1000 500 300 150 100 25 <en WOENSDAG 13 AUGUSTUS No. IS© 168e Jaargang 1930 Verschijnt dagelijks, uitgezonderd op Zondag en algemeen erkende Christelijke Feestdagen angesloten bl| het bureau voor publiciteitswaarde, ingesteld door de vereeniging „de nederlandsche dagbladpeI^F ERSTE BLAD gemeentebestuur binnenland Stads- en Provincienieuws STER-TABAK Aug. te Genua 11 Aug. te Balawan 11 Aug. te Marseille 10 Aug. Ouessant Aug. te Suez Aug. van Havana ig. te Antw. nig. te Port Natal p. 10 Aug. Perim 10 Aug. Fernando No- 9 Aug van Belawan 12 Aug. te Suez LUg. van Tanger te Antw. van Hamburg Aug. van Boulogne Jatavia n. Amst. .0 Aug. Gibraltar ;e New-York v. Rott. Aug. te Port Said 11 Aug. te Plymouth p. 10 Aug. Niton n Calcutta n. Rott. 0 Aug. Finisterre Aug. te Singapore e Rott. van New-York 1 Aug. te Antw. g. te Genua N D A rmakelijkheden, ïgen, enz. Dagelijks voorstelling i. Zondags Matinée t 6.30. Concert 8.30 laandag- Dinsdag- en ée-dansante Woens- (geen dans) Don* ée dansante (avond* Zaterdagavond Diner* uziek. ïina. lederen avond anvangende iialf acht nsante van 36 uur Dagelijks matinée van oncert van 812.30. - nd? ga vond soirée dan- iddag thé dansante. FE VLISSINGEN 4.37 16.44 5.06 17.15 5.37 17.47 6.13 18.27 Auto's, Fietsen irtuigen. istus uur :3 8.59 L4 8.57 L5 8.55 iwloos jasje, in de kleur in die van het lijfje. Ie badtoiletten zeer ver st monogrammen, bor- 5, van krabben en an- steekt er een gummi leze wijze, door allerlei oudige pakje aantrek- en een kleurig bedruk- aast de meer eenvou- men in dit.genre heel effen of bedrukt of d. echter na de frissche moderne strandpyama op een rokje gelijken- den pantalon. Lang en smal moet men zijn om dit costuum met succes te kunnen dragen, want anders is het effect treurig. De strandpyama's vertoonen, wat vorm, kleur en stof betreft, een buitengewone ver scheidenheid. Sommige zijn heel eenvoudig, van blauw linnen bijv. met een jasje in wit en blauw. Andere zijn rijk en zeer opvallend. Een donkerharige schoone zagen we in een rood satijn pantalon met wit satijn jasje, onder een wit parasolletje met rooden band. Want het ensemble speelt hoog tij, ook bij de badklee- ding. De groote strand- hoed en de parasol, de schoentjes, het taschje, soms zelfs ook nog de sjaal en het badtapij- ije, behooren tezamen iurig maar erg besmet- ma van wit flanel op italon krijgt z'n wijdte is met wit parelmoe* irozenblouse geknoopt, t bijpassend manteltje me van zijden jersey pantalon, witte blouse it gegarneerd, jasje; irde of Schotsche zijde >f vestje zonder mou- ïantung, toile de sole, enz. Er is voor iedere naak 1 WILHELMINE. L1SSINGSCHE COURANT gONNEMENTSPRIJS Voor Vlissingen en de gemeenten op Walcheren ƒ2.20 per 3 maanden, janco door het geheele rijk 2.50. Voor België, Duitschland en Frankrijk 3.80. Voor de ove- gelanden bij wekelijksche verzending 3.80, met Zondagsblad 4.75. Afzonderlijke nrs. 5 ct ijsc fima f. UI IE VfIDE li.. Mslisüi 58-60. missiip.Mil. ID. PostrekeningS628T ADVERTENTIEPRIJSVan 1—5 regels 1.25iedere regel meer 25 cent. Bij abonnement speciale prijzen. Reclames 50 ct p. regel.Kleine advertentiesbetreffendeHuur enVerhuur.Koop en Verkoop, Dienstaanbiedingen en-Aanvragen van 1—5 regels 75 ct, iedere regel meer 15 ct. abonné's in 't bezit eener ölis, zij" GRATIS verze gd tegen ongelukken voor gulden bij levens lange ongeschikt heid tot werken. gulden bij dood door een ongeluk. gulden bij verlies van een hand, voet of oog. gulden bij verlies van een duim gulden bij verlies van een wijsvinger gulden bij verlies van eiken anderen vinger nummer bestaat uit 2 biaden SLUITING GEDEELTE KONINGSWEG VOOR VERKEER MET RIJ- EN VOERTUIGEN. Burgemeester en Wethouders