Opel Kadett Touring: de eerste nieuwe Kadett die al ingereden is. ONS AANBOD VAN DEZE WEEK: AUTOCENTER Audi 90 Quattro Een wegklever AUTO V.D. VLIET Go"' nissaim OPEL JANSSENS uwrfiscAoo£Aeeffi''f' Middelburg Presentatie van de komplete NISSAN-lijn 1988 Auto v.d. Vliet Goes Autoni U bent van harte welkom bij: KANAALWEG 2 - MIDDELBURG TEL. 01180-38638 Op diverse in voorraad ziinHa *-• - Op diverse in voorraad zijnde nieuwe auto's f 200,- tot f 2.500,- korting Tevens voorradig 40 goede/jonge gebruikte auto's met BOVAG- uitgebreide garantie ABC Extra: 6 maanden uitgestelde betaling op nieuw en gebruikt tot f10.000,- Garantie zonder eigen risico. De Kadett Touring. Een gebruikte 3- of 5-deurs Kadett. Nooit ouder dan 36 maanden, nimmer met meer dan 45.000 kilometer op de teller en altijd met 3 maanden BOVAG-garantie. Plus speciale wieldoppen, achterspoiler en Touring-badge. De Kadett Touring: als nieuw zo goed en lekker sportief. Kiest u maar uit. enz. keuze uit plm. 20 stuks. Prijs i61800,Z Ï7~5Ö(V 18.950,- 78/900,. 20750". Pres. Rooseveltlaan 772 4382 NB Vlissingen tel. 01184-17100 D BOEKEN MET DE RODE PIJL Wij hebben voor U het volgende assortiment met BOVAG garantie EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE Niet nieuw Fabelachtige wegligging Aantrek 3 maanden BOVAG garantie inruil en financiering mogelijk auto's worden met A.P.K. afgeleverd donderdagavond koopavond Openingstijden SHOW: ma. t/m za. Op deze show presenteren wij de Nissan Sunny Coupé e ZOJUIST BINNEN GEKOMEN: DIVERSE NISSANS SUNNY IN TRENDUITVOERINGEN Nissan Cherry 1.3 DX Nissan Sunny 1.3 DX Stationcar Nissan Stanza 16 Hatchback GL Citroën Visa II RE (4-cil Austin Metro L BMW 320i i.st.v.nw div extra s Ford Escort 1300 L Bravo Lada 2105 GL Junior, als nieuw Lada 2105 S 26 000 km..... Mazda 323 1.3 3-drs i.z.g.st Mazda 626 LX LPG Opei Ascona 16 S 30 000 km 4-drs Opel Rekord 1 9 N 4-drs Peugeot 305 Renault 11 GTX...... Subaru 1 8 GLF LPG Subaru 1.3 HB i.z.g st Toyota Carina 1.6 DX Stationc. 4 LPG. BEDRIJFSWAGENS: Nissan Patrol 4x4 Turbo Diesel1987 Nissan Patrol 4x4 Diesel lang 1981 1985-1987 1985 9/1984 1981 emd 1984 1982 1986 1984 1983 1986 1984 1980 1981 1985 1981 1982 1982 Iwoen 1985 I Renault Trafic bestel 40.000 km1985 Opel Rekord 2.3 Diesel VAN1983 Landrover 110 4x4 lang 23.000 km1984 Citroën Acadyane bestelf 2.500,- 1981 DIESELS: Nissan Sunny 1.7 GL Diesel 4-drs1985 Nissan Cherry 1.7 Diesel 3-drs1984-1985 Renault 9 GTD Diesel1983 AUTOMATEN: Volvo 66 automaat1980-1979 KOOPJES: Citroën CX 2500 Diesel1980 f 1.500,- Fiat Argenta 2000 4 LPG1981 f 2.950,- Fiat 131 Mia Fiori APK1979 f 1.950,- Ford Fiësta 1100 APK1978 f 1.950,- Ford Taunus 1.6 Stat.car automaat1980 Lada Stationcar LPG APK1983 f 2.950,- Renault 20 TL APK1980 f 2.350,- Bouwjaar 7985 1986 1985 1985 1986 1985 1986 KM-stand 43.000 2Z0Ö0 347)00 25.000 3ÏÏ366 357)00 27.283 17/750^ Klein Frankrijk 23 Goes Tel.. 01100-28751 Erkend APK-stalion Nissan Dealer DE OFEL-DEALER ZEKERHHD VOOR aujss 1m* - uuuuu üzilij^Lr^/Ali Fiat Ford Ford Ford Ford Ford Ford Mazda Panda Fiesta Fiesta Escort Escort Sierra 45 3 1100 3 1100 festival JfjJJ AUTOMAATS 1100 LASER 5 LASER J Mitsubishi Galant Opel Opel Opel Opel Renault Renault Renault Subaru Toyota VW VW V/W VW Volvo Isuzu Ford VW «rWLASEI Scorpio 2800i GHIA i£?G,LX 2000 au,orhaat Galam 2300 TURBO D 12 S luxus 13 S 16 S GT 13 N Corsa Kadett Kadett Kadett 5 TL 11 25 Mini Corolla Golf Jetta Passat Passat 340 gtl gtx Jumbo 1300 12 valve c diesel 44e diesel diesel variant d l l.p.g. personenbus diesel rood rood 9rijsm. blauwm. groenm. champm. blauwm. blauwm. grijsm. roodm. rood grijsm. bruinm. roodm. champm. 