EVELIJ N.
<vm?*
MAANDAG 33 DECEMBER.
Kleuwjaarswenschen
nieuwjaarsgroeten.
BjNNENLAND
FEUILLETON
HOI «SlrS^liS SaS^SÏ®.S*^^êl*l^
VLISSINCSCHE COURANT
ADVERTENTIE-PRIJS
Van 1—4 regels: ƒ0.80; voor iedere
regel meer 20 centbij abonnement spe
ciale prijzen. Reclames 40 cent per regel.
Dienstaanbiedingen en dienstaanvragen 10
cent per regel, bij contante betaling.
Familieberichten van 16 regeis 1.30,
Iedere regel meer 20 cent.
ABONNEMENTSPRIJS.
Voor Vlissingen en gemeenten op Wal
cheren ƒ1.85 per drie maanden. Franco
door het geheeie rijk 2J2Ü. Week-abon-
nementen :34 cent. Afzonderlijke nummers
3 cent.
Evenals vorige jaren
zal in het nummer der
VlissinischeCourant
dat verschijnen zal en bij de Abonné's
bezorgd wordt op Woensdag 31 De
cember 19!9, de gelegenheid worden
opengesteld tot het plaatsen van
Deze advertentie» worden opge
nomen tegen verminderd tarief en
wel van 1 tot 4 regels f 0.50iedere
regel meer 15 cent.
In de Naamlijst: Per naam en per
regel 15 cent. Alles bij vooruitbetaling.
Opgaven, worden ingewacht vóór
cf ojp 30 December a.s.
Nederland en België.
De Belgische bladen vernemen, dat
minister Hijmans een interview heeft
gehad niet een medewerker van de
P'1 rijsche Matin" over de onderhande
lingen tusschen België en Nederland en
over de hernieuwing van het verdrag
van 1839.
Minister Hijmans verklaarde dat de
onderhandelingen een gunstig verloop
hebben en doen verwachten, dat een
belangrijke verbetering tot stand zal
worden gebracht.
Wat betreft de kwestie van de vei
ligheid, hierbij doen zich ernstige moei
lijkheden voor. De vernieuwing van het
verdrag van 1839 heft de neutraliteit
op en België wil voortaan zijne volle
dige souvcreiniteit handhaven. Het
sluiten van verdragen niet Frankrijk en
Engeland zal niet alleen tegemoet ko
men aan de rechten en verlangens van
de Belgen, maar zou in het belang zijn
van alle drie de landen.
De onderhandelingen zouden tusschen
Frankrijk en België worden voortgezet.
Zij zijn nu onderbroken, maar ik ge
loof, zoo verklaarde minister Hijmans,
dat zij zeer spoedig zullen wo-rden
hervat.
De Belgische gezant.
iDe -«benoeming van prins de Ligne
'of «Belgisch gezant te 's Gravenhage,
is «thans in «België officieel geworden.
Naar wij vernemen zal de nieuwbe-
n«/emde gezant eerst in Januari e.k. op
ziin post aankomen.
Besprekingen over de Schelde.
De Antwerpsche „Nieuwe Gazet"
meldt, dat de ingenieur «Pierrard, direc
teur-generaal van het Belgische zee-
Oorspronkelijke Roman.
Op dit oogenblik naderde een be
diende.
Een telegram voor den graaf.
Magnus nam dit aan en ging er mee
naar de schitterend verlichte eetzaal,
waar zijn moeder en aanstaande
schoonmoeder reeds waren.
Van het de«partement, zei hij een
minuut later. l«k moet vanavond nog
weg. Waarschijnlijk gaat het om de in
Berlijn vrijgekomen plaats.
Een waanzinnige vreugde deed Eve-
iiin's hart luider kloppen. Zij was toch
werkelijk een gelukskind. Het noodlot
verhoorde al haar wenschem.
Als een lichtend fata «morgana zag
zij in haar verbeelding de miiliöenen-
stad. die altijd haar ideaal was ge
weest
Arm kind, nu zal de tijd je zeker
wel lang vallen, zei de gravin den an
deren dag medelijdend tot Evelijn en
streelde haar hand. Zullen wij op be
zoek gaan of menschen vragen
Om Evelijn's lippen lag een trek van
ingehouden spot.
