rams
1000
500
300
150
100
25
KE
EN
MAANDAG
16 JUNI
EERSTE BLAD
No. 139
68e Jaargang-
1930
^eg!
nog thuis
5chen?
I O"
Uitgave: Firma f. Villi GE VELOE lr„ Walstraat 58-60, Vlissingen.Telef. 10. Postrekening 06287
Verschijnt dagelijks, uitgezonderd op Zondag en algemeen erkende Christelijke Feestdagen
Stads- en Provincienieuws
MARINE EN LEGER
(ste
PONGE-
gekost
Costuums
ituums met
van prima
ar, volgens
Laken en
1—
enz.
m enz-
maf f 1.80.
gabardine
lite voor de
anaf 7.60.
nds 8 uur.
•gens 9 uur
:ertgebouw,
tfjS.
ns sterfgeval een
5ILJART,
der stad, ook ge-
ion en gelegen te
even letters X. G.,
ourant'V
or, vlug, netjes
edkoop.
n op aanvrage.
VLISS1NGSCHE COURANT
ABONNEMENTSPRIJSVoor Vlissingen en de gemeenten op Walcheren 2.20 per 3 maanden.
Franco door het geheele rijk 2.50. Voor België, Duitschland en Frankrijk 3.80. Voor de ove
rige landen bij wekelijksche verzending 3.80, met Zondagsblad 4.75. Afzonderlijke nrs. 5 ct
ADVERTENTIEPRIJS: Van 1—5 regels 11.25; iedere regel meer 25 cent. Bij abonnement
speciale prijzen. Reclames 50 ct p. regel. Kleine advertenties betreffende Huur enVerhuur.Koop
en Verkoop, Dienstaanbiedingen en-Aanvragen van 1—5 regels 75 ct., iedere regel meer 15 ct.
De abonné's in 't bezit eener
Polis, Zijn GRATIS verze
kerd tegen ongelukken voor
gulden bij levens
lange ongeschikt
heid tot werken.
gulden bij
door
een ongeluk.
dood
gulden bij verlies
van een
hand, voet of oog.
gulden bij verlies
van
een duim
gulden bij verlies
van een
wijsvinger
gulden bij verlies
van eiken
anderen vinger
AANGESLOTEN BIJ HET BUREAU VOOR PUBLICITEITSWAARDE, INGESTELD DOOR DE VEREENIGING „DE NEDERLANDSCHE DAGBLADPERS"
Dit nummer bestaat uit 2 bladen
VLISSINGEN, 16 JUNI.
Het bezoek van een vliegvloot aan
Walcheren.
De dijk teegnover het vliegveld Vlissingen
zag gisterenmorgen zwart van de menschen
en op den weg was het zeer druk, terwijl de
politie haar handen vol had om het verkeer
in goede banen te leiden. Er was dus iets
bijzonders op komst. Zooals wij gemeld heb
ben, zouden leden van de Rotterdamsche
Aeroclub en genoodigden een elubtocht naar
Walcheren maken. N
De aankomst van de vliegtuigen werd
tegen 11 uur verwacht en even na 11 uur
klonk het geroep „Daar komt er een". Sta
tig kwam de eerste machine op Vlissingen af
en al bleek de' bestuurder niet goed te reke
nen met den windwijzer die op het vliegveld
in den vorm van een vliegmachine aanwezig-
is en die de richting aangeeft waarin moet
worden gedaald, toch kwam de bestuurder
netjes op den grond en reed het terrein over
naar de wachtende autoriteiten, van wie wij
noemen den burgemeester, den heer C. A.
van Woelderen, den hoofdingenieur van den
Rijkswaterstaat, ir. W. H. Brinkhorst, die het
toezicht heeft over het terrein en de verte
genwoordigers der K.L.M. te Vlissingen en te
Middelburg.
Het eerste vliegtuig bleek een Belgisch te
zijn. Geregeld kwamen nu andere machines
in het zicht en daalden spoedig alle in de'
goede richting. Er was zelfs een oogenblilc,
dat 5 machines tegelijk dalende waren en
met zeer korte tusschenpoozen den grond be
reikten.
Binnen een kwartier waren in totaal 14
vliegtuigen gedaald. Hieronder waren er 7
van leden der R.A.C., 6 van Belgische eige
naars en een groot der K.L.M. Verscheidene
dames namen als passagiers deel- aan den
tocht, doch een har er had zelf het stuur in
handen, terwijl de mannelijke passagier zich
geheel aan haar vliegkunst had toevertrouwd.
