MIDDELEN VAN VERV0EE. Richting: SPOORWEG MECHELEN—TER NEUZEN. BAANVAK TER NEUZEN—SELZAETE. Vukkink, die daar fietste, onder een vracht- auto geraakt en vrijwel op slag gedood, Het lijk is per politiebranidcard naar het zieken- huis gebracht. BIJ HET BADEN VERDRONKEN. Dinadagochtend is ahn het strand Noord te Soheveningen nabij het z.g. Groene Huisje een ongeveer 24-jarige jongeman bij het baden in zee verdronken. Zijn identiteit heeft de politie nog met kunnen vaststellen. Het lijk is door den geneeskundigen dienst vervoerd naar het ziekenhuis aan den Zuidwal. Volgens verklaringen van getuigen zoil de man een vrouiw, die te ver in zee was, te bulp zijn geschoten en daarbij plotseling in de diep- te zijn vendiwenen. De vrouw wist echter be- houiden het strand te bereiken en heeft ver- moedelijk ook niet om hulp gevraagd. Dinsdagmiddag is het aehtjarig zoontje van de weduWe Wiggeman, uit de Servetsteeg te Rhenen, bij het baden in den Rijn verdronken. Het lijkje is nog niet opgehaald. DE R1SICO VAN DEN SLUIKHANDEL. Zekere v. d. B. uit Overddnkel is even over de grens in Duitschland door een Duitschen douane-beambte aangahouden en bleek daar bij in het bezit te zijn van eenig wild, dat waarschijnlijk gestroopt iwas. Toen de be- ambte hem verder wilde fouilleeren, waarbij hij v. d. B. een revolver dreigend op de borst gericht hield, sloeg deze onverwachts den commies de revolver uit de hand. Zich snel bukkend raapt v. d. B. het wapen op en be- dreiigde nu op zijn beurt de douaan. Aan zijn eisch, den veldkijker en ook het geweer, waarvan Duitsche douane-beambten eveneens voorzien zijn, af te geven, voldeed deze. Daar- op nam v. d. B. de vlucht op Hollandsch ge- bied, meldt het „Volk". De in de nabijheiid surveilleerende Neder- landsche kommies werd door zijn Duitschen college geiwaarschuiwd, waarop deze zongde, v. d. B. te ontmoeten. De revolver op v. d. B. gerioht houdende, riep hij hem op eenigen afstand toe, halt te houden en de wapens af te gooien. Nadat deze hieraan had voldaan, bleek bij verdere fouilleering, dat v. d. B. in bezit was van nog een revolver. Toen v. d. B. den amibtenaar vastpakte, trok deze zijn revolver af; v. d. B. tuimelde ge- troffen op den grond, doch stond direct weer op en vluchtte in een boschje, daarbij de reeds wegg-eworpen revolver en geweer mee- nemend. t,a j .q De amibtenaar, die v. d. B. goed kende, waarschuwde de marechaussee te Gianerbrug De smokkelaar B. was inmiddela bij zijn woning aangekomeci, waar hij door bload- verlies in elkaar zakte. Hij werd naar het ziekehhuis te Enschede overgebracht. De kogel, die hem onder het hart had getroffen, kon nog niet worden verwijderd. Men vreest voor zrjn leven. DOODELIJJi VLIEGONGELUK. Tijdens een oefening van zes Deensche mili- taire vliegtuigen boven Noord-Jutland, is Dinsdag een vliegtudg eenige K.M. ten noor- den van Aalborg neergestort en vernield. De beide inzittenden werden gedood. NIEUWE HITTEGOLF IN AMERIKA? Het Zuiden en Midden-Westen van de Ver. Staten schijnt opnieuw geteisterd te zullen worden door droogte en een hittegolf van vernieuwde hevigheid. Op sommige plaatsen heerschte een tempe- ratuur van boven de 100 graden. Volgens de weerberichten is binnen afzienbaren tijd geen regen te venwachten. VALLENDE EAMP STICHT BRAND. In een kelder te Kairo heeft een