Wieland's Brandewijn AUTO te huur Actetasschen S. DIELEMAN, Axelschestraat 14 Gemengde Berichien Burgerlijken Stand Marktberichten Advertentien. 300 gulden MAZZOLA Aanbesteding. Speciaaf maand April!! Aanbesteding. Aanbesteding. Aanbesteding. de beste VOETBAL. INGEZONDEN SlUKKEN. LOOP DER BEVOLKING. THEO. NEUS-, KEEL-, OORARTS mr Spreekuur in ZIEKENHUIS, Ter Neuzen, a.s. Woensdag 3 April, 9 30 uur. Oud Vogelschorpolder, SMALLEGANGE'S Kweekerij - TER NEUZEN HET BOUWEN VAN EEN GARAGE MET BOVENWONING AAN DE AXELSCHESTRAAT TE TER NEUZEN. zonder Chauffeur in verschillende afmetingen en prijzen Firma P. Jvan de Sande Hij bepaalt zich daarvoor de aandacht te vestigen op de streek waarin wij een lucht- tiaven denken te maken. Deze behoort z.i. te worden aangelegd in de nabijheid van bet kanaal Ter NeuzenGent, ongeveer op de belft van de Belgische grens en de Schelde. Hij nedoelt daarmede het gebied dat gelegen is van af Ter Neuzen tot Sas van Gent en het- geen in de nabijheid Oost- of Westwaarts ge- Jegen is. Dan zal de luchthaven gemakkelijk uit alle richtingen van Zeeuwsch-Vlaanderen te bereiken zijn, aangezien men te Sluiskil een knooppunt vindt, van uit 4 richtingen, dat ook van uit Noord-Belgie gemakkelijk is te-' bereiken. Aan dat kanaal zijn gelegen Sas van Gent, Sluiskil en Ter Neuzen, terwijl het Westdorpe doorsnijdt en ook voor een deel langs Axelseh gebied loopt. De bestaansmiddelen van Zeeuwsch-Vlaanderen zijn landbouw, fa'brieks- .ijverheid en havenbedrijf, die naar spreker meent, de meeste waarborgen bieden voor de exploitatie van een luchtlijn. Spreker somt vervolgens de aan het kanaal gelegen indus trial op. Br blijkt uit de lijst, dat de nijver- neid in die streek van grooten omvang is, ter wijl er plannen bestaan voor meerdere vesti- ging. Men zit hier ook rondom in het land- bouwgebied, waarvan in de laatste jaren ook veel aan tuinbouw wordt gedaan, welks pro- ducten over de veiling worden verkocht en aaar elders vervoerd. Wat het havenbedrijf '.etreft, hebben zij die de Nederlandsche Jaar- teeurs te Utrecht op den stand van het Depar tment van Economische Zaken aanschouwe- iijk kunnen zien, dat het havenbedrijf van Ter Neuzen dat van alle Nederlandsche gelijk- soortige havens verre overtreft. Wanneer men verder let op de uitbreiding der bestaans middelen, zooals men die te Axel en Hulst eenerzijds en te Breskens en Oostburg aan de wide re zijde van den Brakman aanschouwt, wijst dit op .een toenemende ontwikkeling van de volkskraeht, die moet worden gesteund en aangemoedigd, opdat de toenemende bloei be- stendigden van duur blijve. Het kan niet anders, of het luchtvaartver- keer moet hiertoe worden dienstbaar ge maakt en omgekeerd. Daarin ligt voor de exploitatie van een luchtlijn een vrij zekere toekomst. Als wij dus in deze streek vragen de exploitatie van een luchtlijn in overwe- ging te nemen en spreken over de daarvoor noodzakelijke aanleg van een luchthaven, is dat geen onredelijke vraag, daar de vooruit- zichten vrij gunstig zijn. Het is een uiting van streekbelang. Het is het vooruitbren- gen van de volkswelvaart, door de techniek op luchtvaartgebied, die wij als een gave mogen fceschouwen, welke God aan de menschen Meeft geschonken. Naast de bloei van de streek, kan zij ook .evorderen het bezoek van menschen uit an- dere plaatsen, zelfs uit het buitenland. De groote voorwaarde om er te komen is, dat wij eendrachtig samenwerken, de