c::
s
c
A
1
i
De Veiligheidslaan van de K.N.A.C. telGoes.
I"
'p
]5]
K3 5
s
HIDDELEN VAN VERV0ER.
D i
3.
5-3
SPOORWEG MECHELEN—TER NEUZEN.
BAANVAK TER NEUZENSELZAETE.
BEOIcdDE E
BEWfcnOfcJ 5tWEflOCK
*SI6"«Al
t (tOWDSl
MUt7
REMBEPROEVEQ
QtDitnOt I
wiELSPORlffdS-
~i~5I$T0fcffEi
SEPtenor
BEDlEHDE G
KOPLAUP 1 rS
ONOfRIOEKER^"
I
tOitmt onoejuotKER aj
EL--f
BtDIEflDtC S
BEoitnoc 0
B£WEf1D£0
4= 5IGHAAL
Halt c ftenjQflPEftZGfc*
JlGNAAV,
SIGMAAL
ilGMAAL
HAl Tt
d
W»GL-
^pgQirt*
WXntnDt1^ 4,GNAAl
D
S/GMAAl
1 LESSEfUAR
HALII tTUUH HALtt CLAXCW MAlTf 3 UCKTEM Hurt AOWUSTSAT*
4 4?£L>NG A ftU IT E NWIiSCHERJ I
AU1TERUITKUWPI66CL
RJCWT inOAAnwuZERS P.
iLya&A&isaesAn*
J
Gratis onderzoek van automobielen
van 30 Juli tot en met 2 Augustus.
Zooals reeds is bericht, maakt de Koninklij-
ke Nederlandsche Automobiel Club voor onge-
veer 6 maanden een toumee door Nederland
met haar Veiligheidslaan, teneinde door heel
het land de automobilisten te kunnen waar-
schuwen voor de gevaren, welke dreigen van
niet goed onderhouden automobielen. Deze
grootsche veldtocht tegen de verkeersgevaren
begon 9 April j.l. te Amsterdam. Thans komt
Goes aan de beurt. Gezien de resultaten, die
in de verschillende steden werden bereikt,
wordt ook te Goes op groote belangstellmg ge-
rekend. De laan wordt van Maandag 30 Juli
tot en met Donderdag 2 Augustus a.s. inge-
riobt op den Stotionsweg en stoat dagelijks
open van half negen tot half een en van half
twee tot zes uur.
Ieder automobilist kan zijn wagen gratis
dus zonder eenige kosten, welke dan ook, op
de Safety-Lane laten onderzoeken. Wanneer
het voertuig volkomen in orde zal zijn bevon-
den, zal de bekende oranje veiligheidswimpel
der K.N.A.C. worden uitgereikt, ten teeken,
dat de eigenaar het bewgs heeft gelevend
made te werken aan de verhooging van de
verkeersveiligheid.
De K.N.A.C. ondervindt van vele zijden
medewerking om haar streven te doen slagen.
Behalve de steun van gemeente- en politie-
autoriteiten, heeft zrj ook de directie van de
firma L. A. F. L. Kattenburg Co bereid
gevonden om in haar anagazjjn aan die Lange
Kerkstraat een specdale etolage in te richten
waarin de maquette van de Veiligheidslaan
ongetwjjfeld veler aandacht zai weten te trek-
ken. Het spreekt vanzelf, dat niets de K.N.
A.C. aangenamer zal zijn dan wanneer zooveel
mogelrjk van de Veiligheidslaan gebruik zal
worden gemaakt. Er zjj op gewezen, dat
auto's welke getest worden niet zwaarder
mogen wegen dan 3000 K.G., daar de ver
schillende instrumenten niet op zwaardere
wag ens zijn berekend. Om teleurstelling te
voorkomen, vestigen wij er voorts de aandacht
op. dat weliswaar 's avonds om 6 uur (en des
middags om 12.30 uur) de laan wordt geslo-
ten, maar dat het bij file-vorming kan voor
komen, dat wagens, die b.v. om half zes aan
zouden sluiten, niet meer aan de beurt zullen
kunnen komen. Hiervan wordt aan het einde
van de laan tijdig mededeeling gedaan.