brand ge- woed, waarbij twaalf personen om het leven zijn gekomen. De lamp die het keldervertrek verlichtte, viel op tafel, waar de familie juist zat te eten. Er ontstond brand, waarbij een voorraad benzine, die in een hoek van het ver- trek stond, ontplofte. Reuter meldt nader, dat drie mannen, twee vrouwen en zeven kinderen om het leven kwamen. DE DROOGTE. De schade, veroorzaakt door de droogte in de- Ver. Staten wordt thans op 5000 millioen dollar geschat. De gevolgen der droogte, die zich in 24 staten van de 48 doen gevoelen en welke 75 millioen menschen hebben geteisterd, namen de afmetingen van een nationale ramp aan. Het ergst getroffen zijn de staten Mon tana, Wyoming en de beide Dakota's. Van de Zuidelijke staten verkeeren er twaalf in ern- tig gevaar. ZES ARBEIDERS DOOR HEN BLIKSEM j GEDOOD. Nabij Neustadt (30 K.M. ten Noordwesten j van Gdingen in den Corridor) is de bliksem in i een huis geslagen, "waarin 10 arbeiders be- j scherming hadden gezocht voor het noodweer. i Zes hunner waren op slag dood, de andere I vier zijn ernstig gekwetst. BESTRIJ DING VAN DEN SMOKKEL- HANDEL. Uit Washington wordt gemeld, dat de smok- kelschepen, die in het tijdperk der droogleg- ging in actie waren, nog steeds hun bedrijf uit- oefenen. Daarom wordt overwogen de kust- Wacht uit te breiden. Het huidige doel van de smokkelaars is uit den aard der zaak: het ontduiken van de invoerrechten. De douane- kustwacht, die thans uit 3291 personen be- staat, zal worden versterkt tot 5000 man. STAKENDE POOiLSCHE MIJNWERKERS VERSCHANSEN ZICH IN EEN MIJN. Maandag hebben zich in een mijn te Escar- pelle bij Lens ongeveer 200 Poolsche mijn- werkers verschanst. Ze hebben de licht- en telefoonkabels doorgesneden en hun Fransche kameraden gevangen genomen. Een sterke politiemacht was ter bewaking opgeroepen. De staking was een protest tegen het ont- slag van 2 Poolsche arbeiders. Volgens een nader bericht is het conflict Dinsdagavond opgelost. De Polen hebben de door hen gevangen genomen 14 Franschen vrijgelaten en daarna zijn ze ook zelf weer boven den grond gekomen. KAMER VAN KOOPHANDEL EN FABRIEKEN VOOR Z.-VLAANDEREN TE TER NEUZEN. Vergadering van Zaterdag 28 Juli 1934. Voonzitter de heer J. A, van Rompu. 1. Opening. De VOQRZITTER opent de vergadering en zegt, terwijl alle leden van him zetels ver- rijzen, bet volgende: Mijne Heeren! Toen wij bij den aanvang onzer vorige ver gadering het overlijden van H. M. Koningin Emma herdachten, onze Landsvrouiwe. die op zoo'n hoogen leeftijd van ons was heengegaan, j is wel bij niemand onzer de gedachte lopge- komen, dat, alvorens wij weder bijeen zouden komen, het Koninklijk Huis anidermaal door rouw zou worden getroffen. Wij vergeten, zoolang wij in onze voile levenskracht zijn, zoo spoedig de broosheid van het leven. Wij zien dit nu echter weer bevestigd in het verschei- den van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Hendrik der Nederlanden, een nobele, krach- tige figuur, die, door een ongesteldheid ge troffen, na enkele dagen aan Zijn Gemalin, aan Zijn Dochter en ook aan het Nederland- sche Volk werd ontnomen. De positie van den Prins-Gemaal, die in 1901 tot ons kwam, was, aangezien de Ko ningin de eerste plaats inneemt, niet een ge- makkelijke, doch Hij heeft Zich met een-voud en bereidwilligheid in zijn