DINSDAG Y7 JUNI
iMo 141 62e Jaargang 1 1924=»
GEMEENTEBESTUUR
BINNENLAND
FEUILLETON
VROUWENLIST
VLISSIINGSCHE COURANT
ABONNEMENTS PRIJS
Voor Vlissingen en gemeenten op Wal
cheren 2.20 per drie maanden. Franco
door het geheele rijk 2.50. Week-ahon-
nementen 17 cent, alles bij vooruitbetaling.
Afzonderlijke nummers 5 cent.
ADVERTENTIE-PRIJS
Van 14 regels 1.10 voor iedere
regel meer 26 centbij abonnement spe
ciale prijzen. Reclames 52 cent per regel
Kleine Advertenties betreffende Huur en
Verhuur, Koop en Verkoop, Dienstaanbie
dingen en Dienstaanvragen, enz., prijs, bij
vooruitbetaling van 15 regels ƒ0.75, elke
regel meer 15 Cent.
Familieberichten van 16 regels ƒ1.70,
iedere regel meer 26 cent.
BEKENDMAKING.
Aangifte van nieuwe leerlingen voor de
Openbare Lagere scholen.
Burgemeester en Wethouders van Vlis
singen 'brengen ter kennis van belangheb
bende ouders of voogden, die voor hunne
kinderen of pupillen met den nieuwen cur
sus, aanvangende 19 Augustus e.k., toe
lating wenschen tot een der Openbare La
gere scholen in deze gemeente, ook tot de
centrale 7e klassen school (tenzij, wat
laatstgenoemde school betreft bij het
hoofd der school, waar de leerling thans
op school gaat, daarvoor reeds aangifte
mocht zijn gedaan)
dat vanaf Vrijdag 6 Juni tot en met Don
derdag 19 Juni e.k., uitsluitend ter Gemeen
te-Secretarie (2e afdeeling) iederen werk
dag van des voormiddags 9 tot 12 uren,
gelegenheid tot aangifte van nieuwe leer
lingen voor die scholen gegeven wordt
en dat ingeschreven kunnen worden alle
kinderen, die op het tijdstip der toelating
den zesjarigen leeftijd hebben bereikt of
vóór 19 Februari 1925 zullen bereiken.
Zij, die in het bezit zijn van een trouw
boekje, worden verzocht dit bij de aangifte
mede te brengen.
Vlissingen, den 5 Juni 1924.
Burg. en Weth. voornoemd,
VAN WOELDEREN.
De Secretaris,
F. BISSCHOP.
DIENSTPLICHT.
Vrijstelling wegens kostwinnerschap.
De Burgemeester brengt ingevolge art.
44, tweede lid van het Dienstplichtbesluit
ter openbare kennis, dat door den Minister
van Oorlog, bij beschikking van 12 Juni jl.
-no. 196 V.. van den dienstplicht met ijlgang
van 16 Juni 1924 voor een jaar is vrijge
steld wegens kostwinnerschap, de inge
schrevene voor den dienstplicht dezer ge
meente, lichting 1922 Johannes Jacobus
Hendrikus van Rijn.
Tegen deze uitspraak kunnen vanaf he
den binnen tien dagen bij de Kroon in be
roep komen, de ingeschrevene wien de uit
spraak geldt, elk der overige voor deze ge
meente voor dezelfde lichting ingeschreven
personen, of de wettige vertegenwoordiger.
Het verzoekschrift, dat met redenen om
kleed moet zijn, moet worden ingediend
bij den Burgemeester dezer gemeente.
De Burgemeester zorgt voor de door
zending van het verzoekschrift.
Vlissingen, 16 Juni 1924.
De Burgemeester voornoemd,
M. LAERNOES, L.B.
Prins Hendrik op een locomotief.
Gisterenmiddag keerde Prins Hendrik
van Utrecht naar Apeldoorn terug.
Alvorens de trein uit Utrecht vertrok,
heeft de Prins, die den wensch had te
kennen gegeven, zich eens persoonlijk
op de hoogte te kunnen stellen van de
mechaniek, het leven en gebeuren op
een treinlocomotief in volle vaart op
een eenigszins langen afstand, plaats
genomen bij den machinist onder ge-
Naar het Engelsch.
38)
O'Reilly dacht na. Wat zou hij doen
in den zak van den mantel, dien Clo
achtergelaten had, naar een briefje
zoeken, of naar boven vliegen om zoo
mogelijk nog te zien welken kant zij
uitgegaan was Maar het was zoo
goed als zeker, dat dit laatste geen
kans van slagen had.
