c:: s c A 1 i De Veiligheidslaan van de K.N.A.C. telGoes. I" 'p ]5] K3 5 s HIDDELEN VAN VERV0ER. D i 3. 5-3 SPOORWEG MECHELEN—TER NEUZEN. BAANVAK TER NEUZENSELZAETE. BEOIcdDE E BEWfcnOfcJ 5tWEflOCK *SI6"«Al t (tOWDSl MUt7 REMBEPROEVEQ QtDitnOt I wiELSPORlffdS- ~i~5I$T0fcffEi SEPtenor BEDlEHDE G KOPLAUP 1 rS ONOfRIOEKER^" I tOitmt onoejuotKER aj EL--f BtDIEflDtC S BEoitnoc 0 B£WEf1D£0 4= 5IGHAAL Halt c ftenjQflPEftZGfc* JlGNAAV, SIGMAAL ilGMAAL HAl Tt d W»GL- ^pgQirt* WXntnDt1^ 4,GNAAl D S/GMAAl 1 LESSEfUAR HALII tTUUH HALtt CLAXCW MAlTf 3 UCKTEM Hurt AOWUSTSAT* 4 4?£L>NG A ftU IT E NWIiSCHERJ I AU1TERUITKUWPI66CL RJCWT inOAAnwuZERS P. iLya&A&isaesAn* J Gratis onderzoek van automobielen van 30 Juli tot en met 2 Augustus. Zooals reeds is bericht, maakt de Koninklij- ke Nederlandsche Automobiel Club voor onge- veer 6 maanden een toumee door Nederland met haar Veiligheidslaan, teneinde door heel het land de automobilisten te kunnen waar- schuwen voor de gevaren, welke dreigen van niet goed onderhouden automobielen. Deze grootsche veldtocht tegen de verkeersgevaren begon 9 April j.l. te Amsterdam. Thans komt Goes aan de beurt. Gezien de resultaten, die in de verschillende steden werden bereikt, wordt ook te Goes op groote belangstellmg ge- rekend. De laan wordt van Maandag 30 Juli tot en met Donderdag 2 Augustus a.s. inge- riobt op den Stotionsweg en stoat dagelijks open van half negen tot half een en van half twee tot zes uur. Ieder automobilist kan zijn wagen gratis dus zonder eenige kosten, welke dan ook, op de Safety-Lane laten onderzoeken. Wanneer het voertuig volkomen in orde zal zijn bevon- den, zal de bekende oranje veiligheidswimpel der K.N.A.C. worden uitgereikt, ten teeken, dat de eigenaar het bewgs heeft gelevend made te werken aan de verhooging van de verkeersveiligheid. De K.N.A.C. ondervindt van vele zijden medewerking om haar streven te doen slagen. Behalve de steun van gemeente- en politie- autoriteiten, heeft zrj ook de directie van de firma L. A. F. L. Kattenburg Co bereid gevonden om in haar anagazjjn aan die Lange Kerkstraat een specdale etolage in te richten waarin de maquette van de Veiligheidslaan ongetwjjfeld veler aandacht zai weten te trek- ken. Het spreekt vanzelf, dat niets de K.N. A.C. aangenamer zal zijn dan wanneer zooveel mogelrjk van de Veiligheidslaan gebruik zal worden gemaakt. Er zjj op gewezen, dat auto's welke getest worden niet zwaarder mogen wegen dan 3000 K.G., daar de ver schillende instrumenten niet op zwaardere wag ens zijn berekend. Om teleurstelling te voorkomen, vestigen wij er voorts de aandacht op. dat weliswaar 's avonds om 6 uur (en des middags om 12.30 uur) de laan wordt geslo- ten, maar dat het bij file-vorming kan voor komen, dat wagens, die b.v. om half zes aan zouden sluiten, niet meer aan de beurt zullen kunnen komen. Hiervan wordt aan het einde van de laan tijdig mededeeling gedaan. Tenslotte verdient het aanbeveling om te zorgen, dat de banden der auto's op spanning zijn. daar dit het goede resultaat der proeven kan bevorderen. Men schrijft ons hieromtrent nog: Tocht door ons land van vyf maanden. Men zai zich ongetw(jfeid nog herinneren, welk een groot succes de Koninklijke Neder landsche Automobiel Club heeft mogen boeken met de door haar ingerichte Veiligheidslaan ter gelegenheid van de