s ,,n lek-d
fn ~as;.r sit rM/T
(j»emengde berichten.
h3?s l;,oSden' h»Mhi -
Binnenland.
m
ze1 -nSS ko-552
«'nySrsBimZn5 op ,ed" d"'
Gedep. fetaten eene nieuwe verkiezing
mtgeschreven op 16 Juni a. s. De stemm n!
werd voorts bepaald op 23 en de her stemming
zoo noodig op 30 Juni a. s.
De Turksche gezant, Aristarchi Bey, die
aandagavond de ontvangst, welke onze Kegee-
K5 I Van het Katoenc°ngres aan-
bood, zou bijwonen, kwam, naar het Hb] meldt
op het Binnenhof te 's Gravenhage 3
en werd daardoor bioedend aan voorhoofd en
riiJuicrTr^ JUpt-°P h6t °°-enbllk' dat bpt
van f R dd "S voor deD hoofdingang
van de Ridderzaal voorreed.
Met het oog op 's Prinsen kornst zouden de
genoodigden, die kort voor de komst van Z. K. H.
wamen, met langs de hardsteenen trap binnen-
komen, maar door het poortje, dat zich in het
rechtertorentje van het gebouw bevindt en
waarvoor, van de trap tot bij dat torentje zich
heoogtrebenveindtmUUrtje enkde de-et-
Toen de gezant, die te voet naar de receptie
was gegaan, Julst aankwam op het Q P.k
Hat h JlnSeu r'] UIg voorreed. werd beduid,
dat by door het poortje zou binnenkomen. In
de verwarring van het oogenblik schiint de
gezant het muurtje niet te hebben opgemerkt,
zoodat hy er over viel en met het aangezicht
op den grond sloeg.
De gezant keerde toen met een inmiddels
ontboden automobiel naar zijn woning aan het
Bezuidenhout terug.
Vacantiekaarten
Het staat nu vast, schrijft de Pr. Gr. Ct
dat naast de weekabonnementen welke in dezen
zomer op de Nederlandsche spoorwegen verkriig-
baar zullen worden gesteld, ook weer vacantii
kaar.en zullen worden uitgegeven. Vroecrer
werd daar mede op 1 Juli begonnen. Dat "dit
o nu weer t geval zal zijn, is nog niet zeker.
Het is met onwaarschijnlijk, dat eerst op 15
gemaakt Ultgifte een aanvang zal worden
Toen de gebroeders J. en P. Groen te
Wiilemstad, Vnjdagmorgen 4 uur op de kade
aldaai kvvamen, ontdekten zij, naar het R. N
meldt, tot grooten schrik, dat in de voile haven
tusschen schepen een menschenhand boven het
water stak.
Oogenbhkketyk zich te water begevende
mocht het hun gelukken de drenkeling op den
wal te trekken, wat evenwel niet zonder levens-
gevaar van een der gebroeders gepaard girn^.
Thans bleek, dat de drenkeling een vrouw was,
T' d, K°omen geheeten, die mei
haar bioeder de kermissen bezoekt en daar
met een schip in de haven gemeerd law. Wiil
de vrouw in bewusteloozen staat verkeerde,
weiden op haar de behandelingen voor drenke-
mgen toegepast met het gunstig gevolg, dat
zij spoedig het bewustzijn verkreeg en mede-
dat zich aan boord had willen be-
geven, toen in de haven gevallen was en her-
haaWe mabm °m hulp had geroepen, totdat
zy het bewustzyn verloor. Ware het dus dat
gebroeders Groen niet op het gegeven moment
toevallig ter plaatse waren gekomen en de
onverschrokkenheid hadden gehad om te water
te spnngen, dan zou deze vrouw stellig ver-
dronken zyn Vandaar dus alle eer aan de
moedige redders.
met koeien vun roode letter, "S"°t
Hoejenbo,". Be„edenb0„,fflBn, bed"oi.t"ern"t
Mk wn'een elkaar vrien-
Dinsdagmorgen is overleden de heer K.
Houterman, lid van de Prov. Staten voor het
district Vlissingen, in den ouderdom van 66
jaar. Hij behoorde tot de antirev. party en
was de eerste maal gekozen in het jaar 1901.
ij was dit jaar aan de beurt van aftreding en
was weder candidaat gesteld.
