Sigare Een I DE GEBROEDERS KNOOPENSCHAAR VAN ONZE BOEKENTAFEL VOOR DE JEUGD RADIO-RUBRIEK SINTERKL Van Do Wit Spe en zoodra je hebt gesliltt, duw je een dropje of een balletje in je mond. Klaar Is Kees Lelietje. Toen was natuurlek alle be langstelling voor opa en oma, hè Nu, dat kan ik best begrijpen, hoor. Die twee lieve oudjes zie je niet iedere week, dus als ze er zijn, wil je natuurlek geen oogenblikje hun gezelschap missen. Prins wuift naar je met zijn staartje. Hij is niet eens boos, dat ik hem even in z'n slaap heb gestoord om hem je groeten over te brengen. Klein Duimpje. Kijk eens naar onze „beurslijst" in 't envelopje zitten maar twee postzegeltjes, maar 't zijn prachtige, waarmee je vast in je schik zult zijn. Ga je een koffergramofoon koopen Maar zooiets is nogal duur, hoor 'k Wist niet, dat jij zoo'n rijke jongeling was. Dag I Groeten aan Thijs. Trude von Molo. Nu, je kimt begrijpen, dat Prins er verschrikkelijk trotsch op is in de krant te staan. Ik geloof, dat hij het aan alle hondjes in de buurt heeft verteld, want die kijken hem tenminste met zooveel ontzag aan. Schiet je nu al op met je ver zameling filmplaatjes Ik wist niet, dat Kinaldo ook filmplaatjes opspaarde. Poppenmoedertje. Hartelijk welkom Ben jij ook al een nichtje van de Melisjes? Kijk, dat is leuk. Dan ken je natuurlijk Kobbedoes ook wel. Of niet Broer en Zus zijn zeker al groot, denk ik, anders deden ze ook vast wel met het Raadselhoekje mee. 'k Hoop dat je net zoo'n trouwe vrien din wordt als de Melisjes vroeger waren. Magda Schneider. Wat een feesten Eerst je verjaardag, dan de turnuitvoering en daarna Sint Nicolaas. En dan is 't nog niet afgeloopen, want o zoo gauw is het dan weer Kerstmis en na Kerstmis komt nog Oud- en Nieuwjaar. Maar dan is 't weer voor een tijdje gedaan. Maar goed ook, hoor. Er zou anders van leeren niet veel komen en je kunt niet flink en knap wor den van feest vieren. Kobbedoes. Wat zeg je me daar Is Truus ziek Dat's geen plezierige mede- deeling. Groet haar eens hartelijk van me en. wensch haar vooral beterschap, 'k Hoop, dat je wensch wordt vervuld en dat de lieve Sint je een mooi boek komt brengen, 't Zou ook kunnen zijn, dat als je met den wed strijd meedoet, je een prijs wint en deze prijs zou dan wel eens toevallig een lees boek kunnen wezen. Wat een buitenkansje zou dat zijn, hè Kinaldo. Neen, nu hedeneer je toch ver keerd, Rinaldo. Je zegt, dat er een neus hoorn werd doodgeschoten en een leeuw doodgestoken, maar dat dit noodzakelijk was omdat er menschen in nood verkeerden. Maar deze menschen hadden zich moedwil lig in gevaar begeven, het was de heele opzet van de film, want men wilde den strijd uitbeelden tusschen menschen en deze dieren. Als deze film niet was opgenomen, zou er van „in nood verkeeren" geen sprake zijn geweest en zouden de dieren niet om 't leven gebracht zijn. Ja, Lilian Harvey vind ik ook aardig en plezierig spelen, maar een bewonderaar, neen, dat ben ik toch niet van haar. Dag Ben je ook al druk bezig .voor Sint Nicolaas Mata Hari. O wat een stoute Minka om weg te loopen. Je hebt haar toch wel goed gezegd, dat ze zooiets niet meer doen mag, hè Als je een grapje over zooiets maakt of alleen maar zegt„Hè, dat was nu niet lief van je dringt het niet tot zoo'n hondenbolletje