A. Spruitenburg cRttenties.v.p. Smetpoeder, Wij hebben nog Bekendmaking. Bietenkoppen Opme^king ge slot, en. Eigen Huis. WOMIIiGBUREAU. Het Kantoor Woonhuis N.V. Speciaal adres voor KQFFIE on SIIAIII. HET BESTE, HET GOEDKOOPSTE. D V ERTENT1EN. Arts heeft de praktijk hervat F. LAURET, J. HOVELIHCK, Een Zit en Siaapkamer ALLE LEDEN der C-H. Kiesvereeniging te Zaamslag, O o g a r t s Dr. J. C. KINDERMANN, een flinke Werkster. N aj aar szaaigranen aan lagen prijs een zoo goed als nieuwe Luxe Simplex Heerenfiets. Olmenboomen en Boschpiantsoen. Rozen, Coniferen en Heesters. -!N8LAGBIUETTEN en PASPOORTEN, Noordstraat 96, Ter Neuzen, Openbare Verkooping. eene partij Meubiiaire- en Huishoudelijke Goederen, Schoolweg No. 4. COMFAGNON Openbare Verkooping. Geen reclameweek, fioch prima kwaliteiten aan billijke prijzen. Beslist voordeeligst adres voor Kruidenierswaren. Gebruikt „EBAH KOFFIE" STALlsnDA-E^T-^sTITIjOX. One Burgerwoonhuizen Wilheiminatarwe. bij F. DIELEMAN W.Gzn., Loop der ibevolkng van Ter Neuzen. laxeermiddel zgn de Laxeerpillen van Apo- theker BOOM. Prps per doosje van 30 pillen 25 ct?., van 60 piilen 50 cts. Verkrijgbaar in de meeste Apotheken en Drogistwinkels Te Ter Neuzen bij J. J. KENSE. Wenscht U binnen 8, 5, 8, 10 of 12 jaar uw eigen huis te bewonen, gewaar- borgd tegen huuropzegging of huurop- slag, wendt u dan zonder uitstel tot den ondergeteekende, alwaar U alle inlich- tlngen kunt verkrijgen. A. L0EKEMEIJER, Breng Uw vnile Boorden, Manchetten en ander lijn goed aan onderstaand adres en_ge kunt verzekerd zijn van prachtig machinaalwerkengeregelde wekelijksche verzending. Cafd Minerva, Nieuwstraat 7, Ter Neuzen. Aanbevelend, Machinate Strijkinrichting „DE LELIE", Oudenbosch. Prijzen scherp concurreerend. Boorden 13 cent, Manchetten 15 cent p. p Fronts 15 cent, Overhemden 35-40 cent. GEVRAAGD met pension. Biieven onder No 72, bureau v.d. blad. AANGEBODEN: K 9 U F, Zaamslag. a 60 cent per pakje, flinken voorraad van hoogstam en halfstam Vruchtboomen, be- nevensvan SNOEREN, LEIBOOMEN en PYRAMIDEN dito. Minzaam aanbevelend, DOMiNICUS Co., Firma P. J. VAN DE SANDE, De Brandstotfen-commlssie voor Zeeuwsch- Vlaanderen, kantoor houdende te Axel, maakt met dezen bekend, dat de bons No. t tot en met S iran het Zomerrantsoen (5 eenheden) en de bons No. la en I to van het Minimumrantsoen (samen 1 eenheid) met ingang van 1 October a.s. zijn vervallen. In verband met de heerschende kolenschaaischte wordt den verbruikers aangeraden, het hun event, nog toekomende rantsoen op bovenvermelde bons voor genoemden datum af te nemen. AXEL, 5 September 1919. Voor het koopen en verkoopen van huizen en landerijen, vervoege men zich aan het van ouds bekende Woningbureau, alsook voor het huren en verhuren van huizen. Tevens te koop twee gerlefelijke WQONHUIZEN. Deurwaarder HUINEMAN te Ter Neuzen, zai op Zaterdag 13 September 1919, namiddag 2 uur te Ter Neuzen (Sluiskil), ten huize van PETRUS DE WAELE, ten verzoeke van zijne principalen publiek enacontant verkoopen van den Algemeenen Schippersbond, Noordstraat 1, is verplaatst naar de Teiefoon No. 16. Vertegenwoordiger A. DE BRUIJNE- te koop of te huur gevraagd. met eenig kapitaal. Brieven onder No. courant. Woensdag den 10 September 1919, 99 99 Noordstraat 50. Ter fieuzen. Prijzen van enkele artikelen Koffie Thee Cacao Stijfsel Havermout Gort 1.