O'Reilly ging op den stoel zitten,
waarop hij reeds gezeten had. Hij vond
den eenigen zak in den bruinen mantel
en in dien zak Kit's gitten taschje. Ver
der was er niets in te zien, waarom hij
het taschje voorzichtig opende. Terwijl
hij dat deed, viel het opgevouwen pro
gramma eruit.
HOOFDSTUK XXVII.
Toen Clo de taxi bijna in Beverley's
gezicht dichtgeslagen en den chauffeur
order gegeven had verder te rijden, had
het jonge meisje tot zichzelf gezegd
„Engel zal zoo verbaasd zijn, dat zij
de eerste minuut niet weten zal wat zij
doen moet. En tegen den tijd, dat zij
van haar verbazing bekomen is, zal zij
beseffen, dat het te laat is om mij tegen
te houden."
Clo had goed gedacht. Beverley
sprong zenuwachtig achteruit. ,Dan ver
leide van een ingenieur der Spoorwegen
die den Prins de vereischte inlichtingen
verstrekte.
De Prins had over zijn costuum een
stofjas aangetrokken en droeg een
stofbril.
Op deze wijze maakte Prins Hendrik
de reis van Utrecht naar Apeldoorn
mede.
Bezuiniging bij de P. T. T.
Te beginnen met 1925 zullen de uni
formjassen en andere kleeding van de
kantoorknechts en. bestellers worden
vervaardigd van donkerblauw laken in
de kwaliteit als voor den oorlog. Daar
tegenover wordt met ingang van 1 Ja
nuari 1925 de draagtijd van de unifor
men met een half jaar verlengd en voor
de kantoorknechten gesteld op 2 en
voor de bestellers op 1 aar.
Voorts zullen te beginnen met de
verstrekking van 1 Januari 1925 de
premies voor het langer dragen van de
kleeding dan den vastgestelden tijd,
per kwartaal niet meer per jaar worden
uitbetaald, met uitzondering van die
voor de overjassen en petten.
De zakelijke bedrijfsbelasting.
Het was voornamelijk de zware zorg,
waarmede de industrieën, waarmede
alle zaken te worstelen kregen, tenge
volge van de ongunst der tijden, die de
zakelijke bedrijtsbelasting als een on-
ïecht deed gevoelen, betoogt „de
Standaard".
De inzinking op maatschappelijk ge
bied na jaren van schijnbloei, de zware
concurrentie, onze nijverheid aange
daan door de valuta-moeilijkheden, de
druk, die op zichzelf goede sociale
voorzieningen legden op het bedrijf,
veroorzaakten dat de invoering der
zakelijke bedrijfsbelasting op het aller
ongunstigste moment kwam, dat zich
maar liet denken.
Zij mocht op zichzelf zoo zwaar niet
drukken, zij werkte als de druppel, die
den emmer deed overloopen. En dit niet
alleen om het bedrag maar ook om den
grondslag dezer belasting, tn tweeërlei
zin. Vooreerst viel het velen bedrijven
allengs moeilijker om gaande te blijven
en aan het personeel voldoenden arbeid
te bezorgen. De ondernemers, met het
lot van hun personeel begaan, moesten
worstelen met allerlei moeilijkheden om
hun volk aan het werk en bij de ver
diensten te houden. En op dat moment
kwam de gemeente en legde het bedrijf
een belasting op voor eiken arbeider
boven de tien, dien het met moeite veel
al aan het werk hield. Het argument,
dat op zichzelf redelijk was, verkeerde
daardoor in zijn tegendeel.
In de tweede plaats kwam de ge
meente te staan voor het uiterst moei
lijke vraagstuk der werkloosheid. Met
schrik moest het bestuur denken aan de
mogelijkheid dat telkens weer nieuwe
groepen arbeiders buiten het werk
kwamen. Men zocht naar wegen om het
aan werkgevers mogelijk te maken hun
bedrijf gaande te houden. Voor het ge
vaarlijke middel van het geven van
subsidie deinsde men zelfs niet terug.
En terwijl dus alle zorg moest uitgaan
om de werkgelegenheid voor inzinking
te behoeden, werd een belasting gelegd
op het aan den arbeid houden van per
soneel. Het werd gevoeld als een soort
straf. In andere gemeenten bleef zij
achterwege, waardoor de toestand
ontstond, dat gelijke industrieën, die
een zwaren concurrentiestrijd te voeren
hebben, hier getroffen werden door
deze belasting, terwijl zij elders van
dezen druk vrijbleven.
