^y¥^EBTiHFFsTAN¥.
Pegoud, de luchtveroveraar.
i sdde I en van ver voer.
STOOMBOQTDIENST OP BE WESTER-SCHELD E
Omtrent de vliegdemonstratie te Gent, van
den hierboven genoemden vliegenier, sckri]ft de
speciale berichtgever van de Haagsche Courant
het volgende:
Gent, Maandagmorgen.
De laatste dag van de wereldtentoonstelling
van
is daar. Yanavond sterft zij Groot is haar
roem niet geweest, ondanks grootschen opzet
en royale uitvoering.
niet geweest
Niettegenstaande haar
schoonheid heeft' zij "niet het success gehad, dat
verwacht werd en behaive haar financieele rampen
is ook nog het weer haar schade komen toe-
brengen. En de voor hun taal strijdende
Ylamingen heeft zij geergerd door haar Fransche
opschriften, haar Fransche concerten kortom
haar Fransch cachet. De eenvoudige Vlaming
voelde zich op deze prachtige tentoonstelling
niet op zijn gemak, en hij bleef ervan weg, of
deed dat na er eens geweest te zijn
Hoe het zij een succes is zij
deze wereldtentoonstelling.
Gent heeft althans weten te verhinderen dat
haar dood een droeve, onbemerkte zou zijn.
Pegoud, de fameuze Franschman, die spot met
alle theorieen van stabiliteit en zwaartekracht
de vlieger die dartelt en draait en buitelt
in de lucht werd geengageerd om op den
sluitingsdag zijn demonstraties te houden. Het
pleit voor den durf en het optimisme der Gente-
naren, dat zij 11a de deceptie van hun tentoon
stelling nog den moed hadden om meer dan
20,000 francs aan een vliegdemonstratie te
wagen.
Gelukkig is d i t geslaagd
Pegoud's roem van de Parijsche en Berlijnsche
vliegkampen bleek al zoo in het buitenland
doorgedroQgen, dat de treinen uit Brussel en
Antwerpen Zondagavond en vanmorgen duizenden
naar Gent voerden, die den Franschen lucht-
held wilden zien.
Van de Gare du Sud waar de meeste
treinen aankomeu tot de Place Saint Denis
waar Pegoud zou vliegen, is 't een respectabele
afstand, en alle mogelijke Gentsche vervoer-
middelen hadden dan ook een drukken dag.
De electrische tram reed met ettelijke extra
diensteu, en iedere wageri werd letterlijk bestormd.
Ontelbare auto's waaronder vele racewagens met
hun wouderlijke torpedo-carrosserieen snelden
over de hobbelige keibestrating, en de trage rossi
nanten die de bejaarde Gentsche kuurrijtuigen
voortzeulden, veroorzaakten hier en daar opstop-
pingen, ofschoon do verkeersregeling waarlijk
niet slecht was.
Zou Gent ooit tijdens de wereldtentoonstelling
zoo'n drukte beleefd hebben
De Place St. Denis, die buiten de stad ligt,
nog een heel eind voorbij de tentoonstelling,
is een uitstekend „vliegplein" (zooals de Vla-
mingen zeggen). Een groot, goed-vlak terrein
dat een paar honderd meters bezijden den grooten
weg is gelegen en juist aan dien lihnt door hoog
geboomte aan het oog is onttrokken.
Langs de smalle toegangswegen tot het terrein
trokken een paar uur lang de duizenden in
onafgebroken stoet. Heel Gent scheen dit te
willen zien, en de bevolking van gansch het
Vlaanderenland was merkbaar sterk vertegen-
woordigd. In drommen kwamen ze optrekken,
de Vlaamsch-klappende boertjes naast de mon-
daine, Fransozige Brusselaars.
Tegen elf uur was de enorme uitgestrektheid
omringd door een dichte, donkere menschenhaag.
Twintig-, vijfentwiutig-, dertigduizend bezoekers?
Er werden dergelijke getallen genoemd. Maar
wie kon zoo iets schatten.