door. Je moet met veel nadruk zeggen „Foei Foei Dat was stoutDat was leelijk en je legt daarbij maar een boos toontje in je stem. Je zult eens merken hoe dit dan begrepen wordt. Ffln, dat je al wat meer kleur krijgt. Als je van den zomer voor Marietje staat, met bellefleurtjes op je wangen, herkent ze je misschien niet eens meer. Dag Groetjes aan allemaal en een aai voor Minka. Goudenregen. Dag Natuurlijk ken ik je nog. En Corrie ben ik ook nog niet ver geten. Waarom doen jullie niet meer met de raadseltjes mee Geen tijd Geen lust Druk met Sint Nicolaas Of druk met de huishouding, die jullie nu zeker zoo'n beetje beredderen, zoodat mama nog wat kan rusten Je versje krijgt op een keer eens een plaatsje, let maar goed op Plaatjes- en bonnetjesbeurs. (Briefjes voor dit rubriekjewaarin plaatjes en bonnetjes ter ruiling mogen worden aangebodenmoeten worden gericht aan De Plaatjes- en bonnetjesbeurs. Plaatjes en bons mogen niet worden ingestuurd. Ieder moet voor het ruilen zelf zorg dragen. Plaatjes en bonsdie we mogen verdeelen, nemen we graag in ontvangst. Sigarettenbons en bonsdie geldswaarde hebbenko men voor dit rubriekje niet in aan merking.) Er ligt een enveloppe met inhoud voor Annie de Ridder en Andries Breel. Zij mo gen haar van het bureau van de krant ko men halen. Iemand stuurde ons een partijtje Hille's bons voor plaatjes Noord-Holland. Wie ze gebruiken kan, mag dit opgeven. Intus- schen zeggen we er de vriendelijke geefster of den gever hartelijk voor dank. Dan is er nog een vriendelijk „iemand", „iemand, die altijd uw briefjes leest" luidt de onderteekening van het schrijven. Deze meneer of mevrouw stuurde bonnetjes en plaatjes voor het Verkade's album Vetplan- ten. Wie deze kan gebruiken, mag dit even eens opgeven. En den gever of de geefster danken wij weer hartelijk. Annie de Ridder, Walstraat 26 te Vlis- singen heeft 8 Hille's bons Noord-Holland in ruil voor Verkade's plaatjes of bons Vet- planten. H. A. Overvliet, Dijkstraat 89 te Vlis- singen heeft 184 Hille's bons (Gelderland, Utrecht en Noord-Holland) in ruil voor 38 Pelikaan-muntjes. P. de Waard (waar woont hg?) heeft Hille's bonnetjes in ruil voor elftallen- plaatjes. Zeeuwsch Sagenboek"door J. I. W. en M. Sinninghe. XJitg. W. J. Thieme Cie., Zutphen. Een voor ieder rechtgeaard Zeeuw be stemd boek, maar ook voor ieder Neder lander die van volkssagen, -sprookjes en -vertellingen houdt. Veel moeite hebbende schrijvers zich getroost en vele personen, meer of minder folkloristen en historici, hebben hunne medewerking verleend om dit ruim 360 blz. dik werk tot stand te doen komen. De inhoud is verdeeld als volgt I. Mythologische sagen. II. Duivelsagen. in. Legenden of Christelijke sagen. IV. Historische sagen. V. Sprookjes. VI. Volksvertellingen, terwijl de bronnen en geraadpleegde wer ken worden vermeld in een bijgevoegde lijst. Voor Vlissingen is interessant o.a. de geschiedenis de „Spokerij in het Beelden huis" en die der „Wonderbare flesch van St. Willebrord" en voor Middelburg is te Mimiek, de grondslag van filmspel. Wat is het voornaamste element, dat bijdraagt tot filmsucces Dit kan in één woord gezegd worden Mimiek. Hierover vertelde Lionel Barry- more, de bekende karakterspeler het vol gende „Ik ben overtuigd, dat een