— en 1.10 per y2 K.G. 25 en 32 ct. per H.G. 25 en 40 35 ct. per 1/2 E.G. 25 Boekweitmeel 28 Griesmeel 35 en 40 ct. per 1/2 E.G. Gerstebloem. Rozijnen Krenten Pruimen Zout Soda Pinda's Maizena Kwatta's choc Padvinder Dweilen 80 1.50 65 ct. 1.— en 1.15 1.30,, 1.50,, 7 ct. 10 10 40 en 50 ct. pakje. stuk. bus. Abrikozen f 1.60 per V2 E.G. Waschpoeder 17,18,20 Zeep (groen en geel) V2 E.G. Schoencreme 25,30, 40 doos. Schoencreme 32 potje. Pudding 12 Peperkoek 30, 50, 60, 90 ct. per stuk. Borstelwerk concurreerende prijzen. Tabak vanaf 32 ct. per H.G. Helia Koperpoets 121/2 ct- per busje. Brasso 15 Tomaten 25 Busgroenten vanaf 27 Ulevellen, Zuurtjes, Borstcaramels, Nougats, Fondants, Rhumboonen, etc. Wijnen, Likeuren en Bessensap aan verlaagde prijzen. Biscuits vanaf 16 tot 40 cent per H.G. Wij krijgen deze week aan prachtig dik vet SPEK met een beetje mager. Door aankoop van een zeer groote partij zijn wij in staat dit zeer goedkoop te leveren. De prijs is dan ook gesteld op /1,25 per V2 EG. Wachtende onze bekende verpakte „EDAH KOFFIE," Groen-, Blauw- en Roodmerk en prima RECLAME S1GAREN a 5 cent per stuk. Prima kwaliteiten. Billijke prijzen. Aanbevelend, A. L0EKEMEIJER. Ter Neuzen. 2e Verbindingstraat. TE KOOP VOOR DEIS ZAAT door d: V. N. Akkerverbouwers goed- gekeurde Aantal punten 87, Nieuw-Neuzenpolder, HOEK. TEKOOP. Te bevragen bij A. 0 E E S en Co. HART0G BAKKER, Hotel Centraal. Stationsplein, Sas van Gent. de kade op een, dag zou la ten ontruimen ttiaar wel, dat „hij zich bereid verklaaixt© de steen bimaeti 24 uur op te ruimen zoo- dra wij werkelijk de kade mo eh leu lipo dig frdbben,. Dil lioudt in', dat de Iveer Nol- son dus zelf' daa.rover zou oordeeleiu De waarheid is: dat ik mij ^chriftelijk viTbon-dcn had de, steen binned 24 UL14, dus niet binjnen EEN DAG, zooals de Sta- tionschef zeer snugger opmerkt, op te rui men, indien hi] de kade werkelijk noodig had. Tot n|u t,oe Igeef ik den heel" .Sla tionschef n)og niet bet recht te twiifeleu of ik mijn sdhriftelijke verbinfenisseTi zal nakomen. De Sta;tionsclief weigjerd© mij de opslag- plaats van de Lonlden-kade volydi.s hem le. omdat die ikade niet voor opsLag- plaats dient, En nu zou ik willen vnagpn warrvoor die kade dan Wel dienit. 2e. omdat er nog andere goede opslag- piaatsen disponibel wiaren. Ik wensch hier op te jnerkeni, dat ik aan den heer Slationschef op 5 Augustus schriftelijk vroeg de wagons te plaatsen aan een geschikte kade 0m1 tie wagtails te loss en,, enj ik vraag mij daarom af, waar- ora hij 'ze pa van de Londen-kade wegge- trokken te hebben, niet geplaatfst beeffaan die beschikbare goed' gelegdn opslagplaats/ waar hij Vain spreekt, miaar wel aani de mSeivwe kade, waiai' HIJ WIST, idat ik ze NIET kon, losseb en waarvan hij zelf er- kent, dal die, plaats ni«p geschikt is voor tiet lossen van wagons met afval van steen. 