BURGERLIJKE STAND. STG0MB00TBXEN8T 0? BE WESTER-SCHELDE. Van I NOVEMBER 1910 tot en met 28 FEBRUARI 1911. Middelen van vervoer Amstordamsohe tijd. Iir p 1 U Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 Breskens naar Vlissingen 5,50 Ter Neuzen naar Vlissingen 5,20 Vlissingen naar Ter Neuzen n 6,30 Van Walzoorden n. Hansweert Hansweert n. Walzoorden 7,50 9,50 nm. 12,10a) 3,43b) en 6,35c)(l 8,20 10,20 12,35 4,10b) 7,05c). 7.50e)f) 10,45 2,15g) en 5,05c). 9,20c) u 12,10a) 3,43 en 5,45c)f)li). vm. 6,05 9,05*) nm. 12,50 3,45. 8,28*) 11,21 2,58 5,58. Spoorwcg Ter Neuzen Gent. «o c) rt) lo t Van Borsselen f) vertrekken de booten ongeveer 30 minuten na het vertrek van Vlissingen of Ter Neuzen. t Van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10 VV oensdagsj Hoedekenskerke naar Ter Neuzen u 8,50 lor NeuzenlirusseJ over Lokeren. Spoorwcg Ter Neuzen illeehelen. Vsiu Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gent. V an Geut over St. Nicolaas naar Ter Neuzen. Stoomtramweg liulst—Walsoorden. der haven op bepaalde diepte te houden, en zou wensehen dat de Provincie harerzijds op zich nam het onderhoud der zvvaaiplaats. Ditzelfde lid zou ook gaarne zien, dat de Provincie niet twee nieuwe booten liet bouwen, doch de nieuwste der beide thans in dienst zijnde spoorbooten van den tegen- woordigen ondernemer zou overnemen. Was dit uit een financieel oogpunt al> aan te bevelen, ook zou bet nog daarom voorkeur verdienen, om in de practijk de vraag te zien beantwoord, welk type van schip (raderboot of schroefboot) voor den dienst op de Ooster-Schelde aanbe- veling zou verdienen. Een ander lid dier afdeeling zou het al zeer onpractisch vinden, om den dienst met twee verschillende typen van schepen te exploiteeren. Van de zijde van Gedeputeerde Staten werd opgemerkt, dat in dezen dienst schroefbooten zeer zeker te verkiezen zijn boven raderbooten. Niet alleen is het onderhoud van een schroefboot veel minder kostbaar, doch eventueel zou men te Veere door de kleine sluis kunnen schutten, wat eene aanmerkelijke besparing in tijd belooft. Het denkbeeld, geen twee nieuwe schroefbooten te doen bouwen, doch bij gebleketi geschiktheid de zoogenaairide nieuwe spoorboot. over te nemen, werd in deze afdeeling in stemming gebracht; 10 leden verklaarden zich voor dit idee, terwijl 4 leden daartegen waren. In verband met den uitslag dezer stemming zou die afdeeling willen voorstellen het concept-besluit te wijzigen en sub '2 te lezen: »om aan te besteden of te koopen." In diezelfde afdeeling werd een amendement om sub 3 te lezen »en dat de Provincie op zich neme het onder houd van de zwaaiplaats te Zierikzee" aangenomen met algemeene stemmen op 2 na. De vraag, in een der afdeelingen gedaan, of de som van 80,000,per boot moet worden beschouwd als een maximum, wordt van de zijde van Gedep. Statenbevestigend beantwoord. In twee afdeelingen gingen verscheidene stemmen op van leden, die meenden, dat het aanbeveling zou verdienen de exploitatie ook van dezen dienst te brengen onder eene directie, te weten die te