handen ineenslaan en voor geen moeite teruggaan. Geen kleingeestigheid. Groote plannen vor- deren trouwe samenwerking, eischen kloek beleid en een bezonkene voortvarendheid. Dat beteekent voor ons, niet te rusten voor we een luchtlijn hebben in Zeeuwsch-Vlaanderen, die wij bij voldoende deelneming hebben uit te breiden in drieerlei richting, opdat wij in dienende liefde, het goede zoeken voor de be- rolking van dit deel van Nederland. (Ap- plaus. j Op verzoek van den inleider werd gelegen- aeid gegeven, hierover van gedachten te wis- selen. De heer Van Zuijen, burgemeester van Breskens, uitte zijn spfjt, dat in deze verga- dering alleen sprake is geweest van een luchthaven voor Oosteljjk Zeeuwsch-Vlaande ren. Het zou hem spijten, als nu West Zeeuwsch-Vlaanderen evenals met de waterleiding het geval is er weer buiten sou vallen. De heer Smeding wees op de wenschelijk- tteid, dat een luchthaven wordt gemaakt nabij een groote plaats, zonder dat hij zich er over kan uitspreken, welke plaats in Zeeuwsch- Vlaanderen dat zal moeten zijn. De ervaring aeeft geleerd, dat luchthavens op een afgele- gen plaats, daarvan de bezwaren ondervinden. De heer Dhooge, burgemeester van Philip pine, wijst op een terrein in den Drjckmees- terpolder, behoorende aan Domein, dat aan een lage pacht zal kunnen verkregen worden en gunstig gelegen zou zijn zoowel voor Oost als voor West. Dat terrein zou zeker econo- misch uitkomen. De heer I. van Melle, industrieel te Bres kens, gaf te kennen, dat het, toen hij de be- woordingen der agenda zag, hem tegenviel, dat er alleen sprake was van Oost Zeeuwsch- Vlaanderen. Nu hij echter den burgemeester van Ter Neuzen heeft gehoord, moest hij ver- klaren dat het wel is meegevallen en hij zich met het aanleggen van een vliegveld nabij het kanaal Ter NeuzenGent voor geheel Zeeuwsch-Vlaanderen wel zou kunnen ver- eenigen. Als directeur van Van Melle's Oon- fectyonerie Works heeft hij er belang bij. Het vliegveld te Vlissingen is voor vervoer van pnoducten niet gunstig gelegen omdat men dan, de COmmissaris der Koningin moet het niet kwalijk nemen dat hij zulks zegt, nog gebruik moet maken van den veerdienst, met de dure vrachttarieven. En dat te Knocke is ook niet gemakkelijk, omdat men dan met grensformaliteiten te maken heeft. Hij gelooft, dat men eerder zal krijgen 6dn luchthaven voor Zeeuwsch-Vlaanderen hetzij dan bij het kanaal of te Philippine, dan dat er naar gestreefd zal worden am er 2 te krij gen. Hij deelt mede dat zijn vennootschap voomemens is een vrachtvliegtuig aan te schaffen. Men zal dan over een aviateur kun nen beschikken voor opleiding van jongelie- den. En er zijn er op zijn fabriek, die er al naar zitten te springen. Het denkbeeld wordt door hein geopperd, dat de besturen in Oost en in West aan het werk zullen gaan, om te zien, wie er het eerst over een luchthaven zal kunnen be schikken. De inleider heeft daartegen geen bezwaar. De heer Van der Pauwe merkt op, dat men over de toekomst nog weinig kan zeggen. Er valt thans niet uit te maken, hoeveel lucht havens in de toekomst zullen moeten worden aangelegd. Hij moet er echter op wijzen, dat de K.L.M. zakelijk moet blijven en dus alleen een luchtlijn kan exploiteeren, dddr waar er verkeer is. Hij kan zich geen partij stellen in de plaats waar een luchthaven in Zeeuwsch- Vlaanderen zal worden aangelegd, doch waar- schuwt, dat men wellicht al moeite genoeg zal