Dit alles nu schijnt ons voldoende
reden te geven om de zakelijke be-
moedde zij wat haar vriendin van plan
was te doen. Zij stond op het punt den
chauffeur te zeggen te stoppen, toen zij
als het ware in zichzelf de hardop uit
gesproken vraag hoorde „Maar wat
zal het heipen, als ik terugga
Voor zij Clo bereiken kon, zou deze
het geheim van Peterson's kamer al
ontdekt hebben. Wanneer zij zag wat
Beverley gezien had, zou zij weten, dat
er met een dooden man niets te begin
nen was, en zich zoo gauw mogelijk
uit de voeten maken, om niet in die
moordzaak gemengd te worden. Zij zou
de risico niet willen loopen om daarin
betrokken te worden. Het jonge meisje
was te verstandig daarvoor. Zij had
zich opgewassen getoond tegen de
grootste moeilijkheden. Zij zou ook te
gen deze opgewassen zijn. Beverley
liet dus den chauffeur door rijden. Hij
ging tot den hoek, waar zijn twee pas
sagiers ingestapt waren, Dan stopte hij
en Beverley stapte uit. Zij betaalde hem
en net doende alsof zij haar kleine geld
in het licht van een straatlantaarn na
telde, bleef zij staan tot de laxi wegge
reden was. Dan liep zij met het taschje
juweelen, dat Clo in haar schoot ge
worpen had, naar huis. Met haar huis
sleutel kwam zij binnen zij ging naar
haar boudoir en liet zich daar in een
stoel vallen, waarin zij even roerloos
zitten bleef als de doode Peterson in
zijn stoel gezeten had. Het was even
over tienen.
Vijf minuten later zette Beverley haar
drijfsbelasting weg fe nemen en art.
242 van de Gemeentewet te wijzigen.
Het Nederlandsche zakenleven staat
hier tegenover een organisatie, als die
van de Nederlandsche Vereeniging van
Gemeenten, welke blijft aandringen op
het behoud van deze belasting-bron der
gemeenten.
Het blad verstaat de 'bezwaren die
tegen opheffing pleiten. Er is zoo lang
aangedrongen op verruiming van het
belastingterrein voor de gemeenten, dat
men liever uitbreiding dan inkrimping
zag. Maar een ieder stemt toe, dat een
goede belastingpolitiek niet slechts re
kenen moet met de bate. die een belas
ting brengt, maar ook met haar wer
king. En de werking van de zakelijke
bedrijfsbelasting is wel zóó, dat voor
haar opheffing meer is te zeggen, dan
voor haar handhaving, besluit hef blad.
De Rotterdamsche scheepsbouw.
Wij melden reeds, dat de scheeps
bouwmaatschappij „de Nieuwe Water
weg" te Schiedam eenige belangrijke
opdrachten had gekregen van Engei-
sche reeders uit Glasgow en de North
East Coast tot 't bouwen van verschil
lende vrachtschepen. Het betreft hier
vier schepen voor Glasgow van 3500,
3000 en 3200 ton en vier voor de om
streken van New Castle van 7000, 3500,
3200 en 3000 ton en één schip van 3400
ton voor rekening van een der boven
genoemde Britsche stoomvaarilijnen.
Deze orders werden verkregen na
scherpe concurrentie met vele binnen-
en buitenlandsche scheepswerven en na
vele en moeilijke onderhandelingen
slaagde de maatschappij „de Nieuwe
Waterweg" er ten slotte in de orders
voor Holland te verkrijgen. Deze orders
dateeren echter niet uit den Iaatsten
tijd. Reeds in de vorige maand is de
„Elva Seed", een vrachtschip van 3200
ton van het monitor-type, zooals nog
nimmer in Holland gemaakt is, van
stapel geloopen en waarschijnlijk zal
het volgende week worden afgeleverd.
Dit schip was gebouwd voor rekening
van de Seed Shipping Cy. te New
Castle. Medio Juli zal een schip van
hetzelfde type voor deze maatschappij
van stapel loopen. In totaal bieden deze
orders voor ongeveer 1J4 jaar werk. De
namen van de overige betrokken ree
ders wilde de directie van „de Nieuwe
Waterweg" n.iel aaiisletncorrespondent
van „de Tel." mede'deeïen, daar men
bevreesd is dat daardoor de Engeische
reeders in moeilijkheden kunnen ko
men. De directie is thans in onderhan
deling met nog andere Engeische ree
ders voor den bouw van meerdere
nieuwe schepen.
