1000 150 100 25 1250.- vindt MAANDAG ÏO MAART binnenland 62e Jaargang 1250.» ABüNNTMEN'TSPHïJS Voor Vlissingen en de gemeenten op Walcheren 2.20 -cr 3 maanden- Franco door het geheele rijk 2.50. Voor België 4.15. Voor overige landen-cer Post-Unie 4.70. Afzonderlijke nummers 5 cent. i&i?efif«i F. tM SE VELli Ir Jelsirsal 58, fiissingee. hl. te. iO. Pesfreksning 88287 FEUILLETON DE VROUW ZONDER HART 3) advertenties JtSRiEK zal, na deze Ivertenties plaatsen porkomen. TE VILDEN por wordt deze prijs iedsr fl, 50.00 ieder fl. 12.50 ieder ff. 2.50 j| J gminstens 50 stuks j cadeau naar ksuza, si wordt gezonden), j e.k. onder motto: iCAGPRODUGTEN. j s sterdam. vinnaars toegezonden. i2'fn iiEleelrp" jRATIS demonstratie lize bekende Stofzui- S Alle Apparaten in «MENTKOOP ver-1 krijjjbaar. Blowen Varftonr, Koop *5 Vtrl«i fèdingen en Weasiaaovragta, «a L ooraithetulin.u, vsn l-5rt(J|l [elke regel meer !S ceol TE KOOP solied |UIS MET TUIN, Istand, Voor ƒ4500.-. Ilen naar verkiezing (zool leet) F gegevens verstrekt Ml fNO-BUREAU |1ETERSE VAN W1JCK. VAN TIJEN. HoutkarkJ egen 15 Maart of later e NET MEISJE Jiorgenuren, of ais tweeil Ih aan te melden 'savorrfrl nette WERKVROUW Jidag en Vrijdag. |Bureau „Vliss. Courant'. derhouden PIANO |dres Peperdijk 34. voor menschen zon(lei.| [IERS MET KEUKEN, Jrn gas, electricifeit, waterT I, voor ƒ25 per maand. fetters D. L. C., bureai| jrrant". een ruim VERDIEPINGSHUIS ■n voortuin aan den K<w-| n weg. igen bij J. C. DOMMISSE, iche weg 76. irgerjuffrouw, R.-K, 51 j*| ;aanre geplaatst als UISHOUDSTER, tandig. Brieven letter E IURDOUX, Middelburg. TE KOOP relegging, een solied, MODERN HUIS, onderlijke ingangen, nr« 'tfcomst van ƒ950.— P"! n prachtgebouw. gegevens te bekomen hl NG-BUREAU - PIETERSE VAN WIJCK-1 zich aan tegen 15 Aprf UITSCH MEISJE iffrouw of hulp in de t oed kunnende naaien. 1 nderhaif jaar in Holland Te bevr. Nieuwste April gevraagd een DIENSTBODE de zaak). Zich aan PECKENS. hoek Waldr zijn „Electw" Drijs voor uw Kracltt- rcs en U zuil bjt rbaasd staat) va" prijzen. 3ESTE Motoren in VOORRAAD. VLISSHNGSCHE COURANT so: r»L ADVERTENTIEPRIJS: Van 1—4 regels ƒ1.10; voor lederen regel meer 26 ct Familieberichten van 1—6 regels ƒ1.70. Bij abonnement speciale prijs. Reel. Bï ct. p. regel. Kleine advertenties van 1-5 regels 75 ct. elke regel meer 15 ct taeipt dagelijks, silgezoiiderd sp Zendag en ligsigen grisnds irisisiijig fsesép Be abonné's In 't bezit eener polis, zijn GRATIS verze- f.c-rd teg6" ongelukken voor: gulden bij levens lange ongeschikt heid tot werken. cnn'^*^nn JUU een ongeluk. uUtl gulden bij verlies van een hand, voet of oog. gulden bij verlies van een duim. gulden bi] verlies van een wijsvinger. gulden bij verlies van eiken anderen vinger. De nieuwe vloot bouw. Het voorloopig verslag is verschenen omtrent de nota's van wijziging der marine-legrooting. betreffende den aan bouw van nieuw materieel. Vele Ka merleden achtten deze voorstellen in strijd met de regeeringsverklaring van ]5 Januari jl. volgens welke het kabinet 3c beslissing der Kamer van 26 Octo ber j.l. als een feit aanvaardde, waar door een voorziening in zake de mari tieme verdediging eerst zou kunnen volgen op maatregelen tot herste! van het financieel evenwicht. Terwijl tot dit lierste! tot dusver nog geen enkel resul taat is bereikt, worden, zoo wordt ver klaard, niettemin enkele weken na deze regeeringsverklaring, bij nota van wij ziging gelden aangevraagd voor den aanbouw van juist dezelfde schepen, welke ook in 1924 voor aanbouw in aanmerking zouden zijn gekomen, in dien het ontwerp-Vlootwet door de Sta- ten-Generaal was aangenomen. Afgezien van dit bezwaar wenschte men zich met den