Dank u, zei ze dan. Ik wil liever
Magnus' afwezigheid «benutten om mijn
rijkunst wat te ontwikkelen. Kitty
Welbers heeft me reeds gevraagd een
ritje te maken.
De gravin knikte.
wezen, aanstaande week naar Den
Haag zal vertrekken om er over de
technische vragen betreffende de Schel
de te onderhandelen.
De ex-keizer.
De „Soir" zegt uit gezaghebbende
bron te vernemen, dat de Nederlandsche
regeering eenige weken geleden offici
eus aan de Entente heeft doen weten
dat zij niett zou toestemmen in de uit
levering van den ex-keizer. De Neder
landsche regeering «beroept zich op het
recht van asy.l en «op andere gronden.
Vrijstelling van militieplicht.
«Naar aanleiding van lief bij de
Tweede Kamer ingediende ontwerp tot
wetswijziging «der militie is, naar wordt
gemeld, door den minister van oorlog
aan de burgemeesters bericht, dat het
ook in de «bedoeling ligt de militie-
plichtigan van de lichting 1920 in de
gelegenheid te stellen «alsnog van de
vrijstelling teprofiteers». Voor e.en deel
van degenen, die van deze gelegenheid
gebruik zullen maken, zat reeds eerder
liet tijdstip van inlijving aanbreken. Om
te voorkomen dat zij hierdoor verplicht'
zouden worden eenigen tijd in werke-
lijken' dienst doo«r te torengen. voordat
zij de vrijstelling verkrijgen, is de mi
nister in liet algemeen «bereid hun op
hun «verzoek uitstel van eerste oefening
te verteenen. Dat uitstel moet gev«raagd
worden, althans dient de voorkeur, aan
den burgemeester der gemeente voor
welke men geloot heeft. Elke aanvraag
om uitstel wordt doo«r den burgemees
ter met den meesten spoed doorgezon
den naar den provincialen adjudant, na
voorzien te zijn van een verklaring om-
trijnt het al of niet bestaan van kans
op vrijstelling. «De «provinciale adjudant
zal aan degenen, die vermoedelijk kans
op vrijstelling hebben en in Januari
1920 «zomden moeten opkomen, al da
delijk namens den minister voorloopig
uitstel verieenen. Dit wordt 'hun recht
streeks «bericht, terwijl de provinciale
adjudant voor de doorzending naar den
minister zorg draagt.
De „Frans Naerebout".
•Hët Vergaan «van de oude „Frans
Naerebout", welke eenige jairen geleden
op een mijn liep deed dien naam bij
ons loodswezen tijdelijk verdwijnen,
doch ove«r eenige weken zal de vloot
van loo'dsvaartuigen weder een schip
van dien «naam bezitten,
H«e,t stoomtransportvaartuig „Frans
NaerboU't", gebouwd door de N. V.
IJsehverf op hare werf afdeeling Kam
pen, voo«r rekening van het departe
ment van marine, heeft de vorige week
met goed gevolg op de reede van Texel
en op «de Noordzee proefgestoomd,
waarbij «een gemiddelde snelheid van
ongeveer 10.2 «Engelache mijlen per uur
werd «behaald gedurende een volle
krachtproef van 4 uren.
De triple-expansie stoom machine met
bijbehoorende installatie, welke met
a'le dekwerktuigen werd vervaardigd
door de N. V. Machinefabriek Utrecht
'te Utrecht ontwikkelde daarbij een ge
middeld vermogen van ongeveer 340
I. P. «K. met een gemiddeld aantal om
wentelingen van 184 per minuut.
Scheepvaartbeweging.
Gedurende de afgeloolpen week zijn
den Nieuwen Waterweg binnengeko
men 111 schepenj waarvan 1 zeilschip
en 2 zeelichters. Hiervan ter/en be
stemd voor Rotterdam met inbegrip
«van «Hoek van Holland, 103 schepen,
Zooals je wilt. Maar rij niet zon
der knecht en neem liever Bessie
Zeza is te wild.
Evelijn glimlachte. «Den tweeden
raad wilde zii nehoor geven, den eer
sten, zeker niet. Wat had die knecht bij
haar noodig
Dadelijk na het ontbijt reed zij, goed
geluimd, naar het kasteel der Wetbers.
