Hieuw! Hieuw!
A. N. BUT Az.,
Stoom-Piano-fabriek,
jWnziek-Jastriiwentai.
;i
II
lfill
Mlssclerij en Slooprij,
Zoutevisch van beste Schelvisch.
P. C. KLUGT Co,, Zoutevisch-Expori, IJmuiden
i. - SALON- ft*
I EN PIANOLAMPEN
Verwacht deze week:
VANDALEN,
Gebrs. Hamerlinck.
mosselen, Paling en alle andere
zoetwatervlsd), in gelei.
Advertcntiën.
Suikerdistributie.
Verkr jgbaarstelling
Levensm iddelen
Kerkstraat 12.
TBR NEUZEN Rijwielhandel.
ANTGINE MES,
MIDDELBURG.
Droge Eiken-, Beuken
en Dennenblokjes
te Ter Neuzen.
N. J. HARTE,
J. R. H. DE SMIDT,
Stationsweg, Terneuzen.
H H. LANDBOUWERS.
P. PLATTEEUW.
JACs. DE KOK, Terneuzen.
Provinciale Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Lijn Vlissingen-Breskens-Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.
Lijn Walzoorden-Hansweert-VSake.
Middelen van Vervoer.
is. Vervolgens wierpen zij het kanon over
boord. Eenigen tijd later ontmoette men een
Duitsche duikboot, op welke de geredden
werden overgegeven.
De zeillogger Middelharnis II heeft te IJmui-
den twee officieren en drie minderen opge
bracht, die nabij boei VI verden overgenomen
uit een Britsch vliegtuig, dat zwaar bescha
digd ronddreef' en later gezonken is.
De daders van 15 inbraken gevat.
De politie te Amsterdam heeft dezer dagen
een buitengewoon goede vangst gedaan, waar
door de dadeis van een zeer groot aantal in
de laatste maanden gepleegde inbraken in
tydelyk onbewoonde woningen, onschadelijk
zyn geworden. Van niet minder dan 15 inbra
ken, sinds Maart gepleegd, zijn deze drie jon
gelieden, broeders van 26, 21 en 28 jpar,
overtuigd kunnen worden. Een kamer en een
gang van het politie-bureau aan het Leidsche
Plein zien er uit als een zeer floreerende
opkooperszaak -r hier liggen netjes als op een
tentoonstelling geëtaleerd de tallooze gestolen
voorwerpen, uitmakend een zeer uitgebieide
buit, welke de meest uiteen'oopende zaken
bevat. Wilden wy gaan inver iaiseeren, dan
waren daartoe vermoedelijk eenige kolommen
noodig. Naast en tusschen zeer veel kostbaar
heden, tafelzilver enz. trok de aandacht vooral
datgene, wat de invloed der crisisomstandig
heden op het inbrekersbedrijf toont, want rijk
was de buit aan levensmiddelen, stukken rook-
vleesch, hammen, zijden spek, potten vet,
conserven, heele voorraden harde- en toilet
zeep, koffie, thee. sigaren, sigaretten en tabak,
zagen wij rykelijk opgestapeld liggen, om niet
te vergeten hoeveelheden kleeren en linnengoed,
waarby een kostbaar bont, welke voldoende
waren om een afzonderlijke winkel van in te
richten.
De 3 inbrekers, die in het laatst der vorige
week aangehouden zjjn, hadden de gewoonte,
den dag vóór het slaan var hun slag, aan
de woning, welke ze meenden dat in aanmer
king kwam voor een bezoek, aan te bellen.
Bleek er dan niemand thuis te zijn, dan kwa
men zij in den. vroegen morgen, meestal tus
schen 5 en 7 uur, terug, maar thans aan den
achterkant van het huis. klommen over een
schutting, verbraken een vensterruit of paneel
en kwamen zoo binnen.
Hun eerste werk was dan, het slot van de
voordeur verbreken, opdat zij, na het volbren
gen van hun taak, of als zij aan den achter
kant gestoord mochten worden, langs den
koninklijken weg, zonder op straat de aan
dacht te trekken, het huis zouden kunnen
verlaten.
Vernield hebben ze over het algemeen wei-
nig, gewoonljjk namen zy het bovenstuk van
het buffet at, om dan op hun gemak de laden
te plunderen.
