Gemengde berichten. Middelen van vervoer. Handelsberichten. 1 Te Spijk (Gr.) is de avbeider J. t. W. Donderdag bij bet zichten door de warmte be- vangen en tengevolge daarvan overleden. Een zoontje van den ploegbaas Evers te Winschoterzijl is Zaterdag onder neervallend paalwerk geraakt en aan de gevolgen overleden. Te Doom is een 21/, jarig meisje onder een rijtuig geraakt en aan de bekomen ver- wondingen overleden. Aan de Prov. Gron. Ct. wordt geraeld, dat onder Paddepoel 40 boeren hebben getracht den dijk van het Reildiep door te graven om water in de slooten te krijgen. Toen ze bijna met het werk gereed waren, werden zij door de marechaussees overvallen, die 3 hunner arresteerden. Vrijdag werd te Nieuw-Helvoet op bevel van de Rotterdamsche rechtbank gearresteerd en gevankelijk naar Rotterdam gebracht de 20jarige J. H., directeur van een assurantiekantoor, aldaar. H oogst waarschij nlijk staat dit in verband met een geval van oplichting, waarvan hij sedert lang werd verdacht. Hoe groot het gebrek aan ijs in ons land is, kan blijken uit het feit, dat toen nauwelijks de bladen hadden gemeld, dat het stoomschip „Firda" met een lading ijs te lJmuiden was aangekomen, de aanvraag, tegen meer dan 21/s maal den gewonen prijs, zoo groot was, dat het schip meer dan uitverkocht was. Onmid- dellijk na de tossing vertrekt het stoomschip voor een nieuwe lading. De ijsprgzen in Noor- wegen stijgen boven het driedubbele. Naar aanleiding van den zelfraoord van den milicien-soldaat H. C. Reupers, van het bataljen infanterie te Maastricht Reapers joeg zich op den avond van den 31en Juli te Sint Pieter een kogel door het hoofd werd een omvangrijk onderzoek ingesteld. Nu is gebleken dat hij herhaaldelijk werk moest verrichten, o.a. schoenen lappen, voor en ten huize van den sergeant-majoor. Op den bewusten avond was Reupers te laat in de kazerne gekomen hij werd deswege ge- straft door den compagniescommandant, kapi- tein Vogel, met 8 dagen kwartierarrest. Deze straf moet geweldigen indruk op Reupers heb ben gemaakt. Aanstonds vertelde hij aan eenige personen, dat hij onschuldig gestraft was met 8 dagen arresthij had zoo laat bij den ma joor moeten werken. Deze had hem gezegd ,/Als je te laat komt, zeg dan dat je naar Eijsden geweest bent, en dat je je verlaat hebt." In de Rijnhaven te Karlsruhe lag een boot de //Mannhemia" gereed om een aantal bezoekers van den katholiekendag te Mainz daarheen te vervoeren. Men moest de boot van den wal af bereiken over een lichter en terwijl de passagiers aan boord gingen, had zich een 60tal menschen op dien lichter verzameld, wachtend op hun beurt. Eensklaps bezweek het dek van den lichter en stortte onder hevig gekraak in, zoodat alien in het ruim terecht kwamen. Toen met groote moeite en onder een hevige paniek alien weer boven gebracht waren bleek dat 5 personen, waaronder 2 vrouwen, ernstig gewond waren, terwijl nog 15 lichtere kwetsuren hadden be- komen. De verwondiugen bestaan hoofdzakelijb in beenbreuken. Een geweldige brand, die in de fabriek van glaswerken te Teplitz uitbrak en ook nog een daarnaast gelegen fabriek aantastte, heeft een schade aangericht van 10 millioen kronen. 