Ylissingen. Wij hebben een bekwamen Directeur, die practisch en theoretisch met schepen en machinerieen vertrouwd is en door ook aan hem de zorg over dezen nieuwen dienst op te dragen, verwaehtte men een regelmatiger uitoefening van dien dienst, welke vooral ook in het belang van de booten en het materieel moet worden geacht. Van de zijde van Gedep. Staten werd hiertegen aange- voerd, dat de omvang der werkzaamheden van den Direc teur geene uitbreiding van diens werkkring toelaat. Zijn taak zou dan te zwaar worden en al heel spoedig zou het noodig blijken, hem een adjunet-directeur toe te voegen. Ook moet men in het oog houden, dat de dienst op de Ooster-Schelde zich niet laat vergelijken met den dienst op de Wester-Schelde. Vraagt de dienst op de Wester- Schelde den arbeid van heel het personeel gedurende den geheelen dag, op de Ooster-Schelde zullen niet meer dan tweemaal daags tusschen Middelburg en Zierikzee booten varen. Daarom zijn Gedeputeerde Staten van oordeel, dat de dienst bet goedkoopst zal worden geexploiteerd op de door hen voorgestelde wijze. In twee afdeelingen (te zamen uitmakende 20 leden, waaronder 3 leden van Gedeputeerde Staten) werd over punt A sub 4 van het ontwerpbesluit eene stemming uit- gelokt. Zij, die tegen het ontwerp-besluit stemden, wensch- ten daardoor uit te drukken, dat zij liever zagen, dat alle diensten, dus ook die op de Ooster-Schelde, onder eene directie zouden worden ondergebraeht. Bij stemming ver klaarden zich 12 leden voor hetvoorstel van Gedeputeerde Staten, 9 leden waren daartegen, terwijl 5 leden zich hunne stem wenschten voor te behouden. Nog werd in een der afdeelingen door een der leden de wensch geuit, om de nieuwe booten zoo mogelijk in onze Provincie te doen bouwen. Van de zijde van Gedepu teerde Staten werd hiertegen aangevoerd, dat hunne aan- dacht hierop zal zijn gevestigd, doch dat de omschrijving in het ontwerp-besluit hun ruimte van handelen geeft, oin bovenal het belang der Provincie te zoeken. In eene afdeeling werd eene motie in stemming ge bracht, betuigende de wenschelijklieid om eene commissie te benoemen door Gedeputeerde Staten, waarin 1 of 2 vertegenwoordigers van de gemeenten in Noord-Beveland zitting hebben zouden, welke commissie aan de Staten van Zeeland rapport uit zou brengen of wellicht niet eene betere verbinding alsnog zou zijn te ontwerpen. Met die motie konden zich 11 leden vereenigen, terwijl 3 leden zich daartegen verklaarden. In eene andere afdeeling sprak een lid er zijn leedwezen over uit, dat het verzoek van de afdeeling Noord-Beveland der Maatschappij van Landbouw zoo bruutweg was afge- wezen blijkens ontwerp-besluit B. en zou deze gaarne aan de redactie van dit ontwerp willen zien toegevoegd de clausule, dat »het verzoek in overweging zal worden ge- nomen, wanneer voldoende ervaring omtrent dezen dienst zal zijn opgedaan." Van de zijde van Gedeputeerde Staten werd hiertegen aangevoerd, dat het verzoek dier afdeeling der Maatschappij van Landbouw alleen daarom al op zooveelbezwaarstuitte, omdat twee overzetveeren