In verband met dit overlijden kan de stem
ming voor leden van de Prov. Staten in het
district Vlissingen niet doorgaan en werd heden
Liefde voor zyn jongen
Een schipper vertelde, dat hij te Westervoort
(by Arnhem) steen had geladen. Zijn kinderen
adden daar een nestje met jonge musschen
uitgehaald Daar het kooitje met jongen op
t dek werd geplaatst, werden de jongen door
het ouderpaar gevoerd. Thans ligt het scbip
te lossen te Nieuw-Amsterdam en nog worden
de jongen door de ouders verzorgd.
Het oudermusschenpaar was het schip al
dien tijd gevolgd
Dat het in de verkiezingsdagen ook niet
aan humor ontbreekt, blijkt uit een bericht in
de IN H. Crt., meldende dat in een der kiezers-
vergadenngen in het district Druten de candi-
datuur van een heer Duynstee o. m. was aan
bevolen op grond dat zijn schoonvader generaal
was geweest. leder kiezer kende den candidaat
daar en leder was bij hem weikom, al kwam hij
ook op klompen.
De tegencandidaat Rijke deelde op een latere
byeenkomst mee dat hij een onderzoek had in-
gesteld waar de militare gaven van zijn schoon-
vader. Die waren niet bijzonder groot geweest,
hy had het met verder kunnen brengen dan
korporaal, wat naar de heer Rijke hoopte voor
de kiezers geen reden zou zijn, zijn candidatuur
met te steunen. By hem kon ieder komen,
al kwam men ook op bloote voeten. Als manu-
iacturier beschikte hij over een party kousen,
die hy voor zulke kiezers over had. Kon hij
net missen, dan kreeg de kiezer er nog een paar
klompen by. r
Tegen het verwijt, dat hij socialist was, meende
y zich met beter te kunnen verdedigen dan
rTi7gw uin,S Uit te noodigen met hem ons
geliefd Wilbelmus aan te heffen, waaraan vol
daan werd.
debit I -- 6 ,,aSgeu wuiven elkaar vrien-
t06' Stridke" zeIdk streelend tegen elkaar.
Een meneer!
lici?tepfl°Ch$endtreiri Schoof het perron uit het
geiknhoudr6n' f°nden Glkaar m°n^eTeenngeVan"
ziekeneunge ontevreden gezichten VerZEmellng
Gevoelloos glijdt de blik over den eenen
zynmeneerschapzwaartedemonstreeren Ookhoest
fay te opzettelijk hard, is hij luidruchtt Te
te veel tege" de k°eIieS' heeft
daarvan on demr T< binaen^bvacht en een
aaarvan op de bank laten zetten, zoodat de
voor'.frd^e"e ZS" beMM "'et ks"
Vijandigheid en stilte
Dan komt de conducteur. Beleefde groet
met wellevend bescheiden gebaar wordt het
kaartje opgevraagd beleefde groet na -
volgende reiziger aan de beurt: de .meneer"
het kaartle "J'G worit
gesmeten onT/ 1,1 g getrokken ^n neer-
op g^d. waarran hel
«p0med°t"i.vK' raaPf M »P.
aan m! 6 ,bu,glBg biedt h9 het weer
.Meneei strekt achteloos de hand uit
D, pardon, zegt de conducteur. En met
op (len grond en gaat verder.
Die slag was voor hem.
.Meneer" zette .geen gezicht", en het on-
noozele kaartje was een uur lang telkens weer
"isselden v de I1"1,,0 Mitten
gSerde. '•"'"Hoadipg „a.rin pret
Die boon was vernietigend.
(Preanger Bode.)
Welleshv t*^eS-student®n aan da universiteit te
VVellesly in Massachusetts, hadden een paar iaar
7a ,<Vlub onder def naam
vyfduizend-dollar-per-jaar-club.
danA1dri!.eden VerpIicbten zich- niet te trouwen
Jaar na Promotie en dan alleen met
ZrdiendV6" ^duiz-ddollarsper
De dames hebben hun belofte echter niet
kunnen houden. Velen trouwden afvoor de
promotie, velen ook met mannen die minder
verdienden dan de fatale som.
£)e club is nu ontbonden. (N, R. Crt;)
In 7 D°u°id d?0r, slai]gen en wilde dieren.
