1 - BINNENLAND 1\ |7, tot J. C. 210.28 L39.12 171.16 Jekjes L27.87 391.26 136.61 lekjes >40.13 >32.10 >08.03 ■ekjes 173.96 §32.10 ■41.86 ekjes 176.50 53.01 123.49 lekjes 18.75 146.01 F2.74 ekjes [47.50 20.28 [T2.78 ekjes j/4.92 [73.90 D1.02 pkjes 71.21 72,42 leers, Mini de Kat, A. Koch, Ada M. Lo- jnan, C. Looten, P. E. van Ooyen, Kie C. van der Plank, Bep. A. de Bijk, A. J. Smit, J. J. la Soe, Greetje Spuyman, C. A. van Swigchem, Hetty de Vries, Greedje W. Wouda, en Martha Zwagerman. Niet be vorderd 2 leerlingen. Van de tweede naar de derde klasse J. P. van Alten, W. C. van der Burgt, Lies ,W. Kapsenberg, Herma J. Kuipers, Ita P. Louwerse, Faula M. van Lynden, J, J. Moll, Heléne Pel, R. R. Portheine, Heiéne C. A. Thieme, Hermine Wesselink. Niet be vorderd 2 leerlingen. Van de derde naar de vierde klasse H. F. Beenhakker, J. H. Bromelow, G. J. van der Burgt. Miep Dekker, M. C. Don, H. J. van Hammen, P. Loeff, H. J. Merk, Annie H. Modderkreeke, A. O. H. Tellegen, C. M. van Voorst Vader. Niet bevorderd 2 leer lingen. Van de vierde naar de vijfde klasse W. A. van der Feltz, R. Veltman Fruin, S. T. Heij, A. Y. A. Looyen en P. A. van Sluys. Herexamen 1 en niet bevorderd 1 leerling. Van de 5e klasse A naar de zesde klasse A J- G. van der Burgt, Elly Hoorweg, J. C. Janse, H. A. Portheine, B. van Riet, Truus Snethlage. Van de 5e klasse B naar de 6e klasse B. E. Dekker, J. A. C. de Jonge, W. F. Reus, en J. Schouten. Niet bevorderd 1 leerling. MARINE EN LEGER Opgave overgeplaatste onderofficieren der marine. Serg.-monteur R. J. v. d. Klip van C.Z.D. naar De Mok. Serg.-vliegtuigm. J. A. Neugebauer van De Mok naar kaz. A'dam en serg.-vliegt.m. J. C. Endenburg van De Kooij naar kaz. A'dam, beiden tewerkgesteld bij de K.L.M. te Schiphol. Bootsman J. van Oosten, van afd. Marns. R'dammajo'or-machinist D. Plooij, van af'o. W. van Ewijck serg.-mach. N. Steen- haard, van afb. W. van Ewijck serg.- mach. J. W. L. Simis, van Ws. Wo., allen overgeplaatst aan boord Hr. Ms. mijnen veger Willem van Ewijck. f Schipper G. Weeda van Van Meerlant naar Kon. Instituut. Bootsman A. J. M. v. d. Vorst van Van Meerlant naar Ws. Wo. Sergt.-konstabel A. J. de Beer, van Van Meerlant naar Kon. Inst. Sergt.-telegrafist E. Snoek, van Van Meerlant naar Kon. Inst. Majoor-machinist G. M. Blok, van Van Meerlant naar Ws. Wo. Sergeant-mach. N. J. P; L. M. Snijder, van Van Meerlant naar Van Speijk. Sergt.-hofmeester J. H. Salfischberger, van Van Meerlant naar Kon. Inst. Sergt-kok J. Visser van Van Meerlant naar Kon. Inst. Ontslag uit den zeedienst. Adj. O.O. der Mar. C. J. F. van Leeuwen, 22 Juli 1937. Serg.-maj. der mar. J. F. Ros, 1 Aug. '37. Oppersehrijver J, C. Vermeulen, 1 Sep tember 1937. Bevordering onderofficieren der marine. Sergt.-torpedomaker W. J. Rijntjes tot majoor-torpedomaker. Sergt. der mariniers A. Voss tot sergt.- maj. der nmras. Majoor—schrijver S. J. H. Smits tot op per-schrijver. Majoor-schrijver S. J. H. Smits tot op- Korp.-schrijver J. A. Vepboom tot ser geant-schrijver. Sergt.-mach. A. J. Hoeijman tot majoor machinist. Kwartiermeester A. van der Linden tot bootsman. Korp.