Tenslotte verdient het aanbeveling om te
zorgen, dat de banden der auto's op spanning
zijn. daar dit het goede resultaat der proeven
kan bevorderen.
Men schrijft ons hieromtrent nog:
Tocht door ons land van vyf
maanden.
Men zai zich ongetw(jfeid nog herinneren,
welk een groot succes de Koninklijke Neder
landsche Automobiel Club heeft mogen boeken
met de door haar ingerichte Veiligheidslaan
ter gelegenheid van de jaarlijksche Veilig-
heidsweek, welke dit lichaam steeds organi-
seert ter verhooging vein de veiligheid op den
weg. Deze Veiligheidslaan, welke haar ont-
staan dankt aan het Amerikaansche voor-
beeld van een Safety-Lane" was in de week
van 1522 October van het vorig jaar open-
gesteld aan den wandeiweg naast de Boorlaan
bjj het Malieveld te 's Gravenhage en had ten
doel om door middel van een serie instrumen
ten de verschillende onderdeelen van de auto
mobiel te onderzoeken, zoodat zij, die deze
..Safety Lane" bereden aan het eind daarvan
een volledig overzicht konden krijgen van de
goede en slechte hoedanigheden van hun auto
mobiel. Het was de eerste maal, dat in ons
land een dergelijke veiligheidslaan in gebruik
was gesteld, en aangezien de K.N.A.C. iederen
automobilist gratis in de gelegenheid stelde
om daarvan gebruik te maken, was de belang-
stelling zoo overweldigenid, dat reeds tijdens
den duur van de Veiligheidsweek was komen
vast te staan, dat sleohts een zeer klein per
centage van ide Nederlandsche automobiel-
eigenaars in staat kon worden gesteld om zijn
voertuig te laten onderzoeken. Dit was voor
het Bestuur van de K.N.A.C. aanleiding om te
overwegen of het door aankoop van deze Vei
ligheidslaan zou kunnen bijdragen tot een aan-
merkelijke verhooging van de verkeersveilig
heid in ons land. Het had namelijk de bedoe-
ling om met deze laan een reis te doen onder-
nemen naar de grootste steden van ons land,
waar dus evenals in Den Haag de automobi-
listen gelegenheid zouden krijgen om hun
wagens te laten onderzoeken.
De tioumie is reeds geruimen tijd aan den
gang en de op het programma staande steden
worden successievelijk aangedaan. 24 steden
zullen worden bezocht, waarmede ongeveer
5% maand zijn gemoeid. Het behoeft geen
betoog, dat de voorbereidingen zeer veel werk
hebben gevorderd. Ter bediening van de ver
schillende instrumenten toch moest een vaste
groep worden gevormd, welke beschikbaar
moest zijn voor den geheelen duur van dezen
tocht. Verder moesten de data zoodanig wor
den gekozen, dat als het ware een gesloten
reisplan ontstond, hetgeen niet altfjd eenvou-
dig was, omdat bepaalde dagen voor sommige
steden ongunstig moesten worden geacht, met
het oog op bijzondere gebeurtenissen aldaar
als kermissen en dergelijke.
Ten aanzien van den duur van het verblijf
in de verschillende steden moest vervolgens
weer rekening worden gehouden met den om-
vang van het automobilisme. En zoo is ten
slotte het rooster tot stand gekomen, dat,
naar de K.N.A.C. verwaeht, deze reis van de
Veiligheidslaan ten voile aan haar doel zal
doen beantwoorden.
Waar en wanneer de Veiligheids
laan zal komen.
Zooals we reeds hiertooven mededeelden is
begin April de reis aangevangen en pas eind
September hoopt men de 24 daarvoor in aan-
merking komende steden te hebben bezocht.
