BRANDWONDEN.
KLOOSTERBALSEM
Middelen van Vervoer.
STOOM BOOT DIENST OP DE WESTER-SC HELDE.
GEWIJZIGDE DIENSTREGELING.
Van 20 Mei 1915 tot nadere aankondiging.
Lijn Vlissingen—-Breskens—Neuzen.
Let wel, weer een gulden,
Dit uitknippen
en ons toezenden, zenden wij 10 DAHLIA's in 10 kleuren en 20 BEGONIA's in 5 kleuren.
GEHEEL GRATIS
geven wij aan eiken besteller nog cadeau 100 diverse bloembollen en planten om in perken
of bakken te planten.
PAPENDRECHT Co., Bloemisten, HILLEGOM.
De prijzen zijn tijdelijk verhoogd op
ff 2 per bus a 1 KG.
ff 1,05 per bus a l/z KG,
ff C,55 per bus a 1 1 KG.
ff ö,23 per bus a KG.
De Heer, Ernest Slentermachinist
aan de limonade fabriek te Aubel en wo
nende te Ter Linden-Noorbeek L.) roemt
den Klóosterbalsem als een uitstekend
geneesmiddel bij hevige brandwonden.
Hij verklaart
Innig dankbanr ben ik voor de won
derbare genezing door Uw onschat
bare Kloosterbalsem van vreeselijke
brandwonden, bekomen bij het schoon
maken der vuren van een stoomketel,
door het terugslaan der vlammen. De
linkerzijde van mijn gelaat en mijn
linkerhand waren ernstig met brand
wonden overdekt en zaten vol brand
blaren. Ik kocht een pot Kloosterbal
sem, bij den winkelier P. J. Strijthagen.
De brandende pijn verzachtte dadelijk
en d"ze ééne pot Kloosterbalsem bleek
voldoende mijn brandwonden volkomen
te genezen, zonder een enkel litteeken
over te laten. Wel een bewijs dat de
ecu prachtvol geneesmiddel is
en in iedere machinekamer aan
wezig dient te zijn. I)e Klooster-
balsem, heelt bewezen een uit
muntend middel te zijn tegen:
brand- en snijwonden, oude en
nieuwe wonden, alle rheumatische
aandoenigen, huidaandoeningen,
spit iu den rug, zweren, spier-
verrekkiiigen en aambeien.
Prijs per pot van 50 gram 75 cent,
van 100 gram f 1,20 en van 250 gram
2.50. Eischt ROODEN BAND met
onze handteekeningL I. AKKER,
Rotterdam. Verkrijgbaar bij alle dro
gisten, apothekers en te Ter Neuzen
bij dn Wed. A. VAN OVERBEEKE -
Leunis Axel, J. II. VAN DIX-
HOORN en L. B. A. IIOLFF Lz
Hulst F. L. VER WILG HEN v. d.
Hoopt; Zaamslag. D. RIEMENS
Janssen.
Advocaat-Procureur, Middelburg,
is eiken Maandag te HULST te spreken
bij Neelemans.
N ïenwe zendincr
jacs. de KoK, 7« geuzen.
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
Van af Woensdag 10 Maart 1915 en tot
verder bericht, zal de dienst der reizigers
treinen, geregeld zijn als volgt
v. Ter Neuzen 6.11.10 4.
Sluiskil6.08 11 18 4.08
Sluiskil (brug) 6.11 11.21 4.11
Philippine 6.15 11.25 4.15
Sas van Gent (aank.). 6.24 11.34 4.24
Sas van Gent (vertr.) 6.35 11.44 4.35
Duitsche tijd.
Selzaete (aank.) 7.20 12.29 5.20
Selzaete (vertr.) 7.50 1.— 5.50
v. Ertvelde7.57 1.07 5.57
Terdonck8.03 1.13 6.03
Langerbrugge 8.12 1.22 6.12
Wondelgem 8.18 1.28 6.18
Gent (kl. statie) 8.28 1.38 6.28
v. Gent (kl. statie) 8.55 2.7.—
Wondelgem 9.06 2.11 7.11
Langerbrugge 9.12 2.17 7.17
Terdonck9.21 2.26 7.26
Ertvelde9.27 2.32 7.32
Selzaete (aank.) 9.34 2.39 7.39
Selzaete (vertr.) 10.3.8.
Sas van Gent (aank.) 9.25 2.25 7.25
Sas van Gent (vertr.) 9.35 2.35 7.35
v. Philippine 9.44 2.44 7.44
Sluiskil (brug) 9.48 2.48 7.48
Sluiskil9.51 2.51 7.51
Ter Neuzen (aank.) 10.3.8.