De aanhouding is het gevolg van verden
king door de politie van kettinghandel. Toen
de [politie er al de lucht van kreeg, dat tel
kens in de woning van het drietal aan de
Nieuwe Tolstraat groote pakken werden bin
nengebracht. heeft zjj er een huiszoeking ge
daan in de hoob eenige kettinghandelaars te
kunnen vangen, maar zij vond er de sinds
maanden opgestapelde buit, waarvan bijna
alles op de recberchelysten voorkwam. Ook
de moeder en de zuster der verdachten en de
vrijer der laatste zijn aangehouden, doch weder
op vrije voeten gesteld.
Dat er nog veel vermist wordt, is te be
grijpen. Zeer veel gestolen goed moet al ten
gelde ^ijn gemaakt. Op een der drie broeders
is bij fouilleering een bedrag van f 3000 ge
vonden. Een hunner is aangehouden als de
serteur. Een ander is aanvankelijk gevlucht,
doch heeft zich later bij de politie gemeld,
op raad zijner moeder, Thans zijn alle drie
in verzekerde bewaring. Zij bekennen, voor
zoover daarvan sprake kan zjjn, want al drie
maanden hebben zij eigenlijk in een roes ge
leefd, en zij weten zeiven niet meer precies,
waar zjj ingebroken en wat zij gestolen hebben.
De Burgemeester van TE fi NEUZEN maakt
bekend, dat ten behoeve van kinderen beneden
den leeftijd van 1 jaar op vertoon van trouw
boekje en rantsoeneeringskaart met ingang
van heden iederen werkdag van 9—12 uur
voorm. op het Levensmiddelenbureau kinder-
suikerkaarten verkrijgbaar zijn.
Yoor de week van 5—11 Aug. is geldig
bon No. 1 der le serie, waarop mag worden
afgegeven KG. suiker (Melis of bijsoorten.)
Ter Neuzen, 5 Aug. 1918.
De Burgemeester voornoemd,
J. HUIZ1NGA.
Burgemeester en Wethouders van TER
NEUZEN maken bekend, dat in de week
van 511 Aug. mag worden afgegeven:
op bon No. 66, 1 Kilogram Aardappelen.
Ter Neuzen, 5 Aug 1918.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
J. HU1Z1NGA, Burgemeester.
L. WABEKE, Secretaris.
en alle soorten
Men vrage Geïllustreerde Prijscouranten.
TANDARTS,
Brouwerijstraat 3 (hoek Havenstraat)
TER NEUZEN,
is dagelijks te consulteeren van 912 en van
2—4 nur.
Plaatsen van Kunsttanden en Gebitten.
Telefoon no. 105.
bij
AAN CONCURREERENDE PRIJZEN.
Zij die lid (of donateur) wenschen te
worden (contributie 5 cent per week of f 2.50
per jaar) kunnen zich daartoe aanmelden by
den bode den heer J. VAN RIET, of bij
Seer.-Penningm.
Verkrijgbaar voor wederverkoopers
en Hotels
Verkrijgbaar in glas en fust.
Markt 5. Terneuzen.
Verkrijgbaar aan magazijn
Aanbevelend,
voor Petroleum en Electrisch licht.
Van Vlissiugeu naar Breskens vm. 7.50 10.20
Breskens Vlissingen 8.30 10.55
Van Ylissingen naar Neuzen vm. 7.50
- Neuzen Vlissingen 9.45
nm. 1.14a) 7.10b)
3.35 7.40
nam. 1.14 a)
a) By vertraging van trein 1.04 kan de boot naar Breskens 30 minuten wachten.
b) By vertraging van trein 7.08 kan de boot naar Breskans 15 minuten wachten.
Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland eu Neuzen, zie men hieronder
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roosendaal.
nm. 3.25
ti 4.50
ti 3.08
6.25
Per ton bruto van 150 Kilo f 95.per ton bruto 70 Kilo f 48.
nn «30 f25 15 f13.
Proef kistje bruto 5 Kilo f 4.50.
Hansweert.
nm
11.35,
12.50 1)
1.10 t)
4.15
4.50
6.08 g)
6.25 g)
Zeeuwsoh-Vlaamsche Tramw.-Maatschappij
Lijn Schoondijke—IJzendijke.
7.40 j
v. Prov. boot naar Vliss. 8.30 10.55
Lijn
IJzend.Sas v. GentDrie Schouwen.
Van Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 7.
Hansweert Vlake per tram, 8.35,
Vlake Hansweert per tram, 9.15,
Hansweert Neuzen per boot, 9.35,
Reizigers uit Walcheren en uit Znid-Beveland bewesten het kanaal kunnen met deze tram en boot
Neuzen bereiken, wanneer zjj gebruik maken ven trein 1066 vertrekkende uit VLssingen 4 26,
Middelburg 4.37, Goes 5.18 en aankomonde te Vlake 5,30.
