N. GUEQUIERRE, Leuke doosjes KINDERPOST. m GELDBELEGBIWG. Bekendmaking. Geschikte doorgelezen 80EKEN Nette Bovenwoning. 6BHEN6PE BER1CHTEN, Leuke doosjes KINDERPOST Vloosw^jkstraat 7. TER NEUZEN. ONTVANGEN voor het a.s. seizoen een prachtige colfectie en verdere NOUVEAUTfeS. KONINKLIJK ERKENDE PITMANSCH00L TER NEUZEN. GOES. VLISSM. verkrijgbaar bij Ls VAN WAESBERGHE-JANSSENS. Wisselkoepsen. Johannes Wilhelmus Koel, T E H U U R P. VAN PROOIJE, Firma I'. J. TAN DE SANDE. TER NEUZEN Beleefd aanbevelend. Fa. P. J. VAN DE SANDE, Boekhandel. Kweekschool voor Kantoorpersoneel De Directrice, N. CRUCQ, Oostsingel 20/22, Goes, Tetef. 222. 5 °/o oblig. Gemeente Hulst 5 °/o oblig. Gemeente Zaamslag 5 °/o oblig. Clarapolder, IJzendijke-Philippme 5<>/0oblig. de Vereenigde Polders vanOssenisse 51/4 00 oblig. Magdalenapolder, Biervliet 5 u/o Grindweg Nieuwvliet-Sluis-Retranchement-Cadzand, etr van de in, bijlage 1 vervatte regelen ter-. alonid keruus te geven. Als bijlage 1 zijn bij deze ciirculaire ge- voegd: regelen voor de keuring van motor- rij.tui.gen> fautobussen) weLke als openbaar miiddel van vervoer zullen worden gebezigd in Zeeland. De deskundige zal bij het onderzoek re- kening houden, zoowel met de eischen welke aan een voertuig met het oog op de veiligheid in het algemeen moeten worden gesteld, als met die, welke daarbij komen in verband met het te berijden traject en de snelheid, die men daarop wil bereiken. Bij voeritnigen, welke reeds in gebruik zijin geweest, zal hij zooveel mogelijk, zoo wel bij eerste keuring als bij herkeuring, nauwkeurig nagaan of er geen aanwijzin- gen zijn, dat met 't voertuig ongevallen of aanrijdingen hebben plaats gehad. Hij zal daarnaar het verdere onderzoek inrichten. Buitendien zal hij steeds nagaan, welke slijrtage-veirschijnselen zich voorgedaan heb ben in verband met de belangrijkheid hier- van hetzij normale vernieuwingen of bijzon- dere voorzieningen eischen. Eischen tot vernieuwing of voorziening worden eerder gesteld, naarmate de gevol- gen van de slijtage of afwijkingen ernstiger kunnen zijn, zooals bij stuur- en remin- richting en bevestigingen van veeren en assen. Zoo noodig zal hij den eisch stellen, verdachte onderdeelen te demomteeren. Hij zal den andernemer op de hoogte brengen van fouten of nalatigheden in het omderhoud, die weliswaar geen directe voorziening eischen, doch oip den duur een minder wenschelijken invloed op de veilig heid hebben. Definitieve afkeuring van een aange- boden rijtuig zal niet dan' schriftelijk en onder opgaaf van redenen mogen geschie- den. Bij de keuring wordt voorts gelet op; a. Stuurinrichting (gangbaarheid en stuuirwiel en voorwlelen). 1°. of deze be- rekend s vooir de zwaarte van den wagen. rekend is voor de zwaarte van den wagen. 2°. op slijtage; 3°. nauw daarmede in ver band staande deefen, welke, door breken, bijv. invloed kunnen uitoefenen op de stuur inrichting. b. Veering: 1°. voor- en achterveeren; 2°. veerbouten en stroppen; c. Remmen: twee goede remmen aan- wezig, waarvan vooral de rem op de ach- terwielen in goeden staat moet zijn. 2°. vol- doend sterk materiaal. 3°. mogen niet zwaar gaan of vastgeroest zijn. d. Assen: 1°. op slijtage. e. Eigen gewicht en verdere belasting: 1°. Letten op vermelding van eigen ge wicht; 2°. Controleeren of maximum-aantal niet te hoog is opgeheven. Veiligheid. 