1300 menschen zijn dientengevolge zonder werk. Zelfontbranding van stroo voor de verpakking wordt als oorzaak opgegeven. Een Sekundarbabn-historie uit Mecklen burg In een Mecklenburgsch landstadje woont een schuchter jongeling, die verliefd was op een meisje, maar haar, naar de traditie der schuch- tere jongelingen, niet ten huwelijk durfde vragen. De familie van de jonge dame zag wel, dat de jongeling zijn hart verloren had, maar daar het maar niet tot een declaratie kwam, besloot men de zaak te forceereu. Een oom van het meisje vroeg moeder, dochter en schuchtere vrijer op een middag ten eten. Na het eten gingen oom en schoonmama een dutje doen en werd het jonge paar alleen gelaten. Toen zij echter na 2 uur terugkwameD was er nog niets gebeurd en zat. de schuchtere nog steeds verliefd naar het voorwerp zijner keuze op een afstand te lodderoogen. De jonge dame zat woedend als een kat te blazen, vanwege de warmte heette het. Toen oom en ma binnenkwamen, stond het meisje op en ging de kamer uit, gevolgd door de moeder. Zij verklaarde, dat ze er nu genoeg van had en dat ze den laffen kerel niet eens meer wilde hebben. Ze wilde weg, dadelijk. En zoo geschiedde hetmoeder en dochter gingen naar den trein. De schuchterheid des verlietden jongeling was oom toch ook wat te bar. Toen de dames weg waren, nam hij den jongeling onder handen en vertelde hem ronduit wat er was voorgevallen en waarom de dames weg waren gegaan. Dat was den vrijer te veel. Hij vroeg om een paard sprong er op en reed den trein achterna. Spoedig had hij hem ingehaald. Hij zag moeder en dochter voor het raampje van een coupe 2e klasse zitten, reed naar het raampje toe en terwijl hij het stoomros bijbield, declareerde hij zich. De jonge dame was zoo ontsteld, dat zij eerst geen antwoord gaf. Toen de jon geling echter dreigde den trein tot staan te zullen brengen door den machinist van zijn locomotief af te sleuren, lispelde de schoone het jawoord. In de wachtkamer van het eerstvolgende station werd feestelijk de verloving gevierd. In Miinchen is door een der brouwerijen reeds een circulaire verspreid geworden, waarin op de grootst mogelijke zuinigheid met ijs wordt aangedrongen. Men vreest, dat, wanneer het heete weer nog eenige weken blijft voortduren, de geheele voorraad natuur-ijs, in den winter in de koelkelders opgeslagen, zal verbruikt zijn, terwijl met kunst-ijs, dat ten deele door de brouwerijen zelf, ten deele door ijsfabrieken wordt vervaardigd, op geen stukken na het gewone verbruik bestreden kan worden. Het beste is de Lowenbrauerei er aan toe. Deze brouwerij heeft buiten Miinchen een zeer groote koelkelder den afgeloopen winter met uatuur-ijs gevuld en kan met haar eigen ijs- fabriek dagelijks 200,000 Kg. ijs produceeren. Zij verbruikt echter in eigen bedrijt en om de behoeften harer klanten te dekken, dagelijks i/s millioen kilo ijs. De andere groote brouwe rijen kunnen tot nu toe aan de eischen vol- doen maar de ,/vereenigde ijsfabrieken", waarvan een aantal brouwerijen hun ijs betrekken, denken er reeds over ijs uit het gebergte aan te voeren. Uit een dergelijk reusachtig ijsverbruik kan men afleiden, hoe dorstig de toch al tamelijk aan Cambrinus offerende Miincheners bij deze warmte zijn. Een dagelijksch gebruik van 18—20 liter bier moet, volgens menschen die het weten kunnen, geen uitzondering zijn en de