van Vlissin- n, brengen ter openbare kennis', dat de Ko- ngsweg, gelegen tusschen den1 Singelweg en Aagje Dekenstraat voor het verkeer met en voertuigen vanaf heden tot nadere idigi.ng is afgesloten. Vlissingen, 13 Augustus 1930. Burg. en Weth. voornoemd, P. G. LAERNOES, L.B. De Secretaris, F. BISSCHOP, L.S. HINDERWET. Burgemeester en Wethouders van Vlissin- n; Gelet op art. 8 der Hinderwet, brengen ter openbare kennis, dat bij hun sluit van 11 Augustus 1930 aan C. Luijk, [hier, - op de daarbij gestelde voorwaarde vergunning is verleend tot het uitbreiden r bestaande bakkerij door het bijplaatsen m een deegkneedmachine met ingebouwden ectro-motor van 'l^' P-K. in het perceel, idastraal bekend gemeente Vlissingen Sec- D no. 1004, plaatselijk gemerkt Kouden- oek nr. 15. Vlissingen, 13 Augustus 1930. Burg. en Weth. voornoemd, P. G. LAERNOES, L.B. De Secretaris, F. BISSCHOP, L.S. Viering van den verjaardag van de Koningin te Brussel. Op aanstichting van onzen gezant te Brus- il, jhr. mr. O. van Nispen tot Sevenaer, ordt in het Holland-Huis te Brussel op 30 ïstus een feestavond gehouden ter vie- van den 50en verjaardag van de Konin- m. Oud-minister dr. J. Th. de Visser is uitge nodigd aldaar als feestredenaar op te tre- len. De vaandelgroet aan de Koningin. Het Comité Vaandelgroet 1930 meldt, dat ;s. Vrijdag 15 Augustus de termijn voor in- chryving onherroepelijk wordt gesloten. Er nmen aan den vaandelgroet 250 vereenigin- deel, waaronder 33 zang- en 14 muziek- 'ereenigingen. Met het oog op de verdere 'oorbereidingen kunnen na Vrijdag geen ver enigingen meer worden ingeschreven. O.m. 'ereischt de samenstelling van het album 'eel tijd. De heer Henri ter Hall, daartoe aangezocht door het comité, zal zich welwil- end belasten met het samenstellen van den de opstelling voor het Huis ten Bosch it de regeling van het défilé. Het secretari aat is gevestigd Oosterstraat 25, Rotterdam. De landbouwcrisis. Op de vragen van het Tweede Kamerlid, ion heer Braat, betreffende het tijdstip van verschijning van het rapport der commissie- tovink, ingesteld in verband met den crisis and in den landbouw, heeft de minister binnenlandsche zaken en landbouw ge antwoord, dat de commissie, ingesteld in ver niet den crisistoestand in den landbouw, vaarvan dr. H. J. Lovink het voorzitterschap ^kleedt, tot dusverre het onlangs aange komen, kortheidshalve „suikerwetje" gehee- ;en ontwerp van wet getuigt hiervan de ^woonte heeft gevolgd, ha"ar mededeelingen incidenteel aan de regeering te richten. Onder deze omstandigheden is „een rap port" niet te wachten, zoodat de gestelde vraag te doen aanzien niet kan worden be antwoord. Levering van boomen voor Zeeland. Op de volgende vragen van den heer Kersten Kan de minister mededeelen of de leve ns van boomen ter beplanting van de rijks wegen in Zeeland en ook in Noord-Brabant herhaling is opgedragen aan één kweeker, W^der dat anderen in de gelegenheid zijn ge- naar de levering mede te dingen *s de minister bereid, indien dit het geval ^are, maatregelen te nemen opdat kweekers 6d\jk behahdeld worden heeft de heer Reymer, minister van water staat, geantwoord De levering van boomen ter beplanting van de rijkswegen in Zeeland en Noordbrabant is nimmer aan één kweeker opgedragen. Behalve voor beplantingen van geringen omvang geschiedt de levering steeds bij open bare aanbesteding. In verband met het bovenstaande bestaat geen aanleiding tot het nemen van maat regelen. Nederland en België. De Nederlandsche Week op de tentoonstel ling te Antwerpen heeft een voortreffelijke uitwerking gehad. „O, wij weten het zegt de „Haagsche Fost" er zijn een paar Belgische bladen als de onverbeterlijke „Nation