ALGEMEEN NSEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR ZEEUWSCH-VLAANDEREN De Erfenis van een Zonderling. zoo n FALCON No. 10.055 WOENSDAG 17 APRIL 1940 80? Jaargang STAAT VAN BELEG POLITIEKLEEDING. Binnenland Feuilleton SpierpMnen VOERMAN- de PAUW STAAT VAN BELEG DONKERBLAUW LAKEN en ZWART WHIPCOARD, TER NEUZENSCHE COURANT ABONNEMENTSPRIJSRinnen Temeuzen f 1,35 per 3 maanden Buiten Temeuzen fr. per post 1,65 per 3 maanden Bjj vooruitbetaling fr. per post f 6,per jaar Voor Belgie en Amerika /2,10, overige lan den 2,45 per 3 maanden fr. per post Abonnementen voor bet buitenland alleen bij vooruitbetaling. Uitgeefster: Firma P. J. VAN DE SANDE GIRO 38150 TELEFOON No. 2073. ADVERTENTIENVan 1 tot 4 regels f 0,80 Voor elken regel meer 0,20. KLEIN E ADVERTENTIENper 5 regels 50 cent bij vooruitbetaling. Grootere letters en cliches worden naar plaatsruimte berekend. Handelsadvertentien bij regelabonnement tegen verminderd tarief, hetwelk op aanvraag verkrijgbaar is. Inzending van advertentien liefst een dag voor de uitgave. DIT BEAD VERSCHIJNT IEDEREN MAANDAG-, WOENSDAG- EN VRIJDAGAVOND. De Burgemeester van PHILIPPINE maakt bekend, dat bjj Koninklijk besluit met ingang van 13 April 1940 deze gemeente in is verklaard en vestigt de aandacht op het cverzicht van de voornaamste wetsbepalingen, betreffende den thans ingetreden bijzonderen reclitstoestand, hetwelk op de daarvoor be- stemde plaatsen is aangeplakt. Philippine, 13 April 1940. De Burgemeester voornoemd, E. ARBROSCHEERwnd. Burgemeester. Prijsopgaaf wordt gevraagd voor door kleermakers binnen de gemeente, voor 8 uniformen. Opgaaf met stalen ook van de fournituren indienen v66r of op 26 April a.s. Temeuzen, 17 April 1940. Burgemeester en Wethouders van Temeuzen, P. TELLEGEN, Voorzitter. B. I. ZONNEVTJiLDE, Secretaris. EEN SPOORBAAN OVER DEN AFSLUITDIJK. Uit Schagen (N.H.) wordt gemeld, dat een eamitd van actie zal worden gevormd om propaganda te maken voor een spoorbaan over den afsluitlijk. Er bestaat in vrrjwel alle kringen in Noord- Hollandsch Noordpunt groote belangstelltng voor dit plan welks verwerkelijking, naar men unaniem van oordeel is, nog sterker ban- den zou knoopen tusschen de Noordelijkste provincies van ons land, dan door het auto- verkeer over den afsluitdijk reeds het geval is. Een sneltreinverbinding AlkmaarSchagen Anna Pp-ulownaWieringenLeeuwarden Groningen is het ideaal, dat velen voor oogen staat en dat door de commissie zal worden gepropageerd. BELGISCHE TOERISTEN NAAR NEDERLAND. Trjdens de jaarvergadering van de V.V.V. NaardenBussum heeft de voorzitter, tevens lid van het hoofdbestuur van de Alg. Ned. Ver. voor Vreemdelingenverkeer, de heer Th. P. de Meester, medegedeeld, dat met de Bel- gische instanties een overeenkomst is tot stand gekomen, waarbij het voor Belgische toeristen mogelijk wordt gemaakt voor een bezoek aan Nederland een ,,laissez-passer" te verkrijgen dat drie of negen dagen geldig is en resp. 5 of 10 franlken kost, meldt de Tel. De A.N.V.V. zal nu groote propaganda in Belgie maken voor een bezoek aan Nederland. „MENEER ALTIJD VERKEERD". Men herinnert zich het bericht, dat een Amerikaansch blad, de Evening Star, dezer dagen verspreidde over het vertrek van Brit- sche troepentransportschepen, die bestemd zouden zrjn voor Noorwegen of Nederland. De Duitsche bladen maakten hierover grooten op- hef, maar de Engelsche autoriteiten noemen het bericht ,,onzinnig". In Londen begreep men aldus de Tel. dat de bron van dit onzinnige bericht een ge- regelde artikelenschrijver van de Evening Star was, Constantine Brown geheeten, die bij gelegenheid afdwaalt in sensationeele on- Oorspronkelijke roman van WILLY WATERMAN. (Nadruk verboden.) 