D ID VL1SSINCSCHE COURANT 1000 150 100 25 VRIJDAG "Eerste Blad Binnenland feuilleton DE LIEFDE VAN EEN VROUW jllllllllllllllllllllf 234 65e Jaargang yjijaiiTfifOia f. VAN DE VELDE lr.,Vilstr»t 58-60, Vlissiogen. Telel. 10. Postrakening 6628T ïerscftijnt dagelijks, sitgezonderd op Zondag on ilgomeon erkende Christelijke feestdagen BERICHT. Illllllllllllllllllli igewekter, zonni»,,, and, die hartelijke, leis werd ze bewon- ird werd ze gewoon f'e altijd schijnende en dat is ze ook ntmoet en wanneer g hebt, 's morgens En jullie, geweten! ren, jullie die haar |ra te huilen Niet om te huilen ippen. Ze keek de are kinderen" niet I. Eindelijk waagde '•ragen „Bedoelt u Irdenstroom der da- jndankbaar, brutaal latuurlijk bedoel ik irft te vragen 1 Zij it haar stralend hu- |e Elisabeth scheen laid een beetje een- ht niet herhaaldelijk opmerkingen aan Jie lang niet vrien- stond beteuterd te ïeer op het tweetal nog zooveel praats wijgend te luisteren; [eggen moesten, en [eweten, ze zouden hen woordenstroom je, die haar booze |ericht,door zwaaien it bijzette, hebben treintje met veel |n stuiven, wie weet J lottuigingen, afge- nog geduurd had. net een woedend; Dmdat ik haar ver- lesparen, ontloopen lie verdienden..." |verdienden zei de eening daaromtrent de woedende blik- Ital afschoot en de Ie met haar parasol Itste maar niet ge- Ite het klein, oude lvam, toen de dame met een nijdig ge- i tikken, de pijn be- em nu toegebracht an de parasol, in- rond, op zijn voet I onder andere om- In lach zijn gescho- |geen spier van hun dat was tenslotte oude heertje, toch |st om dat deraille- teen en de vernij- parasol, zou dan len. Nu keek hij de |rrast had", alleen vat freule Verburgt I was ze door haar |gesleept. Wordt vervolgd.) DA eden, Openbare Ideringen enz. lagelijks bioscoop- lavonds 8 uur. Ig- en Zondagmid- Ijks bioscoop-voor- 18 uur. Woens- |n Zondagmiddag I— VKssingsche H. Tropaganda-Soiréc. 1927: ABONNEMENTSPRIJSVoor Vlisslngen en de gemeenten op Walcheren 2.20 per 3 maanden, franco door het geheele rijk 2.50. Voor Belgie en de overige landen derPost-Unie.bg wekelljk- iche verzending 4.15; bij dagetgksche verzending ƒ6.10, Afzonderigke nummers 5 eent ADVERTENTIEPRIJS Van 14 regels 1,10Familieberichten van 16 regels 1,70, voor lederen regel meer 26 cent. Reclames 52 cent per regel. Kleine advertenties van 1—5 regels 75 cent, voor eiken regel meer 15 cent. Bij abonnement speciale prijs. ne abonné's In 't bezit eener polls, zijn GRATIS verze- kefd tegen ongelukken voor gulden bg levens lange ongeschikt heid tot werken. qnn qnn llUU een ongeluk. UUU gulden bg verlies van een hand, voet of oog. gulden bij verlies van een duim. gulden bij verlies van een wijsvinger. gulden bij verlies van eiken anderen vinger Pit nummer bestaat uit 2 bladen. Zij, die zich met 1 October op de „Vlis- singsche Courant" abonnee- ren, ontvangen de tot dien datum verschijnende num mers gratis. Tweëerlei maatstaf. Degenen, die klagen, dat in In die zich arbeidstoestanden voordoen, die den toets eener billijke beoordeeling niet kunnen doorstaan, pleiten en tereoht voor invoering van de arbeidsinspectie ook op lava. Maar meer dan eens is er op gewe zen dat die arbeidsinspectie zich dan voo- a; niet moet bepalen, tot het alfeen inspee- teeren van de groote, onder Europeesch beheer staande landbouwondernemingen, waar, dank zij goede financieele reserves, voor de arbeiders het noodige wordt ga- daan en kan worden gedaan, doch a\ vooral zich moet bemoeien met het kleine of crroote Inlandsche en Chineesche bednj- ven, waar het in den regel niet in orde is. Dat men van bepaalde zijcüe met tweeër lei maat meet, kan blijken uit hetgeen de heer Stokvis, het bekende sociaal-demo- ciatiscbe lid van den Volksraad heeft ge zegd. Hij vindt ihet