nieuw vaderland in- geleefd. Vooral waren het de werken van hulpvaardigheid die Zijn aandacht hadden, met name het redden van schipbreukelingen en het werk van het Roode Kruis. Ook in andere opziohten heeft Hij voor ons land en ons volk gedaan wat Hij kon en -door Zijn een- voudig en sympathiek optreden heeft Hij zich in ons land spoedig vele vrienden verworven. Zijne nagedachtenis za) alzoo bij velen in eere voortleven. Onze gedachten gaan voorts uit naar de Koningin en Hare Dochter, die, nog nauwe- lijks hersteld van den schok door het over lijden Hunner onvergetelrjke Moeder en Groot- moeder, opnieuw in rouw werden gedompeld door het verlies van den Man en Vader, waar- door de kleine familiekring opeens tot op de helft terugviel. Mogen zij kracht en troost vinden in de overtuiging door de Koningin in Hare toespraak tot Haar Volk kentoaar ge- maakt, dat het verscheiden der dierbare over- ledenen een overgang was naar een blijder leven, en moge God de ons nog overgebleven leden van het Vorstelijk Gezin, ook tot wel- zijn van ons land en volk, schragen en be- schermen, tot in lengte van dagen. Ik kan hieraan toevoegen, dat namens de Kamer aan H. M. de Koningin een telegram met betuiging van deelneming is gezonden, dat namens de Kamers van Koophandel en Fabrieken in Nederland aan het Paleis aan het Noordeinde een krans bij de lijktoaar van den Prins is gelegd en dat bij de uibvaart te Delft voor het brengen van een laatsten groet uwe Kamer is vertegenwqordigd geweest door uwen voorzitter, den voonzitter der afdeeling Kleinbedrijf en den secretaris. Ik heb gezegd. 2. Toelating nieuw gekozen lid. Door de commissie benoemd voor het on- denzoek van den geloofsbrief met bijlagen van het nieuw gekozen lid, de heer I. van Melle, als lid der afdeeling grootbedrijf, wordt bij monde van den heer OGGEL gerapporteera dat de stukken in orde zijn bevonden en tot toelating van den benoemde is besloten. Deze nieuwe verkiezing was noodig, wegens het bedanken van den heer W. de Smidt, die zich blijkens een sinds de vorige vergadering onbvangen schrijven, buiten het gebied der Kamer heeft gevestigd. De VOORZITTER deelt made, dat de heer Van Melle heeft bericht verhindend te zijn en zijn installatie dus tot de volgende vergade ring moet uitgesteid worden. 3. Notulen. De notulen der vergadering van 24 Maart 1.1. worden met algemeene stemmen vastge- ateld. 4. Ingekomen stukken. a. Een schrijven van den fungeerend parti- culier Secretaris van H. M. de Koningin, die daarin bericht dat H. M. de Koningin hem heeft opgedragen de Kamer Haar dank over te brengen voor de betuiging van deelneming aangeboden bij het overlijden van H. M. de Koningin-Moeder. b. Een schrijven van alsvoren, waarin hij de Kamer den dank van Hare Majesteit de Koningin overbrengt voor de betuiging van deelneming, aangeboden na bet overladen van Zijne Koninklijke Hoogheid den Prins der Nederlanden, Hertog van Mecklenburg. Hare Majesteit heeft deze deelneming ten zeerste op prijs gesteld. c. Een schrijven van Jhr. Mr. J. W. Quar- les van Ufford, Oommissaris der Koningin in Zeeland, die daarin, mede namens zijne vrouw, de Kamer hartelijk dank zegt voor de geluk- werischen hen bij gelegenheid van htm zilveren huwelijksfeest aangeboden. Het vriendelijk telegram werd door hen ten zeerste op prijs