'bruinm. '•blauwm. grijsm. goudm. 4-d. rood wit rood d.rood blauw beige geel 57.800 32.200 31.800 48.800 73.700 65.800 51.250 48.200 120.000 80.900 75.200 54.000 62.700 25.000 25.300 57.400 39.800 18.600 69.800 68.800 75.200 108.000 8.950, 13.950,- 13.250,- 19.950,- 11.500,- 19.950,- 42.500,- 16.500,- 14.250,- 12.450,- 14.950,- 20.950,- 10.750,- 13.750,- 15.950, 25.950, 9.700, 16.750, 19.750,- 19.450,- 17.750,- 19.750,- Fiat 127 1050 5-versn. 15.000 km1986 10.500, Fiat 1273.250,- Fiat Panda 451981 4.900,- Fiat Panda 451982 6.250,- Fiat Panda 750 12.000 km10-1986 10.750,- Fiat Panda 451986 10.750,- Fiat (Jno 45vanaf 1983 8.500, Fiat Uno 55 S1985 13.500, Fiat Uno 60 S automaat1987 18.500, Fiat Uno 60 S Rialto1987 17.500, Fiat Ritmo 60vanaf 1983 8.900, Fiat Ritmo 60 S 5-deurs1985 11.750, Fiat Ritmo 85 S1983 10.500, Regata 85 S1985 17.500, Regata Diesel S1986 17.500, Fiat 131 2000 TC LPG1982 6.950, Opel Ascona 1.6 S 5-deurs8.900, Lada 21053.500, Citroën GSA X11985 11.500, Opel Kadett 1.3 S 5-drs. Stationcar7.900, Peugeot 505 STI automaat4.000, riAT UNIEK IN PRIJS EN PRESTATIE. BLAAS Dc Audi 90 (JualU opvallend onopvall Haar prestaties zij zeer indruk wekken ■fï'Z: -r WSm door Rein L De Audi 90 Quattro lijkt uiterlijk erg veel op de Audi 80. Natuurlijk, Het rijden en ook he want de carrosserie is op een paar optische veranderingen na exact gladde wegen of op m hetzelfde, doch het grote verschil vind je in de voorste helft van deze wegen geeft voor de automobiel. In de Audi 80 vind je uitsluitend vier-cilinders in het weinig problemen wa vooronder, die dan de voorwielen of alle vier de wielen aandrijven en be aandrijfkrachten i hier zit nu dat grote verschil met de 90. Die zijn namelijk voorzien van Dat wil zeggen dat w de vijfcilinder motoren, die typisch des Audi's zijn want deze zijn in alle 'en willen gaan dot modellen terug te vinden. bsch meer aandrijf) terwielen gaat. Dar differentieel voor, krachten voor en at rust met het perfecte hulpmiddel voor de ajhanke|ijk van de remmen, het Anti Blokkeer Systeem, dat yerh tQch vast er voor zorgt dat bij een noodstop de sneeuwofmodder, auto met onbestuurb^r naar het laagste lussen V(K)r e punt van de weg glijdt Dat is namelijk VQOr dan dt het gevolg van blokkerende wielen. Het Quattro-principe van Audi is na tuurlijk niet nieuw en heeft door de jaren heen voor navolging gezorgd in de ral- lysport, waarin Audi zelf als trendsetter neen voor navolging gezorgd lysport, waarin Audi zelf als trendsetter punt van de weg glijdt, uat is nameujK VQor dan d( veel successen heeft geboekt. Maar ook het gevolg van blokkerende wielen. wje|cn„e|jjk zo ttekening bij. De piloten Trouwens onbegrijpelijk dat het ABS cen wiei nog watgr am voor coureur) hadden niet op grote schaal toegepast wordt als (g komcn j. n die ■rite standaard uitrusting. lijke tensnelheid - ugi uemiaie iioog, uai uai juist een enorme gewenning vraagt. Voor je gevoel kan het altijd nog harder door een bocht maar je moet je blijven realiseren dat wanneer het mis gaat. de snelheden dermate hoog zijn dat er ook geen redden meer aan is. En daar schuilt te komen. En u.