3e. omdat ,liij nfet konl voorzien, wal binnen eenige weken zich koni v.oordoeh. Hi emit blijkt dus, dat de Stjatyoihschef kS. jme^njng is toegedaan, dat het Werk, dat; inionienteel te Ter1 Neuzterij IS, belemnierd en bemoeilijkt inoet worden), omdat hij niet kan voorzien wat binnen eenigie wekdh zich KAN voordoenll 4e. omdat de firinaj Little en Johnstjon njet wist of de dienjst hervat zou worden, al had deze firma, dan 00k nog geen sche- pen in zicht. iWanjmeer men nu, weet, dat de hangars van Little en Johnston volgeproptj zijn met turf en verhuurd zijn aan de Brandstoffen- eommissie voor opslagplaats, dan kan ieder mewsch met gezond verstanid toch wel be- grijpen, dat de hervattipg van den Londeti- dienlst niet binneni 24 uren uit de luchfc zai kpmteri vallen en dat er dus 00k bij geen vers tan dig mensch bezWaar zal zijn om :00k de kade v66r de hangars van1 Little en Johnston in gebruik te geven onder ga- rantie, dat deze zoonoodig binnen 24 men weer ontruimd zou woixien. 5e. Wat de Stationschef hier schrijft, is voor mij onbegrijpelijk hoe dit in verband staat met zijn weigering om op de Londen- kade te laten lossen, s 6e. „omdat hij he't niet voor zijn ver- antiwoording durfde nemen| om het teven- tueel lossen of laden1, van schepe.n aan die kade te verhintjeren". Waar er eenerzijds geen uitzicht was op do aaiiikomst van schepen voor den Lnodten- dienst en er anderzijds nog ininstens 6 of 7 beschikbare plaatsen aan de kade wa- ren,, om schepen le lossen of laden, vraag ik nogmaals (waarom het werk dat hier IS, belemmerd moet woixien om eventueel ander werk, waarom'tnent niets bekend 1s en dat nog! geheel in de lucht liangt, de noodige faciliteiten te geven. Onder No. 1 zegt de Stationschef. dat de Lon den-kade. geen ppslagplaats is en wil ik hier nog even, bij opmerken. dat verleden jaar gedurende het seizoen ideze kade als opslagplaats voor suikerbieten gediend he'eftl Het is waar, dat deze bieten met Mtechel- sche wagons laangeviaerd werd© 1, terwiji de steen.met Genfpche wagons a.angevoerd wordt, liifsschien dat zulks voor den Sla tionschef een verschil maakt. Het zal mij dan 00k ten zeerste beaieuwon of 00k dit jaar de Londen-kade: niet als opslagplaats voior sujkerbieten zal gebruikt worden. Wat betreft het draagvermogen der kade, is 00k door den Stationlsclief de voorstel- ling geheel onjuist weergegeven. Schrifte- lijk [had hi den Statinoschef pok 11 Juli 1.1.- gewezen op dfc on'gerijmdheid die er bestond om toe te sty.an1, 5000 kilo's per M2 ijzer op dje nieuwe kade te lossen en slechts 1.75 M. hopgte van stortbtfcen. wat bleek te zijn ongeveer 900 kiLo's per M2 De Stationschef verbood mij' de steen1 I100- ger te lossen en toen bleek, dfit op het; ge- heele teri'ein dat ik gebruikte, slechtjs 91XJ kilo's per M2 lag, terwiji het draagvermo gen 5000 kilo's bedraagt. Aangezien al de steen die er gelost is, per wagon aangekomcn was, zou het vooi den StationselieF zeer gemakkelijk geweesO zijn om te ooMtroleeren, lioeveel gewiclH ,er op de door mij in beslag genpmen ruim- te gelost was. Niettegenstaande, dat de Stationschef door mij op bovengenpemde ongerijmdheid gewe zen was, bleef liij zich achter de Itijks Wa- terstaat verscliuilen en aclitip hij bet blijk- baar niet de moeite om de R. W.