^y¥^EBTiHFFsTAN¥. Pegoud, de luchtveroveraar. i sdde I en van ver voer. STOOMBOQTDIENST OP BE WESTER-SCHELD E Omtrent de vliegdemonstratie te Gent, van den hierboven genoemden vliegenier, sckri]ft de speciale berichtgever van de Haagsche Courant het volgende: Gent, Maandagmorgen. De laatste dag van de wereldtentoonstelling van is daar. Yanavond sterft zij Groot is haar roem niet geweest, ondanks grootschen opzet en royale uitvoering. niet geweest Niettegenstaande haar schoonheid heeft' zij "niet het success gehad, dat verwacht werd en behaive haar financieele rampen is ook nog het weer haar schade komen toe- brengen. En de voor hun taal strijdende Ylamingen heeft zij geergerd door haar Fransche opschriften, haar Fransche concerten kortom haar Fransch cachet. De eenvoudige Vlaming voelde zich op deze prachtige tentoonstelling niet op zijn gemak, en hij bleef ervan weg, of deed dat na er eens geweest te zijn Hoe het zij een succes is zij deze wereldtentoonstelling. Gent heeft althans weten te verhinderen dat haar dood een droeve, onbemerkte zou zijn. Pegoud, de fameuze Franschman, die spot met alle theorieen van stabiliteit en zwaartekracht de vlieger die dartelt en draait en buitelt in de lucht werd geengageerd om op den sluitingsdag zijn demonstraties te houden. Het pleit voor den durf en het optimisme der Gente- naren, dat zij 11a de deceptie van hun tentoon stelling nog den moed hadden om meer dan 20,000 francs aan een vliegdemonstratie te wagen. Gelukkig is d i t geslaagd Pegoud's roem van de Parijsche en Berlijnsche vliegkampen bleek al zoo in het buitenland doorgedroQgen, dat de treinen uit Brussel en Antwerpen Zondagavond en vanmorgen duizenden naar Gent voerden, die den Franschen lucht- held wilden zien. Van de Gare du Sud waar de meeste treinen aankomeu tot de Place Saint Denis waar Pegoud zou vliegen, is 't een respectabele afstand, en alle mogelijke Gentsche vervoer- middelen hadden dan ook een drukken dag. De electrische tram reed met ettelijke extra diensteu, en iedere wageri werd letterlijk bestormd. Ontelbare auto's waaronder vele racewagens met hun wouderlijke torpedo-carrosserieen snelden over de hobbelige keibestrating, en de trage rossi nanten die de bejaarde Gentsche kuurrijtuigen voortzeulden, veroorzaakten hier en daar opstop- pingen, ofschoon do verkeersregeling waarlijk niet slecht was. Zou Gent ooit tijdens de wereldtentoonstelling zoo'n drukte beleefd hebben De Place St. Denis, die buiten de stad ligt, nog een heel eind voorbij de tentoonstelling, is een uitstekend „vliegplein" (zooals de Vla- mingen zeggen). Een groot, goed-vlak terrein dat een paar honderd meters bezijden den grooten weg is gelegen en juist aan dien lihnt door hoog geboomte aan het oog is onttrokken. Langs de smalle toegangswegen tot het terrein trokken een paar uur lang de duizenden in onafgebroken stoet. Heel Gent scheen dit te willen zien, en de bevolking van gansch het Vlaanderenland was merkbaar sterk vertegen- woordigd. In drommen kwamen ze optrekken, de Vlaamsch-klappende boertjes naast de mon- daine, Fransozige Brusselaars. Tegen elf uur was de enorme uitgestrektheid omringd door een dichte, donkere menschenhaag. Twintig-, vijfentwiutig-, dertigduizend bezoekers? Er werden dergelijke getallen genoemd. Maar wie kon zoo iets schatten. 