-torpedomaker M. P. de Kam tot sergeant-torpedomaker. Provincie Bij beschikking van den Minister van Defensie zijn de officieren van den marine stoomvaartdienst der 3de klasse J. Scholten en J. de Bruijn, dienende a.b. Hr. Ms. „Jan van Brakel" den 8 Augustus 1937 ter be schikking gesteld. Bij beschikking van den Minister van Defensie zijn de officieren van den marine stoomvaartdienst der 3e klasse J. de Wit en G. A. Lens, dienende aan boord van Hr. Ms. „Nautilus" den 18 Juli 1937 ter be schikking gesteld. De luitenant ter zee der 2e klasse J. A. van Vlijmen, wegens langdurig verblijf in Oost-Indië in Nederland teruggekeerd, is ter beschikking gesteld. Zeilwedstrijden van de K.M.J.C. Het was mooi weer Zaterdag voor de zeilwedstrijden van de Kon. Marine Jacht club, die op de reede van Texel werden ge houden, hoewel voor de modelsloepen ge stuurd door officieren de combinatie zee en wind wel iets aan den krachtigen kant was. Van de zes deelnemende modelsloepen kwamen er slechts 4 goed door den start. De beide overige moesten gedisqualificeerd worden. Tijdens- den wedstrijd werden we derom twee sloepen wegens aanvaring ge disqualificeerd, zoodat er dus twee de fi nish bereikten en wel als no. 1 de sloep gestuurd door den officier M.S.D. 2de kl. N. C. van Bergen van der Grijp en als tweede de sloep gestuurd door den luit. ter zee 2de kl. A. G. den Boesterd. Hierna kwamen de fantasiesloepen, ge stuurd door onderofficieren aan de beurt. Deze wedstrijd had een zeer spannend ver loop, door vinnigen kamp der dicht naast elkaar zeilende sloepen. De volgorde van aankomst was: 1. Kwar tiermeester J. C. Kuiper, onderzeedienst. 2. Opperschipper Z. Besterveld, Marinekazer ne. 3. Bootsman J. van Aperen, Hr. Ms. „Schorpioen". De volgende start was die van model- sloepen gestuurd door adelborsten. Hoe wel de start niet erg vlot was, verliep de wedstrijd in goed tempo. Helaas moesten op het einde drie deelnemers worden ge disqualificeerd wegens aanvaringen, waar aan de straffe wind niet vreemd was. 1. Korporaal adelb. -J. Doorenbos. 2. Kor poraal adelb. P. Bussemaker. 3 Korporaal adelb. A. J. de Graaff. Tot slot werd de handicapwedstrijd ge houden voor overdekte jachten. Het was een zeer fraaie start, doordat de acht deelnemende jachten vrijwel gelijktijdig de startlijn passeerden. De wedstrijd verliep zeer vlot en lever de den volgenden uitslag op: 1. „Zee arend", stuurman C. Bruynzeel. 2. „Tromp 2", stuurman A. E. Dudok van Heel. 3. „Fram 2" stuurman luit. ter zee 2de kl. R. M. Crommelin. Tusschen nos. 2 en 3 was een verschil van 5 sec. 4. „Noord ster", stuurman G. Doeksen. Generaal Van Heutz herdacht. Ter herdenking van den sterfdag van generaal J. B. van Heutz 10 Juli 1924 heeft mevrouw van der Weiden, dochter van den generaal, Zaterdagmiddag namens de Stichting Fonds Ridderdagen een krans gelegd op zijn gr%f op de Nieuwe Ooster begraafplaats te Amsterdam. De voorzitter van den Bond van Ridders der Militaire Willemsorde beneden den rang van officier, de heer J. Jongeman, en mevr. van der Weiden spraken hierbij eenige ge voelvolle woorden uit. Luchtv. Georganiseerd overleg militairen. Op 6 en 9 Juli 1937 vergaderde de com missie Georganiseerd overleg Personeel Landmacht B (militairen heneden den rang van tweede-luitenant) ter bespreking van een ontwerpwijziging van het bevorderings voorschrift voor deze categorie van mili tairen. De wijzigingen, welke veelal verzwarin gen van eischen inhielden, hadden aanvan kelijk geenszins de instemming der ver gadering. Na weerlegging der bezwaren door de regeeringsvertegenwoordiging wer den deze tot geringe proporties terugge bracht, terwijl toegevoegd werd dat alle opmerkingen ter kennis van-den Minister zouden worden gebracht. LUCHTVAART De Scheldemusch op Schiphol. Waar de "technici hun nieuwste vliegtui gen met neuswielen denken uit de rusten en in het algemeen een tendens in die rich ting is te constateeren, achtte men het gewenscht de meening daaromtrent te ver nemen van onze eigen experts, in dezen de piloten der K.L.M. Het eerste Nederland- sche vliegtuig, dat van een neuswiel is voorzien is de