Beige", die overal gif uit weten te zuigen, die zich afvra gen waartoe deze beleefdheidsbetuigingen dienen als er niet een herziening van het tractaat van 1839 op volgt. De houding van de „Nation Beige" doet denken aan die van zekere onopgevoede kin deren, die de hartelijkheid, waarmede zij een bezoeker ontvangen, afhankelijk stellen van de vraag of hij een cadeautje heeft meege bracht. Wij weten het, de weinig invloedrijke „Echo d'Anvers" acht dit oogenblik gunstig om tc verklaren, dat Hollanders en Belgen elk ander niet kunnen luchten, dat wij voor hen „koppen hebben om op te trommelen", terwijl v.'ij Hollanders vinden, dat de Belgen „een sans-gêne aan den dag leggen, die ons puri tanisme ontoelaatbaar acht." Laten wij ons door die onvriendelijkheden, die uitzonderingen zijn, niet van de wijs bren gen. Buren kennen elkanders eigenaardighe den soms te goed en vergeten vaak, dat niet alle menschen met denzelfden aard bedeeld zijn. En dan, ook wij hebben onze chauvinisti sche scherpslijpers, die in ons bezoek aan België een vernederende strijkage zien, eten slag in ons Dietsche aangezicht, een smaad, een hoon, en wat niet al en uit het oog verliezen, dat een wegblijven van het Belgi sche Eeuwfeest weinig minder dan een grof heid, in ieder geval een onvriendelijkheid ware geweest. Admiraal Quant heeft zich, als chef van het Nederlandsche eskader, dat België onzen gelukwensch overbracht, met grooten tact van' zijn taak gekweten en wij zijn het dit maal volkomen met „het Volk" eens, dat onze vloot zelden voor een beter doel werd aange wend. Examen der stuurlieden ter koopvaardij. De commissie voor de stuurliedenexamens, bedoeld in de Schipperswet (Staatsblad 1907, no. 244), zal, aanvangende 9 September 1930, zitting houden te 's-Gravenhage, Carel van Bylandtlaan no. 5. De aanvragen, om tot de examens te wor den toegelaten, moeten den voorzitter der commissie bereikt hebben vóór 24 Augustus 1930. Belanghebbenden worden ten aanzien van de voorwaarden,om tot dit examen te worden toegelaten, verwezen naar art. 7 van het bij besluit van 27 December 1907 (Stsbl. no. 353) vastgestelde Reglement voor de stuurliedenexamens. Examen voor machinisten. De commissie voor de machinistenexamens, bedoeld in art. 8 der Schipperswet (Staats blad 1907, no. 244), zal aanvangend 9 Septem ber 1930, zitting houden te 's-Gravenhage. De aanvragen, om tot die examens te wor den toegelaten, moeten den voorzitter der commissie, onder overlegging van de in art. 7 van het Reglement voor de machinisten examens bedoelde bescheiden, vóór 23 Augus tus a.s. bereikt hebben. Samenwerking in Nederland tegen tuberculose. Onder bovenstaanden titel is een werkje verschenen, waarop wij zeer gaarne de aan dacht vestigen. De belanglooze samensteller van dit werk heeft dit uitgegeven met het doel de tuberculose-bestrijding in het alge meen te helpen bevorderen. De opbrengst is bestemd voor de Vereeniging tot bestrijding der tuberculose te Nijmegen. De bedoeling van den ontwerper is, om wat te Nijmegen gedaan wordt door vereenigingen tot bestrijding der t. b. c., in andere plaat sen te doen volgen. De map van Nijmegen bevat alle bijzonder heden over deze bloeiende en mooie Gelder- sche stad. De schrijver wijst er op dat tegen zoo wat alles verzekeringen worden gesloten. Een ver zekering tegen t. b. c. is er echter helaas nog niet, maar wel een middel om dezen grootsten vijand van ons volk te bestrijden en vaak te genezen en dat is „samenwerken." Hiertoe wekt de schrijver op. Hij wil zijn doel bereiken door de mooie map met inhoud te ruilen voor een aan den ontwerper te zen den bijdrage om de Vereeniging tot bestrij ding van tuberculose aan het middel