«. uit bij een hogere veei successen neen geooei hier een kanttekening bij. uc pnoicn (Belgische naam voor coureur) hadden regelmatig last van totaal verfrommeld standaard uitrusting. ujt ^y een ^og| plaatwerk want de grens van het moge lijke - zeker «en aanzien van de boch- wek( deze Audj m tensnelheid - ligt dermate hoog, dat dat overige verkeer op Goede zit ju een enorme gewenning vraagt. f)mda7hij er opla|,end normaal uitziet, op zijn dubbele uitlaatpijpje na dan en de standaard(lichtmetalen velgen maar die zijn alleen voor de nederlandse markt. Ook is deze Quattro standaard voorzien van een katalysator, zoals alle \U.T.r|.,nJ ii/ot n'i_ geen redden meer aan is. En daar schuilt nu het gevaar van vierwielaandrijving. Het gevoel dat je op een spoorrails rijdt gaat heel lang op maar als je dagelijks dezelfde route rijdt, ga je toch een beetje uitproberen of het iedere keer nog wat harder kan. De zit achter het s bieden voldoende rolgordels zijn in zodat niemand e ben dat de veiligl nek schuurt. Op zitten knoppen stelbare buitens) ker als de recht Eigenlijk een want je bljjfj, ir De wegligging is dus fabelachtig zolang de bestuurder of -ster geen last heeft van zelfoverschatting. Audi zelf heeft er ook al rekening mee gehouden dat de snel heden wat hoger liggen dan normaal 6v,Uv„ want deze Quattro is standdaard uitge- je gemakkelijk aan voorzien van een katalysator, zoals alle VAG-produkten in Nederland, wat na tuurlijk een goed initiatief is om het mi lieu een beetje te sparen. De prestaties van de 100 kW leverende vijfcilinder zijn Eigenlijk een zoals gezegd indrukwekkend want een want je bjjjftii top van ruim 205 km/h en een accelera- zitten terwijl je tie van 0 tot I00 km/h in 8,5 sec. is Vooral op de natuurlijk geen sinecure. Het brandstof- wanneer je af e verbruik is bij een forse rijstijl ook nog dashboard isof redelijk te noemen, namelijk I liter niets te veel n zonder dat het verbruikv redelijk te noemen, namelijk l liter loodvrije normale benzine op 9,8 kilo- zonder dat het meter, terwijl als je gewoon rustig rijdt lijk vind ik dat en je aan de geldende snelheden houdt, slinger open g: gemakkelijk aan de I op 11 komt. schafprijs en I lil Hel dashboard is op zijn Duits overzichtelijk, niets te veel maar ook niets te weinig tingsniveau v» diening toch zijn. Helaas I eenmaal dun hielen. Desd de hand en st ook de over snellingen lo dat er geen schakelen. De Audi 9 aantrekkeli. opvalt, juis en zijn gelij di 80. Vee worden, m liteiten dt 84.170. opbrenger een autov extra's zo ten en na' heidssyste dat de 92.400 11.450 95.000 24.200 19.500, 16.450, bmw Nissan VW Talbot 316 Cherry Golf 1309 101.900 laooo,'" 1300 blauw grijsm. groen bruinm. 76.000 55.000 72.400 127.000 3 SX AUTOMAAT 5 oruinm. 8.500,. 7450,- 3.250,- 1 950,- GROTE NISSAN SHOW I V/ IV 1 M I o OM l\H IJ n 19 ■I

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1988 | | pagina 16