2) (Vervolg.) „Je bent zeker wel machtig nieuwsgierig, waarom ik zoo idioot hard reed?" informeer- de hij. Pete ging op de treeplank van zrjn wagen zitten en bekeek hem belangstellend ,,Nou, als je niet gek bent en niet levens- moe, en daar zie je er niet naar uit, dan zou ik wel eens willen weten, waarom je alle mogelijke moeite doet, om dat te lijken!" De ander betastte zrjn arm, en lachte: ,,Heb je wel eens gehoord van het Panni- fcrd-testament Pete sehudde weemoedig het hoofd: ,,Ik ben in de joumalistiek... niet in de rechten, mijn natuur is meer geschikt om krom te praten, wat recht is, dan recht te praten wat krom is.". „Het is ook geen kwestie, die iets met rechtszaken te maken heeft... de heele zaak is zoo klaar als een klontje. Dat wil zeg- gen... wat de rechtsgeldigheid betreft. Toen mijn oom het opstelde was hij even gezond van hersens als Einstein, dat is juist het lamme..." Hij hield even op, en trok aan zijn sigaret. Pete wachtte op de dingen, die komen gingen. „De zaak zit zo6. Toen mijn zuster en ik juistheden, welke hem den brjnaam hebben verschaft van ,,Mr. Constantly Wrong" (,,Me- neer Altijd Verkeerd"). DE MIJNENLEGGER JAN VAN GELDER WEER IN DIENST GESTELD. De mijnenlegger Jan van Gelder, die op 1 October van het vorig jaar bij Terschelling op een mijn geloopen was, waardoor het aeh- terschip werd beschadigd, is thans weder in dienst gesteld. NIEUWE BEPERKENDE BEPALINGEN VOOR UITVOER VAN EIEREN. Met ingang van Maandag zijn plotseling zonder eenige waarschuwing nieuwe hepalin- gen ingevoerd voor den uitvoer van eieren, zoowel wat betreft naar Engeland als naar Duitschland. Deze regeling, die een aanzien- ljjke beperking van den uitvoer betreft, dreigt voor de pluimveehouders catastrofale gevolgen te zullen hebben, vooral nu deze beperking komt in een tijd, dat de aanvoer aan veilingen en markten elke week grooter wordt. Van deskundige zijde wordt ons medege deeld, dat de beperking zoodanig is, dat naar schatting deze week reeds voor tusschen de 7 en 10 millioen eieren geen afzet te vinden zal zijn. Wel wordt natuurljjk reeds een ge- deelte in koelhuizen opgeslagen, doch het is ten eenenmale onmogelijk, het geheele sur plus op deze wijze onder te brengen. Het gevolg is dan ook, dat de prijzen, die op de beurs Maandag reeds naar beneden liepen, spoedig belangrijk zullen dalen. Er was nu reeds weinig kooplust. Verscheidene expedi- teurs kochten deze week niets, nu men zoo wel wat betreft de nieuwe regeling als om- trent het prijsverloop en de gevolgen daarvan nog in het onzekere verkeert. Het bestuur van de Nederlandsche Pluimvee Federatie heeft in samenwerking met den eierhandel telegrafisch een audientie bij den Minister aangevraagd om den toestand te beperken. (N. R. Crt.) NEDERLANDSCHE ARBEIDERS NAAR DUITSCHLAND. Naar de N. R. Crt. vemeemt, zullen on- danks den oorlogstoestand nog Nederland sche arbeiders in Duitschland te werk ge steld worden, in verband waarmede overleg gepleegd wordt tusschen de Duitsche en Ne derlandsche arbeidsbeurzen. Nabij het grenskantoor aan de Kaldenker- kergrens te Venlo werd een bijeenkomst ge- houden, waarbij aanwezig waren vertegen- woordigers van de arbeidsbeurzen te Kempen en Lobbericht en van Venlo. Ongeveer zestig Nederlandsche arbeiders uit Venlo en om- streken werden bij die zitting van de noodige papieren voorzien, opdat zij in Duitschland tewerk kunnen worden gesteld. Het betreft bier voornamelijk landarbeiders, vaklieden en fabrieksarbeiders. Gisteren zouden, naar men meldde, deze Nederlandsche arbeiders naar Duitschland vertrekken. Er zij nog eens op gewezen, dat het onge- wenscht is, dat Nederlandsche werkkracbten op eigen gelegenheid in Duitschland werk zoeken. BEANTWOORDING VAN BRIEVEN