FRED THOMSON 's Morgens en 'sAvonds Welk een voldoening, dat helder witte tafellaken. Ook de servetten zien er weer keurig netjes uit. Al Uw tafel- linnen gaat nu veel langer mee, daar U steeds wascht met tabletten bij Verkoudhedenen Kootis ZEEPPOEDER 1E SOORT Laatste Berichten. H&NDELSBERICHTE9. BUBGERLIJKEN STAND. INGEZONDEN MEDEDEELINGEN MIJNHARDT'S INGEZONDEN MEDEDEELINGEN. CONCERT- EN BIOSCOOPGEBOUW TER NEUZEN WOENSDAG 28 NOVEMBER MET SILVERKING! UITSLAG VERKOOPINGEN, AANBESTRD1NGEN, ENZ- SNGEZONDEN MEDEDEELINGEN VERKOOPINGEN, U1TVOER1NGEN AANBESTEDINGEN, ENZ. "loop der bevolking van" TER NEUZEN. A. C LENSEN'S STOOMVAART MAATSCHAPPIT—TER NEUZEN ZEE V A A RTM AATSCHAPPI ..SCHELDESTROOM." SCHEEPVAARTBEWEGING. INGEZONDEN MEDEDEELINGEN. Scheie hoofdpijn Let vooral op den naam Sanapirin daar deze tabletten eeettig beschertnd tijn tegen namaak en vervalschlng Prijs 25. 40 en 75 ct. Met zeer groote moeite en levensgevaar was 't gelukt 5 mannen van den lichter aan boord te krijgen, die daarbij zwaar gewond raakten. Bij de iaatste poging werd de sleepboot door het stooten tegen den lichter ontredderd en dreef stuurloos rond. Zij is later door Neder- landsche sleep boo ten op sleeptouw genomen. Ned. s.s. „IJs»elhaven". Het W. B. meldt uit Bremen, dat het Ned. s.s. „IJsselhaven" op de Weser met een mo- torboot in botsing is gekomen, waardoor deze Iaatste zwaar beschadigd werd en aan den grond is gezet. Een man van de motonboot is verdronken. s.s. „Heinrich Podeus". Bij Zandvoort is gestrand het Duitsche stoomschip Podeus. Het is aan de bamanning der reddingsboot gelukt 27 matrozen er af te halen. De kapitein met de overige bemanning wenschte nog aan boord te blijven. De „Malnio" geheel verlaten. De reddingboot „Brandaris", die Zaterdag- middag om vijf uur naar Ameland was ver- trokken om de bergers van het gestrande hout- schip „Malmo" af te halen., is Zaterdagmorgen om 12 uur te Terschdlling teruggekeerd'. Den geheelen nacht is de „Brandaris" in de nabij- heid van de „Malimo geweest, doch heeft het schip niet kunnen bereiken, doordat de ,,Malmo' te hoog zit. De geheele bemanning is door een reddingboot van Ameland van boord gehaald. Alles is wel. De „Malm6" is thans geheel verlaten. Noodweer boven Maastricht. Bij een noodweer, dat zich Vrijdag boven Maastricht en omstreken ontlastte, en waar door de streek drie kwartier in donker zat, is te Wolder 'n schuur omgewaaid en tereeht- gekomen op een huis, bewoond door acht per- sonen. Er zijn geen persoonlijke ongelukken voorgevallen. Op den hoogen kanaaldijk is een kruin uit een boom gewaaid en door een dak van een woning, even boven een bed blijven hangen. De bewoners waren juist opgestaan. Van den dood gered. Zaterdagmorgen te 11 uur werden te Delf- zijl door de reddingsboot „Insulinde", schipper Toxopeus, aangebracht 5 personen, behoorende tot de bemanning van het ioodsvaartuig Bor- kum. Het zijn M. Muller, stuurman, S. van Thas, P. Kluin en A. Kuhr, matrozen en P. Paerts, stoker. Zij hadden zich Vrijdag aan boord begeven van het op het Borkumer Rus gestrande Zweedsche s.s. Harsors, dat met een lading onder weg was naar