PROVINCIALE STATEN.
Er zijn weder verschillende voorstel
len van Ged. Staten verschenen, te be
handelen in de a.s. Zomerzitting van de
Prov. Staten, van Zeeland en wel de
volgende
Verenreglement.
Waar het reglement op de overzet
veren in Zeeland niet bepaalt voor wie
de kosten zijn der keuring en herkeu
ring der vaartuigen en het Ged. Staten
billijk voorkomt, dat die ten laste van
den ondernemer komen, stellen zij voor,
dit alsnog in het reglement op te nemen.
Vervallen kan echter het artikel be
treffende vervoer van buskruit of an
dere licht ontplofbare of licht onibrand-
bare stoffen, daar bij Kon. besluit be
palingen betreffende het vervoer enz.
van die stoffen zijn vastgesteld.
Personeel veerdienst Kortgene
Wolphaartsdijk.
Volgens Ged. Staten kan aan het
hoed af en trok haar mantel uit en keek
in haar slaapkamer om te zien of haar
kamenier daar was. Maar de kamer
was leeg en zij legde haar grijzen man
tel en hoed waar zij die gevonden had.
Zij verzuimde niet den hoed. dien zij 's
middags op gehad had, en een paar
witte handschoenen achteloos op haar
bed te gooien dan belde zij om haar
kamenier die bijna onmiddellijk kwam.
Zij was, zoo legde mrs. Sands haar uit,
even wég geweest om miss Riley met
de afhandeling van een zaak fe helpen.
Half twaalf wenschte Léontine haar
meesteres goeden nacht en sloot zacht
de slaapkamerdeur. Zij had niets
vreemds gemerkt in madame's manier
van doen, alleen een voor haar onge
wone lusteloosheid.
Toen Beverley alleen was, deed zij
voorzichtig de deur van de groote, kale
kamer open. „Clo riep zij zacht.
Geen antwoord. Zij draaide het licht
op. Er was niemand te zien en Beverley
liep vlug naar de kleine kamer, waarin
zuster Lake geslapen had. Die was le
dig. Iets ernstigs, iets vreeselijks mis
schien, had het jonge meisje opgehou
den. „Zij zal niet terugkomen zij zal
heelemaal niet terugkomen", zeide Be
verley hardop. „Wat moet ik doen
Zij kon het zwakke kind, dat haar lief
had, dat haar dezen heelen vreeselijken
dag door met wonderbaarlijke kracht
en moed bijgestaan had, niet aan haar
lot overlaten. Maar wat kon zij
doen
verzoek van den Centralen Bond van
transportarbeiders, om het personeel
van 'den veerdienst KortgeneWol
phaartsdijk in directen dienst der pro
vincie te nemen, niet worden voldaan,
daar de veerdienst niet door de provin
cie zelve als bedrijf wordt uitgeoefend
het personeel is in dienst van de veer
schippers. Volgens de mededeeling van
de veerschippers hebben de knechts
nooit te kennen gegeven, dat hun loon
te laag zou zijn. De knechts hebben de
werkregeling goedgekeurd en nimmer
hebben zij tegen den werktijd bij Ged.
bezwaar gemaakt. Maatregelen worden
genomen om hen boven de hun toeko
mende ouderdomsrente eem pensioen
van ƒ400 te waarborgen en voor hun
weduwe een van ƒ300. In d>e premiën
zal door heni op billijke wijze worden
bijgedragen.
Geen subsidieverhooging.
De vereeniging voor Handelsonder
wijs te Middelburg had verzocht het
maximum waaraan het provinciaal sub
sidie gebonden is, op te heffen of, in
dien daartegen naar het oordeel van de
Staten overwegende bezwaren bestaan,
dit maximum te verhoogen tot een be
drag, overeenkomende met 15 der
voor het jaar 1925 geraamde uitgaven,
een en ander zoo mogelijk met terug
werkende kracht vanaf 1922.
De tegenwoordige regeling met een
maximum van ƒ8150 voor de dag- en
2400 voor de avondschool der ver
eeniging, loopt tot én met 1925. Gedep.