INZAKE VERLOF KOST WINNERS VERGOEDING ETC. Op vragen van het Tweede Kamerlid den heer Posthuma betreffende 't beantwoorden van brieven inzake verlof, kostwinnersver- goeding en dergelijke, heeft de Minister van Defensie als volgt geantwoord: Als algemeene regel geldt, dat brieven in zake verlof, kostwinnersvergoeding en der gelijke, die het ministerie van defensie be- reiken, worden beantwoord. Het komt echter voor, dat wanneer om- trent een bepaalde aangelegenheid een nieuwe regeling wordt ingevoerd verzoekschriften ingediend vo6r den datum van invoering van een dergelijke nieuwe regeling, buiten behan- deling worden gelaten. Hiervan wordt echter steeds mededeeling gedaan in de legerorders. Ook komt het voor, dat een verzoek onbe- nog- klein waren, ik was toen elf, en mijn zus ter zes, kwamen mijn vader en moeder bij een vliegramp om het leven. Dat is dus nu een jaar of zestien geleden. Ze hadden toen nog van die wrakke dingen; mijn vader had aan- deelen in een vliegtuigfabriek en had zoobi ding voor zijn plezier. Enfin, het stortte neer, toen mijn vader ert mijn moeder er bei- den inzaten. Toen werd onze oom tot voogd benoemd en in zijn huis werden we opgevoed, mijn zuster en ik. A1 het geld van mijn vader beheerde hij ook, maar dat was zooveel niet... toen mijn oom stierf, hadden we van dat geld van vader met zijn tweeen juist genoeg, om behoorlijk rond te komen. Maar nu komt het mooie: oom was schat- rijk en een oude zonderling. Hij had als stelregel, dat ieder een opvoeding moet heb ben, die hem in staat stelt, op elk oogen- blik, alle mogelijke dingen te verrichten, en tot een goed einde te brengen, wat het ook was. De gekste dingen hebben we bij hem geleerd, mijn zuster en ik allebei. We kun nen raidiotoestellen bouwen, met vuurwapens omgaan, koken, een automotor in elkaar zetten, stenografie, alle mogelijke talen, de gekste andere dingen. Het is ons ai aardig te pas gekomen, tot dusver." Hij hield even op en scheen na te denken. ,,Maar toen hij plotseling stierf, tenge- volge van een griepaanval, liet hij een testa ment na, waarin aan ons tweeen zijn geheele vermogen werd vermaakt, indienen nu komt de mop: indien we er in slaagden, te voldoen aan de voorwaarden, die werden ge- noemd. Die voorwaarden bestonden uit het opsnorren van een reeks dingen, op de raarste plaatsen, en in elk van die dingen was een stukje papier verborgen, met een woord erop. Als we al die dingen bij elkaar hadden, vorm- antwoord blijft, omdat 'n volgend verzoek van gelijke strekking wordt ontvangen en hetzij op het eerste dan wel op een volgend een beslissing is genomen. Overigens worden geen brieven, welke be- antwoording vereischen, met voordracht on- beantwoord gelaten. Het zou geenszins overeenkomstig de be- doeling van den Minister zijn, indien de hierboven bedoelde brieven inzake verlof, kostwinnersvergoeding en dergelijke niet zou den worden beantwoord. Deze bedoeling van den Minister is ten departemente algemeen bekend, zoodat voor het nemen van eenigerlei maatregel geen aanleiding bestaat. ONZE SCHEEPVAART OP DE OOSTZEE LIGT STIL. De geheele Nederlandsche scheepvaart op Noord-Europa ligt stil. Als men nagaat dat met on^e scheepvaart op Noorwegen en de Oostzee in gewone tijden jaarlijksch een be- drag van meer dan 200 millioen gulden is gemoeid, dan begrijpt men, dat de schade emorm is. Ruwweg kan deze schade geschat worden op ruim een half millioen gulden per dag. De primaire oorzaak van de stopzetting van deze vaart is, aldus het Handelsblad, de onzekerheid omtrent de lading. Men weet eenvoudig niet, wat er mee zal gebeuren. ledereen tast in het duister, iedereen wacht dus af. Hoelang? Niemand kan het zeggen. In de tweede plaarts vormen