Delfzijl. De uit veertien personen bestaande bemanning van het scnip, had met. eigen booten het vaartuig verlaten. De particuliere loodsboot Borkum van Em- den had verbinding met het gestrande schip gekregen, en trachtte dit af te brengen, waar- by zij werd geassisteerd door een Duitsche sleepboot. Om het afbrengen mogelijk te ma- ken, hebiben de bovengenoemde vijf mannen van de „Borkum" zich aan boord van de Har sors begeven, ten einde dit vaartuig onder stoom te brengen. Ten gevolge van d'en opko- menden storm knapten de trossen van de „Bor- kum" en de Duitsche sleepboot echter af. Het was onmogelijk weer verbinding met het ge strande schip te krijgen. De op het vaartuig achtergebleven mannen verkeerden spoedig in een hachelijike positie. Zware zeeen rolden over het schip, zoodat elk oogenblik kans bestond, dat het vaartuig doormidden zou breken. De schipbreukelingen hadden zich in de kaarten- kamer op de commandobrug teruggetrokken. Toen de toestand zeer critiek werd, trachtten zij door het geven van lichtseinen, waarvoor zy kaarsen gebruikten, die aan boord aanwe- zig waren, de reddingsstations te waarschuwen Hun seiner, werden opgemerkt door het sta tion Borkum en van daaruit werd aan alle red dingsstations medegedeeld, dat bij Berkum op het uf een schip in nood zat. Aan dien oproep gaven verschillende reddingsbooten gehoor, o.a. de Bremen" en de „Borkum", welke uitvoeren doch geen verbinding met het schip konden krijgen. Te half twee Vrijdagnacht werd Oostmahorn ook door het station Borkum bereikt en met de stranding in kennis gesteld. Schipper Toxo- peus voer toen met de „Insulinde" uit, om zoo mogelijk hulp te bieden. Te ongeveer halfvier Zaterdagmorgen bevond de reddingsboot zich by het wrak, doch kon ten gevolge van de duisternis en de hooggaande zeeen geen ver binding krijgen. Eerst te halfacht kon de red- ng volbracht worden, hetgeen gepaard firing" met reusachtige moeilijkheden. De „Insulinde" kwam m aanraking met het wrak, en kreeg schade aan den voorsteven. In vijf keer is het geluKt de schipbreukelingen op te nemen. Den eersten keer werden er twee afgehaald, den tweeden keer een, den derden keer een, de vierde poging mislukte en bij den vijfden keer werd de Iaatste gered. De mannen waren vol lof over de redding, Zii SChlpper Tox°Peu-s en zijn bemanning °nv«rsaagdheid bij deze redding was buitengewoon geweest en hij had zichzelf en hen te ™n!g Wenseevaar begeven om Zestien zeelieden verloren? Zaterdagavond 11.30 uur is, naar uit Helder aan de Tel. wordt gemeld, de reddingsboot „Dorus Rijkers" de haven van Helder weder- am binnengevallen, na van 2 uur af in zee te zijn geweest. Zij was toen uitgevaren om ten NAY. van Texel het gestrande Zweedsche s.s. "Gar n kapitein Parsson uit Ma, die met een lading hout uit Zweden was vertrokken, assis- tentie te verleenen. By de terugkomst had de „Dorus Rijkers" aan boord een lid van de bemanning van den Zweed, die uit 17 koppen had bestaan. Kapi tein Bot vertelde ons hoe hij om 2 uur in bui tengewoon slecht weer was uitgevaren. Ook buitengaats was het weer bar slecht. Het was zeer moeilijk buiten. te komen en eenmaal bui- ten