'n Troepje monteurs verschijnen met Pegoud's
toestel, brachten het uit den hangar een eind
het terrein op en gingen aan 't inspecteeren
van alle onderdeelen. Er woei een stevige
Westelijke bries, maar de hemel was helderblauw
met maar een 'n enkel klein wit wolkje. De
vernikkelde spandraden en de lichtgele draag-
vlakken van de kleine monoplane-Bleriot glans-
den in de zon, en het werd stil onder de
menschenmassa, die even als gebiologeerd scheen
door dat slanke, ragfijue, blinkende toestelletje,
waarop de Franschman z'n
uitgehaald en weer zou volbrengen
Mijn Hollandsche politiekaart bleek hier ook
voldoeude legitimatie te zijn, en zonder moeite
kwam ik op het middenterrein. Een groep
Belgische collega's en tientallen fotografen
omringden het toestel, en we konden ons over-
tuigen dat het zich uiterlijk in bijna geen enkel
opzicht van een gewone Bleriot onderscheidt.
Alleen is de draadverzameling wat uitvoeriger.
Maar ook de motor de bekende roteerende
7-cylinder Gnome is van het gewone type.
Pegoud verscheen, met gejuich ontvangen.
Een stevige boy, zoo in z'n vliegerscostuum
met korte bruinleeren pantalon, dikken witten
sweater en den aviateurshelm op. Blijkbaar
voelde hij zich nog niet gewend aan dat hulde-
betoon. Want telkeDS als het zich weer uitte,
lachte hij zoo'n beetje jongensachtig verlegen.
'n Poseur bleek hij volstrek niet te zijn. Alles
ging vlug en zonder omslag in z'n werk. Even
het toestel nagezien toen stapte hij in z'n
zetel, liet zich vastbinden met een paar stevige
riemen en gaf meteen order om den motor maar
aan te slaan. Gastoevoer en ontsteker bleken
naar behooren te functionneeren. Pegoud gaf
waagstukken had
het bekende teeken, de monteurs lieten het toe
stel los en na een korten aanloop deeolleerde
het, juist om 11 uur 18. Pegoud schoot omhoog
in de b'iije, heldere, zonnige herfstlucht. En
wij zagen hem na in spannende, ietwat-angstige
verwachting
Snel klom de Bleriot in wijde cirkels tot groote
hoogte, en in den toch vrij-harden wind lag het
toestel wonder-stabiel, nauw schommelend.
Toen hij tot 'n 7 a 800 meters was ges tegen,
scheen de vlieger 't het moment te vinden om
z'n toeren aan te vangen. Plots beschrijft het
toestel een scherpen bocht, draait door tot het
loodrecht op de punt van een vleugel staat,
daarna nog wat verder zelfs en keert dan
kalm en geleidelijk in de rechte positie terug.
Geen zichtbare schommeling of reflex-beweging
ook maar neen, het gaat alles kalm en
gracieus wordt de beweging uitgevoerd. Hij
doet het, de kerel, alsof het van zelf spreekt
Van de verre zijgrenzen van het terrein klinkt
daverend gejuich. Pegoud kan het op die hoogte,
en met den nijdig-roffelenden motor voor zich,
natuurlijk niet gehoord hebben. Maar toch
moeten de menschen dat er wel van denken,
want onmiddellijk herhaalt hij 't krasse stukje,
en doet dat nog wel drie, vier maalSteeds
zijn het die soepele elastische bewegingen weer,
glad en schijnbaar-gemakkelijk, en af.