0.m. Goes van 30 Juli t/m 2 Augustus en Mid-
delburg van 7 t/m 10 Augustus.
Het is verheugend te kunnen vaststellen,
dat de K.N.A.C. bij de organisatie van dezen
tocht door ons land zeer veel medewerking
ondervindt van de politieautoriiteiten en de
verschillende vereenigingen voor Veilig Ver-
keer, welke laatste vooral behulpzaam zrjn
voor het verschaffen van het bij de laan be-
noodigde administratieve personeel.
Hoe de laan is ingericht.
Aangezien het mogelijk is, dat velen in den
lande die thans gelegenheid krijgen om met
de werking van deze Veiligheidslaan kennis te
maken nog niet op de hoogte zijn van de in-
richting van dit gratisproefstation, lijikt het
ons nuttig hiervan een korte beschrijving te
geven.
Zoodra men de laan oprijdt en daarmede het
verlangen te kennen geeft de automobiel te
doen onderzoeken, ontvangt men een kaart,
welke men op de verschillende stopplaatsen,
welke duidelijk in de laan zijn aangegeven,
aan de conitroleurs moet overhandigen. Heeft
men de kaart ontvangen, dan rijdt men door
en stopt bij de controleurs, die in korten tjjd
door middel van eenige vemuftige instrumen
ten de verlichting controleeren. Op de kaart
worden de bevindingen inzake de verlichting
aangegeven, waama men doorrijdt naar de
volgende stopplaats. Hier wordt de werking
van de ruitenwisscher en van de achter- en
stoplamp nagezien, terwijl ook de banden aan
een oniderzoek worden onderworpen. Een vol
gende controleur onderzoekt of de speling in
het stuurwiel de veiligheidsgrens al dan niet
crverschrrjdt, terwijl even later de sporing der
wieleo op de controlekaart wordt geregis-
treerd, dank zij een speciaal toestel, dat nauw-
keurig aangeeft of de wielen goed dan wel
slecht sporen. Hiema komt men aan de on-
getwijfeld belangrijkste stopplaats in deze
laan, namelijk de rembeproevings-installatie.
Door middel van dit apparaat is in eenige
seconden te zien of de remcapaciteit van den
wagen voldoende is en of de remactie zich
over alle vier wielen op de juiste wijize ver-
deeit. Ook hier wordt de kaart door den con
troleur ingevuld. Zoo komt men tenslotte aan
het einde van de laan, waar de leider aan de
hand van de controlekaart zijn oordeel over de
geheele proef geeft en aan hen, die de proef
met goed gevolg hebben doorstaan, een spe
ciaal voor dit doel vervaardigd wimpeltje uit-
reikt. Indien de auto op een of ander onder-
deel is afgekeurd ontvangt men een blauwe
herkeuringskaart op vertoon waarvan men na
revisie onmiddellijk toegang heeft tot de laan
zonder in de file te hoeven wachten. Men zal
inderdaad verstandig doen de gebreken te
laten nazien voor het te laat is.
Tijdens de Veiligheidslaantoumee is over-
duidelrjk gebleken, hoevele automobilisten
prijs stellen op het bezit van den oranje-vei-
Ugheidswimpel, welke men thans alom in den
lande ziet wapperen, ten teeken, dat de Neder
landsche automobilisten het hunne hebben bij-
gedragen tot de zoo gewenschte en noodzake-
lijke verhooging van de verkeersveiligheid.
wjrj,
A V
J "v
v;-
zijn beide knechts, G. de Keizer en J. Groe-
nendijk, bezig zijn visschersschuit, een blazer,
welke gemeerd was aan het havenhoofd, met
zwavel te ontsmetten. Daartoe was het ge-
heel ledige vaartuig geheel afgedekt en met
zwaveidarnp gevuld. Waarschijnlijk tengevol-
ge van het ontsnappen van carbidgas uit de
verlichtingsinstollatie, is toen plotseling een
explosie ontstaan, zoo hevig, dat het geheele
vaartuig uit elkander vloog. Kastelein en De
Keizer werden tegen het dek geslagen en
bleven met gebroken beenen liggen, terwijl
zij voorts ieder een gebroken arm hadden op-
i geloopen en verder emstig waren verminkt.