daarbij betrokken zijn, die of zeer slecht of in het geheel niet verkoopbaar zijn. Bij stemming over het al of niet toevoegen van boven voorgestelde clausule konden 5 leden in deze afdeeling zich daarmede vereenigen, terwijl 8 leden zich daartegen verklaarden. De heer Van Voorthuyzen verklaarde zich voorstander van een directeur voor beide diensten en wel om financieele redenen en omdat het mogelijk is dat ten eenigen tijd de dienst weer kan worden gestaakt als zijndp niet rendabel. De heer Sprenger verdedigde het idee om de booten in Zeeland te doen bouwen en althans aan de groote werf in Zeeland de concurrentie gemakkelijk te maken. De heer Van der Vliet besprak de wenschelijkheid om slechts een boot te doen bouwen en een der oude booten over te nemen. Spreker erkent dat het niet onbillijk is dat de gemeente Zierikzee de haven op de verlangde 'diepte en bodembreedte moet houden, doch acht het daaren'tegen ook billijk, dat de provincie de kosten van aanleg en onderhoud van een zwaaiplaats voor hare reke- ning neemt. Spreker stelt in dien zin een amendement voor. De heer Fokker bepleit dat thans slechts voorloopig tot het exploiteeren van den dienst wordt besloten om later te beslissen of er ook wijziging zal moeten worden aan- gebracht. Hij sluit zich bij den heer Van Voorthuyzen aan. De heer Van Rompu meende, dat men diep in de zaak moet zijn ingewerkt om er goed over te kunnen oordeelen en Gedep. Staten meenen gegronde redenen te hebben voor hun voorstel. Ook het gedeeltelijk betalen van de zwaaiplaats door de gemeente Zierikzee verdedigt spreker, en wel op grond dat ook andere booten daar zullen kunnen zwaaien en "omdat het betalen door de provincie van alle kosten een unicum in de provincie zou zijn. Ook meende hij dat de dienst, als deze eenmaal door de provincie zal worden geexploiteerd, dit ook zoo zal blijven. De heer Fokker zeide dat de afgevaardigden uit Schouwen en Duiveland het goede voorbeeld volgen van hunne collega's uit Zeeuwsch-Vlaanderen, die reeds zoolang ver- betering der communicatie bepleiten. Thans verdedigde spreker"ook het idee van den heer Van der Vliet, in zake de zwaaiplaats. De heer Van der Vliet wees er nog op, dat de zwaai plaats alleen noodig is omdat de provinciale booten ten alien tijde moeten kunnen zwaaien. De beer De Veer was verbaasd over het door den beer Van Rompu aan de heeren Van Voorthuyzen en Fokker gegeven antwoord. Het gaat niet aan dat Gedep. Staten zeggen wij stellen voor, en de Staten hebben te beslissen. ile heer Tichelman verklaarde zich tegen het amende ment van den heer Van der Vliet. Nadat de heer Van Rompu het voorstel nader had ver- dedigd, werd aangevangen met de artikelsgewijze behan- deling. Het amendement-Van der Vliet werd verworpen met 25 tegen 15 stemmen. Met 22 tegen 19 stemmen werd besloten twee directeuren aan te stellen, in plants van een directeur met beide diensten te belasten. Daarna werd gediscussieerd over het verzoek van de afdeeling Noord-Beveland der Zeeuwsche Landbouwmaat- schappij. De heer Fokker verdedigde het