IX DINSDAG 34 JUNI Nieuwe Abonné's, EELAND r en .BURG fsrtiNties iaatsohappij tan vaart GEMEENTEBESTUUR BINNENLAND Stads= en Provincienieuws 'T IS OF PMAIZENA SINGEN TRATIE met vrije boven- ngsliuis Clij- pingshuis Ka- TRA, Koudekerk- 3. irhuur, Koop cn Verkoop n Dieustaanvragen, enz. taling, van 1-5 regete ge! meer 15 cent skuikens coop. hoeveelheid. Markt 4. ikerke. huur een nieuw middenstands- et dorp. 'ROO, Timmerman. ïSJE Zich te vervoegen en 20 (boven). SILLE, Wilhelmina- n) vraagt tegen er een 1EISJE 'e dagen. Zondags in 's avonds na 7 u. OREN Zaterdagmiddag II. SIGARETTENKO- S.). Tegen beloo- orgen bij den por- Britannia". PIANO lijk bod. ,Vliss. Courant". XNER HULPKELLNER. öDER, Boulevard root HUIS muziektent in het eer geschikt voor )ij Woningbureau iVIJCK. gen zins met het vak handel, Schelde- uw gebouwd 3PINGSHUIS (Hypotheek raat 30. 30P irijflessenaar voor papierbak voor merkachel in goe- toebehooren voor klok voor 15. tot 12 uur en van ïypark 18. ÏEISJE vq dagen, ïtraat 26. gen 5 rente rPOTHEEK ruime overwaarde, no. 80, bureair elb. - Rotterdam !gen plaatsen. PASSAGIERS EN VEE. T. Ï1U f.a. ui 8 Rstt i IET 9 wordt Woens- 's morgens ten elburg gevaren. bokomen: Transport- «n Bxp in VOS, Tal. SNHOORN, T«1.163 'ERHODT, T«l. SSL BSaSK.TsL 101 -=No!47' ö51e i mmtaxetaamm VLISSINGSCHE COURANT ABONNEMENTS-PRIJS Voor Vlissingen en gemeenten op Wal cheren ƒ2.20 per drie maanden. Franco door het geheele rijk: ƒ2.50. Week-ahon- nementen 17 cent, alles^bij vooruitbetaling. Afzonderlijke nummers cent. ADVERTENTIE-PRIJS Van 14 regels 1.10 voor iedere regel meer 26 centbij abonnement spe ciale prijzen. Reclames 52 cent per regel Kleine Advertenties betreffende Huur en Verhuur, Koop en Verkoop, Dienstaanbie dingen en Dienstaanvragen, enz., prijs, bij vooruitbetaling van 15 regels 0.75, elke reeel meer 15 Cent. Familieberichten van 16 regels 1.70, iedere regel meer 26 cent. die zich op de „VLISSINGSCHE COU RANT" ingaande 1 Juli 1924 abonnee- ren, ontvangen de nog verschijnende nummers gratis. VERGADERING VAN DEN RAAD. De Burgemeester van Vlissingen brengt ter openbare kennis, dat de vergadering van den Raad dezer gemeente niet zal plaats hebben op Maandag 30 Juni a.s., doch op Vrijdag 27 Juni a.s,, 2 uur n.m. Vlissingen, 24 Juni 1924. De Burgemeester voornoemd, M. LAERNOES, L.B. AFSLUITING WEGEN. Burg. en Wetli. van Vlissingen brengen ter openbare kennis, dat de Paul Kruger- straat, gelegen tusschen <^e Brouwenaar- straat tot de Scheldestraat voor het open baar verkeer met rij- en voertuigen is af gesloten vanaf heden tot zoolang als noo- dig zal blijken. Vlissingen, 24 Juni 1924. Burg. en Weth. voornoemd, M. LAERNOES, L.B. De Secretaris, F. BISSCHOP. ONVEILIGHEID VAARWATER. Schietoefeningen. De Burgemeester van Vlissingen maakt aan zeevarenden bekend, dat i op 24 zoo noodig op 25 Juni a.s. van het fort „Hars- sens" schietoefeningen zullen worden ge houden. De voor de veiligheid te nemen voor zorgsmaatregelen liggen voor belangheb benden ter Secretarie dezer gemeente ter inzage. Vlissingen, 24 Juni 1924. De Burgemeester voornoemd, M. LAERNOES, L.B. De buitenlandsche reis der Koninklijke familie. De Koninklijke Familie denkt 1 Augustus van haar buitenlandsche reis in Nederland terug te keeren zij zal zich dan rechtstreeks naar Soestdijk begeven om daar den verjaardag van H. M. de Koningin-Moeder mede te vieren en enkele dagen daar te vertoe ven. Van uit Soestdijk zal het voorge nomen Koninklijk bezoek aan Zeeland plaats vinden. De huwende onderwijzeres. Bij de Tweede Kamer is een wets ontwerp ingediend tot wijziging van de Lager Onderwijswet 1920. Aan de memorie van toelichting wordt ontleend, d.at bij algemce'nen maatregel van bestuur voor de vrouwe lijke rijksambtenaren de regel is ge steld, dat op het sluiten van een huwe lijk ontslag volgt. Hetzelfde motief, dat tot Kon. besluit heeft geleid, nl. dat het werkzaam zijn van een gehuwde vrouw in een ambte lijke betrekking in het algemeen niet gewenscht is, kan gelden voor een ge meenteraad ten opzichte van de onder wijzeressen aan openbare lagere scho len. iNaar de opvatting der administra tieve jurisprudentie vormt echter de L. O.