ssr s f] fjli SVIiddelen van vervoer. Nieuw Circus van Gent. Theatre Minard te Gent 8TOOMBOOTDIEN8T OP DE WE8TER-8CHELDE. KOERS VAN Belgisch per 100 fr. Engelsch per HET GELD. 47,95 a 47,975. 12,n 12, ZEETIJDINGEN. Van 13 tot en met 15 Mei. Van 13 tot en met 15 Mei werden langs de Oostsluizen alhier 26 binnenvaartuigen op en 28 afgeschutdoor de Westsl. 8 op- en 5 afgeschut. jPositie der Stoomschepen. Groote cinematograaf van gebr. Pathe van Parijs. Zondag 17 Mei a. s., ten 3 ure, dagvoorstelling. Nog niet opgevoerde tafereelen, uitsluitend eigen- dom van het huis gebroeders Pathe. Directie J. RENOUPREZ. Zondag 17 Mei a. s., ten 3 ure, laatste dag voorstelling opvoering van (op algemeen ver- zoek) Schoolmeester, door Alfons Se- ens. Grreenwicli-tijcl. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. a a Spoorweg Ter Neuzen-Mechelen. Stoomtramweg Hulst-Walsoorden. Van I MAART tot en met 31 OCTOBER 1908. West-Europeesche of Spoortijd. D a g e 1 ij k s: Van Vlissingen naar Breskens vm. 5, Breskens naar Vlissingen Ter Neuzen naar Vlissingen Vlissingen naar Ter Neuzen 7,80 9,30 vm. ll,50a)b) nm. 3,23c) 6,15d) 5,30 8,— 10,— nm. 12,15a) 3,50c) 6,45 5.—7,30e)f) 10,25g),/ 1,55a) 4,45 6,10 9,—f) ll,50a)b)3,23 6,15d)li) Van Walzoorden n. Hansweert Hansweert n. Walzoorden h 5,45 8,45g) nm. 12,30 3,25. 8,08g) 11,01 2,38 5,38. Van Borsselen e) en h) vertrekken de booten ongeveer 30 minuten na het vertrek van Vlissingen of Ter Neuzen. VaD WnAn«dntrc j Van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 7,50 i n Hoedekenskerke naar Ter Neuzen 8,30 V der commissie. Maar als de schoolopziener nn gaat zeggen dat 60 kinderen niet te hoog is, dan zal mijn stem natuur- lijk weinig gelden. Feitelijk is er echter schoolrnimte noodig. De VoorzitterIk ben het met den schoolopziener eens. dat, als de drie scholen in de kom beschikbaar waren voor het lager onderwijs, er, door verdeeling der kinderen, geen beboefte aan meerdere ruimte zon zijn. De heer De MasierDoor het meer uitgebreid onderwijs van school B weg te nemen verkrijgt men geen meerdere rnimte. De VoorzitterDan is het toch voor het oogenblik vol doende. Wat het voorstel van den heer Drost betreft, ik moet zeggen dat ik daar wel wat voor gevoel, De heer De MasierZou het dan, in afwachting van hetgeen worden kan, maar niet het beste zijn, het schrijven van den schoolopziener thans voor kennisgeving aan te nemen Overwegende natuurlijk dat er geen gebrek aan rnimte is, De heer Drost vreest dat, als het schrijven eenvoudig voor notificatie aangenomen wordt, dat men dan weer de schuld zal krijgen van maar altijd nit te stellen en niets te doen De heer Dees zou zich ook er tegen verklaren om den brief eenvoudig voor kennisgeving aan te nemenhij meent dat men het advies van den heer Jansen toch ook maar zoo niet wegcijferen mag, dat Iegt bij hem toch ook wel gewicht in de schaal. Wat nu het voorstel van den heer Drost betreft, als dat bereikbaar was maar daarmede komen we in een geheel anderen gedachtengang. De heer DrostHet is eigenlijk een uitbreiding van het meer uitgebreid lager onderwijswanneer we dat echter nu gaan verbeteren, zal het een strop worden om ons tegen te werken bij het verkrijgen eener Rijks Hoogere Burgerschool en ik zou het daarom voor het oogenblik nog willen laten zooals het is en dat onderwijs niet tot meerderen bloei brengen. Als het maar weg