Zooals gemeld, bevond zich op den wal in
de nabijheia van het schip het vijfjarig doch-
tertje van den schipper. Het kind kreeg een
groot stuk bout tegen het hoofd en werd vrij-
wel op slag gedood.
Twee parsonen, die zdch eveneens in de
nabijheid van de schuit bevonden, werden door
den luchtdruk meters ver weggeslingerd. Zij
zijn er zonder letsel afgekomen. Van de vis-
schersboot is alleen het ondergedeelte intact
gebleven. Wrakstukken van het schip werden
naar alle kanten rondgeslingerd. De mast
vloog recht in de hoogte en kwam een stuk
verder neer. Verschillende aan de haven staan
de woningen werden zwaar gehavend, de rui-
ten sprongen en de daken waren alle bezaaid
met overblijfselen van het vaartuig. Sommige
stukken bout zijn honderdvijftig meter weg
geslingerd.
Onmiddellijk na de explosie kwamen van
alle kanten de menschen toeioopen om hulp
te bieden. Spoedig waren de geneesheeren Van
den Borg uit Ouddorp en Witkamp uit Goede-
reede ter plaatse. De gewonden zijn. nadat
de eerste hulp was verleend, naar het zieken-
huis te Dirksland vervoerd.
Nader wordt vemomen, dat de schipper P.
Kastelein en diens knecht G. de Keizer, die
emstig werden gewond, Donderdagmorgen in
hetziekenhuis te Dirksland aan hun verwon-
dingen zijn overleden.
EEN „GEVAARLLIKE BOEF."
j In de laatste jaren komt steeds meer het
gebruik in zwang dat de ouden van dagen
eens per jaar tezamen een autotocht maken,
waarvoor de benoodigde gelden worden bij-
S eengebracht door particulieren.
Een bekend fabrikant in een der Gronmg-
sche Veenkoloniale gemeenten had ook het
initiatief genomen tot zulk een tocht en hrj
had mime medewerking gekregen. Tal van
autobezitters stelden hun wagens beschikbaar
j en de oudjes kwamen zich bij tientallen op-
De vorige week had de tocht plaats. Ook
de Drentsche hoofdstad werd aangedaan en
in den speeltuin van een der hotels vermaak-
ten de ouden zich als stonden ze nog in de
kinderschoenen. 1
Doch daar kwam plotseling een kink m de
kabel. De politic verscheen ten tooneele.
Er moest een arrestotie worden gedaan.
Wie? Niemand minder dan de leider van
het gezelschap moest mee. Want hij zou een
beruchte inbreker zijn, waamaar de politie in
het geheele Noorden reeds vele maanden te-
vergeefs zocht.
Nu was de goede vangst gedaan.
En of de oudjes al beweerden, dat dit met
juist was en dat hun gewaardeerde leider te
g-oeder naam en faam bekend was, en groot-
fabrikant ter plaatse was en nimmer zich.
met dieverijen of inbrekerrjen had opgehou-
den, het hielp niet.
't Signalement kwam, volgens de politie,
precies overeen met dat van den gezochte en
hii ging mee......
Anderhalf uur had de politie noodig om
'smans identlteit vast te stellen.
Gelukkig had het incident geen storenden
invloed op het goede verloop der excursde en
met den leider voorop werd des avonds m nog
vroolrjker stemming de terugtocht aanvaard.
4 (Msib.)
VECHTENDE PASSAGIERS.
