Geluid en gewoonten
Rijden als op kousevoeten
AUSTIN ROVER
AUTO abc
BANDENAANBIEDING!
MARSHAL
WALRAVEN
autobanden
MICHHIM MX
WALRAVEN
(lutobeddjf
SHELL ZELFTANKSTATIONS
AUTO RENAULT
DUS 100% GARANTIE!!
40-44
45AMR
Voetgangersvereniging geeft voorlichting op maat
ENQUETE: MENSEN TE VOET ONDERVINDEN LAST
VAN HOGE RIJSNELHEDEN GEMOTORISEERD VERKEER
■■^iiMÊÈÊÊË
OCCASION
jj
%r/i\ 51.000 km. 1985
GRATIS MONTEREN EN BALANCEREN
LAAT U DOOR ZG. "STUNTAANBIEDINGEN''
GEEN AUTOBANDEN "AANSMEREN" VAN
TWIJFELACHTIGE KWALITEIT
BIJ ONS NOG STEEDS:
MARSHAL STAAL RADIAAL
MICHELIN 35% KORTING
MIDDELBURG K0UDEKERKE
Automatic's
Renault 25 Turbo
DIJKWEL BV
De Faam
dé\£issinger
BXmA-LABe'PRtJZBA//
Staal Radiaal banden
-OAÜOOk
UITLAAT REKORD E.
MAAND 195,-
DE FAAM - DE VLISSINGER
Technische
inspanningen
Onjuiste sportiviteit
Handelen is beter
Woensdag 26 november 1986
HET VOORDELIGSTE
AUT0GEBEUREN IN ZEELAND
60 Occasions van recente bouwjaren
Zeer interessant geprijsd
met garantieperiode tot 12 mnd.
Gunstige financiering mogelijk,
omruilgarantie tot 12 maanden
Occasions met 12 maanden garantie
Occasions met 6 maanden garantie:
Occasions met 3 maanden garantie:
Div. occasions indien nodig APK-gekeurd:
WEES WIJS LET OP DE SERVICE
EN DE PRIJS!!!
Autobedrijf W.J. Sonke
J B0VAG GARAGE ALEXANDER
Motorcraft
Autobedrijf Joosse
TISSINK BANDEN BV
DE JAGER
EEN
AUTO
KOPEN
BEGINT
HIER
A I1
DE STAALGORDEL— RADIAALBAND.
Door Shell - Shop - Center zelf geïmporteerd
VANAF f 71,— ALL IN.
REEDS 4 JAAR EEN BEGRIP OP WALCHEREN!
ACCU S MET GARANTIE:
VANAF f 95,-
INFORMEER VRIJBLIJVEND NAAR ANDERE
MATEN EN PRIJZEN! Prijzen incl. B.T.W.
Speciale aanbieding
Speciale aanbieding
Diesel 1985, kleur wit
Kom snel eens langs!
Zeker zult U slagen!
WALCHEREN
HUIS-AAN-HUIS
ONDER
HANDBEREIK
Z&5G&V B£ST5~
155x13 MX tub
FIRESTONE
145X13TUB. 75,-EXTRA BREED!
155X13TUB. 85,-165/70x13T. 92,-
165X13TU6. 89,-l75/70X13T. 98,-
175 X14TUB105,- 185/70X13T. 109,-
NERGENS GOEDKOPER
gemonteerd en gebalanceerd.
2 JAAR GARANTIE! 85,-
Gemonteerd terwijl U wacht!
Uitlijnen* samba/
4 wielen y/WS/J
Balanceren M
Samba/
«59.
Enkele prijzen van complete uitlaat
systemen.
