BURGERLIJKE STAND.
STG0MB00TBXEN8T 0? BE WESTER-SCHELDE.
Van I NOVEMBER 1910 tot en met 28 FEBRUARI 1911.
Middelen van vervoer
Amstordamsohe tijd.
Iir p 1 U
Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20
Breskens naar Vlissingen 5,50
Ter Neuzen naar Vlissingen 5,20
Vlissingen naar Ter Neuzen n 6,30
Van Walzoorden n. Hansweert
Hansweert n. Walzoorden
7,50 9,50 nm. 12,10a) 3,43b) en 6,35c)(l
8,20 10,20 12,35 4,10b) 7,05c).
7.50e)f) 10,45 2,15g) en 5,05c).
9,20c) u 12,10a) 3,43 en 5,45c)f)li).
vm. 6,05 9,05*) nm. 12,50 3,45.
8,28*) 11,21 2,58 5,58.
Spoorwcg Ter Neuzen Gent.
«o
c)
rt)
lo
t
Van Borsselen f) vertrekken de booten ongeveer 30 minuten na het vertrek van
Vlissingen of Ter Neuzen.
t Van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10
VV oensdagsj Hoedekenskerke naar Ter Neuzen u 8,50
lor NeuzenlirusseJ over Lokeren.
Spoorwcg Ter Neuzen illeehelen.
Vsiu Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gent.
V an Geut over St. Nicolaas naar Ter Neuzen.
Stoomtramweg liulst—Walsoorden.
der haven op bepaalde diepte te houden, en zou wensehen
dat de Provincie harerzijds op zich nam het onderhoud
der zvvaaiplaats.
Ditzelfde lid zou ook gaarne zien, dat de Provincie niet
twee nieuwe booten liet bouwen, doch de nieuwste der
beide thans in dienst zijnde spoorbooten van den tegen-
woordigen ondernemer zou overnemen. Was dit uit een
financieel oogpunt al> aan te bevelen, ook zou bet nog
daarom voorkeur verdienen, om in de practijk de vraag
te zien beantwoord, welk type van schip (raderboot of
schroefboot) voor den dienst op de Ooster-Schelde aanbe-
veling zou verdienen.
Een ander lid dier afdeeling zou het al zeer onpractisch
vinden, om den dienst met twee verschillende typen van
schepen te exploiteeren.
Van de zijde van Gedeputeerde Staten werd opgemerkt,
dat in dezen dienst schroefbooten zeer zeker te verkiezen
zijn boven raderbooten. Niet alleen is het onderhoud van
een schroefboot veel minder kostbaar, doch eventueel zou
men te Veere door de kleine sluis kunnen schutten, wat
eene aanmerkelijke besparing in tijd belooft.
Het denkbeeld, geen twee nieuwe schroefbooten te doen
bouwen, doch bij gebleketi geschiktheid de zoogenaairide
nieuwe spoorboot. over te nemen, werd in deze afdeeling
in stemming gebracht; 10 leden verklaarden zich voor
dit idee, terwijl 4 leden daartegen waren. In verband
met den uitslag dezer stemming zou die afdeeling willen
voorstellen het concept-besluit te wijzigen en sub '2 te
lezen: »om aan te besteden of te koopen."
In diezelfde afdeeling werd een amendement om sub 3
te lezen »en dat de Provincie op zich neme het onder
houd van de zwaaiplaats te Zierikzee" aangenomen met
algemeene stemmen op 2 na.
De vraag, in een der afdeelingen gedaan, of de som
van 80,000,per boot moet worden beschouwd als een
maximum, wordt van de zijde van Gedep. Statenbevestigend
beantwoord.
In twee afdeelingen gingen verscheidene stemmen op
van leden, die meenden, dat het aanbeveling zou verdienen
de exploitatie ook van dezen dienst te brengen onder eene
directie, te weten die te Ylissingen. Wij hebben een
bekwamen Directeur, die practisch en theoretisch met
schepen en machinerieen vertrouwd is en door ook aan
hem de zorg over dezen nieuwen dienst op te dragen,
verwaehtte men een regelmatiger uitoefening van dien
dienst, welke vooral ook in het belang van de booten en
het materieel moet worden geacht.
