IIH GoeökoopstaflresYoorPiano's iOLIJk 1 VMIJK, AMESTASCHJES 3°lo Tijdgeestbriefjes Rnhr-Kachelkolen en Vlarakolen, VAN DALEN, Muziek-Instrumenten De Nederlandsche Briefsteller, T weder verkrijgbaar GEBH. HAMEHLINCK, M. DE JONGE TER NEUZEN. „MESJES". TER NEUZEN. De dienst NEUZENIIOEDEKENSKEIIKE blijft TIJDELIJK geslaakt. JAC. DE KOK - TEH NELZEN. ANTOINE MES, MIDDELBURG. Komische, Jolige Voordrachten!! J. D. DIJK, het schip „MARGUERITE" met een lading prima grove voor rekening van SCHUTTERSHOFWEG. TER NEUZEN. Bestellingen worden ook aangenomen: GRENULAAN No. 5. STOOM BOOTDIENST OF DE WESTER-SCHELDE. GEWIJZIGDE DIENSTREGELING. Lijn Vlissingen—Breskens—Neuzen. Van 22 Juni 1916 tot nadere aankondiging. BINDWERK. DRUKWERK. ADVERTENTIES TIJDSCHRIFTEN". Middelen van Vervoer. TANDAHTiS, Brouwerijstraat 3 (hoek Havenstraat) TER NEUZEN, is dagelijks te consulteeren van 912 en van 24 uur. Plaatsen van Kunsttanden en Gebitten. Telefoon no. 105. ,11/ en alle soorten Men vrage Geïllustreerde Prijscouranten Nieuwe zending DAMES- EN HEEREN Jacs. de KoH- Jfeuzeu, L. F. GEERLING. INHOUDENDE brieven en andere Opstellen over de meeste Onderwerpen, die in het gemeenschappelijk leven gemeenlyk voorkomen, met vooropgaande Bepalingen over de geschiktste wijze van Samenstelling en Inrichting der Brieven Betitelingen en Opschriften, benevens allerlei Koopmansbrieven. ALSMEDE Voorschriften bp Geboorte, Huweljjk en Over igden Iets over Testamenten, Contracten van onderscheiden aardMinderjarigheid en Voogdg Borgtochten, Volmachten, Geldlee- ningen, Hypotheken, Wissels en Qnitantiën iets betrekkelijk de Nationale Militie Formu lieren tot het inrichten van Schrijfboeken en Rekeningen Het voornaamste uit de Postwet Eena Handleiding ten gebruike bij de Wet op het Recht van ZegelModellen van Tele grammen, Advertentien, Aanplak- en Stroo- biljetten. BENEVENS eene Ljjst der meest voorkomende Verkortin gen, Namen der Maten en Gewichten met Verkorte Schrijf wijze en eene Tabellarische Herleiding van de Nederlandsche Munt en onderscheidene Vreemde Munten, en Inlichtin gen bij Opleiding van Jongelieden voor eenige Rijks- (Militaire- en Burger-) Betrekkingen. Twaalfde veel vermeerderde druk herzien door SERVAAS DE BRUIN. Prijs f 1.25. Voorhanden bij IR. DE JONGE. Ter Neuzen. Grappige keur van vroolijke Voor drachten, komische scènes, humo ristische coupletten, berymde anec- doten, enz. enz. INHOUDDe dappere nachtwacht. Ik ben getrouwd. Men moet maar gelukkig zijn. Mijn lieve schat. De boodschaps- looper op 't feest. Du bist veriükt mein Kind. Een pleizierreisje. Waarzeggerij. Concurrentie. Mijn beste Tante. Wel gemeende raad. Beter te vroeg dan te laat. Nieuwe heilwensch. Petrus Drinkgraag. De voddenraper. Koen op 't feest. Eene vergissing. Ajakkes. De verloren schoe nen. Geloof jij het? De onnoozele sol daat. Feestlied. Een voordracht zonder begin. Eeo kermisavontuur, en nog een achttal vermakeljjke Liederen. Prijs van het geheele Boek f0.55. Opgewekte humor, vroolijke scherts en Jolige Jokkernij spreken uit