Makker. Maatje. Metgezel Ford Fiesta CL Automaat Handzaam automobiel EEN BIJNA NIEUWE AUTO TEGEN 999 Rutdbedr, DEZE FORD IS UIT VOORRAAD 7JF CILDEUJEÜ EO UL155MC En TELau bh-maa LEVERBAAR Chippen. Autonieu ZIJN VOOR MEER INFORMATIE OVER DE FORD FIESTA CL AUTOMAAT MOET U AUTOMOBIELBFnoi icV. -KC FORD SIERRA 1.6 C NU VOOR f 24.950,— OPEL ASCONA 1.6 S LS I NU VOOR f 24.750,— OPEL KADETT 1.3 S LS NU VOOR f 22.750,-- OPEL KADETT Fbugeot 205Accent vcn de achter* "M? voor18.500,-. n ^terk succes. de Bijzondere Verbruiksbelasting een aantal sportieve extra's zoals: |-ipQy 205 AUTO RIJSCHOOL DE NISSAN PATROL en KING CAB winnen op elk terrein! Ook op het gebied van de prijs! Uniek in zijn klasse: o.a. standaard met automatische vrijloopnaven en stuurbekrachtiging. alle accessoires uit voorraad leverbaar PERSONENAUTO VRACHTWAGEN AANHANGWAGEN BUS CHAUFFEURS OPL. CCVB CCVC J.H. Huyssenstr. 14, Middelburg, "S 01180-1 Gewenning Rustige rijstijl Prestaties: Geld: Techniek Leninger scherpe Snel en geregelc Vrije be: geen or Kwijtscl Lopend bezwaa Wij ver krediet Wilt u iet; voordelig Conclusie fjüfr~ Nissan Patrol v a- f 30.091, Nissan pkkup Ring Cab Va- f 19.616,- v.a. f 19.616,- Officieel NISSAN 4x4 Centrum AUTO v/d VLIET - GOES Dealer voor geheel Zeeland Klein Fra„krl)k 23 GoesTel 0,100 2S7S1 Diverse types uit voorraad leverbaar. Nu ook leverbaar: OPEL KADETT COMBI 5-drs. 1.3 S.LS en 1.6 Diesel.... 1987 FORD SIERRA 2.3 Diesel Combi 5-drs1987 5-drs. 1987 Rijklaar vanaf f 26.500,- Verk. P. Joosse 01180-34384; B. v. Vliet 01185-1655; R.G. Deug 01184-14623 ffUP^TTI met 130 DIN pk in hoogte verstelbare hoofdsteu- De Peugeot 205. Puur plezier (,ÜP Van 208 km/u) tüt <,e zeer nen Sp°^ ^platen. in oen sportieve verpakking. exdusieve Cabriolet toe. Er is al Daarnaast is de 205 Accent Een trouwe steun en toeverlaat Hl' Ls niooi- ™'™llcl' zuini8 een Peugeot 205 vanal I 17.325,-. standaard voorzien van bijvoor die u nooit fa de «eek Ut. «aar "I' k'" ogfe. rf—l™ V°°' u ook «aar „I slaat Gewoon een En me, Sjp bi™m- ij/ervuke kameraad Goed voor At Cent-eXtraS. sp^el 0»1 .lag- en n«W - een slerke hand voor jaren en jaren, "f"?"0,' nle' ,aUeen d' *'lllV IX' f**** 205 herf schadelijke uitlaatgassen, maar ook een pittige 1.1 liter schone motor en De successtory-van de Peugeot aanmerkelijk vemiindcrt. een dakspoiler» zwarte antenne ""n Sterk nummer 205 gaat maar door. Er rijden al Er zijn maar liefst 33 verschil- brede stootstrips met een rode 1 •1:10.0 Bl| 120 KM/U IN 1.15,0 IN I* STAD VOLGENS l« meer dan 2 miljoen enthousiaste lende'uitvoeringen. Diesel, benzine, bies die doorloopt in de bumpers 205-vrienden rond. 3-deurs, 5-deurs, Automatic, Junior, speciale type-aanduiding op de ANWB p ANWB - erkend i door Rein Leppink De Ford Fiesta loopt alweer zo'n 11 jaar maar mee loont zich nog geenszins een oude auto. Zeker niet na de laatste face lift van I984. die de vormgeving duide lijk up to date heeft gemaakt, zodat het verschil met zijn grotere broers niet meer zo groot Ls. Immers, kenmerkend voorde hedendaagse Ford's zijn de ronde vor men en die heeft de Fiesta nu ook mee gekregen. De neus loopt naar beneden af. de knip perlichten lopen door in de voorscher- men die ook weer rond aflopen