4 508 190 25 rwijzers SSSiilQO MEISJE istbode VRIJDAG 13 AUGUSTUS. teiij Van de Velde DE PROEFTOCHT ..PRINSES JÜUANR". FEUILLETON ESTER en WET- an VLISSINGEN, icitanten op voor de van RWIJZER en- tWUZERES nbare lagere school en. hoofd de heer n.l, 2 ONDERWIJ- in het bezit der akten 3 ONDERWIJZERS der akte j, terwijl tot aanbeveling zal is geplaatst in de 2e ie zenden aan den vóórl8Augustusa.s. OH! OH.' b ik een jeuk CH (wettig gedepo- direct, geneest huid jes, Excema, roode :ende wonden. 25, Proeffi. FI. J.~, j. S A N IT A S Goedgekeurd. e n, St. Jacobstr. I a m, Amstelstraat 21 (werk en Prijscou- inlichtingen wordt gen toezending van ;els aan ons Hoofd- 1TAS Box 339, Am- No» B.t&m t&Bmr&euam -s^aso1 (DER TE GROOT SDER TE KLEIN t tot 4 uur. Te be au „Vliss. Courant". ■I WESTEN, Wilitel- vraagt een jen uren 7.30—12 vut, beneden 15 jaar. lts Maatschappij toomvsart Uiddelburg-Retterdf ngelegen plaatsen- VAN PASSAGIERS, EREN EN VEE. t.iiü. r.t. ut na. w i I snuggere lui iedézaif's resultaat 'rooiijke bui. de Gedé 45 ets. I ARMAND BENIEST, I am sfaarwrag®». stbode gevraagd voor de en een geheelen da? Adresbur. .Vliss. lin gezin, te Middel- gevraagd tegen No- unnende koken, tegen net waschgeid van et opslag Blieven tbode", bureau. NfiA- lourant*, Middelburg. een net Augustus 13 16 17 19 8 8 ringen wordt Woens- iterdag 12 uur v bekomen lam N V. Trunsp.es i. v.h. Erven G VOS, 018; te Middelburg ORN, Tel. 153ie 'AN OOSTERHOUT [e Dordrecht Gebr K, Tel. 101. VLISSINGSCHE COURANT artMMPMPNTSPRliS: Voor VHutagen en de gemsenisn op Walcheren ƒ2.20 fr drie maanden Franco door het geheele rp 2.50. Voor BelgiE ƒ4.15. Voor over'gs landen der Poet-Unie ƒ4.70. - Aizonaerlgke nummers 5 cent iüynRiaa F. VH 58, Itaffljai. Iiliiew htwJB ADVERTENTIEPRIJS: Van 1—4 regels 1.10; voor iedere regel meer 25 ct. Familieberichten van 1—6 regels 1.70. Bij abonnement speciale prijs Reclames 52 ct. per regel.—Dienstaanbiedingen en -aanvragen 13 ct. per regel fsrsÉjn! Ésplijs?, aitesisBéeri 9? tem 80 iïwm srkés Chtistelijke Seestilip imjlMI III H»7l)llll«ll«imWiliWWIR gulden bfl levens lange ongeschikt heid tol werken gulden bij dood door een ongeluk *|tfïflBBl(ien b'ï verlies A If f% "O S j van een hand, 3 "Tj E g tl lilI voet oS oog luU gulden bij verlies van een duim gulden bij verlies van een wijsvinger gulden bij verlies van eiken anderen viijger •rawnw.k A\U' b-vt. r Prti<1WBi»iTllMnianiWtWWfWBlMHPIf "im-Miyg van de mailboot Hot was gisteren een bijzondere dag ,nor de stoomvaartmaatschappij „Zee land" Een van de nieuw gebouwde stoomschepen, welke de plaats moeten innemen van de in den oorlog verloren gegane schepen, zou den officieelen proeftocht doen, om daarna door de maatschappij te worden overgenomen. De nieuwe ..Prinses Juliana" is ge bouwd op de werf der Kon. Maatsch. de Scheide" aihier, geheel volgens de teekeningen van het oorspronkelijke schip, dat destijds werd vervaardigd door de Fairfield Shipbuilding Yard te Gov an (bij Glasgow).Deze maatschap pij heeft de teekeningen welwillend af gestaan aan „de Schelde" en op enkele kleine uitzonderingen na is de „Prinses Juliana" dan ook geheel gelijk aan de „Prinses Juliana", welke der. Ien Fe bruari 1916 onder de Engelsche kust op een mijn is geioopen en, na langdu rige vergeefsche pogingen tot berging van het schip, aan de golven moest worden prijsgegeven. Niettegenstaande het groote verlies, dat deze .maatschappij gedurende den oorlog geleden heeft (wij brengen hier nog in herinnering dat o.a. een der stoomschepen, die invalide krijgsge vangenen vervoerde, werd getorpe deerd) en de tegenwoordige economi sche toestand, heeft de raad van com missarissen toch besloten voort te