1°. Er mag op geenerlei wijze brand- gevaar door verwarmingsleidingen, lekken- d.e benzineleidingen, uitlaatpijpen, elec- trische installatie enz. kunnen ontstaan; er moet in de luchttoevoer-openingen van den carburator een zeer van fijn kopergaas aan- wezig zijn. 2°. Plaatsen, waar zich in het pantser of elders olie of benzine zou kunnen ver- zamelen, mogen niet aanwezig zijn, zij moeten van afvoergaten worden voorzien. Het vullen der reservoirs mag alleen dan geschieden, wan near de motor tot stilstand is gebracht en er geen passagiers in den autobus aanwezig zijn'. De motor mag niet aangezet worden, alvorens het reservoir gesloten is. 3°. Benzineleidingen mogen. niet van rubber of een dergelijk materiaal worden vervaardigd, en evenmin van verbindings- stufeken van deze stoffen worden voor zien. Zij behooren met behulp van een naadlooze metalen buis van voldoende sterkte en nauwkeuirig sluitende koppelin- gen en kranen. zoodanig te worden aange- le,gd en bevestigd, dat er geen kans op lekken en breuk door trillingem ontstaat. De hoofdafsluiter moet zoo dicht mogelij'k bij bet reservoir gemoniteerd zijn. In ieder geval moet of deze of een andere kraan in de hoofdleiding onder direct bereik van den bestuurder zijn. 4°. Petroleum-, olie- of benzinelampen worden in het inwendige van de carosserie rrie.t toegelaten. Acetyleengenerators moe ten buiiten de motorkap worden aange bracht. Bij gesloten carosserien mogen geen benzinedampen, acetyleen- of uitlaatgas- sen in het inwendige van de carosserie kunnen doordringen. Verwarmingsappara- ten, die gassen ontwikkelen, mogen niet zonder afvoer gebruikt worden; de carosse rie moet behoorlijk geventileerd zijn. 5°. Het voertuig moet van tenminste twee uitgangen in verschillende wanden van het voertuig zijn voorzien, d. w. z. in de ruimte, welke voor de passagiers be- stemd is. Een uitgang in den achterwand en een uitgang in den zijwand, rechts of links, al naar gelang het stuur links of rechts in de wagen bevestigd is. Zitplaat- sen mogen zich niet voor of tegen de por- tieren bevinden. Deze moeten naar buiten openen, en ten minste twee welke in ver schillende wanden aangebracht zijn moeten zoowel van binnen als van buiten te bedie- nen zijn. De twee minimaal geeischte uit gangen moeten zoover mogelijk van elkaar verwijderd worden aangebracht, en mogen dus b.v. niet aan denzelfden hoek van de carosserie aansluiten. 6". De portieren mogen niet van gren- dels of z.g. nachtsloten in de sloten voor zien zijn. Zij moeten sluitingen bezitten, die door vast en solide daaraan bevestigde handgrepen worden bediend, zoodat het openen door middel van losse sleutels niet wordt toegelaten. De portieren mogen geen neiging vertoonen te klemmen en de bouw van de carosserie moet voldoende sterk zijn, om te waarborgen, dat deze toestand behouden blijft. Het is wel geoorloofd, de portieren, welke in verband met een orde- ltjke exploitatie, slechts voor een bepaald deel werden aangebracht, te voorzien van desbetreffende opschriften zooals: „Geen uitgang", „Nooduitgang", ..Uitsluitend uitgang" e.d. 7°. In den wagen moet onder direct bereik van den bestuurder een goed wer- kend brandbluschapparaat aanwezig zijn, geschikt voor het blusschen van benzine- branden. Bij gesloten bussen worde dit bij voorkeur tegen een der stijlen naast de chauffeursplaats bevestigd, zoodat het in geval van nood ook voor passagiers bereik- baar is; er moet een verbandtrommel met verbandmiddelen in den wagen aanwezig zijn. 8°. Algeheel rookverbod voor passa giers en ohauffeur. 