tenminste vanzeillfspre- kendi dat ook de Inlandsche werkgever naar behooren zal hebbed te zorgen voor zijne werknemers. Maar men mag van hem vooral niet hetzelfde verlangen als van de Enropeesche bedrijven. Want Inlandsche waarom verzuimt hij te spreken van Chi neesche bedrijven, zijn weinig draag krachtig en. ingeschoten op tmaditioneeie arbeidstoestanden en verhoudingen. Bij de Inlandsche bedrijven zijn de wernemers i/i eigen sfeer en veel wat hen1, wat de ver houdingen betreft, bij de Europeesche be drijven tegenstaat, ondervinden zij bij de eigen Inlandsche bedrijven' niet. Maar voor al zoude het zaak zijn met de draagkracht van het Inlandse h bedrijf rekening' te hou den en daar mag de arbeidsregeling nooit sóóver ingrijpen, dat men de bedrijfsmo- gelijkheid op het spoil zet. Of hier de woordvoerder niet met de socialistische leer spot is een andere vraag. Voorop sta, dat het dus bij het streven naar verbetering der arbeidersverhoudan- gen niet moet gaan om het verbeteren van de ellendigste arbeidsverhoudingen, des noods unet regeeringssteun, maar dat no. 1 is, opvijzelen tot of tot over de grenzen van. het redelijkerwijs mogelijke ten bate van de arbeiders in de Europeesche bedrij ven. Het is wel merkwaardig van socia listische zijde te hooren waarschuwen, dat men vooral met de draagkracht van den werkgeven moet rekening houden. Beroep daarop bij de behandeling van de arbeids wet en zoovele andere maatregelen in Ne derland püacht met een massale sneer te worden ontvangen. En als men in Indië ten aanzien van de doorvoering van een bepaalde sociale voorziening bezwaar maakt met het ook op minder rendabele ondernemingen^ moest men steeds hooren, dat bedrijven, die niet im staat <zijn vol- I waardige arbeidsverhoudingen in stand te houden, geen bestaansrecht hebben Wat naai' het Engelsch van A. QU1LLE PENNE (Nadruk verboden) 6) ,.U ziet bleek, mrs. Lestrange", begon J'J- «Waarom is u niet naar de bloemen tentoonstelling gegaan „Misschien, omdat ik niet van bloemen- 2- ?0ns^ell'ingen houd antwoordde zij glimlachend. „Maar ik sta echt verbaasd, aat u er niet heeft is gegaan. Kapitein eane zal er toch zeker wel1 wezen En in ^egei gaat u er met z>n tweeën op d da.t is ook zoo. Toch geloof ik niet m'j vandaag bijzonder gemist zal Doen Arme jojngen Ik hoop maar dat M voorspoedig is r ba'asd°r Fjcrhaalde Leslie ver- "Ja. Denkt u dat hij eenige kans heeft haarffl,S!» yce ls 1331 v"er,'e^d op ninofens de Aprilzon schuil en maakte «f.'YOor een geweldige bui. na» r. re8en Ik hoop maar dat ze niet worden zei Lesfc. H» .daar hoeft u nilet bang voor te zijn weer a/n?,ar een buitje Het drijft nu af kanhp')e neerc*e 'mmers daar zooeven, dat hPf Peane erg verliefd1 zou wezen, op netpupütetje van mijn zwager?" gemerkt heeft u toch zeker óók wel I "^cen> kan ik niet zeggen. Misschien zou den werkgever in Europa wel worden geantwoord als hij zich, ter bestrijding van welken maatregel van socialen ook, zou durven beroepen op „traditioneele arbeids toestanden en verhoudingen". Indien hij ter vergoelijking bijvoorbeeld van toestanden in. de huishoudindustrie, zou willen wijzen op ihet feit, dat de werknemers er in „eigen slee?' zijn en zich onder deze arbeidsver houdingen zoo „senemg" gevoelen Trekhonden. Wij hadden kortgeleden van Nederland uit een reis per auto te maken door een groot deel van Zuid-Duitschlarid, Tyrol en Oost-Zwitserland schrijft N. in het „Han delsblad". We bevonden ons gedurende vijftien dagen gemiddeld acht uur per dag langs den weg, passeerden talrijke dorpen en steden, kortom, hadden de schoonste gelegenheid het landleven en de wegen van nabij te zien. Waar we bij zoo'n gelegenheid onwille keurig vergelijkingen maakten met ons eigen land, zal ik de vraag, of die verge lijkingen