Fiat Ritmo 60-65 tot'83
Fiat 127 900 cc
Opel Kadett D1.2 N, 80
OCCASIONS
SEAT IBIZA 1.2 L
14.000 km., wit, 1986
nieuwprijs /18.000,
Nu /14.950,—
Autobedrijf Wondergem en Melse
Geen twijfel mogelijk: onze
auto's zijn de laatste jaren zuini
ger, milieuvriendelijker en stiller
geworden. De constructeurs heb
ben heel wat bereikt. De vermin
dering van alle geluiden was altijd
al een bijzonder probleem, aan de
oplossing waarvan de bestuurder
trouwens zelf ook het nodige kan
bijdragen.
De fysicus kent twee soorten ge
luid: luchtgeluid en contactge
luid. Contactgeluid is het geluid,
dat door vaste lichamen wordt ge
leid, terwijl luchtgeluid, bijvoor
beeld de toon van de claxon de
do.or de lucht overgebrachte ge
luidsenergie is. Bij een luidklin-
kend aandrijvingsgeruis, dat in
het interieur doordringt, gaat het
weliswaar om luchtgeluid, dat
echter per slot van rekening op
contactgeluid berust.
Lawaai wordt als geruis gedefi
nieerd, als sterkte, toonhoogte en
klankkleur van de geluidsbron
aan sterke wisselingen onderhevig
zijn. Lawaai is derhalve een luid
geruis, dat zelfs schadelijk voor
de gezondheid kan zijn en ge-
hoorbeschadigingen kan veroor
zaken; hardhorendheid geldt
vaak als een beroepsziekte. De
psychische belasting is verschil
lend en moeilijk definieerbaar.
De subjectieve ervaring van la
waai is sterk verschillend. In elk
geval wordt het als storend onder
vonden. Piepen kan bij de één bij
na lichamelijke pijnen veroorza
ken, terwijl het de ander in het ge
heel niet deert. De geluidssterkte
van discotheken geeft de fans een
kick, voor anderen is het onver
draaglijk. Sterk motorgeluid er
vaart de één als een "sportief ge
luid", de ander als een be
proeving.
Lawaai is dus een onaangenaam,
resp. ongewenst geluid. Het
wordt subjectief op verschillende
wijze waargenomen en beoor
deeld. De beste lawaaibestrijding
bij de auto is vanzelfsprekend het
nemen van constructieve maatre
gelen. Het lawaai wordt vooral
aan de bron bestreden en doelge
richt verhinderd. Hoofdbronnen
zijn de motor, het aanzuig- en uit
laatsysteem en de banden.
Fluisterende motoren zijn een
droomdoel, dat bijvoorbeeld ook
door(ingekapselde) aandrijvingen
is te bereiken. Maar dit kost ruim
te en gewicht, dat van nadelige in
vloed op het benzineverbruik is,
nog afgezien van een moeilijkere
motorkoeling, een lastigere toe
gankelijkheid en een duurdere
service. Hier openbaart zich reeds
het conflict tussen energiebespa
ring en lawaaibestrijding. Niet al
leen bij de benzine- maar ook bij
de dieselmotor.
Geruisarm draaiende banden en
geruisarme, stroeve wegdekken
van snelwegen zijn concrete
doelstellingen, die in belangrijke
mate tot een stillere verkeersaf
wikkeling kunnen bijdragen.
Staalgordelbanden zijn weliswaar
slijtvaster en betekenen bij nat
wegdek en grote snelheid meer
veiligheid, maar worden echter
wegens de geringe rolweerstand
bij lage snelheden harder en ma
ken veel lawaai op een geplaveid
wegdek. Volgens de gegevens van
Volkswagen schommelt het aan
deel van de geluidsbronnen - af
hankelijk van de bedrijfsomstan
digheden - zeer aanzienlijk en wel
bij de motor tussen 25 en 72 pro
cent, bij het aanzuig- en uitlaat
systeem tussen 4 en 35 procent en
bij het rolgeruis van de banden
tussen 0 en 60 procent. De rolruis
kan reeds bij stadssnelheid een
dominerende geluidsbron (tot 60
procent) worden, wanneer met
constante snelheid in de hoogst-
mogelijke versnelling wordt gere
den. Deze onderdelen stralen ech
ter niet alleen geluid naar buiten
uit, maar zijn ook vaak de oor
zaak van onvermijdelijke of
moeilijk te elimineren interieurge
luiden, die het rijcomfort in meer
dere of mindere mate nadelig
kunnen beïnvloeden.