^ op deze pngerijmdheid te wijziein. Ik lieb toen zelf de R. Wj, op bovenge- njoemd feit gewezen (hetwelk mi. echter de SLa'cionschef had behooren le doenten toon kreeg ik opk' binnen de 24 uren van de R. W. bericht, dat de meening van den, St|a- tiouschef op een misverstand berusttje. Daar- rna is mij dan, 0.0k toegestaan geworden de steen hopger pp. de kade te lossen,, doch ik herha,ai, mli. had de Stationschef deze stappen dien,en te doen hij de R. W., in dien iiet belanig van den handal hem wer kelijk eemgszins ter liarte ging. AVanjieer de Stationschef zegt, dat' de door mij gelostei steen 3000 kilo's per M3 weegt ,dan, begaat hij een groote domheid of zegt willens en wetens een onjuistheid. De steen weegt zopals ze gelost ligt op de kade, hoogstems 11—1200 kilo's per M3, en geen 3000 kilo's, bij een hoogte van 1.50 Meter. 'Aan den Stationschef] had ik schriftelijk medegedeeld, dat ik geen bezwaar had de wagens aan de nieuwe kade te lossen,, mits hij die daar plaats tie met, open deuren. Wel plaatste hij: de wagonp er, doch njet met open deuren en wensch te hij, dat ik het npodige volk zou geven om de deuren te openen, hetgeen ik echter weigterd6, aan gezien dit injet kon geschieden zp-nder of wel teen groot gedeelte van den inhoud der wagons Op den grond 'te storben of wel eerst de steen in de wagons' te ver* werken, hetgeen zeer bezwaarlijk was. Dat de nieuwej kade ongeschikt is voor het lossen van dpze steai, erkende de St|a- tionschef door het feit, dat hij 00k daar weer de wagons liet weghaleh en ze aan de steenen kade; plaatste en uit het feit, dat hij, zopals hij schrijft, op eigen, ver- antwoordelijklieid een gedeelte van hekspoor der nieuwe kade veriegde om: de deuren te kumjen openen en aah de Directie voor- stelde het spoor aan Se nieuwe Itade te vcrhoogen. Dus niettegenstaande dat de nieuwe ka de. ongeschikt was voor het -lossen van die wagons, Iiet de Stationschef deze toch Vani de Londen-kade weghalen en daar plaat sen,, inslede van ze te plaatsen aan een: der andere goed gelegen opslagplaatsen, wcJAc volgens hem beschikbaar waren Hit O-oem- ik moedwilligte tegenwerking. Een ander sLaaltje van deze tegenwer king is, dat de Stationschef dreigde alleen wagons naar de groeve le zenden ZONDER deuren, en waar zijn 30j,arige ervaring waar hij van spreekt, hem 00k wel geleerd zal hebben, dat dergelijke wagons pnge- schikt zijn voor liet lossen van stortsteen, kunnen Uwe lezers zelf bepordeelen of de Statjonschef den handel miedewerkt of t|e- genwerkt. Door de jdoor mij getlane stappen Jieeft de Stationschef aan deze Ledrciging geen uilvoering kunnen; geveni. Verder wil ik nog opmerken1, dat door mij niet het minjste liezwaar is gemaakt de steen te lossen aan de. steenen kade enheb ik de wagons data" dan 00k direct gelost zoodra ze er geplaatst waren. In fegenstelling echteh met, wat de Sta tionschef hienomtirent zegty weixl mij door den Rijkshavenmeester vcrbodenl de steen daar op de sleigen te lossen, hetgeen Lou- wens zeer juist van den havemneester ge- zien was, pangeziep dip steiger zich, door gebrek aan onderhond vanwege de spoor- wegmaatschappijin een dermate bouwval- lige toestand bevindt; dat; men iliet grootr ste gevaar tot mst(Orten zou loopen, indien daar goedereni op gelost wterden. Wat de kranen htefreft, zie ik lot mijn verwondering, dat nocli de Stationschef, npch zijn personeel van i©ls weet. Dat is at een zeer