Spoorweg Ter Neuzen Mechelen,
Duitsche tijd.
Zeeuwseh-M. Tramweg-Maatschappij.
Stoomtramweg Hulst-Walzoordeu.
UREN VAN VERTREK
Amsterdamsehe tijd
DAGELIJKS
Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— no. 12,10 a) 3,43 5,45 en 6,35 d)
Breskens Vlissingen 5,50 8,10 10,45 nm. 12,40 4,10 6,15 en 7,15'
Van Vlissingen naar Ter Neuzen vm 6,30 9,20 b) nm. 12,10 a) 3,43 en 0,45 d)
Ter Neuzen Vlissingen 5,30 7,50 b) c) 10,40 nm. 2,— en 5,05.
W OENSDAG:
Van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10
Van Hoedekenskerke Ter Neuzen 8,40
a) Bjj vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten uiterlijk tot 12.15
en de boot naar Ter Neuzen uiterlijk tot 12,30.
b) Deze booten loopen niet op de WOENSDAGEN.
c) Deze boot doet IIORSSELEN niet auo.
d) Bij vertraging van trein 6,29 kunnen deze booten wachten tot 6,50
GOEDEREN en VEE zullen zoo spoedig mogelijk worden vervoerd.
De stoombootdienst neemt ten aanzien van dit vervoer geene verantwoordelijk
heid op zich.
Lijn WALZOORDEN-HANSWEERT-VLAKE.
Van I Februari 1915 tot nadere aankondiging.
an Walzoordeu n. Hansweert per boot, vm. 6,05, 9,05«, nm. 1,-, 3,45,
Hansweert Make per tram, 6,35, 9,35, 1,30, 4,15,'
Vlake Hansweert per tram, 8,08, 11,256, 2,40c, 5,45,
Hansweert Walzoordeu per boot, 8,26a, 11,456,,, 3,-c, 5,58,
Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd.
6). Bij vertraging van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram
c). Des Dinsdags wacht de tram tet 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram
7,30.
8,30.
8,48.
Vertrek tier» Ned. Spoortreinen.
-
I MUBIIMMHÜkl
Amsterdamsehe tijd.
Duitsche tijd.
Amsterdamsehe tijd.
Amsterdamsehe tijd.
v. Ter Neuzen
6 48
10
1 38
5 32
Sluiskil
6 55
10 08
1 46
5 40
Axel
7 03
10 17
1 54
5 49
Kijkuit
7 09
10 26
2 03
5 58
Hulat
7 17
10 38
2 12
6 06
v. Clinge
8 06
11 32
3 04
6 58
St. Gilles
8 15
11 41
3 12
7 07
St.Nicolaas
8 27
11 53
3 24
7 21
Aank. te Temache
8 39
12 05
3 36
7 33
Duitsche tijd.
Vertr. te Temache
8 46
12 12
3 43
7 4C
Vertr. St. Nicolaaa
9 06
12 39
4 01
8 01
St. Gilles
9 15
12 51
4 12
8 11
n Clinge
9 24
1 03
4 22
8 21
Amsterdamsehe tijd.
v Hulat
9
12 48
3 58
7 58
Kijkuit
9 07
12 55
4 06
8 08
Axel
9 14
1 02
4 14
8 10
Sluiskil
9 22
1 09
4 22
817
Aank.TerNeuzen
9 30
1 16
4 28
8 24
LIJN SAS YAN GENT-IJZENDIJKE.
Richting IJzendijkeSaa van Gent.
Treinnummera Ia I
Yertrek IJzendijke (Remiae) 6,30 8,10
Pyramide 6,50 8,25
Aankomat Philippine 7,22 8,57
Vertrek 7,27 9,—
Aankomst Saa van Gent 8,— 9,30
Richting Saa van Gent—IJzendijke.
III
12,35
12,55
1,30
1,35
2,15
Y
5,25
5.42
6,12
6,15
6.43
Treinnummera Ha
II
10.07
10,30
10,35
11,07
11,28
IV
2,45
3,18
3,23
3,55
4,15
YI
7.—
7,28
7,30
8-
8,18
Vertrek Saa van Gent 8,30
Aankomat Philippine 9,03
Yertrek 9,08
Pyramide 9,40
Aank. IJzendijto (Remiae) 10,
Treinen Ia en 11a rijden alleen op Zaterdagen, ej
welke dagen de treinen I en II dan vervallen.
1 December 1914. Amaterdamache tijd.
v. Hulat, Station 58- 1040 2 25 5 25 8
Aank. WaU. Dijk 69— 11 40 3 25 6 25 9
a. Wals. Dijk 605 9 15 11 45 3 45 6 40 905
v Hulat, Station 7 05 1016 12 46 4 46 7 40 10 05
I
Middelburg
Arnemuiden
Noord-Kraaijert
'a Heor-Arendak.