instellen van eene com missie om eene betere verbinding voor Noord-Beveland te overwegen en stelde in dien geest een amendement voor. De heer Dekker wilde aan de afdeeling Noord-Beveland mededeelen dat het verzoek in overweging zal worden genomen, wanneer voldoende ervaring omtrent dezen dienst zal zijn opgedaan. Reeds jaren is, volgens spreker, ge- tracht Noord-Beveland uit zijn isolatie te verlossen. Spreker wilde liefst het amendement van den heer Fokker zien aangenomen, inaar daar bij vreest dat dit niet geschieden zal, stelt hij dit minder verstrekkende amendement voor. De heer Siegers meent dat eene commissie van personen buiten de Staten geen rapport mag uitbrengen. De V'oorzitter meent dat de commissie rapport aan Gedep. Staten zal moeten uitbrengen en dit is niet in strijd met de provinciale wet. De heer Van Oeveren bepleit ook eene betere communi catie voor Noord-Beveland. Dc heer Siegers merkte ten slotte op, dat bij de com missie van toezicht het vaste plan bestaat om te trachten aan de wensehen toegemoet te komen. Het amendement van den heer Fokker wordt aangenomen met 29 tegen 11 stemmen. Hot geheele voorstel wordt daarna zonder vordere dis- cussie aangenomen z. h. s. 10. Voorstel tot intrekking van het besluit der Staten van 19 November 1909 No. 17 en tot sluiting eener geld- leening van ten hoogste f 235000. Dit voorstel wordt aangenomen. 11. Besloten wordt tot wijziging van de begrootingen der Provinciale inkomsten en uitgaven voor 1910 en 1911. 13. Voorstel van Gedep. Staten om overeenkomstig het verzoek van bet comite tot bevordering van den aanleg van een stoointramlijn van Hontenisse naar Selzaete den termijn voor het in exploitatie komen van die onderne- ming te willen verlengen tot 1 Juli 1915. Aangenomen z. h. s. »:S. Voorstel van de heeren Dieleman, Dekker, Gerlach van St. Jooslund, Van de Putte, Vorsterman van Oven, Moerdijk, Erasmus, Neeteson, Van Dam, Van der Vliet, Van Voorthuijsen en Maarleveld, om te besluiten dat de op 1 .lan. 1911 in vasten dienst zijnde arbeiders op de Provinciale wegen in Zeeland met ingang van dien datum de jaarwedden verkrijgen waarop zij reclit zouden hebben indieii de thans geldeude verordeuing van kracht ware geweest op den dag hunner indiensttreding. Blijkens bet afdeelingsverslag had men in eene afdeeling bezwaar tegen deze wijze van handelen, om een voorstel rauwelijks in de vergadering te brengen; men aehtte dit niet de meest gewenschte wijze van werken. Met algemeene stemmen op een na werd goedgevonden om het voorstel te renvoyeeren naar Gedep. Staten, met verzoek om daaromtrent rapport uit te brengen in de a. s. zomerzitting. In eene andere afdeeling werd het voorstel door een der leden nader toegelicht en betoogd, dat met den tegen- woordigen hoogen levensstandaard de bezoldiging der vaste arbeiders op de Provinciale wegen niet te hoog is. In aanmerking genomen den gevorderden leeftijd van erikele dier arbeiders aehtte hij het zeer gewenscht, waar hun bezoldiging ook de pensioensgrondslag is, dat zij hun maximum-loon krijgen, opdat zij