Van de zijde van Gedep. Staten werd hiertegen aange-
voerd, dat de omvang der werkzaamheden van den Direc
teur geene uitbreiding van diens werkkring toelaat. Zijn
taak zou dan te zwaar worden en al heel spoedig zou het
noodig blijken, hem een adjunet-directeur toe te voegen.
Ook moet men in het oog houden, dat de dienst op de
Ooster-Schelde zich niet laat vergelijken met den dienst
op de Wester-Schelde. Vraagt de dienst op de Wester-
Schelde den arbeid van heel het personeel gedurende den
geheelen dag, op de Ooster-Schelde zullen niet meer dan
tweemaal daags tusschen Middelburg en Zierikzee booten
varen. Daarom zijn Gedeputeerde Staten van oordeel, dat
de dienst bet goedkoopst zal worden geexploiteerd op de
door hen voorgestelde wijze.
In twee afdeelingen (te zamen uitmakende 20 leden,
waaronder 3 leden van Gedeputeerde Staten) werd over
punt A sub 4 van het ontwerpbesluit eene stemming uit-
gelokt. Zij, die tegen het ontwerp-besluit stemden, wensch-
ten daardoor uit te drukken, dat zij liever zagen, dat alle
diensten, dus ook die op de Ooster-Schelde, onder eene
directie zouden worden ondergebraeht. Bij stemming ver
klaarden zich 12 leden voor hetvoorstel van Gedeputeerde
Staten, 9 leden waren daartegen, terwijl 5 leden zich
hunne stem wenschten voor te behouden.
Nog werd in een der afdeelingen door een der leden de
wensch geuit, om de nieuwe booten zoo mogelijk in onze
Provincie te doen bouwen. Van de zijde van Gedepu
teerde Staten werd hiertegen aangevoerd, dat hunne aan-
dacht hierop zal zijn gevestigd, doch dat de omschrijving
in het ontwerp-besluit hun ruimte van handelen geeft,
oin bovenal het belang der Provincie te zoeken.
In eene afdeeling werd eene motie in stemming ge
bracht, betuigende de wenschelijklieid om eene commissie
te benoemen door Gedeputeerde Staten, waarin 1 of 2
vertegenwoordigers van de gemeenten in Noord-Beveland
zitting hebben zouden, welke commissie aan de Staten
van Zeeland rapport uit zou brengen of wellicht niet eene
betere verbinding alsnog zou zijn te ontwerpen. Met die
motie konden zich 11 leden vereenigen, terwijl 3 leden
zich daartegen verklaarden.
In eene andere afdeeling sprak een lid er zijn leedwezen
over uit, dat het verzoek van de afdeeling Noord-Beveland
der Maatschappij van Landbouw zoo bruutweg was afge-
wezen blijkens ontwerp-besluit B. en zou deze gaarne aan
de redactie van dit ontwerp willen zien toegevoegd de
clausule, dat »het verzoek in overweging zal worden ge-
nomen, wanneer voldoende ervaring omtrent dezen dienst
zal zijn opgedaan."
Van de zijde van Gedeputeerde Staten werd hiertegen
aangevoerd, dat het verzoek dier afdeeling der Maatschappij
van Landbouw alleen daarom al op zooveelbezwaarstuitte,
omdat twee overzetveeren daarbij betrokken zijn, die of
zeer slecht of in het geheel niet verkoopbaar zijn.
Bij stemming over het al of niet toevoegen van boven
voorgestelde clausule konden 5 leden in deze afdeeling
zich daarmede vereenigen, terwijl 8 leden zich daartegen
verklaarden.
De heer Van Voorthuyzen verklaarde zich voorstander van
een directeur voor beide diensten en wel om financieele
redenen en omdat het mogelijk is dat ten eenigen tijd
de dienst weer kan worden gestaakt als zijndp niet
rendabel.
De heer Sprenger verdedigde het idee om de booten in
Zeeland te doen bouwen en althans aan de groote werf
in Zeeland de concurrentie gemakkelijk te maken.