In een blauwboek' wordt opgave gedaan van
het verlies aan menschenlevens door slangen en
7dio InTtT ®ngelsch-lndib' van 1880 tot
In net laatstgenoerude iaar werden 3389
menschen doon wild7 dieren gedoL, waa™
-e door tygers, 366 door luipaarden, 428 door
wolven en beren, 77 door olifanten en hyena's
244 door krokodillen en aligators, 51 Tor
hoidenZ7nne2205ddOOr bUffeJs' 24 door wiIde
slangen ^erd f i^ WlO^r
dooif ii ia i personen ge-
dood, 1114 meer dan in 1909. Bencmlen be
het Meeuwenaandeel", als men° het zoo
mag n°emen Jn eeQ lan(J wMr
Bgt (N. T. v. G.l
fe- E T I.I DING K IV.
Van 9 tot en met 10 Juni.
Van 9 tot en met 10 Juni werden langs de
Oostsluizen alhier 23 binnenvaartuigen op! en
26 afgeschutdoor de WestsIuizeS 9 op
9 afgeschut.
en
Positie der Stoomschepen.
Si UoiBlsrke„
I
sloot te koraen of om oen eenvoudige afrastering lanes
die zyde te verbreken, kimrien voorwaarden worden ver-
bonden, en deze zullen moeten zijn het maken van trot-
toir en riool en de verdere verlmrding van den weg.
De Raad kan dus in geen geval in moeilijkheden komen,
nocti behoeft de gemeente eenige kosten ten behoeve van
de toekomstige bewoners te maken, indien slechts bii de
vergunnmg voor stratenaanleg de voorwaarde vvordt be-
dongen door den inspecteur in een vorig sohrijven be
doeld, waarbij zoo noodig nog te voegen is dat de maat
schappij zal toelaten dat de aardenbaan buiten de ver-
harding voor rekening van derden wordt verhard en ter
plaatse een rioleering wordt aangelegd, op de wijze als
Burg, en Weth. zullen voorschrijven.
Overneming der straat voor en aleer de geheele straat
in orde zal zijn gemaakt, moet de inspecteur om redenen
van practischen aard ontraden.
De Voorzitter stelt in verband met ditschrijven namens
Burg. en Weth. voor om het ingediende stratenplan goed
te keuren, onder de volgende voorwaarden
le. dat de weg geheel moet aansluiten aan den Pro-
uiuci a(lU3J
vineialen weg en aan het Buthdreefje.
2e. dat de weg moet voorzien worden van een keibaan
ter minste breedte van (4 of 5) Meter met waaiervormige
aansluiting aan den Provincialen weg, bestaande uit keien
i de groeven van Quenast of Bessines zoogenaamde
recoupins faceonees metende aan den kop ten minste
J X 25 c.M. bij eene minste hoogte van 12 c.M. tusschen
JJoorniksche kantsteenen tenminste dik 10 a 12 c.M. hooo-
c.M. en lang 35 a 45 c.M. en dat aan de zuidzijde
grenzende aan den spoorweg over de geheele lengtenaast
de bekenng de weg moet worden verhard met macadam
van - meter breedte, een en ander onder nadere voor
schriften van Burgemeester en Wethouders.
3e. dat aan de Noordzijde een sloot moet worden ge
graven, zooals is aangegeven op de teekening ingezonden
by uw schnjven d.d. 24 Mei 1913, No. 15805, welke sloot
!\oc; Sebee' nocb gedeeltelijk mag worden gedempt, over-
kluisd of overbrugd dan met toestemming en onder goed-
keuring van Burg, en Weth., die daarbij nadere voorwaarden
kunnen stellen.
4e. dat Maatschappij Mechelen—Ter Neuzen zal toe
laten dat de aardenbaan buiten de keiverharding aan de
Noordzijde ter geheele lengte van den weg voor rekenin"
van derden worden verhard en ter plaatse eene riolee
ring worde gelegd op de wijze als door Burgemeester en
Wetnouders zal worden voorgeschreven.
5e. dat de Maatschappij voornoemd in geen geval bevoeo-d
zal zijn eemge vergunning te verleenen tot overwe°- aan
eigenaars van de aangrenzende gronden of iernand anders
zonder tusschenkomst van Burgemeester en Wethouders.
6e. dat de Gemeenteraad steeds het recht voorbehoud
van de Maatschappij te vorderen dat de nieuwe weg aan
do Noordzijde over de geheele lengte door een hek wordt
atgesloten zoddanig dat het bouwen aan de straat voor do
eigenaars der gronden is uitgesloten en dat de plaatsing
van deze afseheiding alleen zal geschieden wanneer het
door Burg, en Weth. wordt noodig geacht.