gesteld. d. Een mededeeling van den Minister van Economische Zaken, dat het besluit der Kamer in zak-e het verleenen eener bijdrage aan het 1 Nationaal Luchtvaartfonds door hem wordt goedgekeurd. e. Een schrijven van alsvoren, waarin hij bericht, dat aan het besluit der Kamer in zake toekenning eener subsidie aan den „Neder- landschen Tentoonstellingstrein" te Utrecht door hem goedkeuring wordt verieend. f. Een schrijven van den Directeur-Gene- raal der Posterijen, Telegrafi-e en Telefonie, dd. 21 April 1934, waarin deze, in antwoord op het telegram der Kamer dd. 6 Januari 1.1. meded-eelt, dat binnenkort de postverbindin- gen met Zeeuwsch-Vlaanderen zoodanig zul len worden verbeterd, dat zij ook bij ongun- stige weersgesteldheid aan redelijke eischen voldoen. Hieromtrent valt op te merken, dat bij het intreden van de zamerdienstregeling der ver- keersmidldelen ook een wijziging is gebracht in de toezending en verzending der post naar en van Zeeuwsch-Vlaanderen en ook in het lokaa1 verkeer. Uiteraard zullen de resultaten van den tegenwoordigen dienst pas ten voile kunnen worden beoordeeld ibij het intreden van het ongunstige jaargetijde. Ondertusschen is het wel een verbetering, dat, bij toevallige ver- traging van den nacht-post-auto, de reeds des avonds en des nacht te Vlissingen aangevoer- de post met de eerste gelegenheid des mor- gens naar Zeeuwsch-Vlaanderen wordt door- gezonden, zoodat dan een belangrijk deel der post tijdig wordt ontvangen en met de ge- heele zending vertraagt. g. Ben schrijven van het Hoofd van het Regeeringsbureau voor de uitvoering der Cri- sis-varkenswet 1932, die naar aan-leiding van het door den Minister van Economische Zaken in zrjn handen gesteld verzoek der Kamer mede deelt, dat bij de samenstelling der ver- koopsorganisatie der Nederlandsche Varkens- centrale er zooveel mogelijk naar gestreefd is, de handelaren en de commissionairs in te schakelen. In ver'oand met de centralisatie was het aan- tal benoodigde personen niet zoo groot, dat voor alien plaats was, terwijl door achteruit- gang van den uitvoer thans wordt gebracht het aantal benoodigde personen nog te ver- minderen. In het belang van den uitvoer was het noo dig dien te centraliseeren in handen van de Nederlandsche Varkenscentrale teneinde con- currentie op de buitenland-sche markt te voor- komen, en is, aangezien het niet mogelijk was, al de vroegere exporteurs werkzaamheden te doen verrichten, met de geiweizen exporteurs een overeenkomst gesloten, op grond waarvan zij een vergoeding ontvangen voor het door hen verloren aandeel in den uitvoer. Er is nog geen aanleiding wijziging te be- vorderen ten aamzien van de regeling van den uitvoer" van varkensvleesch. h. Een schrijven van den Minister van Defensie, die daarin naar aanleiding van een verzoek der Kamer dd. 27 December 1933 in zake de loodsgelden de aandacht vestigt op het bij Koninklijke Boodscfaap van 6 Fabruari 1934 ingediend onbwerp van wet tot nadere wijziging der Wet van 20 Augustus 1859 Staatsblad no. 93), houdende bepalingen op den loodsdienst voor zeeschepen, welk wets- ontwerp door de Tweede Kamer der Staten Generaal in hare vergadering van 28 Maart 1934 is aangenomen. Hoewel de Regeering eenerzijds erkent, dat de in genoemd wetsontwerp voorgestelde ver- 1 aging der loods-tarieven met 20 