Dan bedenkt Pegoud wat anders. In weinige
minnten stijgt hij nog eenige honderden meters,
voert een paar dolle zwenkingen uit waarbij
het toestel in de gekste positie toch maar steeds
z'n evenwicht in de lucht weet te handhaven,
schijnt even op de punt van de staart te blijven
staan, komt weer in de rechte positie en slaat
plots achterover heelemaal door, totdat hij weer
kalm in de natuurlijke vliegtuig-houding voort-
gaat. Het is de beroemde salto-mortale, het
toppunt van koenen durf van dien lacbenden,
kalmen, jongen FranschmanEn Pegoud
begint nu eigenlijk pas goed
Weer iaat hij 't toestel achterover draaien,
vliegt een eindje ondersteboven en wuift uit die
positie- heel kalmpjes even met z'n hand. Dan
richt hij zich weer overeind, brengt de menschen
beneden in vervoering door drie, vier salto's
achtereen *te volbrengen, laat dan het toestel
weer even voorover hangen en schiet vau tire-
bouchon" zooals 'n Belg in m'n buurt zegt
een paar honderd meters omlaag. Dan nog
een paar salto's, een paar stijgingen en dalingen
met een bruusk spurtje en even later schiet
Pegoud in een langen, geleidelijken vol plane
omlaag en atterrisseert midden op het terrein.
Hij is precies 32 minuten in de lucht geweest.
Een daverend gejuich barst los en wij, de
groep in het vliegveld, rennen als een troep
opgejaagde kippen over 't gras naar het toestel.
De voorsten juichen den vlieger toe als hij uit
het toestel stapt en op al die enthousiaste uit-
roepen alleen antwoordt, dat't hem plezier doet
en dat het boveu mooi weer was, maar nogal
frisch
Er komt een slanke, Fransche schoone door
't publiek naar voren, die den vlieger vraagt
om een kus. Pegoud. met kalme hoffelijkheid,
volvoert de operatie onmiddellijk. En zelfs
Vlamingen zijn er, die //Vive la France" roepen
Een auto komt Pegoud afhalen. Hij klimt
achter op den kop en rijdt het vliegveld rond,
stormachtig toegejuichtAls hij naar z'n
machine terugkeert is het publiek met meer te
houden. De menschen klimmen over de afzet-
tingen, stormen het veld in, en een nieuwe ovatie
wordt den Franschman gebracht
Pegoud heeft mij een andere sensatie bezorgd
dan ik verwacht had en dan de meesten ver-
wachten zouden. Alleen z'n eerste twee of
drie dartelingen in het luchtruim gaven me een
gevoel van angst voor den man die zoo z'n
leven op 't spe! zette. Daar verdween dat,
omdat alles zoo zeker, zoo af, zoo //alsof't zoo
hoorde" gebeurde. Pegoud zieje niet als waag-
hals, maar als luchtveroveraar en wat hij doet
ontroert je, omdat dit het bewijs is dat de
mensch kan wat onmogeiijk scheen de lucht
beheerschen
's Middags om een uur of vier, toen de
Brusselsche trein de Gare du Sud verliet, ver-
drongen ineens alle passagiers zich voor de
raampjes. In de verre verte lag hoog aan den
hemel een fijn, zwart figuurtje. En ineens viel
het achterover, buitelde snel rond
Pegoud herhaalde zijn demonstrate van dien
morgen.
We bleven staren naar 't dartelende kleine
lichaampje tot iets bet aan het oog onttrok. Even
was het stil en toen riep een passagier het
opgewonden uit,/C'est la conquete de l'air
9a
En er was niets dan instemming met die
stoute uitspraak.
Dat is de indruk, dien Pegoud maakt.
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
Ter NeuzenBrussel over Lokereu.
Spoorweg Ter Neuzen—Mechelen.
Van Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gei
Van Gent over St. Nicolaas naar Ter Neuz
Stoo mtramweg Hulst— Walsoorden.
Van NOVEMBER 1913 tot en met 28 FEBRUARI 1914.
Amsterdamsoiie tijd.
Dagelij ks:
Van VHssingen naar Breskens vm. 5,20
Breskens naar Vlissingen 5,50
Ter Neuzen naar Vlissingen /f 5,40
Vlissingen naar Ter Neuzen 6,80
Walzoorden naar Hansweert, per boot,
Hansweert u Vlake, per tram,
Vlake Hansweert, per tram,
Hansweert naar Walzoorden, per boot,
ilNP"" ^an Borsselen (f) vertrekken de booten
Vlissingen of Ter Neuzen.