hebben om er 6<5n te krijgen. Misschien zou het er later 2 kunnen worden, maar meer in geen geval. Laat men met ddn beginnen, dan kan men daardoor misschien reserve kweeken, waardoor later de aanleg van een tweede kans van slagen biedt. Laat men de haven echter maken bij een groote stad, welke ook, zij het Hulst, Axel of Ter Neuzen, doch niet op een eenzame plaats. Dat is vooral voor luchtlijnen met kleine afstanden van be- teekenis. Als men na het volbrengen der reis dan nog geruimen tijd van een ander vervoer- middel moet gebruik maken, wordt de lucht lijn verlaten. In dat geval is de luchthaven in de provincie Groningen geen navolgens- waardig voorbeeld. De voorzitter meent, dat de tegenwoordig- heid van een vertegenwoordiger der K.L.M. zeer nuttig is geweest, door de ontvangen adviezen. Hij deelt ook nog mede, ter kennis der af- deelingsbesturen, dat de Commissaris der Koningin hem heeft gemachtigd, te verklaren, dat deze gaarne bereid is besturen der afdee- lingen die over den aanleg van een lucht haven willen confereeren, te Middelburg te ontvangen, om die besprekingen onder zijn leiding te houden, en zoo mogelijk tot een op- lossing te brengen. Vervolgens hield de ondervoorzitter der Z. V. L., dr. S. S. Smeding, een causerie over ,,De Zeeuwsche Luchtlijn in het binnenlandsch luchtverkeer". Spreker ving aan met mede te deelen, hoe deze serie van een 120 lichtbeelden ontstaan is uit veelvuldige fotografische opnamen van allerlei gebeurtenissen op en rondom de Zeeuwsche Luchtlijn, met daar omheen een aantal luchtvaart- en luchtfoto's, gemaakt op de Nederlandsche rondvlucht-1933, toen spr. in een Koolhoven F.K. 43 als passagier, onder de bekwame leiding van piloot Roos, twee dagen over Nederland kruiste. De lantaamplaatjes hadden betrekking op: het vliegveld Vlissingen, met de opening van den dienst VlissingenHaamstedeRotter dam; de eerste en tweede Ned. Rondvlucht; het vrachttoestel van de K. L. M. en z'n lading Van Melle's toffee's; verschillende types vlieg- machines; de Uiver en de F XXXVI op Vlis- singsch vliegveld; radio-installatie en radio- baken; taxi-vliegtuig; Scheldemeeuw-vlucht; vliegveld Haamstede, voorheen en thans, met zijn primitieve loodsje en zijn tegenwoordig luxueuse station; den radio-toren, de K.L.M.- bus op Zierikzee; vervolgens luchtfoto's zoo van spreker zelf als van den fototechnischen dienst der K. L. M., van de voomaamste Zeeuwsche steden; door spreker zelf vervaar- digde wolkenfoto's op tamelijk grpote hoogte (15001600 M.); enkele lichtbeelden van een door spr. in 1932 gemaakte reis per Scandi navian Air Express, via Bremen en Hamburg heen en linea recta terug; tenslotte een serie kaartfoto's voorstellende de mogelijke ont wikkeling van het binnenlandsche luchtlijnen- net in de nabije en de iets verder liggende toe komst. Wat dit laatste betreft, waren b.v. alle Wadden-eilanden in het lucht- en luchtpost- verkeer opgenomen; verder liepen er dan luchtlijnen vanWaalhaven-Tilburg-Eindho- ven-Venlo-Dusseldorf/Keulen; Schiphol-'s Her- togenbosch-Eindh oven-MaastrichtW aalha- ven-Utrecht-Zwolle-Groningen; Schiphol-Gro- ningen-Noord-Duitschland; Waalhaven-Schip- hol-Leeuwarden-Groningen enz. Tenslotte werd aan de hand van enkele ge- projecteerde Zeeuwsche detailkaarten de mo- gelijkheid van de verdere ontwikkeling van het Zeeuwsche luchtlijnennet vluchtig be- schouwd. De luchtbeeldenserie werd besloten met de portretten