Toen de 14 machines verlaten waren en de
eerste begroeting' had plaats gehad, werd per
auto naar het Grand Hotel Britannia gere
den, waar de vliegeniers en genoodigden op
het terras plaats namen.
Toen de eerewijn was rondgediend, nam de
burgemeester het woord om allen welkom te
heeten. Hij zeide, dat de voorbereiding van
dezen tocht onder goede auspiciën heeft
plaats gevonden, gezien de groote deelname
en het prachtige weder. Het bezoek aan
Walcheren wordt op hoogen prijs gesteld, en
men hoopt na een bezichtiging van het
eiland velen hier nog eens terug te zien.
Waar van de 200 leden der R.A.C. thans
slechts 25 medekwamen, meent spr. in deze
de pionniers te mogen zien in het vinden van
het vliegveld. De burgemeester richtte zich
ten slotte tot de aanwezige Belgen en heette
ook hen van harte welkom.
De voorzitter der R.A.C., de heer Kolf,
bracht namens allen dank aan den burge
meester voor zijn vriendelijke welkomstwoor
den en de aanbieding van den morgendrank
en zeide dat het vanzelf sprak, toen men be
sloot een elubtocht binnen de grenzen van
Nederland te houden, dat men Vlissingen
koos met het zeldzaam goed geoutilleerde
vliegveld en gelegen op Walcheren, dat alom
bekend is om zijn schoonheid.
Spr. kon verzekeren, dat dit niet de laatste
keer is, dat d, R.A.C.-leden een bezoek bren
gen aan Walcheren, zij komen nog wel eens
terug.
De secretaris der Brusselsche Vliegclub, Le
Comte de Looz de Cors Waren, dankte na
mens de Belgische vliegeniers voor de ont
vangst, wat op initiatief van den burge
meester, den heer van Woelderen, met een
driewerf hoerah op België werd beantwoord.
Spoedig na deze ontvangst werd plaats ge
nomen in de toeringcars van den heer Van
Graafeiland voor een rit rond Walcheren,
over Koudekerke en Westkapelle naar Dom
burg, waar de dames en heeren van een zee
bad genoten en daarna in het Badhotel de
lunch gebruikten. Over Veere* werd Middel
burg bereikt, waar de thé in hotel „de Abdij"
werd gebruikt, om vervolgens naar Het vlieg
veld terug te keeren.
Hier waren om 12 uur nog een Belgisch
Vliegtuig rechtstreeks uit Antwerpen en te
één uur twee via Rotterdam gearriveerd, ter
wijl de K.L.M. met haar vliegtuig nog enkele
Passagiersvluchten maakte.
Toen allen weder aanwezig waren, steeg de
beer H. N. Schmidt Crans, chef-instructeur
Van de Nationale Luchtvaartschool te Rotter-
-if-r-f rt(»' MIIMII, i
dam, op en maakte met zijn vliegmachine
allerlei zware oefeningen, o.a. looping the
loops, op den rug vliegen enz.
Dit alles werd met groote bewondering door
de duizenden die op en bij het vliegveld aan
wezig waren het was er heel den middag
druk gadegeslagen en toen de koene vlie
genier weer was gedaald, dankte een luid ap
plaus hem voor wat hij ten beste had ge
geven.
Voor zenuwachtig aangelegde menschen
was het een angstwekkend geval, toen hij met
zijn machine vrij laag boven het veld op de
toeschouwers kwam aanstuiven om plotseling
als 't ware een sprong in de lucht te maken,
welke manoeuvre gilletjes deed opstijgen.
Toen hij met de machine weer op het veld
kwam, kletterden de bijvalsbetuigingen als.
belooning.
Wij hadden intusschen gelegenheid met
een der deelnemers te spreken, die ons vol-
enthousiasme verzekerde, dat allen opgeto
gen waren over den mooien rit rond Wal
cheren.
Als voorproefje, wat ons te wachten staat
een der eerste dagen van Augustus, als er
vier dagen achter elkaar een passagiersvlieg
tuig boven Walcheren zal zweven, hebben we
gisteren ook eenige vluchten boven ons eiland
gehad. Met het schitterende weer hebben de
deelnemers aan de pleziertochten, vooral die
aan de groots vlucht rond Walcheren, genoten
van het heerlijke gezicht op het oude Veere,
het aardige tooneeltje aan het strand te
Domburg en Vlissingen. Door de heldere
zonnehemel leek het of in het kanaal een
tweede vliegtuig dreef en of de zee met haar
kabbelende golven een spiegel met velerlei
kleuren was.
