Breskensche Courant
Dagblad voor Zeeland waarin opgenomen de
Krachtige Duitsche
luchtaanvallen op
Britsche schepen.
Neutralen mceten
zwaren tol betalen.
Duitsclie vliegtuigen
boven ons land.
Nieuwe Finsche
successen bij het
Ladogameer.
De gevolgen van den
he: i 7en winter.
De provinciale bootdiensten en het ijs.
De ferry-booten zijn te kwetsbaar voor het ijs.
§cl>curlen«ssc«i
van ca en
dcscg
De start van den
Frieschen Elfsteden
tocht.
Vlissingsche Courant
78ste JAARGANG NUMMER 25
DINSDAG 30 JANUARI 1940
Abonnementsprijs: lr ct. pei weeK oi z 2U pei
«wartaal. Franco per post j 2.50 Afzonderlijke
nummers 5 ct: Vooi het buitenland neme men eer»
abonnement op het postkantoor zijner gemeente
Advertentieprijs: Van 1 -5 regels t i 25, iedere
regel meer 25 cent BtJ abonnement speciale
prjjs Kléine advertenties van 1—5 regels
50 cent, iedere regel meer 10 cent (max. 10
'•egelsI Derde plaatsing gratis Vooruitbetaling
Uitgave: Firma f. VAN l>K V FM» F Jr.. Bureaux
Walstr. 58-60, e» 10 (2 lijnen). Giro No. 66281
Eigen kantoren te: Breskens. Dorpsstraat, (el.21;
Oost nn West Souburg. Kanaalstraat 45. Tel. 85
aangesloten bij het bureau voor publiciteitswaarde, ingesteld door de vereeniging „de nederlandsche dagbladpe1
HEVIGER DAN OOIT TE VOREN.
Duitsche vliegtuigen hebben Maan
dag krachtiger aanvallen op d© Brit
sche scheepvaart gedaan dan ooit te
voren. De aanvallen waren verdeeld
over een 650 km. lange kuststrook van
de monding van de Tay in het noor
den tot de kust van Kent in het zui
den. Zij begonnen even na 9 uur en
eindigden tegen het middaguur. Niet
tegenstaande het slechte weer en het
geringe zicht konden Britsche vliegtui
gen den vijand op vele punten verdrij
ven.
Een der aanvallende vliegtuigen heeft,
naar gemeld is, zeven bommen laten vallen
nabij het stoomschip „Llan Wern" in het
gebied van de Tyne, zonder het schip ech
ter te treffen. Een ander vliegtuig viel het
stoomschip „Imperial Monarch" aan ter
hoogte van de.Schotsche kust, doch bij het
verschijnen van Britsche gevechtstoestellen
verdween het in de wolken. Boven het ge
bied van de Tyne vloog een uit de wolken
komende Heinkel-bommenwerper recht op
een groep Britsche gevechtsvliegtuigen.
Toen hij het gevaar zag, klom hij steil naar
de wolken en vluchtte, doch niet nadat
de Engelsche machines het vuur hadden
geopend. Voorts zijn vijandelijke vliegtui
gen verdreven terwijl zjj aanvallen deden
oo schepen voor de kust van Yorkshire.
Twee der aangevaren schepen waren on
verdedigde lichtschepen.
Aanvallen op schepen voor de kust
van Kent.
De schepen „Miriam", „British Officer",
„Atlioll Monarch", Danny Bryn", „Stan-
burn", „Obteipool", „Knitsley' en „Well*
Park" hebben gemeld, dat zjj zjjn aange
varen.
Bij deze luchtaanvallen zouden zeven
man gedood zjjn.
Op de Noordzee is het Letscbe stoomr
schip „Tautinila" aangevallen door een
vliegtuig, dat tien bommen liet vallen.
•Vijftien man en de vrouw van den kapitein
konden zich in veiligheid brengen.
De Duitsche lezing.
Omtrent deze aanvallen meldt het Duit
sche Nieuwsbureau Binnen het kader van
de verkenningsvluchten van het luchtwa-
pen boven de Noordzee zjjn op 29 Januari
vijandelijke convooien, gewapende koop
vaardijschepen en voorpostenschepen aan
gevallen.