7e. dat de weg wanneer deze is voltooid niet door den
gemeenteraad zal worden overgenomen, doch in onderhoud
moet blijven bij voornoemde Maatschappij en dat de
Maatschappij zich moet verbinden de sloot behoorliik
zuiver en in goeden staat van onderhoud te houden en
ook verplicht zal zijn wanneer aan den weg wordt <?e-
bouwd trottoirs en rioleering en verharding behoorliik°te
onderhoudenJ
8e. dat de weg goheel voltooid zal moeten zijn over-
eenkomstig de gegeven voorschriften voor 1 Januari 1914.
Dezo voorwaarden nader toelichtende, geeft de Voor
zitter te kennen, dat Burg, en Weth. het bepalen van de
breedte der bestrating aan den Raad willen overlaten,
doch dat zij 3 M. in elk geval te smal achten. Zii stellen
daarom voor 4 of 5 M.
De heer Smies meent dat 4,50 M. wel voldoende is.
De heer De Feijter is van gevoelen dat met 4 M. best
kan worden volstaan.
De heer Oggel vraagt of dat tyeed genoeg is om elkaar
op den weg met met wagens te passeeren.
De heer de Feijter wijst er op dat er later toch keien
bijkomen.
De Voorzitter deelt mede dat de weg aldus is ontworpen
Bangs de spoorbaan een strook van 2 M. die wordt verhard
met macadam, dan de keibestrating, laat men aannemen
op 4 M. breedte, dan komt er een later te verbarden deel
|ia" M. breed, terwijl er nog I M. overblijft voor een
trottoir, op welke plaats dan nu de sloot zal gegraven
worden.
De heer Smies acht 4 M. wel wat smal om elkaar met
wagens te passeeren.
De heer Dieleman wijst er op dat de meeste wagens
smaller zijn.
De heer De Feijter voegt daaraan toe, dat er aan de
spoorzijde een macadam-verharding komt. waarop men
dus ook kan rijden om uit te wijken,
Met algemeene stemmen wordt op voorstel van den heer
De Feijter besloten in art. 2 der voorwaarden te bepalen
dat de keibaan eene breedte zal hebben van 4 M.
De oorzitter wijst op art. 6 der voorwaarden, waar
Burg, en Weth. vooorstellen te bepalen dat kan gevorderd
worden, dat de weg aan de Noordzijde over de geheele
lengte door een hek kan worden afgesloten.
De heer De Feijter vraagt waarvoor dat dient.
De 1 oorzitter deelt mede dat de bedoeling daarvan is,
om in een uiterste geval, de bouwers, wanneer die niet
zouden willen voldoen aan de gestelde voorwaarden, den
mtweg te beletten, en de menschen reeds bij voorbaat te
overtuigen dat het nutteloos is zich tegeu de gegeven
voorschriften te verzetten.
De bedoeling is om in de toekomst alle kwesties in eens
te kunnen voorkomen en het recht van het gemeente-
bestuur onomstootelijk te doen blijken.
Het ligt niet in het voornemen van Burg, en Weth. om
aan de maatschappij de verplichting tot het plaatsen eener
afsluiting op te leggen, maar het is een voorzorg, om in
het uiterste geval, wanneer een bouwer nalatig zou zijn
in het nakomen zijner verplichtingen tot het maken van
de bestrating, rioleering en troittoir, hem alien uitweg af
te snijden.
Er is in de bouwverordening ook een bepaling, die
Burg, en Weth. de macht geeft tegen onwilligen op te
treden, n.l. art. 3, waarin is bepaald dat het bouwen aan
een openbaren weg verboden is, zoolang die niet aan de
voorwaarden voldoet.
De heer De Feijter meent dat art. 3 der bouwverorde
ning dan al voldoende macht geeft. Bovendien staat er
m art. 5 der nu voorgestelde voorwaarden dat de maat
schappij geen recht tot overweg mag verleenen.
De oorzitter stemt toe dat er reeds verschillende
bepalingen zijn die het bouwen kunnen belemmeren, maar
Burg, en Weth. achten het toch nuttig de bepaling van
die afseheiding er ook in te zetten.
De heer Oggel wijst er op, dat er voor afseheiding een
sloot wordt gegraven en die mag niet worden overbrugd.
Ban kan men nooit een uitgang krijgen.
De Voorzitter geeft ook dit toe, toch heeft de voor-
waarde nog rneerderen waarborg.