Voor wat betreft de aanzuig- en
uitlaadgeluiden zijn ongetwijfeld,
net als bij de elektrisch aangedre
ven ventilatoren, verbeteringen
mogelijk - ook wanneer rekening
gehouden moet worden met
ruimte-, gewichts- of koelproble-
meri. Betere, efficiëntere uitlaat
systemen zijn denkbaar, ook
wanneer door grotere stromings
weerstanden en een kostbare ge
luidsdemping in de uitlaatdem-
per, noodgedwongen in combina
tie met een gewijzigde carbura
teurafstelling, een zeker vermo
genverlies onvermijdelijk is.
Maar "sportuitlaten", die de uit
laatgassen zonder noemenswaar
dige demping en dientengevolge
overduidelijk hoorbaar naar bui
ten afvoeren, zijn bij de tegen
woordige verkeersdichtheid niet
te verdedigen.
Ook de beschadigde wiellagers,
aandrijfassen en tandwielen in
handgeschakelde versnellingsbak
ken, kunnen net als defecte
schokdempers of een versleten
knalpot veel geluid en gierende
tonen veroorzaken, die ten koste
van het rijcomfort gaan. Het lo-
caliseren van de verschillende ge
luiden en het opheffen van de
oorzaken gelukt meestal slechts
specialisten, temeer daar sommi
ge lawaaibronnen slechts bij be
paalde frequenties en snelheden
hoorbaar worden.
De phoon, de subjectief gemeten
snelheid van geluidssterkte, heeft
men voor de geluidsmetingen aan
en in de auto geheel en al laten va
ren. Tegenwoordig wordt als aan
duiding van de geluidsstraling het
geluidsniveau slechts nog in deci
bel, afgekort dB. aangegeven.
Het waarnemingsvermogen van
het menselijke gehoor reikt van 0
tot ca. 120 dB (zeer luid tot onver
draaglijk), tussen 120 en 130 dB
spreekt men van de pijngrens. Ge
luiden van 30 tot 50 dB worden
als stil en normaal ervaren, 70 tot
80 dB is al zeer luid.
Net zoals men een grote auto
energiebewust kan berijden, kan
hij ook stil voortbewogen wor
den. Met andere woorden: de
rijstijl is een zeer beslissende fac
tor bij economisch rijden en ge
luidsvermindering. Vanzelfspre
kend hebben de automobielpro
ducenten het grootste deel van de
geluidsvermindering voor hun re
kening te nemen, maar elke auto
mobilist kan door een goed in
zicht en een doordachte behande
ling van zijn auto ook daartoe bij
dragen.
Als men de versnellingen niet op
jaagt, niet met de deuren slaat,
maar deze behoedzaam sluit, zich
niet verheugt op gierende banden
bij geforceerd bochtenwerk, met
beleid rijdt en alleen claxoneert
als het nodig is, heeft men al heel
wat gedaan.
Wie bovendien verbruiksbewust
rijdt, het gaspedaal behoedzaam
bedient, de motor niet stationair
laat warmdraaien, geen cou
reursstarts uitvoert, op tijd scha
kelt en niet zonder aanleiding fel
accelereert, rijdt niet alleen zui
nig, maar ook stil.
Deze houding wordt nog aange
moedigd door motoren die al bij
laag toerental een goed koppel
ontwikkelen, zodat de bestuurder
ook in de stad bij lage snelheid
een hoge versnelling kan ge
bruiken.