ons geestdriftig stemden voor ons eigen land, stilzwijgend voorbijgaan. Wat ik echter niet wil verzwijgen is nl-, dat we van een z.g. trekhonden-schandaal, dat zoo- velen in Nederland tot ergernis is, boven dien voor het verkeer hier onbedenkelijk is, niets gezien hebben, nadat we de Neder- landsöhe grens waren gepasseerd. Gedurende die dagen ontmoetten we slechts éénmaal een hondenkar en wel op de thuisreis bij Emmerik, dus in de nabij heid van Nederland. Het is ons niet bekend, welke wetten er bestaan in de door ons be zochte landen omtrent het gebruik van den hond als trekdier, doch hondenkarren waren er niet te zien. Dat er een speciale technische oorzaak zou bestaan waarom er van trekhonden geen gebruik werd gemaakt hebben we niet kunnen ontdekken we hebben talrijke, goed bestrate en vlakke wegen gezien, die, waren het Nederlandsche wegen geweest, van trekhondenkarren zouden gewemeld hebben. We konden voorloopig geen andere con clusie maken dan deze, dat men in het bui tenland meer hart voor zijn honden heeft dan in Nederland en hebben ons er meer of minder over geschaamd, dat er in ons lieve vaderland geen termen gevonden kun nen worden om aan het beruchte trekhon denschandaal een einde te maken, termen die in het buitenland reeds lang gevonden zijn. DE A.S. INDIE-VLUCHT VAN LUITENANT KOPPEN. Op uitnoodiging van het Comité Vlieg tocht Nederland-Indië hebben wij gisteren middag in het bekende Schiphor-restaurant te Amsterdam deelgenomen aan een pers conferentie, waarin luitenant G. A. Koppen nog enkele bijzonderheden heeft verteld omtrent zijn op 1 October a.s. te onderne men postvlucht naar lndië en terug. Vooraf sprak de voorzitter van het co mité, generaal C. J. Snijders een inleidend woord. Hij zeide te gevoelen, dat de a.s. vlucht de bekoring mist van een primeur, maar „ook de tweede pliuk van die voor jaarsgroente kan nog goed smaken". Waar in de toekomst geregelde lange afstand- vluchten over land regel moeten worden en waar in het bijzonder verbinding door de lucht tusschen Nederland en Indië een vraagstuk is, dat moet worden opgelos' zal ook deze nieuwe vlucht daartoe in be langrijke mate kunnen bijdragen. Daarom ook heeft het comité niet geaarzeld aan dat ik dan ook wat afgestompt ben, wat dit betreft, omdat het al zoo lang geleden is, dat ik ze in eigen omgeving waarnam". Philip Carlisle keek verrast Mrs. Les- trange kon hem dikwijls zoo verbazen met dat doen of ze zooveel) ouder was dan hij. „Maar op zich zelve vond ik het in het minst niet vreemd", .ging zij voort. „Miss Fordlyce bezit aantrekkelijkheid genoeg". „Ja, dat wél. Maar zij is zoo rijk. Dat is nu juist het moeilijke „Ik dacht dat het haar aantrekkelijkheid nog slechts verhoogde", meende Leslie. „Niet in het oog van Stephen", ant woordde Carlisle. „Hijzelve is heel arm maar hij is even trotsch als hij arm is. Daarom zal' hij niet met zijn aanzoek tegen over haar te voorschijn durven treden, uit vrees dat de wereld hem een gelukzoeker zal1 noemen „Wat kam hem nu de wereld' schelen „Ja dat zou ik ook zeggen Zoo ooit iemand, dan verdient hij 't, om goed af te zijn... „Eén vriend1 heeft hij tenminste", ant woordde zij. „Bedoelt u mij Ja, ik zou alles voor Deane willen doen. Hij kon met genoegen de helft van mijn wereldsche goederen krijgen, als hij daardoor tot een aanzoek overging. Maar hij veracht al vrouwen, die een huwelijk sluiten om geld dus hoe veel te meer nog mannen Mrs. Lestrange kreeg een kleur en haar Tippen trilden. „Ik vat niet dat, als hij Maud trouwde, dat dit dan zou wezen uit bij-oogmerken", sprak ze kalm. „Maar het is misschien be ter, dat wij niet de aspiraties van uw vriend bespraken. Hij zou dit wel eens niet tn de sterrekunde onderscheidt men de sterren naar hare licht sterkte in