meesten nadruk tegen deze credietaanvraag voor nieuwen vtootbouw te verzetten. Andere Kamerleden verklaarden er niet geheel zeker van te zijn, dat dc nu aangevraagde schepen het in te dienen algemeen vlootplan zullen passen. Zij zouden het juister hebben geoordeeld, indien mèt spoed een nieuw ontwerp- Vlootwet ware ingediend, zoodat de behandeling daarvan nog in dit zittings jaar kon plaats vinden. Zij achtten dit zeer wel mogelijk. Eenige leden, die op zichzelf niet on geneigd waren de thans aangevraagde schepen toe te staan, indien deze voor onze maritieme verdediging en voor de handhaving van onze netraiiteit in Indië noodzakelijk zijn, wenschten uitdrukke lijk te verklaren, dat zij zich door het eventueel voteeren der aangevraagde gelden niet wilden vastleggen aan het plan van vlootaanbouw, gelijk opgeno men was in het verworpen ontwerp- Vlootwet. Verscheidene leden vroegen nadere toelichting omtrent de financieele be- ïeekenis van het onderhavig voorstel. Is, vroegen zij, de opvatting juist, dat thans 1 Yi millioen per jaar minder wordt aangevraagd dan bij aanneming van het ontwerp-vlootwet ten laste der staats begroting zou zijn gekomen Zal dit dc eerstvolgende jaren ook liet geval zijn Zoo ja, dan zouden zij dit met instentming begroeten. Oorspronkelijke Hollandsche detective roman door R. J. BRANDENBURG. Schrijver van „Het doodend Zwijgen". Wij liepen over het vlakke strand, waar de ebbende golven een spoor van water en wier achter lleteh en tallooze kwallen lagen, net koeken van gelatine, met inktachtige paarse figuren versierd. Links van ons was de muur van blonde, schaars begroeide duinen, rechts de zee. En over alles hoepelde de strakke, helderblauwe hemel, vo! licht. Ik rekte mij uit, voelde mij vol levens kracht en levensvreugde, lachte om de meeuwen, die boven ons hoofd duikel den en de lucht vervulden met hun schel gekrijsch. Ik begon te zingen een vroolijkc En- gelsche song en toen ter afwisseling een sentimenteel liedje. Het was heelemaa! niet mooi, ik heb geen stem, zooals mijn vriendin Tilly, die op avondpartijen het gewillig slachtoffer is. Ik kan niets op het gebied van kunst. Maar Arthur vindt het gelukkig niets erg. Hij liep in gepeins verzonken voort en plotseling zeide hij „Die mijnheer moet wel een bijzonder goede kennis van den heer Van Molen zijn geweest. Hij moet er van op de hoogte geweest Z1jn, dat de bankier iederen avond op ten bepaald uur naar de Witte ging." -Neen, en anders zou deze hem ooit !"et zqo maar mee naar zijn kantoor genomen, op zoo'n geit uur." ../Die mijnheer X. heeit beslist zeer dringende zaken met hem te bespreken gehad en heeft hem daarom zeker op gewacht en gevolgd." „Vindt je het dan niet vreemd, dat "iemand ken samen zou hebben gezien nP straat '/P0'1'. Zli kunnen direct een zijstraat ebben ingeslagen en bovendien in zulk inenschenvolte als 's avonds in de Het voornemen der regeering de j 1.500.500 ais'aandeel in de bouwkos ten der voor indik bestemde schepen voorshands op buitengewoon te boeken, had ook bij leden, die in beginsel ge neigd waren de gelden voor de aange vraagde schepen toe te staan, verwon dering gewekt. De leden die het voorstel bestreden, merkten op, dat het voornemen der re geering de aangevraagde schepen hier te lande te doen bouwen, bezwaarlijk als een ernstig argument voor den voor gestelden aanbouw kan gelden, te min der waar de arbeidsioonen slechts een gering percentage van de totale bouw kosten zullen beloopen. Men zou nog gaarne bevestigd zien, dat het de bedoeling is ook die schepen hier te iande te doen bouwen, waar voor de plannen in overleg met buiten- landsche firma's zuilen worden opge maakt. Eegeeringsplaiinen. In „De School met den Bijbel", week blad voor het Christelijk onderwijs, le zen wij Stel u voor een gewone iagere school met zeven leerjaren. Ie. De toelatingsleeftijd wordt met kén jaar opgeschoven. Gedurende vijf jaren dus één klas minder. Winst één zevende. Voor het rijk. 2e. Het zevende leerjaar wordt opge schort. Gedurende zes jaren nog één klas minder. Opnieuw een winst voor de schatkist van één zevende. Resten van de zeven klassen vijf. 3e. De subsidieering wordt beperkt tot de leerplichtige kinderen (7 tot 13 jaar). In de praktijk kan dit ten derde male één leerkracht schelen. 4e. De leerkrachten der aanvangs- klassen door „hulponderwijzeressen" vervangen. Vermindering der totaal- salarissen, zeg met één twintigste. 5. Op het totaa! der salarissen moet 20 worden gekort. Als er nu nog bijkomt 6e. Op U. L. O. bezuinigd, 7e. Stichting van nieuwe scholen stopgezet, 8e. 't Schooltoezicht afgetakeld, 9e. de leerplichtadministratie vereen voudigd, me dunkt, dan heeft het lager onder wijs veeren genoeg gelaten. Waren het maar veeren, pronkveeren. Er zijn er, die ze niet hooger schat ten, blind als men zich houdt voor de schending van de vitale belangen van het onderwijs voor het kind der lagere volksklassen. Want dat lijdt het meest. Spuistraat pleegt te loopen, verdwijnen twee menschen als spelden in een hooiberg." „Ik dacht, dat je er aan twijfelde, dat hij de moordenaar was..." „Dat doe ik ook, maar het tijdstip, de breedgerande hoed en dat de kluis deur dicht was ik heb in een der biaden gelezen, dat de deur niet open stond, al was die wel ontsloten. Het kan zijn, dat X. de deur achter zich dichtgetrokken heeft. Hij zou dan den directeur hebben willen doodschieten en de knal van het schot zou dan zeker niet naar buiten zijn doorgedrongen. De hevige schrik en de hartkwaal van den heer Van Molen maakten gebruik van het wapen overbodig. Och, het is niet meer dan een hypothese „Ik dacht, dat je je niet met deze misdaad zou bemoeien." „Het is sterker dan mijn voornemen", antwoordde Arthur „maar laten wij er nu in elk geval maar niet meer over praten." Wij kwamen dien middag iaat aan de lunch en genoten daarna van een kleine siesta. De avondbladen leerden ons alleen, dat de politie de begrafenis van het slachtoffer had toegestaan en dat deze droeve plechtigheid den volgenden dag zou plaats vinden, en verder, dat de geheimzinnige heer zich niet had aan gemeld, welk feit Arthur's veronderstel ling scheen' te bevestigen. „Hé, jammer", zei Arthur, „nu zal oom Van der Heule morgen wei naar de begrafenis zijn en de stemming in huis zal van zelf niet heel vroolijk wezen. Dat treffen wij niet, HOOFDSTUK II. „Op Den en Beuk". Den volgenden morgen kwam om negen uur de auto voor, welke door Arthur was besteld deze wilde mij een paar mooie plekjes op Zuid-Bveiand laten bewonderen, van welk eiland hij veel houdt. Wij zouden dan in Bergen op Zoom den middagsneltrein nemen. Met de gebruikelfke goede wenschcn Of zou men in ernst willen volhouden dat aldus „aan den bloei(!) van het on derwijs zoo min mogelijk schade wordt berokkend" Volhouden, dat „aan de grondwettelijke vastgelegde gelijkheid ten opzichte van de openbare kassen van openbaar en bijzonder onderwijs in geen enkei opzicht wordt geraakt" Dat kan men niet meenen, en dat meent ook niemand. Wijziging Arbeidswet. Naar het „Centrum" verneemt, is weldra een wijziging van de Arbeids wet te verwachten, waardoor dc be zwaren van de bakkers zullen worden ondervangen. De bezuiniging en de rijksambtenaren. De minister van binnenlandsche za ken heeft een schrijven gezonden aan de ambtenaren-organisaties over de ten aanzien van de rijksambtenaren te tref fen