'n Troepje monteurs verschijnen met Pegoud's toestel, brachten het uit den hangar een eind het terrein op en gingen aan 't inspecteeren van alle onderdeelen. Er woei een stevige Westelijke bries, maar de hemel was helderblauw met maar een 'n enkel klein wit wolkje. De vernikkelde spandraden en de lichtgele draag- vlakken van de kleine monoplane-Bleriot glans- den in de zon, en het werd stil onder de menschenmassa, die even als gebiologeerd scheen door dat slanke, ragfijue, blinkende toestelletje, waarop de Franschman z'n uitgehaald en weer zou volbrengen Mijn Hollandsche politiekaart bleek hier ook voldoeude legitimatie te zijn, en zonder moeite kwam ik op het middenterrein. Een groep Belgische collega's en tientallen fotografen omringden het toestel, en we konden ons over- tuigen dat het zich uiterlijk in bijna geen enkel opzicht van een gewone Bleriot onderscheidt. Alleen is de draadverzameling wat uitvoeriger. Maar ook de motor de bekende roteerende 7-cylinder Gnome is van het gewone type. Pegoud verscheen, met gejuich ontvangen. Een stevige boy, zoo in z'n vliegerscostuum met korte bruinleeren pantalon, dikken witten sweater en den aviateurshelm op. Blijkbaar voelde hij zich nog niet gewend aan dat hulde- betoon. Want telkeDS als het zich weer uitte, lachte hij zoo'n beetje jongensachtig verlegen. 'n Poseur bleek hij volstrek niet te zijn. Alles ging vlug en zonder omslag in z'n werk. Even het toestel nagezien toen stapte hij in z'n zetel, liet zich vastbinden met een paar stevige riemen en gaf meteen order om den motor maar aan te slaan. Gastoevoer en ontsteker bleken naar behooren te functionneeren. Pegoud gaf waagstukken had het bekende teeken, de monteurs lieten het toe stel los en na een korten aanloop deeolleerde het, juist om 11 uur 18. Pegoud schoot omhoog in de b'iije, heldere, zonnige herfstlucht. En wij zagen hem na in spannende, ietwat-angstige verwachting Snel klom de Bleriot in wijde cirkels tot groote hoogte, en in den toch vrij-harden wind lag het toestel wonder-stabiel, nauw schommelend. Toen hij tot 'n 7 a 800 meters was ges tegen, scheen de vlieger 't het moment te vinden om z'n toeren aan te vangen. Plots beschrijft het toestel een scherpen bocht, draait door tot het loodrecht op de punt van een vleugel staat, daarna nog wat verder zelfs en keert dan kalm en geleidelijk in de rechte positie terug. Geen zichtbare schommeling of reflex-beweging ook maar neen, het gaat alles kalm en gracieus wordt de beweging uitgevoerd. Hij doet het, de kerel, alsof het van zelf spreekt Van de verre zijgrenzen van het terrein klinkt daverend gejuich. Pegoud kan het op die hoogte, en met den nijdig-roffelenden motor voor zich, natuurlijk niet gehoord hebben. Maar toch moeten de menschen dat er wel van denken, want onmiddellijk herhaalt hij 't krasse stukje, en doet dat nog wel drie, vier maalSteeds zijn het die soepele elastische bewegingen weer, glad en schijnbaar-gemakkelijk, en af. Dan bedenkt Pegoud wat anders. In weinige minnten stijgt hij nog eenige honderden meters, voert een paar dolle zwenkingen uit waarbij het toestel in de gekste positie toch maar steeds z'n evenwicht in de lucht weet te handhaven, schijnt even op de punt van de staart te blijven staan, komt weer in de rechte positie en slaat plots achterover heelemaal door, totdat hij weer kalm in de natuurlijke vliegtuig-houding voort- gaat. Het is de beroemde salto-mortale, het toppunt van koenen durf van dien lacbenden, kalmen, jongen