van den heer PleSman, die de vader van het Nederlandsche burgerluchtverkeer is, en van het dag. bestuur der Z. V. L. met zijn beschermheer, den Oommissaris der Koningin in Zeel and. Na deze interessante lantaamplaatjes, waarvoor de heer Smeding met instemming der vergadering het dankwoord van den voor zitter kon incasseeren, volgde de vertooning van de belangrijke luchtvaartfilm ,,Nacht- vlucht" naar den roman van de St. Exupery. In deze film, met tafereelen vol van span- nende momenten wordt een beeld gegeven van de zegenrrjke mogelijkheden die de luchtvaart voor snelle verbindingen biedt, doch tevens van de groote gevaren die de piloten moeten doorstaan en de tijden van onrust die daamit voor hun gezinnen ontstaan. Aangezien de voorzitter, die eerder moest vertrekken de leiding aan den voorloopigen voorzitter der afd. Oostelijk Z. VI. had over- gedragen, sloot de heer Huizinga na afloop de bijeenkomst met een woord van dank aan de opgekomenen voor de betoonde belangstelling en met de hoop, dat de dagen goede gevolgen voor onze streek zal tengevolge hebben. DE LANDENWEDSTRIJD NEDERLAND—BELGIe. 4—2. In het Stadion te Amsterdam had de tra- ditioneele wedstrijd plaats tusschen de ver- tegenwoordigende elftallen van Nederland en Belgie. Door familie-omstandigheden kon de heer Hollander niet het ooggetuigeverslag verzorgen voor de AVRO, doch de heer Van Emmenes heeft hem op waardige wijze ver- vangen. Zijn enthousiasme bleek niet voor den heer Hollander onder te doen, hetgeen vooral tot uiting kwam toen door Nederland de ge- lijkmaker werd behaald en natuurljjk even- eens bij de daarop volgende doelpunten Op het laatste oogenblik werd in het Ne- derlandsch elftal nog een wijziging gebracht en kwam Lagendaal in plaats van Drok in de voorhoede. Daar wel alle sportliefhebbers het verloop van den strijd, hetzij in het Sta dion, hetzij in de huiskamer zullen hebben medegemaakt, kunnen wij volstaan met een kort resultaat. In het allereerste begin lijkt bet of Neder land spoedig de leiding zal nemen, doch lang- zamerhand komen de Belgen er beter in en na ongeveer een kwartier spelen scoort Bel gie het eerste doelpunt, kort daarop gevolgd door het tweede. De Belgische achterspeler Paverick blijkt een geduchte verdediger te zijn, doch moet ten slotte toezien hoe Lagen daal de achterstand verkleint tot 12, met welken stand de rust intreedt. In de tweede helft is het Nederlandsch elftal wel wat meer in den aanval gekomen, doch vooral het plaatsen blijft slecht. In de voorhoede wil het niet vlotten, telkens zijn de Belgen iets vlugger en schijnen de voorhoede- spelers het open spel niet te kunnen invoeren. Bakhuijs maakt na ongeveer 25 minuten spe- lens de gelijkmaker en komt er in de Oranje- gelederen meer actie, tengevolge waarvan het spel der gasten wat minder solide wordt. Weer is het Bakhuijs die weet te doelpunten en Nederland thans de leiding bezorgt. Tegen het einde is het dezelfde speler die het pleit beslist en den stand op 42 brengt, waar- mede de wedstrijd eindigt. Al hebben de Oranjespelers gewonnen, toch maakte deze ontmoeting nu niet bepaald een goede indruk en leek het wel of het enthou siasme, dat steeds zoo het kenmerk van Ne derland(Belgie is, afwezig was. Niet alleen in deze ontmoeting, maar over alle linies heeft het Nederlandsche voetbal over het Belgische gezegevierd. Amsterdam won van Brussel, Rotterdam van Antwerpen, de Nederlandsche