Wat de dag van gisteren onderscheidde van
de vliegdagen in Augustus was de aanwezig
heid van die massa vliegtuigen in diverse
typen op het vliegveld, dat in zonnegloed, ba
dend een schitterenden aanblik bood: Daar
zagen we een toestel van een vijftien jaar
geleden, dat de opmerkzaamheid trok door
het gemis van een dichtgebouwden staart, en
dat,, naar het groot aantal draden tusschen de
vleugels, schertsend den naam had gekregen
van het spinneweb. En daarnaast merkten we
de Pandervliegtuigen, maar ook een der
nieuwe hoewel niet de allernieuwste
toestellen der K.L.M.
Te ruim 5 uur werd het vertrek van allen
aangekondigd en spoedig begonnen de moto
ren der eerst vertrekkende vliegtuigen tfe
ronken en met korte tusschenpoozen vertrok
ken de gasten weer, de meeste maakten eerst
een paar ronden boven het terrein alvorens
ren natuurlijk verschillende typenalusdbeklc
in Noordelijke richting te verdwijnen.
Het was voor Walcheren wel een bijzondere
vliegdag. Om ongeveer half zeven was het
laatste toestel verdwenen.
Rijwielovertredingen.
Zaterdagavond bekeurde een inspecteur
van politie een wielrijder die zonder licht
reed. Blijkbaar trok de wielrijder zich hier
van niets aan, althans na zijn bekeuring
sprong hij weder op zijn fiets en reed zonder
licht verder. De inspecteur heeft hem daar
op ingehaald en zijn rijwiel in beslag geno
men, ook om ongelukken te voorkómen, aan
gezien de bekeurde eenigszins onder drank
invloed verkeerde.
Zaterdagavond had een aanrijding plaats
tusschen twee wielrijders in de Walstraat,
hoek Wagenaarstraat, daardat een der wiel
rijders de Wagenaarstraat inreed, zonder een
teeken te geven dat hij van richting ging
veranderen. Een der fietsen werd beschadigd.
Wij vestigen de aandacht "bp het voor
wielrijders tusschen 2 en 10 uur verboden
gedeelte van den boulevard Bankert, om het
zgn. haventje van Meijer. Dit verbod geldt
van Mei tot October.
Hoewel de politie tot nu toe over het alge-
ineen waarschuwend, optrad, wordt dit ver
bod dagelijks herhaaldelijk overtreden. De
politie zal nu bekeurend gaan optreden.
Droog Amerika.
In den nacht van Zaterdag op Zondag
werd assistentie ingeroepen aan boord van
het op de reede passeerende Amerikaansche
stoomschip „Effingham", komende van Ant
werpen, met bestemming naar Galveston en
varende onder Amerikaansche vlag.
Een inspecteur van politie met dr. Detmar
begaven zich aan boord, alwaar een vecht
partij op het achterschip tusschen een paar
Amerikaansche matrozen had plaats gevon
den, waarbij een hunner aan het hoofd was
verwond. Beide matrozen waren dronken.
Een der matrozen had den anderen met een
flesch op het hoofd geslagen. De wond, die
niet van zeer ernstigen aard was, is daarop
door den dokter behandeld. Het stoomschip
heeft vervolgens zijn reis voortgezet terwijl
de matrozen door den kapitein aan boord
.zijn in arrest gesteld. r -
In't drukke ver
keer veilig op
Van een stelling gevallen.
Hedenmorgen is op de werf der Kon.
maatsch. „de Schelde" de werkman W. uit
Koudekerke van een stelling gevallen, tenge
volge van misstappen of doordien hij een
duw kreeg van een arm van een luchtboor-
machine. De man bekwam schouder- en arm-
kneuzingen en wérd naar het St. Joseph zie
kenhuis overgebracht.
Scheepvaartberichten.
Het Engelsche stoomschip „Tartary" is
hiér binnengekomen van Kjngslynn met een
lading melasse voor Bergen op Zoom.
P. T. e» T.
Met ingang van l Juli a.s. is benoemd tot
telefoniste bij den interlocalen dienst de
leerling-telefoniste S. C. Bliek uit Middel
burg, thans werkzaam ten post-, telegraaf-
en telefoonkantore te Zierikzee.
Uit Schouwen.
Men schrijft uit Haamstede aan de „N.