Wnmisdsffa ^an ^er Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10
u Hoedekenskerke naar Ter Neuzen H 8,50
7,50 9,50 nm. 12,10a) 3,43b) en 6,35c
8,20 10,35 12,40 4,10b) 7,05c
7,50e)f) 10,45 nm. 2,15g) en 5,05c]
5,55c
7,-.'
7,30.
8,30.
8,48.
9,20e) nam. 12,10a) 3,43
vm. 6,05 9,05*) nam. 1,3,45
6,35 9,35
8,08 11,01
8,26*) 11,21
1,30
2,40
2,58
4,15
5,45
5,58
ongeveer 30 minuten na het vertrek
BiOHclikapelle. Geboorten. 11 Oct. Maria Jo
hanna, d. van Constantinus Vaal en van Maria Van
Acker. 23 Oct. Augusta Maria, d. van Jan Francies de
Klerk en van Paulina de Backer.
Overlijden. 6 Oct. Josepkus Ludovicns Janssen, oud
7 d., z. van Augustus en van Maria Rosalia Eijsackers.
8 Oct. Petrus Josepkus Marie Otjes, oud 20 d., z. van
■losephus en van Rosalia de Klerk. 26 Oct. Sepherinus
Everaert, oud 20 j., z. van Jan Krancies en van Mathilda
Divllaart.
Oranuw. Iluwelijks-voltrekkingen. 3 Oct. Judocus
Josephus van der Walle, oud 23 j., jra. en Paulina
Verschuren, oud 18 j., jd.
Geboorten. 4 Oct. Martha Pieternella, d. van Josephus
Mangnus en van Maria Christina Picavet. 8 Oct. Elisa
beth, d. van Carolus Ludovicus van Vliembergen en
van Anna Catliarina Geltmeijer. 11 Oct. Victor Au-
gustinus, z. van Josephus Mattheijssen en van Louisa
Mathilde Rens. 24 Oct. Leonardus, z. van Pieter Fran-
ciscus Vlasveld en van Mathilde van de Voorde. 26 Oct.
Wilhelmina Rosalia, d. van Emilins Franciscus Strobbe
en van Anna Maria Johanna de Bakker. 29 Oct. Charles
Ludovicus, z. van Petrus Franciscus Roelands en van
Eulalia Pieternella Segers. 30 Oct. Mathilda Josepha,
d. van Petrus Cornelis Schelfhout en van Apolonia
Staal. 31 Oct. Maria Apolonia, d. van Jacobns Burm
en van Mathilda Want.
Heitgsfrtijk. Iluwelijks-voltrekkingen, 10 Oct.
Alphonsus Heij, oud 28 j., weduwn. en Johanna Dophe-
mont, oud 21 j., jd.
Geboorten. 5 Oct. Josephus Petrus, z. van Pieter
Francies Compiet en van Maria de Bakker.
Overlijden. 22 Oct. Josephus Petrus Compiet, oud
17 d., z. van Pieter Francies en van Maria de Bakker.
Hoek. Geboorten. 24 Oct. Jaspert, z. van Levinus
de Feijter en van Martha Ileijnsdijk. Jacomina Gildrina,
d. van Jacobus Cornelis Verlinde en van Adriana Keuke-
laar. 30 Oct. Pleuntje, d. van Cornelis de Bruijne en
van Cornelia van Hoorn. 31 Oct. Jan, z. van Abraham
de Bree en van Sara Catharina de Feijter.
Overlijden. 28 Oct. Adriana Openneer, oud 34 j.,
echtg. van Audries de Bok.
lioewarht. Huwelijks-voltrekkingen. 11 Oct.
Augustus Cyr. de Blieck, oud 32 j., jm. en dementia
van de Vijver, oud 26 j., jd. 16 Oct. Rend C. M. van
den Eeckhout, oud 25 j., jm. en Helena E. A.Ceelaert,
oud 22 j., jd.