-wet 1920 een beletsel om krachtens algemeenen regel aan deze onderwijze ressen bij huwelijk ontslag te verleenen. Wijziging dezer wet komt den minis ter gewenscht voor, maar hij meent bij zijn voorstel niet verder te moeten gaan dan het wegnemen van de be staande belemmeringen. Het voorstel strekt dus, om den ge meenteraad vrijheid te laten, niet om hem tot het verleenen van ontslag bij huwelijk te verplichten. De minister acht het wenschelijk, dat bij deze gelegenheid tevens de be voegdheid aan den gemeenteraad toe gekend wordt welke de besturen dei- bijzondere scholen reeds hebben om te bepalen, dat het bereiken van ten minste den 65-jarigen leeftijd zonder meer tot ontslag zal leiden. Ook het maken eener dergelijke be paling wordt door de wet, zooals zij thans luidt belet. De Wester-Schelde. Bij de jongste peilingen in de Bene- den-Schelde tusschen de Nederland- sche grens en Antwerpen is,- volgens de „N. R. Ct.", dicht bij Fort de Perel een nieuwe aanzanding van den aldaar aanwezigen drempel geconstateerd. De diepte, welke zeven meter bij lage tij moet bedragen, bleek niet overal meer aanwezig te zijn. De betrokken autori teiten hebben de noodige maatregelen getroffen om door baggering het vaar water ten spoedigste weer op normale diepte te brengen. PROVINCIALE STATEN. Wederom zijn eenige voorstellen voor de a.s. zomerzitting in druk ver schenen, ten eerste dat, betreffende een grootere boot op de lijn VlissingenBreskens. Ged. Staten deelen mede, dat nog maals besprekingen over een boot, waarop vele voertuigen tegelijk kunnen worden overgebracht, hebben plaats gehad met den hoofd-ingenieur van den Prov. Waterstaat en met de scheepsbouwkundige ingenieurs van het bureau M. A. Cornelissen te Am sterdam. Aan den minister van waterstaat werd d.d. 8 Februari intusschen een schrijven gericht, waarin er aan herin nerd wordt, dat in het voorloopig ver slag der commissie van rapporteurs over de waterstaatsbegrooting voor 1921 'nogmaals de aandacht gevestigd werd op de wenschelijkheid van een betere veerverbinding tusschen Bres kens en Vlissingen, berekend op een vervoer van vele passagiers tegelijk en van rijtuigen en automobielen. Ook wordt herinnerd aan het door den mi nister mede in verband met deze aan gelegenheid op 25 en 26 Juni 1923 aan Zeeland gebracht bezoek, waarbij de aanlegplaatsen in de Rijkshavens te Breskens en Vlissingen, welke voor de bedoelde verbeterde veerverbinding aanmerkelijke veranderingen zouden moeten ondergaan, in oogenschouw werden genomen. Deze veranderingen werden toen door den minister met le den van Ged. Staten en ambtenaren van den rijks- en den provincialen wa terstaat besproken. De kosten worden geraamd op 7/2 ton of een millioen, naarmate een oplossing met drijvende pontons of met uitsluitend bruggen ge kozen zoude worden. De provincie zou dan grootere booten in de vaart moeten brengen, over welke aangelegenheid geen beslissing kan worden genomen, zoolang niet vaststaat of en op welke wijze de aanlegplaatsen zullen worden verbeterd. Gevraagd werd daarom in het schrijven of de minister in beginsel bereid is te bevorderen, dat de voor het beoogde doel noodige verbetering van de aanlegplaatsen te Breskees en Vlis singen op 's rijks kosten plaats heeft. Niettegenstaande op beantwoording van dit schrijven werd aangedrongen is nog geen