gemakkelijke methode 0111 de verantwoordelijkheid n^m zich af te schuiven, Volgens liet lcraanreglemenl mo eten1 de kranen 24 uren v,ah te voren in- gcschreven wordien. Toeh ik zullcs wifdte doen, werd m'ijn bediende teruggezonde'11 door den heer Pepermans, met de bood- schap 's namiddags terng te komen. Volgens het kraanreglement heeft die- gene de voorkeur, die een kraan voor deu langsten tijd tegelijW inschrijfl. Tocli weii- gerl de Stationschef de kraan voor langer dan eten dag te laten inschrijven. Zooals de Stationschef zelf schrijft, 'mo- genj 's avonds pa, 6 uur geen kranen meer worden ingesehreven. Ook mogen geen kra nen worden ingesehreven op Zon- en Leest- dagen. Ik heb er den Stationschef scliriftielijk op gewezen, dat dit zeer ten nadeele was van den handel en de ernstigste gevolgen kan hebben. Ik heb hem er op gewezen, dat met eenigen goeden wil zijnerzijds liier- in veel verbetering 'te brengen was, en zon- der dat er sprake van was, van ook rnaar eenige bemoeinnis met den rusttijd Van het personteel, docli de Stationschef wei- gert hierin mede te werken. Wel lieeft hij 11a mijn vertoog insclirpving der kranen op Zon- en: Feestdagen gedeeltelljk toege staan. Het zou in deze wel eens interes- sant zijn te kmmen nagaan hoe dikwijls votar den! oorlog kranen ingeschnevetn zijn n.a 6 uur, en, op Zon- en Feestdagen, voor het lossen, van kolen voor WiRebroeck, maar daar was ook de Stationschef be- langhebbende bij en zal misschien om die red en daarvoor verschil bestaajn hebben. Ook de bemerking van den Stationschef, dat m'ijn bediende gezegd zou hebben, dai hij, wanneer hij een kraan vroeg, liij deze binnen 2 uren zou mjoeten liebben, is be- z'ijden de waarheid. Toen,' mijn bediende .'na 6 uur kw:am 0111 eein kraan in te schrij- vffli voor den anderen morgan 8 uur, wrrd hem dit geweigerd, omdat ii.a 6 uur geeui kraan meer mocht worden ingesehreven, en werd hem gezegd, dat ddn volgendjeirt taorgen om, 0 u ur liiervo01" gelegenheid was, waarop liij anlwoordde, dat dan de kraan na 2 uur moest geleverd worden en niet in.a 21 uur. zooals het reglemenl voorechrijft. Voorls schrijft de Stat'ionscbef „Zonder aanvnaag bekwain, de beer Nol- son! bet grootste gedeeltfc van de nieuwe kade, welke we\ wat abusieflijk voor we ken en maanden latiig door 'hem wordt gebruikt als inagazijn. ,AJs men nu weet. dat ik in minder dan 2 oiaanden rond 8000 ton goederen heb gelost en verladen van de 'nieuwe kade, dan vraag ik; me ah hoe de Stationschef kan zaggen, dat ik die kade „abusievtelijk" voor magazijn gebruik. Bijna dagelijks j wordt er door mij gelost op die kade en i bijna dagelijks wordt er door mij van die kade weggeladen. Als die kade niet voor zulk werk dient, wil de Stationschef mij dan eens zeggen waar zij Wel voor dient enj gemaakt is? Ook wat voor „abusie- velijks" of hier inl zit? Een andere wantoestand. is, dat de SKi- lionschef die uit den aard zijner behtek- king als Stationschef, al de adressen in lianden krijgt, Waarvan de Ter Neuzensclie exptediteurs goederen ontvangen of naar toe zenden, zelf ook als expediteur Dpti-eedt; Zoo iets zou door zijn superieuren be- slist verboden moeten woixien, aaingezicfn een) ieder onpartijdig mensch zal begrijpen, dat