ook bij pensionneering hun maximum-pensioen zullen verkrijgen. Een ander lid had liever een voorstel tot verhooging der jaarwedden voor verschillende lagere ambtenaren -ge- zien, maar zal nn dit voorstel steunen. Meerdere leden verklaarden zich bereid het voorstel te steunen. Met algemeene stemmen verklaarde de afdeeling het gewenscht, het voorstel te renvoyeeren naar Gedep. Staten, om daarover advies uit te brengen in de eerstvolgende zitting. De datum van inwerkingtreding kan casu quo bepaald blijven op 1 Januari 1911. In nog eene andere afdeeling getuigt het volgens eenige leden van weinig deferentie van de voorstellers voor de besluiten der Staten, dat het voorstel voor de vierde maal wordt ingediend, nadat al driemaal een soortgelijk voor stel door de Staten is verworpen. Gedep. Staten konden daarom geen advies uitbrengen, omdat het verzoek in hun college niet in behandeling was gebracht. Bij stemming in deze afdeeling verklaarden zich 8 leden, daartegen, 5 er voor en 1 stem werd voorbehouden. In de eerste plaats wordt hierover het woord gevoerd door den heer Dieleman, die erkent dat het voorstel wat rauwelijks is ingediend, waarom hij voorstelt de behandeling uit te stellen tot de zomervergadering en Gedep. Staten te verzoeken daarover rapport uit te brengen. De Yoorzitter wijst er' op, dat de Staten reeds meermalen een voorstel van dezelfde strekking verwierpen, dat Gedep. Staten zich daar vroeger reeds tegen verklaarden en hij daarom bezwaar heeft tegen uitstel. Pe heer Dieleman wees er op, dat de omstandigheden sinds de vorige maal dat zulk een voorstel gedaan werd veel veranderd zijn. Z. h. s. wordt besloten het voorstel te stellen inhanden van Gedep. Staten. Daarna werd de najaarszitting door den Voorzitter in naam der Koningin gesloten. txch Huwelijks-aangiften. 12 Nov. Bartel Bakker (van Ter Neuzen), oud 37 j., jm. en Sara Wilh^lmina van der Wiele, oud 29 j., jd. Huwelijks-voltrekkingen. 3 Nov. Cornelis Herrebout (van Zaamslag), oud 23 j., jm. en Maatje de Koeijer, oud 20 j., jd. Anthoni Kornelis Blok (van Schore), oud 36 j., jm. en Elisabeth Naeije, oud 35 j., jd. 10 Nov. Willem de Feijter, oud 21 j., jm. en Antje Bareman, oud 20 j., jd. Marinus de Bruijne, oud 22 j., jm. en Suzanna Deij, oud 23 j., jd. Geboorten. 2 Nov. Leuntje, d. van Mechiel de Visser en van Cornelia van de Wege. 4 Nov. Sara Helena, d. van Abraham Johannes Naeije en van Franfoise Dina Jongejan. 5 Nov, Martha Cornelia, d. van Adriaau Dobbe- laar en van Alida Tanneke Ortelee. 8 Nov. Abraham, z. van Abraham Hoes en van Aagtje Debora Naeije. 13 Nov. Cornelis, z. van Gerard van Espen en van Leuntje den Beer. Jan Jacobus, z. van Pieter van Doeselaar en van Suzanna Riemens. Elisabeth, d. van Ilendrik van Taten- hove en van Jacomina Jacoba Hofman. 15 Nov. Jacob, z. van Jacobus Buijze en van Elisabeth Cornelia den Exter. Overlijden. 6 Nov. Pieter de Kraker,oud 79 j., weduwn. van Janna Herrebout. 12 Nov. Cornelis van Espen, oud 3 d z. van Gerard en van Leuntje den Beer. mm! ij ti. Huwelijks-voltrekkingen. 