maatregelen in verband met de be zuiniging. In dat schrijven wordt o.m. gezegd dat de herziening van alle bezoidigings- regeiingen in dier voege geschiedt, dat var, 1 Januari 1925 af de totale salaris last met 25 millioen wordt verminderd. Het ligt in het voornemen om de rijks werklieden uit het bezoldigingsbesluit te lichten en bij de nieuwe regeling te brengen in de loongroepen voor de rijkswerklieden. Bij de regeering bestaan geen plan nen om in dit of in het volgend jaar tot werktijdverienging over te gaan. Het ligt niet in haar voornemen voor 1 Augustus 1925 opnieuw tot salari?.ver- mindering over te gaan. Faillissementen in Nederland. Volgens rnededecling van het Han delsinformatiebureau van Van der Graaf Cö.'s Bureaux yoor den Han del zijn over de afgeloopen week, eindi gende 7 Maart'iii Nederland uitgespro ken 79 faillissementen tegen 74 in de zelfde week van het vorige jaar. Van Januari tot en met 7 Maart 853 faillissementen tegenover 756 over het zelfde tijdperk van het vorige jaar-. De actie van bet spoorwegpersoneel. De organisaties van het spoorweg personeel hebben, naar „het Volk" meldt, een brief ontvangen van de di rectie van de Ned. Spoorwegen, waarin wordt voorgesteld, art. 36 uit het R.D.V. krachteloos te maken. Het dagelijksch bestuur der Ned. Vereen, van Spoor- en Tramwegpersoneel heeft besloten, van den hotelier en diens vriendelijke vrouw en van het personeel, verlieten wij ons hotel en even later vloog de snelle auto, de bagage voorop bij den chauffeur, door Vlissingen heen. Spoe dig hadden wij Middelburg bereikt en staven wij, na een blik op het fraaie stadhuis te hebben geworpen wie dat niet heeft gedaan, is te Rome ge weest zonder den Paus te hebben ge zien den weg over naar den Sloe- dam, een weg door het water heen. Wij reden door Goes en warén verrukt over den aanblik van de maagdelijk teere en blanke kerk, naast het krachtig, stoere manlijke stadhuis. Ik kom niet gauw or.der de bekoring van bouwwerken, maar dit was een heerlijke combinatie, in het dorpje Kioetinge hielden wij even stil. Hier lag in het midden van het marktveld een water-drinkplaats van pSarden stil te droomen in den zo mermorgen, omzoomd door een dub bele reeks hooge boomen en met rechts van den weg de eenvoudige kerk,waarheen door boomkruinen over huifde gangetjes leiden. Er was geen sterveling te zien op straat, wel achter de gordijntjes der huizekens. De stilte leefde in het dorp en de poëzie. Ik keek Arthur aan wij zeiden niets, dat zoti de rust gestoord hebben. Dan reden wij door Wemeldinge, een dorp van niets dan boerenhofsteden, verscholen te midden van veel groen, en een lange, rechte dorpsstraat. „Tante Jane zou hier zeker zenuw achtig worden van de stilte", merkte ik op. „Het is hier ook niet zoo druk ais in Londen, wel zeide Arthur. Ik schaterde het uit het was ge woonweg geen vergelijking. Wij snelden weer voort, op wegen die' opstaken uit de lage landen en bereik ten Bergen op Zoom, nog tijdig genoeg om daar de lunch te kunnen gebruiken. Toen naar den frein I Wij bereikten Utrecht om een uur of vijf Arthur had den vorigen dag gete lefoneerd en zijn neef Charles haalde ons met de auto af, een open race een voorstel te doen aan dc andere vier Spoorwegbonden om na gemeenschap pelijk overleg aan de leden te advi- heeren op het voorstel niet in te gaan. Ten spoedigste zal een vergadering worden uitgeschreven om deze kwestie te behandelen. Gevreesd wordt dat bij niet-aanneming van het voorstel groote moeilijkheden zuilen volgen. Het autobus-gevaar. Het ernstige autobus-ongeluk aan den Loosduinsche weg te 's-Gravenha- ge heeft er weer eens aan herinnerd, dat dit moderne verkeer niet alleen