een dergelijke: toestand onduldbaai" is. De Slationschef schijnt de exploitptie van de tiavenis van Ter Neuzen al bijzonder voor- deelig voor den liandel le beschouwen. Ik zal hier maar niet dieper op ingaan, want dan had ik nog wel kolommen druks noo dig om te schrijven o«ver de treurige toe- standen die hier bij de loskade. en verdere exploitatie bestaan, Een verder staaltje van den toestand, die aan het station' heerschtj, is het voi- gende: op 25 Augustus jl. vroeg ik schrif telijk aan den Stationschef lioeveel de onko.sij ten bedroegen voor liet vervoer van goe deren van Ter Neuzen naar eene plaats voorbij de styalfabriek. via Sluiskil, aan gezien bet directe viteivoer niet anogelijk iis wegens liet opbreken der lijn aan de nieuwe havens. Het mo lidding antwoond was dat zulks niet kon opgegeven worden en eerst aan de Directie te St. Nicolaas moest aangevraagd SMorden. Sinids 2 ja-> ren bestaat reeds de toestpud, dat de spoor- lijn achter den kanaaldijk opgebroken is enl toch weet de Statjionsclie.f nog niet wat het vervoer via het stab ton Sluiskil kosL Dergelijke transporten schijnen hem dus ge durende die twee jaretn niet te hebbten gte- interesseeixi. [Wat blijkbaar dc Stations- chef wel meer interesseerde, was htet in het bezit geraken) van de nieuwe haven- airbeidersloonlijst, waar toe hij bij mij ten andere expediteurs, o.a., bij den voorzitter van de K. v. K„ pogingen heeft aangewend, Zijnj mevenbedrijf als expediteur schijnt hem dus meer belang in te, boezemen dan de exploitatie van het havenbedrijf. Ik meen al de door den Slationschef ver- melde pumten voldoende te hebben beant- woord, doch ben steeds bereid hierop ver der in te gaan indien hij zulks verkiest. Hoogachtend, R. G. iE. NOL&ON, Over medewerking gesproken. Mijnheer de Redacteui-, Naar aanleiding van liet ingezonden arti- kel van den heer Ciepkens, is het misschien niet ondienstig onderstaand staaltje even je belichlen, De voor de Jacob Hobein-voorstelling!" ini den gehouden optoclit bij de laatst; ge- houdeni fees ten benioodigde boot, moest van uit het water op de daarvoor bestemde wa- gen worden geplaatst. ('t Werk van 5 mi- nuten). We zouden dat even la ten doen met de .vlak bijstaande kraan van de Mij. Meclielen- Ter Neuzen, dan waren we zoo klaar. Even gauw gaan vragen op de stati-e. Ja dat kon; nraar, dat moestTIEN GULDEN KOSTEN; zegge 10 NEDERLAND- SCHE GULDENS. We bedankten daarvoor eciiter feestelijk, Toch vroegen we ons af, of de tarieveu bij M.—T. zoo billijk waren], of dat wel- liclit ook de anpexatie-baccil ©en rot speeldp. Je kon nooit eens we ten. Met dank voor de plaatraimte. EEN LID DER I-EESTCOMMISSIE. Ter Neuzen^ 4 September 1919. I11 de afgeloopen week hebben zich in deze gemeente gevestigij: J. J. van Ider Molen, kantoorbedienjdte, Vlooswijkstraat 52, uit Doixirech^ H. A. E. A. Velleman, rijksambtenaar, Steenikamplaan 14, uit Rucphen. A. Lierens, zonder, Steenikampiiaajii 14^ uit Clinge. H. J. Schoof, zonder, O 202, uit Westdorpe: J. L. Beukelaar, zonder, Tholenstra, 93, uit Haariem. H. M. de Groot, waarn. adj .