te hel pen, waarmede zij het leed van menig onbe middeld lijderes of lijder, zoo niet kan weg nemen, dan toch kan vezachten. De ontwerper, Hobbemastraat 19 te Nijme gen, hoopt dat de ruil niet al te zeer zal te genvallen. De ontwatper hoopt dat de proeve van be werking van één gemeente in dit geval Nijmegen voor vele gemeenten aanlei ding zal zijn tot navolging. Voor inlichtingen is de ontwerper steeds bereid. Het album bevat op het omslag de in de kleuren gedrukte wapens van Nederland, van alle provincies en van de gemeente Nijme gen. Verlaging gas- en electriciteitsprijzen. Burg. en Weth. van Eindhoven stellen den raad voor, met 1 October de tarieven voor de levering van gas en electriciteit te verlagen. Thans kost het gas 8 ct. per M3. tot een ver bruik tot 40 M3. per maand en 7 ct. per M3. voor het meerdere verbruik. Thans wordt voorgesteld 8 ct. voor de eerste 30 M3. per maand voor het volgende gebruik tot en met 100 M3. 6 ct. en daarboven 4 ct. per M3. Verder het gewone lichttarief van 22 ct. tot 20 ct. per K.W.U. te verlagen. Ook het dub bel-, vastrecht- en winkeltarief en de belas ting in K.W. van de industrie zullen niet on aanzienlijk worden verlaagd. VLISSINGEN, 13 AUGUSTUS. De ferry-boot „Koningin Wilhelmina". In de „N.R.Ct." van hedenochtend komt het volgende ingezonden stuk voor Onverantwoordelijk. Zooals bekend is trekt de Markt te Mid delburg, die iederen Donderdag gehouden wordt heel veel vreemdelingen. Vooral door bezoekers van de Belgische badplaatsen wordt hiervan druk gebruik gemaakt. We kelijks worden eenige duizenden toeristen in touring-cars naar Breskens gebracht, waarna de reis per boot en trein wordt volbracht. Het is te begrijpen dat dit bezoek gedurende deze maand zijn hoogtepunt be reikt, wat ook blijkt uit een berichtje dat ik dezer dagen in uw courant las, dat Don derdag jl. de boot van Breskens naar Vlis singen ongeveer 3600 badgasten vervoerde. Dien dag hebben ook mijn vrouw en eenige logé's Middelburg bezocht, in ver band waarmede ik de aandacht wilde ves tigen op de hoogst onverantwoordelijke wijze waarop het vervoer van de passagiers van Breskens naar Vlissingen en terug ge schiedt. Ik weet niet of ik goed ben ingelicht, dat de ferry-boot, waarmede het vervoer plaats heeft, ruimte biedt voor pl.m. 1600 passa giers en dat Donderdag jl. er meer dan 2000 per boot werden vervoerd, maar zeker is, dat de menschen als „haring in een ton" verpakt stonden. Van zich te kunnen be wegen was geen sprake, bovendien waren eenige touring-cars aan boord, waarin de passagiers maar bleven zitten, omdat er zelfs geen staanplaatsje over was. Ook op het sloependek stonden eenige honderden personen. Het was dien dag gelukkig goed weer, maar toch zijn verscheidene toeristen door het opspattend water nat geworden, en daar er geen ander plaatsje was moesten zü zich dit laten welgevallen. Op zich zelf is dit niet zoo erg, maar stel eens, dat er een ongeluk gebeurt, (behoort een aanva ring soms tot de onmogelijkheden dan zou de ramp niet te overzien zijn. Het is dan ook de bedoeling van dit schrijven, de bevoegde autoriteiten op deze hoogst onverantwoordelijke wijze van ver voer attent te maken, opdat maatregelen genomen kunnen worden „voor het kalf verdronken is." Met dankzegging voor de verleende plaatsruimte, Uw abonné D. VAN LEEUWEN. Naar aanleiding van dit ingezonden stuk mogen wij den heer Van Leeuwen er wel op wijzen dat hij niet goed is ingelicht en het zeker wel gewenscht zou zijn geweest dat hij eerst eens een nauwkeurig onderzoek had in gesteld, alvorens een „onverantwoordelijk" stuk te plaatsen. De ferry-boot „Koningin Wilhelmina" is ingericht voor het vervoer van 2500 passa giers (wat op het schip is aangegeven) buiten dc auto's. Dat de passagiers meermalen als haring in een ton staan, komt hierdoor dat zij allen de voorkeur er aan geven op het dek te blijven, hoewel de kajuiten in het beneden schip plaats bieden voor meer dan 700 pas sagiers. De boot heeft een maximum-laadvermogen van 195.000 K.G. Voor 2500 passagiers komt men dus met een gemiddeld gewicht van 70 K.G. op 175.000 K.G., zoodat er dan nog 20.000 K.G. overblijft voor auto's. Daar Donderdag jl. de boot 2000 passagiers vervoerde, bedroeg het totaal gewicht p. m. 144.000 K.G. en was er dus 55.000 K.G. over schot voor het vervoeren van auto's. Van overbelasting van de ferry-boot is dan ook geen sprake. Dat zou natuurlijk wel het geval zijn als de „Koningin Wilhelmina" maar ingericht was voor het vervoer van 1600 passagiers, zooals de heer Van Leeuwen, zonder zich eerst van de juistheid van dit cjjfer te overtuigen, heeft neergeschreven. Wij vragen of het niet „onverantwoorde lijk" is om een blaam te werpen op den door onze provincie geëxploiteerden stoomboot- dienst, en deze dus in gebreke te stellen, ter wijl er geen sprake is van „onverantwoorde lijke wijze van vervoer." Het blijft misère. Uit Amerika wordt er melding van gemaakt dat de smorende hitte heeft plaats gemaakt voor een meer dragelijke temperatuur. In Europa is het weer bijna overal slecht. Veel regen, onweer en storm, waaruit blijkt dat de atmosfeer geheel in de war is. In den afgeloopen nacht hebben wij hier een buitengewoon hevigen regenval gehad en in de verte was het gerommel van een verwij derde onweersbui hoorbaar. Hedenmorgen was het weer iets opgeklaard, doch het weerbericht geeft nog niet veel hoop, omdat wij aanvankelijk weinig of geen regen hebben te verwachten, doch later op nieuw op regen kunnen rekenen. Het blijft dus voorloopig nog misère. Wij zitten nu ongeveer 5 weken in een re genperiode. Gemeentelijke arbeidsbeurs. Bij den gemeentelijken dienst der arbeids bemiddeling alhier staan als werkzoekenden ingeschreven 1 letterzetter, 1 ijzer-betonvlechter, 1 bi- tummastiekbewerker, 1 timmerman, 2 stuca- doors, 1 metselaar, 1 halfwas-metselaar, 2 grondwerkers, 10 opperlieden, 1 schoenmaker, 1 autogene-lasscher, 1 aanhouder, 2 stokers, 1 trimmer, 1 slypersleerling, 1 draaier, 1 leer ling-draaier, 1 bankwerker, 2 electriciens, 1 aankomend smid, 1 boekbinder, 2 magazijn bedienden, 1 winkelbediende, 1 transport arbeider, 7 kantoorbedienden (w.o. 1 vrouwe lijke), 2 varensgezellen, 1 werkvrouw, 1 dienstmeisje, en 33 losse arbeiders. Totaal ingeschrevenen 82, vorige week 70 personen. Het conflict in het landbouwbedrijf te Nieuwvliet. Omtrent het conflict in het landbouwbe drijf te Nieuwvliet wordt van werknemerszij de het volgende gemeld Het is te Nieuwvliet zeer rustig en de po litie ondervindt dan ook weinig moeilijk heden. Het aantal werkwilligen vermindert steeds, terwijl het aantal Belgen gering is. Daarbij wordt hulp ondervonden van bewoners der grensplaatsen, die hen waarschuwen niet naar Nieuwvliet te gaan. Momenteel zijn er dan ook slechts 9. Zaterdag vertrokken er 12 met medeneming van gereedschappen. Contact is gezocht met de Belgische werk liedenorganisaties om werkwilligen te weren. Hoe lang het conflict nog duren zal, is moeilijk te zeggen. De arbeiders hebben ech ter de overtuiging, dat het bestuur der werk- geversvereeniging zal medewerken, om tot oplossing van het conflict te komen. Van de zijde der landbouwers wordt het volgende medegedeeld Het aantal werkwilligen neemt belangrijk toe, zoodat de „staking" reeds begint te ver- loopen. Zaterdag vertrokken 3 ploegen Belgen, ter sterkte van 16 man, huiswaarts om den Zon dag thuis te