BRANDWONDEN. KLOOSTERBALSEM Middelen van Vervoer. STOOM BOOT DIENST OP DE WESTER-SC HELDE. GEWIJZIGDE DIENSTREGELING. Van 20 Mei 1915 tot nadere aankondiging. Lijn Vlissingen—-Breskens—Neuzen. Let wel, weer een gulden, Dit uitknippen en ons toezenden, zenden wij 10 DAHLIA's in 10 kleuren en 20 BEGONIA's in 5 kleuren. GEHEEL GRATIS geven wij aan eiken besteller nog cadeau 100 diverse bloembollen en planten om in perken of bakken te planten. PAPENDRECHT Co., Bloemisten, HILLEGOM. De prijzen zijn tijdelijk verhoogd op ff 2 per bus a 1 KG. ff 1,05 per bus a l/z KG, ff C,55 per bus a 1 1 KG. ff ö,23 per bus a KG. De Heer, Ernest Slentermachinist aan de limonade fabriek te Aubel en wo nende te Ter Linden-Noorbeek L.) roemt den Klóosterbalsem als een uitstekend geneesmiddel bij hevige brandwonden. Hij verklaart Innig dankbanr ben ik voor de won derbare genezing door Uw onschat bare Kloosterbalsem van vreeselijke brandwonden, bekomen bij het schoon maken der vuren van een stoomketel, door het terugslaan der vlammen. De linkerzijde van mijn gelaat en mijn linkerhand waren ernstig met brand wonden overdekt en zaten vol brand blaren. Ik kocht een pot Kloosterbal sem, bij den winkelier P. J. Strijthagen. De brandende pijn verzachtte dadelijk en d"ze ééne pot Kloosterbalsem bleek voldoende mijn brandwonden volkomen te genezen, zonder een enkel litteeken over te laten. Wel een bewijs dat de ecu prachtvol geneesmiddel is en in iedere machinekamer aan wezig dient te zijn. I)e Klooster- balsem, heelt bewezen een uit muntend middel te zijn tegen: brand- en snijwonden, oude en nieuwe wonden, alle rheumatische aandoenigen, huidaandoeningen, spit iu den rug, zweren, spier- verrekkiiigen en aambeien. Prijs per pot van 50 gram 75 cent, van 100 gram f 1,20 en van 250 gram 2.50. Eischt ROODEN BAND met onze handteekeningL I. AKKER, Rotterdam. Verkrijgbaar bij alle dro gisten, apothekers en te Ter Neuzen bij dn Wed. A. VAN OVERBEEKE - Leunis Axel, J. II. VAN DIX- HOORN en L. B. A. IIOLFF Lz Hulst F. L. VER WILG HEN v. d. Hoopt; Zaamslag. D. RIEMENS Janssen. Advocaat-Procureur, Middelburg, is eiken Maandag te HULST te spreken bij Neelemans. N ïenwe zendincr jacs. de KoK, 7« geuzen. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Van af Woensdag 10 Maart 1915 en tot verder bericht, zal de dienst der reizigers treinen, geregeld zijn als volgt v. Ter Neuzen 6.11.10 4. Sluiskil6.08 11 18 4.08 Sluiskil (brug) 6.11 11.21 4.11 Philippine 6.15 11.25 4.15 Sas van Gent (aank.). 6.24 11.34 4.24 Sas van Gent (vertr.) 6.35 11.44 4.35 Duitsche tijd. Selzaete (aank.) 7.20 12.29 5.20 Selzaete (vertr.) 7.50 1.— 5.50 v. Ertvelde7.57 1.07 5.57 Terdonck8.03 1.13 6.03 Langerbrugge 8.12 1.22 6.12 Wondelgem 8.18 1.28 6.18 Gent (kl. statie) 8.28 1.38 6.28 v. Gent (kl. statie) 8.55 2.7.— Wondelgem 9.06 2.11 7.11 Langerbrugge 9.12 2.17 7.17 Terdonck9.21 2.26 7.26 Ertvelde9.27 2.32 7.32 Selzaete (aank.) 9.34 2.39 7.39 Selzaete (vertr.) 