voordeelen oplevert, maar ook zijn eigen gevaren meebrengt, welke laatste het noodig maken, dat de meest moge lijke waarborgen voor de veiligheid worden genomen, aldus merkt de „Haagsche Ct." zeer terecht op en het blad vervolgt dan Over bedoeld ongeluk zelf»en over de vraag, wAar in dezen de fout school (of de fouten scholen), zullen wij het hier nu niet hebben. Maar in 't alge meen willen wij de opmerking maken, dat men meermalen zeer jeugdige chauffeurs autobussen ziet besturen. Vele menschen'Ievens in de bus èn op den weg worden aan zoo'n opge schoten jongen toevertrouwd. Mag men bij zoo jeugdige personen reeds vol doende verantwoordelijkheidsbesef ver wachten? Mag men verwachten, dat zij steeds de noodige voorzichtigheid in acht zullen nemen Het iijkt ons op zijn minst twijfelachtig. En welken waarborg heeft men, dat de autobusbe stuurders allen bekwame chauffeurs zijn niet alleen, maar óók over de on misbare routine en koelbloedigheid be schikken, noodig om in kritieke oogen- blikken even kalm en juist als vlug op te treden Welken waarborg óók, dat de chauffeurs steeds onvermoeid aan het stuur zitten, met de frischheid, die noodig is om met onverzwakte opmerk zaamheid het zoo verantwoordelijke werk te doen Een zeer ongewenschte toestand lijkt ons ook, dat bij onze autobussen de chauffeur In dezelfde ruimte zit als de passagiers. Hoe licht kunnen hun gesprekken zijn aandacht afleiden, en hoe licht komt hij niet in de verlei ding, eraan deel te nemen (de praktijk bewijst het) De bestuurder diende, zooals bij de Londensche bussen, apart te zitten, zóó dat hij zijn volle aandacht steeds aan zijn wagen en aan den weg kan wijden. wagen. Ik werd voorgesteld, neet' Charles zei enkele vriendelijkheden tegen mij en te gen Arthur, wij informeerden naar de gezondheid van oom en tante en dan stapten wij in, toerden door de stad en reden den mooien weg naar Zeist af. Neef Charles was een jongeman van omstreeks vier en twintig jaar hij was wat men noemt een knappe jongen, had een fijnbesneden geiaat, dat naar mijn smaak al te bleek was ik houd meer van een gezond-bruine tint donkere oogen en blauw zwart haar, op de ge wone manier bedorven dcor cosmes- tiqne, en met scheiding in 't midden. Hij maakte een ietwat vrouwelijken, verweekelljkten indruk, ook doordat hij aan zijn slanke vingers, zijn handen lagen ongehandschoeid op het stuur rad, vele ringen droeg met fonkelende briljanten een ordinair juweel I Arthur vertelde mij, dat Charles ik zal er nu dat neef maar aflaten, dat klinkt zoo oude-jutfrouw-achtig -te Leiden in dc rechten studeerde, ten minste daarvoor was hij naar Leiden gestuurd hij' schoot evenwel met zijn studie niet hard op, tot smart van zijn moeder, die zich daarover in een brief aan Arthur wel eens een enkel woordje had laten ontvallen. Arthur zeide, dat zij een beste vrouw was, die hij zeer hoogachtte, en ik beantwoordde deze plechtige verklaring van mijn man hoe gezellig klinkt dat toch, niet, waarde lezeres met de verzekering, dat ik zijn illuster voorbeeld zou trach ten te volgen. Wij reden, na Zeist te hebben gepas seerd, door een eenigszins heuvelachtig terrein, met links en rechts uitgestrekte dennenbosschen. Charles boog zich achterover „Zoo meteen kun je huize „Den en Beuk" zien", zei hij tot Arthur. Wij hadden van af Utrecht een goed half uur gereden met een vaart van af en toe 80 K.M. per uur. Daar stoven wij rond een hoek den nenbosch, zwaaiden een inrijpoort in en over een breeden klinkerweg ging het INGEZONDEN MËDEDEEURuEN. MJJNHARDT's Zemrvv-Tabtetten 75 ct. Laxeer-Tabletfen 60 ct. Hoofdpijn-Tabletten 60 ct. Bij Apoth. en Drogisten. Een ander met het vorige ten deele samenhangend