Scheldemusch van den heer Slot. Ten einde de piloten in staat te stel len ervaring op te doen met deze nieuwig heid heeft de K.L.M. de beschikking ge kregen over een Scheldemusch, waarmede de piloten kunnen experimenteeren, schrijft de Tel. De heer I. A. Aler, chef van den vlieg- dienst der K.L.M. deelde daaromtrent nog mede, dat het voor onze luchtvaartmaat schappij van belang is, volkomen op de hoogte te zijn van de voor- en nadeelen van deze noviteit. Immers zal men te zijner tijd voor een beslissing komen te staan of men het neuswiel zal hebben te aanvaar den. Vandaar dat men zeer gaarne wenscht te weten in hoeverre dit van nut kan zijn. De vliegtuigbestuurders van de K.L.M. zullen nu in de gelegenheid worden gesteld zich een oordeel te vormen over het prin cipe van het voorwiel bij vliegtuigen. Het beteekent geenszins, dat men reeds een DC.-4, die naar men weet van een neuswiel wordt voorzien, en de luchtdoop nog moet ondergaan, wil bestellen, doch men acht het noodig tijdig op de hoogte te zijn van de werking van dit principe en de wenschelijkheid van hare toepassing. Men kan dus eerstdaags onze bekende piloten in de lucht zien op de creatie van den heer Slot. De Koningin naar Den Haag terug. H. M. de Koningin is Zaterdagmiddag omstreeks half drie weder per auto van Soestdijk naar Den Haag vertrokken. De Koningin in de Bethlehemkerk. H. M. de Koningin woonde gisteravond met gevolg den dienst bij in de Bethlehem kerk te 's-Gravenhage. Voorganger was ds. G. Bos. KONINGIN WILHELMINA OPENT DE WERELD-JAMBOREE. De persdienst van de wereld-jamboree meldt Het staat thans vast, dat de opening van de wereld-jamboree op Zaterdag 31 Juli des middags te 2 uur door H.M. de Koningin zal geschieden. De plechtigheid zal plaats vinden in de groote arena en onmiddellijk gevolgd wor den door een opmarsch van de meer dan 25.000 padvinders uit de geheele wereld. Dezen zullen langs de koninklijke tribune trekken met hun nationale vlaggen en ba nieren, ieder land voorafgegaan door eenige HET BEZOEK VAN PRINS BE&NHARD AAN DEN HELDER. In ons nummer van Zaterdag hebben wij nog gemeld dat Prins Bernhard des mor gens op het havenhoofd in Den Helder de zeilwedstrijden heeft gadegeslagen, waarna hij naar het paleis van den vice-admiraal terugkeerde. Inmiddels maakte de voor het Tesselsche veer gelegen „Mercuur" zich gereed voor het Prinselijk bezoek aan boord. Men her kende het geheel schoongemaakte torpedo- werkschip haast niet meer. Te half tien precies werd de vlaggenparade gehouden en even daarna arriveerde wederom te voet de Prins in gezelschap van den vice-admiraal en mevrouw Kruys. Voor de valreep stond de officier van het schip, luitenant ter zee le klasse H. Mole naar, die aan Z.K.H. werd voorgesteld. On der het gebruikelijk eerbetoon werd de Prins aan boord ontvangen door den com mandant van den torpedodienst, den kapi tein-luitenant ter zee H. F. Klaassen. Ver volgens begaf hij zich naar het achterschip, waar hij de aanwezige officieren begroette en de admiraal de genoodigde dames aan hem voorstelde. Na de bemanning te heb ben geïnspecteerd begaf Prins Bernhard zich naar de brug om het ontmeren gade te slaan en onder het gejuich van het ver zamelde publiek verliet de „Mercuur" de haven. Dadelijk werd koers gezet naar het ge hard klom over aan boord van het jacht, gevolgd door de heeren Van Holthe en Röell en terwijl op den motor vrij van de „Mercuur" werd gemanoeuvreerd, joelden de aangetreden matrozen van het torpedo- werkschip voor de „Prinses Juliana" en ging de prinselijke onderscheidingsvlag omhoog. Scherp op den wind kruiste de „Prinses Juliana" eenige