AUTO-AKTUEEL
De Voetgangersvereniging wil de
komende maanden overal in Ne
derland voorlichtingsbijeen
komsten gaan organiseren. De be
doeling van de voorlichting is
mensen duidelijk të*ffiaken dat er
voldoende maatregelen te beden
ken zijn die de verkeersdreiging
binnen de bebouwde kom kunnen
terugdringen. Diverse organisa
ties en instellingen ontvangen de
ze week van de Voetgangersvere
niging een extra editie van haar
voorlichtingsblad 'Mensen Op
Straat', waarin uitvoerige infor
matie wordt gegeven over de mo
gelijke thema's van de voor
lichting.
Uit een vorig jaar gepubliceerde
enquête onder ruim twee duizend
mensen is gebleken dat de meer
derheid, wanneer zij zich te voet
verplaatsen, regelmatig last on
dervindt van de te hoge rijsnelhe-
den van het gemotoriseerd ver
keer binnen de bebouwde kom.
Volgens de Voetgangersvereni
ging moet het buiten op straat zc
worden ingericht dat het verblij
ven daar, het wonen, werken,
winkelen en het naar school gaan,
het belangrijkste is. Met name
moet de inrichting van de rijbaan
rustig rijden afdwingen. De toe
passing van de 30 km-zöne-
regeling staat daarbij centraal.
Organisaties, instellingen of groe
pen mensen die door de Voetgan
gersvereniging een voorlichtings
bijeenkomst willen laten verzor
gen, kunnen in overleg een bijeen
komst op maat samenstellen. Een
bijeenkomst kan onder andere
bestaan uit een lezing, de verto
ning van een diaserie met geluids
cassette en/of een videofilm en
een discussie. Alle deelnemers
ontvangen gratis een informatie
krant over het onderwerp van de
film of diaserie. Wanneer men
dat wenst kan de eigen woon- of
schoolomgeving van te voren
door iemand van de Voetgangers
vereniging worden bezocht. Zo
kan er tijdens de bijeenkomst
over de eigen verkeerssituatie
worden gesproken.
UJ ^G ^G »G .G I»G ^G ^G ^G &G
85 Ford Sierra 1.6 Laser 5-d. LPGI 22.950.
'85 Renault 25 TS 5-d. 5-v.bakf 24.950,
84 Opel Corsa 1.2 S TRI 13 950.
'85 Ford Sierra 2.3 diesel Van 5-v.bak. stuurbekr... I 18.950.
'85 Fiat Uno 70 S 5-d. 15.000 kmf 16.750,-
'85 Mazda 323, 5-d. stationcarv.a. f 13.950,-
'84 Mitsubishi Galant 1.6 GL 5-v.bakI 15.950,-
'84 Honda Accord 1.8 EX sedan LPGt 17.500
'84 Opel Kadett 1.2 S 5-d. stationcar 20.000 km f 14.950,-
'85-'84 Opel Ascona 1.6 S LS 4-drs. 3 stuksv.a. I 13.950,-
'84 Mitsubishi Tredia GLX sedanI 14.950,-
'84 Ford Granada 2.3 GL 4-drs met stuurbekrI 17.950.-
84 Datsun Sunny OX diesel 4-drs f 12 950
84 Toyota Corona 5-d stationcar t 12 950
'85 Volvo 360 5-drs 2 0 L LPGf 18 750.
'84 Fiat Regatta 100 S 4-drsf 15.750.