jaarlijksche Veilig- heidsweek, welke dit lichaam steeds organi- seert ter verhooging vein de veiligheid op den weg. Deze Veiligheidslaan, welke haar ont- staan dankt aan het Amerikaansche voor- beeld van een Safety-Lane" was in de week van 1522 October van het vorig jaar open- gesteld aan den wandeiweg naast de Boorlaan bjj het Malieveld te 's Gravenhage en had ten doel om door middel van een serie instrumen ten de verschillende onderdeelen van de auto mobiel te onderzoeken, zoodat zij, die deze ..Safety Lane" bereden aan het eind daarvan een volledig overzicht konden krijgen van de goede en slechte hoedanigheden van hun auto mobiel. Het was de eerste maal, dat in ons land een dergelijke veiligheidslaan in gebruik was gesteld, en aangezien de K.N.A.C. iederen automobilist gratis in de gelegenheid stelde om daarvan gebruik te maken, was de belang- stelling zoo overweldigenid, dat reeds tijdens den duur van de Veiligheidsweek was komen vast te staan, dat sleohts een zeer klein per centage van ide Nederlandsche automobiel- eigenaars in staat kon worden gesteld om zijn voertuig te laten onderzoeken. Dit was voor het Bestuur van de K.N.A.C. aanleiding om te overwegen of het door aankoop van deze Vei ligheidslaan zou kunnen bijdragen tot een aan- merkelijke verhooging van de verkeersveilig heid in ons land. Het had namelijk de bedoe- ling om met deze laan een reis te doen onder- nemen naar de grootste steden van ons land, waar dus evenals in Den Haag de automobi- listen gelegenheid zouden krijgen om hun wagens te laten onderzoeken. De tioumie is reeds geruimen tijd aan den gang en de op het programma staande steden worden successievelijk aangedaan. 24 steden zullen worden bezocht, waarmede ongeveer 5% maand zijn gemoeid. Het behoeft geen betoog, dat de voorbereidingen zeer veel werk hebben gevorderd. Ter bediening van de ver schillende instrumenten toch moest een vaste groep worden gevormd, welke beschikbaar moest zijn voor den geheelen duur van dezen tocht. Verder moesten de data zoodanig wor den gekozen, dat als het ware een gesloten reisplan ontstond, hetgeen niet altfjd eenvou- dig was, omdat bepaalde dagen voor sommige steden ongunstig moesten worden geacht, met het oog op bijzondere gebeurtenissen aldaar als kermissen en dergelijke. Ten aanzien van den duur van het verblijf in de verschillende steden moest vervolgens weer rekening worden gehouden met den om- vang van het automobilisme. En zoo is ten slotte het rooster tot stand gekomen, dat, naar de K.N.A.C. verwaeht, deze reis van de Veiligheidslaan ten voile aan haar doel zal doen beantwoorden. Waar en wanneer de Veiligheids laan zal komen. Zooals we reeds hiertooven mededeelden is begin April de reis aangevangen en pas eind September hoopt men de 24 daarvoor in aan- merking komende steden te hebben bezocht. 