10.3.8. Sas van Gent (aank.) 9.25 2.25 7.25 Sas van Gent (vertr.) 9.35 2.35 7.35 v. Philippine 9.44 2.44 7.44 Sluiskil (brug) 9.48 2.48 7.48 Sluiskil9.51 2.51 7.51 Ter Neuzen (aank.) 10.3.8. Spoorweg Ter Neuzen Mechelen, Duitsche tijd. Zeeuwseh-M. Tramweg-Maatschappij. Stoomtramweg Hulst-Walzoordeu. UREN VAN VERTREK Amsterdamsehe tijd DAGELIJKS Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— no. 12,10 a) 3,43 5,45 en 6,35 d) Breskens Vlissingen 5,50 8,10 10,45 nm. 12,40 4,10 6,15 en 7,15' Van Vlissingen naar Ter Neuzen vm 6,30 9,20 b) nm. 12,10 a) 3,43 en 0,45 d) Ter Neuzen Vlissingen 5,30 7,50 b) c) 10,40 nm. 2,— en 5,05. W OENSDAG: Van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10 Van Hoedekenskerke Ter Neuzen 8,40 a) Bjj vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten uiterlijk tot 12.15 en de boot naar Ter Neuzen uiterlijk tot 12,30. b) Deze booten loopen niet op de WOENSDAGEN. c) Deze boot doet IIORSSELEN niet auo. d) Bij vertraging van trein 6,29 kunnen deze booten wachten tot 6,50 GOEDEREN en VEE zullen zoo spoedig mogelijk worden vervoerd. De stoombootdienst neemt ten aanzien van dit vervoer geene verantwoordelijk heid op zich. Lijn WALZOORDEN-HANSWEERT-VLAKE. Van I Februari 1915 tot nadere aankondiging. an Walzoordeu n. Hansweert per boot, vm. 6,05, 9,05«, nm. 1,-, 3,45, Hansweert Make per tram, 6,35, 9,35, 1,30, 4,15,' Vlake Hansweert per tram, 8,08, 11,256, 2,40c, 5,45, Hansweert Walzoordeu per boot, 8,26a, 11,456,,, 3,-c, 5,58, Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd. 6). Bij vertraging van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram c). Des Dinsdags wacht de tram tet 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram 7,30. 8,30. 8,48. Vertrek tier» Ned. Spoortreinen. - I MUBIIMMHÜkl Amsterdamsehe tijd. Duitsche tijd. Amsterdamsehe tijd. Amsterdamsehe tijd. v. Ter Neuzen 6 48 10 1 38 5 32 Sluiskil 6 55 10 08 1 46 5 40 Axel 7 03 10 17 1 54 5 49 Kijkuit 7 09 10 26 2 03 5 58 Hulat 7 17 10 38 2 12 6 06 v. Clinge 8 06 11 32 3 04 6 58 St. Gilles 8 15 11 41 3 12 7 07 St.Nicolaas 8 27 11 53 3 24 7 21 Aank. te Temache 8 39 12 05 3 36 7 33 Duitsche tijd. Vertr. te Temache 8 46 12 12 3 43 7 4C Vertr. St. Nicolaaa 9 06 12 39 4 01 8 01 St. Gilles 9 15 12 51 4 12 8 11 n Clinge 9 24 1 03 4 22 8 21 Amsterdamsehe tijd. v Hulat 9 12 48 3 58 7 58 Kijkuit 9 07 12 55 4 06 8 08 Axel 9 14 1 02 4 14 8 10 Sluiskil 9 22 1 09 4 22 817 Aank.TerNeuzen 9 30 1 16 4 28 8 24 LIJN SAS YAN GENT-IJZENDIJKE. Richting IJzendijkeSaa van Gent. Treinnummera Ia I Yertrek IJzendijke (Remiae) 6,30 8,10 Pyramide 6,50 8,25 Aankomat Philippine 7,22 8,57 Vertrek 7,27 9,— Aankomst Saa van Gent 8,— 9,30 Richting Saa van Gent—IJzendijke. III 12,35 12,55 1,30 1,35 2,15 Y 5,25 5.42 6,12 6,15 6.43 Treinnummera Ha II 10.07 10,30 10,35 11,07 11,28 IV 2,45 3,18 3,23 3,55 4,15 YI 7.— 7,28 7,30 8- 8,18 Vertrek Saa van Gent 8,30 Aankomat Philippine 9,03 Yertrek 9,08 Pyramide 9,40 Aank. IJzendijto (Remiae) 10, Treinen Ia en 11a rijden alleen op Zaterdagen, ej welke dagen de treinen I en II dan vervallen. 