Ondanks zeer krachtig vijandelijk af-
weervuur en ondanks het optreden van
groepen jachtvliegtuigen zijn vernietigd
zsven vijandelijke, gewapende koopvaardij
schepen en twee voorpostsnscheoen. Een
vijandelijke jachttoestel werd by Hartlepcol
neergeschoten.
Alls eigen vliegtuigen zijn behouden te
ruggekeerd.
V/EER ENKELE SCHEPEN TOT
ZINKEN GEBRACHT.
Het Deensche schip „England" en het
Noorsche schip „Hcsanger" zijn volgens
Hivas door een Duitschen onderzeeër tot
zinken gebracht. De eenige overlevende van
de „England" is opgepikt, nadat hjj 82
uur op een vlot had doorgebracht. Drie
mennen, die vermoedelijk de eenig over
levenden ven de „Hosanger" zijn, zijn d:or
een Britsch schip aan boord genomen.
Bovendien zjjn zeven opvarenden van
het Noorsche schip „Faro'dat vermoede
lijk door een Duitschen aanval tot zinken
ia gebracht, door middel «.'an kabels aan
land gebracht. 'Acht andere opvarenden
hadden plaats genomen in een redding
boot, doch deze sloeg om, nadat ze te
Water was gelaten; slechts een der inzit
tenden werd gered. Drie lijkenzjjn aan
gespoeld, vier werden vermist.
De geredden van het Fransche stoom
schip „L'Alsacien", dat getorpedeerd is,
zjjn Zondagavond in een haven aan de
zuidwestkust van Frankrjjk ontscheept.
Daar z'jn ook de lijken aan land gebracht
van twee leden der bemaning, die aan
hun wonden waren bezweken. Twee andere
gewonde opvarenden 2ajn in een ziekenhuis
opgenomen.
STAPPEN TE BERLIJN.
De regeeringspersdienst meldt
gistermiddag zijn in het noordoosten en
jo het midden van ons land Duitsch.9 vlieg
en gesignaleerd. Zjj zijn door vliegtuig-
patroidlies en luchtdoel artillerie verjaagd.
flcK rlÓ'n ziin naar aanleiding van deze
van onze neutraliteit stappen
ondernomen.
RUSSISCHE LUCHTMACHT GAAT
DOOR MET BOMBARDEEREN DER
FINSCHE STEDEN.
Het Finsche legerbericht van Maandag
luidt:
Te land: Van de Landengte van Karelië
valt niets bjjzonders te melden. Ten noord
oosten van het Ladogameer is op 28 Ja
nuari op verscheidene punten fel gestreden.
Alle aanvallen van de Russen werden af
geslagen en de Finnen hebben zich mees
ter gemaakt van enkele steunpunten van
den vjjand. Achthonderd Russen zjn ge
sneuveld, 160 gevangen genomen. Boven
dien hebben de Finnen vier tanks vernield,,
akmsde een pantserauto, Vier stukken
geschut, vijftien mitrailleurs en vele an
dere wapens werden buitgemaakt. Ook
is een tramportcolonne van de Russen met
hmderd paarden vernield.
Te Aittojoki zjjn detachementen van de
Russen, die poogden een omtrekkende be-
beweging te maken, teruggedreven; de
Russen lieten 450 dooden op het slagveld
achter.
Van de andere sectoren valt niets te
melden.
Ter zee: Niets belangrijks te melden.
In de lucht: Maandag hebben Sovjet-
Russische vliegtuigen aanvallen gedaan
op Kotka, Lovisa, Hangö, Roema en cp
P-aatsen in Noord-Finland. Te Hyrymalml
en Kummoniemi z'jn branden ontstaan. De
Finsche luchtmacht heeft verkennings
vluchten uitgevoerd en heeft troepencon
centraties ven de Russen gebombardeerd.
Op 28 Januari hebben de Russen twee
vliegtuigen en een kabelballon verloren.
Oficieel wordt nog vernomen, dat de Sov
jet-Russische luchtmacht gisteren in den
loop van den dag opnieuw bijzonder actief
is opgetreden tegen de Finsche bevolking.
Deze activiteit is overigens den Rus'en
vrij duur te staan gek:men, aangezien
Volgens sommige berichten twaalf vlieg
tuigen neergehaald werden.
De Russische toestel!err hebben een zie
kenhuis gebomb-rdesrd in Oost-Finland,
waarbjj twintig dooden vielen. Abö is bet
voorwerp geworden van een feilen aan
val, waarbij 30 personen werden gedood
en 50 gewend. Bovendien werden 15 huizen
vernield. In de streek van Porgo vielen
4 dooden èn 10 gewenden.