antwoord ontvangen en waar de mogelijkheid niet is uitgesloten, dat de bovenbedoelde verbetering nog ge- ruimen tijd op zich zal laten wachten, hebben Ged. Staten getracht voorloo pig op een andere wijze een oplossing te vinden. Volgens een door bedoeld ingenieurs-bureau opgemaakt plan zou voor ƒ35.000 het stoomschip „Zuid- Beveland" te veranderen zijn, maar dan zouden de pontons te Vlissingen en Breskens voor het laden en lossen van auto's en andere zware voertuigen moeten inzinken, welke inzinking echter volgens den hoofd-ingenieur van den Prov. waterstaat met het oog op de constructie van die pontons niet kan geschieden. Maar bovendien wordt ver bouw van dat schip ten sterkste ontra den door den directeur van den Prov. Stoombootdienst op de Westerschelde en de daaromtrent geraadpleegde scheepsbouwkundige ingenieurs, omdat het verbouwde schip toch niet aan het doel zou beantwoorden. Dit plan zal men dus in elk moeten laten varen. De aandacht werd gevestigd op de „Stavoren" van de lijn EnkhuizeniSta voren, welk schip mogelijk voor mati gen prijs aangekocht en dan voor het beoogde doel ingericht zou kunnen worden. Dit schip bleek een lengte te hebben van 66 M. en dus in elk geval te lang te zijn om bij de tegenwoordige aanlegplaatsen op de lijn Vlissingen Breskens dienst te doen. Het zou ook in de haven van Breskens niet kunnen zwaaien bovendien is het niet van een of meer voorroeren voorzien, zoodat het ook ongeschikt is om onder alle om standigheden achteruit de haven van Breskens te verlaten. Trouwens zou het ook door de grootte en de noodige be manning te duur in exploitatie blijken te zijn. Van aankoop van dit schip zal derhalve moeten worden afgezien. Door het bedoeld ingenieurs-bureau is ten sloffe opgemaakt een voorloopig plan van een nieuwe boot, waarmede 10 auto's tegelijk kunnen worden over gezet. De afmetingen van die boot zou den ongeveer moeten zijn lengte over buitenkant stevens 40 M., breedte op buitenkant spanten 8.50 M. en holte in de zijde 3.50 M. Het zou de bedoeling zijn die boot, welke een snelheid zal moeten hebben van ten minste 10 En- gelsche mijlen, te voorzien van een ruwoliemotor. De prijs van zoodanig vaartuig wordt geschat op ongeveer 175.000. Deze boot zal, behalve gewone auto's ook vrachtauto's en verhuiswagens kunnen overbrengen, het gewone reizi- gersvervoer kunnen ontlasten van te overvloedige vracht, b.v. in den zomer op de Donderdagen, en bovendien op drukke dagen als vrachtboot kunnen dienst doen. En mocht het z.g. groote plan later tot uitvoering komen, dan kan de boot als reserveschip dienen. Bij het in de vaart brengen van een boot, als hier boven bedoeld, zullen belangrijke ver anderingen aan de pontons niet behoe ven te worden aangebracht. Ged. Staten stelien daarom voor tol aanschaffing van zulk een boot tot een prijs van on geveer 175.000 en hen te machtigen om desgewenscht den bouw van die boot onderhands aan te besteden. Verbinding Noord-Beveland. Naar aanleiding van het adres van het comité van actie voor verbetering van het vervoer van het eiland Noord- Beveland met de overige deelen van Zeeland om de booten van Zierikzee tweemaal per dag naar Veere te laten doorvaren, merken Ged. Staten op dat de mededeeling in dat adres, dat de boot „vele uren aan den. steiger te Wolphaartsdijk ligt te wachten", op een onjuiste waarneming moet berusten, volgens de dienstregeling duurt de wachttijd 15, 10 en 10 minuten. Inwil liging van het verzoek zou de verbin dingen van Zierikzee met het station te Goes ernstig in het gedrang brengen. De eerste van Zierikzee komende boot zou op den tweeden trein uit Holland moeten wachten en eerst te 12 uur te Zierikzee kunnen aankomen de mid- dag-tusschenreis ZierikzeeKatsche Veer en terug zouden vervallen