1 December 1914. Amaterdamache tijd. v. Hulat, Station 58- 1040 2 25 5 25 8 Aank. WaU. Dijk 69— 11 40 3 25 6 25 9 a. Wals. Dijk 605 9 15 11 45 3 45 6 40 905 v Hulat, Station 7 05 1016 12 46 4 46 7 40 10 05 I Middelburg Arnemuiden Noord-Kraaijert 'a Heor-Arendak. Goea Kapelle-Biezel Vlake KruiningcnIera. Krabbendijke Rilland-Bath Woenadrecht Bergen op Zoom Wouw Roosendaal Breda Rotterdam D. P. Amat. W. p. o. Gouda Den Haag o. R. II. S. Amsterdam o. R. U.S. Utrecht o. Den Bosch A mat. Wp. o. Utr. Arnhem o. Nijm. Antwerpen Brusael (Nord) Parijs (Nurd) Keulen C.S. o. Wes r. D. 6 25 *7 20 9 10 12 25 1 27 4 50 6 10 7 46 n 6 35 *7 29 9 20 12 35 1 36 5 7 56 n 6 41 9 27 12 41 5 06 D n 6 49 9 35 12 49 5 14 ii 6 56 9 43 12 56 5 21 V 7 03 *7 48 9 53 1 04 1 55 5 29 8 17 n 7 11 10 05 r 1 IS 5 37 p3 T» 7 17 *7 08 10 12 1 22 2 06 5 43 O p 8 28 V 7 22 10 17 r 1 27 5 49 7 31 10 27 r l 36 5 58 5ó V 7 37 10 33 1 42 6 04 <T>' r*5 n 7 50 10 45 1 54 6 16 8 *8 24 1056 2 03 2 33 6 27 8 57 n 8 08 11 05 2 11 6 36 A. 8 16 *8 37 11 13 2 19 2 46 6 45 7 15 9 10 n 9 06 11 45 2 54 3 21 7 28 7 28 9 42 9 54 12 27 3 59 7 54 8 35 10 02 n D 10 40 12 55 4 27 8 37 9 14 1041 V 11 52 2 5 17 10 27 11 47 V 10 56 1 34 5 02 10 11 35 V 11 40 2 12 5 40 10 35 12 20 T) 11 42 2 29 6 26 9 58 >1 n D V 1 Keulen C. S. o. Wea. Parijs (Nord) Brussel (Nord) Antwerpen Arnhem o. Nijmeg. Amaterd. Wp. o. Utr. Utrecht o. Den Bosch Amat. o. Rott. II. S. Den Haag o. R. H. Amat. Wp. o. Gouda Rotterdam D. P. Breda Roosendaal Wouw Bergen op Z. Woenadrecht Rilland Bath Krabbendijke KruiningenIers Ylake Kapello- Biezel Goes. 's-Heer-Areud8k. Noord-Kraaijert Arnemuiden Middelburg VliBaingen V. S. 6 25 7 00 7 10 7 23 7 32 7 44 7 50 8 01 8 06 8 17 8 27 8 35 8 42 8 49 8 57 9 06 03 tx c c O 'fH 13 Ol OQ C 04 ji5 c 1. «j s S 11 50 11 59 12 07 12 16 12 23 12 32 7 30 7 35 8 13 8 - Ö50 9 18 10 02 10 41 10 56 11 22 11 33 11 54 12 02 10 55 9 43 10 53 11 35 1 09 1 41 1 50 1 59 2 07 2 18 2 24 2 33 2 38 2 48 2 57 3 05 3 12 3 20 3 27 3 36 1 13 1 22 2 1 45 2 39 3 03 3 39 4 16 4 30 5 09 5 28 5 35 4 25 4 35 4 45 4 54 5 07 5 14 5 24 5 30 5 40 5 49 5 57 6 05 6 13 6 21 6 29 3 37 4 16 4 54 4 15 5 05 5 55 6 43 7 29 7 39 7 49 7 58 8 10 8 16 8 25 8 30 8 40 8 5ft 8 58 9 05 9 13 9 22 9 80 5 53: 6 21 7 6 49' 7 54i §8 50 9 36 §9 53 §10 20- §10 33 §10 58?- §11 01 Do trein neemt Dinsdags te Goea geen rejzigera 2o en 3e klaaso op voor de stations Kapello—Biezelinge, Kruiningenleraeke Krabbendijke en Rilland-Rath g -trein is oen facultatieve trein in aansluiting op Jo boot uit Engeland; op zijn loop kan niet met zekerheid worden gerekend, p deze trein loopt een voortrein naar Rotterdam, welke 10 minuten eerder vertrekt. Üp deze trein loopt een volgtrein uit Rotterdam, welke 10 minuten later aankomt.

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensch Volksblad / Zeeuwsch Nieuwsblad | 1915 | | pagina 4