Zondag omstreeks middemacht veryoerde
de autoverhuurder J. uit Berghem in een
auto twee mannen, zekeren R. de B. en W.
de B. van 's-Hertogenbosch naar hun woning
te Berghem. Onderweg werden vele cafd's
bezocht en de beide mannen verkeerden dan
ook danig onder den invloed van sterken
drank.
Op den Heescheweg nabij Oss kregen de
mannen oneenigheid, die spoedig in een hand-
gem een ontaardde. De autoverhuurder heeft
j de mannen met geweld uit zijn auto verwr]-
derd. Deze zetten 'hun strijd voort en lagen
weLdra hevig over den weg te rollen, elkaars
hoofden op het gladde wegdek beukend. Een
voorbijganger heeft de politie gewaarschuwd.
De 45-jarigie W. de B. lag bewusteloos met
een hevig bloedende hoofdwonde op den weg.
Na verbonden te zijn is de man per auto naar
zijn woning vervoerd.
De 32-jarige R. de B., die eveneens verwon-
dingen had opgeloopen is door de marechaus-
sde gearresteerd en naar de kazeme te Oes
geibracht.
HUIPVERLEENING DOOR NEDER-
LANDSCH SCHEEPSARTS IN VOLLE ZEE.
Zondag arriveerde te Plymouth het Neder
landsche stoomschip ..Venezuela" van de K.
N. S. M., dat de voldoening mocht smaken,
kort tevoren te hebben bijgedragen tot het
behoud van het leven van een der officieren
van het Engelsche vrachtschip Maidenhead."
In den Atlantischen Oceaan ving de „Vene-
zuela" een draadloos verzoek om hulpverlee-
ning op van het te Londen thuisbehoorende
vrachtschip .Maidenhead", waarvan de eerste
machinist ziek was en in ernstigen toestand
verkeerde. De ..Maidenhead" vroeg 'n dokters-
advies en nadat de scheepsarts van de „Vene-
zuela", dr. Van der Sluys, draadloos de symp-
tomen van de ziekte had gevraagd, seinde hij,
welke medicijnen den patient moesten worden
toegediend. Het bleek echter al spoedig, dat
de .Maidenhead" deze medicijnen niet aan
iboord had, waarop de beide schepen elkaar
tegemoet stevenden en dr. Van der Sluys zidh
aan boord liet brengen van het Engelsche
vrachtschip, waar hij den eersten machinist
persoonlijk behandelde en de noodige medicij
nen, alsmede verdere verplegings-voorschrif-
ten achterliet.
Van Engelsche zjjde wordt verklaard, dat
de patient er emstig aan toe was en vermoe-
delijk het ieven dankt aan de behandeling van
den Nederlandschen scheepsarts.
Later heeft de ..Venezuela" 500 mijl van de
Engelsche kust een zwaren storm doorstaan
Een zware zee stortte zich over de brug en
wierp een aantal dikke vensterglazen op het
promenadedek
De eetzaal werd evenals de passagiershut-
ten onder water gezet. Een lid van de he
rn arming werd gewond.
NOODSLACHTING AAN BOORD.
Met de Middelhamisser boot heeft de vee-
handelaar J. K. een reisje gemaakt van Stad
aan 't Haringvliet naar Rotterdam, in bet ge
zelschap van een varken. Tijidens de reis ver-
klaarde K., dat het dier z66 ziek was gewor-
den, dat het noodzakelijk moest worden af-
gemaakt. Hij verrichtte een noodslachting,
haalde de ingewanden uit het kadaver en
wierp deze overboord, meldt de ,,N. R. Crt.