gaan de VlissingenFolkestone Lijn op de meest energieke wijze te ontwikkelen, overtuigd zijnde, dat de algemeen be kend staande goede reputatie, die deze veilige route neeft, zonder twijfel in den loop van tijd het groot aantal pas sagiers van vóór den oorlog wederom zal terugbrengen. De nieuwe „Prinses Juliana" is een prachtig stoomschip en er is dan ook een algemeene roep over de soliede en degelijke afwerking. De Kon. Maatsch. „de Schelde", die reeds zoovele jaren onze nahonaie in dustrie op scheepbouwgebied op schit terende wijze hoog houdt, heeft ook hiermede weer alle eer ingelegd. Het schip heeft een lengte van 364 voet, een breedte van 45.4 voet en een diepte van 25.10 voet, het schip een vaart gegeven van 10.000 tonnen. De „Prinses Juiiana" is gebouwd onder Lloyds toezicht en mag 800 passagiers vervoeren. Hoewel wij bij het te water laten van de „Prinses Juliana" op 13 Maart j.i. een beschrijving er vaft gegeven heb ben, mogen nog wei enkele bijzonder heden in de herinnering worden terug geroepen. Er zijn vijf dekken. Het zeer ruime Promenadek (oppervlakte 5400 vierk. voet) overdekt door het sioependeki biedt den passagiers een uitmuntende gelegenheid om beschut te genieten van frissche zeelucht en vergezichten. Het nieuwe stoomschip is bestemd De Diamanten van Ladv Valworth. Kaar het Engelsch van Mrs. HUNGERFORB Vertaald door f. P. WESSELINK VAN ROSSUM. 27) (Nadruk verboden.) Die goedkeuring veranderde mrs. Brand's wrok wel een beetje. Alles wel beschouwd was zij misschien wel wat hard geweest in haar oordeel over Mil- licent. Het moest voor haar wel een vervelende middag zijn geweest om een oude vrouw te gaan opzoeken zij was waarschijnlijk van de Duran's regel recht naar huis gekomen met Nadine, die de correctheid in persoon was, zoo wel als de veiligheid en alles wat maar wenscheiijk was voor die dolleman van een Millicent. Zij voelde zich op dit oogenblik zeer dankbaar tegenover Na dine, die ook overigens zeer gunstig aangeschreven stond. „Ik geloof, dat je gelijk hebt", zei ze. „En wat Nadine Roche -betreft, haar vriendinnetje, ik had je al lang eens over haar willen spreken. Het is zulk een lief meisje zoo zacht zoo welopgevoed maar arm, weet je. Haar vader, generaal Roche, stierf plot- en de fami,ie bleef onverzorgd hu ÏÜ-i-T-een zeer ftowoon verschijnsel moeTt ia'ren, z00dat het arme kin(i moest gaan les geven om rond te ko als nachtboot en de uiterste zorgen zijn besteed aan de slaapcovnpartimen- ten. Voor de eerste klasse op het prome nadedek zijn 4 twee persoonshutten, gelegen in hef midden van het schip. Op het bovendek zijn drie groote dek huizen, waarin zich de zeer luxueus in gerichte en ruime rooksalon. voorzien van buffet, verder een vorstelijke suite, bestaande uit salon, slaapkamer en badkamer, twee „suites de luxe" met salon, slaapkamer en- toilet en 27 twee- persaonsdekhutten, benevens twee één- persoonshutfen en een vierpersoonshuf, bevinden. Ieder dekhuis staat binnendoor met het hoofddek in verbinding, zoodat het groote en gezellig ingerichte restau rant met keurige mahoniehouten betim mering, hetwelk voor meer dan 80 per sonen zitplaats aanbiedt en op het hoofddek gelegen is, behalve van het „Salonartiges Treppenhaus" ook ge makkelijk van elders te bereiken valt. Op laatstgenoemd dek zijn bovendien gelegen een damessalon, 26 hutten met één bed, 32 met twee bedden en 4 met drie bedden en op het benedendek 12 hutten met één'bed, 26 met twee bedden en 4 met vier bedden. Een aan tal dezer hutten zijn door een deur met elkander verbonden. De toiletgelegenheden zijn zoodanig verdeeld, dat men er steeds een op korten afstand van iedere hut aantreft. De compartimenten voor