kon men haast niet vooruitkomen. Er stond een geweldige zee, maar zoo ging kapitein Bot voort, wij wilden vooruit, omdat wij wisten, dat er menschenlevens te redden waren. Derhalve probeerden wij telkens weer voorwaarts te komen en eindelijk na een lang- dung worstelen met de zee bereikten wij om ongeveer 5 uur het schip, dat in een uiterst oenarde positie verkeerde. Het lag al zeer ongelukkig, terwiji zijn la ding hout geheel verspreid lag. Nu ving het moeihjke werk aan om te trachten in de bran ding langszy te komen, zoodat de bemanning over kon stappen. Tientallen malen hebben wij dat geprobeerd en eindelijk is het ons tweemaal gelukt even met de „Garn" vast te komen en leggen maa^ even langszij vast te Daarbij moesten wij erg oppassen niet onder de zware lading hout te komen, die ons van aile zijaen bedreigde. Op dat oogenblik had de bemanning. over kunnen scappeu, maar noewei wij uen Kapitein geheel op de hoogte brachten van de uiterst gevaarlijke positie, waarin zijn schip zich be vond, weigerde hij van boord te gaan en ver- bood dit ook aan zijn mannen in de meest krachtige termen. Hij wilde een sleepboot heb ben, waarschijnlijk omdat hij meende dat zijn schip nog behouden zou kunnen worden. Korten tijd hebben wij maar langszij gele- gen en getracht hem te overreden. Doch alleen een 20jarige lichtmatroos sprong over. Toen konden wij niet langer blijven, daar wij onzen tijd niet langer mochten besteden aan men- schen, die nu eenmaal een eigen lot gekozen hadden. Wij moesten het schip verlaten, wetende, dat de mannen als reddeloos verloren moesten worden beschouwd. Toen wij wegvoeren gooide de kapitein als af- scheidsgroet een leeg sigarettendoosje bij ons aan boord, waarin een brief met enkele aan- teekeningen was. Kapitein Bot zeide nog, dat het een van de allernaaste oogenblikken uit zijn leven is ge weest weg te varen van een bemanning, die hij zoo dolgraag had willen redden. Van 8 tot 11.30 uur is de „Dorus Rijkers" bezig geweest van de plaats des onheils naar Den Helder te varen.. Wij kunnen hier nog aan toevoegen, dat Bot en zijn mannen van Vrijdagnacht 11 uur tot Zaterdagavond 11.30 uur aan een stuk in de weer zijn geweest. Na een pauze van 5 minu- ten was men weer gereed om te vertrekken naar de gestranden lichter bij Callantsoog, waar zich drie man aan boord bevonden, waar- van men niet wist of zij nog in leven waren. Een nader bericht meldt: Het Zaterdag in nood verkeerend Zweedsch s.s. „Garn", is Zondagmiddag door een twee- tal sleepbooten in de haven van Terschelling behouden, hoewel zeer zwaar gehavend, bin- nengebracht. Schipbreuk van de „Herrenwijk". Het Duitsche stoomschip „Herrenwijk" is Donderdagnacht op 900 mijl afstand van de Iersche kust op den Atlantischen Oceaan ver- gaan. De Herrenwijk (2500 ton) behoort tot de Lubeck linie te Lubeck en was op weg van Hemosand naar New York. Het Deensche s.s. Estonia heeft 19 opvarenden gered. Het is dit schip n.l. Vrijdagmorgen gelukt de Herrenwijk te bereiken, ondanks den geweldigen storm, die er woedde. Ook de Regina van de White Star Line, waarop Chamberlain naar Engeland te- rugkeert, is naar de