Geboorten. 6 Oct. Angela Maria, d. van Antonius
Strobbe en \an Rosalia de Loos. 7 Oct. Yvonne El-
vire, d. van Franciscus de Guckteneire en van Apolonia
Piron. 10 Oct. Maria Leontina Natkaiia, d. van Au
gustus Th. Suy en van Emma M. O'hooghe. Alfred
Coralie Johan, z. van Petrus Picavet en van Leonia de
Rechter. 16 Oct. George Franciscus Eduardus, z. van
Auguste Alb. Buijs en van Maria Jos. van Overloop.
29 Oct. Joseph Marie en Aloysius Leonie, zonen van
Joannes Franc. Buys en van Elisabeth van Avermaete.
Overlijden. 7 Oct. Josephus J. Vermeulen, oud 17j.,
z. van Augustinus en van Angelina van Goethem. 11
Anna Maria Baert, oud 27 j., d. van Philemon Franc,
en van Pharaiida M. Remerij. 23 Oct. Charles Ludo
vicus Martens, oud 83 j., echtg. van Anna Maria Sturte-
wagen. 31 Oct. Alphonsus Al. Miggens, oud 8 m.,
z. van Petrus Fr. eu van Maria Jos. de Jonghe.
Dsnenisse. Huwelijks-aangiften. 24 Oct. Eduardus
Bouchaut, oud 44 j., jm. en Maria Louisa du Bois, oud 36
j.. jd. Petrus de Waal, oud 49 j., jm. en Emma de
Vulder, oud 21 j., jd.
Iluwelijks-voltrekkingen. 16 Oct. Cornelis Heijens,
oud 71 j., weduwn. en Rosalia Waalpoel, oud 10 j.,
wed.
Overlijden. 23 Oct. Elisabeth Cornelia de Bruijn,
oud 4 m., d. van Eduardus en van Cornelia Rottier.
31 Oct. Apolonia Dobbelaar, oud 40 j., echtg. van
Francies de Bruijn. Angeliena Rozalia de Kort, oud
5 m., d. van Jan Francies en van Maria Louisa Pieters.
6$ver<«Ing. Huwelijks-voltrekkingen. 24 Oct. Ed-
mond Augustus Acke (van Moerbeke), oud 25 j., jm.
en Emerentia M. de Coninck, oud 23 j„ jd.
Geboorten. 19 Oct. Maria Magdalena Barbara, d. van
Arthur Alphonsius de Clerck en van Emerentia Maria
Buijsse.
Saw van («ent. Huwelijks-aangiften. 30 Oct. Petrus
Emiel De Groote (van Meerdonck), oud 25 j., jm. en
Maria Nathalia Arens, oud 24 j., jd.
Huwelijks-voltrekkingen. 18 Oct. Louis Pierre Stubbe
(van Ostende), oud 23 j., jm. en Celina Maria Selis, oud
17 j., jd.
HKtiiildorpe. Huwelijks-aangiften. 31 Oct. Domi-
nicus Franciscus de Smet (van St. Jansteen), oud 24 j.,
jm. en Martha Maria Cappaert, oud 22 j., jd.
Amsterdamsche tijd.
v. Ter Neuzen n. Gent <x5,56 8,52 12,19 5,31 68,35
Sluiakil 6,04 9,00 12,27 5,39 8,43
Sluiskil (brug) 6,07 9,03 12,30 5,42 8,46
Philippine 6,11 9,07 12,34 5,46 8,50
u Sas van Gent 6,19 9,15 12,43 5,55 8,59
Greenwichtijd.
q (aankomst 6,04 9,00 12,28 5,40 8,44
oeizaete (vertrek fijfi 9,07 12,41 5,50 8,59
Aank. te Gent (kl. st.) 6,50 9,38
te Gent (gr. st.) 7,04 9,50 1,24 6,36 9,41
a De trem die 5,56 van Ter Neuzen vertrekt, loopt alleen
's Maandags en 's Zalerdags, alsook 26 December, 2
Januari en tweeden Paaschdag.