was uit school B zouden we voldoende ruimte hebben. De heer De Masier: Maar dat is niet waar, daar vergist men zich in 1 De heer DrostMaar als de drie lokalen van school B, waarin nu de kinderen van het M. U. L. onderwijs zitten leeg komen, komt er toch rnimte in school B De heer De Masier: Jawel, voor de drie hoogste klassen maar daar zit het te veel niet, het zit juist in de drie laagste klassen, die met het vrijkomen dier lokalen niet van de overbevolking zouden worden ontlast. De heer DrostAls het dan juist alleen in die klassen zit zou men toch in die drie vrijkomende lokalen van school B van de eerste, tweede en derde klasse kunnen vestigen De heer De Masier: Jawel, maar er bestaan reeds parallel- klassen van school C. De heer Van den HoekDat is van de vierde en de vijfde klasse. De heer De Masier In de zesde klasse is geen gebrek aan ruimte. De Voorzitter: Neem aan dat in school B 3 lokalen vrjj- kwamen, dan zouden we daar toch de klassen uit de infirmerie onder kunnen brengen De heer Drost is van meening, dat zeer goed eens zon kunnen worden nitgezien of zijn denkbeeld voor uitvoering vatbaar is. A1 zou worden overgegaan tot het bouwen eener nieuwe school of parallelklassen aan school C, dan is dat toch op een paar dagen ook niet in orde Aan de eischen voor het gewoon lager onderwijs moet worden voldaan. Is dat het geval, dan zou ik, juist met het oog op het verkrijgen eener Rijks Hoogere Burgerschool, in bereids daarvoor te bouwen lokalen het meer uitgebreid lager onderwijs onderdak willen brengen. De heer De Masier betoogt, dat dit alles toch eigenlijk niets doet tot de zaak waar het eigenlijk om gaat. Alkon het meer uitgebreid lager onderwijs voorloopig worden gevestigd in lokalen bestemd voor eene Rijks Hoogere Burgerschool, dan zou dat nog geen ruimte geven voor het lager onderwijs, waarvan de laagste klassen overbevolkt zijn en dat ook zouden blijven. Als we echter het standpunt verlaten dat er gebrek is aan schoolrnimte, dan kan ook alles wel blijven zooals het is, en wij afwachten. Hoe goed de bedoeling van den heer Drost ook is, men bereikt met zijn voorstel niets voor het lager onderwijs. Een verdeeling der leerlingen over de ver schillende scholen, zooals de schoolopziener voorstelt, kan men nu ook al maken. De heer DrostDus er is volgens u geen gebrek De heer De MasierDat hangt er van af op welk stand punt men zich stelt. Ik wil alleen in het licht stellen dat men niets bereikt met het meer uitgebreid lager onderwijs uit school B weg te doen. Op de laagste klassen zullen 60 tot 65 kinderen blijven. De Voorzitter stemt dat toe, maar vraagtzal dat zoo blijven De heer De Masier Men zou kunnen besluiten d a t er gebrek aan ruimte is, uit die overweging is dan ook het raadsbesluit van 25 Oct. voortgekomen. De heer Drost Maar nu blijkt uit nadere inlichtingen dat we ons toen vergaloppeerd hebben en er eigenlijk geen gebrek is. De heer De Masier merkt op, dat als men het lager onderwijs buiten beschouwing stelt, als zijnde dat voldoende ver- zorgd, en men het meer uitgebreid lager onderwijs gaat be- handelen, om dat in een afzonderlijke school te brengen, het een zaak van geld wordt. Wanneer zoo'n school wordt ge- gesticht, zal de gemeente alleen aan salarissen hebben te betalen f 6150 per jaar, dat is ongeveer 1200 meer dan nu het geval is. De heer Drost Als die school ons zooveel