plaats des onheils ge- stoomd, doch de hulp bleek niet meer noodig. De Estonia is op de plaats van de ramp geble- ven om de overblyvende 7 man hopenlijk te redden. Naar Wolff uit Kopenhagen meldt, heeft de kapitein van het passagiersschip Estonia aan de Ostasiatische Kompagnie geseind, dat het schip Vrijdagmiddag 3 uur het verdere zoeken naar overlevenden van het Duitsche stoom schip Herrenwijk moest staken, daar de or- kaan te dien tijde zoo in hevigheid was toe- genomen, dat verder manoeuvreeren onmoge lijk was. Eerst 's avond's 8 uur kon de reis vervolgd worden. In het geheel zijn 13 schipbreukelin gen gered. De Estonia wordt Woensdagochtend op de reede van Kopenhagen verwacht. De storm in Engeland. Tal van stoom- en zeilschepen bleven Vrij- dagochtend in Deal, de Kentsche zeehaven, waar zij een toevlucht voor den storm gezocht brokkeld. De spoorwegdam naar Hoernum is door het hooge water bezweken. Op den Hin- denburgdam is een trein blijven steken, omdat hij niet tegen den storm kon optomen. Nadat een extra-locomotief te hulp was gekomen, kwam de trein toch slechts met de snelheid van een voetganger vooruit. Aan huizen en op het strand is overal zeer emstige schade aangericht. Daar de storm naar het Noord- westen is gedraaid, schijnt het gevaar nog toe te nemen. De wandelpier op het eiland is on- dergeloopen. voor anker liggen. Toen de storm omstreeks middemacht een oogenblik luwde, trachtten eenige stoomschepen hun reis te hervatten, maar zij wren alras gedwongen de veilige ha ven weer op te zoeken. De bemanningen van de reddingbooten van Deal en Walmer bleven den heelen nacht bij de hand, om zoo noodig hulp te bieden. De wind bereikte te Liverpool een snelheid van 140 K.M. in het uur, wat gelijk staat met meer dan gewone orkaansnelheid. Door neerstortende boomen en schoorstee- nen zijn in verschillende plaatsen van het land in het geheel acht menschen gedood. Zaterdag zijn de meeste Kanaal-diensten hervat, maar de booten die and'ers naar Bou logne gaan, zijn naar Calais gedirigeerd. Drie zeevliegtuigen die te Portsmouth ge- meerd lagen, zijn in de woelige zee gezonken. Twee ervan liggen echter in ondiep water. Het derde werd tegen een golfbreker stukge- slagen. De motor-redding,sboot uit Ramsgate heeft twee tochten gedaan om haringvisschers uit Deal van schuiten af te halen. De reddingsboot van Bembridge (eiland Wight) verleende bij- stand aan een in nood verkeerende Sowjet- tankboot, waarvan de stuurinrichting vernield was. Verschillende groote passagiersschepen had den vertraging by hun vertrek of hun aan- komst. Ook kwam de Majestic over tijd te Liverpool aan. Het eiland Sylt geteisterd. Op Sylt woedt, naar Wolff uit Hamburg meldde, sinds Vrydagavond een storm, die een vloedgolf tengevolge had. Door de W. Z. W. wind, die nu en dan een sterkte van 10 a 12 bereikte, werd overal ern- stige schade aangericht. De dorpen Morsum en Archsum zyn door het hooge water geheel van het eiland gescheiden. De reddingboot van Westerland is ter hulpverleening uitgevaren. In Morsum moesten de bewoners van 15 hui zen vluchten. Uit Munkmauch wordt gemeld, dat de stoomboot Gelbstern