dames zijn geheel gescheiden van de andere hut ten en bestaan 'uit een gezellig inge richt salon (die indien noodig veran derd kan worden in ieen slaapsalon met 8 bedden) en 8 hutten met twee bed den. Een toiletgeiegervheid is in de onmid dellijke nabijheid en de hut van de ste wardesses is vlak bij, zoodat zij elk oogenblik ter beschikking van de da mes zijn. Alle hutten zijn. voorzien van electri- sche schellen en kunnen verwarmd worden door afzonderlijke stoomver- warmer. De tweede klasse afdeeling bevat ook een dekhuis, waarin zich een flinke ruime rooksalon, benevans twee ruime dekhutten (met ieder 12 bedden) be vinden. Verder bevinden zich op het hoofddek de eetsalon, waarin 28 zit plaatsen, een ruime damessalon en zes vierpersoonshutfen, terwijl op het be nedendek 3 tweepersoonshutten, 6 vier- persoonshutten en 3 zespersoonshutten zijn gelegen. De eerste klasse biedt dus slaapge legenheid voor 270 personen, de twee de klasse voor ongeveer 124. Voor toevoer van frissche iucht resp. voor de afvoer, hetgeen door 4 groote ventilators ieder van 25 P. K„ alsmede door een 4 tai kleinere geschiedt, is voor alle verblijven, zoowel die van de lste als van <d<^ 2e klasse, in ruime mate gezorgd. Er zijn voor deze ventilators en het licht 3 dynamo's van 750 ampères. De betimmering van het geheele schip is toevertrouwd geweest aan de men met het Kleine inkomen, dat zij en haar moeder bezitten." „Een droevige geschiedenis, maar een zeer veel voorkomende. Bedoel je, dat ik haar zou helpen Wou je mijn beiangsgtelling voor baar opwek ken Maar ik zie werkelijk niet in, hoe ik zou kunnen helpen. Wanneer geld „O neen. Niets van dien aard, maar ZJJ zag er onlangs wat bleek uit, en nu ae season ten einde loopt en Millicent e,n 1 bij je zullen komen logeeren, ciacnt Ik er over, hoe vriendelijk het van je zou zijn, wanneer je het arme kina ook inviteerde om daar te komen al was net alleen maar om haar van de frissche lucht te laten genieten. Het trof mij werkelijk, zoo slecht als zij er uitzag, en Millicent zot, het heerlijk vinden, wanneer je haar een poosje kon logeeren.' „Wel natuurlijk, natuurlijk" zei lady Valworth vriendelijk. „Alles wat die lieve Millicent genoegen kan doen doe ik graag en bovendien, alles wat jé mii van miss Roche verteld hebt, heeft mijn belangstelling opgewekt." „Zij is je belangstelling wel waard", begon mrs. Brand met warmte, toen voetstappen buiten op het portaal haar deden ophouden. „Ah, daar komt zij vermoedelijk. Nu kun je zelf zien, welk een bijzonder lief persoontje het is." Door de opengaande deur kwamen ae beide meisjes binnen. Millicent glim lachend, een beetje ondeugend, mis schien om zich te wapenen tegen de firma H. P. Mutters <S Zoon te 's-Gra- venhage, een firma die op dit gebied een reputatie heeft en reeds voor tal van groote mailbooten voor de Holland Amerika lijn, de „Rotte.rdamsche Llovd" er, de „Nederland" beeft geleverd en dat steeds op zulk een wijze, dat ook hier weer de vaderiandsche industrie niet ten achter blijft bij de buitenland- sche. Ten einde de vaart, zoowel bij dag als bij nacht, zoo veilig mogelijk te ma ken, heeft de maatschappij kosten noch moeite gespaard, om alle booten zoo danig uit te rusten, dat zij daarin door geen enkele stoomvaartlijn zal worden overtroffen. Hoewel er volgens de wettelijke be palingen voor hef type der nachtbootcn 8 waterdichte schotten moeten zijn, is dit aantal met 3 overschreden, die van zoodanige afmetingen zijn dat het drijf- vennogen van het schip gewaarborgd blijft, ook wanneer de beiue grootste, naast elkaar gelegen afdeelitigen vol water staan. In alle hutten zijn, op voor de hand liggende plaatsen, reddinggordels