Staten achten het niet gewenscht tus-
schentijds een wijziging aan te brengen,
wat dan ook billijkheidshalve voor an
dere scholen zou moeten gebeuren,
waarvan de financieele gevolgen niet te
berekenen zijn bij gebrek aan nauwkeu
rige gegevens, maar toch op ruim
ƒ2000 zijn te ramen. Waar de wissel
vallige gang van zaken ten aanzien van
de salarieering van de onderwijzers
mede oorzaak kan zijn, dat in de
nabije toekomst zal blijken, dat inder
daad de uitgaven niet zoo groot zijn,
als -thans wordt gevreesd, en de pro
vincie niet steeds tekorten kan dekken,
gevolg van maatregelen, in welker tot
standkoming zij geem deel heeft kunnen
nemen, stellen Ged. Staten voor afwij
zend te beschikken op de verzoeken.
Dienst Wolphaartdijksche veer
Middelburg.
Nu de N.V. Autobusdienst Walche
ren in liquidatie is gegaan en uiterlijk
tot 31 Augustus 1924 den dienst Wol-
phaartsdijksche Veer kan voortzetten,
meenen Ged. Staten, dat een recht-
streeksche verbinding ais bedoeld niet
kan worden gemist en dat deze het best
kan worden tot stand gebracht door
dien motoromnibusdienst. De provincie,
welke de rechtstreeksche verbinding
ophief, behoort mede te werken om de
daarvoor in de plaats getreden verbin
ding te handhaven, zoolang dit noodig
blijkt te zijn.
Ged. Staten achten hef evenwel raad
zaam, daarvoor thans een anderen
vorm te kiezen, dan: tot dusver werd
aangenomen en achten het niet wen-
schelijk, dat de provincie aan een be
paalde onderneming een zeker subsidie
voor de uitoefening van dien dienst
verleent.
Maatregelen dienen te worden geno
men, dat een in alle opzichten voldoen
de uitoefening van den dienst zooveel
mogelijk verzekerd wordt. Dit doel zal
zoo na mogelijk zijn te 'bereiken, indien
te voren strenge voorwaarden worden
gesteld voor de uitoefening van den
dienst, in het bijzonder ten opzichte van
de beschikbare wagens en het reserve-
Roger kwam om één uur thuis. Hij
deed alles even kalm, ais om zijn
vrouw niet te storen, maar zij hoorde
toch hoe hij voorzichtig zijn deur dicht
deed. Zij probeerde en wilde niet sla
pen, maar bleef boven op haar bed op
den dag liggen wachten.
Na zes uur kon Beverley het niet lan
ger in bed uithouden. Zij sloop in haar
badkamer en nam een koud bad. Zij
voelde zich echter daarop nog even
uitgeput als daarvoor.
Zonder haar kamenier te bellen trok
zij een taiiormade, wit linnen costuum
aan. Zij zou op het gewone uur en haar
gewone plaats ontbijten, maar ver
wachtte niet, dat Roger bij haar komen
zou. Zij was echter nog in haar slaap
kamer bezig een broche vast te maken,
toen hij aanklopte.
„Binnen riep zij. blij en angstig
tegelijk. Roger kwam binnen, geheel
gekleed en er zoo frisch als een hoentje
uitziende. Beverley vond, dat hij nog
nooit zoo knap of zoo hard geweest
was.
„Morgen", zeide hij, zooals hij tegen
een vriend gezegd zou hebben. „Ik
hoorde je rondscharrelen en toen dacht
ik, dat ik wel kloppen kon. Ga je vroeg
uit vroeg hij. terwijl hij naar haar
costuum keek.
,*Dat vraag je zeker, omdat ik ge
kleed ben Neen, het was mijn plan
niet. Ik kon niet slapen. Ik vermoed, dal
mijn zenuwen wat van streek waren
door de warmte. En daarom ben ik om
INGEZONDEN MEDEDEEUNGEN.
Het beste geneesmiddel voor een
trage lever, schele hoofdpijn, verstop
ping en slechte spijsvertering is een
dosis Foster's Maagpillen. Deze pillen
regelen de vloeiing der gal van de Jever
naar de ingewanden. Nu en dan een
dosis Foster's Maagpillen verzekert
igoede werking van lever en ingewan
den, en is het beste voorbehoedmiddel
tegen een slechte gezondheid. Prijs per
flacon van vijftig versui'kerde pillen
0.65 in apotheken en drogistzaken.
12
materiaal. Daarna zou de uitoefening
van den dienst b.v. voor 3 jaar kunnen
worden aanbesteed.