Onlusten de Sovjet-Unie
Volgens mededeelingen van Sovjct-
Rus.ische krijgsgevangenen zouden den
laatsten tijd ongeregeldheden z^n voor
gekomen te Moskou en Leningrad. Talrijke
iioogere cfficieren zouden zjn doodgescho
ten. Verder verklaarden de krijgsgevan-
gc ïen, dat de menscaen het koud hebben.
Zij willen eten en kleecüng en geen oorlog.
Het is moeilijk na te gaan, in hoeverre
deze verklaringen van krijgsgevangenen
waar zijn, want klaarblijkelijk willen zij
de Finnen in het gevlei komen. In
Finsche kringen merkt men op, dat de
krijgsgevangenen jonge lieden zijn uit de
omgeving van Leningrad afkomstig, die
duidelijk antwoord geven op andere vra
gen, zoodat het m:geljjk s, dat hun ver
klaringen juist zijn.
ERNSTIGE MOEILIJKHEDEN VOOR
HET VERKEER IN ENGELAND.
Uit alle deelsn van Eng. land zijn be
richten ontvangen over chaotische toe
standen op de wegen en spoorwegen als
gevolg van de slechte weersomstandig
heden. Men kan zich niet herinneren, dat
het verkeer zoo in de war is geweest
als dit jaar. Vooral in Noord-Engeland
en Schotland z'jn de toestanden bijzonder
ernstig. Het treinverkeer tusschen zekere
centra moest geheel worden gestaakt. Vele
treinen zijn in Schotland „verloren".
Een ambtenaar in Schotland zei, dat
„de toestanden heel erg slecht z'jn", doch
dat men, „in staat zal zijn de sneltreinen
te laten loopen".
Sneltreinen uit Noord-Engeland zijn met
twaalf uur vertraging te Londen aange
komen en enkele nachttreinen uit het
noorden zijn gisterechtend niet op hun be
stemming te Londen gearriveerd.
Ook Londen en de v orsteden hebben
ernstig te lijden. Enkele voorsteden waren
volkomen van de stad geïsoleerd voor
auto en trein. De verbindingen met voor
steden, die volgens de dienstregeling een
half uur vergen, z'jn nu slechts in een
paar uren m: gelijk. Over een verbinding,
welke anders drie minuten duurt, heeft
men in een geval zelfs 37 minuten noo-
dig gehad. De vertraging is ook groot
langs de hoofdwegen naar de steden aan
de zuidkust, in het bijzonder Hastings,
Eastbourne, Bignor en Portsmouth.
Honderden reizigers, die het weekeinde
in treinen hebben doorgebracht, zijn nog
steeds niet op hun bestemming aange
komen. Zij brengen den avond door in
do stations en restaurants. De spoorweg
diensten naar en van Schotland en Noord-
Ierland zijn thans vólkernen stopgezet. In
sommige gevallen zijn levensmiddelen ge
zonden aan passagiers, die in varigeloopen
Het mogelijke wordt gedaan, maar een afdoende oplossing
Is niet te vinden.
Ijs en stroom vormen onoverkomenlijke hindern'ssen.
Als gevolg van den ijsgang, zoowel op
de Wester- als de Oosterscheide, zijn de
verbindingen tusschen de verschillende dee-
len van onze provincie, voor zoover die
over het water onderhouden plegen te wor
den, geheel of bijna geheel stilgelegd. On
getwijfeld beteekent dit voor het reizend
publiek een groot ongerief en het is be
grijpelijk, dat men zich afvraagt of wel
alles gedaan wordt om de aldus voor velen
gerezen moeilijkheden uit den weg te rui
mer.. In het bijzonder wordt die vraag,
openlijk of binnenskamers, gericht tot het
Provinciaal bestuur, dat op de Wester-
sdhel-de vier, op de Oosterscheide één boot-
dienst pleegt te onderhouden, naast de
veren tusschen Kamperland en Veere en
tusxhen Wolphaartsdijk en Kortgene.
Het kan daarom- zijn nut- hebben er hier
eens op te wijzen, dat van deze zijde in
derdaad alles gedaan wordt .wat met de be
schikbare middelen mogelijk is.