en daarmede de correspondentie op den trein van 12.20 naar Roosendaal en van 12.27 naar Vlissingen. De laatste boot zou eerst, ook met de reizigers van trein 6 uur uit Roosendaal en van 5.20 uit Vlissingen, te 9.30 van Katsche veer kunnen vertrekken en eerst te ruim .10 uur te Zierikzee terug zijn. Het ver voer van de post zou niet kunnen plaats hebben op de thans gevolgde wijze, maar in andere richting worden geleid, zeer tot schade Jer inwoners van Schouwen-Duiveland en van den stoombootdienst. Aan het verzoek zou dan ook alleen kunnen worden voldaan, indien een tweede boot werd ingelegd daartoe kan evenwel met het oog op de aanzienlijke kosten, welke daaraan verbonden, zouden zijn, naar de mee ning van Ged. Staten niet worden overgegaan. Ged. Staten stellen dan ook voor, afwijzend op het verzoek te beschikken. Chauffcursexamen. Ged. Staten stellen voor, afwijzend te beschikken op het verzoek van den Bond van Bedrijfsautohouders, om een bijdrage in de kosten van een in te stel len chauffeursexamen. Al heeft het plan wel eenige aantrekkelijkheid, toch meenen Ged. Staten, dat het geen aan beveling verdient om gedeeltelijke re gelingen op dit gebied door particulie ren te steunen, en dat te meer niet, nu aan de commissie-Patijn is opgedragen het verkeersvraagstuk in studie te ne men. Bovendien ontbreekt elk finan- tieel gegeven omtrent den opzet der plannen en zal de maatregel toch niet helpen als zij niet bij wet of Kon. be sluit is vastgesteld. Wordt het geëischt zooals bij de wijziging der motor- en rijwielwet, dan vervalt verdere particu liere bemoeiing. Het veer bij Katsche Veer. Ged. Staten stellen voor, afwijzend te beschikken, op het verzoek van J. van Wieringen, veerman te Katsche Veer (gem, Kattendijke), om verbetering van de aanlegplaats van den Anna- polder (N. Beveland) en een jaarlijksch subsidie van 1200, zulks onidat zij nog steeds op het standpunt staan, dat geen steun moet worden verleend aan een tweede verbinding tusschen beide eilanden. Verbetering ivcg. Voorgesteld wordt 5800 te besteden voor aankoop van gronden voor verbe tering van den weg van IJzendijke naar de Belgische grens, bezuiden de Bal hofstede. Intrekken van een besluit. Nu door de calamiteusverklaring van de polders Ser-Lippens en Nieuw- Othene de zeedijken in voldoend zee- werenden toestand zullen worden ge bracht, is er voor de provincie geen aanleiding meer gelden beschikbaar te stellen voor het in zeewerenden staat brengen van den Noordelijken dijk van het Rijksafwateringskanaal in den Ser- Lippenspolder en stellen Ged. Staten voor het desbetreffend besluit van 14 Juli 1916, gewijzigd 19 December 1921, in te trekken. Salaris waterbouwkundig ambtenaar. Daar de vergaderingen van ingelan den vrij is de jaarwedde van ambtena ren te bepalen en de aangelegenheid tot de competentie van. Ged. Staten be hoort, stellen zij voor de beantwoor ding aan hen over te laten van een adres van den Technischen ambtenaren in Overheidsdienst, waarin gevraagd wordt medewerking om den.water bouwkundig ambtenaar van het water schap Ellewoutsdijk nog het salaris te geven, dat het bestuur voorstelde, maar dat de vergadering van ingelanden 2 maal afstemde. VLISSINGEN, 24 JUNI. Onze haven. Aan de Handelingen van de Eerste Kamer zullen wij woordelijk ontleenen wat door den minister van waterstaat en verschillende leden over de werken tot uitbreiding van onze haven is ge zegd. De heer Van Swaay, minister van waterstaat, zeide Ik ben thans aangeland bij de haven van Vlissingen. Over dat onderwerp hebben het woord gevoerd de heeren Arntz, Smeenge, de Veer, Wibaut en Westerdijk. Ik zal daarover thans ook een en ander zeggen. Ik wil dan begin nen met eerst mijn persoonlijke rnee- ning over dat havenwerk uiteen te