De heer Van der Vliet besprak de wenschelijkheid om
slechts een boot te doen bouwen en een der oude booten
over te nemen. Spreker erkent dat het niet onbillijk is
dat de gemeente Zierikzee de haven op de verlangde
'diepte en bodembreedte moet houden, doch acht het
daaren'tegen ook billijk, dat de provincie de kosten van
aanleg en onderhoud van een zwaaiplaats voor hare reke-
ning neemt.
Spreker stelt in dien zin een amendement voor.
De heer Fokker bepleit dat thans slechts voorloopig tot
het exploiteeren van den dienst wordt besloten om later
te beslissen of er ook wijziging zal moeten worden aan-
gebracht. Hij sluit zich bij den heer Van Voorthuyzen aan.
De heer Van Rompu meende, dat men diep in de zaak
moet zijn ingewerkt om er goed over te kunnen oordeelen
en Gedep. Staten meenen gegronde redenen te hebben
voor hun voorstel. Ook het gedeeltelijk betalen van de
zwaaiplaats door de gemeente Zierikzee verdedigt spreker,
en wel op grond dat ook andere booten daar zullen kunnen
zwaaien en "omdat het betalen door de provincie van alle
kosten een unicum in de provincie zou zijn.
Ook meende hij dat de dienst, als deze eenmaal door
de provincie zal worden geexploiteerd, dit ook zoo zal
blijven.
De heer Fokker zeide dat de afgevaardigden uit Schouwen
en Duiveland het goede voorbeeld volgen van hunne
collega's uit Zeeuwsch-Vlaanderen, die reeds zoolang ver-
betering der communicatie bepleiten. Thans verdedigde
spreker"ook het idee van den heer Van der Vliet, in zake
de zwaaiplaats.
De heer Van der Vliet wees er nog op, dat de zwaai
plaats alleen noodig is omdat de provinciale booten ten
alien tijde moeten kunnen zwaaien.
De beer De Veer was verbaasd over het door den beer
Van Rompu aan de heeren Van Voorthuyzen en Fokker
gegeven antwoord. Het gaat niet aan dat Gedep. Staten
zeggen wij stellen voor, en de Staten hebben te beslissen.
ile heer Tichelman verklaarde zich tegen het amende
ment van den heer Van der Vliet.
Nadat de heer Van Rompu het voorstel nader had ver-
dedigd, werd aangevangen met de artikelsgewijze behan-
deling.
Het amendement-Van der Vliet werd verworpen met
25 tegen 15 stemmen.
Met 22 tegen 19 stemmen werd besloten twee directeuren
aan te stellen, in plants van een directeur met beide diensten
te belasten.
Daarna werd gediscussieerd over het verzoek van de
afdeeling Noord-Beveland der Zeeuwsche Landbouwmaat-
schappij.
De heer Fokker verdedigde het instellen van eene com
missie om eene betere verbinding voor Noord-Beveland
te overwegen en stelde in dien geest een amendement
voor.
De heer Dekker wilde aan de afdeeling Noord-Beveland
mededeelen dat het verzoek in overweging zal worden
genomen, wanneer voldoende ervaring omtrent dezen dienst
zal zijn opgedaan. Reeds jaren is, volgens spreker, ge-
tracht Noord-Beveland uit zijn isolatie te verlossen. Spreker
wilde liefst het amendement van den heer Fokker zien
aangenomen, inaar daar bij vreest dat dit niet geschieden
zal, stelt hij dit minder verstrekkende amendement voor.
De heer Siegers meent dat eene commissie van personen
buiten de Staten geen rapport mag uitbrengen.
De V'oorzitter meent dat de commissie rapport aan Gedep.
Staten zal moeten uitbrengen en dit is niet in strijd met
de provinciale wet.
De heer Van Oeveren bepleit ook eene betere communi
catie voor Noord-Beveland.
Dc heer Siegers merkte ten slotte op, dat bij de com
missie van toezicht het vaste plan bestaat om te trachten
aan de wensehen toegemoet te komen.
Het amendement van den heer Fokker wordt aangenomen
met 29 tegen 11 stemmen.
Hot geheele voorstel wordt daarna zonder vordere dis-
cussie aangenomen z. h. s.