De heer Oggel merkt op dat er zou kunnen bepaald
worden dat de afseheiding moet worden gemaakt voor
zooyer het noodig is, want er zouden gewillige en on-
wiliige bouwers kunnen zijn en voor de gewillige is het
met noodig.
De heer Kruijsse betoogt, dat het werkelijk strekt tot
rneerderen waarborg. De maatschappij mag wel geen
recht tot overweg geven, maar als de weg er eenmaal
ligt. en er zijn personen die overweg nemenheeft zij er
geen belang bij dat tegen te gaan. En dan kan de Raad
toch ook maar moeilijk tegen de maatschappij gaan zeggen
je moet dien weg weer opruimen.
Wanneer dan ongeoorloofd gebruik van overweg ge
maakt wordt, hebben Burg, en Weth. het in de macht
het maken der afrastering te gelasten en blijft de maat
schappij dus ook belanghebbende.
De heer Oggel meent dat het zee^SS^ST
als iernand een hrug over de sloot wierp, dan liet men'
die eenvoudig weer opruimen.
De heer Kruijsse merkt op,'dat dit zoo maar niet gaat
De oorzitter is door de opmerking van den heer 0<ml
juist weer gesterkt in de meening dat de voorgestefde
oor waarde zeer nuttig is. Bovendien kan er geen bezwaar
ijn tegen de opname en hier kan zeker gezegd worden
dat het overbod.ge niet schaadt. In vergunningen van
e provincie of van den staat ziet men gewoonTiik ook
aBe^valS„P1enfoorzLPngen0men' °m m°gel«k 111
zou 'zijnTm tfaald Wn"ink ?e yeZgen'llseen afsche°d°in|
?emaakt wordt zooals die vanwege de spoorwegmaatsehapnii
zP u deXn da daar-de ma;ltschaPPij anders Shien
hot 1ZT JJzeren weg wordt bedoeld, wat in
het 0eheai niet in het voornemen licrt
De heer Bamaitre acht het ook noodig dat de voorwaarde
wordt behouden, de maatschappij zal het aanleggen van
den weg daarvoor niet laten.
h»mti heei" .Krul-isse,noemt het een uiterste middel om te
jeletten dat iernand op den weg kan komen.
verminning ^m'hT °P dat Burg' en Weth- 01*
niet m orde gemaakt is" WeigereU alS d® straat
De Voorzitter verklaart bepaald prijs te stellen op behoud
de naVn°hTardeu' ]"J WU dat Wel eens "ader toelichten in
derR emd derzittmg te houden besloten vergadering.
voorwaarde. genoegen met het behoud dier
De heer Oggel wijst op art. 7, waarin is bepaald, dat
de maatschappij de trottoirs en rioleering door derden
gelegd, moet onderhouden. n
dee5enVeHbaatndl i*1'® bel:)aling zou hiJ het billijk oor-
deelen, dat de aanleg in art. 4 bedoeld door Burg, en
Weth. zal worden voorgeschreven »in overleg met de
:[;00;,:hgmai,ts,chappjj. A'S ondel'houdsplichtige heeft zij
er althans belang by, dat er voor de rioleering goedi
juizen en van voldoende afmetmg worden gebruikt.
e oorzitter acht het geen bezwaar dat aan art. 4 toe
besloten6'1' Waar°P met alKemeene stemmen aldus wordt
„i?eo he0Ii KruiJsse stelt nu de vraag wat er moet ge-
sclneden ten opzichte van den heer De Feijter, die ver-
moedelyk van de spoorwegmaatschappij reeds recht van
uitweg verkregen heeft. Deze heeft langs den weg een
dat^da H°P Zal j11®*, worden gebouwd, met het gevolg
dat daar dus in de kom bij den Provincialen we<? ten
eeuwigen dage een sloot zal blijven, die door de°om-
wonenden zal worden gebruikt om er allerlei vuil in te
werpen, zooals dat ook elders geschiedt.
Spreker weet bij ervaring hoe dat gaat. Hii heeft land
by den voormaligen molen en dan moet meii eens zien
wat vooral in den schoonmaaktijd in die sloot wordt "e-
worpen, oude ketels, kaf uit de bedden, enz. enz De
politieverordening verbiedt zulks wel. maar het is niet
gemakkelyk de overtreders te betrappen, dan zou er wel
voortdurend een politieman bij moeten staan. Er ontstaat
1 DR is00rei.eenni,ikVU1!e b°e' ®®n 0"S«wenschte» toestand
nllri eigenlyk de oorzaak, ,dat hij wel eenig bezwaar
heeft tegen de goedkeunng van het stratenplan.