malen over het Marsdiep om vervolgens koers te zetten naar het vliegkamp De Mok, terwijl vice-admiraal Kruys met een motorsloep volgde en de „Mercuur" met de gasten naar de haven terugkeerde. De Prins in het vliegkamp De Mok. Te ruim half twaalf met hoog water arriveerde het zeiljacht „Prinses Juliana" met aan boord Prins Bernhard. Aan den steiger van het marine-vlieg kamp De Mok, na de vijf Fokker verken ners-bommenwerpers te zijn voorbij geva ren, die kort tevoren nog in de lucht had den gemanoeuvreerd en nu aan de vlotten gemeerd lagen. De Prins werd begroet door den commandant van het vliegkamp, overste Pitlo, en de gewapende macht, die aan den steiger stond opgesteld, bracht het gebruikelijke eeresalunt .Vervolgens inspecteerde de Prins de r de hangars opgestelde officieren c manschappen, TOKPEPQ VEftlOCH I P.MEfiCUftt* deelte van het wedstrijdterrein waar de strijd het hevigst was. De scherp zeilende schepen in den straffen wind boden een prachtigen aanblik en zon en een prachtige wolkenlucht zorgden voor een schitterend filmweer, zoodat de Prins met zijn film camera vele meters draaide. De „Mercuur" onder leiding van den op- per-schipper H. J. Steyn, manoeuvreerde voortdurend in de nabijheid van de prach tige jachten. Het schouwspel op het water werd een maal afgewisseld door een demonstratie van een vijftal watervliegtuigen, type Fok ker c8w. Na een paar maal in verschillende for maties over de „Mercuur" te zijn heen- gevlogen, spatte het escadrille uiteen en zochten de toestellen het vliegkamp De Mok weer op. Om kwart voor elf kwam het nieuwe jacht van de Koninklijke marine, „Prinses Juliana", bestuurd door den voorzitter van de Koninklijke marine jachtclub, den kapitein-luitenant ter zee, C. Baron Van Asbeck, die reeds geruimen tijd heen en weer had gekruist, langszij van de „Mer cuur", die bijdraaide, terwijl de zeilen van het slanke jacht, aan boord waarvan zich bovendien nog de luitenant ter zee tweede klasse, Jhr. Laman Trip en twee matrozen bevonden, gestreken werden. Prins Bern- waarna hij zich onmiddellijk in de hangars begaf, waar alle vliegtuigen van het kamp aanwezig waren. Voorgelicht door den commandant, bezichtigde de Prins met groote aandacht de verschillende vliegtui gen en interesseerde zich daarbij in het bijzonder voor het even naar buiten ge haalde catapult-vliegtuig van den kruiser Tromp". Tijdens een wandeling over het terrein, werden verschillende andere inrichtingen bezichtigd, waarna de Prins in de hall ververschingen werden aangeboden. Ruim een kwartier onderhield de Prins zich met de verschillende officieren en liet degenen van hen, die Vrijdagavond niet aan het corpsdiner hadden aangezeten, aan zich voorstellen. Inmiddels was de „Mercuur" die te Nieuwediep de gasten had afgezet, voor het vliegkamp De Mok verschenen en te kwart over twaalf scheepte de Prins zich aan boord van dit vaartuig in om naar Den Helder terug te keeren, waar de lunch ten huize van vice-admiraal Kruys gebruikt werd. Van verscheidene personen waarmede hij gedurende zijn verblijf te Den Helder had kennis gemaakt, nam Zijne Koninklijke Hoogheid in den namid dag afscheid en, luide toegejuicht door een dichte menigte, verliet hij omstreeks half vier de marinestad om naar Soestdijk terug te keeren. verkenners met een schild waarop de naam van het land. Deze opmarsch der naties geschiedt in alphabetische volgorde naar de Engelsche benaming, terwijl het groote Nederland- sche contingent het défilé zal sluiten. Aanbieding Prinselijke standaards. Met toestemming van Z. K. H. Prins Bei'nhard zullen de nieuwe Prinselijke standaards bestemd