en de eveneens afgeronde kunststof bumper kan kleine botsinkjes of parkeer*: hades opvangen. De Fiesta ziet er nu best leuk uit maar buiten die neus is er weinig aan veranderd en de rest is toch nog een beetje hoekig gebleven. Ook de zijkant is beschermd tegen par- keerschades door middel van brede be- schermstrippen. zodat een opengegooid portier van de buurman nu niet meteen van die putten in de hoekige zijkant maakt. Erg plezierig is de wis/was instal latie op de achterruit want deze vervuilt zichzelf erg snel. hetgeen gebruikelijk is bij auto's die geen kofferbak hebben maar een rechte achterkant. Verder is de Fiesta degelijk en netjes afgewerkt zoals je van een Ford mag verwachten. Het rijden met deze (Nederlandse) au tomaat vraagt even wat gewenning voor al van het gehoor want het is geen con ventionele automaat met drie versnellin gen maar een continu variabele trans missie. Het voordeel hiervan is vooral voor kleinere auto's dat er altijd trek kracht voorradig is. uiteraard afhankelijk van de pit die het motortje levert. Het geluid lijkt op rijden met een slippende koppeling. Hoe meer gas er wordt gege ven, hoe meer toeren het motortje maakt en destemeer trekkracht hij levert. Oftewel het rijdt soepel terwijl met de conventionele automaat bij gebruik van de kick down (bij vol gas geven het au tomatische terugschakelen) het wat schokkerig gaat en deze - wanneer je het gas iets loslaat - onmiddellijk weer op- schakelt. zodat je in de stad ietwat met horten en stoten rijdt. Ik denk dat continu variabele automaten de toekomst hebben en baseer dat op het feit dat Ford en Fiat, beiden grote auto fabrikanten in Europa, allebei deze au tomaat toepassen en deze fabrieken houden niet van een gokje voordat de nadelen tegen de voordelen zijn afgewo gen. Het enige minpuntje dat ik tegenkwam deed zich voor toen ik met behoorlijke tegenwind I20 km/h wilde rijden. Dan moet het 1.1. liter motortje met zijn 50 pk helemaal opzijn tenen lopen, wat dan gepaard gaat met behoorlijk wat motor geluid. Trouwens, de topsnelheid onder nor male omstandigheden ligt gelijk aan die van zijn handgeschakelde broertje, al leen voor de acceleratie van 0 tot 100 km/h heeft de automaat I sec meer no dig. namelijk 18 sec. en dat is niet echt snel te noemen. Wel snel Ls hij in de stad wanneer de luchtweerstand niet zo erg meespeelt, dan trekt hij behoorlijk snel op tot zo'n 80 km/h en daarboven heeft het motortje het pas moeilijk. Ook het brandstolverbruik is hetzelfde als dat van de handgeschakelde versie. Behalve in de stad. dan heeft de auto maat duidelijk meer dorst namelijk een liter (Euro(super op 11.6 km terwijl het gemiddelde testverbruik op I op 14.8 kwam. Daartoe heeft bijgedragen dat deze auto het lekkerst rijdt tussen de 100 en 120 km/h en dat planken gewoon niet prettig is met deze Fiesta. Alleen bij een verkeerslicht was ik wel geneigd om een stoplicht-sprintje te wil len winnen. Ook het algehele weggedrag is afge stemd op een rustige rijstijl. Gaat het hard of wilt u snel een bocht om. dan maakt de Fiesta middels het piepen van de banden bijtijds kenbaar dat er voor zo'n stevige aanpak veel sportievere Fiesta's zijn en dat hij een rustige behan deling verlangt. Alles gaat