buitenstaan der zelf er zelden over nadenkt hoe be langrijk de gelaatsuitdrukking en de ge- heele houding van een karakterspeler in de film is. Zelfs vele acteurs vergeten dit. Met mimiek, in den meest uitgebreiden zin van het woord, bedoel ik de kunst, om een gedachte uit te drukken door de reactie van het gelaat of het lichaam, zonder dat er een woord gesproken wordt. Een enke le handbeweging kan heel vaak welspre kender zijn dan de belangrijkste dialoog en een beweging van de schouders kaa veel meer uitdrukken dan woorden en bovendien is het ook meer natuurlijk. Om maar een enkel voorbeeld te noe men, nemen we een geval, dat een acteur een stuk chocolade krijgt, de regisseur vraagt hierin te bijten en dan te zeggen of te doen wat hij als een natuurlijke re actie beschouwt. Hij bijt, ontdekt dat de chocolade niet zoet is zooals hij verwacht, maar een tablet, zooals wel eens gebruikt wordt voor het maken van pudding of chocolademelk. Zeer waarschijnlijk zal de acteur dan zeggenWat is dat voor een ttog» het is Biet te eten, Maar stellen w$ nu de kleine Jackie Cooper voor hetzelfde geval. Wat zou hij doen Hij zal waar schijnlijk geen woord zeggen, maar hij zal een vies gezicht trekken met een paar rimpels in Zijn neus en deze natuurlijke reactie zal voor het publiek veel meer be- teekenen en bovendien de scène niet on- noodig lang maken. Ieder gedachte en ieder gevoel, vervolgt hij, geeft bij verschillende personen een andere natuurlijke reactie. Als men een par worden zegt -en men laat de beteeke- kenis van de woorden volkomen tot zich doordringen, reageert het lichaam automa tisch. In een geval als Jackie Cooper is deze reactie zoo natuurlijk, dat hij niet eens behoeft na te denken. Het onnatuur lijke in het spel is eigenlijk een gevolg van het feit, dat men te veel aandacht schenkt aan de vooruit bestudeerde mi miek of bewegingen en de beteekenis van wat men zegt niet voldoende tot zich laat doordringen. Als men zich volkomen kan concentreeren op een rol, komt de bewe ging van zelf, zonder urenlange studies voor een spiegel, Goud. De Ufa heeft voor de buiten-opnamen van haar nieuwste film „goud", die onder productieleiding van Alfred Zeisier en re gie Karl Hartl wordt opgenomen, het grootste en mooiste luxe jacht ter wereld de „Savaropa" gecharterd. Og dit ca. 6.000 noemen onder meer die van het „Spook in de Provinciale Bibliotheek" en hoe de scheldnaam „Maneblusschers" in de wereld is gekomen. De sage van „Het Ronde Putjen" dient ook te worden vermeld. Aan het slot ko men enkele mooie sprookjes en grappige volksvertelsels. door G TH ROTMAN. Maar we zullen eerst eens zien, hoe het onderwal met Pieter gegaan was. Toen deze zijn telefoongesprek be ëindigd had, kwam hij uit de tele fooncel te voorschijn en stapte, met een briefje van tien in de hand, op den kellner af, om te betalen. Nu, je kimt je de verbazingvoorstellen, die de verschijning van Pieter verwekte, daar men hem eerst niet binnen had zien komen. Toen bij alles Uitgelegd had en men begreep, dat men met twee tweeling broers te doen had, zei de kellner „Dan mag U uw broer wel gauw op zoeken, want die wordt door de politie nagezeten Pieter ging er dus op uit, maar hij was nog geen twee stra ten verder, of een politie-agent, die Jodocus in hen