestuurder veelged maar de acceleratie V.V.V.V.V.V.V.V.V.V.V.V.V.V.ViV.V.V.V.V.V.V.W •V.V.V.V.V.V. Voor wie de 323 te groot werd. heeft Mazda nu een keurige aanbieding in de vorm van de 12l-serie. Het is een vol wassen automobiel, die te vergelijken valt met de Ford Fiësta en met de Opel Corsa. om een paar concurrenten te noemen, Dat wil dus zeggen dat het absoluut geen mini-auto is maar een kleine middenklasser. Füen week bij mij te gast was de duurste 121. namelijk de Cabrio Top en omdat ik een liefhebber ben van open auto's, ligt deze keuze misschien een beetje voor de hand. De Cabrio Top is geen Cabriolet maar gewoon een zeer luxe auto met een sehuifdak. dat ook daadwerkelijk tot achter aan toe open kan en met een druk op een knop schuift het dak elek trisch aangedreven open of dicht. Na deel van zo'n sehuifdak is wel dat men met extra windgeruis door het leven moet. zowel in gesloten toestand als ge opend. Nog een nadeel vond ik dat er af en toe de zure uitlaatgassen te ruiken zijn bij een geopend dak en dat zure kennen we allemaal wel wanneer we achter een loodvrije uitvoering rijden, die niet is voorzien van een katalysator (geregeld) en de uitlaatgassen naar bin nen komen in de stad of in een file. Aan de buitenzijde is het een modern gelijnde auto. die bij de achterwielen wat breder uitloopt, wat een grappig effect geeft. De kunststofbumpers kun nen tegen een stootje en aan de voorzij de is er een spoiler aan de onderkant gemonteerd. Aan de zijkanten zitten stootstrips met een biesje dat op dezelf de hoogte doorloopt in de bumpers en dat de auto een langer aanzien geeft. Op het linker achterscherm, vlak bij het voorportier, zit de tankdop wat ik ei genlijk een beetje raar gesitueerd vind maar dat is een kwestie van noodzaak ten opzichte van de ligging van de ben zinetank. De achterklep gaat in zijn ge heel open zonder dat er een drempel overblijft, zodat de bagageruimte goed toegankelijk is. Deze bagageruimte kan vergroot worden door de achterbank in gedeeltes naar beneden te klappen zo dat er een twee- of driepersoons auto ontstaat met een extra bagageruimte. De auto is op een vrolijke en gewaagde manier bekleed met een rood-grijze be kleding. die een beetje glimt maar de stoelen zitten goed zonder dat je over de zittingen glijdt. Ook hebben de voor- stoelen een goede zijdelingse steun en de verstelmogelijkheden zijn ruim voldoende. Plezant detail is dat de achter- bank voorzien is van hoofdsteunen. Het dashboard is strak uitgevoerd met al het noodzakelijke er op maar niets extra's zoals een toerenteller. die bij het open rijden eigenlijk wel bruikbaar zou zijn. vooral bij iets hogere snelheden want dan begint de rijwind toch de boven toon te voeren. De motor starten gaat nog met een handchoke, wat ik zelf een prettig gege ven vind want ik duw de choke zo vlug mogelijk weer uit. terwijl een automa tische choke er veel langer over doet. De 13 liter motor levert 44 kW en zorgt toch voor behoorlijke prestaties, mede natuurlijk door het lage eigen gewicht van deze 775 kg wegende Mazda 121. Cijfers zoals binnen de 12 sec. van 0 tot 100 km/h accelereren zijn zeer behoor lijke waarde he id kan m schamen op meekomen, ruim 150 ki viel ook me testperiode loodvrije m wat een zei De Mazda geeft de b» ook al omd wegligging breekt hij r uit. Nee. gi hij de boel hetgeen e- Ook de re beeldig zo verscheid» 1980 1983 f 1980 f VERF BEHANG AUT0LAK M je, Q1180-12886 I* i cWO Ford Mustang1980 Opel Kadett 13 S Luxus 5-drs1981 i Talbot Solara 1.6 GLS1983 f Renault 4 38.000 km1983 f Hyundai Pony 5-drs. 45.000 km1984 f Saab 900 GL1981 f 2.950,- 1.950,- 4.250,- 4.500,- 6.950,- 6.950,- 5.950,- 7.450,- 7.450,- Industrieweg 31, Vlissingen. Tel. 01184-15220 Gildeweg 22, 4483 NK Vlissingen. Tel.: 01184-19610 ^"5? VRIJDAG KOOPAVOND

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1988 | | pagina 12