Kitty was de eenige die haar sympa
thiek was. Zij kwam zichzelve voor als
een gevangen vogel, die plotseling de
vrijheid, heeft herkregen. Hoe heerlijk,
eindelijk eens van den dwang bevrijd
te zijn Magnus' vervelende gesprekken
met gehuichelde belangstelling aan te
hooren.
Op het kasteel aangekomen, hoorde
zij, dat men daar reeds vroeg uit was
gegaan.
Ook goed zelf des te beter,
dacht zij. Het is heerlijk, alleen te
rijden.
Zij nam den terugweg over Berd-
sletten. Daarbii moest zij vlak langs
«den tuinmuur van Buchegg.
Evelijn wendde het hoofd niet der
waarts, doch zag toch schuin even ovdr
den muur naar het op een kasteel ge
lijkend heerenhuis.
Alles hermetisch gesloten. Deur en
vensters. Wijd en zijd geen mensch te
zien. Dat was ook het beste.
«Daar het nog vroeg was, besloot
Evelijn een eind het Keizerpad op te
rijden.
Hier was het om dezen tijd van den
dag geheel eenzaam. Af en. toe boog
van de straat een weg af, die dieper
het lokkende duister van liet woud in-
met. 142.435 netto reg. tons, voor
Vlaardingen 2, Dordrecht 1, Schiedam
1 en Krimpen a. d. Lek 1
.Gedurende hetzelfde tijdvak van 1918
kwamen den Nieuwen Waterweg bin
nen 67 schepen, waarvan 10 zeilschepen
en zeelichter. «Hiervan waren voor
Rotterdam bestemd met inbegrip v.an
Haak van «Holland 62 schepen, voor
Vlaardingen 4 «en Maassluis 1.
HET VERKEERSWEZEN IN
ZEELAND.
«Bij de behandeling van de begroo
ting van waterstaat, is door den lieer
De Muralt een rede gehouden over het
verkeerswezen in Zeeland, welke wij
belangrijk genoeg achten om deze ge
heel aan de /Handelingen" te ontlee-
nen.
«De heer De Muralt zeide het vol
gende
Ik wensch een «enkel woord te zeg
gen over de verkeerswegen in Zeeland
te water en te land. Lk vermeen aan
stonds te mogen o«pmerken dat het
toch niet juist is, dat liet Rijk ten op
zichte van dit vraagstuk zich aan vaste
aigemeene regelen houdt. Zoo wordt
bijv. de aanleg van tramwegen bevor
derd doordat het Rijk betaalt 1/3, de
provincie 1/3 en de «belanghebbende
streak 1/3. Dit lijkt «mij nu absoluut
verkeerd. Het is dunkt mij toch niet
hetzelfde of een streek als Dr.ente of
bijv. een streek gelegen aan de grens
een subsidie of renteloos voorschot
vraagt of dat het een streek geldt in
het hartje van ons land. Wanneer wij
maar de kaart van ons land zien, dan
valt het onmiddellijk op, dat Zeeland,
als een verzameling eilanden, in geheel
andere situatie verkeert dan het ove
rige deel van Nederland.
Het is volkomen juist dat de open
bare lichamen Rijk, provincie en ge
meente de openbare verkeerswegen
moeten aanleggen en onderhouden
wie zou dit anders moeten doen? En
het is juist hieromtrent zeer in het al
gemeen vaste regelen te stellen. «Maar
de verdeeling van het aandeel dat elk
van die publieke lichamen heeft bij te
dragen om de verkeerswegen aan te
'eggen, te onderhouden en te exploitee-
ren, kan niet overal naar denzelfden
maatstaf gaan. Zoo «is htet verkeerd dat
een doorgaande groene verkeersweg
.wordt onderhouden «door de betrokken
gemeenten, polders of provincie.
Het doorgaand verkeer van Neder
land met Zeeland en verder naar België
geschiedt over den Oosterscheldedam.
Ik vermeen nu dat de verkeersweg ver
der over Goes, Middelburg, Vlissingen
en verder te water naar Breskens en
Van hier via Schoondijke, Aardenburg
naar België geheel «door het Rijk dient
te worden onderhouden.
Het gedeelte van dezen doorgaanden
verkeersweg Vlissiin«gen-«Breskens «bijv.,
bestaande in een stoombootveer, is
geheel ten laste van de provincie. De
ze schakel in het verkeer wordt door
de provincie «onderho«uden en geëxploi
teerd ais een provinciaal verkeersbe-
iang, zonder te kunnen voldoen aan de
eischen van het doorgaand verkëer.