zet ten. Ik ben geen voorstander van de uitvoering van di>werk. Niet omdat ik Vlissingen die haven niet gun, maar eenvoudig omdat ik meen, dat op dit oogenblik bij den berooiden toestand van 's lands financiën het niet verant woord is, millioenen uit te geven voor een werk, waarvan het nut zeer twij felachtig is. Zeer twijfelachtig 1 Die meening grond ik op de adviezen, die ik ten aanzien van die haven heb ge- kregén. Ik heb adviezen van scheep vaart, van de afdeeling handel van het departement, van de spoorwegen, en al die adviezen komen hierop neer men kon zich een illusie vormen omtrent de toekomst van de Vlissingsche haven, maar met eenige zekerheid is daarvan niets 4e voorspallen. En waar wij te genwoordig ons geld zoo dringend noodig hebben voor werken, waarvan het nut en de productiviteit voor de hand liggen, daar mag het geen ver wondering wekken, dat de minister van waterstaat, die toch al zoo gerantsoe neerd is in zijn begrooting, weinig voelt voor het uitvoeren van een werk, wanneer daarvan voor hem het groote nut niet vaststaat. Nu heeft de heer Smeenge nog ge zegd, dat men moet rekening houden met de internationale verplichtingen Vlissingen kan een vluchthaven zijn. Ik weet niet, of de heer Smeenge die be schouwing heeft ontleend aan een arti kel uit het „Handelsblad". Naar mij is mdegedeeld ik heb het niet gelezen heeft in dat blad een artikel gestaan van ongeveer dezelfde strekking, waar in werd betoogd, dat, wanneer de ha ven niet aan de eigenlijke verwachting zou beantwoorden, het dan altijd nog zou zijn een prachtige vluchthaven. Dan konden de schepen zich daar ophouden, wanneer zij moestsen wachten op hoog water om naar Antwerpen te varen. De heer Smeenge heeft dat argument ook naar voren gebracht. Het heeft mij verwonderd, dat ik dit moest hooren uit den mond van den heer Smeenge, die zoo buitengewoon deskundig is op scheepvaartgebied, want wordt de ha ven van Vlissingen gemaakt, dan is er, volgens de inlichtingen, die ik daarom trent heb gekregen, toch geen sprake van, dat de schepen daarvan gebruik zouden maken voor dat doel. Want die schepen kunnen veel beter op stroom blijven liggen dan houden zij hun zee- loods aan boord, maar als zij de haven binnenloopen, krijgen zij een nieuwen loods, en dat kost geld bovendien moeten zij bij het manoeuvreeren in de haven gebruik maken van de diensten van sleepbooten, dat kost allemaal geld, terwijl zij overvloed van gelegen heid hebben, zoowel in Vlissingen als in den Biezelingschen Ham en verder bij Terneuzen, om daar te blijven lig gen. Men moet zich van die vluchthaven heelemaal geen illusies maken, want de schepen zullen daarvan geen gebruik maken, terwijl zij ook veel veiliger lig gen op stroom dan wanneer zij de ha ven binnenvaren, en bovendien minder kans hebben om schade te varen, enz. De heer Wibaut iieeft gezegd, dat uit de correspondentie, die in een rapport is overgelegd, blijkt, dat men in het buitenland het nut van deze haven wel inziet. Och, dat zijn mooie brieven, maar die zeggen mij zoo weinig Als het contracten waren, maar wat beiee- kent ten slotte een brief van een bui tenlandsche scheepvaartmaatschappij Wanneer ik directeur was van een bui tenlandsche scheepvaartmaatschappij en ik kreeg bezoek van den burgemees ter van Vlissingen, die mij in kleuren cn geuren ging uiteenzetten de betee- kenis en het groote belang van de ha ven van Vlissingen en de voordeelen, die eventueel daaraan verbonden zou den kunnen zijn, dan zou ik als direc teur zeggen och, ik zie er op het oogenblik nog wel niet het belang van in, maar men kan nooit weten, en wan neer ik den burgemeester er een plezier INGEZONDEN MEDEDEELINGEN. kraait de kleine en met hunkerende gebaren vraagt ze nog meer pap van de bekende HONIG'S MAÏZENA. ALLEEN echt als onder en boven een sluitzegel zit op het pakje vraagt ze Uw Winkelier t. Een flacon Foster's Maagpillen bevat' een maand gezondheid voor een familie. Zij zijn een uitstekend laxeermiddel, en beteren maagpijn, galzucht, het zuur, slechte spijsvertering, een beslagen tong, schele hoofdpijn, en verstopping. Foster's Maagpillen dienen in elk huis aanwezig te zijn. Prijs per flacon van vijftig versuikerde pillen 0.65 in apotheken en drogistzaken. 