uiteraard de zich steeds uitoreidende mijnenvelden op de vaar- wegen tusschen ons land en de Oostzee een steeds grootere belemmering, ofschoon zij ook weer niet een onoverkomelijke hindernis vormen. Maar ook ten aanzien daarvan weet men niet hoe groot de marge is tusschen theorie en practijk. Dat elken dag langer wachten de schade met snelle sprongen doet vergTooten hlijkt wel uit de simpele cijfers van in- en uitvoer. In 1938 bedroeg onze totale invoer uit Fin land, Noorwegen, Zweden, Polen en Dantzig, Denemarken, Letland, Estland en Litauen en Memel 1743 millioen kg met een waarde van 100 millioen gulden en onze totale uitvoer naar die landen 1277 millioen kg met een waarde van 88 millioen gulden. Onze scheep vaart op de Duitsche Oostzeehavens en de Russische havens aan de Finsche Golf is nog buiten beschouwing gelaten. VEEVOEDER UIT KEUKENAFVAL. Men schrijft aan de N. R. Crt.: De minister van Economische Zaken heeft vergunning verleend aan de heeren J. Bier- man te Zaandam en A. Brauns te A.peldoorn, voor de fabricage van veevoeder uit keuken- afval, zooals dit ook in den vorigen oorlog hier te lande is geschied. Uit rapporten is ge- bleken, dat op deze wijze per jaar 75.000 tot 85.000 ton gereed product verkregen kan worden. Hoewel dit in vergelijking met de jaarlijkscbe behoefte aan veevoeder niet groot is, is de bereiding ervan toch de moeite waard. Dit voeder zal zonder beperkende bepalingen verkrijgbaar zijn boven het toegewezen ge wone veevoeder. Voor de fabricage zullen vijf fabrieken in verschillende deelen van het land worden op- gericht. Voor de verzameling van de grond- stoffen zal o.a. de medewerking van de huis- vrouwenvereenigingen en den bond van schil- lenboeren worden gezocht. Voor de fabricage is een naamlooze vennootschap gesticht met beide genoemde heeren tot directie. DE LEDEN VAN DE ENGELSCHE, FRANSCHE EN POOLSCHE LEGATIES IN DENEMARKEN OP DOORREIS IN NEDERLAND. Met een specialen trein, bestaande uit een aantal Deensche eerste klas rijtuigen en bagagewagens, alsmede enkele Mitropa-slaap- rijtuigen, zijn in den nacht van Zaterdag op Zondag in ons land aangekomen de gezanten van Engeland, Frankrijk en Polen te Kopen- hagen. Zij waren vergezeld van de leden hun- ner legaties met hun gezinnen, een gezelsehap dat in totaal bestond uit ongeveer 170 per- den de woorden samen een heelen zin, en dien zin moesten we aan zijn advocaat mededeelen. ■En alleen, als we dien zin hadden gevonden, dus al die dingen bij elkaar hadden kunnen sleuren, zouden we het geld van oom krijgen." Hij hield op en trok peinzend aan zijn sigaret. „Hoe lang is dat geleden?" vroeg Pete, die het geheele verhaal met groote belangstelling had aangehoord. „Vier maanden!" zei de ander. Pete keek hem verbaasd aan. ,,Dus dan zijn jullie tweeen pas bezig met het opsnorren van die dingen?" De ander knikte: ,,Inderdaad. Een heeleboel hebben we er al, een klein afgodsbeeldje uit het huis van den buurman, een boek uit de bibliotheek van een oud-kolonel, een postduif, die een rolletje papier in zijn ring droeg Pete viel hem verbaasd in de rede: ,,Maar manals nu eens een van die dingen kwijt raakte? Als die postduif intus- schen eens zijn papiertje had verloren?" John lachte: „Die oom van me had dat allemaal voor zien. In zoo'n geval konden we de duif too- nen, er staat van elk voorwerp een beschrij- ving op papier bij den advocaat, en dan werd ons het woord genoemd, dat we anders zouden hebben gevonden. Maar ik heb je nog steeds niet verteld. waarom ik zoo idioot hard om de bocht kwam vliegen. Als we niet aan de eischen voldeden, dan bleek daaruit volgens oom, dat we tekort schoten in de dingen, die hij ons had wilien leeren, zooals op eigen beenen staan, handigheid