aan wezig. De wijze, hoe deze gordels moe ten worden aangelegd, wordt duidelijk gemaakt door de in elke hut aange brachte aanwijzing, waarop door pho to's (met bijschrift) een en ander is voorgesteld. Voor eiken passagier en iederen opvarende is minstens één gor del aanwezig. Er is zorg gedragen, dat ten aiien tijde voor iedereen aan boord ruim schoots plaats in de reddingsbooten aanwezig is. Alle reddingsbooten, 13 in getai, bevinden zich op het bootdek. Bovendien kunnen deze reddingsboo ten, uitgezonderd 2 en de vlotten, inge val van scheepsramp, zoowel aan bak boord- als aan stuurboordzijde te wa ter worden gelaten. Verder zijn alie bogten der maat schappij voorzien van %raaülooze tele grafie. De ambtenaren voor dezen dienst zijn thans niet meer in rijksdienst, doch bij de maatschappij. Om gewaarborgd te zijn, dat bij een scheepsramp deze toestellen steeds bruikbaar zuilen zijn, heeft de maat schappij haar schepen laten voorzien van een sterke accumulatoren-batterij, geplaatst naast het telegraafkantoor, dus hoog boven water. Alocht de scheepsdynamo, ook zon der scheepsramp, onklaar worden, dan wordt geheel automatisch de accumu latoren-batterij ingeschakeld en heeft er dus geen oogenblik stoornis plaats. Ten einde eike aanleiding tot paniek te voorkomen, ingeval het electrisch iicht plotseling mocht uitgaan, is bo vendien door ,het geheele schip een stelsel van noodverlichting (kenbaar door roode gloeilampjes) aangebracht, dat stroom ontvangt van de accumula toren-batterij en dat steeds (met ae gewone verlichting) bijstaat. Bovendien bedient die accumulato ren-batterij een stelsel van groote alarm-bellen, welke over het geheele schip verdeeld zijn en die uitsluitend berisping, die haar wachtte. Nadine kalm en lief ais gewoonlijk. Lady Valworth hield het handje een oogenblik vriendelijk vast en keek lang naar het lieve gezichtje van het meisje. Haar biapwe oogen, onschuldig als een zomerlucht, haar zacht golvend haar, de bekoorlijkheid van haar bewegSijk mondje dat alles maakte een diepen indruk op de moeder van Granit Boyle. „Mrs. Brand vertelde mij, dat je er wat bleek uitzag, lieve," begon zij, ter wijl zij het meisje op een stoel naast haar liet plaats nemen, „en dat ide Lon- densche rook' de rozen van je wangen heeft genomen. Natuurlijk kan ik niet bij ondervinding spreken, omdat wij elkaar nu voor het eerst ontmoeten, maar ik vind wel, dat zulk een lief kind als jij geen bedroefde oogen moest heb ben." Nadine lachte flauwtjes, maar terwijl zij dit deed kwamen de tranen in haar bedroefde oogen. „Ben je we' sterk en gezond ver volgde lady Valworth, die nog steeds de hand van het meisje vasthield. „ik geloof het wel. Het is heel vrien delijk van u, dat u zich om mij bekom mert. Alaar er scheelt mij werkelijk niets dan dat dan dat ik mij soms een beetje moe voel." „Aloë. Ja, dat begrijp ik. Nu, er wordt een plannetje voor je gemaakt, een kleine samenzwering, die ik je zal vertellen. Heb je ooit van Valworth Park gehoord Ja Ik moet erkennen, dat het een heei mooie plaats is, zeer door den kapitein van af de brug in werking kunnen gesteld worden, inge val van werkelijk gevaar is men dus onafhankelijk van het al of niet tijdig waarschuwen van bedienden. Op de brug bevinden zich de telefo nen, waardoor het mogelijk is ae on- denvaterkloksignaien, welke van af vuurschepen of bepaalde plaatsen van de kust kunnen gegeven worden, reeds op grooten afstand op te vangen. De schepen worden voortbewogen door 2 machines van het triple-expan- sie-stelse! met 4 cylinders. De schroe ven zijn driebiadig en zorgvuldig ge balanceerd. De aanzet-toestellen be vinden zich tusschen de machines, waardoor de machinist