meende te herkennen, sloop achter den niets vermoedenden Pieter aan (Dinsdag vervolg) ton groote schip bevinden zich momenteel de geheele opnamestaf en de artisten, die in dit grootsche filmwerk optreden. Het sce nario werd geschreven door Rolf E. Van- loo, het fotografisch gedeelte wordt ver zorgd door Günther Rittau en Otto Baecker, terwijl de geluidsapparaten door Dr. Leistner worden bediend. Otto Huiice heeft het decor ontworpen. De film wordt in twee versies, n.l. in het Fransch en Duitsch opgenomen. In beide edities speelt Brigitte Helm de vrouwelijke hoofdrol. In de Duitsche ver sie spelen verder Hans Albers, Michael Bohnen, Lien Deyers, Ernst Karchow e.a. Het is een film in optima forma, zoo wel dramatisch als technisch. Zij behan delt het probleem van de goudwinning door atoomversplintering. Een zeer actu eel probleem is hier tot grondslag van een film gekozen, die de internationale belang stelling zal weten te trekken. Van een Hollandsche Jongen. Johan Ahendsma, een Hollander in Borneo geboren, is door Paramount geën gageerd, als hulp-regisseur bij de opna men voor „White woman", welke film zich in de Maleische jungle afspeelt. Arendsma heeft zijn heele leven onder de bewoners van verschillende Neder- landsch-Indische eilanden doorgebracht, kent de taal van verschillende volksstam men en heeft langen tijd in de verste uithoeken van de wildernis gewoond, waar het leven nog zeer primitief was. Zijn er varing komt thans in Hollywood goed te pas. Charles Laughton, Carole Lombard. Charles Bickford en Kent Taylor spelen de hoofdrollen in „White Woman," De Engelsche film. Alexander Korda's Film heeft door het engageeren van twee wereldberoemde kunstenaars een goeden slag geslagen en zich hiermede in de voorste rijen der Eu- ropeesche film-maatschappijen geplaatst. .Chevalier en Charles Laughton zijn n.l Niemand kan zeggen in hoeverre in het opgeteekende omtrent de volksopleverin gen in de spotsagen, spotnamen en tal van naamsverklaringen waarheid en verdich ting uiteenloopen, maar belangwekkend is ontegenzeggelijk al wat de schrijvers in de zen vorm omtrent ons gewest te boek stelden. Enkele er in opgenomen houtsneden van N. J. B. Bulder verfraaien het geheel. „Vaste plantendoor J. Bal, met 48 afbeeldingen. XJitg. W. L. J. BrusseRotterdam. Daar in de laatste jaren de vaste plan ten in onze tuinen meer en meer worden gekweekt en verzorgd, maar menigeen niet juist weet welke planten daarin het best groeien en bloeien en het meeste genot ge ven, heeft de schrijver goed gedaan een leiddraad aan plantenliefhebbers te geven, die hen helpt bij het kiezen, verzorgen en voortkweeken van onze voornaamste vaste tuinplanten. In den handleiding worden vele soorten vaste planten met een korte beschaving genoemd, waaruit geschikte keuzen kunnen worden gemaakt. De verzorging door de uitgeefster van dit boekje is als steeds keurig. Moeder Zondervandoor H. Eesnig. Hollandia-Drukkeri) N.V., Baarn. Moeder Zondervan is de ontroerende ge schiedenis van den levensavond van eeu eenvoudig streng geloovig jodenvrouwtje Betje, die een groot, lastig gezin onder heel moeilijke omstandigheden bijna alleen heeft opgevoed. Weinig zon had het leven haar gegeven. Meer dan de helft van baar veertien kinderen had God haar weer ont