Te Hoedekennkerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen oi van
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen Roosendaal
en te WALZOORDEN op de tram Hulst—Walzoordan.
Van Walzoorden naar Hansweert per boot, vm. 5.45, 8.—, 11.-
Hansweert Vlake per tram, 6 20, 8.35,
Vlake Hansweert per tram, 6.53, 9.15, nm.
Hansweert Walzoordan per boot, 7.10, 9.35,
f) Bij vertraging van trein 12.44 te Vlake kunnen de tram eD de boot ten hoogste een half uur wachten.
g) By vertraging van de treinen 5.80 en 6.02 te Vlake kunnen de tram en de boot ten hoogste een
uur wachten.
Lijn Drie SchouwenTerneuzen.
RICHTING DRIE SCHOUWEN—TERNEUZEN.
a. van de richt. IJzendjjke 7.27 11.55 3.25'
Lijn Drie SchouwenKloosterzande.
Lijn Drie SchouwenZuiddorpe.
LijnTerneuzen-
-Philippine.
LijnlJzendijke-Pyramide-Hooldplaat.
Rijwielbanden.
4.-
Gewyzigde dienstregeling van af 20 Juli 1918
tot nadere aankondiging (Wettelyke tjjd.)
v. Prov. boot van Vliss. 7.50 10.22 1.14
a. B. M. Schoond. v. Bresk. 9.11 2.21
a. B. M. Sch.d. v. Oostb. 7.59 12.59 2.59
RICHTING SCHOONDIJKE-IJZENDIJKE,
v. Schoondijke 8. - 9.15 1.02 3.06
a. IJzendijke 8.23 9.38 1.22 8.28
v. Ijzend, richt. Sas v. G. 8.25 1.30
v. Ijzend, richt. Hoofdpl. 11.5.30
RICHTING IJZENDIJKE—SCHOONDIJKE.
7.10
8.11
8.15
8.38
a. IJzend. richt. Hoofdpl. 7.15
a. IJzend. richt. Sas v. G. 8.11 25
v. IJzendijke 7.25 8.85 12.30
a. Schoondjjke 7.48 8.58 12.50
v B M. v. Sch.d. n. Oostb. 9.11
v. B M. v. Sch.d. n. Bresk. 7.59 12.59
12.57
1.50
2.13
2.21
2.59
3.35
7.10
6.—
7.20
7.43
8.11
RICHTING IJZENDIJKE—D RIE SCHOUWEN.
Aank. v. d. richt. Schoondjjke 8.23 1.22 3.28
Vertrek IJzendjjke 5.35 8.25 1 30 6.45
Pyramide 5.50 8.35 1.45 6.55
Aankomst Philippine 6.05 8.55 2.08 7.20
Vertrek 6.08 10.55 2.11 7.22
Aankomst SaB v. Gent 6.36 11.20 2.48 7.46
Vertrek 6.45 11.25 2.50 7.55
Pas-sluis 6.55 11.35 3.— 8.05
W.dorpe best.h.7.09 11.42 3 05 8.10
Zwartenhoek 7.19 11.47 3.15 8.2)
Aank. Drie Schouwen 7.27 11.55 3 25 8.30
Vertrek n. Zaamslag 8.30, 12.35 4.40
n. Zuiddorpe 7.35
RICHTING DRIE SCHOUWEN—IJZENDIJKE.
Aankomst van Zaamslag
Vertrek v. Drie Sehouwem
Zwartenhoek
Westdorpe bestelh.
Pas sluis
Aankomst Sas van Gent
Vertrek
Aankomst Philippine
Vertrek
Pyramide
Aankomst IJzendjjke
Vertrek naar Schoondjjke
5.—
5.10
5.20
5.25
6.36
6.37
6.—
7.31
7.46
8.—
9.25 3.50 6.35
9.30 4.— 7.15
9.40 4.10 7.25
9.50 4.20 7 35
10.— 4.30 7.45
10.10 4 38 7.65
10.26 4.42 7.56
10 50 5.20 8.30
10.61 5.31 8.31
11.15 5.48 8.55
11.25 6.— 9.05
8.35 12.30 7.20
Zuiddorpe 7.52 3.18
v. vun Drie Schouwen 5.30 8.30 12.36 4.401
van Axel (Spoorstation) 5.40 8.40 12.45 4.50
a. te Zaamslag 6.55 8.55 1.5 05
v. van 6.05 9.05 1.05 5.101
van Driewegen 6.16 9.15 1.15 5.20
a. te Neuzen stat. Z.V.T.M. 6.30 9.30 1.25 5.30
v. Prov. boot 7.9.45 4.
naar Philippine 7.10.1.30 6.40 I
RICHTING TERNEUZEN—DRIE SCHOUWEN.
a. |van Philippine
v. van Neuzen stat.
