CENTRALE KEUKEN. Opening Winter-Seizoen. Nieuwste Modellen Hij had het op zijn borst! Vulpenhouders. Ylooswijkstraat 7, Ter Neuzen.N. GEUGtUIERRE» Lijn MLZEN-HGEDEKENSKEftKEHANSWEERTVLAKE. ABDIJSIROOP „Porfemonnaie's". Ter Neuzen. JACS. DE KOK. s Dames- en Kinderbloeden. Dames- en Kinderhoeden. Hiermede heb ik de eer U te berichten dat van af heden onze Salon ruim gesorteerd is van de voor het aanstaande Winter-Seizoen. Hopende met een bezoek te zullen worden vereerd. Beleefd aanbevelend, STOOMBOOTDIENST OP DE WESTER-SCHELDE. GEWIJZIGDE DIENSTREGELING. Van 18 September 1917 tot nadere aankondiging. Lijn Vlissingen—Breskens—Neuzen. Van 18 September 1917 tot nadere aankondiging. ftSailrenhe P. J. VISSER, Ter Neuzen. Middelen van Vervoer. II 111 Belangstellende in de opening der centrale keuken voor Ter Neuzen, worden opgeroepen voor een vergadering op Dinsdag 25 September 1917, des avonds ten 8 ure, in liet „Hotel de Commerce" Markt. Bewoners van Sluiskil die eventueel aldaar een keuken wenschen op te richten worden mede verwacht. Een der bestuursleden zal alsdan spreken over de centrale keuken en het nut dezer inrichtingen. Toegang voor mannen en vrouwen. Het Bestuur, J. HUIZINGA, Voorzitter. R. W, G. NOLSON, Vice-Voorzitter. MEVR. SPRUITEN BURG, Penningm, MEVR. BLANKERS. P. M. C. VAN SPRANG. A. MOGGRÉ. J. J. DE JAGER, Secretaris. Wettelijke tijd UREN VAN VERTREK DAGELIJKS Van Vlissingen naar Dreskens vin. 7,15 10,20 nm. 12.25a) 3,45 Breskeus Vlissingen 8,11,40 12,55 4,25 a) By vertraging van trein 12,15 kan de boot naar Breskens 15 minuten wachten. Van Vlissingen naar Neuzen nam. 12,25b) 3,45 Neuzen Vlissingen vin. 7,30 10,15 b) Bij vertraging van trein 12,15 kan de boot naar NeuzeD wachten tot 1 uur. Voor verdere correspondentie tusselien Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, zie noot e) en noot d) hieronder. In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. 5,-, «.40, 8.08c), 8.26c), 3,30 5,10 5.45 d) 6 .—d) Van Neuzen naar Hansweert per hoot, vin. 5,—, nm. llanswecrt Viake per train, Viake Hansweert per tram, Hansweert Neuzen per hoot, c) Reizigers uit Walcheren eo uit Zuid-Beveland bewesten het kanaal kunnen met deze tram en boot Neuzen bereiken, wanneer zij gebruik maken van train 338, vertrekkende uit Vlis singen 6,05, Middelburg 6,16, Goes 6,49 en aankomende te Viake 7,04. d) Reizigers uit Walcheren en uit Zuid-Beveland bewesten het kanaal kunnen met deze tram en boot Neuzen bereiken, wanneer zij gebruik makeu van trein 344, vertrekkende uit V.lis- singen 4,45, Middelburg 4,55, Goes 5,26 en aankomende te Viake 5,40. Bij grooten toevloed van reizigers met dezen trein en met trein 343, uit Roosendaal te Viake aankomende 5,35, worden eerst per tram naar Hansweert vervoerd de reizigers, be stemd voor Walzoorden de tram keert daarna naar Viake terug en vervoert de reizigers, bestemd voor Hoedekenskerke en Neuzen en indien daarvoor plaats is, ook voor Hansweert. Bjj vertraging van treinen 343 en 344 of van een van beide kan de train ten hoogste een half uur wachten. Zij vertrekt dan naar Hansraeert met reizigers, bestemd voor Wal zoorden. Zij zal echter, indien de vertraging in de treinen niet grooter is dan één uur, naar Viake terugkeeren, ten einde d9 reizigers, bestemd voor Hoedekenskerke en Neuzen, te brengen naar de boot, welke in dat geval ten hoogste één uur wacht. Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Viake 8,15 naar Roosendaal, zie noot f) hieronder. Hansweert Viake Viake Hansweert per tram, Walzoorden per boot, Lijn WALZOORDEN-HANSWEERT-VLAKE. Van 18 September 1917 tot nadere aankondiging. Van Walzoorden n. Hansweert per boot, vm. 6,9,nm. 12,20, 4,7,10/) per tram, 6,40, 9,30, 12,50, 4,30, 7,45/) 8,08, 11,30, 2,40, 5.45c), 8,18?) Hansweert Walzoorden per boot, 8,26, 11,50, 3,6,e), 8,35#) eBy vertraging van de treinen 5,35 en 5,40 te Vluke kunnen de tram en de boot ten hoogste eeo half uur wachten. Reizigers uit Neuzen en Axel kunnen met deze boot en tram te Viake den trein van 8,15 naar Roosendaal halen. Die uit Neuzen moéten dan vertrekken per Zeeuwsch-Vlaamsche tram van 5,30 naar Kloosterzande of per treio van 5,17 naar Hulstdie uit Axel per Zeeuwsch-Vlaamsche tram van 5,25 naar Kloosterzande. g) Bij vertraging van trein 182, uit Vlissingen te Viake aankomende 8,15, kan de boot ten hoogste eeo kwartier wachten. De stoombootdienst neemt GEEN ENKELE verantwoordelijkheid op zich. GOEDEREN en VEE zullen zoo spoedig mogelijk worden vervoerd. Ziet hoe gezond en opge» wekt hij er thans uitziet, dank zij de Abdijsiroop, zeide ons Mej. P. iBuitenhek-Carlier, Wijn- gaardstr. 19 E te Dordrecht, welke ons toen verklaarde »Myn oudste zoon Hermanus Adrianus, oud "25 jaar, sukkelde den laatsten tijd met zijn borst en had onbedaarlijke hoestbuien. Hij zag er met den dag slechter uit en vermagerde zichtbaar; kortom hij gevoelde zich ellendig en ziek. 's Nacht hoestte bij veel, waardoor de nacht veelal slapeloos werd doorgebracht. Toen niets hielp, gaven wij hem de Abdij siroop naarmate hij deze innam, knapte hij op en dank zij de Abdijsiroop is hij weder geheel genezen.* De verwijdert de ontsteking veroorzakende slijm, stilt den hoest, verzacht en voorkomt vaak erger. Veel geprezen bij hoest, bronchitis, influenze, asthma en andere aandoeningen der luchtwegen. Prijs per flacon van ong. 230 gr. 1.25, van ong. 550 gr. ƒ2 25, van ong. 1000 gr. 3.75. Alom verkrijgbaar! Eischt rooden hand met onze handteeke- ning: L I. AKKER, Rotterdam. Te Ter Neuzen by de Wed. A. VAN OVERBE- EKE Leunis; Ax"1 J. H.VAN D1XHOORN en L.' B- A, ROLFF Lz Hu st, P L. VERWILGHEN v. d. Hooft; Zaamslag D. RIEM ENS- Janssen TELEFOON 24. M. DE JONGE. TER NEUZEN. Voor Dames en lleercn. Uitgebreide collectie. SPOORWEGDIENST. Yliesingen 18 September 1917. Van af .1 Juli 1917. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Mij, Richting Drie SchouwenTer Neuzen. Richting Drie Schouwen—Zulddorpe. aas v Vlissingen Middelburg Arnernuiden Noord IOaaijert 's-H.-Areudsk. Goes Kapelle—Biezel. Viake Kruin.Ierseke Krabbendijke Rilland-Bath AVocnsdreclit Bergen op Zoom Wouw Rosen daal Rotterdam D. P. Den Iiaag H. S. Amsterdam C. S. Bieda Utrecht Amsterd. W. P. Zwolle o. Utr. Groningen Leeuwarden 's-Bosch Nijmegen Arnhem Boxtel Eindhoven V enlo Maastricht Maastricht Venlo Eindhoven Boxtel Arnhem Njjmegen 's-Bosch Leeuwarden Groningen Zwolle o. Utr. Amsterd. W. P. Utrecht Breda Amsterdam C. 8. Den Haag H. 8. Rotterdam D. P. Roseudaal Wouw Bergen op Zoom Woensdrucht Rilland-Bath Krabbendijke Kruin.Ierseke Viake KapelleBiezel. Goes VH.-Arendskerke Noord-Kraaijert Arnernuiden Middelhurg ing naar Roosendaal. 