0.m. Goes van 30 Juli t/m 2 Augustus en Mid- delburg van 7 t/m 10 Augustus. Het is verheugend te kunnen vaststellen, dat de K.N.A.C. bij de organisatie van dezen tocht door ons land zeer veel medewerking ondervindt van de politieautoriiteiten en de verschillende vereenigingen voor Veilig Ver- keer, welke laatste vooral behulpzaam zrjn voor het verschaffen van het bij de laan be- noodigde administratieve personeel. Hoe de laan is ingericht. Aangezien het mogelijk is, dat velen in den lande die thans gelegenheid krijgen om met de werking van deze Veiligheidslaan kennis te maken nog niet op de hoogte zijn van de in- richting van dit gratisproefstation, lijikt het ons nuttig hiervan een korte beschrijving te geven. Zoodra men de laan oprijdt en daarmede het verlangen te kennen geeft de automobiel te doen onderzoeken, ontvangt men een kaart, welke men op de verschillende stopplaatsen, welke duidelijk in de laan zijn aangegeven, aan de conitroleurs moet overhandigen. Heeft men de kaart ontvangen, dan rijdt men door en stopt bij de controleurs, die in korten tjjd door middel van eenige vemuftige instrumen ten de verlichting controleeren. Op de kaart worden de bevindingen inzake de verlichting aangegeven, waama men doorrijdt naar de volgende stopplaats. Hier wordt de werking van de ruitenwisscher en van de achter- en stoplamp nagezien, terwijl ook de banden aan een oniderzoek worden onderworpen. Een vol gende controleur onderzoekt of de speling in het stuurwiel de veiligheidsgrens al dan niet crverschrrjdt, terwijl even later de sporing der wieleo op de controlekaart wordt geregis- treerd, dank zij een speciaal toestel, dat nauw- keurig aangeeft of de wielen goed dan wel slecht sporen. Hiema komt men aan de on- getwijfeld belangrijkste stopplaats in deze laan, namelijk de rembeproevings-installatie. Door middel van dit apparaat is in eenige seconden te zien of de remcapaciteit van den wagen voldoende is en of de remactie zich over alle vier wielen op de juiste wijize ver- deeit. Ook hier wordt de kaart door den con troleur ingevuld. Zoo komt men tenslotte aan het einde van de laan, waar de leider aan de hand van de controlekaart zijn oordeel over de geheele proef geeft en aan hen, die de proef met goed gevolg hebben doorstaan, een spe ciaal voor dit doel vervaardigd wimpeltje uit- reikt. Indien de auto op een of ander onder- deel is afgekeurd ontvangt men een blauwe herkeuringskaart op vertoon waarvan men na revisie onmiddellijk toegang heeft tot de laan zonder in de file te hoeven wachten. Men zal inderdaad verstandig doen de gebreken te laten nazien voor het te laat is. Tijdens de Veiligheidslaantoumee is over- duidelrjk gebleken, hoevele automobilisten prijs stellen op het bezit van den oranje-vei- Ugheidswimpel, welke men thans alom in den lande ziet wapperen, ten teeken, dat de Neder landsche automobilisten het hunne hebben bij- gedragen tot de zoo gewenschte en noodzake- lijke verhooging van de verkeersveiligheid. wjrj, A V J "v v;- zijn beide knechts, G. de Keizer en J. Groe- nendijk, bezig zijn visschersschuit, een blazer, welke gemeerd was aan het havenhoofd, met zwavel te ontsmetten. Daartoe was het ge- heel ledige vaartuig geheel afgedekt en met zwaveidarnp gevuld. Waarschijnlijk tengevol- ge van het ontsnappen van carbidgas uit de verlichtingsinstollatie, is toen plotseling een explosie ontstaan, zoo hevig, dat het geheele vaartuig uit elkander vloog. Kastelein en De Keizer werden tegen het dek geslagen en bleven met gebroken beenen liggen, terwijl zij voorts ieder een gebroken arm hadden op- i geloopen en verder emstig waren verminkt. Zooals gemeld, bevond zich op den wal in de nabijheia van het schip het vijfjarig doch- tertje van den schipper. Het kind kreeg een groot stuk bout tegen het hoofd en werd vrij- wel op slag