9°. Het gebruiken of bij zich hebben van sterken drank of andere atcoholhou- den.de dranken is gedurende den diensttijd aan het personeel verbodea 10°. Het medevoeren' van liicht-ontplof- bare stoffen is verboden. Hieronder is ook te rekenen benzine, anders dan in de daar- voor bestemde en goedgekeurde reservoirs. Het medevoeren zoowel van voile als van ledige benzinebussen is strafbaar aange- zien in de laatste gemeenlijk een uiterst gevaarlijke explosief mengsel aanwezig is. Bijlage 2 bevat het tarief, n.l. voor eerste keuring f 10; voor keuring op aangewezen fouten met remproeven f 2, zonder rem- proeven f 1herkeuring 5. (Midd. Crt.). ZAAMSLAG. J.l. Zaterdag hield de afdeeling „Zaam- slag" van Volksweerbaarheid te Zaamslag hare jaarlijksche huishoudelijke schietwed- strijd. Geschoten werd met eoncourbuks op vijfdoelenschijf Zeeuwsche Schietbond, tel ling 812. Maximum-aantal punten 60. Door onderstaande personen werden de volgende prijzen gewonnen: lste prijs A. J. de Visser 59 punten; 2de prijs W. Galle 57 punten; 3de prijs J. H. Kaijser 55 punten; 4de prijs L. Scheele 54 punten; 5de prijs K. Hamelink 53 punten; 6e prijs J. de Putter 53 punten; 7de prijs J. S. Buijze 52 punten; 8ste prijs J. P. van Fraeijenhove 52 p. SAS VAN GENT. Fietsweds trijd en Gewoonlijk wordt er bij het lezen van dit woord gedacnt aan een team vliegende kerels; die in 'de ihouding van een tot sprin- g®n igereedstaanden kikker langs den weg of ov®r de piste" jagen alsof Attilla met zijn gansche Hunnenlege.r hen op de hie- l«n zit. Edoch, evenals men in de muziek een ,,thema con varizione" kan spelen is het; vooral in d^n laatst^n tijd aan het schejp- pend vernuft van den mensch te danken dat er ook wedstrijden op de fiets in al- l^rlei nuanceeringen gehouden worden. Ev^nals in de liederen van den ouden tijd; worden de f ietswcdstrijden thans ge houden in het ,,sotte. het vroede en het amoureuse". De z.g. baancourse moet als uiting van de grootst« kracht, ,l?istlung" beschouwd worden. Zij ,g«eft het publjek de meeste \oldoe- ning; omdat zij na «lke ronde de emotie der toegestroomde menigt'e met eenige graden doet stijgen. Veel hangt er ook nog af van de om- standigheid; wie ,,voor zit". Eigen volk heeft in dit geval priorit<'its- rechten. Kreten als: Bram; Bram, geef 'm ka- toen! kunnen dan als de brandstof be- schouwd worden die den thermometer der gee.stdrift tot het kookpunl moeten op- vo®ren. Bram is de favoriet van het Sas, moet m^n weten. Hij maakt een goed figuur in de sportwereld. Maar zijn tegenstanders van over de grenzen spannen hem listen en laigen, waartegen hij zich met al de talctjek van een goed spurter hardnekkig te verdedigen heeft. En soms nog wel met een paar forsche Hollandsghe knuisten. 't Gebeurt nog al eens een enkele maal dat hij tot dat spor- tieve middel zijn (toevlucht moet nemen om zich sommige opdringerige eletmenten uit d® wielen te houden. Want wi®lrijden en in de wielen rijden zijn op v®rre na geen heterogene begrip- Spijtig genoeg zijn wij slechts zelden in d® gulegenheid van de prestaties onzer eigen renners getuige te zijn. D® hooge oomos in de hoofdstad van de provinci® zijn blijkbaar van oordeel, dat een wielerwedstrijd langs den weg een v^rgrijp is tegen de publieke zedelijkheid ®n daarom spreken zij eenvoudig hun veto uit tegen dergelijke onbetamelijkheden. We kunn«n die krenterjge opvatting be- treuren, veranderen doen we er niets aan. P*Sddelen is in den ban, benzinien