pet. geen vol- doende tegenwicht vormt tegen de verlaging, welke de Belgische tarieven ten gevolge van de depreciatie van den Belgischen franc heb ben ondergaan, heeft zij niettemin gemeend met het oog op den toestand van 's lands fi- nancien, thans een verder gaande verla-ging niet te mogen voorstellen. Ofschoon daardoor de nadeelige positie waarjn de haven van Ter Neuzen, speciaal ten gevolge van de concurrence der Belgische Scheldehavens verkeert, niet wordt wegge- nomen, spreek-t hij het vertrouwen uit, dat door het verlagen van de loodstarieven het verkeer op de Nederlandsche havens in het algemeen zal worden bevorderd, hetgeen ook in de gemeemt Ter Neuzen verbetering van den economisohen toestand ten gevolge zal kunnen hebben. Ten slotte geef-t de Minister te kennen, voor- alisnog niet zijne medeiwerking te kunnen ver leenen tot maatregelen, welke de Nederland sche Scheldehavens ten aanzien van de loods gelden zouden bevoordeelen boven de andere. i.; Loopende geruchten en enkele waar te nemen feiten gaven het Bureau aanleiding tot het vermoeden, dat er door de Directie der Nederlandsche spooirwegen naar gestreefd wordt, van het locaalspoor op Zuid-Beveland. ook de lijn GoesHoedekenskerke voor den passagiersdienst op te heffen. Het Bureau is van oordeel, dat deze dienst voor hen die prijs stellen op veilig en betrouw- baar verkeer onder alle omstandigheden, een ontnisbare schakel vormt voor de verbinding Ter NeuizenHoedekenskerkeGoes. Het wendde zich daarom met een schrijven tot de Directie der Nederlandsche spoorwegen, waar in het verklaarde dat in verband met het „reist veilig", dat door de spoorwegen aller- wege wordt gepropageerd, op het behoud van dezen dienst ten zeerste wordt prijs gesteld. dat betreurd wordt dat niet op alle booten te Hoedekenskerke correspondence wordt ge- geven, waardoor de passagiers reeds voor een deel naar den autobusdienst worden verwezen, terwijl het naar de meening van het Bureau aan het verkeer zou ten goede komem, indien te Hoedekenskerke een raccordement ken wor den gelegd naar het plateau der aanlegplaats van den stoomboobdienst en de motortram daar zijn eindpunt kreeg. Door de DirecOe der Nederlandsche spoor wegen is hierop geantwoord, dat door haar geenszins wordt gestreefd naar opheffing van de lijn GoesHoedekenskerke voor reizigers- verkeer. Zij vreest echter, dat aan den wensch der Kamer tot instandhouding op den duur niet zal kunnen worden voldaan, indien de bus- di-snst GoesHoedekenskerke niet zal wor den stopgezet. j. Sinds de invoering van den zomerdienst op de spoorwegen wordt van af en naar Roo- sendaal aansluiting op den trein van en naar Zeeland gegeven met een D-trein. Op de eer ste in den morgen en den laatste des avonds, worden de reizigers van en naar Zeeland onder zekere voorwaarden vrijgesteld van het be- talen van D-trein-toealag. Dit is echter niet het geval met de laatste die aansluiting geeft naar Zeeuwsch-Vlaanderen. Het Bureau der Kamer, daaromtrent ter- stond ervaring opdoende wendde zich tot de DirecCe der Nederl. Spoorwegen met verzoek voor de passagiers die met deze laatste ge legenheid naar Zeeuwsch-Vlaanderen reizen ook die vrijstelling van D-trein-toeslag te ver leenen. Door voomoemide DirecCe is op dat ver zoek afwijzend beschikt, onder opmerking dat" om aansluiting te