86 Lada 1200 S 10 000 km veel extra's f 8 500
82 Opel Ascona 1 6 diesel 4-d f 12 750.
84- 83 Opel Ascona i 6 diesel 5-d hatchback v a f 13 950
83 Opel Kadett 1 2 S stationca- f 13 750.-
'83 Ooei Rekord 2 3 mesel 4-d f 16 750.-
'84 Opel Rekord 2 0 S 4-ors I 16 950.-
'83 Mazda 626 1 6 LX sedan LPGI 13 950.-
'84 Mazda 323 1 3 spon 4-d LPG I 14 950.-
83 Mazda 323 1 3 5-d hatchback LPG f 12 750.-
83 Mitsubishi Galant 2 3 GLX turbo diesel M3 750.-
83 Mitsubishi Galant i 6 stat car LPG t 13 950.-
'84 Mazda 626 2.0 GLX hatchback 5-drsI 16.950 -
'83 Suzuki Carrybus met ruitenI 5.950,-
'83 VW Golf 1.6 LS veel accessoiresf 11.950,-
'81 BMW 316 met LPG kt zwartf 7 500.-
82 Datsun Cherry 1 4 GL t 8 950.-
'82 Datsun Bluebird 2 0 GL diesel f 8 500,-
'81 Citroen CX 2000 Athena LPG I 7 850,-
83 Citroen GSA Club 5-d LPG f 8 950 -
82 Peugeot 505 GL 2 0 L LPG f 8 500
81 Honca Civic 5-drs automaat f 8 950-
82 Talbot Tagaro 2 2 GLS secan LPG f 850 -
'82 Ford Granada 2.0 L Savoy 4-drst 12.950,-
'82 Hyundai Pony 1400 TL 3-drsf 5.950,-
'77 Ford Taunus 1.6 GL APK-gekt 1.750,-
80 Honda Civic stationcar 5-dI 5.750,-
'80 Datsun Sunny 5-d. stationcarf 3.750,-
'79 Toyota Celica 2.0 XT 3-d. coupéf 5.750,-
'80-'81 Peugeot 505 GL stuurbekr. v.af 4 950.-
'80 Lada 1200 S, 4-drsf 2.000,-
'78 Honda Civic 3-d. luxe APK-gekeurdI 3.500,-
'78 AMC Concord 5-drs. stationcar autom. APK-gek I 3.950,-
'84 Motorfiets Yamaha XJ 550, 9.000 kmI 4.750,-
Industriestraat 8-10. Goes-Zuid (Poel IV), 01100-15415, b.g.g.
14987.
t Alexander Gogelweg 18, Vlissingen
STel. 01184-65262
Voor rep. onderhoud aan alle merken auto 's
plaat en overzet plaatwerk
Voor al uw
Ford onderdelen
I Breewaterstraat 3 1 Vlissingen
Tel Oi Ifi4.i47m (Centrum)^
Gildeweg 20 - Vlissingen
Tel. 01 184-14203
reparatie en onderhoud van alle
MIDDELBURG
VLISSINGEN
Kinderdijk 64-66 Gildeweg 7 (bij Miro)|^
ElTel. 01180*27502 Tel. 01184-1514[
*ifi" »|t.» "A"
GEBRUIKTE AUTO'S
GEKEURD VOLGENS
ZWEEDS MODEL
Saab 900 i 4-drs
1985
Saab 900 turbo 3-drs
1981
Saab 900 turbo 4-drs
1980
Saab 900 GLS 4-drs. LPG..
1980
Saab 90 LPG
1985
Saab 99 GL 2-drs
1984
Saab 99 GL 2-drs
1983
Saab 99 GL 2-drs. LPG
1983
Daihatsu Charade diesel
1984
Ford Escort 1.6 Bravo
1983
Datsun Cherry
1980
Ringbaan West 24 4461 BN Goes Tel. 01100-31110 Privé, 01104-319
Vert R. Ketelaar, tal. 01100-20873
Austin Maestro 40.000 km. 1985
Austin Metro 29.000 km. 1983
Austin Mini* 36.000 km. 1979
Austin Mini* 1977
Austin Princess 1979
Austin Rover 2600 198O
Mazda 323 1.3 DX62.000 km. sept. 1981
Toyota Starlet 1.3 DX 29.000 km. 1985
Lada 1600 met LPG 1983
Vauxhall Chevette*1979
A.P.K. gekeurd.