is nobe- ler sport en als zoodanig onvoorwaardelijk toegelaten, ook al dreigt zoo'i^ benzine- maniac, als hij zijn v®hikel eens echt kat- to®n geeft, met pak en zak in een boeren- sloot te doen belanden, ot je levend dreigt te roosteren, als je je hachje er op een on- zalig ioogenblik er aan hebt gewaagd- 't Is waar,' met dc fiets, kun je ook wej eens van een natte ot kouwe kermis thuis komen. Werd niet in den eersten tijd van zijn opkomst voorgesteld de vreemde be- naming velocipede te vervangen door de zuiver Nederlandsche ,,tweewiel snelloo- p®nd nekbrekend voertuig" een bena- ming die niet wegens het karakteristieke maar ®nkel om haar langademigh-'id geen ingang g®vonden heeft. Maar, zooals ik r«eds zeide, het men- schelijk Vernuft ziet toch een uitweg als het erom te doen is, uiting te geven aan een eens opgevat voomemen. Was Bro®khuis niet de uitvinder van d® Simplex-machine, toen de justitie hem b«letten wilde ons alien tot. miUionnairs ®n zich zelven tot Cresus te verheffen. En zoo kwam d® menschelijke vinding- rijkheid dan ook tot de uitvinding van het eierrijden en het langzaam rijden, om den naar g®notr<jikhalzenden volksgeest tot be- vrediging te brengen, toen hij het emotie- n®ele van den vliegenden Hollander moest miss®n. Een schoone sport waarbij het niet op kracht maar op behendigh''id aankomt en waaraan i«dereen kan deelnemen, die ®enige notie heeft van de leer van het evenwicht en het zwaartepunt Geldt bij h®t eierrijden de aloude schippersspreuk ;;Hou je roesr recht" bij het langzaamrij- den dient het festina lente in practjjk ge bracht te worden. En nu is het glansrijk geblekfendat on- z® jeUgdige Sassche fietsvirtuosen het zoo- in net een als in het ander reeds een goed eind gebracht hebben. Hoeveel uitgeblazun eierschalen er vori- g® week Maandag bij gelegenheid dezer behendigheidswedstrijden verpletferd of ,,geblust" zijn geworden, weet ik niet, maar 't war«n er vele. En wat het mooie bij deze wedstrijden is, b®staat in het feiti, dat je uit de klavie- r®n van vrouwe Justitia blijft; die tegen dergelijke vermakelijkhedenals zijnde van den meest onschuldigen en vreedzamen aard nog g®en belemmeringen in den wtlg l®gt. Of he.t ook in andere plaatsen zoo is; mag ik ni®t als dbsaluut zeker verklaren, gezien het feit, dat je soms hier of daar ®en politieverordening van een tweehon- d®rd en oneffen bepalingen moet bestu- deeren, eer je met volkomen gewisheid kunt v®rklaren: £iezoo, met dit ot dat te do®n; ben ik niet buiten mijn boekje. Ik zi® overigens, dat ieder fietser, al- von6ns zich op reis te begeven, goed zal do«n zich in de toekomst van een exem- plaar politieverordening te voorzien en d®ze te bestudeeren, gelijk-men een reis- gids van spoor- ®n tramwegen doet. Do®t hij dit niet, dan zou het hem toch nog kunn®n overkomen dat hij zich plot- sieling voor een goed-geschoolden poli- ti®man zag staan, die hem op den aan politi®mannen zoo eigen beleefdeii toor, to®voegt: Stop, uw naam, voornamen en woonpiaats. Volgens artikel zoo en zoo veel moet ik u b< keuren. Onthoud uw dag. Ik zou 't zoo goed niet wetjen, maar ik sprCek uit eigen ervaring. Laat ik u tot slot de toedracht der zaak meedeelen. Toen ik verleden winter, diep in den nachts geheel alleen huiswaarts keerde, werd ik plotseling door twee gedaanten bespron,gen, met den uitroep: Sba; wie ben je. In plaats van onmiddellijk te voldocn aan dit bevel, was ik zoo brutaal mijn zak- licht op mijn nachtelijke