10 mee doe door een mooien brief te schrijven, waarom zou ik dat niet doen Ja, maar wat heb ik aan die brieven Wanneer de haven wordt af gebouwd en aan hetgeen in die brieven staat wordt niet voldaan, wie is dan het kind van de rekening Ik wil voor de toekomst niet ontkennen de mogelijk heid, dat de haven van Vlissingen met tertijd iets wordt, maar het is voor rnij in hooge mate twijfelachtig, terwiji mij nog niemand afdoende het bewijs heeft kunnen leveren, dat inderdaad het aan leggen van die haven een werkelijk productief Werk zóu zijn. Waar de zaak zoo staat, daar zal men mijn standpunt moeten billijken, d3t ik mij wel tweemaal bedenk, alvorens daarin de millioenen te steken, die wij zoo broodnoodig hebben voor andere wer ken. Daar komt nog iets anders bij. Door de voorstanders \an Je Vlissfng- sche haven wordt de meening gewekt, alsof dit nu is een overwegend Zeeuwsch belang 1 Ik heb zelfs wel hooren spreken van hét Zeeuwsch be lang. Ik kan dat heelemaal niet inzien. Die haven moet worden een aanloop haven. Hoe dat kan zijn een groot be lang voor Zeeland, veimag ik niet m te zien het kan hoogstens zijn een locaal belang voor Vlissingen, mGschien ook iets voor de naaste omgeving van Vlis singen, maar ik geloof, dat hef overdre ven is te spreken van een groot belang van Zeeland. Wat is nu net geval Daar zijn in Zeeland verschillende an dere belangen, die op voorziening wachten. Als ik daarvan eer. paar inag noemen, dan wijs ik op den overzet- dienst voor zwaar vervoer van Vlissin gen naar Breskens, aanleg var. een ka naal naar iHulst, en een kanaal van Sluis naar Breskens, dat door eer. zeer rijke landbouwstreek gaat. Dat zün al lemaal desiderata, die uien ook graag uitgevoerd zag, die ook millioenen kos ten, maar die ten minste alle werken zijn, waarvan men de productiviteit onmiddellijk kan nawijzen en Jic niet alleen zijn een locaal belang, maar een streekbelang. En wat zou het gevolg zijn, wanneer ik millioenen moest besteden aan de haven van Vlissingen Dan kan het niet anders of die andere werken moe ten in de verdrukking komen. Ik weet wel, dat de voorstanders van de haven zeggen Als wij eerst die haven maar hebben, zal het andere ook wel komen. Men moet zich ten aanzien daarvan in den tegenwoordigen tijd echter niet zooveel illusies maken. Ik kan de milli oenen, die mij ook maar krap worden toegemeten, maar één keer uitgeven en wanneer ik dus genoodzaakt zou zijn dat aantal millioenen voor de Vlissing- sche haven uit te geven, moet men er niet op rekenen, dat ik op dezelfde of op een volgende begrooting nog andere millioenen heb voor allerlei andere wer ken in Zeeland, die dringend voorzie ning behoeven. Na deze uiteenzetting zal het aan de Kamer duidelijk zijn, dat ik voor het uitvoeren van dat werk op dit oogen blik niets gevoel. Ik zeg er bij op dit oogenblik. Ik wil niet zoo ver gaan om te zeggen daar moet nooit ie*s van komen, maar men moet voor dergelijke werken, waarvan men de productiviteit niet onmiddellijk kan aanwijzen, betere tijden afwachten. Als wij beter in het geld zaten, zou ik zeggen gun Vlis singen die haven, maar we leven niet meer in een tijd als vroeger, dat er hier of aan de overzijde van hef Binnenhof

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1924 | | pagina 1