pachters van verscheiden groote bierlokalen en tuinen hebben verklaard, in de afgeloopen maand Juli alleen meer bier omgezet te hebben dan gedurende den geheelen vorigen zomer. Men begrijpt, welk een ramp het voor Miin chen zou zijn, als het bier tengevolge van ijs- gebrek ongenietbaar zou worden. geroemd, maar de prijzen worden hoog ge houden door de rijzing der voederartikelen. lnl. en Buitenl. Meel houdt hiermede gelijken tred en noteert circa 1ji gulden hooger. Men noteertJarige Tarwe 7,a 9,50 per hectol. Nieuwe puike 8,50 a 9,— goede 7,50 a 8,per hectol. en per 100 kilo Essex van 10,a /ll,overige soorten 9,50 a 10,— Rogge per hectol. 5,50 a f 6,— en per 100 kilo 7,a 7,50; Wintergerst per hectol. 5,— a 5,75 Chevalier 6,a 6,20 Gerst per 100 kilo /8,25 a 8,75 Chevalier 9,25 a f 10,50 en daarboven. Haver 8,40 a 9,en per hectol. lange 4,a 4,50 dikke 5,— a 5,50Paardenboonen 7,— a 7,75; Witte Boonen 14,a 16, Bruine Boonen 12,a 15,-Kroon- erwten 15,— a 17,—Voedersoorten 6,50 Kanariezaad 6,— a 7,75 en per 100 kilo 12,— a 12,50. Buitenl. Granen. Tarwe vast en hooger. Rusland is zeer willig. Rogge, Gerst en Mais hooger. Tarwe per 2400 kilo 200 a 240 Rogge per 2100 kilo, Helena /155 Taganrog 150; Gerst 157 Amerik. Mais 146 a 147 Donau grove 143. Odessa 142 per 2000 kilo Boekweit 168 per 2100 kilo. Grutten 230 Haver 7,10 a 7,50 per 100 kilo. Meel. Prima inlandsch en prima Belgisch 12,50 a 13,— le soort inl. en le Belg. 12,a 12,50 Zeeuwsche prima 13, ongebuild 11,75 Duitsch patent 13,25 le soort Fransch 10, a 11,extra puik Hongaarsch 20,a 21,prima Amerik. patent 14,25 a 14,50 le soort 12,25 a 13,— 2e soort /ll, a/11,50; Roggebloem prima 9,50 a j 10,50; Duitsch 8,75 9,50 per 100 kilo. Runderprijzen 70 a 84; Ossen 68 a 80; Stieren 60 a 70; Kalveren 85 a 110; Schapen 44 a 50; Varkeus 44 a 49 cent per kilo. M e 1 k k o e i e n 145 a 285 Kalfkoeien 160 a 310 Stieren 125 a 240; Vaarzen /110 a 140 Pinken /80 a yilOj vette kalveren 60 a 90 fokkalveren 16 "a 20nuchtere 12 a 15Biggin 10 k 13 alles per stuk. Aardappelen. Westl. ronde 2,80 a 3,40 Zeeuwsche 2,60 a 2,70 Eigen- heimers 2,20 a 2,40 Geldersche 2,40 per mud. Kleine de helft lager. Boterpiijzen in vaten 56 a J 62 en stukken van 1/3 kilo 771/2 a 82^ cent. Zeeuwsche eieren 4,50 a 4,70; Buitenl. 4,— per 100 stuks. Z o e t e m e 1 k s c h e kaas /26 a/33, per 50 kilo. Leidsche kaas 69,a 96, per 150 kilo. L ij n z a a d vast 20,a 20,50. Koolzaad 12.— per hectol. en per 100 kilo 18,— Karwijzaad 10,75 a 11,per 50 kilo. Amerik. Petroleum loco per 100 kilo 10,— a 11,15, Antwerpen 19s/, fr. Sept. 20 fr. Java-koffie in balen gewone soorten 47 cents en dito Santos 37 cents per half kilo. Beetwortel-suiker willig door aan- houdende droogte in produceerende landen Aug. 175/aOct/Dec. 161/,. Geraffiueerde zeer vast 22, Ter Neuzen, 14 Aug. Boter per 1/s K.G. 0,721/s. Eieren 26 stuks 1,05. Positie der Stoomachepen. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. /EETIJD1NU EN, Van 11 tot en met 13 Aug. Rotterdam, 14 Augustus. Binnenl. Granen. Detropischewarmte oefent haar invloed uit op de handelszaken, niettegenstaande de qualiteit van den nieuwen oogst der Graansoorten veel beter is dan ver- leden jaar door den natten zomer. Ook het nieuwe gewas in het buitenland wordt zeer a 'Per NeuzeuBrussel over Lokeren. Spoorweg Ter Neuzen Mechelen. Van Ter Neuzen over St. Nicolaas uaar Gent. Vau Gent over St. Nicolaas naar Ter Neuzen. Stoomtramweg H ulst Walsoorden. Van 11 tot en met 13 Oostsluizen alhier 49 binn afgeschut; door de Westsl. Aug. werden langs de envaartuigen op- en 55 45 op- en 34 afgeschut. en daar dit juist het geval was, heeft spreker hem daar- heen verwezen en zijn ze nu daar bezig. Spreker acht het materialenmagazijn ook geen geschikte plaats en gelooft dat het gebruik van het bovenlokaal alleen verboden isop advies van Van Petegem, die daar tegen is omdat de menschen dan naar boven moeten en hij wat meer vuil moet opruimen. Spreker zegt dat dit niet aangaat en dat men door dusdanige behandeling van een rijks-ambtenaar zich wel eens leelijk in de vingers zou kunnen snijden. De Voorzitter wijst er op dat het morgen loting voorde militie is. de militiecommissaris is ook een rijksambtenaar en wat zou die er wel van zeggen indien er tijdens de loting in een nevenlokaal zoo geklopt en gehamerd werd als bij het ijken geschiedt? Een bovenlokaal is wegens de dreunmg daarvoor met geschikt. Er moet ook met de plafonds rekenmg worden gehouden, die lijden er veel door en hebben aan de ge- meente veel geld gekost. Wii dachten daarom, toen ik er met den secretans over sprak vervolgt spreker geen toestemming te moeten verleenen op die grondengeenszins vindt dat oorzaak in oppositie van den veldwachter. Het lokaaltje hier onder, voor bergplaats dienende komt mij zeer goed bruikbaar voor die mijnheer is wel wat veeleischend, liet is schoon- gemaakt en de leden kunnen zich daarvan overtuigen. De heer De Jonge merkt op dat, als die mijnheer er o-enoegen mee genomen had, hij dan morgen de loting ook zou hebben gehinderd, want dan was dat gehamer iuist onder de lotingszaal. De Voorzitter ontkent dat, op een vasten bodem maakt het zooveel leven niet als op een zolder. De heer De Jonge is toch niet over de behandeling van den iikmeester tevreden en ook niet over het gebruik dat van de gemeentelijke bergplaats, die gebruikt wordt voor bergplaats en reparatie-inrichting van fietsen. De Voorzitter verklaart dat dit zoo erg met iser staat wel eens een fiets, hoogstens twee, maar dat hindert toe 1 niemand. De heer De Jonge meent toch dat het met aangaat een gemeentebergplaats voor fietsenwinkel in te richten. c. De heer Wisse vraagt of er nog geen rapport is van de brandweer omtrent de laatste oefening. Naar hij meent was het materieel niet te best in orde. De Voorzitter deelt mede dat nu een rapport is mge- komen maar nog niet door Burg, en Weth. behandeld. Is dit geschied dan zal het bij den Raad aanhangig worden gemaakt want er zal wat moeten gedaan worden om het in orde te krijgen. Er is gebleken dat de 3 brandputten in zeer onvoldoende mate water bevatten. Het stond maar 1,35 M. tot 0,94 M. hoog. De heer De Klerk Het is nu zeer droog. De Voorzitter acht het onverantwoord het zoo te laten. Brand komt onverwacht en vraagt niet naar droogte. il. De Voorzitter deelt mede dat nu in den put bij 't Veer, liadat die schoongemaakt is, overvloedig water ver- kregen wordt. e. De heer Wisse vraagt of er al een plan bestaat voor het maken eener betere afscheiding van het terreirf van den gedempten brandput van het erf der kerk. De Voorzitter antwoordt dat dit no wacht op een nadere beslissing van hetgeen met dat terrein geschieden zal. Er is al eens een plan gemaakt om een ijzeren hek tezetten aeliik aan dat der kerk, maar dat was zeer duur. Later zal het wellicht goedkooper kunnen. Burg, en Weth hopen daarom dat het kerkbestuur nog wat geduld zal hebben. Hierna sluit de Voorziter de vergadering. 