Twee schepen gerequireercL
Daarbij moge voorop gesteld worden, dat
de provinciale vloot reeds in sterkte ver
minderd is doordat Defensie op twee van
van de kleinere motorbooten beslag heeft
gelegd. Voorts zijn niet a'le overigens be
schikbare schepen geschikt om er zich een
weg mede door het ijs te banen.
In het bijzonder geldt dit voor de
zgn. ferry-booten, die door de schroe
ven onder den voorsteven al te kwets
baar zijn en dientengevolge, zou men
trachten met een dezer booten zich een
weg te banen door enigermate zwaar
ijs, al zeer spoedig ui hel ongerosde
zouden geraken.
Dat desniettemin de dienst tusschen VLis-
singen en Breskens tofc dusver nog door
het m.s. „Prinsos Juliana" wordt onderhou
den, is een gevolg van de omstandigheid,
dat de hoedanigheid van het ijs hier ter
plaatse nog geen. ernstige bezwaren op
levert Hooger op de rivier, waar meer en
zwaarder ijs voorkomt, zijn echter de
ferry-booten, om de zooeven aangeduide
reden, volstrekt onbruikbaarmen zou
daar, wilde men de diensten trachten, in
stand te houden, derhalve aangewezen zijn
op een dor andere schepen, de „Luctor et
Emergo", de „Schouwen" of de „Ooster-
Schelde". Doch, daargelaten, de vraag of
deze schepen die nu eenmaal niet als
ijsbrekers geibouwd zijn op den duur be
stand zouden blijken tegen hun taak, doet
zich hier nog een andere moeilijkheid voor.
Ging het er enkel om door een vast
ijsdek een geul te breken en die open
te houden, dan zou dit, al dan niet met
behulp van eon ijsbreker, wel mogeljjk
blijken. Doch de Schelde „zit'' niet,
zooals thans met onze groote rivieren
het geval is. De ijsmassa's, die een
schip bij zjjn vaart op de Schelde ont
moet, zijn geen vaste massa's, aan een
bepaalde plaats gebonden, doch, soms
zs8r groote, ijsschotsen, die op het wa
ter drijven en onderworpen zyn aan
den invloed van eb en vloed. Daardoor
ontstaat de mogelijkheid, dat een schip,
dat bezig is zich door zoo'n ijsveld
heen te werken, mèt dat ijsveld zelf
door het getjj wordt meegenomen.
Zoo zou het dus mogelijk zijn, om een
voorbeeld te nemen, dat een schip van den
steiger te Walsoorden vertrekt, doch onder
weg op een ijsveld stuit, dat de rivier af
komt drijven, om, terwijl het bezig is zich
daardoor een weg te banen, door het ijs
veld op de eb te worden meegenomen, zoo
dat van het bereiken van de haven van
Hansweert geen sprake kan z(jn etn men al
tevreden mag wezen, wanneer men op een
meer stroomafwaarts gelegen punt den
overkant bereikt.
Het spreekt wel van zelf dat het zéé
niet altijjd gaat en dat het inderdaad ook
nu nog mogelijk is, met een vaartuig van
Hansweert naar Walsoorden of omgekeerd
te komen, doch het spreekt evenzeer van
zelf, dat de kansen van het welslagen van
zulk een tccht uiterst onregelmatig over
den tijd verdeeld zijn en dat het Provin
ciaal bestuur, aangenomen ai, dat bet
meende hierbij de vloot der provincie te
mogen wagen, toch nimmer op deze wijze
een veerdienst zal gaan exploiteeren, waar
van slechts één ding zeker zou zijn dat
het publiek in elk geval erdoor zou wor
den gedupeerd, omdat op een dergelijken
dienst als schakel tusschen andere verbin
dingen, in geèn enkel opzicht zou kunnen
worden gerekend
Geen andere booten beschikbaar.
Men zal wellicht de vraag stellen, of het
niet mogelijk is door het in de vaart bren
gen van andere booten de hiervoor ge
schetste moei'ijkheden te overwinnen. Doch
daargelaten dat dergelijke booten in of bui
ten de provincie niet beschikbaar zijn, zou
daarmee toch geen vaste en regelmatige
verbinding onderhouden kunnen worden,
omdat voor een dergelijken overtocht, ge
steld al dat hij tenslotte zou slagen, meer
tijd noodig zal zijn, als daarvoor binnen het
kader der dienstregeling beschikbaar kan
worden gesteld. Reizigers zouden indien zij
al den overkant bereikten, toch in verre
weg de meeste gevallen elke aansluiting
missen.