advocaten van hun Belgi sche collega's, terwijl tenslotte enkele Neder landsche ploegen, die in Belgie op toer wa ren, hun wedstrijden wonnen. KATTENRAZZIA IN ROME. Binnenkort zal in de Italiaansche hoofdstad een groote kattenrazzia plaats vinden. De op deze wijze gevangen katten, zullen, naar de United Press" meldt, worden overgebracht naar de gebieden in die Pontijnsche moerassen, waar zij gekoloniseerd worden. De nieuwe ,,kattenbataljons" zullen de plaats innemen van de „divlsies" die in den afgeloopen zomer naar Littoria zijn gezonden, doch middelerwijl weer naar Rome zijn terug- gekeerd. De razzia heeft een tweevoudig doel; eener zijds zal ze voor de katten in de nieuwe ge bieden zorgen, anderzijds Rome van het eenig storende nachtrumoer bevrijden, dat thans nog overgebleven is, na het signalenverbod van de auto's. Het zal een ware opluchting zijn; want Rome bezit op het oogenblik meer katten dan elke andere stad in de wereld en deze fluwee- len viervoeters maken in stille nachten haar aanwezigheid op een hoogst pijnlijke wijze bekend. AUTOGEVAAR TE MOSKOU. Het aantal auto-ongelukken toont hier een onrustbarende stijging. De autoriteiten nemen krachtige maatregelen om het aantal onge- vallen op den weg te beperken. Deze maand zijn in een week tijds 460 rijbewijzen inge- trokken en 1365 autobestuurders beboet. De laatste week in Februarl werden 97 automobielen wegens technische gebreken afgekeurd. Van de 150 auto-ongelukken ble- ken er 85 door te snel rijden te zijn veroor- zaakt. De overige bleken te wijten aan dron- kenschap, het verwaarloozen van verkeers- lichten en het passeeren aan den verkeerden kant. VIJF DOODEN. Te St. Michielsgestel is gistervoormiddag in het centrum van, het dorp een auto in de Dommel gereden. De 5 inzittenden zijn verdronken. De slachtoffers zijn alle uit Vucht afkomstig. Het zijn volgens De Courant drs. N. v. d. Griendt, leeraar in de plant- en dierkunde, oud vijf en twintig jaar, die te Utrecht in dienst van een chemische fabriek was, diens twee en dertigjarige broeder L. v. d. Griendt, vader van e6n kind, boekhouder aan de gasfabriek te Vught, de twintigjarige bankwerker C. v. d. Wal, thans korporaal bij het 17e regiment infanterie te Venlo, eenige zoon van een we- duwe, de zeventienjarige meubelmaker Th. v. Wijk, oudste zoon van een weduwe en kost- winner en de negentienjarige ongehuwde met- selaar H. Verspeek. De jongelui waren gistermorgen met den auto van den heer N. v. d. Griendt een toer- tje gaan maken in de omgeving. Op de be- wuste plaats moesten zij uitwijken voor een uit de richting Schijndel komende autobus van de Mij. „De Meijerij". De auto kwam daardoor tusschen de tramrails terecht, zwenkte naar rechts, reed de rivier de Dom mel in en verdween onmiddellijk onder water. Vermoedelijk heeft de bestuurder de macht over het stuur verloren. Ofschoon spoedig hulp bij de hand was, heeft men niet spoedig genoeg de slachtoffers uit het water kunnen redden. Pogingen om, toen dit gelukt was, de levensgeesten nog op te wekken, slaagden niet. j LIEFDE EN MISDAAD. Drie jongelieden, zoons van rijke ouders, zijn te Belgrado gearresteerd wegens het plegen van talrijke inbraken en oplichtingen. 