krijgen op trein 3029 te Roosendaal naar Zeeland, gebruik moet wor den gemaakt van de toeslagvrije trein 443 ver- trekkende van het, Oentraal-station te Amster dam 15.49, aankomst te Roosendaal 18.32. De trein die het Bureau op het oog had, de trein D 9 S uit Amsterdam, vertrekt daar 16.35 en bestaat, naar nader bleek, ook alleen uit rijtuigen le en 2e klasse. k. Aangezien aan het Bureau geruchten ter oore kwamen, dat de directie der spoor- wegmaatschappij MechelenTer Neuzen het voomemen koesterde tot opheffing van de pas- sagierstreinen op het baanvak Ter Neuzen Selzaete, heeft het een schrijven gericht tot die direcOe waarin tegen dergelijk eventuee.' voomemen bedenkingen werden geopperd. De vraag werd gericht, of door het gebruik van motonwagens, vertrekkende van een meer in het centrum der kom van Ter Neuzen ge- legen punt, het gebruik van dezen dienst door passagiers niet zou kunnen worden bevorderd. Door de Directie is in antwoord hierop te kenneci gegeven, tot nu toe niet te weten of zij genoodzaakt zal zijn de stopizetting van het baanvak SelzaeteTer Neuzen aan te vragen. Zij vreest echter, dat de resultaten der exploi- tatie van dit baanvak haar daartoe zullen ver- plichten. 1. Naar aanleiding eener mededeeling van den heer Oggel, voorzitter der afdeeling Klein bedrijf, en op zijn verzoek, heeft bet Bureau zich namens de Kamer gewend met een klacht I tot den Minister van Finaneien, omtrent de wijize waarop door de beiastingadministraCe, zonder voorafgaande waarschuwing, is over- gegaan tot het beboeten van een aantal win- keliers, in verband met de navordering van den tabaksaccijns. Er is op gewezen, dat het toch zeer eenvou- dig ware geweest, de voor de navordering in te vullen formulieren aan de betrokkenen toe te zenden, waardoor deze tegelijk alien ken- nis hadden gekregen van hetgeen zij te doen hadden. Inpaats daarvan heeft de betrokken Inspecteur gemeend, te kunnen volstaan met het op het allerlaatste zenden van een com munique aan de pers, dat nog tot een mislei- dende opvatting aanleiding kon geven, om trent den datum waarop de aangifte van de voorraden moest geschieden. Na den fatalen datum is daarop overgegaan tot een controle en werden verschillende winkeliers, die zich van geen overtrading bewust waren, beboet. Aangezien deze lieden geheel te goeder trouw waren en de wjjze waarop aan de in voering van deze maatregel bekendheid is ge geven te wenschen over heeft gelaten, is verzocht de opgelegde boeten te restitueeren en voorts, om in de toekomst maatregelen te nemen, dat invoering van gewijzigde of nieuwe regelingen tijdig en op de juiste wijze ter ken- nis van belanghebbenden zullen worden ge bracht. m. Bij invoering der oontingenteering van cement bleek, dat in afwijking van den regel bestaande bij andere contingenteeringen, aan verschillende importeurs in het gebied der Kamer, die daarop ingevolge him invoer in de basisjaren recht hadden, consenten werden ge- welgerd. Op een verzoek om inlichticgen bij het Crisis In- en Uitvoerbureau werd geantwoord dat de toewijzing van consenten geschiedde volgens de instructies van het Departement van Economische Zaken. Uit het namens de Kamer bij dat Departe ment ingesteld onderzoek hleek, dat, ofschoon zulks niet in het desfoetreffende koninklijk be sluit is omschreven, werd