gedood. Twee parsonen, die zdch eveneens in de nabijheid van de schuit bevonden, werden door den luchtdruk meters ver weggeslingerd. Zij zijn er zonder letsel afgekomen. Van de vis- schersboot is alleen het ondergedeelte intact gebleven. Wrakstukken van het schip werden naar alle kanten rondgeslingerd. De mast vloog recht in de hoogte en kwam een stuk verder neer. Verschillende aan de haven staan de woningen werden zwaar gehavend, de rui- ten sprongen en de daken waren alle bezaaid met overblijfselen van het vaartuig. Sommige stukken bout zijn honderdvijftig meter weg geslingerd. Onmiddellijk na de explosie kwamen van alle kanten de menschen toeioopen om hulp te bieden. Spoedig waren de geneesheeren Van den Borg uit Ouddorp en Witkamp uit Goede- reede ter plaatse. De gewonden zijn. nadat de eerste hulp was verleend, naar het zieken- huis te Dirksland vervoerd. Nader wordt vemomen, dat de schipper P. Kastelein en diens knecht G. de Keizer, die emstig werden gewond, Donderdagmorgen in hetziekenhuis te Dirksland aan hun verwon- dingen zijn overleden. EEN „GEVAARLLIKE BOEF." j In de laatste jaren komt steeds meer het gebruik in zwang dat de ouden van dagen eens per jaar tezamen een autotocht maken, waarvoor de benoodigde gelden worden bij- S eengebracht door particulieren. Een bekend fabrikant in een der Gronmg- sche Veenkoloniale gemeenten had ook het initiatief genomen tot zulk een tocht en hrj had mime medewerking gekregen. Tal van autobezitters stelden hun wagens beschikbaar j en de oudjes kwamen zich bij tientallen op- De vorige week had de tocht plaats. Ook de Drentsche hoofdstad werd aangedaan en in den speeltuin van een der hotels vermaak- ten de ouden zich als stonden ze nog in de kinderschoenen. 1 Doch daar kwam plotseling een kink m de kabel. De politic verscheen ten tooneele. Er moest een arrestotie worden gedaan. Wie? Niemand minder dan de leider van het gezelschap moest mee. Want hij zou een beruchte inbreker zijn, waamaar de politie in het geheele Noorden reeds vele maanden te- vergeefs zocht. Nu was de goede vangst gedaan. En of de oudjes al beweerden, dat dit met juist was en dat hun gewaardeerde leider te g-oeder naam en faam bekend was, en groot- fabrikant ter plaatse was en nimmer zich. met dieverijen of inbrekerrjen had opgehou- den, het hielp niet. 't Signalement kwam, volgens de politie, precies overeen met dat van den gezochte en hii ging mee...... Anderhalf uur had de politie noodig om 'smans identlteit vast te stellen. Gelukkig had het incident geen storenden invloed op het goede verloop der excursde en met den leider voorop werd des avonds m nog vroolrjker stemming de terugtocht aanvaard. 4 (Msib.) VECHTENDE PASSAGIERS. Zondag omstreeks middemacht veryoerde de autoverhuurder J. uit Berghem in een auto twee mannen, zekeren R. de B. en W. de B. van 's-Hertogenbosch naar hun woning te Berghem. Onderweg werden vele cafd's bezocht en de beide mannen verkeerden dan ook danig onder den invloed van sterken drank. Op den Heescheweg nabij Oss kregen de mannen oneenigheid, die spoedig in een hand- gem een ontaardde. De autoverhuurder heeft j de mannen met geweld uit zijn auto verwr]- derd. Deze zetten 'hun strijd voort en lagen weLdra hevig over den weg te rollen, elkaars hoofden op het gladde wegdek beukend. Een voorbijganger