kunnen doorbrengen. Zoodoende bleven er 10. Maandagmorgen kwamen de 16 anderen weer terug, vergezeld nog van een aantal nieuwe, terwijl Dinsdag nog een nieu we ploeg zal arriveeren. Zoodoende zal Nieuwvliet waarschijnlijk de eerste gemeente zijn waar de oogst is afge maaid. Indien noodig is de hulp toegezegd van 10- tallen boerenjongens uit andere streken van Zeeland en ook uit België. Hiervan zal ech ter geen gebruik behoeven gemaakt te wor den daar het werk te Nieuwvliet kalm en ge regeld verloopt. Eveneens verloopt de voedselvoorziening te Nieuwvliet rustig en zal ook voor de toekomst geen zorg geven. Ziet gij het verschil tus schen den rooker van en dengene, die zich dat genot ontzegt? Ook hierin ligt voor u een sterk mo tief om voortaan uitslui tend Ster-tabak te rooken. Ter volledigheid zij er bijgevoegd, dat aan dc stakers de volgende bedragen per dag worden uitgekeerd 1.50 per gehuwden en ƒ1.25 per on£ehuwden man, 0.62^ per vrouw, die gewoon is in het veld te arbeiden, terwijl bovendien een kindertoeslag van 10 cent per kind wordt verstrekt. Men deelt aan de ,3resk. Ct." mede, dat bij de landbouwers plannen bestaan, een actie tot schadevergoeding in te stellen tegen iede ren landarbeider, die zijn dienstbetrekking heeft verbroken, en wel tot een bedrag van 360 per persoon. Ned. Maatsch. voor Kunstmatige Oesterteelt te Ierseke. Aan het verslag van de N.V. Nederlandsche Maatsch. voor Kunstmatige Oesterteelt, voor heen onder de firma C. L. de Meulemeester Co., te Ierseke, over het boekjaar 1929 1930 ontleenen wij het volgende De concurrentie deed zich reeds in het af geloopen seizoen duchtig gevoelen. Konden bij den aanvang van de campagne nog be hoorlijke prijzen bedongen worden, al spoedig werd het product tegen steeds maar lagere noteeeringen aan 'eboden. Niettegenstaande er iuit Zeeland pl.m. 7 millioen consumptie-oesters meer werden ver zonden dan in de campagne voor deze, bleef de geldelijke opbrengst van het geheel zeer belangrijk benjden die van het vorige seizoen. Deze mindere opbrengst kan men schatten op pl.m. 1.000.000. Oesters van zwaarder ge wicht, gepaard met voortreffelijke kwaliteit, zullen gekweekt worden en aan de markt ge bracht moeten worden, wil men eenigszins loonenden prijs kunnen gaan bedingen. Konden wij voor vorig jaar een gemiddelde noteeren van ƒ34.34 voor zaaioesters, thans daalde dit cijfer tot ƒ19.71, terwijl een be langrijk deel van deze opbrengst uit den ver koop van zulke oesters moest komen. De goede groei in den afgeloopen zomer deed het aantal voor den verkoop beschikbare zaai oesters wel vermeerderen, doch het prijsver schil is te groot geweest om met het meerdere, dat afgeleverd kon worden, een naar verhou ding grooter bedrag te kunnen boeken. Aan het Centraal Oesterbureau konden ge leverd worden 358.772 (432.244) cons, oesters en 1.356.900 (671.000) zaaioesters, in totaal 1.715.672 (1.103.244) oesters, met een opbrengst van ƒ55.326 (ƒ69.406). De winst- en verliesrekening sluit met een nadeelig saldo van 547, exclusief het onver deeld saldo ad ƒ653 van het vorig boekjaar. Autobus in de sloot. Zondagavond is te Schore in den zgn. Smokkelhoek een autobus van den heer Van Faassen uit Goes in de sloot gereden, door dat de chauffeur iets te ver uitweek voor een anderen autobus. In de bus zaten behalve de chauffeur 23 personen, die te Hulst een voet balwedstrijd hadden bezocht. De heer L. M. Krijger uit Goes werd door de glasscherven gewond aan een arm en de heer J. van der Stolpe uit Kloetinge aan den rug. Dokter Pfeiffer uit Kapelle was spoedig ter plaatse en verleende geneeskundige hulp.

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1930 | | pagina 1