Hiervoor vragen Ged. Staten dan een,
crediet van maximum ƒ6000 per jaar,
zijnde het maximum van het aan de
N.V. Autobusdienst „Walcheren" in
dertijd verleende subsidie.
Voor het verzoek van de Kamer van
Koophandel te Middelburg en de Ver
eeniging Handelsbelang aldaar, om de
boot van Zierikzee voortaan weder tot
Middelburg te laten doorvaren, achten
Ged. Staten geen termen aanwezig. De
motieven, waarop hun voorstel van 17
November 1922 was gegrond, maken
zij nog tot de hunne.
Het is gebleken, dat het personen
vervoer op all^zins voldoende wijze
met den niotoroi^ibus kan plaats heb
ben. Het vervoer van goederen is nooit
buitengewoon omvangrijk geweest en
de handel heeft zich reeds weten aan te
passen aan het gemis van de bootgele
genheid rechtstreeks de algemeenhe
den, welke de adressen te dezen aan
zien bevatten, kunnen Ged. Staten niet
overtuigen van de onjuisthid van hun
ne zienswijze. De besparing van ruim
ƒ30.000 voor de provinciale fondsen
meenen zij dan ook niet te mogen prijs
geven.
Subsidie autobusdiensten.
Door P. Bosters te Nieuw-Vossemeer
is een subsidie gevraagd voor een auto-
busdienst tusschen Anr.a-Jacoba-pol-
der en Steenbergen en wel van 500 per
jaar. Met den hoofdingenieur van den
Rijkswaterstaat zijn Ged. Staten van
oordeel, dat deze dienst misschien
wenschelijk kan zijn ter bevordering
van verbetering in de exploiatie van
de lijn Anna-JacobaSteenbergen van
de Rotterdamsche tramwegmaatschap
pij, ten bate van het reizend publiek,
doch dat hij in het algemeen 'belang niet
noodig is. Ook onderschrijven Ged.
Staten, dat het niet op den weg der
provincie ligt, mede te werken tot het
inrichten van een autodienst in concur
rentie met een tramwegdienst, die met
haar financieele hulp werd opgericht en
die niet overbelast is op het betrokken
gedeelte van zijn net.
Daar Ged. Staten meenen, dat de
dienst tusschen Kortgene en Kamper
land in een dringende behoefte voldoet,
stellen zij voor, ingaande 1 Januari
1924 aan de N.V. Auto-omnibusdienst
te Wissekerke een subsidie te geven
van ƒ3500 per jaar.
Geen verkeersinspectie.
Door dien A. N. W. B. is gevraagd
een verordening in te voeren betreffen
de de maximumwielbelasting op ver
schillende wegen en- een verkeersinspec
tie in te stellen om op de naleving van
de 'bepalingen dier verordening en van
de Motor- en Rijwielwet en het Motor
en Rijwielreglement toe te zien.
Ged. Staten, wijzen er op, dat de we
gen geen rijkswegen zijn en reeds door
zes uur opgestaan. Ik heb je toch, hoop
ik, niet gestoord, Roger
„Heelemaal niet", antwoordde hij be
leefd. „Ik heb een paar zaken waardoor
ik een half uur vroeger weg moet dan
gewoonlijk. We kunnen zeker voor dien
tijd wel ontbijten. Koffie, geroosterd
brood en wat vruchten zijn gauw ge
noeg klaar."
„Ik zal om het ontbijt bellen. Ik wist
niet of
„Wat wist je niet vroeg hij, toen
zij verder zweeg.
„O, niets bijzonders", excuseerde zij
zich. Toch wist zij zeker, dat hij be
greep, waarom zij niet verder gezegd
had dat zij niet wist of hij met haar in
het boudoir zou ontbijten.
„Johnson zal nu de couranten wel op
hun gewone plaats gelegd hebben",
zeide Roger, precies doende alsof hij
haar verlegenheid niet zag. „Ik ga ze
vast even inkijken. Kom je, als je klaar
bent Ik heb je een voorstel te doen,
dat wel in je smaak zal vallen denk ik".
Hij sprak vroolijk, heelemaal niet als
of hij een wrok tegen zijn vrouw had.
Vele vrouwen zouden daarmede tevre
den geweest zijn, maar Beverley be
hoorde niet tot die „vele vrouwen" en
Roger was nooit geweest als andere
gewone mannen. Dit was de eerste
ochtend na dien dag in Chicago, waar
op hij haar gevraagd had zijn vrouw
te worden, dat hij haar geen ochtend-
zoen had gegeven.
(Wordt vervolgd.)