van de oestervis- scherij op het strand geworpen is. In Wenning- stedt zijn van de klippen groote stukken afge- VERSCHILLENDE PLAATSEN GETEISTERD. Te Barendrecht is de Oude Maasdijk door- gebroken, waardoor de Jan Gerritpolder is overstroomd. Het dorp Puttershoek is ondergeloopen. Bij Ridderkerk is de polder Kerkoorden vol- geloopen, waardoor veel vee is verdronken. Te Zwijndrecht is het water het stadhuis en vele huizen binnengedrongen. Te Maassluis is de nieuwe stad ondergeloo pen. Te Brouwershaven zijn door het hooge water vele huizen beschadigd. Te Schiedam zijn twee in aanbouw zijnde huizen ingestort doordat de fundamenten wer den onderspoeld. De schade wordt geschat op f 100.000. Te Dordrecht is de oude stad overstroomd, het water is thans flink gezakt. Het gevolg van een en ander was, dat de electrische ge- leidingen in het ongereede kwamen, waardoor j men van electrisch licht verstoken was evenals de omliggende dorpen. 1JMUIDEN. Tusschen Zandvoort en IJimui- den is het Italiaansehe of Spaansche stoom schip Sagunto gestrand. Het schip zit bijna geheel onder water, alleen de brug met mas- ten zijn zichtbaar. De bemanning is op de brug en gaf noodseinen. De reddingsboot van IJmuiden is uitgeva ren, doch kon het schip wegens de geweldige golfslag niet bereiken. Om 11 uur sloeg bij een der pogingen om het schip te bereiken de reddingboot om en trachtte de bemanfiing op de omgeslagen reddingboot te klimmen. Onmiddellijk werden vanaf het strand alle pogingen aangewend om de be manning te hulp te komen. De wagen van de redding-maatschappij werd in zee gebracht door een paard getrokken aan de hand geleid door een man. Door de golfslag werd de red dingboot naar strand gedreven en kon vanaf de wagen een lijn worden overgebracht waar door men verbinding kreeg. De bemanning werd gered, doch een 70-jarige IJmuidenaar, die deel uitmaakte van de bemanning, was reeds bewusteloos. De pogingen am hem tot het bewustzijn terug te brengen, mochten evenwel niet slagen, zoodat hij overleden is. De Sagunto is voorloopig niet te bereiken. Rotterdam, 26 Nov. 1928. VEEMARKT. Aangevoerd werden 577 vette runderen, 169 vette- en graskalveren, 1173 schapen er\ 1am- meren en 1181 varkens. Vet vee en vette kalveren met ongeregelden aanvoer en over het algemeen matigen handel. Schapen en lammeren met redelijken aanvoer en tragen handel. Varkens met redelijken aanvoer en handel. De noteering was als volgt: Koeien le kw. f 1f 1,05, 2e kw. 0,90 f 0,80, 3e kw. f 0,70-0,60; Ossen le kw. /0,92V2—/0,97V2, 2e kw. f 0,85—0,75, 3e kw. 0,650,55; Kalveren le kw. 1,50 1,75, 2e kw. f 1,30f 1,10, 3e kw. 0,95 0,80; Schapen le kw. 0,700,75, 2e kw. 0,600,50; 3e kw. 0,45; Lammeren f 0,80 f 0,90; Varkens le kw. 0,73—/ 0,75; 2e kw. 0.710,69, 3e kw. 0,670,65; exportv. f 0,66—/ 0,68. BINNENLANDSCHE GRANEN. Tarwe iets ruimer ter markt, lager ver- kocht 11,25—11,75; Gerst Chevalier 12— 12,50; Haver 1111,50; Erwten, kleine groene bij tamelijk aanbod lager verkocht 1719,75; Schokkers, klein aanbod, prijs- houdend; Bruine boonen 3842,50, in bij- zondere gevallen meer betaald. FIJNE ZADEN. Lijnzaadvoer 1617Zaailijnzaad 20 