heeft de politie gewaarschuwd. De 45-jarigie W. de B. lag bewusteloos met een hevig bloedende hoofdwonde op den weg. Na verbonden te zijn is de man per auto naar zijn woning vervoerd. De 32-jarige R. de B., die eveneens verwon- dingen had opgeloopen is door de marechaus- sde gearresteerd en naar de kazeme te Oes geibracht. HUIPVERLEENING DOOR NEDER- LANDSCH SCHEEPSARTS IN VOLLE ZEE. Zondag arriveerde te Plymouth het Neder landsche stoomschip ..Venezuela" van de K. N. S. M., dat de voldoening mocht smaken, kort tevoren te hebben bijgedragen tot het behoud van het leven van een der officieren van het Engelsche vrachtschip Maidenhead." In den Atlantischen Oceaan ving de „Vene- zuela" een draadloos verzoek om hulpverlee- ning op van het te Londen thuisbehoorende vrachtschip .Maidenhead", waarvan de eerste machinist ziek was en in ernstigen toestand verkeerde. De ..Maidenhead" vroeg 'n dokters- advies en nadat de scheepsarts van de „Vene- zuela", dr. Van der Sluys, draadloos de symp- tomen van de ziekte had gevraagd, seinde hij, welke medicijnen den patient moesten worden toegediend. Het bleek echter al spoedig, dat de .Maidenhead" deze medicijnen niet aan iboord had, waarop de beide schepen elkaar tegemoet stevenden en dr. Van der Sluys zidh aan boord liet brengen van het Engelsche vrachtschip, waar hij den eersten machinist persoonlijk behandelde en de noodige medicij nen, alsmede verdere verplegings-voorschrif- ten achterliet. Van Engelsche zjjde wordt verklaard, dat de patient er emstig aan toe was en vermoe- delijk het ieven dankt aan de behandeling van den Nederlandschen scheepsarts. Later heeft de ..Venezuela" 500 mijl van de Engelsche kust een zwaren storm doorstaan Een zware zee stortte zich over de brug en wierp een aantal dikke vensterglazen op het promenadedek De eetzaal werd evenals de passagiershut- ten onder water gezet. Een lid van de he rn arming werd gewond. NOODSLACHTING AAN BOORD. Met de Middelhamisser boot heeft de vee- handelaar J. K. een reisje gemaakt van Stad aan 't Haringvliet naar Rotterdam, in bet ge zelschap van een varken. Tijidens de reis ver- klaarde K., dat het dier z66 ziek was gewor- den, dat het noodzakelijk moest worden af- gemaakt. Hij verrichtte een noodslachting, haalde de ingewanden uit het kadaver en wierp deze overboord, meldt de ,,N. R. Crt. Toen de boot aan de Boompjes te Rotter dam aankwam, verscheen er een slager met slagersgereedschap en twee manden. Juist maakte deze slager aanstalten om het var ken in stukken te hakken, toen er politie verscheen, waama de Slager er hals oyer kop vandoor ging. K., die eveneens wilde vluchten, werd gegrepen. Er is proees- verbaal tegen hem opgemaakt, wegens bet niet doen van aangifte van een noodslach ting. Het varken is in beslag genomen en naar het abattoir vervoerd, waar bleek, dat het dier, dat te Oude Tonge was fekocht aan vlekziekte had geleden. Uit het felt, dat de slager reeds met zijn gereedschap en man den gereed stond, leidt de politie af, dat de geheele geschiedetiis met de noodslachting een doorgestoken kaart is geweest en dat het in de bedoeling heeft gelegen het varkm aldus op clandestiene wijze in den consumptle-han- del te brengen, hetgeen dan door tijdig Ingrtj- pen van de politie is voorkomen. Het onderzoek wordt voortgezet, teneinde te zijner tijd dit