10. Voorstel tot intrekking van het besluit der Staten
van 19 November 1909 No. 17 en tot sluiting eener geld-
leening van ten hoogste f 235000.
Dit voorstel wordt aangenomen.
11. Besloten wordt tot wijziging van de begrootingen
der Provinciale inkomsten en uitgaven voor 1910 en 1911.
13. Voorstel van Gedep. Staten om overeenkomstig het
verzoek van bet comite tot bevordering van den aanleg
van een stoointramlijn van Hontenisse naar Selzaete den
termijn voor het in exploitatie komen van die onderne-
ming te willen verlengen tot 1 Juli 1915.
Aangenomen z. h. s.
»:S. Voorstel van de heeren Dieleman, Dekker, Gerlach
van St. Jooslund, Van de Putte, Vorsterman van Oven,
Moerdijk, Erasmus, Neeteson, Van Dam, Van der Vliet,
Van Voorthuijsen en Maarleveld, om te besluiten dat de
op 1 .lan. 1911 in vasten dienst zijnde arbeiders op de
Provinciale wegen in Zeeland met ingang van dien datum
de jaarwedden verkrijgen waarop zij reclit zouden hebben
indieii de thans geldeude verordeuing van kracht ware
geweest op den dag hunner indiensttreding.
Blijkens bet afdeelingsverslag had men in eene afdeeling
bezwaar tegen deze wijze van handelen, om een voorstel
rauwelijks in de vergadering te brengen; men aehtte dit
niet de meest gewenschte wijze van werken.
Met algemeene stemmen op een na werd goedgevonden
om het voorstel te renvoyeeren naar Gedep. Staten, met
verzoek om daaromtrent rapport uit te brengen in de
a. s. zomerzitting.
In eene andere afdeeling werd het voorstel door een
der leden nader toegelicht en betoogd, dat met den tegen-
woordigen hoogen levensstandaard de bezoldiging der vaste
arbeiders op de Provinciale wegen niet te hoog is. In
aanmerking genomen den gevorderden leeftijd van erikele
dier arbeiders aehtte hij het zeer gewenscht, waar hun
bezoldiging ook de pensioensgrondslag is, dat zij hun
maximum-loon krijgen, opdat zij ook bij pensionneering
hun maximum-pensioen zullen verkrijgen.
Een ander lid had liever een voorstel tot verhooging
der jaarwedden voor verschillende lagere ambtenaren -ge-
zien, maar zal nn dit voorstel steunen. Meerdere leden
verklaarden zich bereid het voorstel te steunen.
Met algemeene stemmen verklaarde de afdeeling het
gewenscht, het voorstel te renvoyeeren naar Gedep. Staten,
om daarover advies uit te brengen in de eerstvolgende
zitting. De datum van inwerkingtreding kan casu quo
bepaald blijven op 1 Januari 1911.
In nog eene andere afdeeling getuigt het volgens eenige
leden van weinig deferentie van de voorstellers voor de
besluiten der Staten, dat het voorstel voor de vierde maal
wordt ingediend, nadat al driemaal een soortgelijk voor
stel door de Staten is verworpen.
Gedep. Staten konden daarom geen advies uitbrengen,
omdat het verzoek in hun college niet in behandeling was
gebracht.
Bij stemming in deze afdeeling verklaarden zich 8 leden,
daartegen, 5 er voor en 1 stem werd voorbehouden.
In de eerste plaats wordt hierover het woord gevoerd
door den heer Dieleman, die erkent dat het voorstel wat
rauwelijks is ingediend, waarom hij voorstelt de behandeling
uit te stellen tot de zomervergadering en Gedep. Staten
te verzoeken daarover rapport uit te brengen.
De Yoorzitter wijst er' op, dat de Staten reeds meermalen
een voorstel van dezelfde strekking verwierpen, dat Gedep.
Staten zich daar vroeger reeds tegen verklaarden en hij
daarom bezwaar heeft tegen uitstel.
Pe heer Dieleman wees er op, dat de omstandigheden
sinds de vorige maal dat zulk een voorstel gedaan werd
veel veranderd zijn.