21,50; Blauwmaanzaad 3637Karwij- zaad 3739; Geel Mosterdzaad 27/29. AARDAPPELEN. Zeeuwsche Blauwe 3,253,60; Zeeuw- sche Bonte 3,25/3,60; Zeeuwsche Eigen- heimers 2,30/2,50; Brielsche Eigenheimers 2,503; Blauwe Eigenheimers 2,50 2,70; Bevelanders /2,30/2,60; Bravo's 3 3,50; Poters 1,60— 2,25. Alles per H.L. Aanvoer matig, vraag bevredigend. VLAS. Aangevoerd: Blauwbloei 5485 K.G. 1,30 1,50; Groningsch 7000 K.G. 1,20/1,40; W. Zeeuwsch 400 K.G. /1,30/1,45; Holl. Geel 2300 K.G. 1,30/1,45; Dauwroot 200 K.G. /I—/1,25. Handel vlug. Hulst, 26 Nov. 1928. EIERVEILING V. P. N. Aanvoer 7000 stuks. Kipeieren /9,Poe- lei-eieren /6,60; Eendeieren 7, BOTER 1,80—/1,90 per K.G. TER NEUZEN. Vrijdag werd alhier in het .Hotel des Pays- Bas" door notaris Dumoleyn herveild het woon- en winkelhuis, remise, erf en tuin met afzonderlijk pakhuis aan de Javastraat te Ter Neuzen, groot 2 Aren. Kooper van het woon- en winkelhuis groot 1.59 A, werd de heer P. Dieleman Az., voer- man te Ter Neuzen, voor 2800, en van het magazijn, groot 41 c.A., de heer Christiaan van der Gouwe, aardappelkoopman te Ter Neuzen, voor 1200. Vrydag werd alhier in het Hotel du Commerce" aanbesteed het verbouwen van een graanpakhuis aan het Molenzicht. Ingeschreven werd als volgt: lste perceel. Metselwerk: P. M. Oostdijk te Ter Neuzen, 2950; A. W. Nieuwelink te Hoek, 2482 (gegund.) 2de perceel. Timmer-, ijzer-, loodgieters-, glas- en verfwerk: J. van der Bent, Ter Neu zen, /3695; E. v. d. Bent en G. J. Minnik te Ter Neuzen, 3225; P. A. Leunis te Ter Neu zen, 3149; P. A. Mielen te Ter Neuzen, 3125 (gegund); J. F. de Waal te Kuitaart, 3069. 1 zijn de meest geschikte momenten om Purol toe te passendaarom behoort op iedereslaap- kamer een doos of tube Purol aanwezig te zijn. 28 Nov. TER NEUZEN. Aanbesteding levering en vervoer macadam. Het Bestuur van het wa- terschap Aan- en Genderdijke. WOENSDRECHT. Aanbesteding levering kunstmeststoffen. M. C. van Wingen. 30 Nov. ZAAMSLAG. Buitengewone vergadering van Ingelanden van den Eendragtpolder, by den heer C. P. de Regt. ZAAMSLAG. Buitengewone vergadering van Ingelanden van den Kleinen Huissenspol- der bij den heer C. P. de Regt. ZAAMSLAG. Buitengewone vergadering van Ingelanden van den Margarethapolder, bij den heer C. P. de Regt. In de afgeloopen week hebben zich in deze gemeente gevestigd: I. Nonnekes, zonder, Tuinstraat 21, van Vlissingen. M. Nolting, zonder, Axelsche straat 55, ran 's Gravenhage. C. J. A. Aertssens, timmerman, Lange Kerk- straat 62, van Bergen op Zoom. P. Vemimmen, werkman, Dekkerstraat 18, van Canada. Vertrokken A. L. Vandepitte, zonder, Donze-Visserstraat 95, naar Selzaete. A. v. d. Sloot, zonder, Noordstraat 32, naar Koudekerke. H. M. Vale, kermisreiziger, Burgemeester Geillstraat, naar Bergen op Zoom. P. J. B. de Doelder, leerl. mach., Grenulaan 53, naar Singapore. J. J. de Rijke, zonder, Pelmolengang 2, naar Rotterdam. C. W. J. Penne, dienstbode, Nieuwstraat 24, naar 's Gravenhage. C. G. A. L. van Roo, dienstbode, Stattona- weg 3, naar St. Nicolaas. (Nadruk verboden.) TER NEUZEN. Huwelijks-aangiften. 