Goea
Kapelle-Biezel
Vlake
KruiningcnIera.
Krabbendijke
Rilland-Bath
Woenadrecht
Bergen op Zoom
Wouw
Roosendaal
Breda
Rotterdam D. P.
Amat. W. p. o. Gouda
Den Haag o. R. II. S.
Amsterdam o. R. U.S.
Utrecht o. Den Bosch
A mat. Wp. o. Utr.
Arnhem o. Nijm.
Antwerpen
Brusael (Nord)
Parijs (Nurd)
Keulen C.S. o. Wes
r.
D.
6 25
*7 20
9 10
12 25
1 27
4 50
6 10
7 46
n
6 35
*7 29
9 20
12 35
1 36
5
7 56
n
6 41
9 27
12 41
5 06
D
n
6 49
9 35
12 49
5 14
ii
6 56
9 43
12 56
5 21
V
7 03
*7 48
9 53
1 04
1 55
5 29
8 17
n
7 11
10 05
r 1 IS
5 37
p3
T»
7 17
*7 08
10 12
1 22
2 06
5 43
O
p
8 28
V
7 22
10 17
r 1 27
5 49
7 31
10 27
r l 36
5 58
5ó
V
7 37
10 33
1 42
6 04
<T>'
r*5
n
7 50
10 45
1 54
6 16
8
*8 24
1056
2 03
2 33
6 27
8 57
n
8 08
11 05
2 11
6 36
A.
8 16
*8 37
11 13
2 19
2 46
6 45
7 15
9 10
n
9 06
11 45
2 54
3 21
7 28
7 28
9 42
9 54
12 27
3 59
7 54
8 35
10 02
n
D
10 40
12 55
4 27
8 37
9 14
1041
V
11 52
2
5 17
10 27
11 47
V
10 56
1 34
5 02
10
11 35
V
11 40
2 12
5 40
10 35
12 20
T)
11 42
2 29
6 26
9 58
>1
n
D
V 1
Keulen C. S. o. Wea.
Parijs (Nord)
Brussel (Nord)
Antwerpen
Arnhem o. Nijmeg.
Amaterd. Wp. o. Utr.
Utrecht o. Den Bosch
Amat. o. Rott. II. S.
Den Haag o. R. H.
Amat. Wp. o. Gouda
Rotterdam D. P.
Breda
Roosendaal
Wouw
Bergen op Z.
Woenadrecht
Rilland Bath
Krabbendijke
KruiningenIers
Ylake
Kapello- Biezel
Goes.
's-Heer-Areud8k.
Noord-Kraaijert
Arnemuiden
Middelburg
VliBaingen
V.
S.
6 25
7 00
7 10
7 23
7 32
7 44
7 50
8 01
8 06
8 17
8 27
8 35
8 42
8 49
8 57
9 06
03 tx c
c O
'fH 13
Ol OQ
C 04
ji5 c
1. «j
s
S
11 50
11 59
12 07
12 16
12 23
12 32
7 30
7 35
8 13
8 -
Ö50
9 18
10 02
10 41
10 56
11 22
11 33
11 54
12 02
10 55
9 43
10 53
11 35
1 09
1 41
1 50
1 59
2 07
2 18
2 24
2 33
2 38
2 48
2 57
3 05
3 12
3 20
3 27
3 36
1 13
1 22
2
1 45
2 39
3 03
3 39
4 16
4 30
5 09
5 28
5 35
4 25
4 35
4 45
4 54
5 07
5 14
5 24
5 30
5 40
5 49
5 57
6 05
6 13
6 21
6 29
3 37
4 16
4 54
4 15
5 05
5 55
6 43
7 29
7 39
7 49
7 58
8 10
8 16
8 25
8 30
8 40
8 5ft
8 58
9 05
9 13
9 22
9 80
5 53:
6 21
7
6 49'
7 54i
§8 50
9 36
§9 53
§10 20-
§10 33
§10 58?-
§11 01
Do trein neemt Dinsdags te Goea geen rejzigera 2o en 3e klaaso op voor de stations Kapello—Biezelinge, Kruiningenleraeke Krabbendijke en Rilland-Rath
g -trein is oen facultatieve trein in aansluiting op Jo boot uit Engeland; op zijn loop kan niet met zekerheid worden gerekend,
p deze trein loopt een voortrein naar Rotterdam, welke 10 minuten eerder vertrekt.
Üp deze trein loopt een volgtrein uit Rotterdam, welke 10 minuten later aankomt.