tijdens het ma noeuvreeren het overzicht heeft over beide machines. Alie hulpmachines zijn in duplo en zoo ingericht, dat ingeval er een defect aan de eene ontstaat, de tweede het werk van beide kan ver richten. De stoom, noodig voor de machines, welke 10.000 paardenkrachten kunnen ontwikkelen, wordt geleverd door vier groote dubbele ketels, weike met hei nieuwste systeem van geforceerde trek een capaciteit van 11.000 paarden krachten hebben. De maximum snelheid bedraagt 22.6 knoopen. Wij hebben nog een kijkje in het zee postkantoor genomen. De directeur van het genoemde postkantoor, de heer Van der Veer, behoorde mede onder ae genoodigden. Hij verklaarde dat de in richting van het postkantoor gehee! naar wensch is en er met de eisc'nen van de praktijk voldoende rekening is gehouden. Zondag was de „Prinses Juliana" naar Rotterdam vertrokken om in het droogdok nog te worden schoonge maakt en Woensdag kreeg de boot lig plaats aan de Parkkade te Rotterdam. De directies van 'de maatschappij „de Schelde" en de „Zeeland" hadden voor dezen officieelen proeftocht vele autoriteiten uitgenoodigd, terwijl ook ae pers, w,o. ook ons blad, door vele journalisten was vertegenwoordigd. Onder de vele autoriteiten noemen wij in de eerste plaats den vertegen woordiger van H. M. de Koningin, den kapitein-luitenant ter zee Ten Broeke Hoekstra. Dat H.M. de Koningin beiang stelt in onze nationale lijn is hierdoor weer voldoende bewezen. De regeering toonde haar belangstelling eveneens en zoo waren de iteeren König, minister van waterstaat en Van IJsselsteijn, mi nister van landbouw, nijverheid en han del mede aanwezig. Verder de Commis saris der Koningin in onze provincie, de heer mr. H. J. Dijckmeester, de heer Westerman, directeur-generaal der posterijen Rammaert, oud-insp.-gene raal van den rijkswaterstaat Van Oordt, hoofdingenieur-directeur van dezen dienst in onze provincie De Vulder van Noorden, regeerings-com- missaris bij de maatschappij „Zeeland"; jhr. Kretschmar van Veen, directeur- generaal en Van Kraijen'noff, hoofa- geschikt de blosjes op bleeke wangen terug te brengen", zeide zij, terwij! zij Nadine een zacht tikje op de wangen gaf. „Wel, wat denk je van ons plan netje Zou je graag voor een paar weken bij mij komen in het Park „Naar buiten gaan weer eens groene velden zien boomen bloemen stamelde Nadine zwak. „En meer dan dat", lachte lady Val worth vrooiijk. „Je zult niet enkel de lammetjes tot gezelschap hebben Mil- licent komt ook bij mij en nog verschei dene anderen. Ook vrienden van je, bij voorbeeld mr. Duran en zijn kleine Clytie." Waar waren thans die bleeke wan gen en die kwijnende oogleden geble ven Verdwenen. De oogleden waren opgelicht en daaronder glinsterden een paar groote, gretige, schitterende oogen. „Het is waar, lieve", babbelde lady Valworth verder, die verheugd was over het effect dat haar mededeeiing had op het lieve kind naast haar, hoe wel zij haar zenuwachtigheid geheel verkeerd begreep. „Om vérschillende redenen heb ik in Auugstus miin huis altijd vol. In de eerste plaats wegens de jacht op den korhaan. dan omdat kapitein Boyle's verjaardag van mijn zoon, lieve in Augustus valt, en ik dan altijd mijn groot'bal geef." Zij glimlachte bemin nelijk en streelde Nadine's hand, alsof het spreken over haar knappen zoon haar aangenaam was. „Je ziet dus, dat ambtenaar van de Staatsspoor Verder het college van commissaris sen van „de Schelde" en de „Zeeland" en de directeuren, hoofdingenieurs en inspecteurs van deze maatschappijen. Uit Duitschland waren enkele hoog geplaatste spoorweg- en post-autori- teiten herwaarts gekomen, wc. de heer Breussing, ministerial director van de post en spoorwegen