FranschmanEn Pegoud begint nu eigenlijk pas goed Weer iaat hij 't toestel achterover draaien, vliegt een eindje ondersteboven en wuift uit die positie- heel kalmpjes even met z'n hand. Dan richt hij zich weer overeind, brengt de menschen beneden in vervoering door drie, vier salto's achtereen *te volbrengen, laat dan het toestel weer even voorover hangen en schiet vau tire- bouchon" zooals 'n Belg in m'n buurt zegt een paar honderd meters omlaag. Dan nog een paar salto's, een paar stijgingen en dalingen met een bruusk spurtje en even later schiet Pegoud in een langen, geleidelijken vol plane omlaag en atterrisseert midden op het terrein. Hij is precies 32 minuten in de lucht geweest. Een daverend gejuich barst los en wij, de groep in het vliegveld, rennen als een troep opgejaagde kippen over 't gras naar het toestel. De voorsten juichen den vlieger toe als hij uit het toestel stapt en op al die enthousiaste uit- roepen alleen antwoordt, dat't hem plezier doet en dat het boveu mooi weer was, maar nogal frisch Er komt een slanke, Fransche schoone door 't publiek naar voren, die den vlieger vraagt om een kus. Pegoud. met kalme hoffelijkheid, volvoert de operatie onmiddellijk. En zelfs Vlamingen zijn er, die //Vive la France" roepen Een auto komt Pegoud afhalen. Hij klimt achter op den kop en rijdt het vliegveld rond, stormachtig toegejuichtAls hij naar z'n machine terugkeert is het publiek met meer te houden. De menschen klimmen over de afzet- tingen, stormen het veld in, en een nieuwe ovatie wordt den Franschman gebracht Pegoud heeft mij een andere sensatie bezorgd dan ik verwacht had en dan de meesten ver- wachten zouden. Alleen z'n eerste twee of drie dartelingen in het luchtruim gaven me een gevoel van angst voor den man die zoo z'n leven op 't spe! zette. Daar verdween dat, omdat alles zoo zeker, zoo af, zoo //alsof't zoo hoorde" gebeurde. Pegoud zieje niet als waag- hals, maar als luchtveroveraar en wat hij doet ontroert je, omdat dit het bewijs is dat de mensch kan wat onmogeiijk scheen de lucht beheerschen 's Middags om een uur of vier, toen de Brusselsche trein de Gare du Sud verliet, ver- drongen ineens alle passagiers zich voor de raampjes. In de verre verte lag hoog aan den hemel een fijn, zwart figuurtje. En ineens viel het achterover, buitelde snel rond Pegoud herhaalde zijn demonstrate van dien morgen. We bleven staren naar 't dartelende kleine lichaampje tot iets bet aan het oog onttrok. Even was het stil en toen riep een passagier het opgewonden uit,/C'est la conquete de l'air 9a En er was niets dan instemming met die stoute uitspraak. Dat is de indruk, dien Pegoud maakt. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Ter NeuzenBrussel over Lokereu. Spoorweg Ter Neuzen—Mechelen. Van Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gei Van Gent over St. Nicolaas naar Ter Neuz Stoo mtramweg Hulst— Walsoorden. Van NOVEMBER 1913 tot en met 28 FEBRUARI 1914. Amsterdamsoiie tijd. Dagelij ks: Van VHssingen naar Breskens vm. 5,20 Breskens naar Vlissingen 5,50 Ter Neuzen naar Vlissingen /f 5,40 Vlissingen naar Ter Neuzen 6,80 Walzoorden naar Hansweert, per boot, Hansweert u Vlake, per tram, Vlake Hansweert, per tram, Hansweert naar Walzoorden, per boot, ilNP"" ^an Borsselen (f) vertrekken de booten Vlissingen of Ter Neuzen. Wnmisdsffa ^an ^er Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10 u Hoedekenskerke naar Ter Neuzen H 8,50 7,50 9,50 nm. 12,10a) 3,43b) en 6,35c 8,20 10,35 12,40 4,10b) 7,05c 7,50e)f) 10,45 nm. 2,15g) en 5,05c] 5,55c 7,-.' 