Z. h. s. wordt besloten het voorstel te stellen inhanden
van Gedep. Staten.
Daarna werd de najaarszitting door den Voorzitter in
naam der Koningin gesloten.
txch Huwelijks-aangiften. 12 Nov. Bartel Bakker
(van Ter Neuzen), oud 37 j., jm. en Sara Wilh^lmina
van der Wiele, oud 29 j., jd.
Huwelijks-voltrekkingen. 3 Nov. Cornelis Herrebout
(van Zaamslag), oud 23 j., jm. en Maatje de Koeijer,
oud 20 j., jd. Anthoni Kornelis Blok (van Schore), oud
36 j., jm. en Elisabeth Naeije, oud 35 j., jd. 10 Nov.
Willem de Feijter, oud 21 j., jm. en Antje Bareman,
oud 20 j., jd. Marinus de Bruijne, oud 22 j., jm. en
Suzanna Deij, oud 23 j., jd.
Geboorten. 2 Nov. Leuntje, d. van Mechiel de Visser
en van Cornelia van de Wege. 4 Nov. Sara Helena,
d. van Abraham Johannes Naeije en van Franfoise Dina
Jongejan. 5 Nov, Martha Cornelia, d. van Adriaau Dobbe-
laar en van Alida Tanneke Ortelee. 8 Nov. Abraham, z.
van Abraham Hoes en van Aagtje Debora Naeije. 13 Nov.
Cornelis, z. van Gerard van Espen en van Leuntje den
Beer. Jan Jacobus, z. van Pieter van Doeselaar en van
Suzanna Riemens. Elisabeth, d. van Ilendrik van Taten-
hove en van Jacomina Jacoba Hofman. 15 Nov. Jacob,
z. van Jacobus Buijze en van Elisabeth Cornelia den
Exter.
Overlijden. 6 Nov. Pieter de Kraker,oud 79 j., weduwn.
van Janna Herrebout. 12 Nov. Cornelis van Espen, oud
3 d z. van Gerard en van Leuntje den Beer.
mm! ij ti. Huwelijks-voltrekkingen. 11 Nov.
Alonisins Cornelis Hermans, oud 37 j., jm. en Christina
Pelronella de Poorler, ond 37 j., jd.
Overlijden. 3 Nov. Pelronella Dobbelaar, ond 39 j.,
echtg. van Augustinus de Bakker.
!l(i(ilenis«e. Huwelijks-aangiften. 4 Nov. Ilonore
Karel van Laare, oud 29 j., jm. en Maria Catkarina
Freijser, oud 27 j., jd. 11 Nov. Juliaan van Acker,
oud 56 j., weduwn. en Apolonia Fruijtier, oud 61 j., wed.
Huwelijks voltrekkingen. 12 Nov. Michiel Tbeodorus
Freijzer, oud 23 jjm. en Maria Louisa Annaart, oud
•21 j'., jd.
Geboorten. lNov. Rosalia Maria, d. van Jan Francies
Kouijzer en van Maria Rosalia d'Hont. 2 Nov. Maria
Apolonia, d. van Leopold Eduard Hoefeijzers en van
Christina Cappendijk. 3 Nov. Sara Christina, d. van
Hendricus Adrianns Roelse en van Christina Maria de
Zwart. 9 Nov. Jan Francies, z. van Jan Francies Berting
en van Anna Catharlna Ferket. 12 Nov. Albert Petrus
Jacobus, z. van Ilonore Pieter du Bois en van Rozalia
de Kort. 13 Nov. Marguretha Louisa, d. van Petrus
Andreas van Waterschoot en van Apolonia Kooyman.
Cornelis, z. van Desire Verschuren en van Rosalia Ver
se hu rem
Overlijden. 3 Nov. Augustus Ludovicus Saman, oud
4 m., z. van Alphonsius en van Blondina Maria Strij-
douck. Petrus de Backer, oud 70 j., weduwn. van
Pelronella Fruijtier. 13 Nov. Johannes Franeiscus Maas,
ond 5 w., z. van Jan Francies en van Anna Cutbarina
Cambee n.