6 l)e trein die 8,35 van Ter Neuzen vertrekt, loopt des
Zondags niet,
Greenwichtijd.
v.Gent vgr.st.)n. T.N. 5,11 8,19 11,50 <z5,04 68,03
Gent (kl. st.) 5,24 8,31 12,02 5,16 8,15
0 (aankomst 6,00 9,03 12,34 5,48 8,47
0 (vertrek 6,12 9,10 12,43 5,55 8,59
t ij d
1,08
6,20
9,24
1.15
6,25
9,30
1,23
6,33
9,38
1,27
6,37
9,42
1,30
6,40
9,45
1,38
6,48
9,53
r>o„daallK- 6,37 9,35
has van Gent,
(vertrek 6,42 9,40
7. Philippine 6,50 9,48
v Sluiskii (brng) 6,54 9,52
Sluiskil 6,57 9,55
Aank. teTerNenzen 7,05 10,03
a De trein die 5,04 uit Gent vertrekt, loopt niet des
Zondags.
6 De trein die 8,03 uit Gent vertrekt, loopt alleen's Vrijdags
en 's Zondags door tot Ter Neuzen.
CORRESPONDENTS.
G r e e n w i c h t ij d.
v Selzaete n. Eecloo 6,13 9,10 12,38 5,50 9,00
Ee.doo n. Selzaete 5,11 8,12 11,39 4,52 7,05
r Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,09 9,12, 12,47 5,49 on 9,21
(De trein van 9,21 loopt niet verder dan Moerbeke).
u Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,16 7,15 11,58 5,00 8,If
Gent n. Brussel 7,19 10,02 1,32 6,58 9,50
Brussel n. Gent 5,58 9,32 11,40 3,57 6,14
Gent n. Ostende 8,31 11,03 11,07 6,20 9,54
u Ostende n. Gent 6,28 8,48 11,02 11,34 3,27 5,40
v.
Ter Neuzen
5,56
8,52
12,19
5,31
Am
1
v.
Selzaete
6,09
9,12
12,47
5,49
Gr.
7
V.
Brussel
10,04
12,41
3,31
9,16
ff
V.
Brussel
5,25
10,15
2,02
6,20
V
ff
a.
Selzaete
9,10
12,43
5,55
8,59
V
u
a.
Ter Neuzen
10,03
1.33
6.48
9.53
Am.
Amsterdamsche tjjd.
v. Ter Neuzen
6,58
10,00
1,48
6,!
Sluiskil
7,05
10,08
1,56
6,:
Axel
7,12
10,17
2,04
6,:
Kijkuit
7,19
10,26
2,13
6,1
Hulst
7,27
10,38
2,22
6,-
G r e
e n w i
c h t ij d.
Clinge
7,20
10,36
2,18
B,
St. Gillis
7,29
10,45
2,26
Aank. te St. Nicolaas
7,38
10,54
2,35
7,
Vertr. u a
8,22
10,57
3,00
7,
Aank. te Mechelen
9,17
11,55
3,57
8,
G r e
e n w i
c h t ij d.
v. Mech. n. St. Nic.
6,37
10,32
1,29
6.
v St. Nic. n. T. N.
7.45
11,43
3,05
7.
St. Gillis
7,54
11,55
3,16
7
Clinge
8,03
12,07
3,26
7
A m s t e
r d a m
jche t ij d.
Hulst
8,35
12,48
3,58
8
Kijkuit
8,42
12,55
4,06
8
Axel
8,49
1,02
4,14
8
Sluiskil
8,56
1,09
4,22
8
Aank. te Ter Neuzen
9,04
1,16
4,28
8
CORRESPON DENTIE.
Greenwichtjjd.
v. St. Nicolaas n. Antwerpen 8,23 11,44 2,52 7,19
v Antwerpen n. St Nicolaas 6,44 10,39 2,06 6,18
St. Gillis n. Moerbeke 8,01 11,20 3,26 7,30.