Toen de boot aan de Boompjes te Rotter
dam aankwam, verscheen er een slager met
slagersgereedschap en twee manden. Juist
maakte deze slager aanstalten om het var
ken in stukken te hakken, toen er politie
verscheen, waama de Slager er hals oyer
kop vandoor ging. K., die eveneens wilde
vluchten, werd gegrepen. Er is proees-
verbaal tegen hem opgemaakt, wegens bet
niet doen van aangifte van een noodslach
ting. Het varken is in beslag genomen en
naar het abattoir vervoerd, waar bleek, dat
het dier, dat te Oude Tonge was fekocht
aan vlekziekte had geleden. Uit het felt, dat
de slager reeds met zijn gereedschap en man
den gereed stond, leidt de politie af, dat
de geheele geschiedetiis met de noodslachting
een doorgestoken kaart is geweest en dat het
in de bedoeling heeft gelegen het varkm aldus
op clandestiene wijze in den consumptle-han-
del te brengen, hetgeen dan door tijdig Ingrtj-
pen van de politie is voorkomen.
Het onderzoek wordt voortgezet, teneinde
te zijner tijd dit varkentje verder te kunnen
wasschen.
VERPLICHTE AFBRAji VAN HTIIZEN OP
AMELAND.
In de laatste jaren heeft het bezoek aan
Ameland een groote vlucht genomen. Aanvan-
kelijk behielpen de badgasten zich met ten-
ten doch al spoedig verrazen houten huisjes.
later gevplgd door grootere gebouwen. zon-
dat een flink complex duinen werd bebouwd.
meldt het Handelsblad. Alles werd door prik-
keldraad omgeven, zoodat de benaming co-n-
centrajtie- of tentenkamp in de wereld kwam
Doch al deze buizen werden gebouwd zon
der vergunning en de waarschuwing om daar
mede niet door te gaan, werd in den wind
gestagen
Proces-verbaal werd opgemaakt en een ver-
Dienstregeling ingaande 15 Mei 1934.
ZEEUWSCH-VLAAMSCHE TRAMWEG-MAATSCHAPPI I.
Richting: BreskensPyramidePhilippineTer Neuzen ZaamslagWalsoorden.
V.
Breskens
8.20
12.—
15.45
18.15
Hoofdplaat
8.41
12.21
16.06
18.36
tt
Biervliet
9.—
12.35
16.18
18.55
a.
Pyramid^
9.10
12.45
16.25
19.05
v.
Pyramide
6.03
9.11
12.47
16.26
19.08
a.
Philippine
6.24
9.31
13.10
16.46
19.36
v.
Philippine
6.27
9.32
13.12
16.48
19.39
Hoek
6.37
9.42
13.22
16.58
19.49
a.
Teraeuzen
6.52
9.57
13.37
17.13
20.04
v.
Temeuzen
7.35
11.30
14.30
17.40
20.05
if
Drieiwegen
7.45
11.40
14.40
17.50
20.15
a.
Zaamslag
8.
11.55
14.55
18.06
20.30
v.
Zaamslag
6.26
8.03
11.57
1459
18.09
Rapenburg d
6.38
8.15
12.09
15.11
18.19
ii
Hengstdijk
6.45
8.22
12.16
15.18
18.28
ti
Groenentdijk
6.55
8.32
12.26
15.28
18.36
ii
Kloosterzamde
7.—
8.40
12.32
15.35
18.41
a.
Walsoorden
7.10
8.50
12.42
15.45
18.45
v.
Walsoorden
7.15
11-10
14.10
tt
Kloosterzamde
7.20
11.15
14.15
Groenemdijk
7.25
11.20
14.20
it
Hemgstdijik
7.35
11.30
14.30
it
Rapeniburg d.
7.45
11.40
14.40
a.
Zaamslag
8.—
11.55
14.55
v.
Zaamslag
5.30
8.03
11.57
14.58
Driewegen
5.45
8.18
12.12
15.12
a.
Tememzen
5.55
8.28
12.22
15.22
v.
Temeuzen
6.—
9.05
12.45
16.20
Hoek
6.10
9.15
12.55
16.30
a.
Philippine
6.25
9.30
13.11
16.45
v.
6.26
9.32
13.12
16.47
a.
Pyramide
6.45
9.52
13.32
17.06
v.