De heer Smies meent dat het missehien .wel eeni" ver-
schil zal maken dat de eigenaar er bij woont.
ue heer Dieleman veronderstelt dat, als het werkeliik
een vuile boel wordt, de heer De Feijter daarin aanleidin*
zou kunnen vimlen om dat eindje sloot te rioleeren.
De Voorzitter wijst er op, dat er toch zooveel slooten
bes aan die in het geheel niet vervuilen.
De heer Kruijsse erkent dat, maar dat zijn dan slooten
De VoWaatigeen menSCh6n in de orngev»'g wonen.
dot do 16ru W'JSt °P dat de voorwaarden bepalen,
houden nCphatP?IJt i Sl°0t voortdurend moet schoon
uden. Hy acht het ook met vaststaand dat die toestand
daar ten eeuwigen dage zoo zal blijven. toestand
een Krllijs,se wil dan daarvoor in de plaats ze°-ge»
een groot aantal jaren. Het laat zich niet voorzien dit
n het perceel van den heer De Feijter, huis met tuin
heeft verandering zal worden gebracht. Overigens
men heeft ff ®enSi het op voorbeelden en
men heeft hier ook bv. in het Buitenwegje kunnen zien
He h nee£ Sl00t in een beb°uwde kom gaat.
daf oudrtet6! jter mer^ °P dat het overal voorkomt
ketels enz. m slooten worden geworpen. Hij
vraagt waiir de sloot zal moeten uitwateren.
le^ V, a°rz!tter deeIt raede dat daarvoor eene goede <m-
legenheid is, in een sloot van den polder.
Ue heer Kruijsse noemt het ook nog het ergst dat
,daar aan de heGr De Feijter een droge sloot zal worden
omdat er geen water doorloopen zal.
vernlich^woHt'df'6^3?'1'' udat de sPoorwegmaatschappij
IZfP m ,e sloot scboon te houden: geschiedt dat
De heer6 Diel Za' Ziij W°rden aangezegd het te doen.
geschiedt. D'elema" merkt °P» dat bet dan nog niet altyd
e„rWeth°tte wordt het stratenplan onder de door Burg.
h- voorgestelde voorwaarden, zooals die in de ver-
gekeunf ZIJ" gewldziKd' met algemeene stemmen goed-
Senoemen lid Algemeen Burgerlijk Armbestuur.
e Voorzitter stelt aan de orde de benoeming van een
vnnr H h Algemeen Hurgerlijk Armbestuur, w°egens het
oor de benoeming bedanken van den heer Knieriem
HamergTnTlCBrakmaWn0rden aanbevolen de heeren H- d«"
ma^S^H^den f,temmi"S verkrijgon de heeren I. J. Brak-
RD 5' H' den Hamer 4 en J. K. Vink 2 stemmen.
den heer RrT T-16 stemmi"g worden uitgebracht op
Bij de nu volgende tusschenstemming wordt met 5
mXTen heT^T °P "Z. Vi"^esHst daTdeze
et den heer Brakman in herstemming zal komen 4
vanTnwaarde. UItg®bracht op den heer Den Hamer en 2
Bij de daa.rop volgende herstemming wordt benoemd
•O. Omvraag.
De heer Dieleman vraagt hoe het staat met het nlaat-
sen eener heniing langs den weg bij het viaduct van de
spoorwegmaatschappij. Hij wijst op het daar bestaande
gevaar voor het verkeer. uesiaanae
De Voorzitter antwoordt dat hij voor Burg, en Weth
teT pTaaterheeftTanSvmaS6 d6r Spoorwegmaat-happy
De oorzitter sluit hierna de vergadering.
VLAG.
NAAM.
Van en naar. Lading
9 I Eng. 8.8.
idem
idem
9 Eng. s.s.
Deen. s.a.
10 Eng. s.s.
9 Eng. s.s.
10 IRuss. s.s.
Voo* Ter Weazen
Thames 3054 New-Castle
Levenwood 2239 jMiddelsbro
Egret I 3945 Liverpool
Voor Cient I
Juno
Svend
Pandion
2562
3777
3619
Hull
Bappvik
Glasgow
kolen
ijzer
stnkg.
stnkg.
hout
8tnkg.
ledig
idem
Van dent i
Horden i 4059 New-Castle
Schuwalow| 4995 jGrangem. 1UBU1
Daar Gent. 8