R. Ct."
Dit voorjaar is gemeld de aankoop door
een consortium van uitgestrekte duinpolders
onder deze gemeente. Thans kunnen wij me-
dedeelen, dat reeds een groot gedeelte van
de vroeger vrij kale vlakten ontgonnen en in
cultuur gebracht is. Etv,Age~geteassen staan
bevredigend en de kascultuur is normaal. Het
plan bestaat voor den aanleg van een model
tuinderij, daar niet landbouw, maar groente-,
fruit- en bloementeelt in de bedoeling lig
gen. Grondmonsters zijn te Groningen on
derzocht en voor genoemde cultures geschikt
bevonden. Bepoting met heggen (singels) op
afstand van 40 a 50 M., aanleg van een sloo-
tennet en bescherming van de terreinen
door duizenden meters harmonicagaas tegen
de duinkonijnen, die stelselmatig uitgeroeid
zullen worden, zijn in voorbereiding. Bemes
ting wordt niet gespaard. Het doel is, te zij
ner tijd den voor cultuur klaargemaakten
grond uit te geven in kavels van 2 en meer
H.A., zoo noodig met financieelen steun van
het consortorium. Enkele aanvragen zijn
reeds ingekomen. In verbinding met een
bouwmaatschappij zal men trachten, den
\oet van den West- en Noordwestelijken
duinkrans van bedrijfs- en zoo mogelijk
van week-end woningen te voorzien. Verze
kerd wordt, dat dit najaar reeds met den
aanleg van een vliegveld begonnen wordt.
ZOUTELANDE.
Donderdagavond vergaderde de anti-rev.
kiesvereeniging alhier. De heer A. Jobse le
verde een inleiding over art. 7 van ons pro
gram van beginselen, dat handelt over de
grondwet. Eenige bespreking volgde hierop.
Bij de rondvraag bracht de heer J. Jobse
ter sprake de houding die de heer Maas aan
genomen heeft in een der laatste raadsver
gaderingen tegenover het vreemdelingenver
keer. De heer Maas heeft toen als zijn mee
ning uitgesproken dat gezien de geestelijke
gevolgen 't vreemdelingenverkeer nu maar
niet meer moet toenemen en op grond van
deze overweging was hij tegen het verleenen
van subsidie aan de vereeniging voor vreem
delingenverkeer.
De heer Jobse achtte het wel goed dat ge
noemde subsidie niet is verleend, maar kon
zich met het motief van den heer Maas niet
vereenigen. Hij was van meening dat de ge
meenteraad het vreemdelingenverkeer moet
bevorderen voorzoover dat op zijn terrein
ligt en dat hij tegelijkertijd geroepen is het
zooveel mogelijk in goede banen te leiden.
De heeren Koppejan en A. Jobse waren
dezelfde meening toegedaan.
De heer Maas zette zijn meening nog na
der uiteen en kon die nog niet prijsgeven.
De heer J. Jobse adviseerde daarop het be
stuur, omtrent de houding die wij hebben aan
te nemen tegenover het vreemdelingenver
keer, raad te vragen aan de dr. Kuyperstich-
ting. De voorzitter zegde overweging toe.
Hierna vroeg de heer Jobse naar het re
sultaat der besprekingen van het bestuur
met den heer Koppejan. In de vorige verga
dering was het bestuur opgedragen den heer
Koppejan onder het oog te brengen dat zijn
houding in den gemeenteraad dikwijls veel
te wenschen overlaat.
De heer P. Geschiere zegt dat de bespre
king heeft plaats gehad en dat de heer
Koppejan niet van ongelijk overtuigd is.
De heer Koppejan en ook de heer Maas
vonden het jammer dat de heer S. van Sluijs,
die in de vorige vergadering hierover begon
nen is, nu niet aanwezig is. De heer J. Jobse
merkt op dat niet alleen de heer Van Sluijs
bezwaren had maar het meerendeel der vo
rige vergadering en dat het bestuur toen ook
duidelijk liet blijken dat zij de houding van
aen heer Koppejan afkeurde.
Na eenige bespreking gaf de heer Maas
in algemeene trekken aan hoe een raadslid
in den gemeenteraad behoort op te treden.
Zomerverloven marinepersoneel.
De vice-admiraal, commandant der marine
te Willemsoord, heeft een regeling ontworpen
inzake de zomerverloven voor het personeel
der schepen en instellingen van de marine.