-rijksbelasting, Nieuwstraat 56, uit Yoorburg. II. Vanidepitte, dienstbode, Tholeasst£"aat 112, uit Coxyde (B.). A. M. C. de Jonge, zonder, uit Koe- wacht. M. L. de-Beer, verpleegster, 8N, uit Biei"- vliet. H. M.i P. Dumoleijn', zonder Q 117, uit Sinit Jans teen. Vertrokkenj: J. I, O. de Pree, werkman O 43, UaiU' Aardenjburg. E. Pielaet, Q 206, workman; naar Sas van Gent. J. J. de Feijter, dienstknescht, Q 109, naar Hoek. J. de Lee, klompenmaker, Statiousweg. naar Clinge. J. J. Yerlinde, bloemist, Sclioolpleiu 19, naai- Apeldoorn. J. J. Jongen, zonder, Niewediep 14, naai" Rotterdam. J. H. Schulze, leei'ling-verplj&egster, naai" Antwerpen. P. F A. Vermast, varensgezel, Kerkhof- laanl 26, naar Dordrecht. H. Mehicma. zonder, O ong., 'naar Medem- blik. A. Kraijenbi"ink, varensgezel, aan txiord, maar Hellevoetsluis. IL A. Schelstraete. zonder, Q 152, naar Nijmcgen, P. J. Tlr. Bruggeman, timnverman, Baan- dijk 1, naar Ylissingen. M. J. Pastijm, dienstbode, Korie Kerkstraat 8, naai" Hontenisse. Degenen, die nog deel wenschen te nemen in de voorloopig opgerichte Hengsten- vereeniging voor Axel en omstreken, worden verzocht ter vergadering le komen op Vrljdag 12 Sept. a.s. te 6 uur, bij dhr Gilijamse. Donderdag II September wegens h u w e 1 ij k G. J. HERREBOUT. Coiffeur. Ter Neuzen. 2e Verbindingstraat. die beslist Chr.-Hist. zijn en zich dus niet kunnen vereenigen met de Wethouders- benoeming van de vorige week, worden uitgenoodigd hun naamkaartje te zenden aan ondergeteekende, opdat wij geza- menlijk kunnen beproeven het Chr.-Hist. beginsel op Zaamslag weer in dejuiste banen te leiden. D. DE RUBBER Fz„ Othene bij Ter Neuzen D 118 te JVtlDDELBURG, is tot nadere aankondiging IVIEX te consutteeren. GEVRAAGD Adres A. STANDAERT, Noordstraat 8 Ondergeteekende beveelt zich mede aan voor levering van L. Duvekot Cz., Goes. Achtend, Axel. F*. KOOLE. bij W. A. SCHEELE, Zaamslag (Veer). WEMELDINGE. alsTafels, Stoelen, Ledikanten, Kasten, Buffet, Toonbank, Naai- machine, Schilderijen, Spiegel, Lam- pen, Banken, Kachel, Gereedschap, Glas- Geleierd- en Aardewerk, enz. enz. Brieven No. 73, bur. v/d blad. 75, bureau dezer Iematfd in de gelegen- lieid geld te verdienen, doch gebrek aan kapitaal, zoekt een De Notaris J. A. DREGMANS te Axel, zal ten verzoeke van Mej. de Wed. JACs P1ETERS te Koewacht (Zand), op de door haar bewoonde hofstede, op des namiddags 2 uur (Zomertijd), ver koopen als 2 groote kleer- kasten, 2 gewone kas ten, 5 ledikanten, uit- trektafel, 3 kleine tafels, 10 beste stoelen, 14 gewone stoelen met zetel, Iramerkachel, gewone kachel, 2 lampen, beste spiegel, 2 gewone spiegels, regula- teur, schilderijen, beelden, bloem- vazen, bloempotten, matten en gordijnen, petroleumstel, 2 kool- bakken, ijzeren pot, teeltuin,2wasch- kuipen, emmers, melkbus, baktrog met toebehooren, stelletje, glas-, geleierd- en aardewerk en wat verder zal worden gepresenteerd. Betaling content. 25 n n n n 6 80 20 Vijgen 80 ct. Peper 30 H.G. Snuif 70 Voergerst 16 1/2 E.G. Vermicelle 45, 48, 50 Zwaluwlucifers 20 pak. Leger en Vloot 18 Sago 36 Sodex 7 n n te koop, waarvan een direct te aanvaarden. Te bevragen bij: Zaamslag (Veer) in ieders helang. Alvorens zaken te doen met G. DE NOCKER, in Bouw- materialen, eerst bij mij te komen infor- meeren naar zijn handelswijze.

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1919 | | pagina 3