SA.ot» waeh t. Geboorten. 7 Nov. Margaretha Coleta
d. van Joseph Dominicus de Guchteneire en van Maria
Seraphinn de Bock.
vhu van Huwelijks-voltrekkingen. 8 Nov.
Alphonsius Roegiest, oud 21 j., jm. en Blondina de Vos,
oud 24 j., jd.
Geboorten. 4 Nov. Madeleine Constantia, d. van Petrus
Antonius Huysraan en van Angelina Selis. 12 Nov.
Hendrik Cornelis, z. van Adriaau Stouthnmer en van
Suzanna Maria Geervliet. 15 Nov. Elza, d. van Elodie
Marie Scbelfaut.
Overlijden. 7 Nov. Margaritha Mathilda Maria van
Lent, oud 2 j., d. van Augustus en van Emilie van
Laecke. Carolina Francisca Dumoleyn. oud 85 j., wed.
van Hendrikus Wauters. 9Nov. Jeanne Theresia Lippens,
oud 91 jwed. van Josephus Koene.
1%rt"ni<l«»rpe. Geboorten. 1 Nov. Maurice Theo-
phiei, z. van Henri Wildro en van Emilie Lammecs.
5 Nov. Elisa Suzanna, d. van Ludovicus Rudolpbus
Kalle en van Maria Vermeulen. 6 Nov. Germaine Marie
Alphonsina, d. van Hippolijte Joseph Marie van de
Calseijde en van Alice Gijsel. 9 Nov. Adiiaan Jacob,
z. van David Scheele en van Janna Dieleman. 15 Nov.
Josephus Hypolitus, z. van August Baeckeenvan Maria
Catbarina de Cock. Margaretha Maria, d. van Trophtnus
Marinus de Smacle en van Bharai'lda Mathilda Kalle.
%aamslag;- Huwelijks-voltrekkingen. 10 Nov.
Jozias Bareman, oud 25 j., jm. en Catbarina Magdalena
Jansen, oud 25 j., jd.
Geboorten. 31 Oct. Jacobus Anthony, z. van Marinus
Leunis en van Sara Maria VVissel. 14 Nov. Jan Jacobus,
z. van Jan Jacobus van Langevelde en van Anna Snap.
Overlijden. 31 Ocl. Anthony de Keijzer, ond 38 j.,
echtg. van Elizabeth Wisse. 14 Nov. Cornelia Pieter-
nella Schietnan, oud 2 m., d. van Martinus en van
Cornelia Schieman.
in2<1 "B-ju-. GeboorteD. 3 Nov. Maria, d. van
Leonardus de Meij en van Maria Louisa Coppieter
7 Nov. Alphonsus Marie, z. van Aloijsius van Vooren
en van Victorine Cruijplandt
Overlijden. 4 Nov. Liviria de Caluwd, oud 6 j., d
van Livinus en van Christina Rosalia Casteels. 5 Nov
Dominicus van Megroot, oud 80 j., echtg. van Sophia
van Hecke.
b)
e)
f)
K>
Ter Neuzen n. Gent <x5,56
Sluiskil 6,04
Sluiskil ibrug) 6,07
Philippine 6,11
Sas van Gent 6.IS)
U 1 I
Selzaete (aauk^"t
(vertrek
Aank. te Gent (kl. st.)
a le Gent (gr. st.)
6,04
6,22
S,54
7,08
c h e
t ij d.
8,54
12,19
5,31
bS,29
9,02
12,27
5,39
8,37
9,05
12,30
5,42
8,40
9,09
12,34
5,46
8,44
9.18
12,43
5,55
8,53
h t ij d.
9,02
12,29
5,40
8,38
9,08
12,41
5,50
8,49
9,40
9,31
9,53
1,24
6,37
9,43
Op deze reizen worden seen goederen en vee vervoerd.
Bo vertraging van den trein 12,04 kunnen de booten naar Breskens, Borssele en Ter Neuzen ten liuugitte
ti minuten wachten
Op deze reizen wordt geen vee vervoerd.
Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt.
Bij vertraging van trein 6,29 Iran de boot naar Breskens, ten hoogste S5 minuten, wachten.
Deze reizen worden des WOENSDAGS niet gemaakt.