Natuurlijk, andere «taak heeft de pro
vincie niet. Maar daarmede is 't door
gaand verkeer niet gediend, integendeel
bepaald geschaad en ontstaan de meest
ongewenschte toestanden.
De heer van, Zuijen, een van de
voortvarend«e leden van de Provinciale
Staten van Zeeland, een man van be-
teekenis in Zeeuwsdh-Vlaanideren, die
het doorgaand verkeer daar goed kent,
voerde. Evelijn sloeg op goed geluk
een daanvan in. Deze leidde na een
paar bochten naar een eenzame weide,
i «a toet midden waarvan een verlaten
houthakkerswoning stond. iRotsruïnes
en een prachtige, oude, met mos be
groeide beuk verhieven zich eenigszins
op den achtergrond.
Hoe mooi, dacht zij, vluchtig den
blik daarover latende gaan. Doch het
volgend oogenblik hield- zij Bessie te
rug, als gaaüte voor haar een afgrond.
Naast den beuk had zij een man ge
zien, die «bezig was met schilderen,
doch bij haar aanblik snel opsprong.
Zij wilde terug. Docto Bessie door
'naar plotseling rukken aan de teugels
verschrikt, «begon te springen.
Hoe het dan kwam, dat zij, in plaais
van terug te keeren, afsteeg en plot
seling kalm op «een omgevallen boom
zat, terwijl hij tot haar sprak met de
oude overredingskracht, wist zij later
zelf niet.
Er was iets dwingends in zijn grijze
oogen en iets gebiedends in zijn toon,
dat haar zwijgend tot luisteren dwong.,,
Misschien is het beter, dat ik hem
zijn dwaasheid eens en vooral uit liet
hoofd praat, stelde zij zichzelve gerust.
Hij had toch gezegd, dat, ais een toeval
haar eindelijk niet zijn pad had doen
kruisen, hij haar op Rettenegg ge
schreven zou hebben, daar hij een uit
spraak tusschen hen beiden voor be-
shst noodzakelijk hield. Ik behoor na
melijk tot de fatale menschen, die op
bevel noch vergeten, noch van hun
hoop afzien, besloot hij.
Maar wat is er dan nog te ho-
lieeft in de vergadering van de Staten
van Zeeland een voorstel gedaan om
de Ged«. Staten op te dragen alles te
deen, wat mogelijk is om het zoover te
krijgen dat het Rijk ook dit ge«Seelte
van den doorgaanden verkeersweg in
onderhoud en exploitatie overneemt.
Zeeuwsch-Vlaanderen mist een« be
hoorlijk doorgaand verkeer met het
overige Nederland, juist omdat de ver
keersweg niet geheel in Rijks handen
iigi.
De. heer «burgemeester van Zuilen
schrijft te recht in de toelichting tot
zijn voorstel zooeven door mij ge
noemd
„Wil men tegemoet komen aan het
rechtmatig verlangen van de ingezete
nen van Zeeuwsch-Vlaanderen, een ge-
regelden, naar de eischen van den te-
genwoordigen tijd ingerichte» inten
sieve» stoombootveerdienst ov«er de
Wester Schelde te hpttben, met aanslui
ting op de spoorlijn Vl'issingen-Roozen-
daal en- over het doorgaand verkeer
over den weg Vlissingen en het «overige
Nederland-, ten einde betere communi
catie te krijgen met het overige Ne
derland en «minder dan voorheen te zijn
aangewezen op verkeer met België,
dan zal de provincie voor zware lasten
komen te staan, welke niet uit inkom
sten besteden kunnen worden."
Indien mijn medewerking gevraagd
wordt voor steun van een dergelijk
voorstel voor een andere streek, welnu
ik wil het hier ruiterlijk verklaren, dan
zou ik mij er in« vele gevallen tegen
verzetten.
«Maar ik tart een ieder in deze Kamer
en daarbuiten om mij een stukje Ne-
derlandsch grondgebied aan te wijzen
dat zóó geïsoleerd ligt ten opzichte
van het overige «deel van Nederland als
dit stuk. In het noorden is de afslui
ting volkomen door de Wester Schelde,
in het westen door de zee en in het
oosten en «zuiden, volkomen door België.