voor het Prinselijk Paleis en de auto's, Zaterdagmiddag 31 Juli door het hoofdbestuur van de Prince- vlag aan Z. K. H., ten paleize Soestdijk wo.'den aangeboden. Daarna zal „De Princevlag" in den tuin van het paleis voor Prinses Juliana en Prins Bernhard défileeren, waaraan talrijke af- deelingen zullen deelnemen. Behalve een groot aantal burger- en ge- uniformde leden met him rood-wit-blauwe en oranje-blanje-bleu vlaggen zullen ook de afdeelingsvaandels en verschillende tam boers- en pijperkorpsen naar Soestdijk ko men. Ook wordt voor de Princevlagleden die auto's en motorrijwielen bezitten gelijktijdig een sterrit naar Soestdijk georganiseerd. Dr. H. Colyn naar het buitenland. De Minister-president, dr. H. Col\jn is hedenochtend voor eenige weken met verlof naar het buitenland vertrokken. SCHEEPVAARTBERICHTEN Schip op de Oosterschelde gezonken. Zaterdagmiddag circa één uur is het sleepschip „Sint Antonius", schipper Bek- ker, uit Rotterdam, dat gesleept werd door de sleepboot „Martina", kapitein C. van Eijk uit Dordrecht, in het Engelsche gat op de Oosterschelde gezonken. Het schip zit gevaarlijk voor de scheepvaart. Alleen de mast steekt boven water uit. De be manning, bestaande uit den kapitein en ^en knecht, kon zich bergen aan boord van de „Martina". Met de firma Van der Tak is een accoord getroffen voor de berging van het vaartuig. Dreigende staking by L. Smit en Go. Niet-erkennmg van de vakorgani saties de diepere oorzaak. Nadat de besprekingen met het hoofd bestuur van den Centralen Bond van Transportarbeiders en de directie van L. Smit en Co's Internationale Sleepdiensten te Rotterdam zonder eenig resultaat waren gebleven, dreigt er thans een staking uit te breken, waarbij' niet minder dan tien bemanningen van sleepbooten zijn betrok ken. Er heerscht momenteel onder de opva renden van de verschillende sleepbooten gToote ontstemming over de nieuwe loon regeling, waarbij de gages van sleepboo ten, welke binnen liggen en die niet repa- reeren of klaar liggen voor alle diensten met vijftien procent zullen worden ver laagd. Het gevolg hiervan is geweest, dat de opvarenden van de sleepboot „Zwarte Zee" deze week het werk hebben neergelegd. Zaterdagmiddag, na het beëindigen van de weektaak heeft ook de bemanning van de sleepboot „Oostzee", die met ingang van vandaag op deze nieuwe voorwaarden moest gaan werken, besloten vandaag niet aan het werk te gaan. Teneinde deze kwestie nader onder oogen te zien, is Zaterdagmiddag een vergade ring gehouden, waarbij een zeer groot aan tal opvarenden van sleepbooten aanwezig v/as. Na een breedvoerige bespreking met een lid van. het hoofdbestuur van den Centra len Bond van Transportarbeiders is met aigemeene stemmen de volgende motie aangenomen: „De bemanningen van de sleepbooten „Zwarte Zee", „Oostzee", „In- dus", „Humber", „Lauwerzee", „Seine", „Blankenburg", „Hoek van Holland", „Rot terdam", en „Maas", ter vergadering bij een en gehoord hebbende de uiteenzettin gen van L. Smit en Co's Internationalen Sleepdienst uit haar schrijven van 9 dezer gezonden aan den Centralen Bond van Transportarbeiders, besluiten de firma in kennis te stellen en hun verontwaardiging uit te spreken over de ingevoerde maat regelen en verzoeken deze ongedaan te maken. Eveneens verzoeken bovengenoem de bemanningen de toezegging van de di rectie, dat loon- en arbeidsvoorwaarden in een collectief contract zullen worden gere geld, en dringen er bij de directie van L. Smit en Co's Internationalen Sleep dienst op aan, dit antwoord vóór Woens dag 14 Juli des namiddags vijf uur in het bezit van den Centralen Bond van Trans