Op deze reizen wordt te Borssele niet aangelegd.
Bij vertraging van trein 1,38 te Ter Neuzen U«n deze boot des ZONDAGS ten lioo«*!e_SS minuten wachten
Bij vertraging van trein 6,38 kan de boot naar Ter Neuzen ten hoogste wachten tot
Omnibus tusschen de aanlegplaate der stoombooten en het spoorwegstaiion te Ter Neuzen ad 15 cent per persoon en per rit
Tusschen VlissingenBreskens, VlissingenBorssele, VlissingenTer^Neuzen, Breskens Ter Neuzen, Breskens
Brossele, Ter Neuzen—Borssele en omgekeerd worden retourkaarten afgegeven geldig voor dertig dagen alsook
abounementskaarten per maand.
u - v" 'juiuintigo tusacueu ier
Neuzeu en Sas van Gent.
Rijdt op Zon- en Feeatdagen niet van Ter Neuzen naar
Selzaete.
G r e e n w i c h t ij d.
v. Gent (gr. st.) n. T. N. 5,17 8,19 11,50 a5,04 57 56
a Gent (kl. St.) 5,29 8,31 12,02 5,16 8,08
Selzaete (aankomst 9,03 12,34 5,48 8,40
(vertrek 6,13 9,10 12,43 5,55 8,59
Amsterdamsche t ij d.
Sas van Gent ,(aa,lk" 9'85 LOS 6.20 9,22
(vertrek 6,42 9,40 1,15 6,25 9,30
v. Philippine 6,50 9,48 1,23 6,33 9,38
a Sluiskil (brug) 6,54 9,52 1,27 6,37 9 42
Sluiskil 6,57 9,55 1 30 e',40 a',45
Aank. te Ter Neuzen 7,05 10,03 1,38 6,48 9,51
a Rijdt op Zon- en Feestdagen niet van Selzaete naar Ter
Neuzen.
b Rijdt alleen des Vrijdags en Zondags tusschen Sas van
Gent en Ter Neuzen.
OORRESPONDENT1E.
G r e e n w i c h t ij d.
v selzaete n. Eccloo 6,13 9,10 12,38 5,50 9,09
v Ecdoo n. Selzaete 5,11 8,12 11,29 4,52 7,05
a Selzaete n. Moerbekeen Lokeren 6,11 9,12, 12,41 5,49en9 21
(De trein van 9,21 loopt niet verder daD Moerbeke).
Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,16 7,15 11,58 5,00 8 18
Gent n. Brussel 7,14 id,02 1,32 6,58 9.46
a Brussel n. Geut 5,58 9,32 3,57 6,1-1
a Gent n. Ostende 8,21 11,05 11,07 6,52 9,54
v Ostende n. Geut 6,38 8,59 11,02 3,20 5,33
v. Ter Neuzen
v. Selzaete
a. Brussel
v. Brussel
a Selzaete
a. 1'er Neuzen
5,56
6,18
10,14
5,28
9,10
10,03
8,45
12,19
5,31
Am.
T.
9,12
12,50
5,49
Gr.
T.
12,41
3,31
9,44
a
10,15
2,02
6,17
V
12,43
5,55
8,59
u
1.38
6.48
9,51
Am.
T
v. Ter Neuzeu
Sluiskil
Axel
Kijkuit
llulst
Clinge
St. Gillis
Aank. te St. Nicolaas
Verir.
Aank. te MeeheleD
Amsterdamsche t jj d.
6,52
7,05
7,12
7,19
7,27
10,00
10,08
10,17
10,26
10,38
G r e e n w i c h t ij d.
7,20 10,36
7,29 10,45
7,38 10,54
8,22 10,57
9,15 11,55
G r e e n w i c h t ij d.
Mech. u. St. Nic. 6,38 10,32
St. Nic. n. T. N. 7,48 11,40
St Gillis
Clinge
v Hulst
Kijkuit
a Axel
a Sluiskil
Aank. te Ter Neuzen
7,57 11,52
8.06 12,04
Amsterdamsche t ij d.