sterren van de „eerste, tweede, derde grootte" enz. De sterren van de eerste grootte zijn het, die ons des avonds het eerst opvallen en door hare schittering tot bewonderend opzien dwingen. Wanneer wij de „ROODE-STER" hiermede in verband brengen, dan is het. omdat ook deze „ster" waarlijk van de eerste grootte genoemd mag worden. Trekken haar schitterende eigenschappen niet terstond de aan dacht? Stemt ook de ROODE-STER niet tot nadenken, tot erkenning, dat even onveranderlijk als jaar na jaar de sterren aan den hemel staan, de ROODE-STER haar eerste plaats blijft innemen ondeT de pijptabakken? Onovertroffen van kwaliteit, volmaakt van samenstelling is het wonder, dat heel Nederland STER-TABAK rookt? ROODE-STER - VAN DE EERSTE GROOTTE N.V. vJi. THEODORUS NIEMEIJER, Groningen en Rotterdam. luitenant Koppen's a.s. tocht geldelijken en moreelen steun te verJieenen. Hetgeen luitenant Koppen hierna vertel de over de moeilijkheden waarmee bij ie foimpen heeft gehad voor „alles in krui ken en kannen" was, is reeds genoegzaam bekend geworden door zijn radio-praatje, van uit de studio te Hilversum, op Maan dagavond jl„ welk praatje ook zijn weg in de pers heeft gevonden^ De kosten van de vlucht worden bere kend op 75.000. Daarvan betalen de pos terijen ƒ12.500 cash en hebben zij een aandeel van 50 in het tarief van de mee te voeren poststukken. Het ministerie van koloniën, het comité Vliegtocht Nederland- Indië en de Nederlandsch-lndische Vereeni ging voor Luchtvaart dragen voorts resp. 12.500, 10.000 en 5000 bij. De overige 3|f' mille moeten dus van particuliere zijde komen, waartoe de verzending van, brieven er. briefkaarten een mooie gelegenheid biedt. Het toestel, een Fokker van het1 gewone type F 7 en de drie Syddely-Lyner motoren, tik van ongeveer 200 P.K., zijn verzekerd, zoodat de beide fabrieken, die het mate riaal afstonden, geen risico loopen. Niet algemeen beleend is, wat de heer Koppen ons omtrent de vlucht zelf ver telde. Hij moet zorgen dat hii tusschen de moessons van Engelsch-Indië en ons Indië blijft) en juist in October is dat het geval. Ook zijn de elementen dan meestal het aangenaam kunnen vinden." „Die kleine terechtwijzing heb ik ver diend, mrs. Lestrange", antwoordde Car- Lisle. „Maar u was ook zoo gedwee in het luisteren, dat ik mij vanzelf zoo ver liet vervoeren." „Een terechtwijzing bedoelde ik er vol strekt niet mee. Dat zou al' heel onaardig zijn, waar u altijd zoo vriendelijk voor mij is geweest, sinds ik in Hillchester kwam als ik hier wegga..." „O, maar daar denkt u toch niet aan? Mrs. Farrar heeft juist gezegd1, dat u bij haar zou blijven tot wij Hillchester verla ten, omdat u zooveel sterker was geworden sinds u hier kwam." „Het regiment kag wel jaren; blijven in Hïilchesiter." „Dat is niet waarschijnlijk. Het zou mij zelfs niet verwonderen, als..." „Als wat „Als wij heel gauw buitenslands werden gezonden. Het zal ónze beurt nu worden om het vuur eens in te moeten. Wij kunnen maar niet aitijdl zoo op onze lauweren rusten." „Bedoelt u... En mrs. Lestrange werd zeer bleek. „Naar Afrika „Ja. Waarom niet? Waarom zou ons regiment ook niet eens gelegenheid krijgen om zich te onderscheiden „U vergeet, dat de man van mijn- zuster kolonel van „het onze" is en dat het u nu aangenaam in de ooren moge klinken om in actieven dienst te zijn, maar Farrar's vrouw zeker niet Philip Carlisle beet zich op de lippen. „Dit had ik niet moeten zeggen, mrs. Lestrange Is het misschien ook maar niet beter dat ik toch in de rookkamer op Ste- gunsfigst gezind, wat van groote beteelce- nis is in verband imet de record-tij di, waarin de vlucht volbracht moet worden. Luite nant Koppen, die vergezeld zal worden van den bekenden verkeersvlieger Trijns, en den mecanicien Ellerman, hoopt op 1 