1 Daar zij het geld in het geheel niet noodig j hadden, stelde men een nader onderzoek in i omtrent hun beweegredenen. Het bleek, dat j zij alien verliefd waren op een 18jaiig meisje - Slavitza Sjoesjoelitsch, die beloofd had haar ihart te zullen schenken aan dengene, die de grootste misdaad zou begaan. Men heeft haar eveneens gearresteerd. I EEN NIEUW MACHINEGEWEEIi. Naar Reuter uit Londen meldt, zou zekere Bagnali, een Engelsche soldaat en electricien, een electrisch machinegeweier hebben uitge- 1 vonden, waarmede 1500 schoten in de minuut gelost kunnen worden. (Buiten verantwoordelijkheid der Redactie.l 2 APRIL. Twee heren, vooraanstaande Ter Neuzenaren, Vieren hun jaarfeest op morgen, 2 April. De jongste telt nu ook al zijn zestig jaren, Maar allebei, sterk nog, zijn moedig, vol wil. Die heren, met voile recht meesters geheten, Tonen heel duid'lijk hun opvoedend talent; Ze doen him werk volgens hun eer en geweten Burgemeester en Meester! wij zijn content. Die heren gaan voor in politieke zaken, Oef'nen hun invloed uit ook buiten de stad. Zij zullen het and'ren niet hatelijk maken; Voor alle twee is vrijheid een grote schat. Die heren bevord'ren 't verenigingsleven, Zij zijn doorgaans de spil, elk in eigen k,ring. Moge veel goeds voortaan hun nog zijn gegeven Dat zegen steeds hen en de hunnen omringl Die heren, wij willen hen feliciteren; Zij hebben voor onze plaats al veel gedaan. Laat ieder hen naar hun verdiensten waarderen Blijve 't hun en de hunnen nog lang goedgaan! X. TER NEUZEN. V* Huwelijks-aangiften. 29 Maart. Frangois van Langevelde, oud 26 j., jm. en Ebrina Drabbe, oud 25 j., jd. Huwelijks-voltrekkingen. 27 Maart. Frede- rik Willem van der Hooft oud 22 j., jm. en Pietemella de Blaaij oud 18 j., jd. 28 Maart. Pieter Berwald (van Hoek), oud 23 j., jm. en Jacomina Pladdet, oud 23 j., jd. Geboorten. 29 Maart. Pieter Willem, z. van Daniel Floris Elve en van Cornelia Aaltje Dieleman. Overlijden. 27 Maart. Guiseppina Molducci, oud 9 d., d. van Domenico en van Agatha de Bruijn. Hendrina Rijnberg, oud 85 j., wed. van Daniel Jacob Guequierre. 28 Maart. Regina Maria Hesters, oud 40 j., echtg. van Theophiel Joseph Carolus Dumoleijn. Janneke Catharina Eekman, oud 76 j., echtg. van Abraham Leunis. Catharina Remijn, oud 41 j., d. van Comelis en van Catharina Francisca Fraanje. TER NEUZEN. In de afgeloopen week heeft zich in deze gemeente gevestigd: G. H. JansenLeijs, zonder, O 118 inw. van Hoek. Vertrokken: J. A. Th. Verbdest, slagersknecht, Nieuwe- diepstr. 82, naar Koewacht. J. Dieleman, zonder, Axelschestr. 28, naar Kloetinge. C. de Koeijer, landbouwer, Baandijk 22 inw., naar St. Jansteen. Fl. B. de Vos, metselaar, Dekkerstraat 37, naar Westdorpe. M. v. d. Kruit, controleur crisis-dienst, Donze-Visserstraat 41 inw., naar Hoek. C. Hasenbeck, dienstbode, Lange Kerkstr. 10, naar Duisburg Beeck. H. Schot, kap. waterboot, Bakkerijstraat 1, naar Rotterdam. VERKOOPINGEN, UITVOERINGEN, AANBESTEDINGEN, ENZ. 3 April. AXBL. Aanbestediag bouwen woonhuis. Bouwk. P. le Feber Jr. 4 April. TER NEUZEN. Groote propaganda-avond voor de Zeeuwsche Ver. voor Luchtvaart. 15 April. HULST. Aanbesteding maken van riolee- ring, trottoirs en aanleg best rating. Ge- meentebestuur van Hulst. Rotterdam, 1 April 1935. VEEMARKT. Aangevoerd: 534 vette runderen, 273 vette en graskalveren, 223 schapen en lammerein, 550 varkens. De noteering was als volgt: Koeien le kw. tot f 0,54, 2e kw. tot f 0,48, 3e kw. 0,320,38; Ossen le kw. tot /0,50, 2e kiw. 0,46—/0,30, 3e kw. 0,38—/0,42; Kalveren le kw. 0,75, 2e kw. 0,65, 3e kw. 0,451/0,50; Schapen le kw. 0,37, 2e kw. 0,33, 3e kw. 0,30, per stuk 16, 