Andere moeilijkheden.
Tenslotte nog twee opmerkingen. In de
eerste plaats dient er op gewezen te wor
den, dat naast eb en vloed ook de wind
een belangrijken factor uitmaakt bij bet
vormen der ijs&arrières. Waar op het eene
oogenblik open water ligt, kan op een vol
gend oogenblik een meer of minder groot
jjsveld komen te liggen en aldus een on-
verwachten hinderpaal voor de scheepvaart
opleveren. In de tweede plaats is op de
geheele rivier de betonning verdwenen,
waardoor in elk geval de vaart in het
donker zelfs voor ter plaatse bekende va
renslieden praktisch onmogeijk wordt.
Uit dit alles blijkt wel, dat de verlan
gens van het publiek, hoe begrijpelijk ove
rigens bezwaarlijk in vervulling zullen
kunnen gaan, zoolang de huidige weersom
standigheden aanhouden. Evenwel, de zaak
heeft de volle aandacht van het Provin
ciaal bestuur, dat niets zal nalaten om de
verbindingen z:o goed mogelijk in stand te
houden.
Daartoe heeft het reeds beslag ge
legd op de „Koningsplaat", een gewe
zen tender van de Holland-Amerika-
lijn, die daarheen gedirigeerd zal wor
den, waar hij nuttig zal kunnen wer
ken.
De vraag, of het mogelijk is, op nog
andere zoodanige schepen beslag te leggen,
zal ongetwijfeld worden overwogen, wan
neer daaraan blijkt behoefte te bestaan
Men zal ©venwel in het oog dienen te hou
den, dat door het gebruik van deze en der
gelijke vaartuigen wel het reizigersverkeer
eenigermate zal kunnen worden geholpen
doch dat het autoverkeer daarbij slechts
weinig of geen baat zal vinden. Voor auto
mobilisten blijft daarom van en naar
Zeeuwsch-Vlaanderen de verbinding Vlis-
singenBreskens en omgekeerd, van en
naar Schouwen-Duiveland die over het
Zijpe aangewezen.
Tenslotte kan nog worden medegedeeld
dat het Provinciaal bestuur zich tot den
Minister van Waterstaat heeft gewend met
het verzoek om, zoolang de weersgesteld
heid het onderhouden der verbindingen te
water zoo bezwaarlijk maakt, de luchtlijn
Rotterdam-Haams tede-Vlissingen weder in
werking te doen stellen.
treinen zitten en niet weg kunnen. Onder
de honderden, die vertraging hebben, be
vindt zich een aantal op den voorgrond
tredende personen, o.m. de Finsche gezant,
Gripenberg en zijn vrouw, die Zondagav-cnd
uit Londen naar Glasgow vertrokken waren
en die nog steeds niet verder z\jn ge
kt men dan Carlisle.
Het ministerie voor de voedselvoorzie
ning heeft gi teravond bekend gemaakt,
dat het publiek in verband met de weers
omstandigheden met meer schapenvleesch
en minder rundvleesch genoegen moet
nemen. Er is ook tijdelijk een tekert aan
varken cvleesch.
De spoorwegen hebben het publiek aan
geraden met de moeilijkheden rekening te
houden en daarin te voorzien en ook de
mogelijkheid van een staking der diensten
niet uit te sluiten.
De luchtlijnen der K.L.M (Nederland)
tusschen Engeland, Nederland en Scandi
navische landen ondervinden tamelijk wei
nig hinder. In beide richtingen wordt
regelmatig gevlogen. Hetzelfde is het
geval met de diensten van Sabena en de
Deensche luchtvaartmaatschappij.
De vliegtuigen vertrekken evenwel met
vertraging, daar de passagiers te laat cp
de vliegvelden aankomen.
Bijna 440 dooden in Amerika.
Bijna 400 perionen zijn tot nu toe als
gevolg van de koudegolf In de Vereenigde
Staten bezweken.
Millioenen dollars schade.