Z.V.T.M.
v. van Driewegen
a. te Zaamslag
v. van
v. Axel (Spoorstation)
a.jte Drie Schouwen
v. richL IJzendjjke
richt. Zuiddorpe
6.30 9.30 2.60
7.56
6.35 6.35 2.65 6.46 8.—
6.45 9.45 3.05 5.55 8.10
6.55 9.65 3 15 6 05 8.25
7.05 10.^- 3.25 6.10 8.36
7.20 10.15 3.40 6.25 8 50
7.30 10.25 3.50 6.35 9.-
9.30 4 7.'5
7.35
3.25
6.30 2.45 545
6.40 2.55 5.55
6.47 3.02 6.03
6.55 3.10 6.10
7.— 3.16 6.11
7.08 3.23 6.19
7.16 3.30 6.27
7 23 3.38 6 36
7.80 3.45 645
7.40 3.50 6.50
7.45 8.50 6.53
8.17
7.17
Aankomst van IJzendjjke
Vertrek van Drie Schouwen
Axel spoorstation
Rondeputten
Aankomst te Zaamslag
Vertrek van
Stoppeldjjk veer
Rapenburg dorp
Hengstdjjk
m Grsenendjjk
Aank. te Kloosterzande. Aan
sluiting H. W.
Vertrek H. W. v. Kloosterzande
naar Walsoorden
Aankomst H. W. v. Walsoorden
te Kloosterzande
Vertrek v. Kloosterzande. Aan
sluiting H. W.
Vertrek van Oroenemljjk
Hengstdjjk
Rapenburg dorp
\Stoppeldjjk veer
Aar komst te Zaamslag
Vertrek van
Rondeputten
Axel spoorstation
Aankomst te Drie Schouwen
Vertrek richting IJzendjjke
Zuiddorpe
RICHTING DRIE SCHOUWEN—ZUIDDORPE.
Vertrek van Drie Schouwen 7.35 3.
Aankomst te Zuiddorpe 7 41 3.06
RICHTING ZUIDDORPE—DRIE SCHOUWEN.
Vertrek van Zuiddorpe 7-45 3.10
Aankomst te Drie Schouwen 7.52 3.18
8.20 4.28 7.28
8.27 4.34 7.35
8.34 4.40 7.41
8.41 4 49 7.50
8.50 4.56 7.56
6.06 8.06
5.07 8.07
5.15 8.16
5.22 S-22
9.25 5.30 8-30
9.30 7.15
9.—
9.01
9.08
915
a. van Zaamslag
v. Terneuzen
De Knol
Hoek
Wyckhuizenpolder
a. Philippine
v. naar IJzendjjke
Sas van Gent
a. v. IJzendjjke
v. Sas van Gent
v. te Philippine
Wyokhuizenpolder
van Hoek
van De Knol
a. te Terneuzen
v. naar Zaamslag
Prov. Boot
6.30 9.30 1.25 5.30
7— 10.— 1.30 6.40
10.13 1.48 6.60
7.15 10.20 1.50 7.05
10.25 1.55 7.10
7.30 10.40 2.10 7.20
7.31 10.51 5.31 8,31
10.45 2.11 7.22
6.06 8.55 2.08 7.2O
6.— 5.20
6.06 8.56 2.20 7.25
9.06 2.30 7.35
6.15 9.10 2 35 7.40
9.20 2.40 7.45
6.30 9.30 2.50 7.55
6.35 9.35 2.55 8.—
7.- 9.45 4.—
a. van Schoondjjke
v. IJzendjjke
a. Pyramide
van Philippine
v. Pyramide
a. Biervliet
D.iewegen
Hoofdplaat
v. Hooldplaat
Driewegen
Biervliet
a. Pyramide
v. naar IJzendjjke
Sas van Gent
v. Pyramide
a. te IJzendjjke
naar Schoon dyke
5.30
6.45
6.46
5.67
6.04
6.15
6.25
6.35
6.45
8.36
7.01
7.15
7-25
9.88
11
11.15
11.15
11.16
11.26
11.37
11.47
12.10
12.18
12.31
12.41
1.45
12.42
12.57
1.60
3.28
5.30
6.45
5.48
5.49
5.58
6.05
6.15
6.25
6.35
6.45
6.55
6.55
6.57
7.10
7.20