6.05 12.25 4.45 7.28 6.16 12,35 4.56 7.39 6.23 1241 5.03 6.32 12.49 5.11 6.40 12.56 5.18 6.49 1.04 5.26 8.02 6.57 1.12 5.34 7.04 1.18 5-40 8.15 7.10 1.23 5.46 7.20 1.32 5,55 8.27 7.27 1.38 6,01 8.33 7.40 1.50 6.13 7.50 1.59 6.22 8.52 7 59 2.07 6.31 9.01 8.09 2.15 6 40 9.10 9.49 4.03 8.40 10 49 10.23 4.42 9 28' 11.38 5.50 10 50 9.02 3.11 7 33 - 11 04 5.15 10.05 11.51 6.11 10.50 1.36 7.46 1.25 4.38 9.43 4.43 9.52 9.55 4.09 9 1 50 5.30 10.38 2.29 6.14 11 25 10.- 3.50 8.37 10.26 9.10 11.53 1051 12.23 11.20 ing naar Vlissingen. 6.40 9 36 7.01 12.— 4.03 8.36 1.30 5.34 9.03 2.20 6.18 7.17 1-2.30 3.05 7.53 1.06 4 22 9.08 2.02 8.01 8.45 9.11 9.56 9.11 9.25 4.— 6.53 10 56 5.46 7.57 12.20 6.51 10 03 3.25 8.58 7.12 9.08 6.35 8.27 10.21 7.51 9.14 11.32 8.21 7.— 10.41 4.30 9 55 7 10 4.40 10.05 7.23 10.59 4.50 10.15 7.32 4.59 10.24 7.44 5.12 10.36 7.50 5.19 10.42 8.01 5.29 10.52 8.06 11.29 5.35 10.57 8.17 5.45 11.04 8.27 11.43 5.54 11.12 8.35 6.02 11.20 8.42 6.10 8.49 6.18 11.32 8.57 12.06 6.26 11.38 9.06 12.15 6.36 11.47 Treinnummers 25 27 29 31 a. v. Zuiddcrpe 1231 3 38 v. Drie Schouwen 615 9 10 12 45 3 45 v. Axel spoorstation 6 25 9 50 12 55 3 55 a. Zaamslag 6 44 10 05 1 10 4 09 v. Zaamslag 6 54 10 15 1 17 4 19 v. Driewegen 7 08 10 29 1 30 4 32 a. Ter Neuzen 7 15 10 36 1 40 4 40 Richting Ter Neuzen- -Drie Schouwen. Treinnummers 26 28 30 32 v. Ter Neuzdn 7 40 11 05 2 15 5 30 v. Driewegen 7 47 11 13 2 23 5 38 a. Zaamslag 7 59 11 26 2 36 5 50 v. Zaamslag 8 10 11 36 2 46 6 v. Axel spoorstation 8 25 11 50 3 01 6 15 a. Drie Schouwen 8 35 12 3 11 6 25 v. n. Zuiddorpe 12 10 3 20 Richting Drie SchouwenKloosterzande. Treinnummers 19 21 23 Vertrek van Drie Schouwen 7 28 1 45 n Axel Spoorstation 7 38 1 55 5 25 Rondeputten 7 46 2 03 5 35 Aankomst te Zaamslag 7 55 2 11 5 45 Vertrek van 8 2 15 5 50 Stoppeldijk veer 8 07 2 22 5 57 Rapenburg dorp 8 15 2 30 6 05 Hengstdijk 8 23 2 38 6 13 Groenendijk 831 2 46 6 21 Aankomst te Kloosterzande 8 38 2 55 6 30 Richting Kloosterzande- —Drie Schouwen. Troinnummers 20 22 24 Vertrek van Kloosterzande 9 35 4 05 7 20 Groenendijk 9 42 4 10 7 25 Hengstdijk 9 50 4 18 7 32 Rapenburg dorp 9 58 4 26 7 38 Stoppeldijk veer 10 06 4 34 7 46 Aankomst te Zaamslag 10 14 4 50 8 03 Vertrek van 10 15 4 55 8 05 Rondeputten 10 23 5 03 8 13 Axel spoorstation 10 30 5 10 8 20 Aankomst te Drie Schouwen 10 40 8 30 Treinnummerg 33 35 Vertrek van Drie Schouwen 12 10 3 20 Aankomst te Zuiddorpe 12 17 3 27 Richting ZuiddorpeDrie Schouwen. Treiunummers 31 36 Vertrek van Zuiddorpe 12 24 3 32 Aankomst te Drie Sctiouwen 12 31 3 38 Richting IJzendijke— -Drie Schouwen. Treinnummers 13 15 17 Aankomst van Schoonlijke 11 38 5 18 Vertrek IJzendijke 6 25 12 35 6 Pyramide 6 40 12 50 6 15 Philippine 7 05 1 20 6 40 Aankomst Sas van Oent 7 33 1 46 7 05 Vertrek 7 36 2 05 7 30 Pas-sluis 7 51 2 15 7 45 Westdorpe bestolh. 8 01 2 25 8 Zwartenhoek 811 2 35 8 10 Aankomst Drie Schouwen 8 20 2 45 8 15 Richting Drie Schouwen—IJzendijke. Treinnummers 14 16 18 Vertrek van Drie Schouwen 8 55 3 25 6 40 n Zwartenhoek 9 05 3 35 6 - Westdorpe bestelh. 9 15 3 45 7 50 Pas sluis 9 25 3 55 7 Aankomst Sas van Gent 9 38 4 10 7 10 Vertrek 9 50 4 13 7 25 Philippine 10 16 4 39 7 28 Pyramide 10 40 5 04 8 53 Aankomst IJzendijke 11 51 515 8 18 Vertrek naar Sohoondjjke 105 5 44

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensch Volksblad / Zeeuwsch Nieuwsblad | 1917 | | pagina 4