Pyramide
6.47
9.55
13.35
17.08
Biervliet
6.57
10.05
13.45
17.18
Hdotfldplaat
7.12
10.20
14.—
17.33
a.
Breskens
7.32
10.40
14.20
17.53
17.36
17.40
17.44
17.49
17.55
18.08
18.09
18.23
18.33
19.10
19.20
19.36
19.39
19.59
18.55
19.—
19.05
19.15
19.25
19.40
Richting: IJzendijkeVeldzicht Grens.
v. IJzeodgke
a. Veldzicht Grens
v. Schoondijke
a. IJzendijke
v. IJzeeidijke
a. Pyramide
v. Philippine
a. Sas van Gent
v. Sas van Gent
Westdorpe
a. Drieschouwen
8.35
8.45
8.—
8.22
8.58
9.08
15.28
15.38
18.21
18.30
Veldzicht Grens
Uzeuidijike
8.51
8.57
15.45
15.55
18.35
18.45
Richting: SchoondijkeIJzendijkePyramide
11.45
12.07
12.31
12.44
14.15
14.37
16.12
16.24
18.—
18.20
18.50
19.02
v. Pyramide
a. IJzendijke
v. Uizendijke
a. Schoondijke
6.48
7.—
7.01
7.23
m Hi RHH
17.07
17.17
19.16
9.53
10.03
10.04
10.24
13.37
13.49
13.50
14.10
17.20
17.40
19.17
19.39
Richting: PhilippineSas van
6.27 9.35 13.15 16.47 19.40
6.52 10.— 13.40 17.07 20.05
6.53 10.45 13.55 17.08 20.06
7.06 11.— 14.10 17.26 20.20
7.30 11.25 14.30 17.40 20.40+
GentAxelZaamslag.
v. Drieschioiuiwen 5.05 6.7.35 11.26 14.32 17.42
Axel Kerkdr. 5.10 6.05 7.40 11.31 14.37 17.47
a. Zaamslag 5.25 6.25 7.59 11.50 14.57 18.05
t Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug.
Axel Kerkdr.
a. Drieschouwen
v. Driesichioiuwen
Westdiorpe
a. Sas van Gent
v. Sas van Gent
a. Philippine
8.05 11.56 15.01 18.10 19.41 20.35
8.21 12.15 15.19 18.30 20.— 20.55
8.26 12.20 15.24 18.35 20.05 21.—
5.15 8.30 12.22 15.25 18.36
5.30 8.45 12.37 15.40 18.51
5.50 9.05 12.50 16.— 19.11
6.— 9.10 12.51 16.20 19.15
6.20 9.31 13.10 16.40 19.35
Hollandtsche tjjd.
Richting: Drieschou wenMoerbeke
Belgisahe tijd.
v. Drieschouwen
6.05
8.31
12.21
15.30
Zuiddorpe
6.10
8.35
12.26
15.35
Roodesluis (H. douane)
6.22
8.47
12.37
15.47
Belgiscihe trjd.
Kruisstraat (B. douane)
6.14
8.37
12.25
15.39
a. Moerbeke
6.22
8.45
12.32
15.47
V. Mioerbeke
Krudisstraat (B. douane)
Hollandsche tijd.
Roodesluis (H. douane)
Zuiddorpe
a. Drieschouwen
6.40
6.50
7.20
7.28
7.34
10.33
10.41
11.12
11.18
11.24
13.35
13.45
16.50
17.—
14.16 17.28
14.24 17.38
14.31 17.41
Deze dienst vervalt op nader aan te kondigen datum.
Autobusdiensten. Richting: St. JansteenHulst-
W alsoorden.
v.
St. Jansteen
8.10
al0.20 12.25
14.55 al6.45 Z18.06
19.45
Hulist (Station)
6.30
8.15
al0.25
12.30
15.— al6.50 18.11
19.50
Martot
a.