nomen, maar onder tranen en harteprjn had zij weten te berusten en hadden geen opstandige gevoelens haar geraakt. De ka rakters barer thans op middelbaren leeftijd gekomen kinderen zijn prachtig getypeerd in Hakkie, David en Esther. De eerste heeft de aard van zijn vader, zelfzuchtig, gierig, schijnheilig David, van zijn geloof vervreemd, met een Christenvrouw ge trouwd, wordt een beroemd zanger en Esther trouwt laat met Markus de Groot, een goed en nobel karakter, een joodschen bakker in goeden doen, vriend van David. Betje's laatste groote liefde gaat uit naar Betsy, Hakkie's dochter, die onder hevig verzet van haar feilen vader met Willy Wiggens, eenigen zoon van Katholieke ouders, omgang krijgt en deze niet wil op geven. Grootmoeder Betje is Betsy's ver trouwde, maar ook haar weerstand vermag niet deze Christen uit de familie të houden. De conflicten in dit boek zijn hevig tus schen de orthodox-joodsche levenshouding en het binnendringende modernisme, maar bovenal is de figuur van Betje hoog en edel gehouden, heel de boeiende geschiede nis door. Maandag 27 November. Hilversum, 296 M. Algemeen pro gramma verzorgd door de Vara. 8.00 Gramofoonplaten. 10.00 Morgenwijding V.P. R.O. 10.15 Declamatie Hetty Dick. 10.30 Orgelspel J. Jong. 11.00 Vervolg declama tie. 11.15 De Notenkrakers o.l.v. D. Wins. 11.45 Vervolg declamatie. 12.00 Klein en semble o.l.v. Suzan. 1.30 Gramofoonplaten. 1.45 De Flierefluiters o.l.v. J. v. d. Horst en Vara-kleinorkest o.l.v. H. de Groot 2.45 Zenderverzorging. 3.00 S. de Gorter, viool en D. Wins, piano. 3.30 Causerie met gra mofoonplaten door A. v. Nierop. 4.30 Voor de kinderen. 5.00 A. de Booy, zang en C. voor drie jaren contractueel gebonden. Maurice zal jaarlijks één film in Londen maken, de rest van den tijd mag hij1 in Hollywood werken. Laughton daarentegen zal voordurend beschikbaar moeten zijn Slechts wanneer hij hier niet noodig is, is het hem veroorloofd bij andere maatschap pijen te filmen. Zoo zal hij bijv. de eerst volgende maanden bij de Metro werkzaam zijn, waar hij de Norma Shearer-film Marie Antoinette, de rol van koning Lode- wijk XVI te spelen krijgt. Voor het komende jaar heeft de London- Film een kapitaal van 500.000 voor haar Engelsche producties beschikbaar gesteld. Haar film „The private life of Henri VIII" waarin ook Laughton de hoofdrol speelt, werd de eerste week in de Engelschè hoofdstad door het aantal van ruim 80.000 bezoekers bezocht. Bovendien maakt Buster Keaton plan nen voor een Europa-tourneée in het be gin van 1934 en de stalen komiek heelt behalve voor een persoonlijk optreden in Parijs, Berlijn en Londen pok nog een contract afgesloten met de Gaumont Bri tish voor het vervaardigen van een film. Girls incognito. In de populaire revue-films, waarin het leven achter de schermen een min of meer realistische uitbeelding krijgt, is een der onvermijdelijke hoogtepunten het aangrrj pende moment, waarop een der arme, door eindeloos repeteeren uitgeputte en ondoor voede koormeisje begint te wankelen en vervolgens op gracieuze wijze in zwijm valt, meestal in de armen van den jeune premier, die altijd in de buurt is en die het zich nu natuurlijk tot een plioht rekent hals over kop verliefd te worden op het arme kind. Ongetwijfeld een mooi moment, waarop het publiek uitgenoodigd wordt tranen van medelijden te vergieten, voor die arme meisjes, die in die harde wereld van kla tergoud een karig stukje brood trachten te verdienen. Het is zelfs niet onmogelijk, dat zulke dingen wel eens voorkomen, Steijn, orgel. 