October a.s. om zes des morgens te starten er wel zoo vroeg, omdat hij nog bij dag licht wenscht te Tanden, teneinde de mo toren grondig ie kunnen doen nazien. Hij wil trachten de geheele route op deze wijze te vliegen. Het toestel, dait „Postduif" ge doopt is, moet ook als een postduif vlie gen, nl. regelrecht en niet in kronkels op het doei af. De eerste etappe is op de kaart niet één rechte lijn, die van Schiphol tot Sofia loopt, aangeduid en de heer Koppen heeff op elke 150 K.M. de vermoedelij ke uursnelheid een, dwarsstreepje ge plaatst, zoodat hij dus zijn snelheid kan ccntroleeren. De geheele route gaat zoo veel mogelijk rechtuit, rechtaan de kaar ten voor verschillende etappen zijn op de beste wijze verzorgd. Zoo zal het traject Bagdad^—-Ben der Abbas—Karachi, als het over een rechtte lijn wordt gevlogen, 300 K.M. korter zijn en de heer Koppen is dan ook van plan om bii gunstige weersge steldheid niet den omweg langs de kust te maken. Te Medan heeft men zooals kend roet in het eten gegooid, omdat diaar het terrein van de renbaan niet ge schikt is een landing te Sengora was door Van der Hoop wegens het kleine terrein phen wacht „Is kapitein Deane dan op de bloemen tentoonstelling „O ja. Die gelegenheid zou hij niet graag voorbij hebben' iaten gaan Wij dachten dat u óók kwam, mrs. Lestrange „Dat zou ik ook hebben gedaan, maar ik had hoofdpijn." „En dan heb ik u zoo verveeld, met mijn gepraat „O neen. De pijn is nu over. Het was heel vriendelijk van u, dat u zich in uw eenzaamheid over mij ontfermde Maar daar hoor ik het rijtuig..." Het volgend oogenblik werden er voet stappen vernomen op de trap en Leslie zette haar gelaat ai in een plooi om miss Fordtyce te begroeten met vriendelijken glimlach. Maud! zag er uit als de verpersoonlijkte lente, met haar wit toiletje enkel maar versierd met een narcis hier en d'aar, ter- wij.l zij er ook een armvol bij zich droeg. „O, Leslie, je weet niet wat je gemist hebtHet was prachtig gewoon We heb ben een bouquet voor je meegebracht dat je er zelf eenïgszins over oordeelen kon." „Alferliefst hoorDank je wel „Ze zijn van kapitein Deane „O, geen dank, mrs. Lestrange weerde die af. „Ik ben heel blij dat u wel zoo goed wi'lit zijn ze aan te nemen. Ik hoop dat uw hoofdpijn, waarlijk beter -is U ziet anders nog bléek Juist op dat oogenblik kwam mrs. Farrar terug, gevolgd! d'oor Philip Carlisle, die klei nen Jack op zijn schouder droeg. „Hè... ik hadl zoo gehoopt dat je vast thee had't gezet, Les sprak de gast vrouw. „Maar Bruce is er toch nog niet? afgeraden, doch daar gebleken is, dat de „Postduif" reeds na een korten aanloop „los" is, zullen daar de landing en weder- opstijging vermoedelijk geen bezwaren op leveren en misschien kan luitenant Koppen 'langs een rechte lijn vliegend, dadelijk Singapore bereiken. Op alle plaatsen waar de mogelijkheid van landen niet is uitgesloten, is door de zorg van de Koninklijke, benzine voorradig. Na een verblijf van vijf of zes dagen te Batavia, van waar de poststukken zoo spoedig mogelijk naar de plaats hunner beatemminig gebracht zullen worden, gaat de „Postduif" de terugreis aanvaarden voorzien van nieuwe poststukken. In het vliegplan is rekening gehouden met een dag verlies in 21 vliegdagen kan de 'heen- en terugreis worden volbracht. Er is geen radio aan boord, omdat er onderweg bijna geen peiling met de stations verkregen kan worden. Na de mededeelingen van luitenant Kop pen werden wij in staat gesteld de „Post duif" of de H-NAEA, welke rustig op het vliegveld stond, te bezichtigen. Het uit wendige van den grijzen vogel biedt niets opvallendsinwend/ig heeft hij echter een vreemdsoortig aanzien. Voor in de cabine zijn nl. stevig aan den bodem bevestigd, vier benzinetanks aangebracht, die geza- meilijk 1880 