7,30. 8,30. 8,48. 9,20e) nam. 12,10a) 3,43 vm. 6,05 9,05*) nam. 1,3,45 6,35 9,35 8,08 11,01 8,26*) 11,21 1,30 2,40 2,58 4,15 5,45 5,58 ongeveer 30 minuten na het vertrek BiOHclikapelle. Geboorten. 11 Oct. Maria Jo hanna, d. van Constantinus Vaal en van Maria Van Acker. 23 Oct. Augusta Maria, d. van Jan Francies de Klerk en van Paulina de Backer. Overlijden. 6 Oct. Josepkus Ludovicns Janssen, oud 7 d., z. van Augustus en van Maria Rosalia Eijsackers. 8 Oct. Petrus Josepkus Marie Otjes, oud 20 d., z. van ■losephus en van Rosalia de Klerk. 26 Oct. Sepherinus Everaert, oud 20 j., z. van Jan Krancies en van Mathilda Divllaart. Oranuw. Iluwelijks-voltrekkingen. 3 Oct. Judocus Josephus van der Walle, oud 23 j., jra. en Paulina Verschuren, oud 18 j., jd. Geboorten. 4 Oct. Martha Pieternella, d. van Josephus Mangnus en van Maria Christina Picavet. 8 Oct. Elisa beth, d. van Carolus Ludovicus van Vliembergen en van Anna Catliarina Geltmeijer. 11 Oct. Victor Au- gustinus, z. van Josephus Mattheijssen en van Louisa Mathilde Rens. 24 Oct. Leonardus, z. van Pieter Fran- ciscus Vlasveld en van Mathilde van de Voorde. 26 Oct. Wilhelmina Rosalia, d. van Emilins Franciscus Strobbe en van Anna Maria Johanna de Bakker. 29 Oct. Charles Ludovicus, z. van Petrus Franciscus Roelands en van Eulalia Pieternella Segers. 30 Oct. Mathilda Josepha, d. van Petrus Cornelis Schelfhout en van Apolonia Staal. 31 Oct. Maria Apolonia, d. van Jacobns Burm en van Mathilda Want. Heitgsfrtijk. Iluwelijks-voltrekkingen, 10 Oct. Alphonsus Heij, oud 28 j., weduwn. en Johanna Dophe- mont, oud 21 j., jd. Geboorten. 5 Oct. Josephus Petrus, z. van Pieter Francies Compiet en van Maria de Bakker. Overlijden. 22 Oct. Josephus Petrus Compiet, oud 17 d., z. van Pieter Francies en van Maria de Bakker. Hoek. Geboorten. 24 Oct. Jaspert, z. van Levinus de Feijter en van Martha Ileijnsdijk. Jacomina Gildrina, d. van Jacobus Cornelis Verlinde en van Adriana Keuke- laar. 30 Oct. Pleuntje, d. van Cornelis de Bruijne en van Cornelia van Hoorn. 31 Oct. Jan, z. van Abraham de Bree en van Sara Catharina de Feijter. Overlijden. 28 Oct. Adriana Openneer, oud 34 j., echtg. van Audries de Bok. lioewarht. Huwelijks-voltrekkingen. 11 Oct. Augustus Cyr. de Blieck, oud 32 j., jm. en dementia van de Vijver, oud 26 j., jd. 16 Oct. Rend C. M. van den Eeckhout, oud 25 j., jm. en Helena E. A.Ceelaert, oud 22 j., jd. Geboorten. 6 Oct. Angela Maria, d. van Antonius Strobbe en \an Rosalia de Loos. 7 Oct. Yvonne El- vire, d. van Franciscus de Guckteneire en van Apolonia Piron. 10 Oct. Maria Leontina Natkaiia, d. van Au gustus Th. Suy en van Emma M. O'hooghe. Alfred Coralie Johan, z. van Petrus Picavet en van Leonia de Rechter. 16 Oct. George Franciscus Eduardus, z. van Auguste Alb. Buijs en van Maria Jos. van Overloop. 29 Oct. Joseph Marie en Aloysius Leonie, zonen van Joannes Franc. Buys en van Elisabeth van Avermaete. Overlijden. 7 Oct. Josephus J. Vermeulen, oud 17j., z. van Augustinus en van Angelina van Goethem. 11 Anna Maria Baert, oud 27 j., d. van Philemon Franc, en van Pharaiida M. Remerij. 23 Oct. Charles Ludo vicus Martens, oud 83 j., echtg. van Anna Maria Sturte- wagen. 31 Oct. Alphonsus Al. Miggens, oud 8 m., z. van Petrus Fr. eu van Maria Jos. de Jonghe. Dsnenisse. Huwelijks-aangiften. 