dit boek. Na ontvangst van 55 cent per postwissel of in postzegels, wordt het boek franco per post verzonden door den uitgever Oude Kijk-in-'t Jatstraat 66, GRONINGEN. STEEDS NOUVEAUTE'S IN ALLE PRIJZEN. UREN VAN VERTREK Wettelijke tijd DAGELIJKS Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— nm. 12,10a) 3,50 6,35b.) Breskens Vlissingen 5,50, 8,20 10,45 Dm. 12,40 4,40 7,05. Van Vlissingen naar Ter Neuzen vm. 6,30 9,20 nm. 12,10a) 3,43, 6,35b). Ter Neuzen Vlissingen 5,30 7,50c) 10,40 nm. 2,5,05. a) Bjj vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens ten hoogste wachten tot 12,15, de boot naar Neuzen ten hoogste t< t 12.30. b) Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens wachten tot 6,40 en die naar Neuzen tot 6,50. c) Deze boot legt NIET te Borsselen aan. GOEDEREN en VEE zullen zoo spoedig mogelijk worden vervoerd. De stoomhootdienst neemt GEEN ENKELE verantwoordelijkheid op zich. Lijn WALZOORDEN—HANSWEERT—VLAKE. Van I Februari 1915 tot nadere aankondiging. van Walzoorden n. Hausweert per boot, vm. 6,05, llansweert Vlake per tram, 6,35, Vlake llansweert per train, 8,08, llansweert Walzoordeuper boot, 8,26a, cl). Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd. b). Bjj vertraging van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram. e.) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram. 9,05a, nm. 1, 3,45, 7, 9,35, 1,30, 4,15, 7,30. 11,255, 2,40c, 5,45, 8,30. 11,456, 3,-c, 5,58, 8,48. Wilt Gij Uwe Boeken netjes en goedkoop opnieuw- of overgehou den hebben, wendt U dan tot ons. Hebt Gij iets vlug, netjes en goedkoop te drukken, komt er mede bij ons. Wij belasten ons met de plaat sing van Annonces in alle Bladen. Wenscht Gij Uwe Tijdschriften of Werken in afleveringen steeds regelmatig te ontvangen, Abon neert U bij ons. BOODSCHAPMANDEN. BOODSCHAPNETTEN. BOODSCHAPTASSCIIEN, opvouwbare. RIJWIELMANDJES. Spoorweg Ter NeuzenGent. v. Ter Neuzen 7.20 11.1.46 4.50 Sluiskil 7.29 11.20 1.54 4.59 Sluiskil (brug) 7.33 11.30 1.58 5.03 Philippine 7.37 11.40 2 02 5.07 Sas van Gent (aank.) 7.45 11.50 2.10 5.16 Sas van Gent (vertr.) 7.55 12.2.15 5.25 Duitsche tijd. Selzaete (aank.) 8.40 3.6.10 Selzaete (vertr.) 9.40 4.7.10 Gent (kl. statie) 10.25 5.25 7.55 v. Gent (kl. statie)8.15 11.6. Selzaete (aank.) 9.12.30 6.45 Selzaete (vertr.) 10.— 1.30 3.45 7.45 Sas van Gent (aank.) 9.25 12.55 Sas van Gent (vertr.) 9.35 v. Philippine 9.44 Sluiskil (brug) 9.48 Sluiskil 9.51 Ter Neuzen (aank.) 10. 3.10 1.05 3.25 1.14 3.35 1.18 ,3.40 1.21 3.55 1.30 4.05 7.10 7.15 7.24 7.28 7.32 7.45 Spoorweg Ter Neuzen—Mechelen. Stoomtramweg Hulst—Walzoorden. ertrek dep Nod. Spoortreinen (Zomerdienst). 