12, /8; Lammeren le kw. 0,39, 2e kw. 0,34, 3e kw. 0,30, per stuk 13, 10, 7; Varkens le kw. 0,38, 2e kw. 0,37, 3e kw. 0,36. Vette koeien en ossen waren ruimer ter markt bij willigen handel. Prima koeien gin- gen tot 60 cent, prima ossen tot 54 oent. Vette kalveren met kalmen handel, prima soorten van 85 tot 90 cent. Varkens werden traag verhandeld, enkele prima soorten gingen tot 39 cent. Schapen en lammeren waren met flauwen handel; enkele prima lammeren gin gen tot 15 per stuk, terwijl enkele partijen schapen voor export werden verkocht. FIJNE ZADEN. Wegens geringen aanvoer kon geen notee ring worden opgemaakt. VLAS. Aangevoerd: Blauw 8550 K.G. /0,540,63; Holl. Geel 12.326 K.G. 0,52—/0,62; Dauw- root 2000 K.G. 0,49—/ 0,54. De aanvoeren worden geleidelijk kleiner door het werk te velde. Tengevolge van de devaluatie van den Belgischen franc, was de handel traag bij teruggaande prijzen. Ten slotte kon toch het aangevoerde grootendeels geruimd worden. AARDAPPELEN. Zeeuwsche Blauwe /3,10/3,50; Zeeuwsche Bonte 2,603; Zeeuwsche Eigenheimers 1,501,90; Brielsche Eigenheimers 1,50 /2,70; Blauwe Eigenheimers 1,752; Drie- lingen Eigenheimers 1,50f 1,90; Friesche Eigenheimers 2,402,80; Bonte en Blauwe Drielingen 22,30; Red Star /2,402,80; Bravo's 2,602,90, alles per H.L. Winter Malta 14^15 cent per K.G. GRANEN EN PEULVRUOHTEN Gerst Chevalier 55,50; Haver 5,25 5,60; Erwten, kleine gnoene 910,70; Schokkers 1012,70; Bruine Boonen 11,50j 12,70. SCHEEPVAARTBEWEGING. Van Ter Neuzen: 30 Maart. Nederl. s.s. HOOGLAND, 783, ledig, Blyth. Voor Sluiskil: 30 Maart. Duitsch s.s. GAUSS, 592, stukg., Antwerpen. 31 Maart. Duitsch s.s. BERNHARD RLU- MENFELD, 1675, kolen, New-Castle. Voor Sas van Gent: 30 Maart. Fransch s.s. BATNA, 1380, fosfaat, Casa Blanca. Van Selzaete: 29 Maart. Eng. s.s. WAR- SIDAR, 3424, ledig, Belfast. Voor Riemen: 31 Maart. Zwieedsch m.s. ABADAN, 3628, olie, Hamburg. Van Riemen: 29 Maart. Eng. s.s. CITY OF CORK, 563, stukg., Dublin. Voor Gent: 29 Maart. Duitsch s.s. FINK, 556, stukg., Antwerpen; Eng. s.s. BRIGHT- SIDE, 189, pekkolen, Goole; Eng. s.s. THE VICEROY, 405, pekkolen, Workington; Belg. s.s. CHARLES, 334, pekkolen, Goole; Eng. s.s. OTTO, 360, stukg., Antwerpen; Nederl. s.s. WESTLAND, 263, ledig, Shoreham. 30 Maart. Fransch s.s. THISBd, 876, pyrtet, Bordeaux; Ital. s.s. SPARTIVENTO, 2311, erts, Nicolaff; Duitsch s.s. ZANDER, 388, ledig, Bremen; Eng. s.s. STANMORE, 218, pekkolen, Partington; Eng. s.s. SAINT BRANDAN, 454, pekkolen, Liverpool; Nederl. m.s. PASCHOLL, 166, pekkolen, Eling. 31 Maart. Noorseh s.s. GULHAUG, 742, erts, Requijade; Eng. s.s. BLACKCOCK, 226, stukg., Londen. Van Gent: 29 Maart. Russ. s.s. JAOOV SVERDLOFF, 1091, ledig, Moermansk; Eng. s.s. RAT J .US, 920, stukg., Belfast; Eng. s.s. PANDION, 999, stukg., Belfast; Eng. sn. BRIGHTSIDE, 189, ledig, Londen; Eng. s.8. THE VICEROY, 405, ledig, Antwerpen; Grieksch s.s. ANASTASIOS PETROUTSIS, 1967, ledig, Schotland; Eng. s.s. DONA FLO RA, 292, ledig, Middlesbrough. 30 Maart. Noorseh m.s. DOVREFJELL, 3601, ledig, St. Kits; Eng. s.s. CREEK FISHER, 329, ijzer, Llanelly; Eng. s.s. OTTO, 360, stukg., Hull; Eng. s.s. ORIOLE, 217, stukg., Londen; Nederl. s.s. WESTLAND, 263, fosfaat, Le Lague; Duitsch s.s. FINK, 556, ijzer, Koningsbergen. 