kost, omdat we de onderwijzers moeten betalen, geloof ik, dat we dan ook gerust eene Hoogere Burgerschool kunnen bouwen, want daarvan betaalt het rijk de leeraren zelf, dan kunnen wij de school voor meer uitgebreid onderwijs missen, hebben de onderwijzers daarvan niet te betalen, en zijn dan nog goedkooper af. We hebben dan alleen gedurende den tijd dat er nog geen Rijks Hoogere Burgerschool is ingericht een f 1200 salaris meer te betalen, maar dat offer meen ik dan ook dat de zaak wel waard mag zijn. De Voorzitter wil, ofschoon het idee van den heer Drost hern wel wat lijkt even opmerken, dat voor het bouwen van lokalen ten dienste eener Rijks Hoogere Burgerschool veel geld noodig is. Men kan dat veilig op minstens 80,000 ramen. De heer DrostMoet dat zooveel kosten toch zeer hoog. De heer De JagerZou het niet gewenscht zijn dat eens te onderzoeken De heer DrostWanneer we eenvoudig besluiten om niet te bouwen, denk ik niet, dat we er zoo maar vanaf zullen komen. Als we blijk geven te trachten naar de best moge- lijke oplossing, zullen we misschien des te gemakkelijker verlenging kunnen krijgen van de parallelklassen in de infirmerie. Ik ben ook van oordeel, dat er i e t s moet worden Dat lijkt me De Voorzitter: Ik heb er niets op tegen om de zaak nog eens aan te houden en na te denken over het voorstel van den heer Drost. De heer De Masier kan zich daarmede vereenigen, als echter maar blijkt dat men het eens is dat dit geen wijziging brengt in de bevolking der lagere school. Wenschelijk zou hij het achten, dat eens werd onderzocht welk motief Ged. Staten hadden om op schoolbouw aan te dringen, want die re den, daar kemt het juist op aan. Het kan hem zitten in verschil van opvatting der 2 schoolopzieners. De Voorzitter Maar wat wilt u dan De heer De MasierDat we het genomen raadsbesluit eenvoudig intrekken, omdat er naar het oordeel van den schoolopziener geen behoefte aan schoolrnimte is. De Voorzitter: Maar dat is alleen in het geval dat school B geheel vrij komt De heer De MasierMaar de verdeeling die hij aangeeft kan nu ook geschieden I Eerst worden we door de heeren den weg gewezen dat we moeten bouwen en nn vernemen we, als er ten slotte een plan wordt ingediend, dat er geen gebrek is. De Voorzitter: Maar de parallelklassen in de infirmerie mogen daar niet blijven De heer De Masier blijft steeds bij zijn beweren, datweg- nemen van het meer uitgebreid onderwijs uit school B niets verandert aan de overbevolking der drie laagste klassen van de scholen en zou wenschen uitgemaakt te zien of de Raad beschouwt dat er ruimte tekort is of niet. Het meer uit gebreid onderwijs heeft daarmede z. i. niets te maken. De Voorzitter betoogt dat gebrek aan ruimte is ontstaan doordat niet alle kinderen uit de derde klasse van school B overgaan naar het meer uitgebreid onderwijs. dat met de vierde klasse aanvangt. Daardoor zijn de parallelklassen van de vierde en vijfde klasse moeten gevormd worden. Rekent men de kinderen uit de vierde parallelklasse bij die der vierde klasse van school B, dan zouden die in een lokaal plaats kunnen vinden. De heer Drost blijft er hniverig van om het genomen besluit in te trekken zonder meer. De Voorzitter erkent dat de laagste klassen van school C geregeld den grootsten toevoer van kinderen krijgen dit is vermoedelijk omdat de ouders aan die zijde van het kanaal wonen, maar hij zou er