belagers te richten. Dit feit heeft me bijna een protocol ge- kost, want een hunner beet mij met; stren- ge stein toe: Doe dat licht uif, kerel, anders breng ik je op, wegens verzet tegen de politie. Toen werd het me toch een beetje te machtig. Wat er verder toen besproken is, zal ik maar verzwijgen, want na eeni ge oogenblikken dropen de beide gedaan ten met een ,;'n Avond mijnheer, wel thuis" af, zonder dat het noodig was ver dere explicaties te geven. Heb ik ongelijk met de beweren, dat het noodig is; zich goed op de hoogte te stellen van de wet. Wie kan ook weten; dat je een politieman 's nachts niet mag bell ch ten. OOSTBURG. Bij Kon. besluit is tijdelijk benoemd tot leeraar aan de R. H. B. S. te Oostburg, dc heer L. J. A. Kardinaal te Rijswijk. MILITAIRE ONGEREGELDHEDEN. Maandag moesten enkele duizenden sol- daten onder de wapenen komen, ter ge legenheid van de herhalingsoeffeningendie tot 26 deze,r jLn de omstlreken van Breda ge houden worden. Dit heeft aanleiding tot ongeregeldheden gegeven. Reeds Maandag middag werd in de Molenstraat tje Breda hevig gevochten, de militaire politie greep in, om ®rger te voorkomen. 's Avonds te gen 8 uur slenterden groote groepen sol- daten, van wie velen in beschonken toe stand waren, joelend en tierend de binnen- stad door; telkens oploopjes veroorzakend die door militaire en burgerpolitie uit el kaar gedreven werden. Dames werden las- tig gevallen. Gehoorzaamheid en miljtaire gro®t aan de officieren werd geweigerd. Bij poging®n om in een lunchroom in de Lang® Brugstraat te worden binnengelatien is van de Ideur een koperen spijl afgebroken Omstre^cs kwart over 10 wanddde over de Markt te Breda reserve-luitenantl P. L. eenige keeren door groepen soldaten h®en; die weigerden voor hem te saluee- r®n en hem den doortocht wilden belet- ten. Toen die luitenant zich eenigszins in het nauw gedreven zag, trox hij zijn sabel om zich te verwcren. In plaats van een militair te treffen, raakte hij een oude dam®, waarna aller verontwa'ardiging zich tegen hem keerde. De luitenant verdween to®n ten spoedigste van het terrein. Ev®n later werd de Markt afgezet. Eeni ge soldaten wilden toen nog passeeren, waarna d® militaire politie hier opnieuw m®t de blanke sabel heeft ingegrepen. Ditmaal w®rd de lantaarn van de fiets van ®en burger vernield. To®n de afzetting van de Markt was opgeheven, wandelde een groep militalren langs h®t Zuid-Hollandsch Koffiehuis; maar ?n le luitenant op het terras zat. Zijn tafeltje met consumptie werd ornvergeloo- p®n, de schade werd onmiddellijk door soldaten veigoed. De ongeregeldheden duurd®n voort. Keer op keer grepen mi litaire en burgerpolitie in, doch het was r®eds laat in den avond, toen de rust te- rugk®erde. Ook op Haagdijk en in de om- g®ving van de kazemes is het lang rumoe- rig ig®bleven. Er zou ond®r de militairen groote ont- st®mming heerschen naar aanleiding van het feit dat in fcentten moet worden over- nacht en de bodem tengevolge van de he vig® regens doorvveekt is. Ook te Bergen op Zoom is het Maan- dagavond ond*r ds voor de lichtingea vig 1918 en 1919 voor herhaiingsoefeningen op- ;j gekomen soldaten nu en dan rumoerig ge- w®est. Een en ander is vyoorzaakt door - v®rschillende beschonken soldaten, waar van egn 7tal door militaire politie zijn aan- gehouden. Een der soldaten moest bij de overbrenging geboeid worden wegge vo©rd. INGEZONDEN STUKKEN. (Buiten veranrwoordelukheid der lieduetie). GELIJKE