plezierig maar nogmaals, zo lang het beheerst gaat. Hij heeft dan een heel goedmoedig stuuricarakter, licht onderstuurd. wat een goede rechtuit sta biliteit geeft en een geringe zijwindge voeligheid. Het interieur is afgestemd op gemak, zo als de in 60/40 verhouding deelbare en neerklapbare achterbank, die in neerge klapte toestand een enorme laadvloer biedt met een handige bereikbaarheid door de grote achterklep die geen drem pel heeft. Ook de voorstoelen bieden voldoende zijdelingse steun, zijn redelijk te verstellen en zijn evenals de achter bank bekleed met een stevig aandoende stof. Het dikke stuur ligt lekker in de hand en de meters en lampjes op het dashboard zijn goed te overzien. Alleen het lampje van de achterruitverwarming lijkt wel op een mistlamp oftewel is hinderlijk fel. zodat is 's avonds vermeed om deze te gebruiken. Verdere functies zoals ver lichting. ruitenwissers, claxon en natuur lijk de richtingaanwijzer zijn allen ver deeld om het stuur heen. over drie han dels en dus zeer goed te bedienen. Aan opbergruimte ook geen gebrek. L.inks van het dashboard Ls eer ruim vak terwijl er rechts een kastje zit waar ook de nodige spullen kunnen worden be waard. Aan de portieren zijn ook nog eens vakken gemonteerd, zodat daar een zeer ruime kaartenvoorraad gehuisvest kan worden. Het is even een weet maar de auto moet gestart worden op de handchoke, die links onder op het dashboard zit en ik vind het altijd prettig om de choke zelf te regelen. Zeer handig is de van binnenuit verstelbare buitenspiegel. Dit vergroot het gemak en tevens de veiligheid. Topsnelheid 140 km/h. Acceleratie van 0 tot 100 km/h in 18 sec. Gemiddeld brandstolverbruik tijdens de test I op 14,8. 22.285,- incl. BTW. Motorrijtuigen belasting van 375,- tot 387,- per jaar. auto voor zijn prijs van 2 ondanks zijn facelift valt beetje uit de toon bij zi jn bi ronde vormen van voor lot eigenlijk ook aan den gehe toe. de continu variabele leen als modernisatie is n meer. Overdwars voorin gcplï linder lijnmotor. Gil 1117cm3. Boring x slag Compressieverhuuding vermogen 37 kW bij 50' Max. koppel 83 Nm bi min. Voorwielaandrijving. continu variabele trans ophanging voor McPherson met schrot lescopische schokdemp rolradius. Onderste c bonden met trekstanj ging achter schroefver Telescopische schol aparte steun gemont» met geleide armen Stuurinrichting tandh Schijfremmen voor t trommels achter, dia] den en bekrachtigd. de maat f3 x 4 1/2 radiaalbanden in de r Wielbasis 229cm.Sp 136,7 cm. Spoor1 132.1. Lengte 365 cm, b hoogte 132,7cm. M< aanhanggewicht ger houd brandstoftank de telefo Deze Fiesta CL Automaat is een leuke 11 - X. Julianastraat 2d Waarde - Tel. 01134-1769 5-drs. 1987. 15.000 a 25.000 km, incl. radio cass., tectyl ML behandeling, autogordels achterbank enz. Fabrieksgarantie. 4-drs. 1987. 10.000 a 20.000 km 5 versn. incl. radio cass.. tprtwi -w.rauuu a 'd kj vcidfl. incl. radio cass., tectyl ML behandeling, mistlamp, autogordels achterbank enz Fabrieksgarantie. cii me. 5-drs. 1987 5 versn. 10.000 a 20.000 km. incl. radio, mistlamp, matten, tectyl ML behandeling, autogordels achterbank enz. Fabrieksgarantie.

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1988 | | pagina 16