8,38 12,58
8,45 1,05
8,52 1,12
8,59 1,19
9.07 1,26
1,48
1.56
2,04
2,13
2,22
2,18
2,26
2,35
3,00
3.57
1,29
3.05
3,16
3,26
3,58
4.06
4,14
4,22
4,28
6.12
6,20
6 29
6,37
6,4(5
6,42
6,51
7,02
7.13
8,12
6,03
7.15
7,25
7,35
8.16
8,13
8,20
8,2?
8.34
CORRESPONDENT!®.
Greeuwichtijd.
v. St. Nicolaas n. Antwerpen 8,23 11,42 2,50 7,16
V Antwerpen n. St Nicolaas 6,47 10,38 2,06 6,18
St. Gillis n. Moerbeke 8,03 11,20 3,26 7,47.
a Moerbeke n. St. Gillis 6,45 9,59 1,20 6,15
a Mechelen n. Brussel 9,24 1 1,59 4,14 8,16
Brussel n. Mechelen 5,;.9 6,54 9,33 12,43 5,35
Mechelen n. Leuven 9,31 12,35 4,20 10,29
u Leuven n. Mechelen 5,36 9,34 10,01 12,27 5,17
v. Ter Neuzen 6,58 10,00 1,48 6,12 Am. T.
St. .Nicolaas 8,18 11,33 2,49 7,11 Gr. T.
Aank. te Gent t,Waes) 9,02 12,35 3,29 8,15
v. Gent (Wives)
h St. Nicolaas
Aank. te Ter Neuzen
6,38 J 0,35 2,01
7,48 11,40 3,05
9,07 1,26 4,28
6,09 Gr. T
7,16 a a
3,34 Am. T
Amsterdamsche tijd.
v. Hulst, Station 5,05 8,00 -^10,45 J-2,25 5,30 *8,05
Postkantoor 5,08 8,03 10,48 2,28 5,33 8,08
a Dubbele Poort 5,11 8,06 10,51 2,31 5,36 8,11
Tivoli 5,14 8,09 10,54 2,34 5,39 8,14
Rustwat 5.20 8,15 11,00 2,40 5,45 8,20
Terhole 5.25 8,20 11,05 2,45 5,50 8,25
a Hoefkensdijk 5,33 8,28 11,13 2,53 5,58 8,33
Kuitaart, Tol 5,38 8,33 11,18 2,58 6,03 8,38
Kloosterzande Tasdijk 5,46 8,41 11,26 3,06 6,11 8,46
a Dorp 5,49 8,44 11,29 3,09 6,14 8,49
Walsoorden Kruisweg 5,52 8,47 11,32 8,12 6,17 8,52
AuDk. Walsoorden, Dijk 6,00 S.55 11,40 3,20 6,25 9,00
t Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen vervoerd
Rijdt slechts op werkdagen tot Kloosterzande, des Zondags
en feestdagen tot Walsoorden.
V
Walsoorden, Dijk
6,10 f9,30
12,05 f3,55
6,50 *9,10
Kruisweg
6,18 9,38
12,12
4,03
6,58
9,17
c
Kloosterz., Dorp
6,21 '9,41
12,15
4,06
7,01
9,20
9
fisdijk 6,24 9,44
12,18
4,09
7,04
9,23
9
Kuitaart, Tol
6,32 9,52
12,25
4,17
7,12
9,30
9
Hoefkensdijk
6,37 9,57
12,30
4 22
7,17
9,35
9
Terhole
6,45 10,05
12,37
4,30
7,25
9,42
Rustwat
6,50 10,10
12,41
4,35
7,30
9 46
9
Hulst Tivoli
6,56 10,16
12,46
4,41
7,36
9,51
9
Dubbele po.irt
6 59 10 19
12,49
4,44
7,39
9,54
9
Postkantoor
7,02 10,22
12,52
4,47
7,42
9,57
A.k. Hulst Station
7,05 10,25
12,55
4,50
7 45
10,00
-j- Vrachtgoederan worden
Deze trein rijdt slechts
dagen van Walsoorden
liggende halten alleen
Hulst 9,25.
slechts met deze treinen vervoerd
op Zon- en feestdagen op werk-
om 8,48 (atopt aan de tusschen-
als er reizigers zijn) aankoms t