MONNIKEN EN GELIJKE KAPPEN. Mijnheer de Redacteur! Verzoeke bij deze beleefd een plaatsje in Uw geaeht biiad. Bij het lezen van een bericht in Uw biad, meLdende dat voor de vacante be- trekking van Directeur van den Provincialen stoombootdienst op de Wester-Schelde zich niet minder dan 156 sollicitanten hebben aan- gemeld, kwiam mij bovenstaande spreuk in de gedachte en drongen zich een paar vragen naar voren, die ik aan ieder in overweging geven wil en voomamelijk onder de aandacht brengen wil van den betrokken autoriteiten, die geroepen zijn voor de belangen van het alge meen te waken. De eerste vraag is deze: Is het werkelijk noodig, dat voor dien dienst afzonderlijk nog een Directeur wordt aangesteld Is het geen overbodige luxe om en voor Wester-Schelde- dienst en voor Ooster-Schelde-dienst elk af zonderlijk een Directeur aan te stellen? Kunnen deze Directies niet worden samen- gevoegd De tweede vrnag, mijnheer de Redacteur is de volgende: Wanneer toch een tweeden Direc teur zal worden benoemd, is de tijd dan nog niet aangebroken om met het huidige stelsel te breken ten opzichte van het vaststellen van salarissen van ambtenaren, waarbij de Staats- vaderlijke zorg voor dit deel der Staatsbiur- gers zoo ver gedreven wordt, dat hun salaris zoodanig wordt opgevoerd, diat de zorg voor een ruim bestaan geheel is weggenomen en da betrokken aanstellers deze zorg zelf op zich nemen, dus hebben te zorgen, dat de daarvoor noodige gelden bijeen worden gebracht, waar- door de ambtenaren een zeer bevoorrechte positie verkrijgen, tegenover hunne mede- Staatsburgers, die niet tot de ambtenaren- klasse behooren, mlaar die door eigen kracht en energie elk in zijn vak zich een inkomen moet verschaffen en de concurrentie op de vrfje markt het hoofd moeten bieden, en daar- door van allle Staatsvaderlijke zorg zijn uit- gesloten. Ehi wat doet en Regeering en Pro- vinciale en Gemeentelijke overheid voor deze kliassen van Staatsburgers Juist het tegen- overgestelde, getuige de feiten bij uit te voe- ren werkem, bij leverancies, bij verhuring van eigendommen, hetgeen steeds gebeurt bij open- bare aanbesitedinig, inschrijving of opbieden tegen elkaar, zoddanig zelfs, dat menig bur- gerbestaan in gevaar wordt gebracht en met ondergang wordt bedreigd. Zoodoende, mijnheer de Redacteur, is de spreuk „gelijke monniken gelijke kappen" niet van toepassing en is m. i. de vraag gewet- tigd: moet deze toestand worden bestendigd of ware het niet aan te bevelen am dergelijke betrekkingen ook bij openbare inschrijving aan te bieden en zoude daardoor dan tevens niet op belangrijke wijze kunnen bezuinigd worden? Met dank voor de plaatsing. Hoogachtend, PH. J. VAN DIXHOORN. Axel, September 1924. CORRESPONDENT1E. Wegens plaatsgebrek moest het vervolg- verslag van de vargadering van den ge- meenteraad van Axel blijven rusten tot een volgend nummer. Red. A. C. LENSEN'S STOOMVAARTMAAT- SCHAPPIJTER NEUZEN. s.s. HELENA word! heden te Vlaardin- gen verwacht. s.s. MAGDALEN A in tossing te Stock holm. s.s. TERNBUZEN vertrok 12 dezer van Narvik naar Antwerpen. Amsterdam, 17 September 2 uur. Bieden. Laten. Londen ll,62i/4 11,63 Berlijn, per biljoen 0,63 Pargs 13,84 13,88 Brussel 12,96 13, Weenen (10.000) 0,40 0,45 Yreemd Bankpapier. Duitsch, per biljoen 0,63 Fransch 13,84 13,88 Belgisch 12,96 13, Oostenrjjksch (10.000) 0,40 0,45 Zoo de Heere wil en hij leeft, hoopt op a.s. Zaterdag 20 September onze zeer geliefde Vader, Behuwd- en