portarbeiders te Rotterdam te doen zijn. Indien dit door de directie niet zal wor den nagekomen, besluiten de bemannin gen van bovengenoemde sleepbooten het werk op Donderdag 15 Juli a.s. te staken. Voorts werd besloten, om zoolang het antwoord van de directie niet is ingeko men van Zaterdagmiddag af geen enkele boot te monsteren. Slechts de sleepboot „Seine", die reeds voor een klein reisje was gemonsterd, zou uitvaren. De ontevredenheid der sleepbootbeman ningen moet in hoofdzaak worden toege schreven aan het feit, dat de directie van genoemden sleepdienst de vakorganisatie ciet wil erkennen. L. Smit en Co's Internationalen Sleep dienst exploiteert in totaal zeventien sleepbooten. Te water lating motorschip „Tegelberg". Van een der hellingen van de N.V. Ned. Scheepsbouw Mij. te Amsterdam, werd Za terdag met gunstig gevolg het voor de N.V. Koninklijke Paketvaart Mij, in aanbouw zijnde stalen triple-schroef-motor-passa- giers- en vrachtschip „Tegelberg" te wa ter gelaten. Zooals bekend wordt een gelijk schip in Vlissingen gebouwd, terwijl kort geleden het aan een Duitsche werf in opdracht ge geven derde zusterschip van stapel is ge- loopen. De hoofdafmetingen van de „Tegelberg" zijn lengte tusschen de loodlijnen 161.55 M., grootste breedte op spanten 21.95 M., holte tot bovendek 12.35 M., diepgang 9.18 M. Niet minder dan 11.800 ton lading kan de „Tegelberg", die een waterverplaatsing van 22.700 ton heeft, vervoeren. De doopplechtigheid werd verricht door mej. D. W. Tegelberg, dochter van den heer P. E. Tegelberg, president-commissaris van de Stoomvaart Maatsch. „Nederland", naar wiens vader, die zoo'n belangrijk aandeel heeft gehad in de oprichting en ontwikke ling van de Kon. Paketvaart Mij., het schip vernoemd is. In de vorige maand was het 99 jaren ge leden, dat Petrus Emilius Tegelberg te Moergestel werd geboren. Zijn vader en grootvader waren burgemeester van Hulst geweest. Hij zelf voelde zich aangetrokken tot den zeedienst. Op 18-jarigen leeftijd trad hij in'dienst der Kon. Ned. Marine en diende het vader land 17 jaren achtereenvolgens als adel borst, luitenant ter zee tweede- en eerste klasse. Hij was o.m. adjudant van den toenmaligen Prins Hendrik. Op verzoek van Prins Hendrik verliet Tegelberg in 1873 de Kon. Ned. Marine om te worden benoemd tot directeur van de enkele jaren tevoren opgerichte Stoomvaart Maatschappij „Nederland". Van Nievelt Goudriaan's Stoomvaart Maatschappij versterkt haar vloot. Het tweede schip van de serie van vier, die door Van Nievelt Goudriaan's Stoom vaartmaatschappij werd overgenomen van de „Unilever" is in de vaart gekomen. Ge lijk bekend had de Unilever bij de Deut sche Werff te Hamburg vier schepen be steld, waarvan de plannen ontworpen wa ren door Van Nievelt Goudriaan en sedert heeft de Stoomvaartmaatschappij ze in eigendom verworven. Het eerste schip de „Aliod" heeft op 12 Mei j.l. proef gevaren. Donderdag was het tweede schip „Alkaid" aan de beurt voor de technische en officieele proefvaarten en Zaterdagavond is het te Rotterdam aangekomen. Java-China-Japan Lijn N.V. In de heden in het Scheepvaarthuis te Amsterdam gehouden aigemeene vergade ring van aandeelhouders van de Java- China-Japan Lijn werd tot directeur be noemd jhr. C. F. J. Quarles van Ufford, thans vertegenwoordiger der N.V. te Ba tavia. De benoeming gaat in met 1 Septem ber a.s. De Duitsche mijnenvegerflottielje vaart met groote snelheid de Waal op. Zaterdagavond is de flottielje Duitsche mijnenvegers op de Waal Nijmegen gepas seerd. De Nijmeegsehe politie had van haar

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1937 | | pagina 3