beoogd, nevens de contingenteering tevens een regeling te maken in den handel in cement, en tevens prijsrege- lend op te treden. Het werd dezerzijds echter als een onbillgk- heid gevoeld, dat ondememers die reeds jaren lang cement uit het buitenland invoerden, thans die gelegenheid werd ontnomen en deze, zonder dat het algemeen belang daardoor werd geddend, in het drijven hunner zaak werden getroffen. ^oowel schriftelijk als mondeling Is dit standpunt op het Departement bepleit, dat van de juistheid daarvan is overtuigd, waama alsnog aan verschillende handelaren een toe wijzing voor den invoer van cement is ver- strekt. Al deze stukken werden aangenomen vooi kennisgeving. (Wordt vervolgd.) Dienstregeling ingaande 15 Med 1934. ZEEUWSCH-VLAAMSCHE TIRAMWEG-MAATSCHAPPII. Breskens—Pyramide—Philippine—Ter Neuzen Zaamslag—Walsoorden V. Breskens 8.20 Hoofdplaat 8.41 ft Biervlet 9 a. Pyramide 9.10 v. Pyramide 6.03 9.11 a. Philippine 6.24 9.31 v. Philippine 6.27 9.32 Hoek 6.37 9.42 a. Temeuzen 6.52 9.57 v. Temeuzen 7.35 11.30 Driewegen 7.45 11.40 a. Zaamslag 8.— 11.55 v. Zaamslag 6.26 8.03 11.57 Rapeniburg d- 6.38 8.15 12.09 i» Hengstdijk 6.45 8.22 12.16 Groenendijk 6.55 8.32 12.26 n KLoosterzande 7.— 8.40 12.32 a. Walsoorden 7.10 8.50 12.42 15.45 18.15 v. Walsoorden 16.06 18.36 Kloosterzande 16.18 18.55 Groenendijk 16.25 19.05 Hengstdijk 16.26 16.46 19.08 19.36 a. Rapeniburg d. Zaamslag 16.48 16.58 19.39 19.49 v. a. Zaamslag Driewegen Temeiuzen 5.30 5.45 5.55 17.13 20.04 6.— 17.40 20.05 v. Temeuzen Hoek 6.10 17.50 18.06 20.15 20.30 a. Philippine 6.25 18.09 18.19 v. Philippine 6.26 a. Pyramide 6.45 18.28 v. Pyramide 6.47 18.36 Biervliet 6.57 18.41 Hoofdplaat 7.12 18.45 a. Breskens 7.32 v. Uaendijtoe a. Veldzicht Grens v. Schjoondijke a. IJzendijke v. IJzendijke a. Pyramide 8.35 8.45 6 8.22 8.58 9 08 12.— 12.21 12.35 12.45 12.47 13.10 13.12 13.22 13.37 14.30 14.40 14.55 1459 15.11 15.18 15.28 15.35 15.45 Richting: IJzendijkeVeldzicht Grens. 15.28 18.21 v. Veldzicht Grens 15.38 18.30 I a. Llzendijke Richting: Schoondijke—IJzendijkePyramide. 7.15 11.10 14.10 7.20 11.15 14.15 7.25 11.20 14.20 7.35 11.30 14.30 7.45 11.40 14.40 8.— 11.55 14.55 8.03 11.57 14.58 8.18 12.12 15.12 8.28 12.22 15.22 9.05 12.45 16.20 9.15 12.55 16.30 9.30 13.11 16.45 9.32 1312 16.47 9.52 13.32 17.06 9.55 13.35 17.08 10.05 13.45 17.18 10.20 14.— 17.33 10.40 14.20 17.53 1786 17.40 17.44 17.49 17.55 18.08 18.09 18.23 18.33 19.10 19.20 19.36 19.39 19.59 18.55 19.— 19.05 19.15 19.25 19.40 851 8.57 15.45 15.55 18.35 18.45 11.45 12.07 12.31 12.44 14.15 1487 16.12 16.24 18.— 18.20 18.50 19.02 6.48 9.53 13.37 17.07 19.06 7.— 10.03 13.49 17.17 19.16 7.01 10.04 13.50 17.20 19.17 7.23 10.24 14.10 17.40 19.39 Richting: PhilippineSas van 6.27 9.35 13.15 16.47 19.40 6.52 10.— 13.40 17.07 20.05 6.53 10.45 1355 17.08 20.06 7.06 11.— 14.10 17.26 20.20 7.30 11.25 14.30 17.40 20.40t v. Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent Westdorpe a. Drieschjouwem v. Drieschoiuwen 5.05 6.7.35 11.26 14.32 17.42 Axel Kerkdr. 