varkentje verder te kunnen wasschen. VERPLICHTE AFBRAji VAN HTIIZEN OP AMELAND. In de laatste jaren heeft het bezoek aan Ameland een groote vlucht genomen. Aanvan- kelijk behielpen de badgasten zich met ten- ten doch al spoedig verrazen houten huisjes. later gevplgd door grootere gebouwen. zon- dat een flink complex duinen werd bebouwd. meldt het Handelsblad. Alles werd door prik- keldraad omgeven, zoodat de benaming co-n- centrajtie- of tentenkamp in de wereld kwam Doch al deze buizen werden gebouwd zon der vergunning en de waarschuwing om daar mede niet door te gaan, werd in den wind gestagen Proces-verbaal werd opgemaakt en een ver- Dienstregeling ingaande 15 Mei 1934. ZEEUWSCH-VLAAMSCHE TRAMWEG-MAATSCHAPPI I. Richting: BreskensPyramidePhilippineTer Neuzen ZaamslagWalsoorden. V. Breskens 8.20 12.— 15.45 18.15 Hoofdplaat 8.41 12.21 16.06 18.36 tt Biervliet 9.— 12.35 16.18 18.55 a. Pyramid^ 9.10 12.45 16.25 19.05 v. Pyramide 6.03 9.11 12.47 16.26 19.08 a. Philippine 6.24 9.31 13.10 16.46 19.36 v. Philippine 6.27 9.32 13.12 16.48 19.39 Hoek 6.37 9.42 13.22 16.58 19.49 a. Teraeuzen 6.52 9.57 13.37 17.13 20.04 v. Temeuzen 7.35 11.30 14.30 17.40 20.05 if Drieiwegen 7.45 11.40 14.40 17.50 20.15 a. Zaamslag 8. 11.55 14.55 18.06 20.30 v. Zaamslag 6.26 8.03 11.57 1459 18.09 Rapenburg d 6.38 8.15 12.09 15.11 18.19 ii Hengstdijk 6.45 8.22 12.16 15.18 18.28 ti Groenentdijk 6.55 8.32 12.26 15.28 18.36 ii Kloosterzamde 7.— 8.40 12.32 15.35 18.41 a. Walsoorden 7.10 8.50 12.42 15.45 18.45 v. Walsoorden 7.15 11-10 14.10 tt Kloosterzamde 7.20 11.15 14.15 Groenemdijk 7.25 11.20 14.20 it Hemgstdijik 7.35 11.30 14.30 it Rapeniburg d. 7.45 11.40 14.40 a. Zaamslag 8.— 11.55 14.55 v. Zaamslag 5.30 8.03 11.57 14.58 Driewegen 5.45 8.18 12.12 15.12 a. Tememzen 5.55 8.28 12.22 15.22 v. Temeuzen 6.— 9.05 12.45 16.20 Hoek 6.10 9.15 12.55 16.30 a. Philippine 6.25 9.30 13.11 16.45 v. 6.26 9.32 13.12 16.47 a. Pyramide 6.45 9.52 13.32 17.06 v. Pyramide 6.47 9.55 13.35 17.08 Biervliet 6.57 10.05 13.45 17.18 Hdotfldplaat 7.12 10.20 14.— 17.33 a. Breskens 7.32 10.40 14.20 17.53 17.36 17.40 17.44 17.49 17.55 18.08 18.09 18.23 18.33 19.10 19.20 19.36 19.39 19.59 18.55 19.— 19.05 19.15 19.25 19.40 Richting: IJzendijkeVeldzicht Grens. v. IJzeodgke a. Veldzicht Grens v. Schoondijke a. IJzendijke v. IJzeeidijke a. Pyramide v. Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent Westdorpe a. Drieschouwen 8.35 8.45 8.— 8.22 8.58 9.08 15.28 15.38 18.21 18.30 Veldzicht Grens Uzeuidijike 8.51 8.57 15.45 15.55 18.35 18.45 Richting: SchoondijkeIJzendijkePyramide 11.45 12.07 12.31 12.44 14.15 14.37 16.12 16.24 18.— 18.20 18.50 19.02 v. Pyramide a. IJzendijke v. Uizendijke a. Schoondijke 6.48 7.— 7.01 7.23 m Hi RHH 17.07 17.17 19.16 9.53 10.03 10.04 10.24 13.37 13.49 13.50 14.10 17.20 17.40 19.17 19.39 Richting: PhilippineSas van 6.27 9.35 13.15 16.47 19.40 6.52 10.— 13.40 17.07 20.05 6.53 10.45 13.55 17.08 20.06 7.06 11.— 14.10 17.26 20.20 7.30 11.25 14.30 17.40 20.40+ GentAxelZaamslag. v. Drieschioiuiwen 5.05 6.7.35 11.26 14.32 17.42 Axel Kerkdr. 5.10 6.05 7.40 11.31 14.37 17.47 a. Zaamslag 5.25 6.25 7.59 11.50 14.57 18.05 t Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. Axel Kerkdr. a. Drieschouwen v. Driesichioiuwen Westdiorpe a. Sas van Gent v. Sas van Gent a. Philippine 8.05 11.56 15.01 18.10 19.41 20.35 8.21 12.15 15.19 18.30 20.