24 Oct. Eduardus Bouchaut, oud 44 j., jm. en Maria Louisa du Bois, oud 36 j.. jd. Petrus de Waal, oud 49 j., jm. en Emma de Vulder, oud 21 j., jd. Iluwelijks-voltrekkingen. 16 Oct. Cornelis Heijens, oud 71 j., weduwn. en Rosalia Waalpoel, oud 10 j., wed. Overlijden. 23 Oct. Elisabeth Cornelia de Bruijn, oud 4 m., d. van Eduardus en van Cornelia Rottier. 31 Oct. Apolonia Dobbelaar, oud 40 j., echtg. van Francies de Bruijn. Angeliena Rozalia de Kort, oud 5 m., d. van Jan Francies en van Maria Louisa Pieters. 6$ver<«Ing. Huwelijks-voltrekkingen. 24 Oct. Ed- mond Augustus Acke (van Moerbeke), oud 25 j., jm. en Emerentia M. de Coninck, oud 23 j„ jd. Geboorten. 19 Oct. Maria Magdalena Barbara, d. van Arthur Alphonsius de Clerck en van Emerentia Maria Buijsse. Saw van («ent. Huwelijks-aangiften. 30 Oct. Petrus Emiel De Groote (van Meerdonck), oud 25 j., jm. en Maria Nathalia Arens, oud 24 j., jd. Huwelijks-voltrekkingen. 18 Oct. Louis Pierre Stubbe (van Ostende), oud 23 j., jm. en Celina Maria Selis, oud 17 j., jd. HKtiiildorpe. Huwelijks-aangiften. 31 Oct. Domi- nicus Franciscus de Smet (van St. Jansteen), oud 24 j., jm. en Martha Maria Cappaert, oud 22 j., jd. Amsterdamsche tijd. v. Ter Neuzen n. Gent <x5,56 8,52 12,19 5,31 68,35 Sluiakil 6,04 9,00 12,27 5,39 8,43 Sluiskil (brug) 6,07 9,03 12,30 5,42 8,46 Philippine 6,11 9,07 12,34 5,46 8,50 u Sas van Gent 6,19 9,15 12,43 5,55 8,59 Greenwichtijd. q (aankomst 6,04 9,00 12,28 5,40 8,44 oeizaete (vertrek fijfi 9,07 12,41 5,50 8,59 Aank. te Gent (kl. st.) 6,50 9,38 te Gent (gr. st.) 7,04 9,50 1,24 6,36 9,41 a De trem die 5,56 van Ter Neuzen vertrekt, loopt alleen 's Maandags en 's Zalerdags, alsook 26 December, 2 Januari en tweeden Paaschdag. 6 l)e trein die 8,35 van Ter Neuzen vertrekt, loopt des Zondags niet, Greenwichtijd. v.Gent vgr.st.)n. T.N. 5,11 8,19 11,50 <z5,04 68,03 Gent (kl. st.) 5,24 8,31 12,02 5,16 8,15 0 (aankomst 6,00 9,03 12,34 5,48 8,47 0 (vertrek 6,12 9,10 12,43 5,55 8,59 t ij d 1,08 6,20 9,24 1.15 6,25 9,30 1,23 6,33 9,38 1,27 6,37 9,42 1,30 6,40 9,45 1,38 6,48 9,53 r>o„daallK- 6,37 9,35 has van Gent, (vertrek 6,42 9,40 7. Philippine 6,50 9,48 v Sluiskii (brng) 6,54 9,52 Sluiskil 6,57 9,55 Aank. teTerNenzen 7,05 10,03 a De trein die 5,04 uit Gent vertrekt, loopt niet des Zondags. 6 De trein die 8,03 uit Gent vertrekt, loopt alleen's Vrijdags en 's Zondags door tot Ter Neuzen. CORRESPONDENTS. G r e e n w i c h t ij d. v Selzaete n. Eecloo 6,13 9,10 12,38 5,50 9,00 Ee.doo n. Selzaete 5,11 8,12 11,39 4,52 7,05 r Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,09 9,12, 12,47 5,49 on 9,21 (De trein van 9,21 loopt niet verder dan Moerbeke). u Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,16 7,15 11,58 5,00 8,If Gent n. Brussel 7,19 10,02 1,32 6,58 9,50 Brussel n. Gent 5,58 9,32 11,40 3,57 6,14 Gent n. Ostende 8,31 11,03 11,07 6,20 9,54 u Ostende n. Gent 6,28 8,48 11,02 11,34 3,27 5,40 v. Ter Neuzen 5,56 8,52 12,19 5,31 Am 1 v. Selzaete 6,09 9,12 12,47 5,49 Gr. 7 V. Brussel 10,04 12,41 3,31 9,16 ff V. Brussel 5,25 10,15 2,02 6,20 V ff a. Selzaete 9,10 12,43 5,55 8,59 V u a. Ter Neuzen 10,03 1.33 6.48 9.53 Am. Amsterdamsche tjjd. v. Ter Neuzen 6,58 10,00 1,48 6,! Sluiskil 7,05 10,08 1,56 6,: Axel 7,12 10,17 2,04 6,: Kijkuit 7,19 10,26 2,13 6,1 Hulst 7,27 10,38 2,22 6,- G r e e n w i c h t ij d. Clinge 7,20 