Elk merk is bij ons in goede handen
NOORDMONSTERWEG 4 - Middelburg
(industrieterrein Ramsburg)
01180-36815
Uw dealer voor Walcheren en de Bevelanden.
A.P.K.-keurstation.
T Corsa 1.0 S standaard 3 drs49.000 km. 1983
Corsa 1.2 S Luxus 2-drs51.300 km. 1984
Corsa 1.2 TR 1.2 S39.700 km.1985
Corsa TR 1.2 S Stand 2-drs51.900 km. 1983
N Kadett 1,2 LS 5-drs
Kadett 1.3 Spec. 5 drs84.200 km. 1983
Kadett 1.3 S Luxus 5-drs1981
Kadett 1.2 N Spec. 3-drs46.000 km. 1982
Kadett 1.3 S GL 3-drs29.200 km. dec. 1984
Kadett 1.3 S Spec. 5-drs83.100 km. 1982
Ascona 1,6 S 4 drs. LPG82.700 km. 1983
Ascona 1.6 S 4-drs59.700 km. 1984
Ascona 1.6 S Luxus 4-drs. 5-bak56.000 km. 1984
Ascona 1.6 S GL 5-drs.
5-bak vele extra's29.200 km. 1985
Rekord 2,0 S 4 drs53.800 km. 1984
Rekord 2,0 S 4 drs. TRAVELLER 5-bak.32.900 km. 1985
Rekord 1.8 S 4-drsjuni 1983
Austin Mini Metro Luxe 3 drs35.300 km. 1982
ACCIJNSVERHOGING OP BENZINE?
RIJ SUPER (voordelig) OP DIESEL
met de huidige prijzen bent U wel heel snei voor
deliger uit. Wij hebben de volgende aanbiedingen.
OPEL KADETT 1,6 0 Luxus 3 drs. 1983 nu 15.900,-
0PEL KADETT 1,6 D Caravan Spec. 5 drs.
1984 nu 17.000,-
0PEL KADETT 1,6 D Spec. 5 drs..1984 nu 17.900,-
OPEL ASCONA 1,6 D 4 drs1984 nu 16.000,-
OPEL ASCONA 1,6 0 LS 4 drs..1985 vanaf 23.000,-
V0LKSWAGEN GOLF 0 Stayer 3 drs
1982 nu 11.500,-
Kadett 1,6 GT 5 drs22.000 km. sept 1985
BMW 525i 5-bak vele
Citroen Visa II 11 RE
Citroen BX 16 TRS
Citroen Visa Club
Fiat Uno 55 5 drs
Fiat Ritmo 70 3-drs.
Fiat Ritmo 60 3-drs.
Ford Escort 1.1 L
extra'saug. 1982
35.700 km 1984
78900 km. 1984
59 700 km 1980
33.000 km 1984
28.000 km 1984
62.250 km 1984
1982
Ford Escort 1,6 Ghia automatic 5 drs.
Vele extra'sJanuari 1985
Isuzu 9-pers. bus luxe uitv. diesel., aug. 1984
Renault 4 GTL64.400 km. okt. 1980
Renault 4 GTL 5-drs33.800 km. 1984
Bij louisse gebruikte auto's 3 of 6 maanden 0K
garantie.
Young Ones garantie op Opeis vanaf 1983
BIJ DE OPELDEALER STAAN ZE ALTIJD VOOR U KLAAR.
Kalverstraat 1. Middelburg
Tel.: 01180-25851
Donderdag koopavond.
Zaterdags om
16.00 uur gesloten.
„StateniaarV
A. VVagenaar
Statenfaarv 244
Tel. 01180-25663
't Zand'
J Dekker
Koudekerkseweg 14
Tel 01 180 14711
J.C Suvaaf
Middelburgsestr. 53
Tel 01185-1408
Renault 5 TL1983 11 900-
Renault 5 TL1982 8.250,-
Renault 5 GTL1982 9.750,-
Renault 9 TL1985 16.250,
Renault 9 TL1984 14.900.