Moerbeke n. St. Gillis 6,45 9,59 11,15 1,20 6,15
Mechelen n. Brussel 9,24 11,59 4,14 8,18
Brussel n. Mechelen 5,59 9,36 12,36 5,29
Mechelen n. Leuvon 9,31 12,36 4,19 10,29
Leuven n. Mechelen 6,35 9,36 10,03 11,55 5,17
v. Ter Neuzen 6,58 10,00 1,48 6,12 Am.
St. Nicolaas 8,17 11,33 2,49 7,18 Gr.
Aank. te Gent (Waes) 8,52 12,41 3,35 8,26
Gent (Zuid) 9,10 12,52 3,48 8,37
Gr.
v. Gent (Zuid)
y Gent (Waes)
St. Nicolaas
Aank. te Ter Neuzen
6,01 10,20 1,46 5,47
6,27 10,33 2,03 6,01
7,48 11,43 3,05 7,15
9,04 1,16 4,28 8,34 Am
Amsterdamsche tijd.
v. Hulst, Station 5,05 8,00 -J-10,45 (-2,25 5,30
Postkantoor 5,08 8,03 10,48 2,28 5,33
Dubbele Poort 5,11 8,06 10,51 2,31 5,36
Tivoli 5,14 8,09 10,54 2,34 5,39
Rustwat 5,20 8,15 11,00 2,40 5,45
Terhole 5,25 8,20 11,05 2,45 5,50
Hoefkensdijk 5,33 8,28 11,13 2,53 5,58
Kuitaart, Tol 5,38 8,33 11,18 2,58 6,03
Kloosterzande Tasdijk 5,46 8,41 11,26 3,06 6,11
Dorp 5,49 8,44 11,29 3,09 6,14
Walsoorden Kruisweg 5,52 8,47 11,32 3,12 6,17
Aank. Walsoorden, Dijk 6,00 8.55 11,40 3,20 6,25
t Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen verve
v. Walsoorden, Dijk 6,10 |9,23 11,55 f3,45 6,40
Kruisweg 6,18 9,31 12,02 3,53 6,48
Kloosterz., Dorp 6,21 9,34 12,05 3,56 6,51
Tasdijk 6,24 9,37 12,08 3,59 6,54
Knitaart, Tol 6,32 9,45 12,15 4,07 7,02
Hoefkensdijk 6,37 9,50 12,20 4.12 7,07
Terhole 6,45 9,58 12,27 4,20 7,15
Rustwat 6,50 10,03 12,31 4,25 7,20 1
Hulst Tivoli 6,56 10,09 12,86 4,31 7,26 1
Dubbele pourt 6,59 10,12 12,39 4,84 7,29 1
Postkantoor 7,02 10,15 12,42 4,37 7,32 1
Aank.Hulsi.Station 7,05 10,IS 12,45 4,40 7,35 1
-j- Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen vervi
Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd.
a) Bij vertraging van trein 12,02 kunnen de booten naar Breskens, Borsselen en Ter Nouzen ten linos
minntAn wop.hton i
b>
c)
e)
f)
g>
ft
5 minuten wachten.
Op deze reizen wordt geen vee vervoerd.
Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt.
Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens ten hoogste lO minuten wachten.
Deze reizen worden des WOENSDAGS n i et gemaakt.
Op deze reizen wordt te Borsselen niet aangelegd.
Bij vertraging van trein 1,38 te Ter Neuzen kan deze boot des ZONDAGS ten hoogste 15 minuten wacl
Bij vertraging van treiu 5,35 kan de boot naar Ter Neuzen ten hoogste wachten tot C,4&,
Omnibus tusschen de aanlegplaats der stoombooten en het spoorwegstation te Ter Neuzen ad 15 cent per persoon en pe
Tusschen VlissingenBreskens, Vlissingen—Borsselen, Vlissingen—Ter Neuzen, BreskensTer Nenzen, Breske
Brosselen, Ter NeuzenBorsselen en omgekeerd vorden retourkaarten afgegeven geldig voor dertig dagen ai
abonnementskaarten per maand