De verloven worden verleend van 25 Juli
tot en met 27 Augustus, voor de „Van Speijk"
vliegkamp De Kooij, kazerne onderzeedienst.
Schorpioen, torpedo-atelier Willemsoord, de
Heemskerk, de Z Z 7. O 9. O 11, de Gelder
land, de Gruno, vliegkamp De Mok, Witte de
With, Nautilus en Vulcanus in één partij
Voor Hr. Ms. wachtschip te Willemsoord, ma
rinekazerne Willemsoord, marinehospitaal
Willemsoord te regelen door de betrokken
commandanten.
Voor Amsterdam wordt het verlof geregeld
door den onder-commandant der marine al
daar, waarbij rekening wordt gehouden met
de voor Willemsoord vastgestelde tijdstippen.
Voor Vlissingen eveneens te regelen door
den ondercommandant aldaar, rekening hou
dende met het tijdvak van 25 Juli tot en met
27 Augustus.
Te Rotterdam te regelen door den com
mandant der afdeeling mariniers aldaar, re
kening houdend met het tijdvak van 25 Juli
tot en met 27 Augustus.
Te Hellevoetsluis te regelen door den direc
teur der rijkswerf aldaar, waarbij zooveel mo
gelijk rekening wordt gehouden met de voor
Willemsoord vastgestelde tijdstippen.
Voorts zal omtrent zomer tropen-verlof aan
schepelingen, die gedurende het zomerverlof
naar Ned.-Indië zullen worden uitgezonden
nader bericht volgen, en is bepaald, dat ook
aan de zeemiliciens in eerste oefening een
zomerverlof van 14 dagen behoort te Trorden
verleend, alsmede aan het personeel, dat in
het tijdvak van 25 Juli tot en met VI Augus
tus van verlof wegens verblijf in de tropen
terugkeert, onder bepaalde voorwaarden. Ter
beoordeeling van den commandant kan wor
den vergund, dat het verlof reeds den avond
tevoren ingaat,
Hr. Ms. „Witte de With",
Hr. Ms. torpedobootjager „Witte de With"
zal 1 Juli van Curacao vertrekken. Aankomst
Trinidad 3 Juli, vertrek vandaar 4 Juli, aan
komst Las Palmas 12 Juli, vertrek 14 Juli.
Aankomst Nieuwediep 19 Juli.
De luitenant ter zee le klasse C. Helling
man, die is overgeplaatst van Willemsoord
naar Vlissingen, is belast met het toezicht op
den bouw der onderzeebooten O 12, O 13 en
O 14, in aanbouw bij de Kon. Maatsch. „de
Schelde" aldaar.
Hr. Ms. mijnlegger „Medusa" is onder be
vel van luitenant ter zee le klasse W. H. C.
Hoog van Vlissingen te Nieuwediep aange
komen tot het houden van oefeningen in het
Noorderfrontier.
Inplaats van den bootsman B. Leenders
wordt de bootsman H. H. Schipperyn over
geplaatst van „Heemskerk" naar Wachtschip
te Vlissingen.
14 Juni bootsman A. Brans van de Kooij
naar Hr. Ms. „Gelderland".
De sergeant der mariniers J. la Rooij
wordt van 14 Juni tot 3 September gedeta-
creerd bij de afdeeling mariniers te Rotter
dam.
De marine-kustwacht uit Amsterdam zal
van 16 tot en met 28 dezer oefeningen hou
den in de nabijheid van het fort Kijkduin te
Den Helder.
De sergeant-schrijver E. N. Meijer, gerepa
trieerd uit Oost-Indië, blijft geplaatst aan
boord van Hr. Ms. wachtschip te Willems
oord.
De bevolen uitzending naar Oost-Indië
van den korporaal-monteur C. den Braber
op den len Juli a.s. is ingetrokken.
VOBTSAL.
Noord - Dm*Kk!rna4—NmH1—1.
Over desea wedttotftf, welke flfterea te
Hamburg werd gespeeld, ontleenen wij aan
„de Maandagmorgen" de volgende bijzonder
heden k
Doos30*60Jube 80ct.BijApothen Droqisten.
De eerste aanval is voor de Duitschers, Da*
valt Noord-Neder:and aan, maar Risse redt.
Ncord-Nederland speelt zeer enthousiast,
maar reeds -loedig valt te zien, dat de Duit
schers technisch de meerderen zijn. Eenige
goede schoten van De Haas worden door den.