en de Duitsche consul alhier maakte den tocht ook mede. Toen de genoodigden Woensdag avond aan boord kwamen, baadde het prachtige schip in een zee van licht en de keurige afwerking kwam uiistekend tot haar recht. Men zou nauwelijks kunnen veronderstellen dat zulk een zeekasteel is ingericht voor passagiers, die slechts enkele uren aan boord ver toeven. Doch de luxueuss inrichting van het schip is, naast de veilige route van den ,,Zeeland"-dienst. juist een aanbeveling dat reizigers van het con tinent de Vlissingsche route steeds plachten te prefereeren voor hun reis van en naar Engeland. Ais het verkeer met Duitschland zich geleidelijk her stelt, wat toch we! ais vaststaande mag worden aangenomen, dan zal de „Zee land" zeker weder een even drukken dienst hebben als de laatste jaren voor den oorlog. Woensdagavond liet het weer zich gunstig aanzien en de barometer liep ook nog op, zoodat er goede teekenen waren voor behoorlijk weer wij zijn den laatsten tijd allesbehalve verwend. De Maas lag zoo rustig en het water kabbelde wei eenigszins, doch overi gens was het zooais maar gewenscht kon worden. Velen hebben dan ook bij den heerlijken avond geprofiteerd van den schilderachtigen aanblik, welke de havens van de .Maasstad bij avond op leveren, ais daar deze groote en kieine schepen met hun ontelbare lichtjes iets sprookjesachtigs lijken. De kleine pas sagiersbootjes schieten ais notedopies door het water met hun honderden passagiers, die nog naar den overkant moeten. Donderdagmorgen was het voor hen die den tocht door den Waterweg wil den volgen, reeds vroeg dag. Want om 6 uur iiet commandant A. Buskop, die gezagvoerder van de „Prinses Juliana" is geworden, de trossen losgooien en stoomde de boot langzaam aan weg. Te ongeveer acht uur was men te Hoek van Holland aangekomen en toen werd de vaart er ingezet. Met een kolossale snelheid doorkliefde het schip het wa ter en werd gestoomd in de richting van Scheveningen dat in de verte zicht baar was en met kijkers zelfs zeer goed te zien. Dan werd koers gezet in de richting van het Maas-lichtschip en met de groote snelheid welke het schip ontwikkelde bleek toch hoe rustig het op het water lag. Van het lichtschip Alaas werd naar de Noord-Hinder ge stoomd en dit nog steeds met onver minderde volle kracht. Even voor twaalf uur werd de vlag van de „Zeeland" in top geheschen, ten je niet veroordeeld zult zijn tot een ver velend tête-a-têfe met een oude vrouw. Er zal jeugd zijn, om je op te vroolijken en dien vermoeiden trek uit je mooie oogen te doen verdwijnen. Tot mijn spijt zal mijn zoon niet bij ons komen vóór den zeventienden den avond vóór zijn verjaarfeest eigenlijk net op het nippertje." „Gaat hij weg?" fluisterde ftadine om toch iets te zeggen, want om de waarheid te zeggen luisterde zij niet meer en kon zij er alleen maar aan denken, dat Maurice Duran ook in het Park zou zijn gedurende den tijd, dat zij daar geïnviteerd was. Mocht zij die uitnoodiging aannemen Kon zij het wagen Maar o, het zou zoo heerlijk wezen, een geheeleweek bij hem te zijn misschien veertien dagen „Ja", zei lady Valworth a propos van haar-zoon, „hij gaat naar Zwitser land, vertelde hij mij, met een paar van zijn ongetrouwde vrienden. Natuurlijk heeft hij veel vrienden. Wanneer je hem zult ontmoeten" met een trotsch glimlachje „zul je dat begrijpen. Dus je komt, lieve AliUicent zal ontroost baar zijn, wanneer je bedankt." „Ik ik zou het heel graag doen begon Nadine, hortend en stootend, bang om te bedanken, maar nog banger om het aan te nemen, aan gezien de strijd met haar geweten nog niet was beslist. (Wordt vervolgd.)

Krantenbank Zeeland

Vlissingse Courant | 1920 | | pagina 1