Renault 9 TSE1982 12.500,-
Renault 11 GTL 5-drs.. 1985 18.250,-
Renault 11 TL 5-bak1984 14.900,-
Renault 16 TL1978 3.750.-
Renault 18 TD1983 11 900.-
Renaull 25 GTS1984 29.500,-
Renault 25 GTS schuifdak
en zonwerend glas1985 34.900,-
Ford Escort1984 15.900,-
Honda Quintet1981 7.250,-
Honda Civic 1.3 L1981 7.250,-
Peugeot 2051984 14.750.-
Peugeot 305 Diesel Van.. 1984 12.900,-
Peugeot 505 GR1979 6.900,-
Peugeot 504 D1979 4 500 -
Saab 900 GL1984 24.900.-
Seat Ronda 1.21984 13.900.-
Volvo 360 GLT 5-drs1985 23.900,-
Renault 5 automaat 1981
Renault 11 automaat 1985
Occasions boven 5.000,— 3 mnd.
garantie gecleand en gepoetst
vol benzine inruil geen
probleem financiering direkt.
Gildeweg 16. Vlissingen
Telefoon 01184-17130
Verkoop: Hans Dijkwel, 01184-64240
Verkoop: Jaap Wolfert. 01184-67596
VRIJDAGAVOND KOOPAVOND
ONZIN 6RUTO PRiJS^22Ö,- 00
incl.: montage, btw, balanceren en garantie
SCHOKDEMPERS - TREKHAKEN
JAARyn VAN DE 1900-2000 N
Voor elke auto hebben
wij een uitlaat in voorraad.
219,-
95,-
165,-
Inklusief BTW, montage en fabrieksgarantie.
Dagelijks geopend van 08.00-17.15 uur, 's-zaterdags 09.00-
1200 uur
Goes, Kloetingseweg 74,01100-31972
Vlissingen, Edisonweg 15,01184-61108
Saab 90 i.g.st. 68.000 km
.1985
27.500,-
Saab 99 GL...
.1982
16.750,
Saab 900 GLS 5 bak 34.000 km.
.1984
29.500,
Saab 900 GL
met onderbouw gas
1983
19.500
Seat Ibiza 1 2 GL 20000 km
1985
14.500,-
Seat Ibiza 1.5 GL
1986
19.500,-
Seal Ronda 1.2 GL 5 drs
1983
9.950,-
Seal Ronda 1.6 GLX
1984
13.500,-
Seal Ronda 1 2 L
1984
11.950,
Seat Ronda 1 2 GL
1984
12.950,
Seat Fura
1984
8.950,
Citroën GSA 60.000 km
1981
4.950,-
Daihatsu Minibus
1985
10.250,-
Fiat 127 1050 5 bak
1984
9.950,-
Fiat Regata 70 S
1984
14.950,—
Fiat Ritmo 60 L rood
1983
9.500,-
Ford Fiësta 1.1 Bravo
1983
11.950,
Ford Escort 1.6 L 5 drs. LPG... 1983
15.750,—
Ford Escort 1.3 L Bravo 5 drs
1982
13.500,-
Ford Taunus 1.6 Bravo
1981
6.950-
Ford Taunus i g st
1979
3.950-
Nissan Cherry 1.5 GL 20000
1984
14.950,-
Opel Ascona 16 S
1978
4.500,-
Opel Kadett 12 S 4-drs
1980
8.950-
Opel Rekord 54 000 km
1983
17.500,-
Nissan Sunny 4 drs
1981
4.950.-
Peugeot 505 SR
1980
7.950,-
Renault 18 Amencam 5 bak
1983
13.950,-
VW Golf 1.1
1981
8.950,-
Seal dealer voor Walcheren
Industrieweg 31 Vlissingen
Tel. 01184-15220