19 Nov. Hendrik Rein- der van der Meer (van Lemsterland), oud 25 j., jm. en Adriana Hamelink, oud 20 j., jd. 23 Nov. Prudent Florimondus Rijckaart (van Westdorpe), oud 20 j., jm. en Charlotte Cor nelia Paulusse, oud 18 j., jd. Huwelijks-voltrekkingen. 21 Nov. Jan Jo hannes Oostdijk, oud 24 j., jm. en Johanna Christina Smallegange, oud 18 j., jd. Comelis Johannes Dourleijn (van Middelburg), oud 27 j., jm. en Adriana van der Sloot, oud 24 j., jd. 22 Nov. Adriaan Bout (van Rotterdam), oud 38 j., jm. en Jacoba Johanna de Rijke, oud 26 j., jd. Geboorten. 16 Nov. Maria Wilhelmina, d. van Abraham Comelis Muste en van Pieter- nella Leena van Houweninge. 22 Nov. Hen drik Comelis, z. van Pieter Sneijders en van Suzanna Maria Adriaansen. Overlijden. 16 Nov. Maaike Kuine Fokke de Goede, oud 45 j., echtg. van Jan de Smidt. 20 Nov. Christina Bekkens, oud 69 j., wed. van Izaak Gerreman. Een als levenloos aange- geven kind van Jan van Langevelde en van Janna Suzanna Harms. s.s. HELENA in lossing te Villa Constitucion. s.s. MAGDALENA van Port-Arthur (Texas) naar Buenos Ayres passeerde 24 dezer Pernamibuco. s.s. TERNEUZEN in lossing te Kopenhagen. s.s. SCHELDEJOL, 260 ton, te Swansea, s.s. SCHELDEDAM, 650 ton, in lading te Ter Neuzen voor Londen. s.s. SCHELDESOP, 750 ton, te Zeebrugge. s.s. SCHELDESTROOM, 1500 ton, in lading te Methil voor Havre, s.s. SCHELDEDIJK, 7500 ton, van Antwer- pen naar Madagascar, te Alexandria ver wacht. s.s. SCHELDESTAD, 8000 ton, in lading te Antwerpen voor Shanghai, s.s. SCHELDEPAS, 8500 ton, in lading te Vizagapatam voor Duinkerken. s.s. SCHELDELIJN, 11000 ton, in lading te Probolingo voor Rotterdam. Voor Ter Neuzen: 25 Nov. Belg s.s. SCHEL DEDAM, 346, ledig, Londen; Eng. s.s. BROOMFLEET, 408, kolen, Goole. Voor Gent: 23 Nov. Eng. s.s. HEBBLE, 425, stukg., Goole; Deensch s.s. WILHELM COLDING, 928, hout, Geffle; Eng. s.s. GARTH CLYDE, 99, ijzer, Londen; Duitsch s.s. HERMA, 311, ledig, R'dam. 24 Nov. Eng. s.s. DARLINGTON, 451, stukg., Antwerpen; Eng. s.s. CHARLWOOD, 600, ledig, Londen; Eng. s.s. BEESTON, 191, ledig, Shoreham. 25 Nov. Eng. s.s. DAFILA, 969, stukg., Manchester; Eng. s.s. LEVENWOOD, 373, ledig, Londen; Eng. s.s. STANISLAS, 672, pekkolen, Londen; Eng. s.s. WENNING, 377, stukg., Goole. Van Gent: 24 Nov. Eng. s.s. DOTTEREL, 861, stukg., Manchester; Noorsch s.s. KUL, 796, gem., Souda; Eng. s.s. LANRICK, 539, stukg., Leith; Eng. s.s. FALCON, 738, stukg., Londen. 25 Nov. Eng. s.s. DARLINGTON, 451, stukg., Hull; Eng. s.s. HEBBLE, 425, stukg., Goole; Belg. s.s. ERIN, 514, stukg., Cork; Fransch s.s. CHEF M. A. BLANC, 1586, ledig, Leith; Eng. s.s. RIBBLEMERE, 220, cement, Swansea; Lett. s.s. SIGULDA, 1259, ledig, Danzig; Duitsch s.s. HERMA, 311, fosfaat, Rugewolde; Fransch s.s. HENRI PET.MAS, 831, kolen, Rochelle. Post® r's is vaak te wijten aan slechte spijsvertering. Foster's Maagpillen verdrijven spoedig uw kwaal, werken uiterst zacht en verschaffen u een gezonden eetlust, nieuwe energie en een opgeruimd humeur Maagpillen Alom verkrijgbaai A f 0.65 per Qacon. Te Ter Neuzen bij Firma A. van Overbeeke Leunis, Axelschestraat en Westkolkstraat. IS

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1928 | | pagina 2