toch geen bezwaar in zien dat die kinderen ook op school A of B gingen, al moeten ze dan de kanaalbrug passeeren. Dat is wel met meer kinderen het geval. Wat moeten dan de kinderen te Sluiskil wel niet doen De heer Van den Hoek merkt op, dat hij ook even eene berekening wil bekend maken. Hij heeft genomen de on gunstigste verhouding van het aantal kinderen, dat was het aantal op 1 Mei jl. Op school A gingen toen school 270 kinderen, verdeeld als volgt over de opvolgende klassen60, 47, 39, 41, 35 49. Op school B gingen 246 kinderen verdeeld over de klassen als volgt: 52, 48, 47, 21, 21, 24, 20, 3 en 10. Op school C totaal 350, verdeeld als volgt60, 65, 60, 57 54 en 54, benevens 31 en 36 in de parallelklassen. Spreker kan op het rapport der schoolcommissie wel eenige aanmerkingen maken, wat de berekeningen aangaat. In haar schrijven van 2i Oct. meldde de commissie dat zij de finan- cieele gevolgen niet kon nagaan, maar thans laat zij in haar schrijven van 21 April wel degelijk financieele overwegingen gelden. Spreker moet echter protesteeren tegen de wijze waarop deze zaak behandeld is. Hij wist reeds lang dat zulks het geval was, maar onlangs is hem door een lid van den Raad medegedeeld, dat men het voorstel van Burg, en Weth. om eene school voor M. U. L. onderwijs te bouwen eenvoudig had verworpen omdat men meende dat het een voorstel van hem spreker was. Een dergelijke wijze van handelen acht hij geen behartiging van openbare zaken, men heeft alleen op de zaak te letten, maar niet op den persoon die een voorstel doet. De heer Moggre is zijn zegsman, die heeft dat voor drie weken bij hem aan huis verklaard. De heer Moggrd protesieert tegen die mededeeling en zegt dat hij dit niet heeft medegedeeld. De heer Van den Hoek houdt vol dat dit wel het geval is, het was toen de heer Moggre voor een zaak betreffende de liberale kiesvereeniging bij hem moest zijn. De cijfers verder behandelende, wijst spreker er op dat het lager onderwijs sedert 15 Jan. met 15 leerlingen is achteruit gegaan, terwijl aan het meer uitgebreid onderwijs thans 99, of 19 leerlingen meer deelnemende schoolopziener heeft dus goed voorzien dat dit zou toenemen en dat zulks van het gewoon lager onderwijs niet te wachten was. Als de kinderen thans over de drie scholen werden verdeeld, zou men op de scholen A, B en C resp. kunnen krijgen eerste klassen met 57, 57 en 58 leerlingen, tweede klassen met 53, 53 en 54 leerlingen, derde klassen met 48, 49 en 49 leerlingen, vierde klassen met 43, 43 en 43 leerlingen, vijfde klassen met 42, 42 en 42 leerlingen en zesde klassen met 34, 34 en 35 leerlingen. Dan zou dus geen enkele klasse het getal van 60 kinderen be- reiken. Wanneer echter volgens het denkbeeld der schoolcommissie zes klassen bij school C worden ge- bouwd krijgt men daar half bevolkte klassen, terwijl de ongunstige toestand van het M. U. L. onderwijs dp school B blijft bestendigd. Verder zijn de kosten dan voor de gemeente /1885 hooger, nog ongerekend dat men geen 25 pet. der kosten van het rijk zou terugkrijgen voor den grond, daar die grond door het rijk reeds vroeger aan de gemeente geschonken en het rijk die niet tweemaal zal betalen. En als men o p school C zou willen bouwen werden de kosten ook hooger, daar men dan een hulpscbool zou moeten stichten. De heer De JagerDe leerlingen zouden toch wel zoolang in het arsenaal kunnen