gevaar is, dat de bestuurders vaak tevens als conduc teur optreden. Zij komen daardoor in de verleiding (ook dit bewees ons de praktijk om onder 't rijden de passa- igers van kaartjes te voorzien of geld aan te nemen. Dat mag nu heel „han dig" zijn en een goedkoope exploitatie bevorderen, maar het is hoogst on verantwoordelijk en ontoelaatbaar. Er moet op 't gebied van autobus wezen nog héé! wat verbeterd worden, hetzij door rijksregeling, hetzij door voorwaarden, door de gemeentebestu ren te stellen en... streng te handhaven. Ket uitbreidingsplan voor Groot- Amsterdam. Ruim twee jaren geleden hebben Burg. en Weth. van Amsterdam een commissie benoemd, die opdracht kreeg, het college te advisecren inzake het ontwerpen van een uitbreidingsplan voor Groot-Amsterdam. Zij kwam in het laatst van December 1923 met haar rapport gereed. Op oen der laatste da gen van het vorig jaar heeft de voor zitter bij Burg. en Weth. ingezonden het f,Schema var, een uitbreidingsplan voor Groot-Amsterdam", zijnde het re sultaat der commissoriale beraadsla gingen. Het rapport is -nog altijd, ter nadere beraadslaging, in handen van Burg. en Weth. Omtrent den inhoud verneemt het „HbL", dat daarin zijn aangegeven de richtlijnen, die, volgens het oordeel der grootst mogelijke meerderheid van de commissie, voor de verschillende ge deelten van Groot-Amsterdam bij het vaststellen van 't uitbreidingsplan be- liooren te worden gevolgd. Het „Sche ma" stippelt in hoofdlijnen de toekom stige verkeerswegen uit, adviseert qyer de soorten van bebouwing en over de verdeeling der stad in industrie- en woonwijken. Aangaande die voorgestelde verdee ling kon het blad het volgende berich ten. Het Westen en Noordwesten der gemeente, bij het nieuwe havengebied, zou dienen voor de vestiging van grootindustrie, evenals de Noordzijde van het IJ tot aan het Merwed'ekanaal, verschillende kleine nijverheidsinrich- recht op het groote huis af. Het was een ouderwetsehe buitenplaats, bijna geheel met klimop begroeid er vóór lag een breed terras, waarop tuindeuren uitkwamen en tevens de hoofdingang, en waarvan de treden afliepen naar een reusachtig grasveld, dat door en ijzeren hek was afgescheiden van den straat weg, waarvan wij juist afgebogen wa ren. De auto stopte, de voordeur ging open en naar buiten schreed een statige oude dame, met zilvergrijs haar en ge heel in het zwart gekleed tante Lena. Zij omhelsde mij moederlijk, drukte Arthur de hand, vroeg of wij een goede reis hadden gehad en gaf den achter haar aan schrijdenden bediende order, om onze koffers naar de groene kamer te brengen. „Jullie wilt zeker het liefst je eerst wat opfrisschen ik zal je even voor gaan naar je kamer. Heeft Charles heusch niet te hard gereden vroeg zij, met een bezorgden blik op haar zoon, die zich juist gereed maakte om de auto naar de garage te brengen, die op eenigen afstand lag van het groote huis, naast de woning van den tuinman. Wij haastten ons haar gerust te stellen. „Hij kan zoo over den weg vliegen, ik houd altijd mijn hart vast." Tante ging ons voor door de ruime vestibule, waar mijn blik werd getroffen door twee reusachtige hertengeweien, die als kapstok dienst deden, naar de breede marmeren trap. De groene kamer was een hoekka- mer, de gang liep er op dood het was een ruim vertrek met een balkon, van waar men een prachtig uitzicht had op den tuin terzijde van het huis, die over ging in hef bosch een raam zag uit op het bekende groote grasperk. „Wat een gezellige kamer 1" riep ik uit. „Ik hoop, dat jullie liet hier uitstekend naar jc zin zult hebben", zeide tante. (Wordt vervolgd.)

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1924 | | pagina 1