31 Maart. Fransch s.s. THISB6, 876, ledig, New-Castle; Eng. s.s. OHARLWOOD, 600 ijzer, Llanelly; Belg. s.s. CHARLES, 334, stukg., Goole. De Heer en Mevrouw Mr. A. J. M. OONIN CXALB ADA JELGERSMA, geven met vreugde kermis van de ge- boorte van hun Zoon Ter Neuzen, 29 Maart 1935. Zaterdag 6 April e.k. hopen onze geliefde Oudiers AUG. M. EECKHOUT en MARIA F. P. EECKHOUT MANNAERT. hunne 25-jarige Echtvereoniging te herdenken. Hunne dankbare Kinderen, MIES. GODA. EMIEL. GUUSJE. Hulst, Lange Nieuwstr. C 201. ter leen gevraagd tegen 3 mnd. aflos- sing over 2 jaar. Brieven met voor- waarden etc. onder no. 323, Bureau van dit blad. Voor de vele blijken van deelneming, ontvangen bij het overlijden van omzen geliefden Echtgenoot, Vader, Behuwd- en Groot- vader, den heer JOHANNES DEKKER Azn., betuigen wij onzen hartelijken dank. Uit aller naam, Wed. JOH. DEKKER-WOLPERT. Hoek, 1 April 1935. Nieuw Neuzenpolder. Het Bestuur van den brengt ter kennis der Ingelanden, dat de gesloten lijst van Stembevoegde In gelanden, vanaf 2 April, gedurende veertien dagen ter inzage ligt, ten kantore van den Ontvanger-Griffier. Ter Neuzen, 1 April 1935. Het Bestuur voornoemd, A. E. DE MOOR, Dijkgraaf. R. VERHELST, Ontv.-Griffier. Ondergeteekende zal namens zijn lastgever op ZATERDAG 6 APRIL 1935, des namiddags te 4 ure, in het Hotel „Du Commerce" aan die Markt te Ter Neuzen, in perc., in comb, en in massa trachten aan te besteden: HET BOUWEN VAN EEN WOONHUIS AAN DE BAANDIJK TE TER NEUZEN. Bestek met teekening verkrijgbaar A 1,—. J. DEIJ CXzn., Architect, Axelschestraat 40, Ter Neuzen. Telefoon 252. BRUEDSBOU QUETTEN, prima met Rozen of Anjers 5, zeer mooi met Seringen 3, BLOEMENMANDEN, met vaste planten en bloemen 4, en 2,50. Verder losse Snijbloemen, Potplan- ten, zeer billijk. VULPENHOUDERS N.V. Firma P. J. v. d. Sande. Ondergeteekende zal namens zijn lastgever op WOENSDAG 10 APRIL 1935, des voormiddags te 10 ure, in het Hotel ,J)u Commerce" aan de Markt te Ter Neuzen trachten aan te beste den; de perceelen: 1. Graaf-, Metsel- en Betonwerk. 2. Timmer- en IJzerwerk. 3. Zink- en Loodgieterswerk. 4. Electrische Veriichting. en in comb, van ganoemde perceelen voor Bestek met teekening vanaf heden ten kantore verkrijgbaar f 2,50 per stel, rest. 1, J. DEIJ C.Lzn., Architect. Axelschestraat 40, Ter Neuzen. Telefoon 252. Ondergeteekende zal namens zijn lastgever op WOENSDAG 10 APRIL 1935 des namiddags te 3 ure, in het Cafd „La Belle Vue" Noordstraat 2 te Ter Neuzen trachten aan te be steden de perceelen: 1. Graaf- en Metselwerk. Timmer- en IJzerwerk. Zink- en Loodgieterswerk. Electrische Veriichting. 2. 3. 4. voor HET BOUWEN VAN EEN WOONHUIS AAN DE AXEL SCHESTRAAT TE TER NEUZEN Bestek met teekening vanaf heden ten kantore verkrijgbaar k f 1,per stel. J. DEIJ C.Lzn., Architect, Axelschestraat 40, Ter Neuzen. Telefoon 252. Het Bestuur van de N.V. Wateriei- dingmaatschappij Zeeuwsch-Vlaande ren", zal op DINSDAG 16 APRIL 1935 te 11 uur v.m., ten kantore van genoemde N.V., Heerengracht 10, Ter Neuzen in het openbaar aanbesteden: HET MAKEN VAN EEN VERHARDEN WEG (STEEN- SLAG) MET BIJBEHOORENDE WERKEN OP HET TERREIN VAN HET POMPSTATJON GELEGEN IN DE GEMEENTE ST. JANSTEEN. Bestek met teekening zijn van Woensdag 3 April 1935 af te verkrij- gen bij bet Bouwbureau van genoemde N.V., Heerengracht 10, Ter Neuzen, tegen betaling van 1,50, of worden desgewenscht toegezonden na toezen- ding per postwissel van dit bedrag. Inlichtingen en wijze van inschrijven volgens bet bestek.

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1935 | | pagina 3