school gaan? De heer Van den Hoek bespreekt verder verschillende cijfers uit het rapport der schoolcommissie. De heer Drost vraagt wat nu eigenlijk behandeld wordt. De heer Van den Hoek Het voorstel van Burg, en Weth. De heer Drost: Tot het bouwen eener afzonderlijke school voor meer uitgebreid onderwijs Dan zou ik dat maar dadelijk in stemming brengen, dan ben ik er tegen. De heer De Masier werpt het verwijt van zich, dat deze onderwijszaak niet met ernst zou' zijn behandeld door den Raad. Hij meent echter dat integendeel de heer Van den Hoek die niet met de noodige toewijding heeft behartigd. Het was z. i. diens taak geweest te zorgen, dat het voorstel van Burg, en Weth. hier goed gedocumenteerd ter tafel was gekomen. Nu begint het echter veel te gelijken op een strijd tusschen of over personen. De heer Van den Hoek betoogt dat hij geen reden zag, om, zoolang Burg, en Weth. niet de zekerheid hadden dat de Raad met hun idee wilde instemmen, met een uitgewerkt plan te komen, daar dit dan toch onnut werk was. De heer De Masier is van gevoelen dat, wanneer uit het voorstel blijkt, dat het meer is in het belang van het onderwijs, het hier niet veel tegenkanting ont- moeten zal. De heer Drost herhaalt zijn voorstel, om het voorstel van Burg, en Weth. naar dat college terug te zenden, als zijnde niet voldoende toegelicht. Thans kan de Raad er niet over oordeelen, waar zelfs geen cijfers omtrent de gevolgen bekend zijn. De heer Van den Hoek: Eene school voor meer uitgebreid lager onderwijs zal natuurlijk kleiner kunnen zijn dan gewone scholen. De heer De Masier geeft toe dat het voorstel van den heer Drost aanleiding kan geven om meer inlichtingen te krijgen. De heer Visser: En Burg, en Weth. kunnen dan misschien aantoonen, dat hun voorstel voorziet in de behoefte aan schoolruimte voor de lagere school. De heer De Masier geeft als zijn gevoelen te kennen dat de Raad nu al weet, dat Burg, en Weth. dat niet kunnen. Het voorstel kan de schoolbevolking niet veranderen. De heer Dees wijst er op, dat het voorstel tot het bouwen eener school voor meer uitgebreid onderwijs weer zeer on- voorbereid in de vergadering komt. Het gaat evenals met de invoering van dat onderwijs. Dat is toen ook geschied volgens berekeningen gemaakt door den jongsten wethouder en het resultaat is, dat die berekeningen blijken niet te kloppen. Gaat het nn weer zoo, dan staat men voor hetzelfde feit. De heer Van den Hoek. De door mij gemaakte bereke ningen zijn gegrond op de bepalingen der wet. De heer Dees betoogt, dat destijds is verklaard, dat de in- richting der school aan de gemeente geene uitgaven zou opleggen. De heer Van den HoekTenminste, dat de hoogere uit gaven zonden worden gedekt door het meerdere schoolgeld, en dat is ook vrijwel uitgekomen. De heer DeesMaar verzwegen is, dat andere kosten er het gevolg van zouden zijn, wat thans blijkt, nu we door de inrichting van school B voor meer uitgebreid lager onderwijs, staan voor nieuwen schoolbouw, die anders niet zou noodig geweest zijn. De heer Van den Hoek weerspreekt dit. Er waren toen ook klassen van 72 leerlingen, dat had toch ook zoo niet kunnen blijven. De heer Visser wil niet toegeven dat de Raad er, bij het inrichten van de school voor meer uitgebreid onderwijs, zou ingeloopen zijn. Hij gelooft dat thans niemand het betreurd dat die school er is. De heer Dees: Dat is wat