en zoo meer. In dat geval gaat de heele erfenis, op een klein legaat voor ons na, naar een a#ider familielid, een verre neef, die nooit heeft willen deugen, sonen. Hier bij waren 90 Engelschen, 60 Franschen en 20 Polen. De trein, welke Zaterdagmorgen om tien uur uit Kopenhagen was vertrokken en via Flensburg en Hamburg naar ons land reed, kwam Zaterdagnacht ruim half den in Olden- zaal aan. Reeds op dit station hadden de Nederlandsche autoriteiten uitgebreide maat- regelen getroffen, welke ten doel hadden het korte verblijf van het gezelsehap in ons land zoo prettig en ongestoord mogelijk te doen zrjn. Ter begroeting waren hier aanwezig Mr. W. J. G. baron Gevers, gezantschapssecretaris, namens het ministerie van buitenlandsche zaken, kapitein L. J. A. Schoonenberg, die het algemeen hoofdkwartier vertegenwoordlgde, de burgemeester van Oldenzaal, de heer Bloe- men en de Britsche vice-consul te Hengelo en mevr. Dikkers, die aan de echtgenoote van den Engelschen gezant te Kopenhagen, mevr. Howard Smith en aan de echtgenoote van den Franschen gezant, mevr. Bonnefoy Sibour, bloemen aanbood. Toen de trein aan het eerste perron had gestopt, bleef het grootste gedeelte der rei- zigers in de wagons. Velen van hen sliepen. Een klein aantal begaf zich naar de wacht- kamers. Zij maakten onmiddellijk van de ge legenheid gebruik telegrammen te versturen of telefoongesprekken te voeren. De afzet- ting van het perron was streng, niemand werd toegelaten, ook niet in de wachtkamers, die kort voor de aankomst van den trein waren ontruimd. Om de pasformaliteiten zoo snel mogelijk te doen verloopen en om den reizigers het niet lastiger te maken dan strikt noodig was, had' den zich Zaterdagavond reeds enkele douane- ambtenaren naar het Duitsche grensstation Bentheim begeven. Bagage-onderzoek had niet plaats, alleen de passen werden gecon- troleerd. Het oponthoud in Oldenzaal duurde tot (Ingez. Med.) en dien oom daarom pas in de laatste plaats in aanmerking wilde laten komen. En die neef heeft, naar ik sterk vermoed, een man in dienst genomen, die ons moet beletten, aan die voorwaarden te voldoen. Ik weet het niet heelemaal zeker, ik vermoed hethet is een kerel, die in onze buurt woont, en een soort van informatiebureau heeft. Een kerel met een gezicht als een konijn, maar geweldig geslepen. De eenigen, die weten, welke din gen we moeten hebben, zijn we zelf, alleen in ons bijzijn is het testament voorgelezen, maar we hebben er een lijst van in de safe, en die neef hoeft dus alleen maar er achter te komen, welke die dingen zijn, om er een van weg te moffelen of te verdonkeremanen, om het geld te kunnen incasseeren. Toen ik onverwacht thuis kwam, een uur of zoo geleden, sprong er iemand uit het raam van mijn werkkamer, rende den tuin door en ontsnapte in een wagen, die achter het huis klaar stond. De motor van dien wagen moet hebben geloopen, want hij was er nog niet in, of de wagen reed al weg ook. Ik er achter aan, om te zien, of ik bem in kon halen, maar in dezen doolhof van weggetjes raak je iemand dadelijk kwijt, en| toen ik in voile vaart hier den hoek om kwam, dacht ik eigenlijk al, dat het hopeloos werk was. Dus dat is dat!" Pete knikte. ,,Inderdaad, dat is dat! Maar wat zijn jul lie nu van plan, verder te doen?" John Crofts gcoide zijn stompje sigaret weg, en streek met de hand door zijn donkerblonde haren. „Ik denk eerst een garage op te scharrelen, om mijn wagen uit de sloot te laten halen." Intusschen was het al donker geworden, en de gestalte van John was nog maar een vage schaduw. Ingez. Med. Zaterdagnacht ongeveer vier uur. Op dat tijdstip zette de speciale trein zijn reis voort naar Den Haag. Reeds heel vroeg Zondagochtend had de Haagsche