5.10 6.05 7.40 11.31 14.37 17.47 a. Tr1 'Ay 5.25 6.25 7.59 11.50 14.57 18.05 t Rijdt op verzoek door tot Axei-Brug. v. Pyramide a. IJzendijke v. Uzendijke a. Schoondijke Ge n tAxelZaamslag. v. Zaaraslag 8.05 11.56 15.01 18.10 19.41 20.35 Axei Kerkdr. a. Drieschouwen v. Drieschoiuwen 5.15 8.30 12.22 15.25 18.36 Westdorpe 5.30 8.45 12.37 15.40 18.51 a. Sas van Gent 5.50 9.05 12.50 16.19.11 v. Sas van Gent 6.9.10 12.51 16.20 19.15 a. Philippine 6.20 9.31 13.10 16.40 19.35 Hollandische tijd Drieschouwen Zuididorpe Roodesluis H Belgische tijd. Knudsstraat (B. douane) Moerbeke Richting: DrieschouwenMoerbeke.* Belgische tijd. 6.05 '6.10 douane) 6.22 6.14 6.22 8.31 8.35 8.47 8.37 8.45 12.21 12.26 12.37 12.25 12.32 15.30 15.35 15.47 15.39 15.47 v. Moerbeke 6.40 Kruisstraat (B. douane) 6.50 Hollandsche tijd. Roodesluis (H. douane) 7.20 Zuididorpe 7.28 a. Drieschouwen 7.34 10.33 13.35 16.50 10.41 13.45 17.— 11.12 14.16 17-28 11.18 14.24 17.36 11.24 14.31 17 41 Deze dienst vervalt op nader aan te kondigen datum. Autobusdiensten. Richting: St. JansteenHulstWalsoorden. St. Jansteen Hulst (Station) Walsoorden Walsoorden Hulst (Station) 6.30 8.10 8.15 al0.20 al0.25 12.25 12.30 14.55 al6.45 15.— al6.50 7.10 8.55 all— 13.10 15.40 al7.30 Z18.05 18.11 Markt 18.45 7.15 7.55 a9.05 a9.45 b9.40 bl0.20 all.10 all.50 13.20 14.— 15.50 16.30 al7.36 al8.10 Markt 18.50 19.30 a. St. Jansteen 8.— a9.50 bl0.25 all.55 14.05 16.35 19.35 19.45 19.50 20.30 20.40 21.20 Z a. b. Op tijdig verzoek van of naar St. Jansteen. Alleen op Zoudag. Zondiags niet. Werkdagen niet. 8.21 12.15 15.19 18.30 20.— 20.55 8.26 12.20 15.24 18.35 20.05 21 v. Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst Greenwich tjjd. Clinge (Tol) St. GiUes a. St. Nicolaas v. St. Nicolaas Mechelen a. Brussel (Nnd) a. Rrjdt ndet op Zon- en Feestdagen. b. Rijdt alleen op Zon- en Feestdagen. t Zaterdags 16.21. 6.15 10.58 14.04 &17.02 bl8.25 6.24 11.06 14.13 17.11 18.34 6.33 11.14 14.21 17.21 18.43 6.41 11.21 14.29 17.28 18.51 6.53 11.33 14.40 17.42 19.01 6.51 11.25 14.33 17.37 18.57 7.02 11.32 14.40 17.49 19.08 7.13 11.40 14.48 17.58 19.17 8.23 12.09 15.11 18.06 19.34 9.24 13.24 116.15 19.33 20.45 9.53 13.51 16.42 20.01 21.23 Brusset (Noord) C5.17 8.03 9.55 13.20 1765 Mechelen 6.10 8.36 10.27 13.57 18.28 St. Nicolaas 7.19 9.37 11.32 14.57 19.25 St. Nicolaas 7.25 12.06 15.12 19.48 St. Gilles 7.35 12.18 15.21 19.59 dinige 7.46 12.30 15.30 20.12 Amsterdamsche ttjo. Hulst (Tol) 8.20 13.03 16.— 20.44 Kijkuit 8.27 13.11 16.08 20.53 Axel 8.36 13.19 16.16 21.— Sluiskil 8.46 13.28 16.25 21.09 Ter Neuzen 8.53 13.37 16.34 21.18 c. 's Zondags en op Feestdagen geschorst. In de week vetrtrek uit Brussel-Zuid te 5.17, uit Laeken te 5.31 en uat Schaarbeek te 5.35. Amsterdamsche tijd v. Ter Neuzen Sluiskil Sluiski'l-Brug Philippine Sas van Gent a. Selzaete Belgische tijd. v. Selzaete a. Gent (St. Pieter) a. Alleen op Zon- Belgische tijd. v. Gent St. Pieter 6.26 8.29 12.01 17.08 20.14 a. Selzaete 7.22 9.18 12.52 18.01 21.09 v. Selzaete 7.30 9.21 13.— 18.20 a21.12 Amsterdamsche tijd. Sas van Gent 8.9.51 13.30 18.50 Philippine 8.08 9.59 13.38 18.58 SluiskU-Brug 8.12 10.03 13.42 19.02 Sluiskil 8.16 10.07 13.46 19.06 a. Ter Neuzen 8.24 10.15 13.54 19.14 6.50 a8.50 12.25 17.40 a20.20 6.59 a8.59 12.34 17.49 a20.29 7.03 a9.03 12.38 17.53 a20.33 7.07 a9.07 12.42 17.57 a20.37 7.20 a9.20 12.55 18.10 a20.50 7.05 a9.05 12.40 17.55 a20.35 7.24 11.— 12.52 18.10 21.54 8.06 11.41 13.46 18.55 22.40 en Feestdagen. 6121.42 a21.50 a21.54 a21.58 a22 06

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1934 | | pagina 8