anders. Ik wilde het maar in herinnering brengen om er op te wijzen dat het iang niet gelijk is van wie een advies komt. Verschillende leden wenschen stemming over het voorstel van den heer Drost. De heer De Masier blijft er bij, dat men de hoofdzaak met inziet. De discussie gaat nog eenigen tijd voort, in herhaling van hetgeen door verschillende sprekers reeds is aangevoerd. De heer Van den Hoek deelt naar aanleiding daarvan nog mede dat de aandrang voor schoolbouw is ontstaan omdat Gedep. Staten bezwaar hebben de parallelklassen in de infirmerie te hestendigen. Daardoor is dus de moeite ont staan. Door den schoolopziener is dit in de vergadering van Burg, en Weth. medegedeeld. Ilet voorstel van den heer Drost wordt hierna met alge- meene stemmen aangenomen. 3. Omvraag. De heer MoggrS verklaart hetgeen de heer Van den Hoek zooeven omtrent eene mededeeling door hem heeft medegedeeld totaal een leugen te zijn. De heer Van den Hoek houdt vol dat hij zich niet heeft vergist, hij heeft trouwens den avond genoemd, ,,a' kem door den heer Moggr5 is medegedeeld. Het feit was hem trouwens reeds lang bekend. De Voorzitter maakt bezwaar om dusdanige persoon- lijke discussie te laten voortzetten. De heer Drost meent in elk geval tegen de verdacht- making van den heer Van den Hoek te moeten protes teeren. De leden van den Raad vervullen hunne taak overeenkomstig den afgelegden ambtseed naar hunne beste weten, zonder aanzien des persoons. Hij meende dit te moeten zeggen, waar de heer Van den Hoek eene algemeene beschuldiging had geuit. De heer Van den Hoek Ik hebgeen namen genoemd, ook geen leden van den Raad. Niemand hierna het woord verlangende, sluit de Voor zitter de vergadering. Voor Ter Neuzen i 13 Eng. s.s. Quentin 3607 Leith Zweed. s.s. Edith 4699 !Riea 14 Eng. s.s. River Scheldt 2199 Londen Van Ter Neuzen i 13 Belg. s.s. Eng. s.s. Belgica 2773 Middlesbor. River Lagan 2272 Londen Voor (went i 13 Noor. s.s. J. N. Madvig 4992 Riga Ned. s.s. La Flandre 5717 New-York Zweed. s.s. Mariauda 4643 Riga 14 Eng. s.s. White Wood 3536 New-Castle idem Sea Hound 3085 Londen 15 Zweed. s.s. Serla 811 Memel Eng. s.s. Kuottingbey 2333 Boole Zweed. s.s. Kamma 4211 Helsingborg Van (went 13 Deen. s.s. Anna 4242 Stettin Eng. s.s. Don 2658 Goole idem Hero 2195 Hull Noor. s.s. Odd 1942 Grimsby Eng. s.s. Sea Gall 2763 Louden 14 Dnits. si.l. Unterweser 21 22(3 Rotterdam Duits. s.s. Signal 3614 Burntisland 15 Eng. s.s. Serula 3926 Liverpool Deen. s.s. Kallundborg 4500 W. Hartlep. Noor. s.s. Spero 2740 Jacobstad Nan Selzaete i 14 Eng. sch. Kindly Light 313 |Zandvoorde stukg. hout stukg. ledig stukg. hout petrol. hout kolen stukg. haver koleu hout phosph. stukg. idem ledig stukg. ledig idem stukg. ledig cichoreiw ledig s.s. HARALD in lossing te Kroonstad. s.s. JENNY vertrok 15 dezer van Blyth naar Kroonstad. s.s. RICHARD van New-Castle on Tyne naar Kroonstad pas- seerde 15 dezer des morgens 7 uur Elsenenr. s.s. ELISABETH vertrok 15 dezer van New-Castle on Tyne naar Kroonstad. s.s. HELENA in lossing te Kroonstad. v. Ter Neuzen n. Gent Sluiskil Sluiskil (brug) Philippine Sas van Gent Selzaete (aank™9t (vertrek Aank. te Gent (kl. st.) a te Gent (gr. st.) 5,35 8,30 12,00 5,43 8,38 12,08 5,45 8,41 12,12 5,49 8,45 12,17 6,00 8,53 12,26 6,08 8,58 12,30 6,22 9,12 12,44 6,54 9,44 7,08 9,55 1,26 v. Gent (gr. st.) n. T. N. 5,23 v Gent (kl. st.) 5,34 S„, van G,„. v. Philippine 6,30 i Sluiskil (brug) 6,34 v Sluiskil 6,37 Aank. te Ter Neuzen 6,45 8,19 11,51 8,30 12,02 9,01 12,32 9,11 12,43 9,16 12,48 9,24 12,57 9,32 1,05 9,36 1,09 9,39 1,12 9,47 1,20 5,10 5,20 5,23 5,28 5,37 5,42 5,54 6,37 5.04 5,15 5,46 6,00 6.05 6,15 6,28 6,35 6,40 6,50 g VLAG. NAAM. MS. Van en naar. Lading. v. Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst Clinge St. Gillis Aank. te St. Nicolaas Vertr. Aank. te Mechelen 6,35 9,40 1,28 6,42 9,48 1,36 6,49 9,57 1,44 6,56 10,06 1,53 2,02 7,04 10,18 7,17 10,36 2,18 7,26 10,45 2,26 7,85 10,54 2,35 8,22 10,57 3,00 9,15 11,53 3,57 v. Mech. n. St. Nic. r St. Nic. n. T. N. v St. Gillis u Clinge u Hulst n Kijkuit u Axel Sluiskil Aank. te Ter Neuzen 6,40 10,28 7,50 11,40 8,00 11,52 8,10 12,04 8,22 12,38 8,30 12,46 8,38 12,54 8,46 1,02 8,54 1,10 1,29 3,05 3,16 3,26 3,38 3,46 3,54 4,02 4,08 8,00 8,10 8,13 8,19 8,28 8.35 8,52 9,24 9.36 7.56 8,07 8,39 8,52 8.57 9,07 9,15 9,20 9,24 9,32 5,52 6,00 6,09 6,17 6,26 6,42 6,51 7,02 7,14 8,12 6,03 7,16 7,26 7,35 7.47 7,54 8,01 8,08 8,15 v. Hulst, Station 4,45 7,40 j-10,25 Postkantoor 4,48 7,43 10,28 Dubbele Poort 4,51 7,46 Tivoli 4,54 7,49 Rustwat 5,7,55 Terhole 5,05 8^ Hoefkensdijk 5,13 8,08 Kuitaart, Tol 5,18 8,13 Kloosterzande Tasdijk 5,26 8,21 Dorp 5,29 8,24 Walsoorden Kruisweg 5,32 8,27 Aank. Walsoorden, Dijk 5,40 8,35 t Vrachtgoederen worden slechts met deze 10,31 10,34 10,40 10,45 10,53 10,58 11,06 11,09 1J12 11.20 1-2,15 5,20 2,18 5,23 2,21 5,26 2,24 5,29 2,30 5,35 2,35 5,40 2,43 5,48 2,48 5,53 2,56 6,01 2,59 6,04 3,02 6,07 3,10 6,15 treinen vervoerd. 7,50 7,53 7,56 7,59 8,05 8,10 8,18 8,23 8,31 8,34 8,37 8,45 v. Walsoorden, Dijk a Kruisweg h Kloosterz., Dorp 6,01 Tasdijk 6,04 Kuitaart, Tol Hoefkensdijk Terhole Rustwat i, Hulst Tivoli Dubbele poort Postkhntoor A.k. Hulst, Station 5,50 f9,10 5,58 9,18 9,21 9,24 9,32 9,37 9,45 9,50 9,56 9,59 11,45 f3,35 11,52 3,43 6,12 6,17 6,25 6,30 6,36 6 39 6,42 10,02 6,45 10,05 11,55 11,58 12,05 12,10 12,17 12,21 12,26 12,29 12,32 12.35 1,46 3,49 3,57 4 02 4,10 4,15 4,21 4,24 4,27 4,30 6,30 6,38 6,41 6,44 6,52 6,57 7,05 7,10 7,16 7,19 7,22 7,25 8,55 9,02 9,05 9,08 9,15 9,20 9,27 9,31 9,36 9,39 9,42 9,45 t Vrachtgoederen worden slechts met deze t'reinen'vervoerd n u n u n a) Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt. to) By vertraging van trein 11,44 kunnen de booten naar Breskens, Borsselen en Ter Neuzen ten Iiootrste H minuten wachten. c) Op deze reizen wordt geen vee vervoerd. d) Bij vertraging van trein 6,09 kunnen de booten naar Breskens, Borsselen en Ter Neuzen ten hootrste 2SO minnten wachten. e) Op deze reis wordt te Borsselen niet aangelegd. f) Deze reizen worden des WOENSDAGS niet gemaakt. g) Op de ZONDAGEN van 31 Mei tot 27 September kan de boot van 10,25 uit Ter Neuzen ten lioonste SO minuten wachten. Deze boot legt te Borsselen alleen aan op de WEEKdagen van 16 April tot en met 31 Augustus. Omnibus tusschen de aanlegplaats der stoombooten en het spoorwegstation te Ter Neuzen ad 15 cent per persoon en per rit Tusschen Vlissingen—Breskens, Vlissingen—Borsselen, Vlissingen—Ter Neuzen, Breskens—Ter Neuzen Breskens- Borsselen, Borsselen—Ter Neuzen en omgekeerd, worden retourkaarten afgegeven geldig voor dertig daeen alsook abonnementskaarten per maand. 6 r 7

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1908 | | pagina 10