11 Nov. Alonisins Cornelis Hermans, oud 37 j., jm. en Christina Pelronella de Poorler, ond 37 j., jd. Overlijden. 3 Nov. Pelronella Dobbelaar, ond 39 j., echtg. van Augustinus de Bakker. !l(i(ilenis«e. Huwelijks-aangiften. 4 Nov. Ilonore Karel van Laare, oud 29 j., jm. en Maria Catkarina Freijser, oud 27 j., jd. 11 Nov. Juliaan van Acker, oud 56 j., weduwn. en Apolonia Fruijtier, oud 61 j., wed. Huwelijks voltrekkingen. 12 Nov. Michiel Tbeodorus Freijzer, oud 23 jjm. en Maria Louisa Annaart, oud •21 j'., jd. Geboorten. lNov. Rosalia Maria, d. van Jan Francies Kouijzer en van Maria Rosalia d'Hont. 2 Nov. Maria Apolonia, d. van Leopold Eduard Hoefeijzers en van Christina Cappendijk. 3 Nov. Sara Christina, d. van Hendricus Adrianns Roelse en van Christina Maria de Zwart. 9 Nov. Jan Francies, z. van Jan Francies Berting en van Anna Catharlna Ferket. 12 Nov. Albert Petrus Jacobus, z. van Ilonore Pieter du Bois en van Rozalia de Kort. 13 Nov. Marguretha Louisa, d. van Petrus Andreas van Waterschoot en van Apolonia Kooyman. Cornelis, z. van Desire Verschuren en van Rosalia Ver se hu rem Overlijden. 3 Nov. Augustus Ludovicus Saman, oud 4 m., z. van Alphonsius en van Blondina Maria Strij- douck. Petrus de Backer, oud 70 j., weduwn. van Pelronella Fruijtier. 13 Nov. Johannes Franeiscus Maas, ond 5 w., z. van Jan Francies en van Anna Cutbarina Cambee n. SA.ot» waeh t. Geboorten. 7 Nov. Margaretha Coleta d. van Joseph Dominicus de Guchteneire en van Maria Seraphinn de Bock. vhu van Huwelijks-voltrekkingen. 8 Nov. Alphonsius Roegiest, oud 21 j., jm. en Blondina de Vos, oud 24 j., jd. Geboorten. 4 Nov. Madeleine Constantia, d. van Petrus Antonius Huysraan en van Angelina Selis. 12 Nov. Hendrik Cornelis, z. van Adriaau Stouthnmer en van Suzanna Maria Geervliet. 15 Nov. Elza, d. van Elodie Marie Scbelfaut. Overlijden. 7 Nov. Margaritha Mathilda Maria van Lent, oud 2 j., d. van Augustus en van Emilie van Laecke. Carolina Francisca Dumoleyn. oud 85 j., wed. van Hendrikus Wauters. 9Nov. Jeanne Theresia Lippens, oud 91 jwed. van Josephus Koene. 1%rt"ni<l«»rpe. Geboorten. 1 Nov. Maurice Theo- phiei, z. van Henri Wildro en van Emilie Lammecs. 5 Nov. Elisa Suzanna, d. van Ludovicus Rudolpbus Kalle en van Maria Vermeulen. 6 Nov. Germaine Marie Alphonsina, d. van Hippolijte Joseph Marie van de Calseijde en van Alice Gijsel. 9 Nov. Adiiaan Jacob, z. van David Scheele en van Janna Dieleman. 15 Nov. Josephus Hypolitus, z. van August Baeckeenvan Maria Catbarina de Cock. Margaretha Maria, d. van Trophtnus Marinus de Smacle en van Bharai'lda Mathilda Kalle. %aamslag;- Huwelijks-voltrekkingen. 10 Nov. Jozias Bareman, oud 25 j., jm. en Catbarina Magdalena Jansen, oud 25 j., jd. Geboorten. 31 Oct. Jacobus Anthony, z. van Marinus Leunis en van Sara Maria VVissel. 14 Nov. Jan Jacobus, z. van Jan Jacobus van Langevelde en van Anna Snap. Overlijden. 31 Ocl. Anthony de Keijzer, ond 38 j., echtg. van Elizabeth Wisse. 14 Nov. Cornelia Pieter- nella Schietnan, oud 2 m., d. van Martinus en van Cornelia Schieman. in2<1 "B-ju-. GeboorteD. 