8.8. S.S. 8.8. HARALD in lading te St. Petersburg voor Ter Neuzen. JENNY in lading te Riga voor London. RICHARD in lading te St. Petersburg voor New- Castle on Tyne. ELISABETH in lading te St. Petersburg voor Ter Neuzen. HELENA in lossing te Kroonstad. MAGDALEN A in lading te St. Petersburg voor Ter Neuzen. Amsterdamsche t ij d. v. Ter Neuzen n. Gent 5,56 8,52 12,19 2,50 5,31 8,35 Sluiskil 6,04 9,00 12,27 2,58 5,39 8,43 Sluiskil (brug) 6,07 9,03 12,30 3,02 5,42- 8,46 Philippine 6,11 9,07 12,34 3,06 5,46 8,50 Sas van Gent 6,19 9,15 12,43 3,15 5,55 8,59 Greenwichtijd. (aankomst 6,04 9,00 12,28 tselzaete (ver(rek 6 22 9,08 12,41 Aank. te Gent (kl. St.) 6,54 9,40 u te Gent (gr. st.j 7,08 9,53 1,24 4,00 6,37 9,41 3,00 8.18 5,40 5,50 8,44 8,59 0 VLAG. 13 Eng. s.s. 11 Eng. s.s. 12 Deen. s.s. Eng. s.s. idem Fran. s.s. 13 Eng. s.s. idem Zweed. s.s. Eng. s.s. idem Deen. s.s. 11 Ned.mot.sch Eng. s.s. idem Daitsch s.s 12 Russ. s.s. Belg. s.s. Fran. s.s. Eng. s.s. idem idem 18 idem idem idem Russ. s.s. NAAM MS. Voor Ter NeuzenI Cattersty Rawcliffe Svenholm Don City of Erankfort Barthelemy Middleh. Castle Hessle Emma Hamma Mersey Truro Egholm Van Angelina Harelda Avocet Lisbeth Cords Graf Todleben Leda Voltaire VVark worth Astrologer Rawcliffe Don Roscawen Otto Gen. Kutusow 1890 |Skinning. tjzer Gent 1 2450 Goole kolen 3961 1 Sarva hout 2658 Goole stukg. 2597 Swansea erts 4178 Antwerpen stukg. 12831 Galveston idem 2695 Goole kolen ;i576 Emden ledig 3075 Goole stukg. 2367 Hall idem 3815 Narva hout Gent 1 1007 Antwerpen ledig 3645 Belfast stukg. 3985 Liverpool idem 2557 Rugenwalde phosph. 4198 Seaham ledig 540 VlissiBgen idem 7503 Cardiff idem 1862 New-Castle stukg. 2580 Leith idem 2450 Goole idem 2658 idem idem 5480 Cardiff ledig 2367 Hull stukg. 5469 SunderlaDd ledig Greenwichtyd. v. Gent (gr. st.) n. T. N. 5,17 8,19 11,50 Gent (kl. st.) 5,29 8,31 12,02 (aankomst 6,01 9,03 12,34 Oetzaete (vemek 612 9jl0 12,43 Amsterdamsche (aauk. 6,37 Sas van Gent [venrek 6>42 v. Philippine 6,50 Sluiskil (brug) 6,54 t Sluiskil 6,57 Aauk. te Ter Neuzen 7,05 9,35 9,40 9,48 9,52 9,55 10,03 2,15 2,27 2,59 3,02 t ij d. 1,08 1,16 1,23 1,27 1,30 1,38 3,27 3,32 3.40 3.41 3,47 3,55 5,04 5,16 5,48 5,55 6,20 6,25 6,33 6,37 6,40 6,48 7,56 8,09 8,04 8,5s 9,24 9,30 9,38 9,4-2 9,45 9,53 CORRESPONDENT1E. Greenwichtyd. v Selzaete n. Eccloo 6,15 9,10 12,38 3,43 5,50 8,57 t Eecloo n. Selzaete 5,11 8,12 11,29 1,27 4,52 7,05 Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,11 9,12, 12,47 6,49 en 9,21 (De trein van 9,21 loopt niet verder dan Moerbeke). Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,16 7,15 11,58 5,00 8,16 Gent n. Brussel 7,19 10,02 1,32 4,15 6,58 9,50 7 Brussel n. Gent 5,58 9,32 11,40 3,57 6,14 7 Gent n. Ostende 8,21 11,03 11,13 5,35 6,40 9,54 7 Ostende n. Gent 6,33 8,48 11,02 11,34 3,20 5,33 5,40 v. Ter Neuzen 5,56 8,52 12,19 6,31 v. Selzaete 6,11 9,12 12,47 5,49 r. Brussel 10,04 12,41 3,81 9,16 v. Brussel 5,25 10,15 2,02 6,17 a. Selzaete 9,10 12,43 5,55 8,59 a. Ter Neuzen 10,03 1.38 6.48 9,53 Am. Gr. Am. T. Amsterdamsche Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst 6,58 7,05 7,12 7,19 7,27 10,00 10,08 10,17 10,26 10,38 t (j d. 1,48 1,56 2,04 2,13 2,22 6,12 6,20 6,29 6,37 6,46 d8,25 8,33 8,40 8,66 Clinge St. Gillis Aank. te St. Nicolaas Vertr. u Aank. te Mechelen 2,18 2,26 2,36 3,00 3,57 6,42 6,51 7,02 7,14 8,14 8,54 9,17 10,14 Greenwichtijd. 7,20 10,36 7,29 10,45 7,38 10,54 8,22 10,57 9,17 11,55 Deze trein rijdt alleen op Zondag tot en met 10 Septem ber en ook op 15 Augustus, G r e e n w i_c h t ij d. v. Mech. u. St. Nic. 6,38 b7,53 St. Nic. n. T. N. 7.48 8,46 St. Gillis 7,57 u Clinge 8,06 9,02 Amsterdamsche 7 Hulst 8,38 9,33 Kijkuit 8,45 7 Axel 8,52 Sluiskil 8,59 Aank. te Ter Neuzen 9,07 9,58 10,32 11,43 11,55 12,07 t ij d. 12,58 1,05 1,12 1,19 1,26 1,29 8,05 8,16 3,26 8,58 4,05 4,14 4,2 2 4,28 Van en naar. Lading 6,20 7,15 7,25 7,35 8,(6 8,18 8,20 8,27 8,34 Deze trein rijdt alleen des Zondags tot en met 10 Sep tember en ook op 15 Augustus. CORKESPON DENTIE. Greenwichtijd. v. St. Nicolaas n. Antwerpen 8,23 11,44 2,52 7,16 v Antwerpen n. St Nicolaas 6,47 10,40 2,06 6,18 7 St. Gillis n. Moerbeke 8,01 11,20 3,26 7,30. Moerbeke n. St. Gillis 6,45 9,59 11,15 1,20 6,15 it Mechelen n. Brussel 9,24 11,59 4,14 8,18 10,26 7 Brussel n. Mechelen 5,59 6,54 9,36 12,43 5,45 Mechelen n. Leuven 9,31 12,35 4,19 10,29 Leuven n. Mechelen 5,35 9,34 10,03 12,27 5,17 v. Ter Neuzen 6,58 10,00 1,48 6,12 Am. T. St. Nicolaas 8,17 11,83 2,49 7,15 Gr. T. Aank. te Gent (Waes) 8,52 12,41 3,3 5 8,23 Gent (Znid) 9,10 12,52 3,48 8,34 v. Gent (Zuid) 6,01 10,20 1,46 5,47 Gr. T" Gent (Waes) 6,27 10,33 2,03 6,01 7, 7 St. Nicolaas 7,48 11,43 3,05 7,15 7 Aank. te Ter Neuzen 9.07 1,26 4,28 8,34 Am. T. Amsterdamsche tijd. v. Hulst, Station 5,05 Poatkantoor 5,08 7 Dubbele Poort 5,11 Tivoli 6,14 Rustwat 5,20 Terhole 5,25 7 Hoefkensdijk 5,83 Kuitaart, Tol 5,38 Kloosterzande Tasdijk 5,46 7 Dorp 5,49 Walsoorden KruiBweg 5,52 Aank. Walsoorden, Dijk 6,00 8,00 -J-10,45 1-2,25 5,30 *8,05 8,03 8,06 8,09 8,15 8,20 8,28 8,33 8,41 8,44 8,47 8.55 10,48 10,51 10,54 11,00 11,05 11,13 11,18 11,26 11,29 11,82 11,40 2,28 5,S 2,31 5,36 2,34 5,39 2,40 5,45 2,45 5,50 2,53 5,58 2,58 6,03 3,06 6,11 3,09 6,14 3,12 6,17 3,20 6,25 8,08 8,11 8,14 8,20 8,25 8,38 8,38 8,46 8,49 8,52 9,00 iVaDK.. ¥Y mBuvxvouj j f Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen verroerd v. Walsoorden, D(jk 6,10 f9,30 12,05 +3,55 Kruisweg 6,18 9,38 12,12 4,03 Kloosterz., Dorp 6,21 9,41 12,15 4,06 Tasdjjk 6,24 9,44 12,18 4,09 Kuitaart, Tol 6,82 9,52 12,25 4,17 Hoefkensdijk 6,37 9,57 12,30 4.22 Terhole 6,*5 10,05 12,37 4,30 Rustwat 6,50 10,10 12,41 4,35 Hulst Tivoli 6,56 10,16 12,46 4,41 Dubbele posrt 6,59 10 19 12,49 4,44 Postkantoer 7,02 10,22 12,52 4,47 A.k. Hulst.Sttlion 7,05 10,25 12,55 4,60 6,50 *9,10 6,58 9,17 7,01 7,04 7,12 7,17 7,26 7,30 7,36 7,89 7,42 9,23 9,39 9,35 9 42 9,46 9,51 9,54 9 ">7 7j45 10^00 tlIV ilUlOfc^k/tassw11 Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen vervoer*.

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1911 | | pagina 6