Walsoorden
7.10
8.55
all.—
13.10
15.40 al7.30 18.45
20.30
Z
v.
Walsoorden
7.15
a9.05
b9.40
all.10
13.20 15,50 al7.36 18.50
20.40
a.
Hulst (Station)
7.55
a9.46
bl0.20
all.50
14.— 16.30 al8.10 19.30
21.20
b.
Markt
a.
St. Jansteen
8—
a9.50
bl0.25
all.55
14.05 16.35 19.36
Op tijdig verzoek van
naar St. Jansteen.
Alleen op Zondag.
Zondags niet.
WeTkdagen niet.
v.
Ter Neuzen
6.15
10.58
14.04
&17.02
bl8.25
v.
Brussel (Noord)
C5.17
8.03
Sluiskil
6.24
11.06
14.13
17.11
18.34
Mecbelen
6.10
8.36
Axel
6.33
11.14
14.21
17.21
18.43
a.
St Nicolaas
7J.9
9.37
tt
Kjjkuit
6.41
11.21
14.29
17.28
18.51
v.
St. Nicolaas
7.25
Hulst
6.53
11.33
14.40
17.42
19.01
St. Giiles
7.35
Greenwich tjjd.
OTimge
7.46
it
Ollnge (Tol)
6.51
11.25
14.33
17.37
18.57
Amsterdamsche tfjo.
St. Giiles
7.02
11.32
14.40
17.49
19.08
Hulst (Tol)
8.20
a.
St. Nicolaas
7.13
11.40
14.48
17.58
19.17
Kijkuit
8.27
v.
St. Nicolaas
8.23
12.09
15.11
18.06
19.34
Axel
8.36
MecheOen
9.24
13.24
116.15
19.33
20.45
ii
Sluiskil
8.46
a.
Brussel (Nrd)
9.53
13.51
16.42
20.01
21.23
a.
Ter Neuzen
8.53
a. Rjjidt niet op Zon- en Feestdagen.
lb. Rijdt alleen op Zon- en Feestdagen.
t Zaterdags 16.21.
9.55
10.27
11.32
12.06
12.18
12.30
13.03
13.11
13.19
13.28
13.37
13.20 17.56
13.57 18.28
14.57 19.25
15.12 19.48
15.21 19.59
15.30 20.12
16.— 20.44
16.08 20.53
16.16 21.—
16.25 21.09
16.34 21.18
c. 's Zondags en op Feestdagen geschorst. In de
week vertrek uit Brussel-Zuid te 5.17, uit
Laeken te 5.31 en uit Schaarbeek te 5.35.
Amisterdamsche tijd.
v.
Ter Neuzen
6.50
a8.50
12.25
17.40
a20.20
Sluislkil
6.59
a8.59
12.34
17.49
a20.29
Sluiskil-Brug
7.03
a9.03
12.38
17.53
a20.33
Philippine
7.07
a9.07
12.42
17.57
a20.37
Sas van Gent
7.20
a9.20
12.55
18.10
a20.50
a.
Selzaete
7.05
a9.05
12.40
17.55
a20.35
Belgische tijd.
21.54
v.
Selzaete
7.24
11.—
12.52
18.10
a.
Gent (St. Pieter)
8.06
11.41
13.46
18.55
22.40
Belgische tijd.
v. Gent St. Bieter 6.26 8.29 12.01
a. Selzaete 7.22 9.18 12.52
v. Selzaete 7.30 9.21 13.
Amsterdamsche tijd.
Sas van Gent 8.9.51 13.30
Philippine 8.08 9.59 13.38
Sluisfcil-Brug 8.12 10.03 13.42
Sluiskai 8.16 10.07 13.46
a. Ter Neuzen 8.24 10.15 13.54
a. Alleen op Zon- en Feestdagen.
17.08 20.14
18.01 21.00
18.20 a21.12
18.50 a21.42
18.58 a21.50
19.02 a21.54
19.06 a21.58
19.14 a22.06