3 Nov. Maria, d. van Leonardus de Meij en van Maria Louisa Coppieter 7 Nov. Alphonsus Marie, z. van Aloijsius van Vooren en van Victorine Cruijplandt Overlijden. 4 Nov. Liviria de Caluwd, oud 6 j., d van Livinus en van Christina Rosalia Casteels. 5 Nov Dominicus van Megroot, oud 80 j., echtg. van Sophia van Hecke. b) e) f) K> Ter Neuzen n. Gent <x5,56 Sluiskil 6,04 Sluiskil ibrug) 6,07 Philippine 6,11 Sas van Gent 6.IS) U 1 I Selzaete (aauk^"t (vertrek Aank. te Gent (kl. st.) a le Gent (gr. st.) 6,04 6,22 S,54 7,08 c h e t ij d. 8,54 12,19 5,31 bS,29 9,02 12,27 5,39 8,37 9,05 12,30 5,42 8,40 9,09 12,34 5,46 8,44 9.18 12,43 5,55 8,53 h t ij d. 9,02 12,29 5,40 8,38 9,08 12,41 5,50 8,49 9,40 9,31 9,53 1,24 6,37 9,43 Op deze reizen worden seen goederen en vee vervoerd. Bo vertraging van den trein 12,04 kunnen de booten naar Breskens, Borssele en Ter Neuzen ten liuugitte ti minuten wachten Op deze reizen wordt geen vee vervoerd. Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt. Bij vertraging van trein 6,29 Iran de boot naar Breskens, ten hoogste S5 minuten, wachten. Deze reizen worden des WOENSDAGS niet gemaakt. Op deze reizen wordt te Borssele niet aangelegd. Bij vertraging van trein 1,38 te Ter Neuzen U«n deze boot des ZONDAGS ten lioo«*!e_SS minuten wachten Bij vertraging van trein 6,38 kan de boot naar Ter Neuzen ten hoogste wachten tot Omnibus tusschen de aanlegplaate der stoombooten en het spoorwegstaiion te Ter Neuzen ad 15 cent per persoon en per rit Tusschen VlissingenBreskens, VlissingenBorssele, VlissingenTer^Neuzen, Breskens Ter Neuzen, Breskens Brossele, Ter Neuzen—Borssele en omgekeerd worden retourkaarten afgegeven geldig voor dertig dagen alsook abounementskaarten per maand. u - v" 'juiuintigo tusacueu ier Neuzeu en Sas van Gent. Rijdt op Zon- en Feeatdagen niet van Ter Neuzen naar Selzaete. G r e e n w i c h t ij d. v. Gent (gr. st.) n. T. N. 5,17 8,19 11,50 a5,04 57 56 a Gent (kl. St.) 5,29 8,31 12,02 5,16 8,08 Selzaete (aankomst 9,03 12,34 5,48 8,40 (vertrek 6,13 9,10 12,43 5,55 8,59 Amsterdamsche t ij d. Sas van Gent ,(aa,lk" 9'85 LOS 6.20 9,22 (vertrek 6,42 9,40 1,15 6,25 9,30 v. Philippine 6,50 9,48 1,23 6,33 9,38 a Sluiskil (brug) 6,54 9,52 1,27 6,37 9 42 Sluiskil 6,57 9,55 1 30 e',40 a',45 Aank. te Ter Neuzen 7,05 10,03 1,38 6,48 9,51 a Rijdt op Zon- en Feestdagen niet van Selzaete naar Ter Neuzen. b Rijdt alleen des Vrijdags en Zondags tusschen Sas van Gent en Ter Neuzen. OORRESPONDENT1E. G r e e n w i c h t ij d. v selzaete n. Eccloo 6,13 9,10 12,38 5,50 9,09 v Ecdoo n. Selzaete 5,11 8,12 11,29 4,52 7,05 a Selzaete n. Moerbekeen Lokeren 6,11 9,12, 12,41 5,49en9 21 (De trein van 9,21 loopt niet verder daD Moerbeke). Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,16 7,15 11,58 5,00 8 18 Gent n. Brussel 7,14 id,02 1,32 6,58 9.46 a Brussel n. Geut 5,58 9,32 3,57 6,1-1 a Gent n. Ostende 8,21 11,05 11,07 6,52 9,54 v Ostende n. Geut 6,38 8,59 11,02 3,20 5,33 v. Ter Neuzen v. Selzaete a. Brussel v. Brussel a Selzaete a. 1'er Neuzen 5,56 6,18 10,14 5,28 9,10 10,03 8,45 12,19 5,31 Am. T. 9,12 12,50 5,49 Gr. T. 12,41 3,31 9,44 a 10,15 2,02 6,17 V 12,43 5,55 8,59 u 1.38 6.48 9,51 Am. T v. Ter Neuzeu Sluiskil Axel Kijkuit llulst Clinge St. Gillis Aank. te St. Nicolaas Verir. Aank. te MeeheleD Amsterdamsche t jj d. 6,52 7,05 7,12 7,19 7,27 10,00 10,08 10,17 10,26 10,38 G r e e n w i c h t ij d. 7,20 10,36 7,29 10,45 7,38 10,54 8,22 10,57 9,15 11,55 G r e e n w i c h t ij d. Mech. u. St. Nic. 6,38 10,32 St. Nic. n. T. N. 7,48 11,40 St Gillis Clinge v Hulst Kijkuit a Axel a Sluiskil Aank. te Ter Neuzen 7,57 11,52 8.06 12,04 Amsterdamsche t ij d. 8,38 12,58 8,45 1,05 8,52 1,12 8,59 1,19 9.07 1,26 1,48 1.56 2,04 2,13 2,22 2,18 2,26 2,35 3,00 3.57 1,29 3.05 3,16 3,26 3,58 4.06 4,14 4,22 4,28 6.12 6,20 6 29 6,37 6,4(5 6,42 6,51 7,02 7.13 8,12 6,03 7.15 7,25 7,35 8.16 8,13 8,20 8,2? 8.34 CORRESPONDENT!®. Greeuwichtijd. v. St. Nicolaas n. Antwerpen 8,23 11,42 2,50 7,16 V Antwerpen n. St Nicolaas 6,47 10,38 2,06 6,18 St. Gillis n. Moerbeke 8,03 11,20 3,26 7,47. a Moerbeke n. St. Gillis 6,45 9,59 1,20 6,15 a Mechelen n. Brussel 9,24 1 1,59 4,14 8,16 Brussel n. Mechelen 5,;.9 6,54 9,33 12,43 5,35 Mechelen n. Leuven 9,31 12,35 4,20 10,29 u Leuven n. Mechelen 5,36 9,34 10,01 12,27 5,17 v. Ter Neuzen 6,58 10,00 1,48 6,12 Am. T. St. .Nicolaas 8,18 11,33 2,49 7,11 Gr. T. Aank. te Gent t,Waes) 9,02 12,35 3,29 8,15 v. Gent (Wives) h St. Nicolaas Aank. te Ter Neuzen 6,38 J 0,35 2,01 7,48 11,40 3,05 9,07 1,26 4,28 6,09 Gr. T 7,16 a a 3,34 Am. T Amsterdamsche tijd. v. Hulst, Station 5,05 8,00 -^10,45 J-2,25 5,30 *8,05 Postkantoor 5,08 8,03 10,48 2,28 5,33 8,08 a Dubbele Poort 5,11 8,06 10,51 2,31 5,36 8,11 Tivoli 5,14 8,09 10,54 2,34 5,39 8,14 Rustwat 5.20 8,15 11,00 2,40 5,45 8,20 Terhole 5.25 8,20 11,05 2,45 5,50 8,25 a Hoefkensdijk 5,33 8,28 11,13 2,53 5,58 8,33 Kuitaart, Tol 5,38 8,33 11,18 2,58 6,03 8,38 Kloosterzande Tasdijk 5,46 8,41 11,26 3,06 6,11 8,46 a Dorp 5,49 8,44 11,29 3,09 6,14 8,49 Walsoorden Kruisweg 5,52 8,47 11,32 8,12 6,17 8,52 AuDk. Walsoorden, Dijk 6,00 S.55 11,40 3,20 6,25 9,00 t Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen vervoerd Rijdt slechts op werkdagen tot Kloosterzande, des Zondags en feestdagen tot Walsoorden. V Walsoorden, Dijk 6,10 f9,30 12,05 f3,55 6,50 *9,10 Kruisweg 6,18 9,38 12,12 4,03 6,58 9,17 c Kloosterz., Dorp 6,21 '9,41 12,15 4,06 7,01 9,20 9 fisdijk 6,24 9,44 12,18 4,09 7,04 9,23 9 Kuitaart, Tol 6,32 9,52 12,25 4,17 7,12 9,30 9 Hoefkensdijk 6,37 9,57 12,30 4 22 7,17 9,35 9 Terhole 6,45 10,05 12,37 4,30 7,25 9,42 Rustwat 6,50 10,10 12,41 4,35 7,30 9 46 9 Hulst Tivoli 6,56 10,16 12,46 4,41 7,36 9,51 9 Dubbele po.irt 6 59 10 19 12,49 4,44 7,39 9,54 9 Postkantoor 7,02 10,22 12,52 4,47 7,42 9,57 A.k. Hulst Station 7,05 10,25 12,55 4,50 7 45 10,00 -j- Vrachtgoederan worden Deze trein rijdt slechts dagen van Walsoorden liggende halten alleen Hulst 9,25. slechts met deze treinen vervoerd op Zon- en feestdagen op werk- om 8,48 (atopt aan de tusschen- als er reizigers zijn) aankoms t

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1910 | | pagina 10