liter kunnen bevatten. Daar vermoedelijk per liter benzine een K.M. kan worden gevlogen een nog te onder nemen proefvlucht van zes^fiur moet dit aontoonen, evenals het olie-verbruik - - kan er dus ook voor de langste trajecten gienoeg brandstof worden meegenomen. Uit deze tanks kart de mecanicien met de hand benzine in de boventanks pompen, van waar uit de brandstof naar de moto ren geleid wordt. Vlak onder het voorge deelte der zoldering, zijn tfwee olietanks aangebracht. De overige ruimte der, cabine wordt door twee rieten stoelen ingenomen tegen een der wanden is voorts een reserve- schroef bevestigd. Met dat al maakt het inwendige nu niet bepaald een gezeliige.i indruk. Te ongeveer half vier verscheen boven het vlieigivel'd de H-NADP, het bekende Indië-toestel. En opeens liet de pers de „Postduif' in den steek, want in de eerst genoemde machine bevonden zich de ba kende Amerikaan Van Lear Black en de niet minder bekende piloot Scholte, beiden figuren, die zelfs op een verslaggever nog aantrekkingskracht uitoefenen Doch toen luitenant Koppen even later een proefvlucht van de „Postduif" aankon digde, was elke persman zich weer het doel van zijn aanwezigheid op Schiphol bewust). Bestuurd door den 'heer Trijns e« overigens bemandi met vier van de negen aanwezige verslaggevers, welk viertal zich gezien de straffe wind en den aard der vlucht niet zonder eenige aarzeling be schikbaar stelde, raakte de „Postduif' na een aanloop van slechts circa 70 M, los van den grond. Ook onze verslaggever behoor de tof de luohtvaarders en hij smaakte het „genoegen", zich tusschen de twee eenige zetels, waarin twee zijner collega's hadden plaats genomen, terwijl nummer drie naast den piloot zat, te mogen vastklemmen, zoodat hij bij het maken van scherpe boch ten en dat gebeurde nogal eens moeite had om zijn evenwicht te bewaren. De stabiliteit van het vliegtuig' liet overi gens niets te wenschen over. De drie mo toren maakten zoo'n lawaai dat men, zelfs schreeuwende zijn eigen stem niet kon hooren slechts als er een of twee werden uitgeschakeld, konden de passagiers elkaar toevertrouwen „dat het zoo verbazend in teressant was". De proefvlucht, welke on geveer een kwartier duurde, slaagde naa- wensch. Dadelijk na de vlotte landing werd de machine naar den hangar gereden en namen de persmenschen afscheid van ge neraal Snijders en luitenant Koppen, die vanaf het vliegveld de demonstratie had- dien j Hij is eerder van de bloemententoonstel ling weggegaan naar de kazerne maar hij zei, dat hij toch nog hier zou zijn vóór ons. Daar heeft hij zich dus in vergist." HOOFDSTUK V. De thee was gereed toen kolonel Farrar even later binnenkwam. Mrs. Farrar zat van haar kopje te genie ten, terwijl Philip Carlisle haar een aardig heid van Jack vertelde, die ook nog in den gezelligen salon was. Stephen Deane en Maud zaten op een sofa, bij een van de glazen deuren, met hun thee bij zich. Leslie, die het jonge paar eens gade sloeg, was het geheel eens met Philip Car lisle, dat Stephen dól verliefd! op Maud was. Nu, het fortuin van Maud! zou nu wel niet zoo'n onoverkomelijke hinderpaal wezen Misschien dat kolonel Farrar van diezelf de gedachte werd' vervuld bij zijn binnen treden. Hij keek anders verbazend ernstig ofschoon hij dadelijk op Leslie toetrad met de vriendelijke vraag „Je hoofdpijn over, Les Ga je van avond mee naar den schouwburg De Kendals geven er slechts één opvoering en ik heb een loge". „De Kendalsriep Maud. „O, voogd, hoe heerlijk En wat spelen ze „Er is geen plaats in mijn loge voor kleine meisjes plaagde Bruce en vooral niet voor kleine misjes, die soms nog niet schijnen te weten, hoe zij zich gedragen moeten 1" (Wordt veTvolgd.)

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1927 | | pagina 1