Gaat het nu aan om te..zeggen: de
betrokken streek moet er maar voor
zorgen Welke is d«e betrokken streek?
Nederlandsch gebied misschien 100.000
H, A. Maar het overigroote deel van
het betrokken gebied is België.
België wil gaarne de zorg voor
Zeeuwfch-Vlaanderen op zich nemen.
Zeer gaarne zelfs 1 Zeeuwsch-Vlaande
ren is daar niet van gediend en ben ik
goed ingelicht, dan stonden onze sol;
daten op Walcheren nog korf geleden
klaar voo«r verdediging van het stukje
grond, wanneer de liefde van België
zoover gaat om gewapenderhand zijn
liefde aan Zeeuwsch-Vlaanderen op te
dringen.
Het is toch duidelijk dat het hier niet
cp gaat om te zeggen zooals elders
de betrokken streek moet «de communi
catie bekostigen zooals elders. Deze
toestand' is onhoudbaar, is niet natio
naal. De onmiddellijk betrokken streek
is te klein, o«m voor .het doorgaand ver
keer naar het Noorden zelf te kunnen
zorgen, de provincie financieel niet
krachtig genoeg. Het Ri.i«k moet hier
ingrijpen.
Wat in 't bijzonder hier «geldt voor
Zeeuwsch-Vlaanderen geldt in 't alge
meen voor heel Zeeland.
in den doorgaanden verkeersweg zoo
even door mij genoemd, namelijk van
Brabant af via Goes, Middelburg, Vlis
singen, Breskens naar België, liggen
groote gedeelten, die niet bij het Rijk
in onderhoud ziin. De fouten die daar
aan kleven zijn uiteengezet in de toe
lichting toe-hoorende «bij het voorstel
ingediend door den heer Van Niftrik,
«pen, nu ik met een ander verloofd
«ben riep zij «half angstig, half boos.
De hoop, dat u tot erkenning van
uw overijlde daad komt en uzelf terug
vindt. U hebt uw hart onderworpen aan
den wil, een schitterende partij te
doen, doch zooiets is u onwaardig en
een zonde tegen de natuur. Toen u mij
:n Weenen een blauwtje liet loopen,
was ik eerst besloten, mij een .kogel
door het hoofd te jagen
U vroeg Evelijn hem met een
gedwongen lach.
Hij knikte.
Ja, ik «De koude cynicus, voor
wien een vrouw tot dusver niets be-
teekende. Lach maar, als u den moed
daartoe hebt. liet is toch zoo. En weet
u waarom
Nu
Omdat ik mij inbeeld, dat u de
eenige vrouw voor mij op aarde is, en
ik voor u de eenige man. Twee men
schen geheel voor elkaar geschapen.
En dat zou mij ontgaan, alleen omdat
u meent, dat een hand vol geld en een
titel u gelukkig kunnen maken
Niet dat alleen, maar
Bah, wilf ti me doen gelooven,
dat gij u met uw inzichten, met uw
geestelijken hoogmoed, met uw vrij
heidsdrang gelukkig kunt voelen in het
juk, dat een nog echt middeleeuwsch
denkende en «voelende kaste u wil op-
Iggen Of dat u den „goedigen" Mag
nus ooit kunt lief hebben
En als dat toch liet geval.is?
Daarvan moet n mij eerst over
tuigen. Voorloopig neem ik van deze
mogelijkheid even weinig notitie als
eveneens een zeer ijverig lid van de
Staten van Zeeland. Ik acht het be
paald noodig dat de minister zich eens
ten volle iiet voorlichten omtrent «den
toestand van het verkeerswezen in
Zeeland.
Dparvoor is het noodig de menschen
uit «de streek te hooren. De heer Van
Dixhoorn, ook lid der Staten van Zee
land, een bekende figuur daar, heeft in
de laatste zitting van de Staten deze
zaak bepleit. De Regeering ne«me hier
van kennis. Op voorstel van den heer
van Dixhoorn is een commissie be
noemd om omtrent de verkeersbelan-
gen van Zeeland te «adviseeren.
Ik acht dit te meer noodig de
minister houde mij dit ten goede
raar aanleiding van het antwoord dat
ue minister gaf aan den heer Buisonjé
op diens vraag betreffende de spoor-
en tramverbindlngen van Zeeland en
Zeeuwsch-Vlaanderen met Zuid-Hol
land. Uit dat antwoord blijkt dat de
minister wèl van meeming is dat de
verbinding niet gunstig is't gold een
treinverbinding maar dat voor
Zeeuwsch-Vlaanderen «de buitenland-
sche marktplaatsen nog moeilijker te
bereiken zijn «dan Rotterdam.