politie in samenwerking met de militaire autoriteiten op het station Staats- spoor de noodige ordemaatregelen genomen. Ter begroeting waren hier o.m. aanwezig Jhr. Mr. G. C. J. van Reenen, chef van het kabinet van den minister van buitenlandsche zaken, de Engelsche gezant Sir Neville Bland, vele leden van het gezantschap, de Fransche ge zant en baronesse de Vitrolles, eveneens met talrijke leden van het gezantschap, terwijl namens den Pooischen gezant aanwezig was de heer S. Scrozinski, ter begroeting van den gezant van Polen in Kopenhagen, den heer Starszivski. Uiteraard waren op het perron eveneens vele joumalisten, aan wie namens den secre- taris-generaal van het departement van bui tenlandsche zaken door den heer Van Reenen werd verzocht de diplomaten of de andere leden van het gezelsehap niet te interviewen. Toen de trein, die om zeven uur het station binnenreed, stilhield, begaven de meeste rei zigers zich naar de wachtkamers en restau- ratie, waar voor de aankomst van deze brjzon- dere gasten alles in gereedheid was gebracht, zoodat het hun aan niets behoefde te ontbre- ken. Enkelen begaven zich buiten het station, naar het gezantschap van him land, waartoe gelegenheid bestond, want het oponthoud in de residentie duurde drie uur. Het spreekt vanzelf, dat de reizigers, na bijna 24 uur in den trein te hebben doorgebracht, vermoeid waren en dat velen dit was aan td zien. Even vanzelfsprekend is het echter, dat het niet moeilrjk was te constateeren, dat alien blrj waren behouden in ons land te zijn aange komen. De reis had van Oldenzaal onder lei- ding gestaan van Dr. P. T. Posthumus Meyjes van den dienst van het vervoer der Nedef landsche Spoorwegen. Tegen 10 uur was het weer bedrijvig op het tweede perron van het Staatsspoor-station. Behalve degenen, die bij de aankomst van den trein aanwezig waren geweest, zagen we nu ook lady Bland, de echtgenoote van den Brit- schen gezant en den Pooischen gezant in Den Haag, Dr. W. Babinsiky. Door de goede zor- gen van de Nederlandsche Spoorwegen stond in Den Haag een tweede trein, waarin de rei zigers trjdens het oponthoud waren overge- stapt. Treinpersoneel had de bagage over- geladen. De trein waarmede men gekomen vindt U Het „puikje" van bij Temeuzen Tweed en gabardine vanaf 22j50 (Ingez. Med.) Pete zat nog steeds op de treeplank, en peinsde over het zonderlinge verhaal, dat hij zoojuist had gehoord. „Ik heb een beter idee," zei hij dan, en stond op. ,,En dat is?" vroeg John, benieuwd. „Je gaat met mij mee naar mijn iandhuisje het is hier een paar kilometer vandaan en belt vandaar je zuster op, dat Hoeft niet,"' zei John, ,,ze is naar Londen, voor een klein olifantje, dat we ook moeten hebben." Toen barstte Pete in een hartelijk gelach uit. ,,Allemachtig, als jullie al die dingen hebt gevonden, kun je er een heel huis van meu- bileeren bovendien!" ,,Als!" zei John, „goeie genade, man, het is geen kleinigheid, voor twee menschen, waarvan er een een meisje is!" De nacht was warm en zwoel, er hing een stemming van avontuur; vaag schemerde de verongelukte wagen in de sloot. Pete spror.g op zijn auto toe, en schakelde de koplampen in. ,,Stap in!" zei hij tegen John, ,,we gaan naar mijn iandhuisje, om den veldtocht te be- studeeren". John zette zich naast hem en keerde zich naar hem toe: ,,Wat zei je: welke veldtocht?" Pete lachte in het schijnsel van het das boardlampje ,,Onze veldtochtik help jullie, die din gen te zoeken, wat het ook mag zijn, van ge- dresseerde vlooien af tot mailstoomers toe!" De oude tWoseater startte vlot, en reed weg alsof ook de wagen enthousiast deelnam aan het nieuwe verhond. (Wordt vervolgd.

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1940 | | pagina 1