10,36 2,18 B, St. Gillis 7,29 10,45 2,26 Aank. te St. Nicolaas 7,38 10,54 2,35 7, Vertr. u a 8,22 10,57 3,00 7, Aank. te Mechelen 9,17 11,55 3,57 8, G r e e n w i c h t ij d. v. Mech. n. St. Nic. 6,37 10,32 1,29 6. v St. Nic. n. T. N. 7.45 11,43 3,05 7. St. Gillis 7,54 11,55 3,16 7 Clinge 8,03 12,07 3,26 7 A m s t e r d a m jche t ij d. Hulst 8,35 12,48 3,58 8 Kijkuit 8,42 12,55 4,06 8 Axel 8,49 1,02 4,14 8 Sluiskil 8,56 1,09 4,22 8 Aank. te Ter Neuzen 9,04 1,16 4,28 8 CORRESPON DENTIE. Greenwichtjjd. v. St. Nicolaas n. Antwerpen 8,23 11,44 2,52 7,19 v Antwerpen n. St Nicolaas 6,44 10,39 2,06 6,18 St. Gillis n. Moerbeke 8,01 11,20 3,26 7,30. Moerbeke n. St. Gillis 6,45 9,59 11,15 1,20 6,15 Mechelen n. Brussel 9,24 11,59 4,14 8,18 Brussel n. Mechelen 5,59 9,36 12,36 5,29 Mechelen n. Leuvon 9,31 12,36 4,19 10,29 Leuven n. Mechelen 6,35 9,36 10,03 11,55 5,17 v. Ter Neuzen 6,58 10,00 1,48 6,12 Am. St. Nicolaas 8,17 11,33 2,49 7,18 Gr. Aank. te Gent (Waes) 8,52 12,41 3,35 8,26 Gent (Zuid) 9,10 12,52 3,48 8,37 Gr. v. Gent (Zuid) y Gent (Waes) St. Nicolaas Aank. te Ter Neuzen 6,01 10,20 1,46 5,47 6,27 10,33 2,03 6,01 7,48 11,43 3,05 7,15 9,04 1,16 4,28 8,34 Am Amsterdamsche tijd. v. Hulst, Station 5,05 8,00 -J-10,45 (-2,25 5,30 Postkantoor 5,08 8,03 10,48 2,28 5,33 Dubbele Poort 5,11 8,06 10,51 2,31 5,36 Tivoli 5,14 8,09 10,54 2,34 5,39 Rustwat 5,20 8,15 11,00 2,40 5,45 Terhole 5,25 8,20 11,05 2,45 5,50 Hoefkensdijk 5,33 8,28 11,13 2,53 5,58 Kuitaart, Tol 5,38 8,33 11,18 2,58 6,03 Kloosterzande Tasdijk 5,46 8,41 11,26 3,06 6,11 Dorp 5,49 8,44 11,29 3,09 6,14 Walsoorden Kruisweg 5,52 8,47 11,32 3,12 6,17 Aank. Walsoorden, Dijk 6,00 8.55 11,40 3,20 6,25 t Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen verve v. Walsoorden, Dijk 6,10 |9,23 11,55 f3,45 6,40 Kruisweg 6,18 9,31 12,02 3,53 6,48 Kloosterz., Dorp 6,21 9,34 12,05 3,56 6,51 Tasdijk 6,24 9,37 12,08 3,59 6,54 Knitaart, Tol 6,32 9,45 12,15 4,07 7,02 Hoefkensdijk 6,37 9,50 12,20 4.12 7,07 Terhole 6,45 9,58 12,27 4,20 7,15 Rustwat 6,50 10,03 12,31 4,25 7,20 1 Hulst Tivoli 6,56 10,09 12,86 4,31 7,26 1 Dubbele pourt 6,59 10,12 12,39 4,84 7,29 1 Postkantoor 7,02 10,15 12,42 4,37 7,32 1 Aank.Hulsi.Station 7,05 10,IS 12,45 4,40 7,35 1 -j- Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen vervi Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd. a) Bij vertraging van trein 12,02 kunnen de booten naar Breskens, Borsselen en Ter Nouzen ten linos minntAn wop.hton i b> c) e) f) g> ft 5 minuten wachten. Op deze reizen wordt geen vee vervoerd. Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt. Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens ten hoogste lO minuten wachten. Deze reizen worden des WOENSDAGS n i et gemaakt. Op deze reizen wordt te Borsselen niet aangelegd. Bij vertraging van trein 1,38 te Ter Neuzen kan deze boot des ZONDAGS ten hoogste 15 minuten wacl Bij vertraging van treiu 5,35 kan de boot naar Ter Neuzen ten hoogste wachten tot C,4&, Omnibus tusschen de aanlegplaats der stoombooten en het spoorwegstation te Ter Neuzen ad 15 cent per persoon en pe Tusschen VlissingenBreskens, Vlissingen—Borsselen, Vlissingen—Ter Neuzen, BreskensTer Nenzen, Breske Brosselen, Ter NeuzenBorsselen en omgekeerd vorden retourkaarten afgegeven geldig voor dertig dagen ai abonnementskaarten per maand

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1913 | | pagina 5