6.00 The Ramblers, o.l.v. Theo Uden Masman. 6.30 Muzikale causerie p. Tiggers, m.m.v. cembalo, viola d'amore en viola da gamba. 7.10 Boekbespreking door dr. H. Peeters. 7.30 Vara-orkest o.l.v. H. de Groot m.m.v. L. Aramesco, tenor. 8.10 Her haling S.O.S.-berichten. 8.12 Concert (cla- vecimbel, viola d'amore en viola da gam ba). 8.30 Vervolg orkestconcert. 9.15 Vaz Dias en gramofoonplaten. 9.30 Vervolg or- kestconcert 10.00 „Drie Centen", tragedie van E. Zandstra, m.m.v. het Vara-tooneel o.l.v. W. van Cappellen. 10.50 Gevarieerd concert (orgel, trompet, hawaiian guitaar, plano, banja, zang, celesta, saxofoon-klari- net). Huizen, 1875 M. N.C.R.V. 8.00 Schrift lezing en meditatie. 8.15 Gramofoonplaten. 10.30 Morgendienst o.l.v. ds. N. P. E. G. van Uchelen. 11.00 Chr. Lectuur. 11.30 Gramo- foonplaten. 12.30 Orgelconcert J. Zwart. 2.00 Voor de scholen. 2.35 Causerie A. J, Herwijnen. 3.15 Knipcursus. 4.00 Bijbelle- zing door ds. J. A. Aalders, m.m.v. zang en orgel. 5.00 Concert door het A. O. V.- trio (fluit, fagot, piano). 6.30 Vragenuur. 7.15 Ned. Chr. Persbureau. 7.30 Vragenuur. 8.00 N.C.R.V.-strijkorkest o.l.v. P. v. d. Hurk, m.m.v. S. P. Visser, orgel, 9.00 K. Lantermans Welke boeken moeten wij voor onze jongens en meisjes koopen. 9.30 Vervolg concert. In de pauze om 10.00 Vaz Dias. 10.30 Gramofoonplaten. Daventry, 1554 M. 10.35 Morgenwij ding. 10.50 Tijdsein, berichten. 11.05 Lezing. 12.20 Orgelspel T. Jenkins. 1.05 Western Studio-orkest o.l.v. F. Thomas. 1.50 Gramo foonplaten. 2.20 Voor de scholen. 3.20 Gra mofoonplaten. 3.35 Sportnieuws. 3.55 Voor de scholen. 4.20 Concert (J. Snowden, cello en M. Kelghley Snowden, piano). 4.50 Het Schotsche Studio-orkest o.l.v. G. Daines. 5.35 Kinderaur. 6.20 Berichten. 6.50 Liede ren van Berlioz door J. Armstrong, tenor en K. Winter, sopraan. 7.10, 7.25 en 7.50 Lezingen. 8.20 „Follies of the Air", revue van Lowry en Purdell, m.m.v. solisten, koor en orkest. 9.20 Berichten en lezing. 9.55 B.B.C.-orkest o.l.v. J. Lewis m.m.v. C. Ste wart, alt. 11.05 Voordracht. 11.10 Sydney Kyte en zijn band. Parijs, „Radio-Paris", 1724 M. 8.05 en 12.20 Gramofoonplaten. 1.25 Concert door M. Francy en zijn orkest. 7.40 Gramofoon platen. 9.05 Concert m.m.v. kwartet, viool, plano en zang. Kaiundborg, 1153 M. 11.20 Concert uit hotel Angleterre. 2.50 Omroeporkest o.l.v. Reesen. 7.35 Opera-concert o.l.v. Gröndahl. 8.25 Hoorspel. 8.45 Saxofoonduetten met pianobegeleiding. 9.05 Hoorspel. 9.35 Ka mermuziek door het Rafn-strijkkwartet. 10.20 Dansmuziek uit het Palace Hotel. Langenberg, 473 M. 5.20, 6.S5,10.45 en 11.20 Gramofoonplaten. 12.55 Omroepor kest o.l.v. Seyfert. 3.20 Orkestconcert m.m. v. zangeres. 6.20 Operaconcert. 7.30 Or kest o.l.v. Rosbaud. 10.05 Concert. 11.20 Gramofoonplaten. Rome, 441 M. 8.05 Populair concert o.l.v. Culotta. Brussel, 838 M. 12.20 Omroepkleinor- kest o.l.v. Leemans. 1.30 Gramofoonplaten. 5.20 Omroeporkest o.l.v. Walpot. 6.50 Gra mofoonplaten. 8.20 Symphonie concert o.l.v. Meulemans. 9.20 Vervolg concert. 