— 20.55 8.26 12.20 15.24 18.35 20.05 21.— 5.15 8.30 12.22 15.25 18.36 5.30 8.45 12.37 15.40 18.51 5.50 9.05 12.50 16.— 19.11 6.— 9.10 12.51 16.20 19.15 6.20 9.31 13.10 16.40 19.35 Hollandtsche tjjd. Richting: Drieschou wenMoerbeke Belgisahe tijd. v. Drieschouwen 6.05 8.31 12.21 15.30 Zuiddorpe 6.10 8.35 12.26 15.35 Roodesluis (H. douane) 6.22 8.47 12.37 15.47 Belgiscihe trjd. Kruisstraat (B. douane) 6.14 8.37 12.25 15.39 a. Moerbeke 6.22 8.45 12.32 15.47 V. Mioerbeke Krudisstraat (B. douane) Hollandsche tijd. Roodesluis (H. douane) Zuiddorpe a. Drieschouwen 6.40 6.50 7.20 7.28 7.34 10.33 10.41 11.12 11.18 11.24 13.35 13.45 16.50 17.— 14.16 17.28 14.24 17.38 14.31 17.41 Deze dienst vervalt op nader aan te kondigen datum. Autobusdiensten. Richting: St. JansteenHulst- W alsoorden. v. St. Jansteen 8.10 al0.20 12.25 14.55 al6.45 Z18.06 19.45 Hulist (Station) 6.30 8.15 al0.25 12.30 15.— al6.50 18.11 19.50 Martot a. Walsoorden 7.10 8.55 all.— 13.10 15.40 al7.30 18.45 20.30 Z v. Walsoorden 7.15 a9.05 b9.40 all.10 13.20 15,50 al7.36 18.50 20.40 a. Hulst (Station) 7.55 a9.46 bl0.20 all.50 14.— 16.30 al8.10 19.30 21.20 b. Markt a. St. Jansteen 8— a9.50 bl0.25 all.55 14.05 16.35 19.36 Op tijdig verzoek van naar St. Jansteen. Alleen op Zondag. Zondags niet. WeTkdagen niet. v. Ter Neuzen 6.15 10.58 14.04 &17.02 bl8.25 v. Brussel (Noord) C5.17 8.03 Sluiskil 6.24 11.06 14.13 17.11 18.34 Mecbelen 6.10 8.36 Axel 6.33 11.14 14.21 17.21 18.43 a. St Nicolaas 7J.9 9.37 tt Kjjkuit 6.41 11.21 14.29 17.28 18.51 v. St. Nicolaas 7.25 Hulst 6.53 11.33 14.40 17.42 19.01 St. Giiles 7.35 Greenwich tjjd. OTimge 7.46 it Ollnge (Tol) 6.51 11.25 14.33 17.37 18.57 Amsterdamsche tfjo. St. Giiles 7.02 11.32 14.40 17.49 19.08 Hulst (Tol) 8.20 a. St. Nicolaas 7.13 11.40 14.48 17.58 19.17 Kijkuit 8.27 v. St. Nicolaas 8.23 12.09 15.11 18.06 19.34 Axel 8.36 MecheOen 9.24 13.24 116.15 19.33 20.45 ii Sluiskil 8.46 a. Brussel (Nrd) 9.53 13.51 16.42 20.01 21.23 a. Ter Neuzen 8.53 a. Rjjidt niet op Zon- en Feestdagen. lb. Rijdt alleen op Zon- en Feestdagen. t Zaterdags 16.21. 9.55 10.27 11.32 12.06 12.18 12.30 13.03 13.11 13.19 13.28 13.37 13.20 17.56 13.57 18.28 14.57 19.25 15.12 19.48 15.21 19.59 15.30 20.12 16.— 20.44 16.08 20.53 16.16 21.— 16.25 21.09 16.34 21.18 c. 's Zondags en op Feestdagen geschorst. In de week vertrek uit Brussel-Zuid te 5.17, uit Laeken te 5.31 en uit Schaarbeek te 5.35. Amisterdamsche tijd. v. Ter Neuzen 6.50 a8.50 12.25 17.40 a20.20 Sluislkil 6.59 a8.59 12.34 17.49 a20.29 Sluiskil-Brug 7.03 a9.03 12.38 17.53 a20.33 Philippine 7.07 a9.07 12.42 17.57 a20.37 Sas van Gent 7.20 a9.20 12.55 18.10 a20.50 a. Selzaete 7.05 a9.05 12.40 17.55 a20.35 Belgische tijd. 21.54 v. Selzaete 7.24 11.— 12.52 18.10 a. Gent (St. Pieter) 8.06 11.41 13.46 18.55 22.40 Belgische tijd. v. Gent St. Bieter 6.26 8.29 12.01 a. Selzaete 7.22 9.18 12.52 v. Selzaete 7.30 9.21 13. Amsterdamsche tijd. Sas van Gent 8.9.51 13.30 Philippine 8.08 9.59 13.38 Sluisfcil-Brug 8.12 10.03 13.42 Sluiskai 8.16 10.07 13.46 a. Ter Neuzen 8.24 10.15 13.54 a. Alleen op Zon- en Feestdagen. 17.08 20.14 18.01 21.00 18.20 a21.12 18.50 a21.42 18.58 a21.50 19.02 a21.54 19.06 a21.58 19.14 a22.06

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1934 | | pagina 3