Ik zou den minister dringend willen
verzoeken wat meer studie te willen
«maken «van liet doorgaand verkeers
wezen van Zeeland en de verbinding
met het overige Nederland, dan zal
Zijn Excellentie tot andere inzichten
komen.
Burg. en Wette van Vlissingen heb-,
ben er ook op gewezen hoe treurig de
verbinding i«s van Zeeuwseh-V.laande-
ren met het overige Nederland.
lil het adres aan Ged. Staten merken
Burg. en Wette o.a. o«p
„In steeds toenemende niaYe wordt de
behoefte gevoeld aan uitbreiding van
den provincialen s'oombootdienst van
Vlissingen met Zeeuwsch-Vlaanderen.
Dat aan deze behoefte vooral in de
tegenwoordige tijdsomstandigheden b'j
het verhoogde nationaliteitsgevoel der
bewoners van Zeeuwsch-Vlaanderen
meer en meer uiting wordt gegeven, be
hoeft geen verwondering te wekken.
Het zou dan ook van groot belang te
achten zijn indien alie pogingen in/iet
werk werden gesteld om Zeeuwsch-
Vlaanderen zooveel mogelijk uit zijn
isolement op te heffen door het verkeer,
mét het overige deel der provincie en
het geheeie land sterker te bevorderen.
Door den dienst van het stoomboot-
verkeer zoodanig te regelen, dat bijv.
tik uur van den dag een stóombootver-
binding met Zeeuwsch-Vlaanderen
wordt verkregen, zou de handel in Zee
land ten zeerste werden gebaat."
De vereeniging tot bevordering van
de belangen van Zeeuwsch-Vlaanderen
heeft tot den minister ook een adres ge
richt wat teekenend is voor den toe
stand.
Ik lees daar
„Uit Axel moeten geregeld verschei
dene handelaren, en ook van uit Koe
wacht enkele handelaren, des Maan
dagsmorgens, naar de beurs in Rotter
dam reizen, om daar uiterlijk ten 10 ure
aanwezig te zijn.
Het is voor genoemde heeren abso
luut noodzakelijk, dat ze 's Maandags
morgens om 10 uur te Rotterdam aan
wezig zijn,willen zij met vrucht den han
del in de Zeenwsch-Vlaanische produc
ten in Holland Runnen volhouden.
Op dit oogenblik is het eerlij mid
del voor genoemde handelaren om op
tijd ter beurze te zijn, dat ze des Maan
dagsmorgens om 4.20 uur per extra
van uw verloving. Er is een zwijgende
taal van hart tot hart, die men alleen
den naam liefde geven mag. En deze
taal,Evelijn, deze nooit bedriegende taal
heeft tusschen ons gesproken «al wik
u het ook nog zoo ontkennen. De «her
innering daaraan heeft m» den revolver
u«t handen geslagen en mij naar Bu
chegg gedreven en doet mii daar alle
grillen van mijn tante geduldig verdra
gen, En mij. beroepende op deze her
innering vraag ik u nu Durft u nu
werkelijk volhouden, mij recht in de
oogen ziende, dat u graaf Sanderfeld
iief hebt
Eveliin was vuurrood geworden.
Wat een brutaliteit, stiet zij op
gewonden uit. Doch onder den door
dringend op haar rustenden «bliik bleef
de vraag onbeantwoord.
«Een glimlach gleed over zijn glad
geschoren gezicht. Hij haalde diep
adem.
Ik wist dat u niet den moed zou
hebben, tegenover mij te liegen. Nu
ben ik gerust. Rijd maar terug naar de
gouden «kooi en laat u weer opsluiten.
Dat wat u in mijn ban bracht, is niet
dood en zal u tot mij terugbrengen.
Nooit 1 riep Evelijn lui-de. Zij
sprong vanaf haar boomstam o.p haar
paard en dreef het met' toornigen slag
verder langs den weg. Niet het hart
mijn wil is de macht, waaraan ik
gehoorzaam.
ik zal u hier dagelijks verwachten
en u zult komen riep hij haar na.
(Wordt vervolgd.)