1 - Amsterdamsche tijd. Duitsche tijd. Amsterdamsche tijd. Amsterdamsche tijd. v. Ter Neuzen 6 40 9 50 1 30 5 17 Sluiskil 7 10 1 40 5 25 Axel 7 26 10 11 1 51 5 34 n Kijkuit 7 40 10 19 1 59 5 40 Hulst 7 50 10 29 2 09 5 47 Amsterdamsche tijd. v Hulst 815 12 12 4 8 06 Kijkuit 8 24 12 31 4 09 8 14 Axel 8 32 12 50 4 17 8 22 Sluiskil 8 43 1 11 4 27 833 Aank. Ter Neuzen 8 52 1 20 4 36 842 1 Mei 1916. v. Hulst, Station 4 50 Aank. Wals. Dijk 5 50 v. Wals. Dijk 6 05 a. Hulst, Station 7 05 Amsterdamsche 7 55 10 40 2 15 8 55 11 40 3 15 9 15 12 20 8 45 10 15 120 4 45 tijd. 5 60 8 20 6 50 9 25 7— 9 25 8— 10 25 Vlissingen 6 25 7 20 9 10 12 25 1 27 4 50 6 10 7 46 Maastricht o. R. V. 6 58 f 9 37 j-140 t 1 4 Middelburg 6 35 7 29 9 20 12 35 1 36 5 7 56 Venlo o. Eindh. Ti 4 44 7 23 12 13 4 4 1 Arnemuiden 6 41 9 27 12 41 5 06 Gennep 71 12 40 6 17 Noord-Kraaijert n 6 49 9 35 12 49 5 14 Zwolle o Utr. 7) 7 11 8 44 11 10 3 05 3 45 '8 Heer-Arendsk. n 6 56 9 43 12 56 5 21 Arnhem o. Nijmeg. n 7 25 10 55 12 41 3 34 5 53 Goes n 7 03 7 48 9 53 1 04 1 55 5 29 8 17 Am8terd. Wp.o. Utr. 7) 7 35 10 38 1 27 4 16 6 21 Kapelle-Biezel n 7 11 10 05 r 1 16 5 37 Utrecht o. Den 'Bosch. 7) 8 13 11 15 2 05 4 52 7 Vlake n 7 17 7 58 10 12 1 22 2 06 5 43 8 28 Amst. o. Rott. H. S. 75 6 8 9 43 1 45 4 15 6 42 KruiningenIers. 7 22 10 17 r 1 27 5 48 Den Haag o. R. H. S. 7 7 03 8 51 10 53 2 39 5 05 7 52 Krabbendijke 7 31 10 27 r 1 36 5 57 stopt Amst. Wp. o. Gouda n Rilland-Bath 7 37 10 33 r 1 42 6 03 Rotterdam D. P. Ti 7 50 9 18 11 32 3 03 5 55 8 19 Woensdrecht n 7 50 10 45 1 54 6 15 Breda V Ti 6 25 10 02 1 11 3 44 6 43 8 50 Bergen op Zoom ft 8 8 24 1056 2 03 2 33 6 24 8 57 Roosendaal 7 00 9 10 10 41 1 41 4 16 4 25 7 29 9 39 Wouw V 8 08 11 05 2 11 6 33 Wouw 7 10 CD O) co 1 50 4 35 7 39 Roosendaal A. 8 16 8 37 11 13 2 19 2 46 6 42 7 15 9 10 Bergen op Z. A. 7 23 9 25 10 56 1 59 4 30 4 45 7 49 9 56 Breda 9 06 11 44 2 50 3 24 7 24 7 42 9 42 Woensdrecht Ti 7 32 02 S: c .5-3 O) co t Clff 2 07 4 54 7 58 Rotterdam D. P. 9 54 12 27 4 03 8 20 8 35 10 44 Rilland Bath 7 44 2 18 5 07 8 10 Amst. W. p. o. Gouda Krabbendijke 71 7 50 2 24 5 14 8 16 Den Haag o. R. H.S. 10 27 12 56 4 34 8 57 9 14 11 27 KruiningenIers Ti 801 Q o 2 33 5 24 8 25 Amsterdam o. R. H.S. li 11 36 2 06 5 30 9 58 10 27 12 34 Vlake Ti 8 06 9 51 11 22 5 v 2 38 4 57 5 30 8 30 10 25 Utrecht o. Den Bosch 10 56 1 34 5 02 10 10 11 35 Kapelle- Biezel 71 8 17 s 2 48 5 40 8 40 Amst. Wp. o. Utr. ff 11 40 2 12 5 40 10 34 10 34 12 28 Goes Ji 8 27 10 02 11 33 11 50 2 57 5 09 5 49 8 50 10 36 Arnhem o. Nijm. n 11 47 2 29 5 30 10 2 10 2 's-Heer-Arendsk. Ti 8 35 10 10 11 59 3 05 5 57 8 58 Zwolle O. Utr. 1 28 3 28 7 16 Noord-Kraaijert T) 8 42 12 07 3 12 6 05 9 05 11 36 3 51 8 01 9 30 9 30 Arnemuiden 7) 8 49 12 16 3 20 6 13 9 13 Venlo o. Eindh. ff 11 29 3 57 7 51 10 32 10 32 Middelburg 71 8 57 10 26 11 54 12 23 3 27 5 28 6 21 9 22 10 56 Maastricht o. R ff 12 15 4 47 f 10 19 10 58 1058 Vlissingen Y) 9 06 10 34 12 02 12 32 3 36 5 35 6 29 9 30 11 04 r. De trein neemt Dinsdags te Goes geen reizigers 2e en 3e klasse De trein van 6.10 Tl. is een facultatieve trein in aansluiting op de op voor de stations KapelleBiezelinge, KruiningenIerseke Krabbendijke en Rilland-Batb. boot uit Engeland; op zjjn loop kan niet met zokorho'd worden gerekend, f Over Yenlo,

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensch Volksblad / Zeeuwsch Nieuwsblad | 1916 | | pagina 4