Duitschen doelman gekeerd. Het eerste kwar
tier blijven de gasten in de meerderheid,
maar het Duitsche voetbal staat op hooger
plan. Geleidelijk neemt Noord-Duitschland
het offensief over en moet Roossiers in actie
komen. Een ren an Meulema wordt met een
goed schot be loten, doch weer redt de Duit
sche keeper. Een aantal corners door de
Duitschers op ons doel genomen, levert geen
resultaat op, maar niettemin nemen de gast-
heeren de leiding als de middenvoor Meijer
uit een voorzet van Horn doelpunt. Doordat
Legger hinder heeft van een blessuur verslapt
het Noord-Nederlandsch spel een t.jd lang
aanmerkelijk. Na een half uur vergreoten de
gastheeren den voorsprong met een onhoud-
baren kopbal van Woltjes, 5 minuten voor
halfrtime weet Woltjes van een fout van
Risse te profiteeren en tegen te scoren, zoo
dat met 21 voor Noord-Duitschland wordt
gedraaid.
In de tweede helft, heeft het spel een ge
heel ander aanzien. Door zijn blessuur moet
Legger thans geheel uitvallen, waarna de Ne-
derlandsche midd.nlinie met Pots wordt aan
gevuld. Bovendien verlaat Meulema het veld.
Hij wordt vervangen door Van Delden.
Onder deze omstandigheden is het spel van
Noord-Nederland van aanzienlijk minder be-
teekenis en de Duitschers die vrij forsch spe
len, zijn dan ook geregeld sterker. De eenigste
gevaarlijke man bij Noord-Nederland is Dek
ker, die met melle uitvallen nu en dan «op
luchting brengt. Na vijf minuten brengt Horn
den stand op 31. De Nederlanders verde
digen dan een tijdlang uitstekend. Het offen
sief der Duitschers levert hun niettemin na
een half uur een vierde doelpunt op, gemaakt
door Meier. Nadat de Duitschers een straf
schop onbenut hebben gelaten, brengt Horn
den stand op 51.
Promotie 2e klasse.
Tilburg T.A.C.Roermond 3- -2
Eindwedstrijd om den K.N.V.B.-beker.
Rotterdam FeijenoordExcelsior 10.
Singelloop te Middelburg.
Voor de derde maal had de Middelburg-
sche athletiekvereeniging „E. M. M." Zater
dag jl. een singelloop georganiseerd. Tegen
vier uur vereenigden zich de 37 deelnemers
aan den start bij den hoek van den Veer-
schen Singel en den Veerschen weg voor het
afleggen van het parcours, dat in totaal 3700
M. lang was, waarvan 3200 meter gesloten
wegdek en 500 M. keibestrating.
Precies te 4 uur klonk het startschot en
zetten alle loopers zich in beweging. Aanvan-
vankelijk was het een kluwe bij elkaar, doch
spoedig liepen een viertal vooruit, terwijl
verder een hunner geheel de leiding nam en
deze tot het einde toe behield.
Was reeds bij den start de belangstelling
van sportenthousiasten groot, onderweg was
er ook overal vrij veel publiek en het meeste
was zeker wel aan het eindpunt, aan het
einde van den Poeledalesingel. De wielrijders,
die het nu eenmaal niet kunnen laten mede
te rijden, kan de politie ditmaal voor den
auto, waarin o.a. de leider van den wedstrijd
had plaats genomen, houden en dit maakte
dat de loopers niet zoo gehinderd werden, als
vorige malen het geval was.
De deelnemers waren in drie klassen ver
deeld A. de craks B. vrije deelname en C.
de nieuwelingen.
Eerst aankomende van de afdeeling A was
J. Kemp van D.O.S. te Rotterdam in 10 m.
55 2/5 sec. tweede A. Wolf van Hellas te
Utrecht in 11 m. 3 1/5 sec. en derde D. van
Yperen van D.O.S. te Rotterdam.
In afdeeling B was eerste J. Arnold van
B.a.C. te Breda in 11 m. 3 sec.tweede t,
Lefeber van Marathon te Vlissingen derde
J. a. van Schaik van de Kon. Marine te Vlis
singen.
In afdeeling C eerste N. H. Lysen van
E.E.M. te Middelburg in 11 m. 31 3/5 sec.
tweede B. van Egeraat van Marathon te Vlis
singen en derde P. J. Wessel van D.O.S. te
Rotterdam.
In den melksalon van den heer Hoogeste-
ger op de Markt had na afloop de prijsuit-
deeling plaats bij monde van den heer KI. de