Grootvader, zijn 70sten geboortedag te herdenken. Dat hij nog lang gespaard moge blijven, is de wensch van zijn dankbare Kind, Behuwd- en Kleinkinderen, JANNA WAGE—Snap. ABRAHAM WAGE. JOHANNA SARA KRIJNA WAGE. KRIJNA JOHANNA SARA WAGE. Oostburg, 17 September 1924. B Heden overleed tot onze diepe droefheid, na tijdig voorzien te zijn van de H.H. Sacramenten der ster- venden, onze innig geliefde Zuster, Tante en Behuwd-Tante, Mejuffrouw ANTONETTE HEIJENS, Wed. van den heer W. A. Spiering, in den ouderdom van ruim90jaren. Mede namens overige Familien, Familie HEIJENS. Familie SPIERING. Ter Neuzen, 17 September 1924. Voor de zeer vele blijken van belangstelling ondervon- den bij mijn 50jarig jubileum, betuigik ook namens mijne Echtgenoote en ver dere Familie, mijn hartelijken dank. In het bijzonder zij deze oprechten dank gebracht aan den Heer en Mevrouw VAN DE SANDE—Donze en Familie en aan het personeel der Firma, voor de goede ontvangst en voor de blijvende herinneringen mij geschonken. Tevens zeg ik hierbij dank aan Be- stuur eri Leden van het muziekgezelschap „De Vereenigde Werklieden" voor de mij betoonde hulde. A. C. VAN DER PEIJL. Ter Neuzen, 17 Sept. 1924, Voor de vele bewijzen van deelneming bij het overlijden van onzen lieven Man en Vader, den Heer MARINUS VAN DEN HOEK, betuigen wij onzen hartelijken dank. Wed. J. VAN DEN HOEK—Bijl. A. VAN DEN HOEK. Ter Neuzen, 17 September 1924. Hartelijken dank aan alien, die op 12 September mij heb ben verkwikt door zooveel vriendelijke attentie. E. DEKKER, Zaamslag. Ondergeteekende betuigt zijnen welgemeenden dank aan &e„Onderllnge Feeverzekevings j Mautschapplj in het, voormalig i Ve district van Zeeland" voor de vlugge en prompte uitbetaling van zijn afgemaakte koe. J. VAN DAMME. Philippine, 17 September 1924. Bij beschikking van den EdelAchtbaren HeerRechter- Commissaris in het faillissement van KLAAS P1ETER VAN DER MOLEN, zich noemende en schrijvende N. VAN DER MOLEN, koopman, wonende te Ter Neuzen, is bepaald: 1. dat de schuldvorderingen bij den Curator moeten worden ingediend vo6r of op 1 October a.s. 2. dat de verificatievergadering zal worden gehouden op Zater dag 25 October a.s. des voormiddags te tien uur in het Gerechtsgebouw aan het Hof- plein te Middelburg. Middelburg, 15 September 1924. De Curator Mr. A. H. KUIPERS. Singelstraat 180, Middelburg. Met deze maak ik bekend dat ik met de Alg. Exp. Onderneming GEBRS. DIELEMAN nlets heb uit te staan, daar JOHANNES JOZIAS DIELEMAN die zaak geheel voor eigen reke- ning drijft. Ter Neuzen. J. DIELEMAN—VAN IjK. gevraagd, voor de patienten van het Ziekenhuis alhier. Te bevragenBurg. Geillstr. 9. Ondergeteekende maakt be- kend, dat er geen Varkens meer bij zijn Beer worden toegelaten dan tegen eontante betaling van 2 gld. HOEK. 4 Modelhoeden, L. Kerkstr. 44. Oostsingel 20/22. Bellamypark 14b. Telef. 222. Zaterdag 20 September a.s. aanmelding van leerlingen voor de nieuwe cursussen te Ter Neuzen in: Stenotfralie (Systeem 1. Pitman) en Machlneschrijven (tienv. systeem). Boekhouden, Handelscorrespondentle (Holl., Fransch, Duitsch en Engelsch. Speciale opleiding voor Steno-typist. Inlichtingen worden vanaf Heden schriftelijk verstrekt door onder geteekende en Zaterdag 20 dezer te Ter Neuzen, ten huize van den heer P. C. PLANSOEN, Lange Kerkstr. 44, vanaf 12 tot 3 uur n.m. VRAAGT PROSPECTUS. COND1TIEN ZEER BILLIJK.

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1924 | | pagina 3