608 M.12.20 Gramofoonplaten. 1.20 Omroep- kleinorkest o.l.v. Leemans. 5.20 Symphonie- concert o.l.v. Meulemans. 6.35 Gramofoon platen. 6.50 Omroepkleinorkest o.l.v. Lee mans. 8.20 Omroeporkest o.l.v. Walpot. 8.50 RadiotooneeL 9.30 „Les Noces d'Or", mu ziek van Maurage. Orkestleiding Walpot. Deutschlandsender, 1685 M. 6.20 Rijks- zending le acte van Wagner's „Walküre". 7.20 Nieuws. 7.40 Tschaikowski-herdenking. 7.50 Omroeporkest o.l.v. Lindner, m.m.v. G. Cassado, cello. 9.20 Berichten. Causerie. 11.20 Concert uit Munchen. maar gewoonlijk weet de regisseur we* heter, om zijn meisjes door eindeloos re peteeren te vermoeien. Het moderne meisje is even zorgvuldig getraind als een beroepsbokser en even ongevoelig voor vermoeidheid, verklaart Bob Conolly, die de dansen instudeert voor Faramoun's operette film„Tov much Harmony." De meisjes werken telkens een kwar tier en krijgen dan een .wartier om te rusten, zoolang de repetities duren. Op deze wijze kunnen zij acht uur en langer werken zonder merkbaar vermoeid te zijn. Des avonds gaan velen van hen zelfs met vrienden naar een dancing, om, nadat ze den heeden dag voor hun brood gedanst hebben, na afloop van de dagtaak ont- spanning te zoeken in een paar uren dan sen voor plezier. In de rustpoozen van vijf tien minuten vallen zij in slaap op de ban ken in de zaal, waar gerepeteerd wordt, of gaan zitten lezen of spelen een gezel- schaps spelletje. De vaste troepen, die de verschillende studio's in dienst hebben, wo nen bovendien in een gezamenlijk pension onder streng toezicht van een trainer, le ven op een zorgvuldig vastgesteld diëet en oefenen dagelijks eenige uren in de open lucht. Vele koormeisjes zijn in zulk een goede lichamelijke conditie dat zij uitblin ken in allerlei takken van sport, en men vindt onder hen buitengewone zwemsters en paardrijdsters. Filnavaria. Leontine Sagen de regisseuse van „M&d* chen in Uniform" zal te Praag over de film „De patient van Dr. Hegel" regie voe ren. Dorothea Wieck's tweede film voor Pa ramount zal heeten „Mrs. Fane's Baby is gestolen". Onder regie van Alexander Hal zal me de opnamen binnenkort begon nen worden. Ernst Lubitsch speelt in deze film een opgewonden buitenlandsehe re gisseur. Het is te verwachten, dat bij deze rol naar behooren zal vervullen, Door de smal een volle benau echengewoel, g hand aan hancj merkt. Het was de dien avond. H< menschen hun gegaan. Wanne woning kwam, haast onbegrijp bijzonder voor, menschen bevat men zich te bet| gewoon was ei verwonderen. Hj menschen van verre landen hi men, in dit mie Steeds kwam aan. Men begr Uit de straten i den de menigte beken die alle 1 in één grooten straat. Daar w; beweeg en ee: waar men ha: kon krügen. S een nieuwe me: men plots stil 't als zou zij o- haar voorging, verstand, dat d was, en men g met zichzelf, wond're, de on angst van zo dan alle rede e nieuw en telke Aan den du mat de maan t<> klein lichtend pinkten hier er dan geheel o jagend trekken vaste regenzw boven de huiz^j wind, die soms in de straat n< vlagen- Doch hij terug en i schen de wind' zachte, fijn vo« Zoo simpel schengewoel, GEKOCH" iHiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiii Indien gij nl Beter tl

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1933 | | pagina 14