De boeren en kweekers in de Zuidelijke
staten van Amerika hebben gisteren de
schade welke de huidige koudegolf de
hevigste van het laatste decennium aan
hun boomgaarden en tunen heeft aange
richt, op verscheidende millioenen dollars
geraamd. In de graandistricten daarente
gen hebben de boeren, met genoegen den
zwaren sneeuwval verwelkomd, welke een
beschermend dek uitstrekte over het voor
jaarsgewas en het eerste vocht bracht aan
de veldsn, welke sedert het najaar ver
droogd waren.
De provinciale bootdiensten en het ys.
(Pag. 1, eerste blad)
Hevige Duitsche luchtaanvallen op
Britsche schepen.
(Pag. 1, eerste blad)
De minister van Sociale Zaken dringt
aan op stichting van bureaux voor
jeugdregistratie.
(Binnenland)
Er zouden toch Duitsche troepen in
Oost-Galicië zijn,
(Buitenland)
ZIE VERDER EVENTUEEL
LAATSTE BERICHTEN
EEN KOPGROEP VAN VIER RIJDERS
TE STAVOREN.
v'ancl_ag vrndt in Friesland de Elfsteden
tocht plaats, een feest, waarover geheel
Friesland reeds wekenlang sprak en niet
uitgepraat raakte.
Via Sneek, IJ 1st, Sloten en Balk be
reikten de deelnemers, die om vijf uur van
Leeuwarden waren vertrokken, Stavoren,
waar de eersten precies acht uur aankwa
men. In drie uur hadden de leiders bjjna
68 km. afgelegd, in een zeer snel tempo
dus. Maar bewondering behoefde dit niet
te wekken, want de soevige bries hadden
de rijders vrijwel voortdurend in den rug
gehad. Zoo kon het tempo hoog worden
opgevoerd, en van den massalen uittocht
in de nachtelijke uren te Leeuwarden was
te Stavoren niets meer te bespeuren, zoo
ver lag het veld van honderden rijders
reeds uiteen.
Het was een fantastische uittocht ge
weest. In de Harmonie te Leeuwarden ver
trokken de wedstrijdrijders, in het beurs
gebouw degenen, die aan den tocht deel
namen en in de Klanöery een derde groep,
de zgn. nakomers. Velen bleken niet te zijn
opgekomen en op het laatste oogenblik
waren er nog liefhebbers bijgekomen, zoo
dat eerst in de avonduren bekend zal kun
nen zijn, hoeveel deelnemers er precies in
den wedstrijd en in den tocht zijn uitgeko
men.
In het nachtelijk donker spoedden enkele
duizenden (de wedstrijdrijders voorop) zich
te voet naar de Schenkenschans, waar de
ijzers snel werden ondergebonden. Stuk
voor stuk verdwenen zij in de richting
Sneek. De meesten hadden een lantaarn op
de borst gespeld, want bijlichten voor wak
ken en scheuren was wel noodig.
Zoo snelde het legioen der duizenden op
de smalle ijzers over he. y's met een tocht
van 200 km. voor den boeg.
De volgende doorkom;! te Stavoren viel
te noteeren een groep van vier rijders,
bestaande uit L. Geveke, Leeuwarden, A-
Adema, Franeker, D. van der Duin, War ga
en Sj. Westra, Warmenhuizen.
Twee minuten later C. Jongert, Alkmaar,
en P. Keizer, De Lier.
Op drie minuten van de leiders kwamen
H. Vriezema, Harlingen en S. Dijkstra,
Cornjum.
Op zes minuten meldde zich F. van der
Heide, Leeuwarden.
De andere wedstrijdrijders lagen op dat
moment 10 minuten of meer achter.
Maar in Stavoren begonnen de-moeilijk
heden pas. Nu moest via Workum en Hin-
deloopen naar Bolsward tegen den scher
pen wind worden opgetornd enhet ijs
in deze omgeving was bovendien niet zoo
fraai.
Prins Bernhard te Leeuwarden.
Vanmorgen is Z.K.H. Prins Bernhard
omstreeks half twaalf met den trein te
Leeuwarden aangekomen ter gelegenheid
van den Frieschen elfstedentocht. Voor dit
bezoek was een speciale dieseltrein inge
legd.
Ter verwelkoming van Z.K.H. was de
Commissaris van de Koningin in de pro
vincie Friesland, mr. P. A. V. baron van
Harinxma thoe Slooten, aanwezig.
Zoowel op het perron als voor het sta
tionsgebouw hadden vele belangstellenden
zich verzameld om den Prins hartelijk toe
te juichen»